Monday, April 16, 2012

*ေကာလဟလ ႏွင္႔ ေမာေနယ်အက်င္႔*

      သုတၱနိပါတ္အ႒ကထာ မဂၤလသုတ္ နိဒါန္းအဖြင့္အရ
 ေကာလဟလ(၅)မ်ိဳးရွိတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္ ။ယင္းတုိ႔မွာ…

(၁)ကပၸေကာလဟလ
     ကမၻာမပ်က္မီ အႏွစ္တစ္သိန္းအလုိမွာ အထက္နတ္ျပည္က ကာမာဝစရနတ္ေတြ ဆင္းလာၿပီး ခႏၶာကုိယ္၌ နီျမန္းေဟာင္းႏြမ္းေသာအဝတ္မ်ားကို ဝတ္ဆင္၊ ေခါင္း၌ညိႇဳးႏြမ္းေသာပန္းကို ပန္ဆင္၊ လည္ပင္း၌ ပုလဲသြယ္ဆြဲ၊ မ်က္ရည္ေထြေထြစီးက်လ်က္ လက္တစ္ဖက္က ပုလဲသြယ္ကုိ ကုိင္ တစ္ဖက္က မ်က္ရည္ေတြသုတ္ၿပီး ကမၻာၾကီးပ်က္စီးေတာ႔မည္ၿဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးေၾကြးေၾကာ္မွဳေၾကာင္႔ ကမၻာပ်က္ေတာ႔မည္႔အေၾကာင္း ေကာလဟလၿဖစ္ၾကပါသတဲ႔ ။

(၂)-စကၠဝတၱိေကာလဟလ
      စၾကာဝေတးမင္းမေပၚမီ အႏွစ္တစ္ရာမွာ ကာမာဝစရနတ္မ်ားဆင္းလာၿပီး ငါးပါးသီလလုံၿခံဳ၍ သုစရုိက္တရားက်င့္သုံးကာ မင္းက်င့္တရားဆယ္ပါးႏွင့္အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ေပၚလိမ့္မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္ၾကလုိ႔လည္း ေကာလဟလၿဖစ္ရၿပန္ပါသတဲ႔။

(၃)-ဗုဒၶေကာလဟလ
      ဘုရားမပြင့္မီ အႏွစ္တစ္ေထာင္မွာ သုဒၶါဝါသျဗဟၼာမ်ား ဆင္းလာၿပီး ေၾကြးေၾကာ္ၾကလုိ႔ ဘုရားပြင္႔မည္တဲ႔ ဘုရားပြင္႔မည္တဲ႔ ဟူေသာ ေကာလဟလသည္ လူအမ်ားအၾကားမွာ ေတာမီးပမာၿပန္႔ႏွံ႕သြားၿပီး ေကာလဟလၿဖစ္ေပၚလာပါတယ္ ။ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဘုရားပြင္႔ေတာ္မမူခင္မွာ သိဥၨည္းဆရာၾကီးစေသာ ဒိ႒ိဆရာၾကီးေၿခာက္ေယာက္တုိ႔ဟာ ဘုရားမဟုတ္ပါပဲလွ်က္ ဘုရားဟုအမည္ခံကာ ေလာကအတြင္းလွည္႔လည္ၾကကာ ဘုရားအတုအေယာင္မ်ားေပၚေပါက္လာခဲ႕ရပါတယ္ ။

(၄)-မဂၤလာေကာလဟလ
      ဘုရားမပြင့္မီ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ခန္႕က "မဂၤလာဆုိတာဘာလဲ"ဟု အေၿဖရွာၾကရင္း နံနက္ခင္းေစာေစာထတာမဂၤလာပါ ၊ပ်ိဳၿမစ္ႏုနယ္ အလွမယ္ေလးေတြကို ေတြ႕ၿမင္ရတာမဂၤလာပါ၊ ခရုသင္းသံ စည္ၾကိးသံကုိၾကားရတာမဂ္လာပါ စသည္ၿဖင္႔ ထင္ရာၿမင္ရာေတြးေတာၾကံဆၾကကုန္လွ်က္ မဂၤလာအေၾကာင္းအုပ္အုပ္က်က္က်က္ ေကာလဟလၿဖစ္ေနၾကၿပန္ပါသတဲ႔ ။

(၅)-ေမာေနယ်ေကာလဟလ
      ဘုရားမပြင့္မီ ခုနစ္ႏွစ္မွာ သုဒၶါဝါသျဗဟၼာမ်ားဆင္းလာၿပီး ေနာင္ခုနစ္ႏွစ္လြန္၍ ဘုရားပြင့္ေသာအခါ ရဟန္းတစ္ပါးက ေမာေနယ်အက်င့္ကို ဘုရားထံေမးၿပီး က်င့္ႀကံအားထုတ္လိမ့္မည္ဟုေၿပာၾကားၾကေသာေၾကာင္႔ လူအၾကားမွာ ေမာေနယ်အက်င္႔ကုိက်င္႔သုံးေတာ္မူမည္႔ ရဟန္းေတာ္အေၾကာင္း ေၿပာၾကဆုိၾက ေကာလဟလၿဖစ္ၾကၿပန္ပါသတဲ႔ ။
   ေသခ်ာသတၳဳခ်ၾကည္႔ရင္ ေကာလဟလကုိ နတ္ၿဗဟၼာမ်ားက စေပးခဲ႔ၾကတယ္ဆုိရင္လည္း မွားမည္မထင္၊ ယခုေမာေနယ်အက်င္႔ကုိၿဖည္႔က်င္႔ေတာ္မူမည္႔ အရွင္နာလကမေထရ္၏အေၾကာင္းကုိ လူအမ်ားစိတ္၀င္တစားႏွင္႔ ၾကည္ညိဳတတ္ၾကေစရန္ စိတ္ေကာင္းၿဖင္႔ ေကာလဟလႊင္႔ခဲ႔ၾကသည္ကားေသခ်ာလွေပ၏။ ဒီေတာ႔ နတ္ၿဗဟၼာအမ်ားသိေစနားလည္ၾကည္ညိဳေစခ်င္ေသာ ေမာေနယ်အက်င္႔အေၾကာင္း အနည္းငယ္ေလ႔လာၾကည္႔ၾကဦးစုိ႔ ။
                                             …………………………………….
        *ေမာေနယ်အက်င္႔ကုိ ၿဖည္႔က်င္႔ေတာ္မူခဲ႔ေသာ နာလကမေထရ္ အေၾကာင္း*


  နာလကမေထရ္ ဆုိတာကေတာ႔  ကမၻာတစ္သိန္းအထက္က ပဒုမုတၱရၿမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္၌ ေမာေနယ်အက်င္႔ကုိၿဖည္႔က်င္႔ေတာ္မူေသာ ရဟန္းေတာ္ကုိအားက်ကာ ထုိရဟန္းေတာ္ကဲ႔သုိ႔ၿဖစ္လုိေသာ အလုိဆႏၵၿဖည္႔ ကမၻာတစ္သိန္းတုိ္င္တုိ္င္ပါရမီၿဖည္႔က်င္႔ဆည္းပူးခဲ႔ေသာ ပါရမီၿပည္႔ၿပီးသူ ၿမတ္ဗုဒၶ၏ သာ၀ကၾကီးပင္ၿဖစ္ပါတယ္ ။  
     ဦးရီးေတာ္ၿဖစ္သူ  အသိတမည္ေသာ (ကဏွေဒ၀ိလ)ဟာ ေန႔သန္႔စင္ရင္း တန္ခုိးဣဒၶိပၸါဒ္ၿဖင္႔ တာ၀တိ ံသာနတ္အေပါင္း၏ အားရရႊင္လန္း ၀မ္းေၿမာက္ၾကသည္ကုိေတြ႔ၿမင္ရ၍ ေမးၿမန္းစုံစမ္းရာမွ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဖြားၿမင္ၿပီၿဖစ္ေၾကာင္းႏွင္႔ ေနာင္အခါ သဗၺညဴဘုရားရွင္အၿဖစ္ၿဖင္႔ သစၥာတရားမ်ားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူကာ တရားစၾက္ာကုိလည္ေစေတာ္မူမည္ၿဖစ္ေၾကာင္း ေၿပာၾကားၾကတာၾကားသိရသၿဖင္႔   ကပိလ၀တ္ေရႊနန္းေတာ္အေရာက္သြားကာ အေလာင္းေတာ္အားရွွဳၾကည္႔ရွုေတာ္မူၿပီး မ်က္ရည္ေတြေတြက်မိေလ၏။ သာကီ၀င္မင္းအေပါင္းတုိ႔က ကေလးငယ္၏ အႏၱရာယ္တစ္စုံတစ္ရာကုိေတြ႔ၿမင္ရ၍ မ်က္ရည္က်ပါသေလာ ဟုေမးေလွ်ာက္ၾကရာ
     ကေလးငယ္အတြက္ အႏၱရာယ္တစ္စုံတစ္ရာၿမင္ရ၍မဟုတ္ စင္စစ္ေသာ္ကား ငါ၏သက္တမ္းကုိ မွန္းေမွ်ာ္ၾကည္႔မိ၍ ၀မ္းနည္းမိၿခင္းပင္ ..

ဤမင္းသားသည္ ျမတ္ေသာ သဗၺညဳတဉာဏ္သို႔ ေရာက္လတၱံ႕၊
ထိုမင္းသားသည္ျမင့္ျမတ္စင္ၾကယ္ေသာ နိဗၺာန္ကို သိျမင္ၿပီးလွ်င္
မ်ားစြာေသာ သတၱဝါတို႔၏ အစီးအပြါးကို ေစာင့္ေရွာက္လ်က္
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ေဟာ ေတာ္မူလတၱံ႕၊
ထိုျမတ္စြာဘုရား၏သာသနာေတာ္သည္ က်ယ္ျပန္႔သည္ ျဖစ္လတၱံ႕
      
ဤလူ႕ျပည္၌ ငါ၏အသက္ႂကြင္းသည္ ၾကာျမင့္ေတာ့မည္ မဟုတ္၊
ဤမင္းသားဘုရားမျဖစ္မီ အတြင္း၌ပင္ ငါသည္ ေသရလတၱံ႕၊
ထိုငါသည္ သူတစ္ပါးတို႔ႏွင့္မတူသည့္ ဝီရိယရွိေသာ ဘုရားရွင္၏
တရားကို နာၾကားရေတာ့မည္ မဟုတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ငါသည္
စိတ္ထိခိုက္သူပ်က္စီးျခင္းသို႔ ေရာက္သူ စိတ္ဆင္းရဲသူ ျဖစ္ရပါ၏။

     ဟု မိမိ၀မ္းနည္းမိရၿခင္း၏ အေၾကာင္းကုိထုတ္ေဖာ္ေၿပာဆုိကာ ထုိဘုရားအေလာင္းသတုိးသားငယ္ကေလး၏ ေရွ႔ၿဖစ္အနာဂတ္ကုိပါ တပါတည္း ၾကိဳတင္ေဟာကိန္းထုတ္ေပးခဲ႔ေလသည္။

       ေရႊနန္းေတာ္မွၿပန္လာၿပီးေနာက္ မိမိ၏ႏွမေတာ္ထံသုိ႔သြားကာ တူေတာ္ေမာင္ၿဖစ္သူအားေမးၿမန္းရာ ႏွမေတာ္မွ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင္႔ ကစားေနပါသည္ဟု ေလ်ာက္ၾကားေလ၏။ ထုိအခါ ရေသ႔ၾကီးသည္ နာလကသူငယ္အား ေခၚယူေစကာ ရေသ႔ရဟန္းၿပဳေစေတာ္မူလွ်က္ က်င္႔၀တ္ပဋိပတ္မ်ား သင္ၾကားေပးရင္း  

“ေနာင္အခါ၌ သင္သည္ ဘုရားဟူေသာ အသံကို ၾကားခဲ့မူ
သဗၺညဳတ ဉာဏ္သို႔ ေရာက္လတ္ေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္သည္
နိဗၺာန္လမ္းခရီးကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့ မူ ထိုအခါ ထိုဘုရားထံသို႔ ကိုယ္တိုင္သြား၍
အယူဝါဒကို ေမးလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား ထံ၌ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလေလာ့”ဟုမွာၾကားခဲ႔ေလသည္

တူေတာ္ေမာင္နာလကမေထရ္ေလာင္းလ်ာသည္သည္လည္း  ဆည္းပူးအပ္ၿပီးေသာ ေကာင္းမႈအစုရွိသည္ျဖစ္၍
ျမတ္စြာဘုရားကို ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ ဣေႁႏၵတို႔ကို ေစာင့္စည္းကာ ရေသ့အသြင္ျဖင့္ ေနလင့္၏။


        ျမတ္စြာဘုရား၏ျမတ္ေသာ ဓမၼစၾကာတရားေဟာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေႂကြးေၾကာ္ေသာ အသံကို ၾကား၍ဣသိပတနမိဂဒါဝုန္ေတာသို႔ သြားလ်က္ ဓမၼစၾက္ာတရားဦးေဟာေတာ္မူၿပီး၍(ရ)ရက္ေၿမာက္ေသာေန႔မွာပင္ နာလကမေထရ္အေလာင္း ၿမတ္စြာဘုရားထံေမွာက္ေရာက္လာကာ  

      “ျၿမတ္စြာဘုရား အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ရဟန္းအျဖစ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဆြမ္းခံလွည့္လည္ျခင္းျဖင့္ရွာမွီးေသာ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေမးေလွ်ာက္သည္ျဖစ္၍ အသွ်င္ဘုရားသည္ ေမာေနယ်အက်င့္ျမတ္ကို ေဟာေတာ္မူပါေလာ့” ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

   ထုိအခါ ဗုဒၶၿမတ္စြာက “ ေမာေနယ်က်င့္ဝတ္ကို သင့္အား ငါဘုရား သိေစအံ့၊
ျပဳႏိုင္ခဲ ျဖစ္ေစႏိုင္ခဲေသာ ထိုေမာေနယ်အက်င့္ကို ယခု ေဟာၾကားအံ “ဟုမိန္႔ေတာ္မူကာ ေမာေနယ်အက်င္႔ၿမတ္ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ညႊန္ၿပေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။

သင္သည္ မိမိကိုယ္ကို (ဝီရိယျဖင့္)အားျပဳေထာက္ပံ့ထားေလာ့၊
(ဝီရိယျဖင့္) ခိုင္ျမဲသူ ျဖစ္ေလာ့။

ရြာ၌ ဆဲေရးသူႏွင့္ ရွိခိုးသူကို ထပ္တူထပ္မွ်ျပဳရာ၏၊
(ဆဲေရးခံရေသာ္) စိတ္ျပစ္မွားမႈ 'ေဒါသ'ကို ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏၊
(ရွိခိုးခံရေသာ္) မတက္ႂကြဘဲ က်င့္ရာ၏။

ေတာ၌ မီးလွ်ံႏွင့္တူကုန္ေသာ ဣ႒အနိ႒အားျဖင့္
အျမတ္အယုတ္ျဖစ္သည့္ အာ႐ံုတို႔သည္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္ကုန္၏၊
ထိုေတာ၌ မိန္းမတို႔သည္ ရဟန္းကို ျဖား ေယာင္းတတ္ကုန္ေသး၏၊
ထိုမိန္းမတို႔သည္ သင့္ကို မျဖားေယာင္းေစကုန္လင့္။

ေကာင္း မေကာင္းကုန္ေသာ ကာမဂုဏ္တို႔ကို ပယ္စြန္႔၍
ေမထုန္ အက်င့္မွ ေရွာင္ၾကဥ္သူ
သတၱဝါတို႔၌ မဆန္႔က်င္သူ တပ္မက္မႈမရွိသူ ျဖစ္ရာ၏။

တဏွာရွိေသာ သတၱဝါ တဏွာမရွိေသာ သတၱဝါတို႔ကိုလည္း
ငါသည္ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိသကဲ့သို႔
ဤသတၱဝါတို႔သည္လည္း ခ်မ္းသာကို အလိုရွိကုန္၏၊
ထိုသတၱဝါတို႔သည္ ခ်မ္းသာကို အလိုရွိကုန္သကဲ့သို႔
ငါသည္လည္း ခ်မ္းသာကို အလိုရွိ၏ဟု
မိမိကိုယ္ကို ဥပမာျပဳ၍ မိမိလည္း မသတ္ရာ၊
သူတစ္ပါးကိုလည္းမသတ္ေစရာ။

အၾကင္ (ပစၥည္းေလးပါး)၌ ပုထုဇဥ္သည္ ကပ္ၿငိ၏၊
ထိုပစၥည္းေလးပါး၌ အလို 'ဣစၧာ'ကိုလည္းေကာင္း၊
ေလာဘကိုလည္းေကာင္း ပယ္စြန္႔၍
ပညာမ်က္စိ ရွိလ်က္ က်င့္ရာ၏၊
ျပည့္ႏိုင္ခဲေသာ ဤတဏွာ (ေခ်ာက္နရက္) ကို ကူးခပ္ရာ၏။

ယုတ္ေလ်ာ့ပါးလွ်ပ္ေသာ ဝမ္းရွိသူ
ႏႈိင္းရွည့္ပိုင္းျခားအပ္ေသာ အာဟာရ ရွိသူ ျဖစ္ရာ၏၊
အလိုနည္းသူ မလွ်ပ္ေပၚသူ ျဖစ္ရာ၏၊
အခါ ခပ္သိမ္း ေလာလုပၸ တဏွာျဖင့္ အလိုမရွိသူ ျဖစ္ရာ၏၊
အလိုမရွိျခင္းေၾကာင့္ (တဏွာဟူေသာ)
မြတ္သိပ္မႈ မရွိသည္ျဖစ္၍ ၿငိမ္းေအးရာ၏။

ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ေသာ ထိုရဟန္းသည္
ဆြမ္းခံသြားၿပီးလွ်င္ ေတာသို႔သာလွ်င္ ျပန္သြားရာ၏၊
သစ္ပင္ရင္း၌ ရပ္တည္၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊
ထိုင္သည္ျဖစ္၍ေသာ္လည္းေကာင္းေနရာ၏။

ထိုရဟန္းသည္ စ်ာန္ဝင္စားေလ့ရွိသူ
တည္တံ့သူ ေတာ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္သူ ျဖစ္ရာ၏၊
မိမိကိုယ္ကို အလြန္ႏွစ္သက္ေစသည္ျဖစ္၍
သစ္ပင္ရင္း၌ စ်ာန္ဝင္စား ရာ၏။

ထိုညဥ့္လြန္ေျမာက္သည္ရွိေသာ္ ရြာသို႔ ဆြမ္းခံသြားရာ၏၊
ပင့္ဖိတ္၍ လွဴေသာ ဆြမ္းကိုလည္းမႏွစ္သက္ရာ၊
ရြာမွ ေဆာင္ယူ၍ လွဴေသာ ဆြမ္းကိုလည္း မႏွစ္သက္ရာ။

ေမာေနယ်အက်င့္ကို က်င့္ေသာ ရဟန္းသည္ ရြာသို႔ ေရာက္သည္ရွိေသာ္
ဒါယကာတို႔၌ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနရာ၊
ျပတ္ေသာ စကားရွိသည္ျဖစ္၍
နိမိတ္ ဝိညတ္ႏွင့္ ယွဥ္၍ အစားရွာမွီးေၾကာင္းစကားကို မေျပာဆိုရာ။

ထိုရဟန္းသည္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဝတၳဳပစၥည္းကို
ရလွ်င္လည္းေကာင္း၏၊ မရလွ်င္လည္းေကာင္း၏ဟု
ရ မရ ႏွစ္ပါးျဖင့္ပင္လွ်င္ တုန္လႈပ္ျခင္း မရွိသည္ျဖစ္၍
သစ္ပင္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈသကဲ့သို႔ ့လ်စ္လ်ဴ႐ႈကာ ျပန္လွည့္ရာ၏။

ထိုရဟန္းသည္ မအပါဘဲလ်က္ အသူဟု သမုတ္ခံလ်က္
သပိတ္ပိုက္ကာဆြမ္းခံလွည့္လည္သည္ရွိေသာ္
အနည္းငယ္မွ် ေပးလွဴျခင္းကိုလည္း မ႐ႈတ္ခ်ရာ၊
ေပးလွဴ သူကိုလည္းမထီမဲ့ျမင္ မျပဳရာ။

မဂ္ရေၾကာင္း အက်င့္ကို
သုခပဋိပဒါစသည္ အျမတ္အယုတ္ရွိ၏ဟူ၍
ဘုရားတည္းဟူေသာ သမဏသည္ ျပေတာ္မူ၏၊
သို႔ ပင္ အျမတ္အယုတ္ရွိေသာ္လည္း တစ္ခုတည္းေသာ မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္
နိဗၺာန္သို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ေသာ္ကား မေရာက္ကုန္၊
ကိေလသာတို႔ တစ္ၿပိင္နက္ မကုန္ရကား
နိဗၺာန္ဟူေသာ ကမ္းသို႔ တစ္ႀကိမ္သာေရာက္သည္လည္း မဟုတ္ေပ။

အၾကင္ရဟန္းအား ပ်ံ႕ႏွံ႔ေသာတဏွာ (ဝိစရိတ) မရွိ၊
တဏွာအလ်ဥ္ ျပတ္စဲၿပီးေသာ
ျပဳသင့္ေသာ ကိစၥ မျပဳသင့္ေသာ ကိစၥကို ပယ္ၿပီးေသာ ထိုရဟန္းအား
ရာဂစသည္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ပူပန္မႈ မရွိ။

(နာလက) သင့္အား ေမာေနယ်အက်င့္ကို ငါ ေဟာအံ့၊
(ထိုေမာေနယ် ရဟန္းသည္ ) သင္တုန္းသြား ဥပမာရွိသူ ျဖစ္ရာ၏၊
အာေစာက္ကို လွ်ာျဖင့္ ထိကပ္ၿပီးလွ်င္ ဝမ္း၌ ေစာင့္စည္းသူျဖစ္ရာ၏။

မတြန္႔ဆုတ္ေသာ စိတ္ရွိသူလည္း ျဖစ္ရာ၏၊
မ်ားစြာလည္း မၾကံစည္ ရာ၊
(ကိေလသာ) အညႇီအေဟာက္ကင္းသူ
တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့့္ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ဘဝ၌ မမွီသူ
အက်င့္ျမတ္လွ်င္လဲေလ်ာင္းရာရွိသူ ျဖစ္ရာ၏။

အေဖာ္မမွီး တစ္ေယာက္တည္းေနႏိုင္ရန္ က်င့္ရာ၏၊
ရဟန္းတို႔သည္ ကပ္၍ ႐ႈသင့္႐ႈထိုက္ေသာ ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံု၌
အားထုတ္ႏိုင္ရန္လည္း က်င့္ရာ၏၊
တစ္ေယာက္တည္းေနျခင္းကို ေမာနဟူ၍ ငါဘုရားေဟာၾကား၏၊
သင္သည္ တစ္ေယာက္ထီးတည္း ေမြ႕ေလ်ာ္ႏိုင္ခဲ့မူ
အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာတို႔၌ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားလတၱံ႕။

ငါဘုရားကို ျမတ္ႏိုးေသာသူသည္ စ်ာန္ဝင္စားကုန္၏၊
ကာမကို စြန္႔လႊတ္ကုန္ၿပီးေသာ ပညာရွိတို႔၏
ေႂကြးေၾကာ္သံကို ၾကားရေသာေၾကာင့္ ရွက္မႈ 'ဟိရီ'ကိုလည္းေကာင္း၊
ယံုၾကည္မႈ 'သဒၶါ'ကိုလည္းေကာင္း အတိုင္းထက္အလြန္ ျပဳရာ၏။

ထိုစကားကို ျမစ္ဥပမာတို႔ျဖင့္ သိကုန္ေလာ့၊
ျမစ္ငယ္တို႔သည္ ေျမာင္း ငယ္ ေခ်ာက္ၾကားတို႔၌ အသံျမည္လ်က္ စီးသြားကုန္၏၊
ျမစ္ႀကီးတို႔သည္ကား တိတ္တိတ္ ဆိတ္ဆိတ္ စီးသြားကုန္၏။


ေရမျပည့္ေသာ အိုးသည္ အသံျမည္၏ (ေဘာင္ဘင္ခတ္၏)၊
ေရျပည့္ေသာ အိုးသည္ၿငိမ္သက္သည္သာတည္း၊
သူမိုက္သည္ ေရမျပည့္ေသာ အိုးႏွင့္ တူ၏၊
ပညာရွိသည္ ေရျပည့္ေသာ အိုးႀကီးႏွင့္ တူ၏။

ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ သမဏသည္
အက်ဳိးအေၾကာင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ အစီးအပြါးႏွင့္ စပ္ယွဥ္ေသာ စကားကို
မ်ားစြာ ႁမြက္ဆိုေတာ္မူ၏၊
ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္
တရားကို သိေတာ္မူသည္ျဖစ္၍သာ ေဟာေတာ္မူ၏၊
သိေတာ္မူသည္ျဖစ္၍ မ်ားစြာ ႁမြက္ဆိုေတာ္မူ၏။

တရားကို သိေသာသူသည္ ေစာင့္စည္းေသာ စိတ္ ရွိ၏၊
တရားကို သိေသာသူသည္ စကားကို မ်ားစြာ မေျပာဆို၊
ထိုရဟန္းသည္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကို ရထိုက္၏၊ ရလည္းရ၏
ဟု ေမာေနယ်အက်င္႔ၿမတ္ကုိ ညႊန္ၿပေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။  

    ထုိနာလကမေထရ္သည္ ထုိေမာေနယ်အက်င္႔ကုိနာယူၿပီး၍ အလြန္၀မ္းေၿမာက္ေသာစိတ္ရွိသည္ၿဖစ္၍ ဘုရားရွင္အား ရုိေသစြာရွိခုိး၍ ေတာသုိ႔၀င္ေလ၏။။
(ထုိအရွင္၏ အလုိနည္းၿခင္း(၃)မ်ိဳး)
(၁)ဘုရားရွင္အား ေနာက္ထပ္တဖန္ဖူးၿမင္လုိၿခင္းပင္ မၿဖစ္ေစမူ၍ ဘုရားရွင္အားဖူးၿမင္ၿခင္း၌ အလုိဆႏၵနည္းပါးေအာင္ က်င္႔သုံးေလ၏။
(၂)တရားေတာ္နာလိုသည္ဟူ၍လည္းလ််ပ္ေပၚေလာလီမွုကုိမၿဖစ္ေစမူ၍ တရားနာၿခင္း၌လည္း အလုိဆႏၵနည္းပါးေအာင္ က်င္႔ေတာ္မူေလသည္။
(၃)ေမာေနယ်အက်င္႔ကုိ မမွတ္မိေတာ႔၍ ေနာက္ထပ္တဖန္ၿပန္၍ ေမးေလ်ာက္ဦးမွပဲဟူ၍လည္း  လွ်ပ္ေပၚေလာလီၿခင္းသုိ႔မေရာက္မူ၍ ေမးၿမန္းေလ််ာက္ထားၿခင္း၌ အလုိနည္းေအာင္ က်င္႔ေဆာင္ေတာ္မူ၏။  
          ထုိအလိုနည္းၿခင္းသုံးပါးႏွင္႔ၿပည္႔စုံသည္ၿဖစ္၍ ေတာင္ေၿခအရပ္သုိ႔ခ်ဥ္းကပ္၍
တစ္ခုေသာေတာအုပ္၌ ႏွစ္ရက္ၾကာေအာင္သီတင္းသုံးေတာ္မမူခဲ႔ေၿခ ၊
သစ္တစ္ပင္ရင္း၌ ႏွစ္ၾကိမ္ေၿမာက္ထုိင္ေတာ္မမူခဲ႔ေခ် ၊
တစ္ရြာတည္း၌ ႏွစ္ရက္ဆြမ္းခံၿခင္းမၿပဳမူ၍ ေတာတစ္ေတာမွ တစ္ေတာ ၊သစ္တစ္ပင္မွ တစ္ပင္ ၊
တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္လွည္႔လည္ကာ ေမာေနယ်အက်င္႔ကုိက်င္႔သုံးေတာ္မူလွ်က္ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ေရာက္ေစေတာ္မူခဲ႔ေလၿပီ ၊
    ေမာေနယ်အက်င္႔ကုိ အၿပင္းအထန္အမြန္ၿမတ္ဆုံး ၿဖည္႔က်င္႔သူသည္ ခုနစ္လသာ အသက္ရွင္ေနထုိင္ခြင္႔ရေလသည္။ အလည္အလတ္ၿဖည္႔က်င္႔ပါက ခုႏွစ္ႏွစ္သာလွ်င္ အသက္ရွင္ခြင္႔ရႏုိင္၏၊ ေပါ႔ေပါ႔ေလ်ာ႔ေလ်ာ႔ၿဖည္႔က်င္႔သူၿဖစ္ပါက တစ္ဆယ္႔ေၿခာက္ႏွစ္တုိ႔ အသက္ရွင္ေနထုိင္ရေလသည္။ အရွင္နာလကသည္ အၿပင္းအထန္က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္သူၿဖစ္သၿဖင္႔ ခုႏွစ္လၿပည္႔ေသာေန႔၌ မိမိ၏အသက္တမ္းကုိတြက္စစ္ကာ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူ၍ သင္းပုိင္ကုိၿပင္ဆင္၀တ္ရုံခါးပမ္းၾကိဳးကုိဆည္းေႏွာင္ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းၾကီးကုိၿပင္ဆင္၀တ္ရုံေတာ္မူလွ်က္ ၿမတ္ဗုဒၶရွိရာအရပ္သုိ႔ ထိၿခင္းငါးပါးႏွင္႔အညီရွိခုိးလွ်က္ ဟိဂၤုလေတာင္ကုိမွီလွ်က္သာလွ်င္ မတ္တပ္ရပ္လွ်က္ ပရိနိဗၺာန္ၿပဳေတာ္မူေလ၏။
     ၿမတ္ဗုဒၶသည္လည္း ထုိအရွင္နာလက၏ ပရိနိဗၺာန္ၿပဳေတာ္မူသည္၏အၿဖစ္ကုိ သိေတာ္မူ၍ ရဟန္းသံဃာအေပါင္းႏွင္႔ၾကြေတာ္မူကာ မီးၿဂိဳလ္မွဳကိစၥတုိ႔ကုိၿပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူကာ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိဌာပနာ၍ ေစတီတည္ထားကုိးကြယ္ေစေတာ္မူခဲ႔ေလသတည္း။
                                     (နာလကသုတ္-သုတၱနိပါတ္ပါဠိ/အ႒ကထာ)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..