Wednesday, July 4, 2012

သကၤန္းစြန္းကုိဆြဲ၍လုိက္ေသာ္လဲ……(၂)

ၿမတ္ဗုဒၶက သုနကၡတၱရဟန္းအား ဘုရားရွင္အေပၚ၌ မၿပစ္မွားဖုိ႔ တားၿမစ္ၿငားေသာ္လည္း …ထုိစကားကုိဂရုမထားမူ၍ .လူသာမန္တုိ႔ၿပဳလုပ္ေနၾက ဒါန သီလ ဘာ၀နာစတဲ႔ ကုသုိလ္ကမၼပထတရား(၁၀) ပါးထက္လြန္ၿမတ္ေသာ  တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မမူပါ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္အား ဆရာအၿဖစ္မွစြန္႔လႊတ္ၿခင္းၿဖစ္ေၾကာင္း ထပ္မံေလွ်ာက္ထားၿပန္ေလသည္ ၊ထုိအခါ ၿမတ္ဗုဒၶက

      “သုနကၡတ္ သင္႔အားငါ ဘုရားက တန္းခုိးၿပာဋိဟာမ်ားကုိ ဖန္းဆင္း၍ၿပပါမည္၊ ငါ႔ထံ၌ တပည္႔ခံ၍ ေနေလာ႔ဟုမ်ားေၿပာဖူးသေလာ”ဟုေမးရာ

      “မေၿပာဆုိခဲ႔ဖူးပါဘုရား”ဟုေလွ်ာက္ထားေလ၏။
 “သင္ကုိယ္တုိင္ကေရာ တန္ခုိးၿပာဋိဟာမ်ားဖန္ဆင္းၿပခဲ႔ပါလွ်င္  တပည္႕ေတာ္သည္ အရွင္ဘုရားတပည္႔ခံပါမည္ဟုမ်ား ေလ်ာက္ထားခဲ႔ဖူးသေလာ “ဟု ၿပန္လည္ေမးၿမန္းေတာ္မူရာ
  ယင္းသုိ႔မေၿပာဆုိဖူးပါေၾကာင္း ၿပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလ၏။  

     “သုိ႔ၿဖ်စ္ပါက သင္သည္ အဘယ္သူ ျဖစ္၍ အဘယ္သူကို စြန္႔သနည္း။ ငါဘုရားသည္  တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပသည္ျဖစ္ေစ ဆင္းရဲကုန္ျခင္းအက်ဳိးငွါေဟာအပ္ေသာ ထိုတရားသည္ ထိုေဟာသည့္အတိုင္း က်င့္သူ၏ အလံုးစံုေသာ ဆင္းရဲကုန္ျခင္း အက်ဳိးငွါ ျဖစ္သည္ မဟုတ္ေလာ”ဟုေမးၿမန္းေတာ္မူၿပန္ရာ
“ထိုတရားသည္ ထိုေဟာသည့္အတိုင္း က်င့္သူအား အလံုးစံုေသာ ဆင္းရဲကုန္ျခင္း အက်ဳိးငွါၿဖစ္ပါသည္ဘုရား”ဟု ၀န္ခံေလွ်ာက္ထားရေလေတာ႔၏။

ၿမတ္ဗုဒၶက ဆက္လက္ၿပိး
      “သုနကၡတ္ ငါဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူသည္႔အတုိင္း လုိက္နာက်င္႔ၾကံသူအား  ဆင္းရဲကုန္ျခင္းအက်ဳိးငွါ ျဖစ္လွ်င္ လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပျခင္းၿဖင္႔  အဘယ္ျပဳအံ့နည္း၊ (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား သင္အဘယ္မွ် လြန္က်ဴးျပစ္မွားသည္ကို ႐ႈဘိေလာ့”ဟု ကဲ႔ရဲ႔ေတာ္မူေလသည္ ။

ေကာရခတၱိယ တကၠတြန္းႏွင္႔ပတ္သက္၍ တန္ခုိးၿပာဋိဟာ ငါးခ်က္ ထင္ရွားၿပေတာ္မူခဲ႔ၿခင္း

    တခါက  ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ထူလုဇနပုဒ္ ဥတၱရကာ မည္ေသာ နိဂံုး၌ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူစဥ္ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူလ်က္ ေနာက္လိုက္ရဟန္း လိစၧဝီ မင္းသား သုနကၡတ္ႏွင့္အတူ ဥတၱရကာနိဂံုးသို႔ ဆြမ္းခံဝင္ေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။ ထိုအခါ အဝတ္မဝတ္ေသာ ေကာရခတၱိယ တကၠတြန္း၏ ေခြးလုိေလးဖက္ေထာက္သြားကာ ၿပာပုံဖုိခေနာက္ေနရာ၌သာ ၀ပ္ၿခင္း၊ေခြးလုိစားၿခင္း ေခြးလုိေဟာင္ၿခင္း စတာေတြကုိက်င္႔ၾကံေနၿခင္းကုိၿမင္ရာမွ သုနကၡတၱလိစၦ၀ီရဟန္းသည္

     ''အခ်င္းတို႔ ေလးဘက္ေထာက္လ်က္ သြားေသာ ေျမ၌ ခ်ထားသည့္ အစာကို ပါးစပ္ျဖင့္သာ ဟပ္၍ ပါးစပ္ျဖင့္သာ စားေသာ ဤရဟန္းကား ခ်ီးမြမ္းအံ့ၾသဖြယ္ ေကာင္းေလစြတကား''ဟု ေတြးေတာကာ သာသနာၿပင္ပ မွားယြင္းစြာ ေခြးက်င္႔ေခြးၾကံၾကံေနသူကုိမွ အထင္ၾကီး ေလးစားသြားေလသည္။

ဘုရားရွင္သည္ သုနကၡတၱရဟန္း၏ စိတ္အၾကံကုိသိေတာ္မူ၍
       '' (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား သင္သည္ သာကီဝင္မင္းသား ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းဟု ဝန္ခံဘိ၏''ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ၊

     “ျမတ္စြာဘုရား  အကြၽႏ္ုပ္ကို '' (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား သင္သည္ သာကီဝင္မင္းသား ဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းဟု ဝန္ခံဘိ၏''ဟု အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေတာ္မူပါသနည္းဟု ၿပန္လည္ေမးၿမန္းေလသည္။

      “သုနကၡတ္ သင္သည္ ေခြးက်င့္ က်င့္လ်က္ ေလးဘက္ေထာက္ သြားေသာ ေျမ၌ ခ်ထားသည့္ အစာကို ပါးစပ္ျဖင့္သာ ဟပ္၍ ပါးစပ္ျဖင့္သာ စားေသာ ဤေကာရခတၱိယ တကၠတြန္းကိုမွ အဟုတ္ၾကီးမွတ္ကာ အံ႕ၾသဘနန္းအေနၿဖင္႔ အထင္ၾကီးေလးစားေနသည္ မဟုတ္ေလာ “ဟုအၿပစ္ကုိ ထင္ရွားၿပက မိစၦာအယူကုိ အထင္ၾကီးေလးစားေနသည္၏ အၿဖစ္ကုိ မိန္႔ၾကားေတာ္မူလုိက္ရာ သုနကၡတၱသည္ ခုိးထုပ္ ခုိးထည္ႏွင္႔တကြ ဖမ္းမိလုိက္ေသာ ခုိးသူကဲ႔သုိ႔ မည္သည္႔ၿငင္းခ်က္မွ ထုတ္မရႏုိင္ပဲ ရွိေလေတာ႔၏။

       သုိ႔ေသာ္ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိပင္ " ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ဝန္တိုပါ သနည္း''ဟု ဓမၼမစၦရိယၿဖစ္ပြားေနသူ  သာမညလူသား တစ္ေယာက္ကဲ႔သုိ႔ စြပ္စြဲပုပ္ခပ္ၿပန္ေလ၏။

   ထုိအခါ ၿမတ္ဗုဒၶက “(မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား ငါသည္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ဝန္မတို၊ စင္စစ္ သင့္အား သာလွ်င္ ဤယုတ္မာေသာ မိစၧာအယူသည္ ျဖစ္ေပၚေန၏၊ ထိုအယူကို စြန္႔ေလာ့။ သင့္အား ၾကာျမင့္စြာ အစီးအပြါးမဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ မျဖစ္ေစလင့္"ဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ဆက္လက္၍

    " သုနကၡတ္ သင္ယခု အထင္ၾကီးေလးစားေနေသာ ေကာရခတၱိယတကၠတြန္းသည္ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ စားပိုးနင့္ေသာ ေရာဂါျဖင့္ ေသလတၱံ႕၊

     ေသၿပီးေသာ္ အယုတ္ဆံုးေသာ အသုရာဘံု၌ ကာလကၪၥိကာမည္ေသာ အသုရာ ျဖစ္လတၱံ႕။

     အေလာင္းကုိကား ၿပိတ္ျမက္ေတာရွိေသာ သခၤ်ဳိင္း၌ စြန္႔ကုန္လတၱံ႕။

     သုနကၡတ္ ထုိတကၠတြန္း၏လားရာဂတိကုိ အေသခ်ာသိလုိပါက အေလာင္းစြန္႔ပစ္ထားရာ ၿပိတ္ၿမက္ေတာသုိ႔သြားကာ အေလာင္းေကာင္အား လက္ၿဖင္႔ပုတ္၍ ေကာရခတၱိယ မိမိလားရာကို သိသေလာ''ဟု ေမးေလာ့။ ထုိအေလာင္းေကာင္သည္ ထ၍ သင္႔အား ကာလကဥၥိကအသုရာၾကီး ၿဖစ္ေနသည္၏အၿဖစ္ကုိ ေၿပာဆုိလတၱံ႕”

      ဟု ေခြးအက်င္႔က်င္႔ေသာ ေကာရခတၱိယ၏ ေရွ႕ၿဖစ္အနာဂတ္အေၾကာင္းအလုံးစုံကုိ (အနာဂတံသအဘိညာဏ္ၿဖင္႔)တိက်ေသခ်ာစြာ ၾကိဳတင္ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္ေလသည္။

     ( ဒီေနရာမွာ ကာလကဥၨိက အသူရာဆုိတာကေတာ႔ ခႏၶာကုိယ္ၾကီးက သုံးဂါ၀ုတ္ေလာက္ၾကီးၿပီး အေသြးအသားကင္းမဲ႔ကာ အရုိးနဲ႔အေရမွ်သာရွိပါသတဲ႔ ၊ ညွိးႏြမ္းရင္႔ေရာ္ေနေသာ သစ္ရြက္ေဟာင္းသဖြယ္ၿဖစ္ၿပီး မ်က္လုံးကလည္း ပုဇြန္မ်က္လုံးလုိ ဦးထိပ္ေပၚမွ အၿပင္သုိ႔ၿပဴးထြက္ေနပါသတဲ႔ ၊ မိမိက်က္စားသြားလာရာကုိၿမင္ရဖုိ႔ရန္ ကုိယ္ခႏၶာၾကီးကုိ ကုန္းကြၿပီး လွည္႔လည္က်က္စားသြားလာရပါသတဲ႔ ၊ ပါးစပ္ေပါက္ကလည္း အပ္ေပါက္ေလးေလာက္သာ အရာမွ်ပါရွိၿပိး အလြန္ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ ပင္ပမ္းဆင္းရဲစြာခံစားေနရတဲ႔ အယုတ္ဆုံးအသူရာမ်ိဳးတည္း )

     သုနကၡတၱသည္လည္း “ေဂါတမဗုဒၶ၏ စကားမည္သည္ ခ်ြတ္လြဲမွဳမရွိခဲ႔ဖူးေခ် သုိ႔ေသာ္ ငါသည္ ေကာရခတၱိယထံသုိဳ႔သြား၍ အသိေပးထားလွ်င္ ေကာရခတၱိယသည္ အစားအေသာက္ဆင္ၿခင္ပါက လုံး၀စားပုိးနင္႔၍ မေသႏုိင္ရာ အကယ္၍ ေသဆုံးခဲ႔လွ်င္ေတာင္မွ ၿပိတ္ၿမက္ေတာရွိေသာ သခ်ိဳၤင္း၌ မစြန္႔ပစ္ဖုိ႔ရန္ စီမံေစမည္၊ အကယ္၍ ၿပိတ္ၿမက္ေတာမွာ စြန္႔ပစ္ထားလွ်င္ေတာင္မွ သူေသကုိ ေက်ာပုတ္၍ လားရာဂတိကုိေမးလွ်င္ အေလာင္းေကာင္သည္ ထ၍ လားရာဂတိကုိပါ ေၿပာလိမ္႔ဦးမည္ဆုိသည္မွာလည္း လုံး၀ကုိၿဖစ္ႏုိင္စရာအေၾကာင္းမရွိေခ် ၊မွန္ေသာစကားကုိသာ ေၿပာဆုိသည္ဟု ေၾကာ္ၾကားေနေသာ ေဂါတမဗုဒၶအား  ဒီတခါေတာ႔ မုသာ၀ါဒၿဖင္႔ စြတ္စြဲအံ႔ ” ဟူေသာစိတ္ယုတ္မာၿဖင္႔ ေကာရခတၱိယတကၠတြန္းထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္
      ''ငါ့သွ်င္ ေကာရခတၱိယ 'အဝတ္မဝတ္ေသာ ေကာရခတၱိယ တကၠတြန္းသည္ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ စားပိုးနင့္ေသာ ေရာဂါျဖင့္ ေသလတၱံ႕၊ ေသၿပီးေသာ္ အယုတ္ဆံုးေသာ အသုရာဘံု၌ ကာလကၪၥိကာမည္ေသာ အသုရာျဖစ္လတၱံ႕၊ ေသၿပီးေသာ ထိုသူကို ၿပိတ္ျမက္ ေတာရွိေသာ သခၤ်ဳိင္း၌ စြန္႔ကုန္လတၱံ႕ 'ဟု ရဟန္းေဂါတမသည္ ေျပာထား၏၊ ငါ့သွ်င္ ေကာရခတၱိယ ယင္းသို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္းေဂါတမ၏ စကားလြဲမွားေစျခင္းငွါ အတိုင္းအရွည္ႏွင့္ယွဥ္၍ အစာကို စားေလာ့၊ အတိုင္းအရွည္ႏွင့္ယွဥ္၍ ေရကို ေသာက္ေလာ့၊ အကယ္၍ သင္မေသခဲ႔လွ်င္ ငါတုိ႔ေဂါတမဗုဒၶအား မုသာ၀ါဒၿဖင္႔ စြပ္စြဲၾကကုန္အံ႕'' အသိေပးေၿပာၾကားေလ၏။

   ေကာရခတၱိယသည္လည္း ဖုိခေနာက္ၾကားၿပာပုံထဲ၀ပ္လွ်က္က ေခါင္းေထာင္ၾကည္႔ၿပီး "မင္းမုိ႔ ေဂါတမေၿပာတာ ယုံသကြာ သက္သက္ေၿခာက္လွန္႔တဲ႔စကား ငါ႔လာေၿပာမေနပါနဲ႔"ဟု ဟန္လုပ္ကာၿပန္ေၿပာလုိက္ရေသာ္လည္း 
   " ေဂါတမ၏စကားသည္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားၿဖစ္သည္မရွိ ငါေတာ႔ခုႏွစ္ရက္အတြင္း ဧကန္ေသရေတာ႔မယ္ထင္ရဲ႔ ၊ဒါေပမယ္႔ စားပုိ႔နင္႔ေသမွာဆုိေတာ႔ ဘာမွမစားပဲေနမယ္"[ဟုေတြးကာ အစားပင္မစားပဲေနခဲ႔ေလသည္။၊
     ထို႔ေနာက္ လိစၧဝီမင္းသား သုနကၡတ္သည္ ၿမတ္ဗုဒၶ၏စကားကို မယံုသည္ျဖစ္၍ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ဟု ဆို၍ ခုနစ္ရက္တို႔တိုင္ေအာင္ ေရတြက္ရင္း ေစာင္႔ၾကည္႔ေနခဲ႔ေလသည္။

     ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ ေကာရခတၱိယတကၠတြန္း၏ အလုပ္အေက်ြးတကာတဦးသည္ “ငါ၏ဆရာသည္ ခုနစ္ရက္တုိင္တုိင္ ငါ၏အိမ္သုိ႔မလာေရာက္ၿခင္းသည္ ေနမေကာင္း၍ၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ၊၀က္သားဟင္းစတဲ႔ ဟင္းေကာင္းဟင္းလွ်ာမ်ားၿဖင္႔ ထမင္းခ်က္ကာ ေကာရခတၱိယေရွ႔ ေၿမၿပင္ေပၚမွာသြားပုံ၍ ေက်ြးေလ၏။ ေကာရခတၱိယလည္း ယင္းစားေကာင္းေသာက္ဖြယ္မ်ားၿမင္ရေသာအခါ စာေလာင္မြတ္သိပ္ၿခင္းေ၀ဒနာကုိ သည္းခံၿခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္ေတာ႔ေခ်၊

      ေနာက္တခ်က္စဥ္းစားမိသည္ကား ရဟန္းေဂါတမ၏စကားသည္ မခ်ြတ္လြဲခဲ႔စဖူးေခ် ၊ သူ႔စကားအတုိင္း ငါခုနစ္ရက္အတြင္းေသဆုံးခဲ႔မည္ဆုိလွ်င္ ၊ အငတ္ငတ္ အၿပတ္ၿပတ္ၿဖင္႔ ေသရၿခင္းထက္ ဗုိက္ကားေအာင္စား၍ ေသရၿခင္းကေတာ္ေသး၏”ဟု ဆုံးၿဖတ္ကာ ယင္းထမင္း ဟင္းမ်ားကုိ ေခြးကဲ႔သုိ႔ ေလးဖက္ေထာက္၍ ပါးစပ္ၿဖင္႔သား ငုံ႔၍ ေခြးတစ္ေကာင္ကဲ႔သုိ႔ အားရပါးရစားေလေတာ႔၏။

    အစားကုိ အတုိင္းအရွည္ထက္လြန္ကာ စားပစ္လုိက္သၿဖင္႔ အစာကုိေၾကခ်က္ၿခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္ပဲ ထုိညတြင္ပင္ စားပိုးနင့္ေသာ ေရာဂါျဖင့္ ေသဆုံးသြားေလသည္၊ ေသၿပီးေသာ္ အယုတ္ဆံုးေသာ  ကာလကၪၥိကာ မည္ေသာ အသုရာျဖစ္၏၊

     ေကာရခတၱိယ၏ တပည္႔တကၠတြန္းတုိ႔သည္ ငါတုိ႔ဆရာကား ေဂါတမၾကိဳတင္ေဟာကိန္းထုတ္ထားသကဲ႔သုိ႔ ခုနစ္ရက္အတြင္းပင္ စားပုိးနင္႔၍ ေသဆုံးခဲ႔ၿပီ ၊သုိ႔ေသာ္ သူ၏ ၿပိတ္ၿမက္ေတာ္မွာစြန္႔ပစ္လိမ္႔မည္ဟူေသာာစကားကုိကား ခ်ြတ္လြဲေအာင္ အားထုတ္ၾကကုန္အံ႔ဟု ဆုိကာ ႏြယ္ၾကိဳးၿဖင္႔ခ်ီကာ အၿခားေသာ ေနရာတုိ႔သုိ႔ ေဆာင္ယူတုိင္း လူၿမင္သူၿမင္ ေၿပာင္ရွင္းေနေသာရင္ၿပင္ခ်သည္းသာ ထင္ကုန္သၿဖင္႔ ၿပိတ္ၿမက္ေတာရွိရာ သခ်ိဳင္းသုိ႔စြဲယူသြားရာမွ ၿပိတ္ၿမက္ပင္ေတြၾကားအေရာက္မွာေတာ႔ လုံး၀ကုိေရြ႔ေအာင္ဆြဲယူ၍ မရေတာ႔ေခ် ထုိ႔ေၾကာင္႔ လက္ေလွ်ာ႔ကာ စြန္႔ပစ္သြားၾကကုန္၏။

     သုနကၡတၱသည္လည္း လူေသေကာင္ကုိေမးလုိ႔ ထစကားေၿပာတယ္ဆုိတာ လုံး၀လက္ခံႏုိင္စရာမရွိေပ ၊သုိ႔ေသာ္ ေဂါတမဗုဒၶ၏စကားသည္ကား ႏွစ္လုံးႏွစ္ခြမၿဖစ္စဖူး ၊ ဒီတစ္ခါေတာ႔ အေၾကာင္းသိရအံ႔ သခ်ၤ ိဳင္းကုန္းသြားၿပီး ေကာရခတၱိယ၏အေလာင္းက သူေရာက္ရွိရာဘုံကုိေၿပာရင္ေၿပာေရာ႔ မေၿပာခဲ႔လွ်င္ကား မုသာ၀ါဒၿဖင္႔စြပ္စြဲပုတ္ခတ္အံ႔ဟု ယုတ္မာေသာအၾကံၿဖင္႔ ၿပိတ္ၿမက္သုႆန္သုိ႔သြားကာ  

      ''ငါ့သွ်င္ ေကာရခတၱိယ မိမိလားရာကို သိ၏ေလာ''ဟု လက္ျဖင့္အေလာင္းေကာင္၏ ေက်ာကုိသုံးၾကိမ္ပုတ္၍ ေမးလုိက္ရာ
ေကာရခတၱိယ၏အေလာင္းၾကီးသည္ လက္ျဖင့္ ေက်ာကိုပြတ္လ်က္ ထၿပီးလွ်င္ '' သုနကၡတ္ မိမိလားရာကို သိပါ၏၊ အယုတ္ဆံုးေသာ အသုရာဘံု၌ ကာလကၪၥိကာမည္ေသာ အသုရာျဖစ္ေနပါ၏''ဟု ဆို၍ ထိုေနရာ၌ပင္လွ်င္ ပက္လက္လဲေလ၏။
    သုနကၡတၱသည္လည္း    အေလာင္ေကာင္ကေၿပာလုိက္ေသာစကားကုိၾကားလွ်င္ပင္  ၾကက္သီးမ်ားတၿဖန္းၿဖန္းထသြားကာ ၿမတ္ဗုဒၶရွိရာေက်ာင္းသုိ႔ ခ်က္ၿခင္းၿပန္လာခဲ႔ေလေတာ႔သည္။

      ေက်ာင္းသုိ႔ၿပန္ေရာက္ေသာအခါ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ သုနကၡတၱအား "အသုိ႔နည္း  သုနကၡတၱ ငါဘုရားမိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သည္႔ ေကာရခတၱိယတကၠတြန္း၏ အေၾကာင္းအရာတုိ႔တြင္ ငါဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္႔အတုိင္းပင္ၿဖစ္သေလာ သုိ႔တည္းမဟုတ္ တစ္စုံတစ္ရာခ်ြတ္လြဲသည္ကုိမ်ား ေတြ႔ရသေလာ”ဟုေမးၿမန္းရာ
“အရွင္ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သည္႔အတုိင္းပင္ အလုံးစုံအကုန္မွန္ပါသည္ဘုရား”ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

      ဒီေနရာမွာ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ တန္ခုိးၿပာဋိဟာ (၅)ပါးကုိ ထင္ရွားေဖာ္ၿပေတာ္မူခဲ႔တာၿဖစ္ပါတယ္ ၊

     ၁။  ေကာရခတၱိယ တကၠတြန္းသည္ ခုႏွစ္ရက္ေၿမာက္ေသာေန႔၌ ေသလိမ္႔မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ ခုႏွစ္ရက္ေၿမာက္ေသာေန႔၌ ေသဆုံးခဲ႔ရၿခင္း၊
    ၂။    စားပုိ႔နင္႔၍ေသလိမ္႔မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္႔အတုိင္းပင္ စားပုိးနင္႔၍ ေသဆုံးရၿခင္း။
    ၃။ကာလကဥၨိကအသူရာဘုံ၌ ၿဖစ္လိမ္႔မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္႔အတုိင္းပင္ ေသဆုံးၿပိးေနာက္ ကာလကဥၨိကအသူရာၾကီးၿဖစ္သြားၿခင္း၊
    ၄။ၿပိတ္ၿမက္ေတာသုႆန္မွာ စြန္႔ပစ္ၾကလတၱံ႕ဟု မိန္႔ေတာ္မူထားသည္႔အတုိင္းပင္ ေကာရခတၱယ၏အေလာင္းကုိ ၿပိတ္ၿမက္ေတာသုႆန္မွတစ္ပါးတစ္ၿခားေသာ ေနရာတုိ႔၌ စြန္႔ပစ္၍မရၿခင္း၊
    ၅၊ေသၿပီးေနာက္ ၿဖစ္ရာဘုံဌာနမွလာၿပီး အေလာင္းေကာင္မွာပူးကပ္ကာ သုနကၡတၱႏွင္႔စကားေၿပာလိမ္႔မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာမွာလည္း မိန္႔ေတာ္မူသည္႔အတုိင္းပင္ ၊ အေလာင္ေကာင္ကုိပူကပ္၍ သူၿဖစ္ရာဘုံဌာနကုိေၿပာၿခင္း၊
     ဟူေသာမခ်ြတ္လြဲၿခင္းငါးပါးၿဖင္႔သက္ေသၿပကာ  အနာဂတံသအဘိညာဏ္၏ အစြမ္းအားၿဖင္႔ လူတုိ႔၏ ကုသုိလ္ကံမၼပထတရား(၁၀)ပါးထက္လြန္ေသာ တန္ခုိးၿပာဋိဟာကုိ ၿပေတာ္မူခဲ႔ေလသည္

      (လူေသေကာင္မွ မိမိလားေရာက္ရာဘုံဌာနကုိ  ေၿပာၿပသည္ဆုိရာ၌ ၿမတ္စြာဘု၇ားရွင္၏ တန္ခုိးေတာ္ေၾကာင္႔သာ ေၿပာၾကားခဲ႔သည္ဟုမွတ္ယူရမည္ၿဖစ္၏)

     ထုိအခါၿမတ္ဗုဒၶက “သုနကၡတ္ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ ထင္သနည္း၊ ယင္းသို႔ျဖစ္ေသာ္ လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပသည္မည္သေလာ၊ မျပသည္မည္သေလာဟု”ေမးၿမန္းရာ ၊
“ ျမတ္စြာဘုရား ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္ လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို စင္စစ္ ျပသည္ မည္ပါ၏၊ မျပသည္ မမည္ပါဟု”၀န္ခံေလွ်ာက္ထားရေလေတာ႔သည္ ။

    ဤတြင္မွ ၿမတ္ဗုဒၶသည္ သုနကၡတၱအား “(မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ဤသို႔ျပေသာ ငါ့ကို '' ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္အား လူတို႔၏ ကုသိုလ္ကမၼပထတရား ဆယ္ပါးထက္ လြန္ျမတ္ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ျပေတာ္မမူ''ဟု သင္ဆိုဘိ၏။ (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာေယာက်္ား သင္အဘယ္မွ် လြန္က်ဴးျပစ္မွားသည္ကို ႐ႈဘိေလာ့”ဟု ေၿပာဆုိ၍ ကဲ႔ရဲ႔ရွဳံ႕ခ်ေတာ္မူခဲ႔ဲ႔ေလသည္။
           (ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္….)

No comments:

Post a Comment

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..