Monday, September 10, 2012

*** ေမတၱာျခဳံမွ ေဘးရန္လုံမည္(၃၀) နိဂုံး***


                                       ေမတၱာပြားရမည္႔ အရပ္မ်က္ႏွာ

         ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က ေမတၱာကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားမည္႔သူရဲ႕ ထားရွိရမည္႔ စိတ္ေနသေဘာထားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူျပီးေနာက္ ေမတၱာပြားမ်ားရမယ္႔ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိလည္း ညႊန္ၾကားျပသေတာ္မူလုိ၍
         “အထက္အရပ္ကုိ ဘဝဂ္တုိင္ေအာင္  ေအာက္ အရပ္ဆုိလွ်င္ အဝီစိတုိင္ေအာင္ ၀ဲယာေရွ႕ေနာက္  ထက္ေအာက္ ဖီလာ အလံုးစံုေသာ ေလာက၌ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း မရွိေသာ အတြင္းရန္ အျပင္ရန္ကင္းေသာ အတိုင္းအရွည္မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားရမယ္လုိ႔ ဆက္လက္ေဟာၾကားေပးေတာ္မူပါတယ္။


                                         ဣရိယာေလးျဖာ ပြားမ်ားပါ

    ပြားမ်ားရမယ္႔ ဣရိယာပုဒ္ကုိလည္း အျခားကမၼ႒ာန္းမ်ားကဲ႔သုိ႔ “ဘိကၡေဝ၊ ဘိကၡဳ အရညဂေတာ ဝါ ႐ုကၡမူလဂေတာ ဝါ သုညာဂါရဂေတာ ဝါ နိသီဒတိ ပလႅကႍ အာဘုဇိတြာ ဥဇုံ ကာယံ ပဏိဓာယ စသည္ျဖင္႔ ထုိင္ဣရိယာပုဒ္တစ္ခုတည္းျဖင္႔သာ မေဟာၾကားပဲ
      “ ငိုက္မ်ည္းျခင္းကင္း၍ ရပ္ေနသမွ် သြားေနသမွ် ထိုင္ေနသမွ် ေလ်ာင္းေနသမွ် ကာလပတ္လံုး ဤ (ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ) သတိကို ပြါးမ်ားအံ့လုိ႔ စိတ္ကုိ အဓိ႒ာန္ျပဳထားရမယ္” လို႔ အထူးညႊန္ၾကားေတာ္မူပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင္႔လည္း ထုိင္ဣရိယာပုဒ္ျဖင္႔ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းရွုမွတ္မွု ေအာင္ျမင္တဲ႔အခါ သြား၊ ရပ္ ၊ေလ်ာင္းရာအခါမ်ားမွာလည္း ၀သီေဘာ္ႏုိင္နင္းေအာင္ ဆက္လက္အားထုတ္ၾကရမယ္(ရွုမွတ္တိုိင္းစိတ္မွာထင္ရွား ေမတၱာပြားလုိ႔ရေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရမယ္)လုိ႔ ရွုနည္းစံနစ္ကုိ အေသးစိတ္ေဟာျပေတာ္မူလုိက္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

                                              ဘုရားခ်ီးမြမ္းေတာ္မူေသာ ေမတၱာကမၼ႒ာန္း

           ထုိ႔ေနာက္ “ေမတၱာတရားပြားမ်ားတယ္ဆုိတာ ငါဘုရားသာသနာေတာ္မွာ အျပစ္ကင္းျပီး သတၱ၀ါေတြ အက်ိဳးလုိလားျပီး ေနထုိင္တာျဖစ္လုိ႔  ျမတ္ေသာ ေနျခင္း 'ျဗဟၼဝိဟာရ' ဟူ၍ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူတယ္” လုိ႔ …အားတက္စရာ ခ်ီးမြမ္းတုိက္တြန္းစကားကုိလည္း ဆုိေတာ္မူလုိက္ျပန္ပါတယ္။

                                                 အရွုမတတ္က ဒိ႒ိကပ္လာႏုိင္

       ေမတၱာပြားတယ္ဆုိတာ သတၱ၀ါဆုိတဲ႔ ပညတ္တရားကုိသာ အာရုံျပဳေနရတာျဖစ္ေတာ႔ ၀ိပႆနာအရာ မက်ြမ္းက်င္မႏုိင္နင္းပါက  ပညတ္ကုိမခြါႏုိင္ပဲ  အတၱဒိ႒ိမွာ သြားျငိကပ္တတ္ပါတယ္။  ဟုတ္တယ္ေလ ရွုရပုံကုိကာ သေဗၺသတၱာ ၊ သေဗၺပါဏာ ၊ အေ၀ရာေဟာႏၱဳ မဟုတ္ပါလား ၊  ပရမတၳ လကၡဏာသဘာ၀ကလည္း ရွုကြက္အာရုံထဲမွာမပါေလေတာ႔ ဒါခ်ည္းသာတစ္သက္လုံးထုိင္ရွုေနရင္ ေမတၱာစ်ာန္ရျပီး ျဗဟၼျပည္သာေရာက္သြားႏုိင္တယ္ အတၱဒိ႒ိကကြာမွာမဟုတ္ဘူး။

         ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက အတၱဒိ႒ိအယူမွ စင္ၾကယ္ေစျပီး ထုိေမတၱာစ်ာန္သမထကုိအေျခခံမွတစ္ဆင္႔တက္ကာ  ၀ိပႆနာမ်ား ဆက္လက္ရွုပြားႏုိင္ၾကဖုိ႔ရန္ ရည္သန္ေတာ္မူကာ ဒိ႒ိဥၥ အႏုပဂၢမၼ လုိ႔ ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။

                                             ရသည္႔စ်ာန္ကုိ ၀ိပႆနာတင္ေစလုိ

       ထုိသုိ႔ေတာအရပ္သုိ႔ ရွုမွတ္ပြားမ်ားၾကရင္း  ေမတၱာစ်ာန္ခ်မ္းသာကုိ ခံစားၾကရတဲ႔အခါ ထုိစ်ာန္မွထ၍ အၾကင္ ၀ိတက္ ၀ိစာရအစရွိတဲ႔ စ်ာနဂၤ စ်ာနသမၸယုတၱတရားတုိ႔ကုိ၄င္း ထုိနာမ္တရားတုိ႔၏ မွီရာ ဟဒယ၀တၳဳရုပ္ကုိ၄င္း ဆက္လက္သုံးသပ္ျပီး နာမ္တရား ၊ရုပ္တရား  တုိ႔ကုိလည္း သိမ္းဆည္း၍ ထုိနာမရူပပရိဂၢဟညာဏ္ျဖင္႔ ဒီစ်ာန္ ၊စ်ာနင္  စ်ာနသမၸယုတ္တရားေတြနဲ႔ မွီရာ၀တၳဳရုပ္ဆုိတာေတြဟာ သခၤါရတရားသက္သက္မွ်သာတည္း ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ ငါသူတစ္ပါး ေယာက္်ားမိန္းမဆုိတဲ႔ သတၱ၀ါပညတ္ပညတ္ကုိ မရအပ္ေလစြတကားလုိ႔ ရွုမွတ္ခါ  အတၱဒိ႒ိကုိ ပယ္သတ္ပစ္ႏုိင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

    ထုိသုိ႔ သမၼႆနညာဏ္မွစ၍ ရုပ္နာမ္တုိ႔ကုိသုံးသပ္လွ်င္ ထုိရုပ္နာမ္တုိ႔ရဲ႕ ျဖစ္ဟန္ပ်က္ဟန္တုိ႔ကုိ လူေျပာသူေျပာမဟုတ္ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္ပုိင္ ဥဒယဗၺယညာဏ္နဲ႔ ထုိးထြင္းသိလာပါလိ္မ္႔မယ္။ ဒီလုိသိျမင္လုိက္ရေတာ႔ ေၾသာ္ ျဖစ္သမွ်ပ်က္ၾကရတာခ်ည္းပါကလား ၾကည္႔စမ္းပါဦး ငါက ေအးညိမ္းခ်မ္းသာလုိက္တာလုိ႔ထင္ခဲ႔တဲ႔ ေမတၱာစ်ာန္နာမ္တရားေတြ မွီရာ၀တၳဳေတြကလည္း ခဏမစဲ တဖြဲဖြဲခ်ည္း ျဖစ္ေနပ်က္ေနၾကပါလားလုိ႔ သေဘာေပါက္လာပါလိမ္႔မယ္။
     ထုိ႔ေနာက္မွ အျဖစ္ဟူသမွ်အပ်က္မွာဆုံးရတယ္ဆိုတာသေဘာေပါက္ျပီး ေနာက္ဆုံးေတာ႔ အပ်က္ဘူတာဆုိက္ရတာခ်ည္းပဲ ေလာကမွာ ဘယ္အရာမွ မတည္ျမဲဘူး  ပ်က္ ,ပ်က္  , ပ်က္ပဲ ဒီအပ်က္ၾကီးကုိ ငါတုိ႔မက္ေမာေနခဲ႔ၾကတာ ခုေတာ႔ အပ်က္လုိခ်င္ေတာ႔ အပ်က္ပဲ ရေနတာပဲဆုိျပီး  ဘဂၤညာဏ္ကုိ တစ္ဆင္႔တက္ခြင္႔ရလာျပန္တာေပါ႔။
     ဒီတင္ ကုိယ္ရထားတဲ႔ခႏၶာဟာ ေပါက္ကြဲေနတဲ႔ အႏုျမဴဗုံးတစ္လုံးအလား ဆင္႔ကဲ ဆင္႔ကဲ တဒုံးဒုံး ေပါက္ကြဲပ်က္စီးေနတာၾကီးၾကည္႔ျပီး ထိတ္လန္႔တုန္လွုပ္လာပါသတဲ႔ ဒါကုိဘယညာဏ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
    ေနာက္ဒီအျဖစ္ေနာက္ ဒီအပ်က္တရားကုိ အျပစ္ျမင္ျပီး အျပစ္ေတြတင္ေနမိေတာ႔တယ္ ဒီအပ်က္တရားရေအာင္လုပ္ခဲ႔တာ ဘယ္သူပါလိမ္႔ အေၾကာင္းရွာၾကည္႔ျပန္ေတာ႔ တဏွာဆုိတဲ႔ လုိခ်င္ေတာင္႔တေနတဲ႔ လက္သယ္ကုိုိေတြ႔ရတယ္ ၊ဒီတင္ သူ႔ကုိ ရုံးတင္စစ္ေဆးေတာ႔တာေပါ႔ ။ ေဟ႔ေကာင္ ေမာင္တဏွာ မင္းမွန္မွန္ေျပာစမ္း ဘာလုိ႔လုိခ်င္ရတာလဲ ခုမင္းလုိခ်င္ေတာင္းတတုိင္း ကံေတြကုိ မ်ိဳးေစ႔ခ်လုိက္လုပ္ေပးလုိ႔ ေကာင္းပင္ဆုိးပင္ေတြေပါက္လာတယ္ေလ ေပါက္လာေတာ႔ ဒီအပင္ေတြေသျပန္ေရာပဲ ဘာမွမေကာင္းဘူး ဘာလုိ႔လုိခ်င္ၾကီးစြာေတာင္းတခဲ႔ရတာလဲဆုိေတာ႔  
     တဏွာကလည္း မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔ “ဟာဗ်ာ တစ္ေလွလုံးပါတဲ႔ ေခ်းေတြ ပုဇြန္ဆိပ္ေခါင္းပုံခ်ေနေတာ႔တာပဲ က်ဳပ္တစ္ေယာက္ထဲေၾကာင္႔ အဲဒီကံပင္ေတြေပါက္လာရတာမဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ က်ဳပ္ကုိ အမွန္မျမင္ႏုိင္ေအာင္ ေမာဟကဖုံးျပီး ကလိန္ညာဏ္ဆင္ျပေနေတာ႔ က်ဳပ္လည္းလုိခ်င္ေတာင္းတမိတာေပါ႔ဗ် တကယ္သာအျမင္မွန္ရင္ ဘယ္အပ်က္ေတြေတာင္းတေနပါေတာ႔မလဲ ဒီအပင္ေတြေပါက္ေတာ႔ မွုိက္ရွုပ္တာပဲ အဖတ္တင္မေပါ႔။ ဒီေတာ႔ တရားခံက က်ဳပ္တင္မဟုတ္ဘူး အ၀ိဇၨာပါပါတယ္ဆုိျပီး ပုန္းကြယ္ေနတဲ႔ အ၀ိဇၨာကုိပါ ေဖာ္ေကာင္လုပ္လုိက္တယ္။
       ဒီတင္ ရွုညာဏ္က ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္တယ္ အင္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ေယာက္ လႊဲခ်မေနပါနဲ႔ေတာ႔ အ၀ိဇၨာကဖုံးကြယ္္ထားေတာ႔ အမွန္မျမင္ဘူး ဒီအမွန္မျမင္တဲ႔အေပၚမွာ တဏွာကတပ္မက္ေတာ႔ ရေအာင္လုပ္ေပးဖုိ႔ ပူဆာျပီေပါ႔ ဒီေလာဘအလုိလုိက္မိလုိ႔ ကံသခၤါရေတြ ထူေထာင္မိေတာ႔ ေကာင္းကံနဲ႔ အထက္မုိးပ်ံလမ္းကသြားရတယ္ ။ ဆုိးကံနဲ႔ ေျမေအာက္လမ္းကျမန္းရျပန္တယ္ ။ အေၾကာင္းကြင္းဆက္ရဲ႕အစက ေမာင္မင္းတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ပဲ သြားေတြ႔တယ္..လုိ႔ ႏွစ္ဦးလုံးရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ အာဒီန၀ညာဏ္နဲ႔ ရွင္းကနဲ ျမင္လုိက္ရတာေပါ႔
     ေနာက္ေနာင္ေတာ႔ ေတာ္ျပီေတာ္ျပီ မင္းတုိ႔ေတာင္းသမွ် လုိက္လုပ္ၾကလုိ႔ ကံသခၤါရေတြကေန ဒုကၡမ်ိဳးေစ႔ေတြ ထပ္ထပ္ရေနရတာ ငါသိသြားျပီ မင္တုိ႔လုပ္ေဆာင္လည္ပတ္ေနပုံကုိ ငါစိတ္ပ်က္သြားျပီလုိ႔ နိဗၺိႏၵညာဏ္ျဖစ္လာျပန္တယ္။
      ဒီေနာက္ေတာ႔ သူတုိ႔နဲ႔အတူမေနခ်င္ေတာ႔ပါဘူးေလ ဒီအပ်က္ဒုကၡေတြၾကားကေန ဘယ္လုိလြတ္ေျမာက္ေအာင္ၾကံရပါ႔ဆုိေတာ႔ လြတ္ေျမာက္လုိတဲ႔ မုဥၥိတုကမ်တာညာဏ္လာျပန္ေရာ ။
     ေနာက္ေတာ႔ ရွုးရွုးဒုိင္းဒုိင္းနဲ႔ တဖက္သားေတြလွည္႔အျပစ္တင္ေနတဲ႔ ညာဏ္က ကဲျဖစ္သမွ်အေၾကာင္းေတာ႔ မထူးေတာ႔ပါဘူးေလ ကမိတဲ႔ဇာတ္ထုတ္ေတာ႔ မုိးလင္းေအာင္ကရေတာ႔မွာပဲ ေနာက္ဆက္မမိုက္ျပီးေရာေပါ႔ဆုိျပီး အမွုမွန္ေပၚျပီးတဲ႔တရားခံေတြကုိ အျပစ္ထပ္မဆုိေတာ႔ပဲ ဒီျဖစ္ပ်က္သေဘာၾကီးကုိလည္း တဏွာဒိ႒ိနဲ႔မစြဲယူေတာ႔ပဲ ဥေပကၡာျပဳကာ မ်က္ႏွာလႊဲပစ္လုိက္တယ္  သခၤါရုေပကၡာညာဏ္ေပါ႔ ။
       ေနာက္ေတာ႔ မိမိအလုပ္ျဖစ္တဲ႔ ျဖစ္ဟန္ပ်က္ဟန္ေလးကုိၾကည္႔ျမဲတုိင္းစိုက္ၾကည္႔ေနရင္း အျဖစ္ေနာက္မွာလည္း ညာဏ္ေလးကကပ္သိေနတယ္ အပ်က္ေနာက္မွာလညး္ ညာဏ္ေလးကကပ္သိေနတယ္။ ဒီအျဖစ္နဲ႔အပ်က္ကုိ အဖန္ဖန္ရွဖန္ျမင္ဖန္မ်ားလာေတာ႔ ညာဏ္အားလည္းေကာင္းသထက္ေကာင္းလာျပီး မနားတမ္း၀ါးႏွစ္လုံးကုိတရစပ္ပြတ္ေနရင္ အပူလြန္ျပီး မီးထေတာက္သလုိ မီးထေတာက္သည္ႏွင္႔ အပြတ္လည္းရပ္လုိက္သလုိ
      ဖ်တ္ဆုိ ညာဏ္မီးထေတာက္ေတာ႔တာေပါ႔ ဒီတင္ ဒီညာဏ္မီးေတာက္ကေလးက အ၀ိဇၨာဆုိတဲ႔ အမွန္တရားကုိ ပိတ္ကာထားတဲ႔သေဘာရဲ႕ တစ္ထပ္တစ္လႊာကုိ ေလာင္ျမိဳက္ပစ္လုိက္ပါတယ္ ၊ဒီညာဏ္မီးတစ္ျပိဳက္မွာပဲ အယူမွားတဲ႔ မိစၦာဒိ႒ိနဲ႔ လမ္းမွန္လမ္းမွား မခဲြျခားႏုိင္တဲ႔ ၀ိစိကိစၦာသေဘာကုိလညး္ အျပတ္ရွို႕ျမိဳက္ပစ္လုိက္ေတာ႔ လမ္းမွန္ကုိလည္းျမင္ရတယ္၊လမ္းမွန္သိသြားမွေတာ႔ လမ္းေျဖာင္႔သြားျပီေပါ႔ဗ်ာ ။
         ဥပမာတစ္နည္းနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ဓားေသြးေက်ာက္ေပါက္မွာ တုံးေနတဲ႔ဓားသြားကုိ ျမျမထက္ေအာင္ေသြးရင္း ဓားထက္လာေတာ႔ လမ္းပိတ္ေနတဲ႔ ျခဳံႏြယ္ေတြကုိ တစ္ခ်က္ထျပီး အားပါပါခုတ္ခ်လုိက္တာ တစ္ခ်က္ထဲနဲ႔ လမ္းပိတ္ေနတဲ႔ သစ္ပင္ႏွစ္ပင္ တိကနဲ ျပတ္က်သြားတာေတြ႔လုိက္ရတယ္။ ဒါေပမယ္႔  သူတုိ႔ႏွစ္ပင္ထက္ ခုိင္လည္းခုိင္တုပ္လည္းတုပ္တဲ႔ ကိေလသာပင္ၾကီးေတြကကေတာ႔ က်န္ေသးတာေပါ႔  ဒီတင္ ဓားေသြးဆရာက ျပတ္သြားတဲ႔အပင္ေတြကုိိတစ္ခ်က္ က်န္ေနေသးတဲ႔အပင္ၾကီးေတြကုိတစ္ၾကိမ္ ခုတ္ျဖတ္လုိက္ပုံ ခုတ္ျဖတ္လုိက္လုိ႔ တိကနည္းျပတ္က်သြားပုံ ေနာက္ ထုိႏွစ္ပင္ရွင္းသြားလုိ႔ မိမိသြားရမယ္႔ လမ္းမေတာ္ၾကီး ထီးထီးေပၚလာပုံကုိ ၾကည္႔ကာ အားရ၀မ္းသာျဖစ္ေနသလုိေပါ႔ ။

      အရွုခံနဲ႔ ရွုညာဏ္ကုိ တစ္ထပ္ထဲက်ေအာင္ ညာဏ္ဓားေသြးေနရင္းက ျမျမထက္လာတဲ႔ ညာဏ္ဓားနဲ႔ ကိေလသာပင္ေတြတစ္ခ်က္ထခုတ္လုိက္ေတာ႔  အျမင္မွားမွူ မိစၦာဒိ႒ိနဲ႔ မေ၀ခြဲႏုိင္မွု ၀ိစိကိစၦာပင္ေတြ တိကနဲ ျပတ္က်သြားပါသတဲ႔ ။  ေနာက္ေတာ႔ ခုတ္ျဖတ္ပစ္လုိက္တဲ႔ ဒိ႒ိ ၀ိစိကိစၦာဆုိတဲ႔ ေပါင္းပင္ႏွစ္မ်ိဳး(ပယ္ျပီးကိေလသာ) နဲ႔ က်န္တဲ႔လမ္းပိတ္ေနတဲ႔ ကိေလသာပင္ေတြ(ၾကြင္းကိေလသာ)ကိုတစ္ခ်က္ ခုတ္ျဖတ္လုိက္ဟန္(မဂ္)သစ္ပင္မ်ား ျပတ္က်သြားပုံ (ဖုိလ္)၊ ကိေလသာပင္ႏွစ္ပင္ဆုိဆုိသေလာက္ ရွင္းကနည္းျဖစ္သြားတဲ႔ ေနရာလြတ္တစ္ခုကေန မိမိသြားရမယ္႔လမ္းမေတာ္ၾကီးနဲ႔ ေရာက္ရွိမယ္႔ သုခေရႊျမိဳ႕ေတာ္ၾကီး (နိဗၺာန္)ကုိလည္းလွမ္းျမင္လုိက္ရတာကုိ ၾကည္႔ျပီး ၾကည္ႏူးေနမိပါသတဲ႔ (ေပစၥ၀ကၡဏာသေဘာ) ။

          ဒီေနာက္မွာေတာ႔ သူ႔သီလက ေစာင္႔သီလမဟုတ္ေတာ႔ပဲ အျမဲထာ၀ရ ဒုစရုိက္ဒုရာဇီ၀ေတြကုိ မလုပ္ေတာ႔ပဲ တည္သီလျဖစ္လာျပီး အသက္သာအေသခံမယ္ သီလေတာ႔အပ်က္မခံဘူးဆုိတဲ႔ လူေကာင္းပကတိဘ၀ေရာက္လာပါေတာ႔တယ္။ ဓမၼဒိ႒ာန္က်က်ရွုျမင္သုံးသပ္လာတယ္ ။ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျပာဆုိလာတယ္။ ေကာင္းမြန္စြာအသက္ေမြးတယ္ ။အရင္ကလည္း ဒီစီးပြားေရးပဲ ခုလည္း ဒီစီးပြားေရးပဲေနာ္ စီးပြားေရးကေတာ႔မေျပာင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ သေဘာထားေတြေတာ႔ေျပာင္းသြားျပီး အရင္က သူ႔ထက္သာရင္မနာလုိဘူး ျပိဳင္ဖက္ဒုကၡေရာက္တာ ျမင္ခ်င္တယ္ ၾကားခ်င္တယ္ ။ ခုေတာ႔ အဲလုိေတြမဟုတ္ေတာ႔ဘူး ငါခ်မ္းသာသလုိ သူလည္းလည္းခ်မ္းသာပါေစဆုိတဲ႔ ကုိယ္ခ်င္းစာစိတ္အျပည္႔ရွိတဲ႔သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေတာ႔တာေပါ႔။ (ဒါကုိေလာကုတၱရာမဂ္မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါး ျပည္႔သြားျပီလုိ႔ ဆုိၾကတာပါ )

       နိဗၺာန္သြားတဲ႔ မဂၢင္လမ္းမေတာ္ၾကီးေပၚ စတင္ေျခခ်မိျပီး ဆက္ေလွ်ာက္ရင္ တစ္ထုိင္ထဲနဲ႔လည္း နိဗၺာန္ျမိဳ႕ေတာ္ေရာက္ေတာ႔မွာေသခ်ာတယ္ ။ ဆက္မေလွ်ာက္ပဲ နားနားေနေန ေနသူအတြက္ကလည္း အလြန္ဆုံး ခုနစ္ဘ၀ပဲ ၾကာေတာ႔မယ္ တစ္ေန႔တစ္လံ ပုဂံဘယ္ေရြ႔ နိဗၺာန္ျမိဳ႕ၾကီးလွမ္းျမင္ျပီးကာမွေတာ႔ လမ္းမေပ်ာက္ေတာ႔ဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က သီလ၀ါ- ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၦာကုိ အျမစ္ပါ ပယ္သတ္ျပီးသူမွာ ၀ိရတီမဂၢင္သုံးပါးပါ တျပိဳင္နက္ပါ၀င္လာၾကလုိ႔ ေလာကုတၱရာသီလရွိသူ သီလ၀ါတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားျပီ မွန္ကန္တဲ႔ ညာဏ္အျမင္နဲ႔လည္း ျပည္႔စုံေနျပီျဖစ္လုိ႔ ဒႆေနန သမၸေႏၷာလုိ႔ ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။

       နတ္သုဒၶါထမင္းမစားရခင္တုန္းက ေျပာင္းထမင္း ဆန္ၾကမ္းကုိ အငမ္းမရစားလာခဲ႔တဲ႔ ဆင္းရဲသားဟာ နတ္သုဒၶါဟင္းေကာင္းကုိ တစ္ၾကိမ္စားျပီးတဲ႔ေနာက္မွာေတာ႔ ထမင္းၾကမ္းကုိသိပ္စားမ၀င္ေတာ႔ပါဘူး ပုိျပီး ႏူးညံ႕ခ်ိဳသာတဲ႔ နတ္သဒၶါပဲ အာရုံေရာက္ေရာက္သြားသလုိပဲ ထုိေသာတာပတၱိမဂ္ညာဏ္နဲ႔ နိဗၺာနကုိ မျမင္ရခင္အထိေတာ႔ ျမက္မွန္စိမ္းတပ္ျပီး ျမက္ေခ်ာက္ေတြလိမ္ေက်ြးခံထားရတဲ႔ႏြာဟာ အားရပါးရစားေနသလုိ အ၀ိဇၨာဆုိတဲ႔မ်က္မွန္စိမ္းတတ္ထားခံခဲ႔ရေတာ႔ ၀တၳဳကာမ ကိေလသာကာမေတြကုိ အားရပါးရ တဏွာဒိ႒ိေတြနဲ႔ ျမိဳသြင္းစားေသာက္မိခဲ႔တာေပါ႔  ခုေတာ႔ ေသာတာပတၱိမဂ္ညာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ၾကီးကိုလည္း ျမင္ျပီးေရာ ကာမဂုဏ္ငါးပါးကုိ ဖုတ္ေလတဲ႔ငပိ ရွိတယ္ေတာင္ မထင္ေတာ႔ပါဘူး နိဗၺာန္ၾကီးကုိ ရွုခ်င္ ျမင္ခ်င္ ေအးျငိိမ္းခ်မ္းသာမွုၾကီးဆီကုိ ေရာက္ခ်င္စိတ္သာ ျပင္းထန္ျပီး ကာမဂုဏ္ေတြအနံ႔သိပ္မခံခ်င္ေတာ႔ပါဘူး ။ဒါ႔ေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရားက ကာေမသု ၀ိေနယ် ေဂဓံ လုိ႔ ထပ္မံေဟာၾကားေတာ္မူျပန္တာပါ။

       ဒီလုိနဲ႔ ကာမဂုဏ္ေတြပါးလာရင္ သကၠဒါဂါမ္ ၊ ကာမဂုဏ္ေတြကုိ လုံး၀ဆက္စုပ္ရြံရွာလာရင္ အနာဂါမ္အဆင္႔ကေန အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ နိဗၺာန္ေရာက္ရေတာ႔မွာျဖစ္ပါတယ္။

       အနာဂါမ္အဆင္႔ကေနဆက္မတက္ႏုိင္ရင္ေတာင္မွ  ေသလြန္ရင္ သုဒၶ၀ါသဘုံသုိ႔ေရာက္သြားျပီး ထုိဘုံမွာပဲ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ပါလိမ္႔မယ္၊ ေနာင္တစ္ဖန္ေတာ႔ ပဋိသေႏၶအေနနဲ႔ ျပန္လာမွာမဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး..

                                           လူၾကီးျဖစ္မွ နိဗၺာန္ရမည္

            အရြယ္ေလးေရာက္လာေတာ႔ မိမိမသိနားမလည္ခင္တုန္းက ပူဆာလုိ႔ရထားတဲ႔ ကစားစရာ အုန္းလက္ျမင္းရုပ္ေတြ အုိးဖုတ္ ခ်ဳိးရုပ္ေတြကုိ အမွိုက္ပုံးထဲသြားစြန္႔လုိက္သလုိ ၀တၳဳကာမ ကိေလသာကာမေတြအေပၚမွာ တပ္မက္မွုမရွိေတာ႔ပဲ စိတ္ကလြတ္ေျမာက္ေနပါေတာ႔တယ္။

     ေဘးဒုကၡေတြပတ္လည္၀ုိင္းေနတဲ႔ သားရဲတြင္းၾကီးထဲကေန ေဖာက္ထြက္ လြတ္ေျမာက္သြားတာနဲ႔ အဲဒီေနရာကုိ ဘယ္ေတာ႔မွ တစ္ဖန္ျပန္မလာေတာ႔သလုိ ဘ၀ခႏၶာကေန ရြံရွာစက္ဆုပ္လုိ႔ ေျပးထြက္သြားသူ အရိယာသူေတာ္စင္ၾကီးဟာလည္း ဘယ္ေတာ႔မွာ ေနာက္ျပန္လွည္႔လာျပိး ဒုကၡခံရဖုိ႔  ပဋိသေႏၶေနေတာ႔မွာမဟုတ္ေတာ႔ဘူး၊ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္က န ဟိ ဇာတုဂၢဗၻေသယ် ပုန ေရတိ လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။
    အထက္ပါအတုိင္း ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က ေမတၱာကမၼ႒ာန္းမွာ ၀ိပႆနာကူးပုံကုိ အေသးစိတ္ နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းလင္းေဟာၾကားေပးေတာ္မူျပီးေနာက္

      “ကဲ ခ်စ္သားတုိ႔  ေတာမွာသြားျပီး ေမတၱာကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားမည္႔ ခ်စ္သားတုိ႔လုိက္နာျပဳက်င္႔ရမယ္႔ က်င္႔၀တ္ဆယ္႔ေလးခု ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္႔ က်င္႔၀တ္တစ္ခုနဲ႔ ေမတၱာပြားမ်ားပုံ ဆယ္႔တစ္နည္း ၊ ေမတၱာပြားမ်ားရမည္႔သူရဲ႕ စိတ္ထား ၊ေမတၱာပြားမ်ားရမည္႔ အရပ္မ်က္ႏွာ ၊ ေမတၱာပြားမ်ားရမည္႔ ဣရိယာပုဒ္ ။ ေမတၱာစ်ာန္မွွ အတၱဒိ႒ိခြါကာ ၀ိပႆနာတင္ပုံ ၊ မဂ္ေပါက္ဖုိလ္၀င္  နိဗၺာန္ျမင္ပုံ အလုံးစုံကုိေဟာၾကားေပးေတာ္မူခဲ႔ျပီးျဖစ္တယ္။
     ဒီေတာ႔  မိမိတုိ႔လာရာလမ္းကုိျပန္ၾကြၾကျပီး ထုိနတ္ၾကမ္းေတာမွာသာ တစ္ဖန္သြား၍ တရားအားထုတ္ၾကကုန္ေလာ႔ ၊ ေမတၱာလက္နက္ကုိယ္စီဆြဲကုိင္ကာ တဖန္ေရာက္လာၾကကုန္ေသာ သင္တုိ႔အား ဟုိအရင္တစ္ခါကကဲ႔သုိ႔ ဒုကၡေပးမေခ်ာက္လွန္႔ၾကေတာ႔ ဒုကၡမေပးၾကေတာ႔ပဲ သင္တုိ႔အက်ဳိးစီးပြားသာ လုိလားေစာင္႔ေရွာက္မွဳေပးၾကပါလိမ္႔မယ္” ..လုိ႔ ႏွစ္သိမ္႔မွုေပးကာ တရားအားထုတ္ဖုိ႔ေစလႊတ္ေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။

      ေမတၱာသုတ္ပရိတ္တရားကုိ နာယူေနၾကေသာ ထုိရဟန္း(၅၀၀)တုိ႔ကလည္း“ေကာင္းလွပါျပီ ျမတ္စြာဘုရား ။ ဘုရားတပည္႔ေတာ္မ်ားထုိေတာအရပ္သုိ႔ တဖန္ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ၀ဋ္ဘ၀ကုိအဆုံးသတ္ျပီး မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ရသည္အထိ
ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါမည္ဘုရား” လုိ႔ ကတိေပးေလွ်ာက္ထားကာ ထုိေတာအုပ္သုိ႔ တဖန္ျပန္ၾကြလာခဲ႔ၾကပါတယ္။

      ရဟန္းေတာ္ငါးရာတုိ႔လညး္  ထုိေတာအရပ္ျပန္ေရာက္လာၾကျပီး ေမတၱာကမၼ႒ာန္းမ်ား စီးျဖန္းပြားမ်ားၾကတဲ႔အခါမွာေတာ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ေမတၱာဓာတ္ဟာ ထုိေတာေစာင္႔နတ္တုိ႔ စိတ္ႏွလုံးထိ ကူးစက္သြားရပါေတာ႔တယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမ်က္ႏွာက ၾကည္လင္ေနေတာ႔ ဖူးမ၀လုိ႔ ဖူးမ၀လုိ႔ဆုိျပီး အၾကိိိမ္ၾကိမ္လာေရာက္ဖူးေျမာ္တယ္။
“အရွင္ဘုရား ဘာအလုိရွိပါသလဲ ဘုရား “
“အရွင္ဘုရား အလုိရွိတာမိန္႔ပါဘုရား “
“ဒီေတာ ဒီေတာင္မွာ ၾကိဳက္သေလာက္သတင္းသုံးပါဘုရား “
“အရင္တစ္ခါလုိ တပည္႔ေတာ္မ်ား မေႏွာက္ယွက္ေတာ႔ပါဘူးဘုရား “..နဲ႔ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ားျပန္ၾကြသြားၾကမွာေတာင္ စုိးရိမ္ေနၾကျပန္သတဲ႔ ၊ ကဲျဖစ္ပုံေနာ္ ။ေမတၱာပုိ႔ျခင္း အက်ိဳးေတြေပါ႔ဗ်ာ ။   ။

     ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း နတ္အမ်ားရဲ႕ ကူညီေစာင္႔ေရွာက္ေပးမွဳေၾကာင္႔ မပင္မပမ္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကုိပြားမ်ားကာ စ်ာန္သမာဓိမ်ားရၾကေတာ႔ ထုိစ်ာန္မွထကာ လကၡဏာယာဥ္တင္ ၀ိပႆနာရွုေတာ္မူၾကျပန္ရာ ၀ါတြင္းမွာပင္ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူၾက၍ သီတင္းက်ြတ္လျပည္႔မဟာပ၀ါရဏာေန႔မွာ ပုထုဇဥ္မပါ ရဟႏၱာငါးရာခ်ည္းသက္သက္ သုဒၶပ၀ါရဏာ ျပဳေတာ္မူႏုိင္ခဲ႔ၾကပါသတဲ႔။

      ဒီေတာ႔ ေမတၱာပြားမ်ားရက်ိဳးဟာ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားျပားလွျပီး အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါရေစ။

       ေမတၱာဘာ၀နာကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းရျခင္း အက်ိဳး(၁၁)မ်ိဳးကုိေတာ႔ ပဋိသမၻိဒါမဂ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။

                                                   ေမတၱာအက်ဳိး (၁၁)မ်ိဳး
(၁) ခ်မ္းသာစြာအိပ္စက္ရျခင္း၊
(၂) ခ်မ္းသာစြာႏိုးလာျခင္း၊
(၃) ယုတ္ညံ့ေသာ အိပ္မက္ကို မျမင္မက္ရျခင္း၊
(၄) လူအမ်ားရဲ႕ ခ်စ္ခင္ေလးစားမွဳကုိ ခံရျခင္း၊
(၅) နတ္ ဘီလူး နာနာဘာ၀တို႔ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ျခင္း၊
(၆) နတ္တို႔အျမဲေစာင္မျခင္း ၊
(၇) မီး၊ အဆိပ္၊ ဓားလက္နက္စသည္တုိ႔ မက်ေရာက္ျခင္း     
(၈) သူတစ္ပါးအက်ဳိးလုိလားေမတၱာပြားေနသျဖင္႔ စိတ္ေအးခ်မ္းကာ သမာဓိေကာင္းလာျခင္း ၊
(၉) မ်က္ႏွာအဆင္းသည္ အထူးၾကည္လင္ရႊင္လန္းေနျခင္း၊
(၁ဝ) အေၾကာဆြဲ မ်က္ျဖဴလန္မျဖစ္ပဲ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ အေသေကာင္းနဲ႔ ေသရျခင္း
(၁၁) မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ တရားထူးကုိ ထုိးထြင္းမသိႏုိင္ခဲ႔လွ်င္ေတာင္မွ ေမတၱာစ်ာန္အစြမ္းျဖင္႔ ကိေလသာ ကာမဂုဏ္မ်ားကုိ ၀ိကၡမၻနပဟာန္အားျဖင္႔ခြါထားျပီးျဖစ္၍ ကာမဘုံထက္တစ္ဆင္႔ျမင္႔ေသာ ျဗဟၼာ႔ျပည္သုိ႔ ကပ္ေရာက္ရျခင္း စသည္႔အက်ိဳးတုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။

      စာရွုသူအေပါင္းတုိ႔ကုိ အေၾကာင္းတုိက္ဆုိင္မွပဲ  က်မ္းစာလာ ေမတၱာပြားမ်ားသူမ်ားနဲ႔ လက္ေတြ႔ေမတၱာအက်ဳိးခံစားရပုံတုိ႔ကုိ ေ၀ေ၀ဆာဆာ ဆက္လက္တင္ျပေပးပါဦးမယ္။
     ယခုေတာ႔ ကမၼ႒ာန္းတရားလာေတာင္းၾကတဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း နတ္ၾကီးေတာျပန္သြားၾကကာ တရားအားထုတ္ေတာ္မူၾကရင္း အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ နိဗၺာန္ေရာက္သြားေတာ္မူၾကျပီျဖစ္၍ ေမတၱာသုတ္ေတာ္အား ေရးဖြဲ႔တင္ျပျခင္းကုိ ေခတၱနားပါဦးမည္
                          ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ေဘးရန္ကြာ၍ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ                                                                              ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔(လကၤာအရွင္-မုံရြာ)

No comments:

Post a Comment

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..