Sunday, September 9, 2012

*** ေမတၱာျခဳံမွ ေဘးရန္လုံမည္(၂၄)***


                                  *ဆယ္႔ငါးခုေျမာက္ ေနာက္ဆုံးအဂၤါ  *

      ေမတၱာသုတၱာန္မွာ ဘုရားရွင္ စည္းကမ္းခ်မွတ္ေပးေတာ္မူတဲ႔အတုိင္း တစ္ခုခ်င္းေရးသားလာခဲ႔ရာမွာ
(၁)သေကၠာ- က်င့္စြမ္းႏိုင္ရမည္၊
(၂)ဥဇူ စ -ကိုယ္ႏႈတ္ ေျဖာင့္မတ္ရမည္၊
(၃)သုဟုဇူ စ- စိတ္ေနစိတ္ထား ေကာင္းစြာ ေျဖာင့္မတ္ရမည္၊
(၄)သုဝေစာ စႆ- ဆိုဆံုးမ လြယ္ရမည္၊
(၅)မုဒု - စိတ္ထား ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ရမည္၊
(၆)အနတိမာနီ-လြန္ကဲျမင့္ေမာက္ေသာ မာနမရွိရာ။
(၇)သႏၲဳႆေကာ စ-  ပစၥည္းေလးပါး၌ ေရာင့္ရဲလြယ္ရမည္၊

(၈)သုဘေရာ စ-ေမြးျမဴလြယ္ရမည္၊
(၉)အပၸကိေစၥာ စ- အမႈကိစၥ နည္းပါးရမည္၊
(၁၀)သလႅဟုကဝုတၱိ-ဝန္က်ဥ္းေပါ့ပါးေသာ အသက္ေမြးမႈ ရွိရမည္၊
(၁၁)သႏၲိႁႏၵိေယာ စ- ၿငိမ္သက္ေသာ ဣေႁႏၵရွိရမည္၊
(၁၂)နိပေကာ စ- ရင့္က်က္ေသာ ပညာရွိရမည္၊
(၁၃)အပၸဂေဗ႓ာ- ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ၾကမ္းတမ္းျခင္း မရွိရာ၊
(၁၄)ကုေလသြနႏုဂိေဒၶါ-ဒါယကာတို႔၌ တပ္မက္မႈ ကင္းရမည္။
      ဆုိတဲ႔ အထက္ပါ အဂၤါ ၁၄-ခ်က္တုိင္ေဖာ္ျပခဲ႔ျပီျဖစ္ပါတယ္ ။

        နိဗၺာန္ကုိမ်က္ေမွာက္ျပဳကာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းဘ၀ကုိျဖတ္သန္းေနထုိင္လုိသူမ်ားလုိက္နာက်င္႔ၾကံရမယ္႔က်င္႔စဥ္ တစ္ဆယ္႔ေလးခ်က္ကုိေဟာၾကားေတာ္မူျပီးေနာက္မွာေတာ႔ ဆက္လက္၍ မျပဳလုပ္သင္႔ပဲ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္႔အဂၤါရပ္ကုိေတာ႔ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင္႔ အဂၤါတစ္ခ်က္ပဲ ''န စ ခုဒၵမာစေရ ကိၪၥိ၊ ေယန ဝိညဴ ပေရ ဥပဝေဒယ်ဳံ''လုိ႔ ဂါထာ၀က္ျဖင္႔ ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္ျပန္ပါတယ္။

        အဓိပၸါယ္ကေတာ႔ ကာယဒုစရုိက္၊ ၀စီဒုစရုိက္ မေနာဒုစရုိက္တုိ႔ကုိ ေသးေသးကေလး အနည္းငယ္မွ်သာဆုိျပီးလည္း မျပဳက်င္႔လုိက္ပါနဲ႔ ။ယင္းသုိ႔ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္အနည္းငယ္ေလးကုိပင္ျပဳလုပ္ေစကာမူ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးဟန္ ေ၀ဖန္သုံးသပ္ႏုိင္ၾကသည္႔ ပညာရွင္မ်ားက ကဲ႔ရဲ႕ျပစ္တင္ အျပစ္ျမင္သြားၾကမွာမုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းေတြက အျပစ္ျမင္ျပီး ၾကဥ္ဖယ္သြားၾကလွ်င္ေတာ႔ မိမိရဲ႕ ေလာကီေလာကုတၱရာအက်ိဳးမ်ားစြာ လုံး၀ဆုံးရွုံးသြားရေတာ႔မွာမဟုတ္ပါလား။

    ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက

         မာ၀မေညထ ပါပႆ၊ န မႏၵံ အာဂမိႆတိ။
         ဥဒဗိႏၵဳနိပါေတန၊ ဥဒကုေမၻာပိ ပူရတိ။
         ဗာေလာ ပူရတိ ပါပႆ၊ ေထာကံ ေထာကမၸိ အာစိနံ။

        အနည္းငယ္ေသာ မေကာင္းမႈသည္ ငါ့အားအက်ဳိးေရာက္လိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု မေကာင္းမႈ ကို မထီမဲ့ျမင္ မေအာင့္ေမ့ရာ၊ မိုးေရေပါက္သည္ က်ဖန္မ်ားလတ္ေသာ္ ေရအိုးသည္ ျပည့္သကဲ့သို႔ သူမိုက္သည္ အနည္းငယ္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ မေကာင္းမႈကို ျပဳဆည္းပူးဖန္မ်ားေသာ္ မေကာင္းမႈျဖင့္ ျပည့္၏..လုိ႔
       ဓမၼပဒမွာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။


     ဒီေနရာမွာ အထူးမွတ္ရမွာက ၀ိညဴ ပေရ ဥပ၀ေဒယ်ဳံဆုိျပီး ပညာရွိမ်ား ကဲ႔ရဲ႕ၾကလိမ္႔မယ္လုိ႔ ၀ိညဴျဖင္႔ အထူးျပဳေဟာျပေတာ္မူခဲ႔ျခင္းပါပဲ ၊  ဘုရားရွင္ေတာ္သည္ အပုိအလုိမရွိေအာင္ တိက်လြန္းလွတာကုိလည္း အာရုံယူကာ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းလွပါတယ္။

     ကဲ႔ရဲ႕ခ်ီးမြမ္းျခင္းဆုိတာကေတာ႔ ေလာကဓံတရားျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ပင္လွ်င္ ေရွာင္ကြင္းလုိ႔ လြတ္ႏုိင္တဲ႔အရာမဟုတ္ပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ ပညာမဲ႔သူလူ႔ဗာလမ်ားကေတာ႔ မိမိဆႏၵႏွင္႔မကုိက္ဘူး မၾကိဳက္မႏွစ္သက္ဘူးဆုိလွ်င္ လူတစ္ေယာက္ကုိ ဆီလုိအေပါက္ရွာကာ အျပစ္လုိ႔ ရွုေတာ႔တာပါပဲ ငယ္ငယ္က ၾကားဖူးတဲ႔ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ထဲကလုိေပါ႔

      သားအဖႏွစ္ေယာက္ ျမင္းေပါက္ေလးတစ္ေကာင္၀ယ္လာၾကရာ ျမင္းက နည္းနည္းငယ္ေသးေတာ႔ မစီးပဲ ေရွ႕ကဆြဲလာၾကတာေပါ႔ ဒီတင္ ေဘးကလူေတြက ၀ုိင္းကဲ႕ရဲ႕ၾကတယ္။

   “  ၾကည္႔စမ္းပါဦးကြာ ျမင္းဆုိတာ စီးဖို႔၀ယ္လာတာ မစီးပဲ ေရွ႕ကေန ဆြဲသြားရတယ္လုိ႔ အံ႕ပါေရာ “

 ဒါနဲ႕ ဖခင္ၾကီးက
     “ကဲ ငါ႔သားေရ တုိ႔သားအဖကေတာ႔ ျမင္းေပါက္ကေလး ငယ္ေသးေတာ႔ သနားလုိ႔မစီးပဲ ဆြဲလာၾကတာပဲ ။ဒီလုိသာ တစ္လမ္းလုံး၀ုိင္းကဲ႔ရဲ႕ေနၾကရင္ ျမင္း၀ယ္လုိက္ကာမွ တုိ႔ေတြနာမည္ပ်က္ရေခ်ရဲ႕ ဒီေတာ႔ ငါ႔သားခႏၶာကုိယ္နဲ႔ဆုိ ျမင္းေပါက္ေလးက ႏုိင္မွာပါ မင္းတက္စီးခဲ႔ကြာ “    လုိ႔ သားငယ္ေလးကုိ ျမင္းေပၚ တက္စီးေစခဲ႔တယ္။

      ဒီတစ္ခါလည္း အကဲ႔ရဲ႕က မလြတ္ျပန္ဘူးတဲ႔
“ ဟင္ ၊ ၾကည္႔ၾကစမ္းပါဦးကြာ ေက်းဇူးရွင္ဖခင္ၾကီးကုိေတာ႔ ေျမမွာလမ္းေလွ်ာက္ျပီး ျမင္းကုိဆြဲခုိင္းတယ္ ။ သားငယ္ကျမင္းေပၚက အျငိမ္႔သား။ ဒီေလာက္အသိညာဏ္ႏုံ႕နည္းတဲ႔ကေလးမ်ိဳး ဘယ္ေတာ႔မွာၾကီးပြားမွာမဟုတ္ဘူး”

    တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း အျမင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ သုံးသပ္ၾကျပန္တယ္ “ အမွန္က ကေလးမွာအျပစ္မရွိဘူးကြ ။သားသမီးမေကာင္း မိဖေခါင္းပဲ ။ ဒီကေလးလိမ္မာေအာင္ ေသခ်ာမသြန္သင္ခဲ႔တဲ႔ ေရွ႕ကဖခင္အျပစ္ပဲ သူသာသြန္သင္ခဲ႔ရင္ ဒီလုိမိဖကုိ မရုိမေသလုပ္မွာမဟုတ္ဘူး” တဲ႔ ။
     ဒီေတာ႔ သားေလးက “ ကဲ ဒီလုိဆုိမျဖစ္ေခ်ဘူး အေဖ ၊ ျမင္းေပၚတက္စီးမိကာမွ က်ေနာ္ေရာ အေဖပါ အေျပာခံရေတာ႔တယ္ ။အေဖစီးခဲ႔ သားေရွ႕ကျမင္းေလးကုိ ဆြဲေခၚခဲ႔ပါ႔မယ္“

     ဖခင္ၾကီးက ျမင္းေလးေပၚထုိင္လုိက္ျပီး သားက ေရွ႕ကဆြဲေခၚျပန္ေတာ႔လည္း လုပ္ၾကျပန္ေရာ
“ၾကည္႔ၾကပါဦးကြာ ဒီသားအဖလုပ္ပုံေတာ႔ ကေလးကုိျမင္းဆြဲခုိင္းျပီး ကုိယ္တုိင္ကျမင္းေပၚထုိင္လုိက္လုိ႔ အျမင္မေတာ္လုိက္တာ ။ ငါအၾကီးပဲဆုိျပီး အရာရာ အခြင္႔ေရးယူလုိ႔ရမလား ။ကေလးငယ္ေလးက သားအရင္းမဟုတ္လုိ႔ လုပ္ရက္တာေနမွာပါ ”

      ဒီေတာ႔ ဖခင္ၾကီးလည္း ေခါင္းေတာ္ေတာ္ကုိက္လာတယ္ “ကဲ ကဲ ငါ႔သား တုိ႔ေတာ႔ဘယ္လုိမွအျပစ္ေျပာကလြတ္မွာမဟုတ္ေတာ႔ဘူး ဒီေတာ႔ မင္းပါ ျမင္းေပၚတက္ခဲ႔ကြာ ”
“ ဟာ အေဖကလည္း ျမင္းေလးႏုိင္ပါ႔မလား”
"လာပါကြာ ႏုိင္ေကာင္းပါရဲ႕ ။ဒီလုိမွမလုပ္ရင္ တုိ႔ေတာ႔ အကဲ႔ရဲ႕လြတ္ဖုိ႔မလြယ္ဘူး။ ဒီလုိႏွစ္ေယာက္ပုိးစီးလာၾကျပန္ေတာ႔

  “ဟာကြာ ဒီလူေတြႏွယ္ လုပ္ရက္လုိက္ၾကတာ တိရစၱာန္မုိ႔ခုိင္းသမွ်ခံေနရရွာတယ္ ျမင္းငယ္ေလးက ဒီလုိႏွစ္ေယာက္ပုိးၾကီး ႏုိင္ပါ႔မလား ၊ဒီလူေတြ တိရစၦာန္ေလာက္ေတာင္အသိတရားမရွိဘူး”တဲ႔။

       ဒီတင္ ဖခင္ၾကီးက စိတ္ေတာ္ေတာ္ အခ်ဥ္ေပါက္သြားျပီး
    "ဒီမယ္ေမာင္ရင္တုိ႔ ျမင္းကေလး သနားလုိ႔ဆုိျပီး မစီးပဲ ဆြဲလာၾကတုန္းကလည္း မစီးလုိ႔ ။
     သားေလးစီးခုိင္းျပန္ေတာ႔လည္း ဂရုဂါရ၀မရွိဘူးလုပ္ျပန္ေရာ။
     က်ဳပ္တက္စီးျပန္ေတာ႔ ကေလးငယ္ကုိမသနားဘူးတဲ႔။
     ခုႏွစ္ေယာက္ပုိးစီးျပန္ေတာ႔ တိရစၦာန္ကုိညွင္းဆဲတယ္ တဲ႔ ။

     ကဲ ဒီေတာ႔ က်ဳပ္တုိ႔လုပ္စရာ တစ္ခုပဲ က်န္ေတာ႔တယ္ ။ ဒီျမင္းေလးကုိ ေျခေထာက္ေတြၾကိဳးတုပ္ျပီး ဒုတ္လွ်ိဳထမ္းၾကရုံရွိေတာ႔တာပဲ၊ ခင္မ်ားတုိ႔အကဲ႔ရဲ႕လြတ္မွသာ အသက္ရွင္ခြင္႔ရမယ္ဆုိရင္ အသက္ရွင္မယ္႔သူ တစ္ေယာက္မွရွိေတာ႔မွာမဟုတ္ဘူး” လုိ႔ေျပာခ်လုိက္ပါသတဲ႔။
                          (ၾကားဖူးနား၀ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ကုိ မွီျငမ္းပါသည္)

     ဒီေတာ႔ လူအားလုံးကဲ႔ရဲ႕လြတ္ေအာင္ေတာ႔ မလြယ္လွပါဘူး။  လူဆုိတာကလည္း မိမိအလုိမက်ရင္ သဘာ၀တရားၾကီးနဲ႔ေတာင္ရန္ျဖစ္ျပီး မုိးရြာျပန္ျပီကြာ ေနကလည္းပူလုိက္တာ စသျဖင္႔အလုိမက်ျဖစ္ေနတတ္ၾကတာပဲမလား ။

      ဒါေပမယ္႔ ကဲ႔ရဲ႕ၾကတဲ႔လူကုိ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားခြဲလုိ႔ရတယ္တဲ႔ အသိညာဏ္မဲ႔တဲ႔ လူ႔ဗာလေတြကေတာ႔ သူ႔ရဲ႕ပါဆင္နယ္ ၾကိဳက္ျခင္းမၾကိဳက္ျခင္း အလုိဆႏၵကုိဗဟုိျပဳျပီး ကဲ႔ရဲ႕ခ်ီးမြမ္းျခင္းျပဳလုပ္ေလ႔ရွိၾကသတဲ႔။ သူတုိ႔သေဘာက်ရင္ မိဖကုိ လိမ္လည္လွည္႔ပတ္ေနတဲ႔ကေလးကုိေတာင္ ဒီေကာင္ အာဂေကာင္ကြ အသိညာဏ္ၾကီးတဲ႔လူၾကီးေတြေတာင္ ေရာင္းစားႏုိင္တယ္လုိ႔ ခ်ီးမြမ္းရင္ ခ်ီးမြမ္းေနေသးတာမလား။

      အလုိမက်ရင္လည္း အျပစ္မရွိတာကုိ အျပစ္ဆုိကဲ႔ရဲ႕တတ္ၾကသလုိ ။ အျပစ္အနာအဆာ တစ္စုံတစ္ရာေတြ႔ရျပန္ပါကလည္း
တစ္စိတ္ကုိ တစ္အိပ္လုပ္ျပီး ပုံၾကီးခ်ဲ႕ကား ကဲ႔ရဲ႕တတ္ၾကျပန္ပါတယ္။   ဒါ႔ေၾကာင္႔ အ႒ကထာမွာ
“ေတ ဟိ အနဝဇၨံ ဝါ သာဝဇၨံ ကေရာႏၲိ၊ အပၸသာဝဇၨံ ဝါ မဟာသာဝဇၨံ”လုိ႔ အေသခ်ာဖြင္႔ဆုိထားခဲ႔ပါတယ္။

       ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ားကေတာ႔ ဒီလုိမဟုတ္ပါဘူးတဲ႔ ၾကီးတဲ႔အမွဳငယ္ေစ ၊ငယ္တဲ႔အမွဳပလပ္ေစဆုိိတဲ႔ စိတ္ထားေကာင္းကုိမူတည္တယ္။ ေသခ်ာညာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျပီးေတာ႔မွ ဆုိေရးရွိက ဆုိအပ္လွဆုိတာလုိ ကဲ႔ရဲ႕ျပစ္တင္ထုိက္သူကုိိ ကဲ႔ရဲ႕ရွုံ႕ခ်ၾကျပီး ခ်ီးမြမ္းသင္႔သူကုိလည္း ခ်ီးမြမ္းဖုိ႔ရာ ၀န္မေလးၾကဘူးလုိ႔ အ႒ကထာက ဆုိပါတယ္ ။
      ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးပင္လွ်င္ ကဲ႔ရဲ႕ခ်ီးမြမ္းက မလြတ္ပုံကုိ ေနာက္ပုိ႔စ္မွာ ဆက္လက္တင္ျပေပးပါဦးမယ္

                          အျပစ္ကင္းစြာနဲ႔ ဘ၀ခရီးလမ္းကုိ ျဖတ္သန္းႏုိင္ၾကပါေစ
                                 လကၤာအရွင္ (မုံရြာ)

No comments:

Post a Comment

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..