က်ြႏ္ုပ္တို႔လူသားမ်ားကုိခြဲၿခားေ၀ဘန္ၾကည္႔လုိက္လွ်င္
ဘုံဘ၀အေပၚမွာတြယ္တာတပ္မက္ၿပီး ဒီဘ၀လည္းငါ
ေနာက္ဘ၀လည္းငါပဲ ၊ ငါေကာင္းတာလုပ္က ငါပဲေကာင္းက်ိဳးခံစားရမည္
၊ငါမေကာင္းတာလုပ္ခဲ႔လွ်င္ ငါသာခံစားရေခ်မည္ဟု ႏွလုံးပုိက္ကာ
သံသရာခရီးေကာင္းစားေရးအတြက္သာ လုံ႕လၾကိဳးကုတ္ၿပီး ဒါနသီလအမွုေတြကုိ
အားထုတ္ေလ႔ရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ဒီေနရာမွာ ယင္းပုဂၢိဳလ္၏ အတၱဒိ႒ိ
သႆတဒိ႒ိမည္မွ်ထိၾကီးမားသည္ကုိသိလုိလွ်င္ လွဳဒါန္းေပးကမ္းမွဳ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကုိ
တီးေခါက္စုံစမ္းၾကည္႔လွ်င္ပင္ အလြယ္တကူသိႏုိင္၏။
တပည္႔ေတာ္ေနာင္ဘ၀
ကားေကာင္းေကာင္းစီးရေအာင္ ယာနဒါနၿပဳပါရေစဘုရားဆုိတာမ်ိဳး ဖိနပ္လွုပါရေစဆုိတာမ်ိဳး
၊ေနာက္ မိမိက၀က္သား၊ၾကက္သားႏွစ္သက္သူၿဖစ္တာေၾကာင္႔
ဘ၀ဆက္တုိင္းဒီလုိဟင္းေကာင္းဟင္းလ်ာမ်ားသာစားႏုိင္ရဖုိ႔ ရည္ရြယ္ၿပီး
ယင္း၏အၾကိဳက္ႏွစ္သက္ဆုံးအလုိခ်င္ဆုံး အရာမ်ာကုိလွုုုုုုုုုုုုုုဒါန္းရင္း
သံသရာရိကၡာအတြက္စုေဆာင္းေလ႔ရွိၾက၏သူမ်ားပင္ ရွိေသး၏။
မည္သည္႔ရည္ရြယ္ခ်က္ၿဖင္႔ပင္လွုုသည္ၿဖစ္ေစ
အလွဳခံပုဂၢိဳလ္မ်ားအဖုိ႔ အက်ိဳးရိွသည္သာတည္း
သုိ႔ေသာ္ အက်ိဳးဖြင္႔ၿဖိဳးၾကီးမားလွ၏ဟူ၍ကား
မဆုိႏုိင္ေသးေပ -
ဥပမာ..... ေနာင္ဘ၀ပညာပါရမီ
၊ညာဏ္ၾကီးရွင္ၿဖစ္ဖုိ႔ဆုိကာ ယခုမ်က္ေမွာက္သံဃာမ်ားလုိအပ္ေနေသာ စာအုပ္ေဘာပင္
ခံတံစတာေတြ မလွုဒါန္းပဲ မိမိအတၱအလုိလုိက္ကာ ပိဋကတ္စာအုပ္ၾကီးမ်ားကုိ
ဗီရုိေတြထဲမွာသြားေရာက္လွုဒါန္းၿခင္းမ်ိဳး ၊ ဆုိလုိသည္မွာ ေက်ာင္းတုိက္မ်ား၌
ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား မရွိေသး၍ တကယ္လုိအပ္ေနခ်ိန္မဟုတ္ပဲ
အၿခားပိဋကတ္ေတာ္မ်ားရွိၿပီးၿဖစ္ပါလွ်င္
မိမိပညာပါရမီအၿဖစ္သာရည္စူးၿပီးလူဒါန္းၿခင္းမ်ိဳးတည္း
ေနာက္
အလွုခံပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ အခ်ိဳမၾကိဳက္ သုိ႔ေသာ္ မိမိကအခ်ိဳကုိႏွစ္သက္သူၿဖစ္တာေၾကာင္႔
အခ်ိဳကုိလွုဒါန္းပါက အလွဳခံပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း မတတ္သာလုိ႔သာအလွဳခံဘုန္းေပးၾကရ၏
ပီယမနာပ အာဟာရသပၸါယကားမၿဖစ္ေပ။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ယင္းတုိ႔ေမွ်ာ္လင္႔ေတာင္းတသကဲ႔သုိ႔
မိမိသံသရာမွာ သာယာႏွစ္သက္ဖြယ္အရာမ်ားလည္းရခ်င္မွ ရေပလိမ္႔မည္။
အတၱကုိဦးတည္သည္႔ အလွုရွင္မဟုတ္ခဲ႔မူကာ မိမိစိတ္ဆႏၵႏွင္႔
သံသရာခရီးေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ကုိေရွ႔တမ္းမတင္မူ၍ အလွုခံပုဂၢိဳလ္မ်ားထံသြားကာ အမွန္တကယ္ လုိအပ္သည္႔အရာမ်ားကုိသာ
လူဒါန္းေလ႔ရွိၾကေပသည္ ။ထုိ႔ေၾကာင္႔ မိမိတုိ႔၏ ဒါနစေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳမ်ာကုိ
သႆတဒိ႒ိေလာင္းရိပ္ေအာက္ကေဖာက္ထြက္ကာ ၀ိ၀ဋၷနိႆိတဒါန သံသရာမလည္ေၾကာင္း
အလွုဒါန/သံသရာမလည္ေၾကာင္း သီလအၿဖစ္ၿပဳလုပ္တတ္ၾကဖုိ႔ အေရးၾကီးလွေပ၏။ ယင္းသႆတဒိ႒ိအားၾကီးသူတုိ႔သည္လည္း
အေခ်ာင္သက္သက္ ဘုရားပြင္႔ခ်ိန္ႏွင္႔မ်ား ငါတုိ႔ေတြ႔ရပါက
ဘုရားကငါတုိ႔ကုိကယ္မသြားေလမလား ေခ်ခ်ြတ္သြားေလမလားေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ၿဖင္႔ပင္
ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ပြင္႔ေတာ္မူၿပီးကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တုိ႔ႏွင္႔လြဲခဲ႔ရသည္ခ်ည္းသာတည္း ၊
ဘုရားရွင္ေခ်ခ်ြတ္ထုိက္သူဟူသည္ ရုပ္နာမ္ခႏၶာကုိ အထုိက္ေလ်ာက္နားလည္ႏုိင္ေသာ
ပင္ကုိယ္ညာဏ္ရွိကာ ပညာမ်က္စိႏွင္႔ကိေလသာၿမဴနည္းပါးသူတုိ႔ကုိသာတည္း
၊ၿမတ္ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ရမည္က မိမိတုိ႔တာ၀န္သာ
ၿမတ္ဗုဒၶက နည္းေပးလမ္းၿပသက္သက္သာ ဟု အတိအလင္းေဟာၾကားထားေတာ္မူခ်က္ကား
အထင္အရွားရွိေပ၏။ ထုိသႆတသမားမ်ားသည္ ၀ိပႆနာအလုပ္မွာေတာ႔ ၿဖစ္ခ်ဳပ္သိၿမင္ေအာင္ အားမထုတ္ခ်င္ပဲ သားသမီး စည္းစိမ္ဥစၥာကုိတြယ္တာမက္ေမာၿပီး
သႆတဒိ႒ိေတာအုပ္မွာသာ သံသရာရိကၡာ ဒါနသီလေလာက္စုေဆာင္းကာ
အခ်ိန္ကုန္ေနၾကရသူတုိ႔ၿဖစ္ေပ၏။
ေနာက္ပုဂၢိဳလ္တစ္မ်ိဳးကား ေလာကၾကီးအတြက္
အလြန္အင္မတန္အႏၱရာယ္မ်ားသည္႔ ဥေစၦဒဒိ႒ိသမားမ်ားပင္တည္း ။ ယင္းတုိ႔ကား
အေၾကာင္းအက်ိဳးကုိပယ္ထားၾကၿပီး "ၿမတ္ဗုဒၶပင္လွ်င္ သတၱ၀ါေသၿပီးေနာက္မွာ
ရွိမရွိမေဟာခဲ႔ပါပဲလွ်က္ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေနာင္ဘ၀ ငရဲရွိတယ္ တိရစၦာန္ရွိတယ္ဟု
ေဟာၾကားၾကဘိ၏"ဟု မိမိအယူအတုိ္င္း စြဲယူသုံးသပ္ကာ ပုတ္ခတ္ၾကကုန္၏။ သုိ႔ေသာ္ မိမိအယူအဆႏွင္႔သာ ဘုရားတရားေဒသနာမ်ားကုိခ်ဥ္းကပ္ကာ ၿမတ္ဗုဒၶမ်က္ႏွာကုိ အုိးမဲသုတ္ၾကသူမ်ားသာတည္း ၊အမွန္တကယ္ေဟာၾကားၿပသထားသည္႔ ဒါနကထာ သီလကထာ သဂၢကထာ မဂၢကထာမ်ားကုိ ဟိတ္လုံးဟန္႔လုံးမ်ားဟုသာ ထင္မွတ္ေနၾကကုန္ဘိ၏။
ဒီလူမ်ိဳးေတြကုိ က်ြႏု္ပ္ေမးခြန္းတစ္ခုေမးၿမန္းခ်င္စိတ္ၿဖစ္ေပၚမိသည္ကားအမွန္ပင္
။ ဒါဆုိရင္ အသင္သည္ ေနာင္ဘ၀ရွိသည္ကုိ လက္မခံဘူး ဘ၀ဆုိိတာ ေသလွ်င္ၿပတ္၏ဟု
သေဘာက်ပါသလား ၊ေရွးအတိတ္ကံေၾကာင္႔မဟုတ္မူ၍ မိဘႏွစ္ပါးေၾကာင္႔သာ လူၿဖစ္လာရေပ၏ဟု လက္ခံယူဆထားပါသလား
။ ဒါမွမဟုတ္ ငါဆုိတာအရွိတရားမဟုတ္ အတိတ္ဘ၀ကဒါနသီလၿပဳခဲ႔သူသည္ ငါမဟုတ္မူ၍
ဒီဘ၀လူၿဖစ္ရၿခင္းသည္လည္း ၄င္းႏွင္႔လုံးလုံးမသက္ဆုိင္ ဒီဘ၀ငါေကာင္းက်ိဳးလုပ္လည္း
ေနာင္ဘ၀ငါမွမဟုတ္ေတာ႔ပဲ ။ငါဘာမွေကာင္းက်ိဳးကုသုိလ္သီလလုပ္စရာမလုိဘူးဟုမ်ား
ခံယူထားပါသလား ?
ယင္းသုိ႔ေမးၿမန္းစုံစမ္းၾကည္႔ပါက ယင္းကဲ႔သုိ႔ အယူအဆရွိပါေၾကာင္း ၿပန္လည္ေၿဖၾကားၾကမည္သာၿဖစ္ေပ၏။
ဟုတ္ၿပီ ဒါဆုိ ခင္မ်ားက ေနာင္ဘ၀မရွိေတာ႔ဘူးဆုိေတာ႔
သူ႔အသက္သတ္ၿခင္း သူ႔ဥစၥာခုိးၿခင္း သူမ်ားမယားမတရားက်ဳးလြန္းၿခင္းမ်ား
ၿပဳလုပ္ရဲပါသလားဟုေမးက ။
ေလာကဥပေဒၿဖစ္တဲ႔
ေထာင္တုိ႔တရားရုံးတုိ႔ရွိေနပါေၾကာင္း ၊ေလာကလူသားမ်ားကလက္မခံတာကုိ
သူမက်ဳးလြန္ရဲပါေၾကာင္းကုိေတာ႔ၿပန္ေၿပာမည္သာၿဖစ္၏။
ဒါေပမယ္႔ ဒီေနရာမွာ တိက်တဲ႔
ေကာက္ခ်က္တစ္ခုဆြဲရမွာက ဒီလူစားမ်ိဳးသည္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိငဲ႔ကြက္၍သာ
မေကာင္းမွုကုိမၿပဳပဲေနသည္ ၊ပတ္၀န္းက်င္လည္းမသိႏုိင္ေသာ
၊ပတ္၀န္းက်င္ကနားလည္မွုလြဲစြာခြင္႔ၿပဳထားေသာ ဒုစရုိက္မေကာင္းမွုမ်ိဳးကား
ၿပဳမည္႔သူကား ဧကန္အမွန္ပင္ၿဖစ္၏ ၊ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေလာက၌ မယုံၾကည္ထုိက္ေသာ
အက်င္႔သီလရွိသူထဲမွာ ထည္႔သြင္းေရတြက္ရမည္မွာကား ဧကန္ပင္ ။
ေနာက္တခ်က္ကား ေသလွ်င္ဘ၀ၿပတ္သြားမည္သာၿဖစ္၍
အထူးတလွယ္ ဒါန၊သီလ၊ဘာ၀နာမ်ားပြားမ်ားကာ
ဘ၀မွလြန္ေၿမာက္ဖုိ႔ၾကိဳးစားေနဖုိ႔မလုိပါေၾကာင္းနဲ႔ ရရွိလာတဲ႔ဘ၀ကုိသာ
အက်ိဳးရွိရွိခံစားရင္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါပါးေနသင္႔ပါေၾကာင္း ၀ါဒၿဖန္႔ရင္ း
ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂအက်င္႔ထဲ တ၀ဲလည္လည္ၿဖစ္ေနမည္မွာဓမၼတာတည္း။
ပညာညာဏ္ၾကီးရင္႔ၿပီး ယင္းသႆတ
ဥေစၦဒအစြန္းႏွစ္ပါးနဲ႔လြတ္ေအာင္ေနထုိင္တတ္ၾကသူမ်ာသာ ဒါနၿပဳရာမွာလည္း
ေလာဘမေရာမစြက္သက္သက္ စြန္႔လႊတ္လွူဒါန္းၿခင္းမွ်သာ ၊ သီလေစာင္႔ရာမွာလည္း
သံသရာေကာင္းက်ိဳးမေၿမွာ္ကုိးပဲ မိမိကုိယ္တုိင္ႏွင္႔ မိမိႏွင္႔သက္ဆုိင္ရာ
သတၱ၀ါအမ်ား ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးခ်မ္းသာေစခ်င္းအက်ိဳးႏွင္႔ သီလတည္းဟူေသာေၿမေပၚမွာရပ္ၿပီး
သမာဓိပညာတစ္ဆင္႔တက္ကာက်င္႔ၾကံႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္
မိမိကုိယ္က်င္႔တရားကို
ၾကိဳဳးစားၿဖည္႔က်င္႔ၿပီး ကံလမ္း ၊စ်ာန္လမ္းမဖက္ ညာဏ္လမ္းၿဖင္႔
ေလာကမွထြက္ေၿမာက္ႏုိိင္ေအာင္ ၀ိပႆနာမ်ား ၾကိဳးစားပြားမ်ားအားထုတ္ၾကကုန္၏ ။
ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ
အစြန္းႏွစ္ပါးမွလြတ္ေအာင္သြားႏုိင္၍ ခရီးအဆုံးေပါက္ေၿမာက္ကာ
နိဗၺာန္ဆိုတဲ႔ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္ၾကီးေရာက္ကာ ဒုကၡခပ္သိမ္းၿငိမ္းၾကရေပ၏။ ယင္းအေၾကာင္းကုိ
ရွင္းလင္းၿပတ္သားစြာသိၿမင္ၾကေစဖုိ႔ ေအာက္ပါသုတ္ေတာ္မွာ ၿမတ္ဗုဒၶမွ
ရွင္းလင္းေဟာၿပေတာ္မူခဲ႔ေပ၏။
………………………………………..
ရဟန္းတို႔ ႏွစ္ပါးေသာ ဒိ႒ိအယူတို႔ျဖင့္
ႏွိပ္စက္ခံရေသာ နတ္လူအခ်ဳိ႕တို႔သည္
တြန္႔တိုဆုတ္နစ္ကုန္၏။
အခ်ဳိ႕တို႔သည္ကား
လြန္၍ ေျပးသြားကုန္၏။
စကၡဳအျမင္ရွိသူတို႔သည္ကား
မဇၩိမပဋိပဒါျဖင့္ မ်က့္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ကုန္၏။
ရဟန္းတို႔
အဘယ္သို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ တြန္႔တိုဆုတ္နစ္ကုန္သနည္း?
ရဟန္းတို႔ နတ္လူတို႔သည္ ဘဝလွ်င္ ေမြ႕ေလ်ာ္ရာ
ရွိကုန္၏။ ဘဝ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္ကုန္၏။ ဘဝ၌ ႏွစ္သက္တတ္ကုန္၏။ ထိုသူတို႔အား
ဘဝခ်ဳပ္ရန္အတြက္ တရားေဟာေျပာသည္ရွိေသာ္
စိတ္သည္
မသက္ဝင္
မၾကည္လင္
ေကာင္းစြာ
မတည္ ႏွလံုးမသြင္း၊
ရဟန္းတို႔
ဤသို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ တြန္႔တိုဆုတ္နစ္ကုန္၏။
ရဟန္းတို႔
အဘယ္သို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ လြန္၍ ေျပးသြားကုန္သနည္း?
အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္
ဘဝျဖင့္ပင္ ၿငီးေငြ႕ကုန္ ဘဝမွ ရွက္ႏိုးကုန္ ဘဝ၌ စက္ဆုပ္ကုန္သည္ျဖစ္၍
ဘဝကင္းျပတ္ျခင္းကို ႏွစ္သက္ကုန္၏။
အခ်င္းတို႔ အၾကင့္ေၾကာင့္ ဤအတၱသည္
ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသသည္မွ ေနာက္၌
ျပတ္၏။
ပ်က္စီး၏။
ေသသည္မွ
ေနာက္၌ မျဖစ္ေတာ့၊
ဤတရားသည္
ၿငိမ္း၏။
ဤတရားသည္
ျမတ္၏။
ဤတရားသည္
မေဖာက္မျပန္မွန္ကန္ေသာ သေဘာ ရွိ၏။
ရဟန္းတို႔
ဤသို႔လွ်င္ အခ်ဳိ႕သူတို႔သည္ လြန္၍ ေျပးသြားကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္
စကၡဳအျမင္ရွိေသာသူတို႔သည္ မဇၩိမပဋိပဒါျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ကုန္သနည္း?
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ဟုတ္မွန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးကိုဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္ ျမင္၏။
ဟုတ္မွန္ေသာ
ခႏၶာငါးပါးကိုဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္ ျမင္ျခင္းေၾကာင့္ ဟုတ္မွန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးကို
ၿငီးေငြ႕ရန္ တပ္ျခင္းကင္းရန္ ခ်ဳပ္ရန္ က်င့္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ စကၡဳအျမင္ရွိေသာသူတို႔သည္
မဇၩိမပဋိပဒါျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳကုန္၏။ ဤအနက္သေဘာကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။
ထိုသုတ္၌
ဤအနက္သေဘာကို -
''အၾကင္သူတို႔သည္
ဟုတ္မွန္ေသာ ခႏၶာငါးပါးကိုဟုတ္မွန္ေသာအားျဖင့္ ျမင္ျခင္းေၾကာင့္
ဟုတ္မွန္ေသာ
ခႏၶာငါးပါးကို လြန္ေျမာက္လ်က္ ဘဝတဏွာကုန္ျခင္းေၾကာင့္
ဟုတ္မွန္ေသာ
နိဗၺာန္ကို (အာ႐ံုျပဳ၍) ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္ကုန္၏။
ခႏၶာငါးပါးကို
ပိုင္းျခား၍သိေသာ ဘဝႀကီးငယ္၌ တဏွာကင္းေသာ
ထိုရဟန္းသည္
ခႏၶာငါးပါး၏မျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ တစ္ဖန္ ဘဝသစ္သို႔ မေရာက္''ဟု
ဤဂါထာျဖင့္
ဆိုအပ္၏။
(ဒိ႒ိဂတသုတ္-ဣတိ၀ုတ္ပါဠိေတာ္)
No comments:
Post a Comment