
*အပၸဂေဗ႓ာ - ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုးသုံးပါးလုံးတုိ႔၌ ၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပမွဳ မရွိရာ*
အပၸဂဗၺဆုိတာကေတာ႔ ကုိယ္ႏွုတ္ႏွလုံး ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ရမယ္လုိ႔ဆုိလုိတာပါ ဒီေတာ႔ Negative ဆန္႔က်င္ဖက္အဓိပၸါယ္ အကုိျဖဳတ္လုိက္ရင္ ပဂဗ႓ လုိ႔ပါဠိရွိတာေပါ႔ ပဂဗၻဆုိတာကေတာ႔ ရုိင္းျပတာ ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ႔အမူရာလုိ႔ဆုိပါတယ္။ အ႒ကာမွာေတာ႔ ထုိၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပတဲ႔ပဂဗၻဆုိရာမွာ
(၁)ကာယပဂဗၻ ရွစ္မ်ိဳး
(၂)၀စီပဂဗၻ ေလးမ်ိဳးနဲ႔
(၃)မေနာပဂဗၻမ်ားဆုိျပီး သုံးမ်ိဳးသုံးစားရွိပါသတဲ႔။
* ကာယပဂဗၻ(၈)ပါး *
(၁) သံဃာ႔ပရိတ္သတ္/လူပရိတ္သတ္အလည္မွာ ဒူးေထာင္ေပါင္ကာထုိင္ျခင္း က်န္းမာျပီးေကာင္းစြာထုိင္ႏုိင္ပါလွ်က္ ဒူးႏွစ္ဖက္ကုိ အ၀တ္/လက္ျဖင္႔သုိင္းကာ ပ်င္းရိသူတစ္ေယာက္ပမာထုိင္ေနျခင္း၊ ပရိတ္သတ္အလည္ကဲ႔ရဲ႕ဖြယ္အမူရာမ်ားျပဳလုပ္ျခင္းတုိ႔ဟာ
ကာယပဂဗၻျဖစ္ပါတယ္။
(၂)ဂဏ-ႏွစ္ပါးသုံးပါးအစုအဖြဲ႔ၾကားမွာလည္း ထုိနည္းတူစြာ မသင္႔မတင္႔ေနထုိင္လွ်င္လည္း ပဂဗၻဆုိတဲ႔ရုိင္းျပမွဳပါပဲ။
(၃)ပုဂၢလ-အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါၾကီးသူတုိ႔ေရွ႕မွာယင္းသုိ႔ေနလွ်င္လည္း ပဂဗၻပါပဲ။
(၄)ေဘာဇနသာလာ-ဆြမ္းစားေက်ာင္းမွာလည္းပဲ မေထရ္ၾကီးမ်ားေနရာတက္ထုိင္ျခင္း ရဟန္းငယ္မ်ားကုိေနရာမွတားျမစ္ျခင္းတုိ႔ဟာ ကာယပဂဗၻျဖစ္တာပါပဲ။
(၅) ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ သပိတ္တစ္လုံးသကၤန္းသုံးထည္သာရွိၾကတာမ်ားပါတယ္။ ရဟန္းျပဳသူေတြကမ်ား။သကၤန္းလ်ာကလည္းအလြန္ရွားပါးၾကတဲ႔ေခတ္ကုိး။ ဒီေတာ႔ေနမေကာင္းျဖစ္ျပီဆုိရင္ ျခဳံစရာေဆာင္မရွိေတာ႔ေခ်ြးထုတ္ဖုိ႔ရန္မီးဖုိရွိတဲ႔အခန္းတစ္ခန္း လုပ္ထားရတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။အဲဒီအခန္းမ်ိဳးကုိ ဇႏၱာဃရလုိ႔ေခၚတာပဲ။ ထုိေနရာမ်ိဳးမွာလည္း ေထရ္ၾကီး၀ါၾကီးမေထရ္မ်ားကုိပန္ၾကားျပီးမွ မီးေမႊးျခင္းစသည္ကုိျပဳလုပ္ရပါတယ္။ မေလးမစားသေဘာ ငါတေကာေကာကာ ငါလုပ္ခ်င္ရာလုပ္မယ္ဆုိတဲ႔သေဘာဟာ ကာယပဂဗၻျဖစ္ပါတယ္။
(၆)ေရခ်ဳိးကန္၊ေရခ်ိဳးခန္းေတြမွာေတာ႔ အသက္၀ါဂုဏ္သိကၡာၾကီးမၾကီးနဲ႔မဆုိင္ပါဘူး။အရင္ေရာက္လာသူကသာ အရင္ဦးဆုံးအသုံးျပဳဖုိ႔ပညတ္ထားတာပါ။ဒါကုိအေလးမထားပဲ မိမိကေနာက္မွလာေရာက္္ျပီးအစဥ္ေရာက္ေအာင္မေစာင္႔ပဲ မေထရ္ၾကီးမေထရ္ငယ္တုိ႔ကုိအေႏွာက္ယွက္ျဖစ္ေစ၍ ေရ၀င္ခ်ိဳးျခင္းဟာ ကာယပဂဗၻပါ။
(၇)ဆြမ္းခံရာမွာလည္း ဆြမ္းခံရာမွာ မေထရ္ၾကီးတုိ႔ေရွ႕မွ ၀င္ေရာက္တန္းစီျခင္း ၊တြန္းထုိး၍ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ျခယ္ကာ ဆြမ္းကုိခံယူသြားျခင္း။ ဆြမ္းစားရာတုိ႔၌ ၀ါငယ္ေပမယ္႔ သံဃာစဥ္ထိပ္တက္ထုိင္ျခင္း၊ ေရစက္ခ်၍ ကန္ေတာ႔ပဲြအလွဴခံျခင္း၊ ဆြမ္းဦးဟင္းဦးတုိ႔ကုိခံယူသုံးေဆာင္ျခင္းတုိ႔ဟာ ကာယပဂဗၻပါပဲ။
(၈)ျမိဳ႕တြင္းရြာတြင္းသုိ႔ ပရိတ္ရြတ္ျခင္း စသည္အေၾကာင္းရွိလုိၾကြၾကရာ၌လည္း မေထရ္ၾကီးမ်ားေရွ႕က သြားျခင္း၊ သာမေဏငယ္မ်ားနဲ႔တြန္းလားထုိးလားလုပ္ကာ ေျပာင္ရင္းေလွာင္ရင္းသြားလာျခင္းတုိ႔ဟာ ကာယပဂဗၻျဖစ္ပါတယ္။
*၀စီပဂဗၻ(၄)ပါး*
(၁)သံဃာ႔ပရိတ္သတ္အလည္မွာ သံဃာကုိမပန္ၾကားပဲ တရားေဟာၾကားျခင္း၊လူေတြကျပႆနာေမးျမန္းလာလွ်င္လည္း မေထရ္ၾကီးမ်ားကအဓိကေျဖၾကားေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္ အေၾကာင္းကေတာ႔၀ါေတာ္သက္ေတာ္ရလာသူမ်ားက ရဟန္းငယ္မ်ားထက္ပုိျပီး စာေတြ႔လက္ေတြ႔ရွိၾကပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ေမးခြန္းကုိမေထရ္ၾကီးမ်ားကအေျဖဆုိခုိင္းမွသာ ေျဖဆုိရတာပါ။ဒါကုိငါသိငါတတ္လုပ္ျပီး ၀င္ေရာက္ေျဖဆုိတာမ်ိဳးဟာ ၀စီပဂဗၻျဖစ္ပါတယ္။
(၂)ႏွစ္ပါးသုံးပါးရွိရာမွာလည္း ထုိအဖြဲ႔အစုဂုိဏ္းရဲ႕ခြင္႔ျပဳခ်က္ရယူျပီးမွ တရားေဟာၾကားခြင္႔ရွိတာျဖစ္ပါတယ္၊ ခြင္႔ျပဳခ်က္မရယူပဲ ငါ႔တကာအလွဴငါပဲတရားေဟာမယ္ဟုဆုိကာ တရားေဟာၾကားျခင္းစသည္ျပဳပါက ၀စီပဂဗၻျဖစ္ပါတယ္။
(၃)သက္ၾကီး၀ါၾကီးပုဂၢိဳလ္ႏွင္႔အတူတူေျပာဆုိဆက္ဆံရာမွာလည္း ရုိေသစြာေျပာဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ လက္သီးလက္ရုန္းတန္းကာ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆုိမွဳမရုိမေသေျပာဆုိပါက ၀စီပဂဗၻပဲျဖစ္ပါတယ္။
(၄)ရပ္ကြက္အတြင္း ျမိဳ႕ရြာအတြင္းၾကြရာ၌လည္း ေဟ႔တကာမ(မိျဖဴတုိ႔မိနီတုိ႔)မရွိၾကဘူးလား ၊ဘယ္သြားေနၾကတုန္း။ ဒီေန႔ ဘာဟင္းခ်က္လဲ ရြာဦးေက်ာင္းလည္းပုိ႔ၾကဦးေနာ္ အဲဒီဟင္းၾကိဳက္တယ္။ စသည္ျဖင္႔ ေတာေရာက္ေတာင္ေရာက္ မအပ္မရာေလွ်ာက္ေျပာျခင္းဟာ ၀စီပဂဗၻျဖစ္ပါတယ္။
* ေရတြက္မရ မေနာပဂဗၻ *
ကာယပဂဗၻက (၈)မ်ိဳး၊၀စီပဂဗၻက(၄)မ်ိဳးရွိတယ္လုိ႔ အတိက်ဖြင္႔ျပေပမယ္႔ မေနာပဂဗၻဆုိတဲ႔စိတ္ထဲက မအပ္မရာၾကံစည္မွဳအားလုံးဟာ စိတ္ရဲ႕ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းမွဳပဲျဖစ္ပါတယ္။ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးစိတ္အေထြေထြရွိတာေၾကာင္း နည္းေပါင္းစုံလင္စြာ သူ႔အလုိအဇၥ်ာသယအတုိင္း မေကာင္းတာၾကံတာေတြအားလုံးကုိ ျခဳံျပီး မေနာပဂဗၻလုိ႔ပဲ နာမည္တပ္လုိ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင္႔မွတ္ခ်င္ရင္ေတာ႔ ကုိယ္အားျဖင္႔လည္းၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပစြာမျပဳမူခင္၊ႏွုတ္အားျဖင္႔ၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပစြာမေျပာဆုိခင္။ ဒီလုိဒီလုိလုပ္လုိက္မယ္ ေျပာဆုိခ်လုိက္မယ္လုိ႔ၾကိဳတင္ၾကံစီမွဳအားလုံးဟာ မေနာပဂဗၻျဖစ္ေတာ႔တာပါပဲ။
ထုိပဂဗၻလုိ႔ေခၚတဲ႔ၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပမွဳမ်ိဳးေတြမျဖစ္ေစဖုိ႔ ငယ္စဥ္ထဲကဆရာသမားမ်ားက
* ကိုယ္ထက္ႀကီးသူ၊ ေျပာဆိုမူ၊ နင္ ငါ-ဟူ၍ မေျပာနဲ႔။
* သူမ်ားကိုသာ၊ ရန္စရွာ၊ မခံခ်င္တာ မေျပာနဲ႔။
* ယဥ္ေက်းေအာင္သြား၊ ယဥ္ေအာင္စား၊ စကားေျပာလည္း ယဥ္ေစကြဲ႔။
* ပရမ္းပတာ၊ သူ႔ထက္ငါ၊ လုယက္ကာကြဲ႔ မေျပာနဲ႔၊
* ထမင္းစားရာ၊ တစာစာ၊ မ်ားစြာစကား မေျပာနဲ႔။
* ျငိမ္သက္သားနား၊ သတိထား၊ ေကာင္းေကာင္းစာကြဲ႔ ဖိတ္ေစနဲ႔။
* လက္ကိုလ်က္ကာ၊ မစားရာ၊ ေရွာင္ရွားပါကြဲ႔ ေကာင္းေကာင္းတဲ့။
* ႏႈတ္ခမ္းပါးနား၊ လ်က္ကာစား၊ ေရွာင္ရွားပါကြဲ႔ ေကာင္းေကာင္းတဲ့။
* လွ်ာကိုထုတ္ကာ၊ မစားရာ၊ ေရွာင္ရွားပါကြဲ႔ ေကာင္းေကာင္းတဲ့။
* ဟင္းေရေသာက္ျပန္၊ ရွဴးရွဴးသံ၊ ဧကန္ မျပဳနဲ႔။
* ထမင္းဟင္းေပလ်က္၊ ေသာက္ေရခြက္၊ လက္ႏွင့္ မကိုင္နဲ႔။
* အိမ္ေပၚ ေက်ာင္းေပၚ၊ ဇရပ္ေပၚ၊ သြားေသာ္ေျခနင္း မျပင္းနဲ႔။
* ရဟန္းသံဃာ၊ ေရွ႔ေမွာက္မွာ၊ ရိုေသစြာတဲ့ သြားပါကြဲ႔။
* လူႀကီးသူမ၊ ေရွ႔သို႔က်၊ ကုန္းကြ၍တဲ့ သြားပါကြဲ႔။
* ဒူးေထာင္ ေပါင္ကား၊ ဆရာနား ၊ အလ်ားေမွာက္၍ မေနနဲ႔။
http://www.mawluu.com/2008/12/blog-post_1277.html စသည္ျဖင္႔သြန္သင္ဆုံးမခဲ႔ၾကတာမဟုတ္ပါလား။
…………………………………………….
ၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပ ပဂဗၻရဟန္းတစ္ပါးအေၾကာင္း
ဓမၼပဒအ႒ကထာဖြင္႔ျပထားတဲ႔ စူဠသာရိလုိ႔ေခၚတဲ႔ရဟန္းကေတာ႔ ေဆးကုစားတဲ႔ေဆးဘုန္းၾကီးတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒီေတာ႔လူနာရွင္ေတြကဟင္းေကာင္းဆြမ္းေကာင္းေတြလွဴၾကေတာ႔ ဘုန္းလည္းအရမ္းၾကီးေနတယ္ေပါ႔။ သူကရဟန္းအလုပ္မဟုတ္တဲ႔ ေဆးကုမွဳနဲ႔အသက္ေမြးေနေပမယ္႔ သူ႔ဆရာအရင္းက အရွင္သာရိပုတၱရာျဖစ္ေနတယ္။
ဆရာေကာင္းတုိင္းလည္းတပည္႔ေကာင္းလိမ္႔မယ္လုိ႔ထင္လုိ႔ရတာမဟုတ္ပါဘူး။ နာမည္ၾသဇာအရွိန္၀ါၾကီးသူေတြကုိ အကာကြယ္ယူခ်င္လုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္လာၾကတာေတြလည္း ရွိတတ္တာကုိး။
တစ္ေန႔ အရွင္သာရိပုတၱရာၾကီးဆြမ္းခံၾကြအလာမွာ စူဠသာရိဆုိတဲ႕ရဟန္းနဲ႔ေတြ႔ေတာ႔
“ဆရာသမား ပင္ပင္ပန္းပန္းဆြမ္းခံစားမေနပါနဲ႔ဘုရား။ ဘာဟင္းေကာင္းမွွရတာလည္းမဟုတ္ဘူး။ ခုတပည္႔ေတာ္ကုိ ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ေဆးကုေပးလုိ႔ဆုိျပီး ဟင္းေကာင္းဆြမ္းေကာင္းေတြျပင္ဆင္ထည္႔ေပးလုိက္ၾကတယ္ဘုရား၊
ေက်ာင္းလုိက္ဘုဥ္းေပးလွည္႔ပါဦး ဆရာကုိ ပူေဇာ္ခ်င္လုိ႔ပါ”လုိ႔ေလွ်ာက္ထားပါသတဲ႔။
အရွင္သာရိပုတၱရာၾကီးကေတာ႔ ရဟန္း၀ိနည္းနဲ႔အညီမေနေတာ႔ပဲ ေဆးကုေက်ာင္းထုိင္လုပ္ေနတဲ႔ ထုိရဟန္ကုိစကားအဖက္မလုပ္ေတာ႔ပဲ မိမိဆြမ္းခံၾကြမယ္႔အရပ္ကုိပဲ ဆက္လက္ထြက္သြားပါတယ္။
ဒီအျဖစ္ပ်က္ကုိဘုရားေလွ်ာက္ထားၾကေတာ႔ ဘုရားရွင္က
သုဇီ၀ံ အဟိရိေကန၊ ကာကသူေရန ဓံသိနာ။
ပကၡႏၵိနာ ပဂေဗၻန၊ သံကိလိေ႒န ဇီ၀ိတံ
အ႐ွက္မ႐ွိသူဟာ လက္ရဲဇက္ရဲႏုိင္လွတဲ႔ က်ီးရဲက ဗုိက္၀ေအာင္စားခြင္႔ရသလုိပဲ ၊
သူတစ္ပါးတုိ႔ေကာင္းဂုဏ္ကို နင္းေခ်ဖ်က္စီးျပီး ၊သူတစ္ပါးတုိ႔ျပဳလုပ္အားထုတ္ေသာ သူေတာ္စဥ္အက်င္႔စခန္းမွာ မိမိလည္းပဲ က်င္႔ၾကံအားထုတ္ေနသကဲ႔သုိ႔ဟန္ေဆာင္ကာ ပဂဗၻ -လုိ႔ေခၚတဲ႔ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ႔စိတ္ယုတ္မာေတြနဲ႔ ညစ္ညဴးတဲ႔ဒုစရုိက္မွဳေတြ ျပဳလုပ္အားထုတ္ရင္း အသက္ေမြးရလြယ္တယ္။ ၾကီးပြားေနေလ႔ရွိတယ္”လုိ႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
ဒီေတာ႔ အကုသုိလ္ျပဳရမွာကုိ မရွက္မေၾကာက္ေတာ႔ဘူး ခ်မ္းသာမယ္ဆုိ ဘာမဆုိလုပ္ရဲတဲ႔သူေတြကုိ ပဂဗၻ-ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ႔ က်ီးရဲေတြလုိ႔ဆုိရမယ္ထင္ပါတယ္။
*က်ီးရဟန္း*
ဒီအရွက္မရွိ ၾကမ္းတမ္းရုိင္းျပတဲ႔က်ီးရဲနဲ႔ ၾကမ္းတမ္းေမာက္မာတဲ႔ ပဂဗၻရဟန္းႏွုိင္းယွဥ္ေဟာျပေတာ္မူရတာကလည္း အဂၤုတၳိဳရ္ဒသကနိပါတ္ ၊ ကာကသုတ္ေတာ္မွာထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ က်ီးကန္းရဲ႕ယုတ္ညံ႕မွဳဆယ္ခ်က္ေၾကာင္႔ပဲျဖစ္ပါတယ္၊ ထုိကာကသုတ္မွာမိန္႔ေတာ္မူခဲ႔တာက
“ ရဟန္းတို႔ က်ီးငွက္ဟာ ေက်းဇူးရွင္ကုိေက်းစြပ္တတ္တယ္။လက္ရဲဇက္ရဲရွိတယ္၊
ေလာဘရမၼက္ျပင္းထန္တယ္။ အစားႀကီးတယ္၊ ပဂဗၻ ဆုိတဲ႔ ကုိယ္ႏွုတ္ႏွလုံးလည္းရုိင္းစုိင္း ၾကမ္းတမ္းတယ္၊ သနားၾကင္နာမွဳကုိယ္ခ်င္းစာမွဳမရွိဘူး၊ အားနည္းတယ္၊ က်ယ္ေလာင္စြာေအာ္ျမည္ေလ႔ရွိတယ္၊ သတိေမ့တတ္တယ္၊ အစားအစာဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား စုေဆာင္းမထားတတ္ဘူး
ထုိနည္းတူစြာ ရဟန္းယုတ္ဟာလည္း ေက်းဇူးတရားကုိေခ်ဖ်က္တတ္တယ္၊ လက္ရဲဇက္ရဲ ရွိတယ္(အလွဴခံရဲေျပာရဲဆုိရဲတယ္) ေလာဘၾကီးတယ္၊ အစားၾကီးတယ္၊ အေျပာအဆုိခ်ိဳသာမွဳမရွိပဲ ပဂဗၻလုိ႔ေခၚတဲ႔ ကုိယ္ႏွုတ္ႏွလုံးသုံးပါးလုံး ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္သူျဖစ္တယ္၊ သနားက႐ုဏာ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္မရွိဘူး၊ အားနည္းတယ္၊ စကားမ်ားလြန္းတယ္၊အမွတ္သတိမရွိဘူး၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳဗဟုသုတစသည္လည္းမစုေဆာင္းဘူး ဒီရဟန္းယုတ္မ်ိဳးကုိ က်ီးရဟန္းလုိ႔သာဆုိအပ္တယ္…လုိ႔မိန္႔ေတာ္မူထားခ်က္ရွိပါတယ္။
………………………………………………
* ပဂဗၻကအပါယ္ခ်ႏုိင္*
ဆကၠနိပါတ္လာ ဒုတိယနိရယသုတ္မွာေတာ႔
“သူ႔အသက္ကို သတ္ေလ့ရွိသူ၊ မေပးသည္ကို ခုိးယူေလ့ရွိသူ၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ေလ့ ရွိသူ၊ မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုေလ့ရွိသူ၊ ေလာဘရမၼက္ၾကီးမားသူ၊” ပဂဗၻ “လုိ႔ေခၚတဲ႔ (ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး) မာေက်ာခက္ထန္မွဳေတြနဲ႔ျပည္႔ေနတဲ႔သူေတြဟာ ငရဲသြားၾကမည္႔ ဒုစရုိက္ေကာင္မ်ားသာ ျဖစ္တယ္”…လုိ႔ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူထားခ်က္ကုိေထာက္ဆရင္လည္း
ပဂဗၻဆုိတဲ႔ အကုသုိလ္တရားဟာ အဘယ္မွ် ဆုိးရြားျပီး အဘယ္မွ်အႏၱရာယ္ၾကီးမားလွေၾကာင္းလည္း ထင္ရွားလွပါတယ္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ကမၼ႒ာန္းတရားပြားမ်ားအားထုတ္ျပီး အကုသုိလ္တရားမ်ားကုိပယ္သတ္လုိတဲ႔ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာ မေကာင္းတဲ႔အၾကံဆုိးဆုိတဲ႔မေနာပဂဗၻမ်ားနဲ႔ ယင္းတုိ႔ေၾကာင္႔ေပါက္ဖြားလာတဲ႔ ကာယပဂဗၻ၊၀စီပဂဗၻမ်ားကုိပယ္ခြါထားႏုိင္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္လွပါတယ္။
စာရွုသူမ်ားလည္း ရုိင္းျပတဲ႔ကုိယ္အမူရာ၊ႏွုတ္အမူရာနဲ႔ မေကာင္းယုတ္မာတဲ႔အၾကံမ်ားစြာကုိ ဖယ္ခြါျပီး လိမၼာယဥ္ေက်းသူမ်ားျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါတယ္။
ဆက္ပါဦးမည္-လကၤာအရွင္(မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment