Sunday, September 9, 2012

*** ေမတၱာျခဳံမွ ေဘးရန္လုံမည္(၂၈)***


                                              ဘယ္လုိစိတ္ထားနဲ႔ ေမတၱာပြားမယ္

          ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ေမတၱာပြားမ်ားရသူတုိ႔ ရွိရမည္႔ အဂၤါရပ္မ်ားနဲ႔ ပြားမ်ားပုံပြားမ်ားနည္းစံနစ္တုိ႔ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူျပီးေနာက္မွာ ဘယ္လုိစိတ္ထားနဲ႔ ေမတၱာပြားရမယ္ဆုိတာကုိ ထပ္မံေဟာျပေတာ္မူလုိ၍
                      မာတာ ယထာ နိယံ ပုတၱမာယုသာ ဧကပုတၱမႏုရေကၡ။ 
                      ဧဝမၸိ သဗၺဘူေတသု၊ မာနသံ ဘာဝေယ အပရိမာဏံ-                            
     “မိခင္ရင္းဟာ  မိမိကုိယ္တုိင္ ၀မ္းနဲ႔ ကုိးလလြယ္ ဆယ္လဖြားခဲ႔ရတဲ႔ တစ္ဦးတည္းေသာ သားကေလးကို သက္ရွည္ က်န္းမာ ေဘးရန္ကြာဖုိ႔  ေသခ်ာဂရုတစုိက္ ျပဳစုေစာင္႔ေရွာက္သလုိ  သတၱဝါအားလုံးတုိ႔အေပၚမွာလည္း ဒီအႏွုိင္းမဲ႔ေမတၱာမ်ဳိးနဲ႔ အက်ိဳးလုိလား ေမတၱာပြားရမယ္”     
                         ဆုိျပီး ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္ျပန္ပါတယ္။


        “ဒါဆုိရင္ မိခင္မ်ားရဲ႕ သူ႔သားသမီးမ်ားအေပၚျဖစ္တဲ႔ ခ်စ္ျခင္းမ်ဳိးက ေမတၱာအစစ္လား”လုိ႔ ေမးစရာရွိလာျပန္ပါတယ္။ ခ်စ္ခင္မွုတုိင္းေတာ႔ ေမတၱာစစ္မဟုတ္ပါဘူး။ အတၱကုိယ္က်ဳိးမပါ တစ္ဖက္သား က်န္းမာခ်မ္းသာေစလို ၾကီးပြားတုိးတက္ေစလုိတဲ႔စိတ္ေကာင္းသက္သက္သာ ေမတၱာလုိ႔ ဆုိရမွာပါ။ သားသမီးကုိမ်က္စိေအာက္ကေတာင္ အေပ်ာက္မခံႏုိင္ပဲ အရိပ္တၾကည္႔ၾကည္႔နဲ႔ အျဖစ္သည္းေနၾကတဲ႔ အခ်စ္မ်ဳိးကေတာ႔ ေဂဟႆိတ ၊ တဏွာေပမ အကုသုိလ္အခ်စ္မ်ဳိးျဖစ္ျပီး အဲဒီ တဏွာခ်စ္စိတ္နသာ ဘ၀ဆုံးသြားရင္ ထုိသားသမီးမ်ားကုိယ္မွာ ပုိးမႊားမ်ား သန္းမ်ား စသည္ျဖစ္ျပီး တြယ္ကပ္ေနရတဲ႔ဘ၀မ်ဳိး ၊သားသမီးမ်ားေမြးထားတဲ႔ အခ်စ္ေတာ္ေခြးေၾကာင္ဘ၀မ်ဳိးနဲ႔ မခြဲႏုိင္မခြါရက္ျဖစ္ေနၾကရမယ္႔ အေျခေနမွာရွိပါတယ္။

                                                ေမတၱာဆုိတာ ဘာပါလိိမ္႔

      ေမတၱာဆုိတာက “ မိဇၨတိ သိနိယွတီတိ ေမတၱာ- ခ်စ္ခင္စုိစြပ္ ေစးကပ္တတ္ေသာေၾကာင္႔ ေမတၱာလုိ႔ေခၚတယ္ ၊ ပိယမနာပျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါပညတ္ကုိအာရုံျပဳတယ္ ၊ 
          ေမတၱာကား သတၱ၀ါတုိ႔အေပၚမွာ  စုိစုိဖတ္ဖတ္ ေစးကပ္လွ်က္ အာရုံျပဳတယ္ ဒါေပမယ္႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ ေဒါသကေတာ႔ စုိစုိဖတ္ဖတ္မရွိ ေျခာက္ကပ္ကပ္အာရုံျပဳတယ္။ ဒီလုိအေၾကာင္းကုိမေတြးပဲ မေနႏုိင္လုိ႔သာ ေတြးေန မၾကည္႔ပဲ အေနႏုိင္လုိ႔သာ အျပစ္ျမင္တဲ႔မ်က္လုံးနဲ႔ စုိက္ၾကည္႔ေနေပမယ္႔ ေမတၱာလုိတစ္ဖက္သားနဲ႔ တစ္သားထဲက်ေနတာမဟုတ္ဘဲ တြန္းကန္ေနတဲ႔သေဘာကုိေဆာင္ပါသတဲ႔။

       "ဒါဆုိရင္ဘုရား  တဏွာေပမအခ်စ္မ်ဳိးလည္း ခ်စ္ခင္သူအေပၚ၌ ေစးကပ္စုိစြပ္လွ်က္ အာရုံျပဳတာပါပဲ ကပ္ျငိလြန္းလုိ႔ မခြဲႏုိင္မခြါရက္ျဖစ္ေနရတာမဟုတ္ပါလား”လုိ႔ ေမးစရာျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။

      ေမတၱာရဲ႕ တစ္ဖက္သားနဲ႔တစ္သားတည္းက်မွဳက လုိက္ေလ်ာညီေထြ အတူေပါင္းသင္းဆက္ဆံႏုိင္ျခင္း အက်ိဳးလုိလားျခင္းကုိသာဆုိလုိတာပါ။ ေမတၱာအစစ္ဆုိတာ  ကုသုိလ္ၾကိယာတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔သာ ယွဥ္တဲ႔သေဘာတရားမုိ႔  မိမိစိတ္အလုိေလာဘေနာက္လုိက္ကာ မခြဲႏုိင္မခြါရက္တဲ႔သေဘာမ်ဳိးမပါပါဘူး။ မိမိေရွ႕မွာခ်မ္းသာစြာေတြ႔ျမင္ေနရျပန္ေတာ႔လည္း ၾကည္ႏူးရသလုိ မိမိရဲ႕ အေ၀းမွာရွိေနျပန္ရင္လည္း ေသာကေတြ စုိးရိမ္ျခင္းေတြျဖစ္မလာပဲ က်န္းမာခ်မ္းသာေစလုိတဲ႔သေဘာမ်ဳိးမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။    ဒါ႔ေၾကာင္႔ မခြဲႏုိင္မခြါရက္ျဖစ္ေနၾကတဲ႔ သားမယားခ်စ္ ၊ေဆြမ်ဳိးခ်စ္စေသာ သံေယာဇဥ္မကင္းေသာ ခ်စ္ျခင္းမ်ား၌ ေမတၱာစစ္မဟုတ္ တဏွာေပမ ကိေလသာခ်စ္မွ်သာလုိ႔ မွတ္ရမွာပါ။
     ဒါ႔ေၾကာင္႔မုိ႔ သားခ်စ္မယားခ်စ္ ေဆြမ်ဳိးခ်စ္စသည္ျဖင္႔ ခ်စ္အပ္သူအေပၚမွာလည္း အက်ိဳးလုိလားတဲ႔အခါ ေမတၱာစစ္စစ္ ၊ မိမိဆႏၵအလုိလုိက္ကာ မခြဲႏုိင္မခြါရက္ျဖစ္တာက ကိေလသာလုိ႔ ခြဲျခားနားလည္ဖုိ႔ လုိပါလိိမ္႔မယ္။

         သျဂိၤဳဟ္ဘာသာဋီကာ ႏွာ(၆၄၉)မွာ ဘာသာဋီကာဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက
     “ခြဲသာခြါသာ အက်ဳိးစီးပြားကုိလုိလားေသာ ေမတၱာသေဘာကား အစစ္တည္း ၊ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေမတၱာဘာ၀နာကုိပြားမ်ားရာ၌ ေဒါသတည္းဟူေသာ အေ၀းရန္သူ ေမတၱာအတုတည္းဟူေသာ အနီးရန္သူ ဤႏွစ္ပါးကုိ ေရွာင္ရွားပြားမ်ားရသည္..လုိ႔ ေရးသားေတာ္မူခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။

                                  ေမတၱာတရားရဲ႕ အဘိဓမၼာတရားကုိယ္

      အေဒါသကုိပင္ သတၱ၀ါပညတ္ကုိအာရုံျပဳ၍ ၾကည္လင္ေအးျမစြာျဖစ္ေနေသာအခါ အပၸမညာျဗဟၼ၀ိဟာရ၌ပါေသာ ေမတၱာ လုိ႔ဆုိရပါတယ္ ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ေမတၱာာစစ္ေမတၱာစစ္မွန္သမွ် တရားကုိယ္မွာ အေဒါသေစတသိက္ျဖစ္ပါတယ္ ဒါေပမယ္႔  အေဒါသတုိင္း ေမတၱာမဟုတ္ေသးဘူးေနာ္ ၊ သတၱ၀ါပညတ္ကုိအာရုံမျပဳဘဲ ဘုရားဖူး တရားနာစေသာ အျခားကုသုိလ္အရာ၌ အေဒါသသေဘာသက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။

                                 ေမတၱာတုိင္းညာဏ္နဲ႔မယွဥ္(ညာဏ၀ိပၸယုတ္ေမတၱာမ်ဳိးလည္းရွိ)

       တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း ညာဏ္ရွိသူမွ ေမတၱာစိတ္ျဖစ္ႏုိင္တာ ေမတၱာဟာ ညာဏ္နဲ႔ယွဥ္တယ္လုိ႔ယူဆေျပာဆုိေနၾကတာလည္း ေတြ႕ရဖူးပါတယ္။ ညာဏ္နဲ႔ယွဥ္တဲ႔ေမတၱာရွိသလုိ ညာဏ္မပါတဲ႔ အက်ဳိးလုိလားမွုသက္သက္ေမတၱာလည္းရွိတာမုိ႔ ထုိအဆုိဟာ အျပည္႔အ၀မမွန္ပါဘူး။
      ေမတၱာဆုိတာ ေသာဘနသာဓာရဏ (ညာဏသမၸယုတ္/၀ိပၸယုတ္)
ကုသုိလ္ျဖစ္တုိင္းပါ၀င္ျဖစ္ေပၚတဲ႔ အေဒါသေစတသိက္မွ်သာျဖစ္လုိ႔
သတၱ၀ါပညတ္ကုိအာရုံျပဳျပီး အက်ိဳးလုိလားတဲ႔ ညာဏ၀ိပၸယုတ္မွာယွဥ္တဲ႔ အေဒါသလည္းေမတၱာစစ္ပါပဲလုိ႔ ဆုိပါရေစ ။ အက်ယ္ကုိ (သျဂိၤဳဟ္ဘာသာဋီကာ ႏွာ ၁၄၁)မွာ ဆက္လက္ေလ႔လာႏုိင္ၾကပါတယ္။

                                            ၅၂၈-သြယ္ေမတၱာ လား ၁၅၀၀-ေမတၱာလား

     လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေျပာေနၾကတဲ႔စကားျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မခြဲႏုိင္မခြါရက္ျဖစ္ၾကတဲ႔အခါ ၊ တုိ႔က ၅၂၈-ေမာင္ခ်စ္ႏွမခ်စ္မဟုတ္ဘူး /၁၅၀၀-ေမတၱာစစ္နဲ႔ခ်စ္ၾကတာပါ..တဲ႔ မိမိငယ္စဥ္ကလည္း ေထာင္႔ငါးရာဆုိေတာ႔ ငါးရာ႔ႏွစ္ဆယ္႔ရွစ္ထက္ ၉၇၂ -ၾကီးမ်ားေတာင္ပုိခ်စ္တာေပါ႔ တကယ္အခ်စ္ၾကီးတဲ႔ အခ်စ္စစ္သမားလုိ႔ ေတြးမိခဲ႔ဖူးပါတယ္။  တကယ္ေတာ႔ ေမတၱာစစ္နဲ႔ ကိေလသာခ်စ္ကုိ ခြဲနားမလည္လုိ႔ ေရာေထြးေျပာဆုိေနမိၾကတာျဖစ္ပါတယ္ ၊ ယင္းႏွစ္မ်ဳိးကုိ ကြဲကြဲျပားျပားသိနားလည္ဖုိ႔လည္း တြက္နည္းေလးေတြ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္

                                         ၅၂၈-သြယ္ေမတၱာတြက္ပုံ

         ပဋိသမၻိဒါမဂ္လာ အေနာဓိေသာေမတၱာဖရဏာ (၅)နည္း၊ ၾသဓိေသာေမတၱာဖရဏာ(၇)နည္းအားျဖင္႔ ေပါင္းပုဂၢိဳလ္(၁၂)ေယာက္ကုိ
         အေ၀ရာ ေဟႏၱဳ ၊ အဗ်ာပဇၨာ ေဟာႏၱဳ ၊ အနီဃာ ေဟာႏၱဳ ၊ သုခီ အတၱာနံ ပရိဟႏၱဳ ဆုိိတဲ႔ ေမတၱာပြားမ်ားပုံ စိတ္ထားေလးမ်ဳိးနဲ႔ ေျမွာက္ပြားပါက (၄၈)မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
        ထုိ(၄၈)မ်ဳိးကုိ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာႏွင္႔ေျမွာက္ပြားျပန္လွ်င္ (၄၈၀)ျဖစ္လာပါတယ္။  ယင္း(၄၈၀)ကုိ မူလ (၄၈)ႏွင္႔ျပန္ေပါင္းေသာ္ =၅၂၈ သြယ္ေမတၱာျဖစ္လာပါတယ္။

                                               ငါးရာႏွစ္ဆယ္ရွစ္သြယ္ေမတၱာ ေဆာင္ပုဒ္

       ေနာဓိ ပဥၥ ၊ ၾသ သတၱျဖင္႔ ၊ ဒါြဒသဟု ပုဂၢိဳလ္စုကုိ ႏၱဳေလးျဖာ ေျမွာက္ဆင္႔ပါမူ ရွစ္ျဖာေလးဆယ္ ဂဏန္းၾကြယ္၏။ ရပ္ဆယ္ျဖင္႔ေလွာက္ ထပ္ဆင္႔ေျမွာက္၍ မွတ္ေလာက္ပြားက လြန္မ်ားလွသည္
ငါးရာ႔ႏွစ္ဆယ္႔ရွစ္စြန္းစြန္းတည္း ။

                                                              ………………………………



                                            ေထာင္႔ငါးရာေမတၱာ(ကိေလသာ ၁၅၀၀ )တြက္ပုံ

         စိတ္အားလုံးကုိ တစ္မ်ဳိးတည္းယူ၍ ေစတသိက္ ၅၂-ပါးနဲ႔ေပါင္းလွ်င္ နာမ္ေတပညာသ(၅၃)ပါးရပါတယ္။ နိပၹႏၷရုပ္(၁၈)ပါး လကၡဏာရုပ္(၄)ပါးနဲ႔ ထပ္ေပါင္းလွ်င္ =၇၅
ပါးျဖစ္လာပါတယ္ ။  မိမိအဇၥ်တၱသႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ႔ (၇၅)ပါးနဲ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔သႏၱာန္မွာျဖစ္တဲ႔ (၇၅)ပါးေပါင္းလွ်င္္ =၁၅၀ ျဖစ္ပါတယ္။  ထုိ(၁၅၀)ေသာ အာရုံတရားေတြကုိ ကိေလသာ(၁၀)ပါးနဲ႔ေျမွာက္လုိက္ရင္ ကိေလသာတစ္ေထာင္႔ငါးရာျဖစ္လာပါတယ္။   
       ကိေလသာဆယ္ပါးမွာ အျခားေသာ ေဒါသေမာဟမာန္မာနစတာေတြလည္းပါ၀င္ျပီး အာရုံကလည္း မ်ားစြာကြဲျပားသြားတာေၾကာင္႔ ဘယ္လုိမွ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ လင္ခ်စ္မယားခ်စ္ၾကရာမွာ တစ္ေထာင္႔ငါးရာကိေလသာနဲ႔ခ်စ္ၾကဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္လုိမွမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။
          ဒီတစ္ေထာင္႔ငါးရာေသာ ကိေလသာထဲမွာ ပါ၀င္ေနတဲ႔ ေလာဘကုိရည္ရြယ္ျပီးသာ  တစ္ေထာင္႔ငါးရာေမတၱာလုိ႔ ဆုိေနၾကတာပါ။ တကယ္တန္းေတာ႔ ေမတၱာလုိ႔သုံးႏွုံးေနၾကတာကုိက အတူျပဳ အတုျပဳတဲ႔သေဘာမွ်သာျဖစ္လုိ႔မမွန္ကန္ပါဘူး ။ အပါယ္သြားမယ္႔ ကိေလသာသက္သက္မွ်သာျဖစ္ပါတယ္။


                                        တစ္ေထာင္႔ငါးရာ ကိေလသာတြက္ဖုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္

 နာမ္ေတပညံ၊ ရုပ္နိပၹန္၊ လကၡဏံရုပ္ေလး။
သႏၱာန္ႏွစ္၀၊ ေျမွာက္ဆင့္က၊ တစ္ရာ့ငါးဆယ္ေရး။
ဆယ္ကိေလသာ ေျမွာက္ဆင့္ကာ၊ ငါးရာတစ္ေထာင္ေတြး။                                            
                             (အေျချပဳသျဂိၤဳဟ္ ႏွာ ၄၁၉)

                                               XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

      ဒီေလာက္ဆုိ ေမတၱာပြားမ်ားမည္႔သူရဲ႕ မိခင္ရင္းကဲ႔သုိ႔ သတၱ၀ါေတြေပၚ ေမတၱာထားရပုံ ၊ ၅၂၈-သြယ္ေမတၱာ ေရတြက္ပုံနဲ႔ ၁၅၀၀ ကိေလသာ ေရတြက္ပုံမ်ားကုိ သေဘာေပါက္ေလာက္ျပီထင္ပါတယ္။
      မိမိရဲ႕သားအရင္းအေပၚေမတၱာစစ္ထက္လြန္ကာ ကိေလသာခ်စ္နဲ႔ခ်စ္မိလုိ႔ ဒုကၡေရာက္ခဲ႔ရတဲ႕ ဘုရားလက္ထက္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအေၾကာင္းကုိလည္း ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ ဆက္လက္တင္ျပေပးပါဦးမယ္။
                                     က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ (လကၤာအရွင္-မုံရြာ)
                                                 …………………….. 

No comments:

Post a Comment

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..