Tuesday, April 10, 2012

၀တ္ေၾကာင္ကုိလြတ္ေအာင္ မရုန္းႏုိင္ၾကသူမ်ားအတြက္


       အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာရဟန္းသံဃာႏွင့္ အတူ ေကာသလတိုင္း၌ ေဒသစာရီ ႂကြေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ ေကာသလတိုင္းတို႔၌ေဝဠဳဒြါရ မည္ေသာ ပုဏၰားရြာသို႔ ေရာက္ေတာ္မူ၏။ ထိုေဝဠဳဒြါရရြာသား ပုဏၰားႏွင့္ အမ်ဳိးသားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ကုန္၏-

    ''အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ဤသို႔ေသာအလို 'ဆႏၵ',အဓိပၸါယ္ရွိကုန္သည္ ျဖစ္၍ သားမယားတို႔ျဖင့္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာအိမ္ရာ၌ ေနလိုၾကပါကုန္၏၊ ကာသိတိုင္းထြက္ စႏၵကူးကို သံုးေဆာင္ခံစားလိုၾကပါကုန္၏၊ ပန္းပန္ျခင္း နံ႕သာျခယ္ျခင္း နံ႕သာေပ်ာင္း လိမ္းျခင္းကို ျပဳလိုၾကပါကုန္၏၊ ေရႊေငြကို လက္ခံသာယာလိုၾကပါကုန္၏၊ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွေနာက္၌ ေကာင္းေသာ သူတို႔၏ လားေရာက္ရာ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္လိုၾကပါကုန္၏။
     အသွ်င္ေဂါတမသည္ ဤသို႔ အလို 'ဆႏၵ', အဓိပၸါယ္ရွိကုန္ေသာ ထိုအကြၽႏု္ပ္တို႔အား အလိုအတိုင္းျဖစ္ႏိုင္ေရာက္ႏိုင္ေလာက္ေသာအျခင္းအရာအားျဖင့္ တရားကို ေဟာေတာ္မူပါ''ဟု (ေလွ်ာက္ကုန္၏)။


     အမ်ဳိးသားတို႔ သင္တို႔အား မိမိကိုယ္၌ ေဆာင္ထားထိုက္ေသာ တရားေဒသနာကို ေဟာၾကားေပအံ့၊ ထိုတရားကို နာၾကကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္ေလာ့၊ ေဟာေပအံ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ''အသွ်င္ ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ''ဟု ထိုေဝဠဳဒြါရရြာသား ပုဏၰားႏွင့္ အမ်ဳိးသားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအားျပန္ ေလွ်ာက္ကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

                                   (ကုိယ္ခ်င္းစာမွဳႏွင္႔ ကုိယ္က်င္႔တရား)

  (၁)    အမ်ဳိးသားတို႔ မိမိကိုယ္၌ ေဆာင္ထားထိုက္ေသာ တရားေဒသနာဟူသည္ အဘယ္နည္း။ အမ်ဳိးသားတို႔ ''ငါသည္ အသက္ရွင္လို မေသလို ခ်မ္းသာလို၏၊ ဆင္းရဲကို စက္ဆုပ္၏။
       အၾကင္သူသည္အသက္ရွင္လို မေသလို ခ်မ္းသာလိုေသာ ဆင္းရဲကို စက္ဆုပ္ေသာ ငါ့အား ဇီဝိတိေၿႏၵမွ ခ်ျငားအံ့၊ ငါသည္ ထိုသူ၏ ထိုသတ္မႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
       ငါကလည္း အသက္ရွင္လို မေသလို ခ်မ္းသာလိုေသာဆင္းရဲကို စက္ဆုပ္ေသာ သူတစ္ပါးကို ဇီဝိတိေၿႏၵမွ ခ်ျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးကလည္း ထိုသတ္မႈကိုမခ်စ္မႏွစ္သက္။
       ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ တရားကို သူတစ္ပါးသည္လည္း မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါမခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ ထို တရားႏွင့္ သူတစ္ပါးကို အဘယ္ေၾကာင့္ ယွဥ္ေစရာအံ႕နည္း''ဟုအရိယာတပည့္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၍ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
သူတစ္ပါးကိုလည္း သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၌ ေဆာက္တည္ေစ၏၊
သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုလည္း ေျပာဆို၏။
      ဤသို႔ ထိုသူ၏ကိုယ္က်င့္ေကာင္းျခင္းသည္ အစြန္းသံုးပါးမွ စင္ၾကယ္၏။




     (၂) အမ်ဳိးသားတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ''အၾကင္သူသည္ ငါ မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ခိုးယူျငားအံ့၊ ငါသည္ ထိုသူ၏ ခိုးယူမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
     ငါကလည္း (သူတစ္ပါး) မေပးေသာ ဥစၥာကိုခိုးလိုေသာ စိတ္ျဖင့္ ခိုးယူျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးကလည္း ထိုခိုးယူမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
     ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ တရားကို သူတစ္ပါးသည္လည္း မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ ထိုတရားႏွင့္ သူတစ္ပါးကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ယွဥ္ေစရာအံ့နည္း''ဟု အရိယာတပည့္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၍ မိမိကိုယ္တိုင္လည္းမေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
သူတစ္ပါးကိုလည္း မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၌ ေဆာက္တည္ေစ၏၊
မေပးေသာ ဥစၥာကို ခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုလည္း ေျပာဆို၏။
ဤသို႔ ထိုသူ၏ ကိုယ္က်င့္ေကာင္းျခင္းသည္ အစြန္းသံုးပါးမွ စင္ၾကယ္၏။

     (၃)အမ်ဳိးသားတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ''အၾကင္သူသည္ ငါ၏ သားမယားတို႔၌ လြန္က်ဴးျခင္းသို႔ေရာက္ျငားအံ့၊ ငါသည္ ထိုသူ၏ ထိုလြန္က်ဴးမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
     ငါကလည္း (သူတစ္ပါး၏) သား့မယားတို႔၌ လြန္က်ဴးျခင္းသို႔ ေရာက္ျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးကလည္း ထိုလြန္က်ဴးမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
     ငါမခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ တရားကို သူတစ္ပါးကလည္း မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ ထိုတရားႏွင့္ သူတစ္ပါးကို အဘယ္ေၾကာင့္ ယွဥ္ေစရာအံ့နည္း''ဟု အရိယာတပည့္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၍
မိမိကိုယ္ တိုင္လည္း ကာမတို႔၌ မွားေသာအားျဖင့္ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
သူတစ္ပါးကိုလည္းကာမတို႔၌ မွား ေသာအားျဖင့္ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၌ ေဆာက္တည္ေစ၏၊ ကာမတို႔၌မွားေသာအားျဖင့္ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုလည္း ေျပာဆို၏။
     ဤသို႔ ထိုသူ၏ကိုယ္က်င့္ေကာင္းျခင္းသည္ အစြန္း သံုးပါးမွ စင္ၾကယ္၏။

     (၄)အမ်ဳိးသားတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ''အၾကင္သူသည္ မမွန္ေျပာျခင္းျဖင့္ ငါ၏ အက်ဳိးကို ခ်ဳိးဖ်က္ျငားအံ့၊ ငါသည္ ထိုသူ၏ မမွန္ေျပာဆိုမႈမ်ဳိးကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
     ငါကလည္း မမွန္ေျပာျခင္းျဖင့္ သူတစ္ပါး၏ အက်ဳိးကို ခ်ဳိးဖ်က္ျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးကလည္း ထိုမမွန္ေျပာဆိုမႈမ်ဳိးကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
     ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ တရားကို သူတစ္ပါးသည္လည္း မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ တရားႏွင့္ သူတစ္ပါးကို အဘယ္ေၾကာင့္ ယွဥ္ေစရာအံ့နည္း''ဟု အရိယာတပည့္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၍ မိမိကိုယ္တိုင္လည္းမမွန္ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊
သူတစ္ပါးကိုလည္း မမွန္ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၌ ေဆာက္တည္ေစ၏၊
 မမွန္ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုလည္း ေျပာဆို၏။
      ဤသို႔ ထိုသူ၏ ႏႈတ္က်င့္ေကာင္းျခင္းသည္ အစြန္းသံုးပါးမွ စင္ၾကယ္၏။

      (၅)အမ်ဳိးသားတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အၾကင္သူသည္ ကုန္းစကားျဖင့္ ငါ့ကို မိတ္ေဆြတို႔ႏွင့္ ခြဲျငားအံ့၊ ငါသည္ ထိုသူ၏ ကုန္းေခ်ာမႈမ်ဳိးကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။
     ငါကလည္း ကုန္းစကားျဖင့္ သူတစ္ပါးကို မိတ္ေဆြတို႔ႏွင့္ ခြဲျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးသည္လည္း ထိုကုန္းေခ်ာမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။ပ။ ဤသို႔ ထိုသူ၏ ႏႈတ္က်င့္ေကာင္းျခင္းသည္ အစြန္းသံုးပါးမွ စင္ၾကယ္၏။

     (၆)အမ်ဳိးသားတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အၾကင္သူသည္ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားျဖင့္ ငါ့ကို ေျပာဆိုျငား အံ့၊ ငါသည္ ထိုသူ၏ ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာဆိုမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါကလည္း သူတစ္ပါးကို ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားျဖင့္ ေျပာဆိုျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးသည္လည္း ထိုၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာဆိုမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။ပ။
ဤသို႔ ထိုသူ၏ ႏႈတ္က်င့္ေကာင္းျခင္းသည္ အစြန္းသံုးပါးမွ စင္ၾကယ္၏။

    (၇) အမ်ဳိးသားတို႔ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား အၾကင္သူသည္ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားျဖင့္ ငါ့ကို ေျပာဆိုျငားအံ့၊ ငါသည္ ထိုသူ၏ အၿပိန္အဖ်င္းေျပာဆိုမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါကလည္း သူတစ္ပါးကို ၿပိန္ဖ်င္းေသာစကားျဖင့္ ေျပာဆိုျငားအံ့၊ သူတစ္ပါးသည္လည္း ထိုအၿပိန္အဖ်င္းေျပာဆိုမႈကို မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ တရားကို သူတစ္ပါးသည္လည္း မခ်စ္မႏွစ္သက္။ ငါ မခ်စ္မႏွစ္သက္ေသာ ထိုတရားႏွင့္သူတစ္ပါးကို အဘယ္ေၾကာင့္ ယွဥ္ေစရာအံ့နည္း''ဟု အရိယာတပည့္သည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၍ မိမိကိုယ္တိုင္လည္း ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္၏၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကိုေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၌ ေဆာက္တည္ေစ၏၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုလည္း ေျပာဆို၏။ ဤသို႔ ထိုသူ၏ ႏႈတ္က်င့္ေကာင္းျခင္းသည္အစြန္းသံုးပါးမွ စင္ ၾကယ္၏။

                                           (သရဏဂုံ သီလစြဲၿမဲၾက)
    
      ထိုအရိယာတပည့္သည္ ''ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'အရဟံ'မည္ေတာ္မူ၏။ပ။ နတ္လူတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'သတၳာ ေဒဝမႏုႆာနံ'မည္ေတာ္မူ၏၊ (သစၥာေလးပါးတရားတို႔ကို) သိေစေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဗုဒၶ'မည္ေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးေတာ္မူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္လည္း 'ဘဂဝါ'မည္ေတာ္မူ၏''ဟု ျမတ္စြာဘုရား၌ မတုန္မလႈပ္ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

  တရားေတာ္၌။ပ။

''ျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္ သားသံဃာေတာ္သည္ ေကာင္းေသာအက်င့္ ရွိေတာ္မူ၏။ပ။ လူအေပါင္း၌ ေကာင္းမႈျပဳရန့္အျမတ္ဆံုးလယ္ ေျမ ျဖစ္၏''ဟု သံဃာေတာ္၌ မတုန္မလႈပ္ ၾကည္ညိဳျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

     မက်ဳိးကုန္ေသာ။ပ။ တည္ၾကည္မႈ 'သမာဓိ'ကို ျဖစ္ေစတတ္ကုန္ေသာအရိယာတို႔ ႏွစ္သက္အပ္ကုန္ေသာသီလတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။

     အမ်ဳိးသားတို႔ အရိယာတပည့္သည္ ဤသူေတာ္ေကာင္းတရား ခုနစ္ပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းေၾကာင့္အလိုရွိခဲ့ေသာ္ ဤလိုလားအပ္ေသာအေၾကာင္းေလးမ်ဳိးတို႔ျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို ကိုယ္တိုင္ပင္ (ငါ့အား) ''ငရဲပဋိသေႏၶ ကုန္ၿပီ၊ တိရစၧာန္ပဋိသေႏၶ ကုန္ၿပီ၊ ၿပိတၱာပဋိသေႏၶ ကုန္ၿပီ၊ မေကာင္းေသာသူတို႔၏ လားေရာက္ရာ ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ခ်မ္းသာကင္းရာ အပါယ္ပဋိသေႏၶ ကုန္ၿပီ၊ ငါသည္ပ်က္စီးက်ေရာက္ျခင္းသေဘာ မရွိေသာ ကိန္းေသျမဲေသာအထက္မဂ္သံုးပါးလွ်င္ လဲေလ်ာင္းရာရွိေသာေသာတာပန္ျဖစ္၏''ဟု ေျပာၾကား ႏိုင္ရာ၏။

     ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူလတ္ေသာ္ ေဝဠဳဒြါရရြာသားပုဏၰားႏွင့္ အမ်ဳိးသားတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအားဤစကားကို ေလွ်ာက္ကုန္၏- ''အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပစြ ။ပ။ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ အသွ်င္ေဂါတမကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါကုန္၏၊ တရားေတာ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ရဟန္းသံဃာေတာ္ကိုလည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါကုန္၏။ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္တို႔ကို ယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး ကိုးကြယ္ေသာ ဥပါသကာ''ဟု မွတ္ေတာ္မူပါဟု (ေလွ်ာက္ကုန္၏)
                  
                     (ေဝဠဳဒြါေရယ်သုတ္-ေသာတာပတၱိသံယုတ္)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..