က်ြႏု္ပ္မႏၱေလးေနစဥ္က ၾကားခဲ႔ရတာေလး
အရင္ေၿပာၿပခ်င္ပါေသးသည္ ၊ မႏၱေလးၿမိဳ႔ရဲ႔ ၿမိဳ႔မ်က္ႏွာဖုံးလုိ႔ဆုိရေလာက္ေအာင္
ခ်မ္းသာာေသာ ဆီစက္ဆန္စက္မ်ားစြာပုိင္ဆုိင္သည္႔ သူေ႒းမိသားစုတစ္ခုရွိခဲ႔ေလသည္ ၊
ယင္းသူေ႒းၾကီးတုိ႔မိသားစုသည္ လက္ညွိးထုိးမလြဲေအာင္ပင္ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားတည္ၿခင္း
အလွဳဒါနမ်ားၿပဳၿခင္းၿဖင္႔သာ ဘ၀ကုိကုသုိလ္ေကာင္းမွုမ်ားၿဖင္႔ကုန္ဆုံးေစၾက၏။
ထုိမိသားစုနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဟာ ေတာ္ေတာ္လွဴႏုိင္တန္းႏုိင္တာပဲ အလွဴေရစက္
လက္နဲ႔မၿပတ္တဲ႔သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြပဲ သူတို႔ရဲ႔ စီးပြားေရး ဆီစက္ဆန္စက္ေတြကလည္း
ေနာက္လွည္႔ၾကည္႔စရာမလုိေလာက္ေအာင္ အလုပ္သမားေတြက ေကာင္းၾကထင္ပါရဲ႔ဗ်ာ ဟုေၿပာၾကေတာ႔
၊
အဲလုိလည္းမဟုတ္ေသးဘူးဗ် သူေ႒းၾကီးတို႔
အလွဴဒါနက ဆီစက္ဆန္စက္ကအၿမတ္စြန္းေၾကာင္႔မွမဟုတ္တာပဲ ၊
သူတုိ႔က ဆယ္သက္စားမကုန္တဲ႔ ရတနာေတြရထားတာ ၊ ဆီစက္ဆန္စက္ဆုိတာေတြက စီးပြားေရအေယာင္ၿပလုပ္ထားရတာ အလုပ္မရွိပဲ ထုိင္လွဴဒါန္းသုံးၿဖဳန္းေနလုိ႔လည္း ေလာကမွာ ဘယ္သဘာ၀က်ပါ႔မလဲ..လုိ႔ ေသခ်ာဃနသိသူေတြက ၿပန္ရွင္းၿပၾကတယ္ ။
သူတုိ႔က ဆယ္သက္စားမကုန္တဲ႔ ရတနာေတြရထားတာ ၊ ဆီစက္ဆန္စက္ဆုိတာေတြက စီးပြားေရအေယာင္ၿပလုပ္ထားရတာ အလုပ္မရွိပဲ ထုိင္လွဴဒါန္းသုံးၿဖဳန္းေနလုိ႔လည္း ေလာကမွာ ဘယ္သဘာ၀က်ပါ႔မလဲ..လုိ႔ ေသခ်ာဃနသိသူေတြက ၿပန္ရွင္းၿပၾကတယ္ ။
ဟာ..အဲလုိလား မသိဘူးဗ်ာ
၊ဒါဆုိဆယ္သက္စားမကုန္တဲ႔ရတနာဥစၥာေတြက ဘယ္လုိခ်မ္းသာခဲ႔တာလည္းေၿပာၿပပါဦး ။
သူေ႒းၾကီးလင္မယားက အရင္က အေတာ္ဆင္းရဲခဲ႔တာေပါ႔
၊သူတုိ႔ကတုိင္းစြန္ၿပည္ဖ်ားၿမိဳ႔ေလးတစ္ၿမိဳ႔မွာေနထုိင္ၿပီး
ကုန္စိမ္းေရာင္းၾကပါသတဲ႔ ၊ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ႔ အဂၤလိပ္ေၿပးၿပီး
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစေခတ္ေလာက္မွာ ေၿမပုိင္ရွင္ကုလားသူေ႒းၾကီးတစ္ေယာက္က
လူယုံေတာ္ထားၿပီး ဆက္သြယ္လာတယ္ ၊ ၿမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ သူတုိ႔ၿမွဳပ္ႏွံထားခဲ႔တဲ႔
ရတနာေတြရွိတယ္ ၊အဲဒါကုိ ထုိက္သင္႔သေလာက္လည္း ေ၀စုေပးမယ္၊ သူတုိ႔အေနနဲ႔ကလည္း
ၿမန္မာၿပည္တြင္းမွာ
ထင္ထင္ရွားရွားလာေရာက္တူးေဖာ္ယူလုိ႔မၿဖစ္ႏုိင္ေတာ႔တာေၾကာင္႔သူတုိ႔အစားတူးေဖာ္ၿပီး
သူတို႔လက္ထဲထည္႔ေပးရင္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးအၿမတ္ရပါလိမ္႔မယ္လုိ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး
ေၿမပုံအညႊန္းနဲ႔ ရတနာေတြရွိတဲ႔ေနရာကုိပါ ေၿပာၿပလုိက္ပါသတဲ႔ ။
ဒါေပမယ္႔ သူေ႒းကေတာ္ၾကီးက အရမ္းလည္ေတာ႔
ေၿမပုံထဲကရတနာေတြကုိ သူတုိ႔သာရေအာင္လုပ္လုိက္ၿပီး
တစ္ဖက္ႏုိင္ငံကေၿမပုိင္ရွင္ၿဖစ္ခဲ႔တဲ႔သူေ႒းကုိ ဘာတခုမွမေပးဘူးဆုိပဲ ဒီတင္
ဟုိဖက္ကလည္း သစၥာေဖာက္တရားခံလင္မယားကုိ လုပ္ၾကံဖုိ႔ ဧည္႔သည္ေတြကုိလႊတ္လိုက္သတဲ႔ ၊
သူေ႒းကေတာ္ၾကီးက ဒီကိစၥကုိၾကိဳတြက္ထားၿပီးသားဆုိေတာ႔ လုပ္ၾကံဖုိ႔ေရာက္လာသူေတြကုိ
ရဲ႒ာနအေၾကာင္းၾကားၿပီး ဖမ္းဆည္းေစကာ သူတုိ႔မိသားစုလည္း ဇာတိကေၿမကေန
ေၿခရာေဖ်ာက္ၿပီး အႏၱရာယ္ကင္းးတဲ႔
မႏၱေလးၿမိဳ႔ၾကီးမွာ ေရႊ႔ေၿပာင္းအေၿခခ် ေနထုိင္လာခဲ႔ၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္ ။
ဒါကေတာ႔ အၿဖစ္ပ်က္ေလးတစ္ခုကုိ
ၾကားဖူးတာကုိေၿပာၿပတာပါ ၊ ဟုတ္၏မဟုတ္၏ကေတာ႔ တစ္ဆင္႔စကားမ်ားသာၿဖစ္ပါတယ္ ။
အထက္ပါ ၿဖစ္ရပ္အရဆုိပါက
သူတစ္ပါးဥစၥာကုိမတရားရရယူထားတုိင္းလည္း “မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ ယင္းအကုသုိလ္ဒုစရုိက္အက်ိဳးကုိၿပန္လည္ခံစားရတယ္”ဆုိတဲ႔
အယူအဆဟာ အၿပည္႔အ၀အမွန္ႏုိင္ပါဘူး ၊ ၿမတ္ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္ကလည္း ငါးပါးသီလကုိေဖာက္ဖ်က္မိပါက
မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္ မလြဲမေသြ ဆင္းရဲဒုကၡကုိခံစားရလိမ္႔မည္..ဆုိတဲ႔အယူအဆတစ္ခုကုိ
လက္ခံက်င္႔သုံးခဲ႔ၾကဖူးပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ ၿမတ္ဗုဒၶကလက္ခံေတာ္မမူခဲ႔ပါဘူး။ အၿပည္႔အ၀
အမွန္ႏုိင္တဲ႔ယင္းအယူအဆတစ္ခုကုိ မုသာ၀ါဒ ဟုသာမိန္႔ေတာ္မူခဲ႔တာၿဖစ္ပါတယ္ ။
က်ဳပ္ႏု္ပ္တုိ႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားၾကားမွာလည္း
ဒုစရုိက္ကုိၿပဳလုပ္ေနသူေတြကုိေတြ႔လွ်င္ “အင္း.. ဒီေကာင္ေတာ႔ ဘ၀မကူးဘူး ၾကည္႔ေန
ေစာင္႔ၾကည္႔ေန ဒီဘ၀မွာကုိ ၿပန္ခံရမကြ”ဟု ရဲရဲ၀န္ခံေၿပာဆုိေနတာေတြေတြ႔ရဖူးပါတယ္ ။
ဒီေတာ႔ ထုိအယူအဆအေပၚမွာ ၿမတ္ဗုဒၶ၏အၿမင္နဲ႔ႏွုိင္းယွဥ္ကာ တင္ၿပေပးခ်င္ပါေသးတယ္
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
( ၿမတ္ဗုဒၶ၏
ဒုစရုိက္အမွုတုိ႔၏ ေကာင္းက်ိုး ၊ ဆုိးကြက္ႏွင္႔ ၊တမလြန္ဘ၀၌လည္း ငရဲက်ေရာက္ရပုံ
အလုံးစုံကုိသိၿမင္ေတာ္မူပုံ )
ရြာသူႀကီး ငါသည္ အသက္သတ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊
အသက္သတ္ျခင္း၏ အက်ဳိးကိုလည္းေကာင္းသိ၏။ အသက္သတ္မႈကို က်င့္ေသာ သူသည္လည္း
ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာ ကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏ လားရာ
ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္းသိ၏။
ရြာသူ ႀကီး ငါသည္ မေပးသည္ကို
ခိုးယူျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ မေပးသည္ကို ခိုးယူျခင္း၏အက်ဳိးကိုလည္း ေကာင္း သိ၏။
မေပးသည္ကို ခိုးယူမႈကို က်င့္ေသာ သူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္ ၌
ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏ လားရာ ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာငရဲသို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္း
သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ ကာမတို႔၌ မွားယြင္းစြာ
က်င့္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ကာမတို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ျခင္း၏ အက်ဳိးကိုလည္းေကာင္း
သိ၏။ ကာမတို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္ေသာသူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္ စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌
ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏လားရာ ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္း
သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ မမွန္ေျပာျခင္းကိုလည္း
သိ၏၊ မမွန္ေျပာျခင္း၏ အက်ဳိးကိုလည္း သိ၏၊ မမွန္ေျပာမႈကို က်င့္ေသာ သူသည္
ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏ လားရာ
ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္း သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ကုန္းစကားကိုလည္း သိ၏၊
ကုန္းစကား၏ အက်ဳိးကိုလည္း သိ၏၊ ကုန္းစကား ေျပာမႈကို က်င့္ေသာသူသည္
ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏
လားရာပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္း သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကိုလည္း
သိ၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကား၏ အက်ဳိးကိုလည္း သိ၏၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားေျပာမႈကို က်င့္ေသာ
သူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏လားရာ
ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္း သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကိုလည္း
သိ၏၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကား၏ အက်ဳိးကိုလည္း သိ၏၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားေျပာမႈကို
က်င့္ေသာ သူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ
သူတို႔၏လားရာ ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္း သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ သူ႕စည္းစိမ္ကို
ေရွးရွဳၾကံမႈကိုလည္း သိ၏၊ သူ႕စည္းစိမ္ကို ေရွးရွဳၾကံမႈ၏အက်ဳိးကိုလည္း သိ၏၊
သူ႕စည္းစိမ္ကို ေရွးရွဳၾကံမႈကို က်င့္ေသာ သူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ
ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏ လားရာ ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲသို႔ေရာက္
ရပံုကိုလည္း သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ ဖ်က္ဆီးလိုေသာ
အမ်က္ေဒါသကိုလည္း သိ၏၊ ဖ်က္ဆီးလိုေသာ အမ်က္ေဒါသ၏ အက်ဳိးကိုလည္း သိ၏၊ ဖ်က္ဆီးလိုေသာ
အမ်က္ေဒါသရွိေသာ သူသည္ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး ၍ ေသၿပီးသည္မွ ေနာက္၌ ခ်မ္းသာကင္းရာ မေကာင္းေသာ
သူတို႔၏ လားရာပ်က္စီးက်ေရာက္ရာ ငရဲ သို႔ ေရာက္ရပံုကိုလည္း သိ၏။
ရြာသူႀကီး ငါသည္ မွားေသာ အယူကိုလည္းသိ၏၊ မွားေသာ
အယူ၏ အက်ဳိးကိုလည္း သိ၏၊ မွားေသာ အယူရွိသူသည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသၿပီးသည္မွ
ေနာက္၌ ခ်မ္းသာ ကင္းရာ မေကာင္းေသာ သူတို႔၏ လားရာ ပ်က္စီးက်ေရာက္ရာငရဲသို႔
ေရာက္ရပံုကိုလည္း သိ၏။
(မွားယြင္းေသာ
အယူအဆတစ္ခု)
ရြာသူႀကီး..
''အသက္သတ္သူအားလံုးသည္
မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲကို ခံစား ရ၏၊
မေပးသည္ကို
ခိုးယူသူအားလံုးသည္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲကို ခံစားရ၏၊
ကာမတို႔၌
မွားယြင္းစြာ က်င့္ေသာသူ အားလံုးသည္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ
စိတ္ဆင္းရဲကိုခံစားရ၏၊
မမွန္ေျပာသူ
အားလံုးသည္ မ်က္ေမွာက္ုဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲကို ခံစားရ၏ ''ဟု
ဤသို႔ ဝါဒရွိကုန္ေသာ ဤသို႔ အယူရွိကုန္ေသာ
အခ်ဳိ႕ေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ ရွိကုန္၏။
(ပါဏာတိပါတ၏ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ေကာင္းက်ိဳး)
ရြာသူႀကီး သို႔ေသာ္လည္း ဤေလာက၌ ပန္းပန္ကာ
နားေတာင္းဆင္ၿပီးလွ်င္ ေကာင္းစြာ ေရမိုးခ်ဳိးေကာင္းစြာ လိမ္းက်ံ၍ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို
ျပဳျပင္လ်က္ မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြ ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔ေမြ႕ ေလ်ာ္
ေပ်ာ္ပါးေနသူ အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။ ''အခ်င္းတို႔ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္ၿပီးလွ်င္ေကာင္းစြာ
ေရမိုးခ်ဳိး ေကာင္းစြာ လိမ္းက်ံ၍ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္လ်က္ မိန္းမတို႔ႏွင့္
တကြကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္း ကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ ေပ်ာ္ပါးေနဘိ၏၊ ဤေယာက္်ားကား
အဘယ္ကိုျပဳခဲ့သနည္း''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆို ေမးျမန္းၾကကုန္၏။
''အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားကား မင္း၏
ရန္သူကိုႏွိပ္စက္၍ သတ္ခဲ့၏၊ မင္းသည္ အလိုေတာ္က်၍ ထိုသူ႕အား ဆုကို ေပးေတာ္မူ၏၊
ထို႔ေၾကာင့္ ဤေယာက္်ားသည္ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္း ဆင္လ်က္ ေကာင္းစြာ ေရမိုးခ်ဳိး
ေကာင္းစြာ လိမ္းက်ံ၍ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္လ်က္ မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြ
ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔ ေပ်ာ္ပါးေန၏''ဟုထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။
(ပါဏာတိပါတ၏
မ်က္ေမွာက္ဘ၀ဆုိးက်ိဳး)
ရြာသူႀကီး
ဤေလာက၌ ခိုင္ခံ့ေသာ ႀကိဳးျဖင့္ လက္ျပန္ျမဲေအာင္ ေႏွာင္ဖြဲ႕လ်က္ ေခါင္းတံုး တံုး၍
့ျမည္ဟီးေသာ ထက္စည္ျဖင့္ လမ္းတစ္ခုမွ လမ္းတစ္ခုသို႔ လမ္းဆံုတစ္ခုမွ
လမ္းဆံုတစ္ခုသို႔ ေဆာင္ယူ၍ ေတာင္တံခါးမွ ထုတ္ၿပီးလွ်င္ ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္၌
ေခါင္းအျဖတ္ ခံရသူအခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။
''အခ်င္းတို႔
ခိုင္ခံ့ေသာ ႀကိဳးျဖင့္ လက္ျပန္ျမဲေအာင္ ေႏွာင္ဖြဲ႕လ်က္ ေခါင္းတံုး တံုး၍
ျမည္ဟီးေသာထက္စည္ျဖင့္ လမ္း တစ္ခုမွ လမ္းတစ္ခုသို႔ လမ္းဆံုတစ္ခုမွ
လမ္းဆံုတစ္ခုသို႔ ေဆာင္ယူ၍ ေတာင္တံခါးမွ ထုတ္ၿပီးလွ်င္ ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္၌
ေခါင္းအျဖတ္ ခံရ၏၊ ဤေယာက္်ားသည္ အဘယ္ကိုျပဳခဲ့သနည္း''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆို ကုန္၏။
''အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားသည္ မင္း၏
ရန္သူတည္း၊ မိန္းမကိုလည္း သတ္ခဲ့၏၊ ေယာက္်ားကိုလည္း သတ္ခဲ့၏၊ ထို႔ေၾကာင့္
မင္းတို႔သည္ ထိုသူ႕ကို ဖမ္း၍ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ညႇဥ္းဆဲမႈတို႔ကို ျပဳ ေစကုန္၏ ''ဟု
ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။
(ဒိ႒ဓမၼ၀ါဒ၏
မုသားစစ္စစ္ၿဖစ္ရပုံ)
ရြာသူႀကီး ထိုအရာကို သင္ အဘယ္သို႔
မွတ္ထင္သနည္း၊ သင္သည္ စင္စစ္ ဤသို႔သေဘာရွိသည္ ကိုျမင္ဖူး ၾကားဖူး၏ေလာ။
အသွ်င္ဘုရား
အကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ျမင္လည္း ျမင္ဖူးပါ၏၊ ၾကားလည္း ၾကားဖူးပါ၏၊ ၾကားလည္း
ၾကားရပါလိမ့္မည္။
ရြာသူႀကီး
ထိုအရာ၌ ''အသက္သတ္သူ အားလံုးသည္ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲကို
ခံစားရ၏''ဟု ဤသို႔ ဝါဒရွိေသာ ဤသို႔ အယူရွိေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ အမွန္ကို
ဆိုကုန္သေလာ၊ မမွန္ကို ဆိုကုန္သေလာ။
အသွ်င္ဘုရား
မမွန္သည္ကို ဆိုပါကုန္၏။
အခ်ည္းႏွီး
မမွန္သည္ကို ဆိုသူတို႔သည္ သီလရွိသူတို႔ေလာ၊ သီလမရွိသူတို႔ေလာ။
အသွ်င္ဘုရားသီလမရွိသူတို႔ပါတည္း။
သီလမရွိသူ
ယုတ္ညံ့ေသာ အက်င့္ရွိသူတို႔သည္ မွားယြင္းစြာ က်င့္သူတို႔ေလာ၊ မွန္ကန္စြာ
က်င့္သူတို႔ေလာ။
အသွ်င္ဘုရား
မွားယြင္းစြာ က်င့္သူတို႔ပါတည္။
မွားယြင္းစြာ
က်င့္သူတို႔သည္မွားေသာ အယူရွိသူတို႔ေလာ၊ မွန္ေသာ အယူရွိသူတို႔ေလာ။
အသွ်င္ဘုရား
မွားေသာ အယူရွိသူတို႔ပါတည္း။ မွားေသာ အယူရွိသူတို႔၌ ၾကည္ညိဳရန္ ေလ်ာ္ကန္ပါမည္ေလာ။
အသွ်င္ဘုရား
မေလ်ာ္ကန္ပါ။ (၁)
(အဒိႏၷာဒါန၏ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ေကာင္းက်ိုး)
ရြာသူႀကီး တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ဤေလာက၌
ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္။ပ။ မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔
ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေနသူ အခ်ဳိ႕ကို ျမင္ရ၏။ '' အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားသည္ အဘယ္ကို
ျပဳခဲ့သနည္း၊ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္။ပ။ မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြ ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္
မင္းကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေနဘိ၏''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။ ''အခ်င္းတို႔
ဤေယာက္်ားသည္ မင္း၏ ရန္သူကို ႏွိပ္စက္၍ ရတနာကို ေဆာင္ယူ၏၊ မင္းသည္ အလိုေတာ္က်၍
ထိုသူ႕အားဆုေပး ေတာ္မူ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေယာက္်ားသည္ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္။ပ။
မိန္းမတို႔ႏွင့္တကြ ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေန၏ ''ဟု
ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။
(အဒိႏၷာဒါန၏မ်က္ေမွာက္ဘ၀ဆုိးက်ိဳး)
ရြာသူႀကီး ဤေလာက၌ ခိုင္ခံ့ေသာ
ႀကိဳးျဖင့္။ပ။ ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္၌ ေခါင္းအျဖတ္ ခံရသူ အခ်ဳိ႕ကိုျမင္ရ၏။ ''အခ်င္းတို႔
ဤေယာက္်ားသည္ အဘယ္ကို ျပဳခဲ့သနည္း၊ ခိုင္ခံ့ေသာ ႀကိဳးျဖင့္။ပ။ ၿမိဳ႕၏ေတာင္ ဘက္၌
ေခါင္းအျဖတ္ ခံရ၏''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။ ''အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားသည္ရြာမွလည္း
ေကာင္း၊ ေတာမွလည္းေကာင္း မေပးသည္ကို ခိုးလိုစိတ္ျဖင့္ ခိုးယူ၏။
ထို႔ေၾကာင့္မင္းတို႔သည္ ထိုသူ႕ကို ဖမ္း၍ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ညႇဥ္းဆဲမႈတို႔ကို
ျပဳကုန္၏''ဟု ထိုသူ႕ကိုေျပာဆိုကုန္၏။ ရြာသူႀကီး ထိုအရာ ကို သင္ အဘယ္သို႔
မွတ္ထင္သနည္း၊ သင္သည္ စင္စစ္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ သူကို ျမင္ဖူး ၾကားဖူး၏ေလာ။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ျမင္လည္းျမင္ဖူးပါ၏၊ ၾကားလည္း ၾကားဖူးပါ၏၊ ၾကားလည္း
ၾကားရပါလိမ့္မည္။ ရြာသူႀကီး ထိုအရာ၌ ''မေပးသည္ကို ခိုးယူသူ အားလံုးသည္
မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲ ခံစားရ၏''ဟု ဤသို႔ ဝါဒရွိေသာ ဤသို႔
အယူရွိေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ အမွန္ကို ဆိုကုန္သေလာ၊ မမွန္ကိုဆိုကုန္သေလာ။ပ။
ထိုသူတို႔၌ ၾကည္ညိဳရန္ ေလ်ာ္ကန္ပါမည္ေလာ။ အသွ်င္ဘုရား မေလ်ာ္ကန္ပါ။ (၂)
(ကာေမသုမိစၦာစာရ၏ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ေကာင္းက်ိဳး)
ရြာသူႀကီး
ေနာက္တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ဤေလာက၌ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္။ပ။ မိန္းမ တို႔ႏွင့္တကြ
ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေနသူ အခ်ဳိ႕ကို ျမင္ရ၏။
''အခ်င္းတို႔ ဤ့ေယာက္်ားသည္ အဘယ္ကို ျပဳခဲ့သနည္း၊ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္။ပ။
မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေနဘိ၏''ဟု
ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။ ''အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားသည္ ဘုရင့္ရန္သူ၏ မယားတို႔၌ လြန္က်ဴး၍
က်င့္ျခင္းသို႔ ေရာက္ခဲ့၏၊ မင္းသည္ အလိုေတာ္က်၍ ထိုသူအား ဆုေပးေတာ္မူ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဤေယာက္်ားသည္ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္။ပ။ မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြ
ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါး၏''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။
(ကာေမသုမိစၦာစာရ၏
မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ဆုိးက်ိဳး)
ရြာသူႀကီး ဤေလာက၌ ခိုင္ခံ့ေသာ ႀကိဳးျဖင့္။ပ။
ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္၌ ေခါင္းအျဖတ္ ခံရသူ အခ်ဳိ႕ကိုျမင္ရ၏။ ''အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားသည္
အဘယ္ကို ျပဳခဲ့သနည္း၊ ခိုင္ခံ့ေသာ ႀကိဳးျဖင့္။ပ။ ၿမိဳ႕၏ေတာင္ ဘက္၌ ေခါင္းအျဖတ္
ခံရ၏''ဟု ဤသို႔ ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။ ''အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားသည္ အမ်ဳိး
ေကာင္းမိန္းမအို အမ်ဳိးေကာင္းမိန္းမပ်ဳိတို႔၌ လြန္က်ဴး၍ က်င့္ျခင္းသို႔ေရာက္ခဲ့၏၊
ထို႔ေၾကာင့္ မင္းတို႔သည္ ထိုသူကို ဖမ္း၍ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ညႇဥ္းဆဲမႈကိုျပဳကုန္၏
''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။ ရြာသူႀကီး ထိုအရာကို သင္အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊
သင္သည္ စင္စစ္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ သူကို ျမင္ဖူး ၾကားဖူး၏ေလာ။ အသွ်င္ဘုရား
အကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ျမင္လည္း ျမင္ဖူးပါ၏၊ ၾကားလည္း ၾကားဖူး ပါ၏၊ ၾကားလည္း
ၾကားရပါလိမ့္မည္။ ရြာသူႀကီးထိုအရာ၌ ''ကာမတို႔၌ မွားယြင္းစြာ က်င့္သူ အားလံုးသည္
မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲစိတ္ဆင္းရဲကို ခံစားရ၏''ဟု ဤသို႔ ဝါဒရွိေသာ ဤသို႔
အယူရွိေသာ သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္ အမွန္ကိုဆိုကုန္သေလာ၊ မမွန္ကို ဆိုကုန္သေလာ။ပ။
ထိုသူတို႔၌ ၾကည္ညိဳရန္ ေလ်ာ္ကန္ပါမည္ေလာ။ အသွ်င္ဘုရား မေလ်ာ္ကန္ပါ။ (၃)
(မုသာ၀ါဒ၏
မ်က္ေမွာက္ဘ၀ေကာင္းက်ိဳး)
ရြာသူႀကီး
ေနာက္တစ္မ်ဳိးေသာ္ကား ဤေလာက၌ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္ ေကာင္းစြာေရမိုးခ်ဳိး
ေကာင္းစြာ လိမ္းက်ံ၍ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္ၿပီးလွ်င္ မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြ
ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္မင္းကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေနသူ အခ်ဳိ႕ကို ျမင္ရ၏။
''အခ်င္းတို႔ ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္ေကာင္းစြာ ေရမိုးခ်ဳိး ေကာင္းစြာ
လိမ္းက်ံ၍ ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္ၿပီးလွ်င္ မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြ ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္
မင္းကဲ့သို႔ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေနေသာ ဤေယာက္်ားသည္ မမွန္ေျပာျခင္းျဖင့္ မင္းကို
ရႊင္ျပေစ၏၊ မင္းသည္ အလိုေတာ္က်၍ ထိုသူ႕အား ဆုေပးေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေယာက္်ားသည္
ပန္းပန္ကာ နားေတာင္းဆင္လ်က္ ေကာင္းစြာ ေရမိုးခ်ဳိး ေကာင္းစြာ လိမ္းက်ံ၍
ဆံမုတ္ဆိတ္ကို ျပဳျပင္ၿပီးလွ်င္မိန္းမတို႔ႏွင့္ တကြ ကာမဂုဏ္တို႔ျဖင့္ မင္းကဲ့သို႔
ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပါးေန၏ ''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။
(မုသာ၀ါဒ၏
မ်က္ေမွာက္ဘ၀ ဆုိးက်ိဳး )
ရြာသူႀကီး ဤေလာက၌ ခိုင္ခံ့ေသာ ႀကိဳးျဖင့္
လက္ျပန္ျမဲေအာင္ ေႏွာင္ဖြဲ႕လ်က္ ေခါင္းတံုး တံုး၍ ျမည္ဟီးေသာ ထက္စည္ျဖင့္
လမ္းတစ္ခုမွ လမ္းတစ္ခုသို႔ လမ္းဆံုတစ္ခုမွ လမ္းဆံုတစ္ခုသို႔ ေဆာင္ယူ၍ ေတာင္တံခါးမွ
ထုတ္ၿပီးလွ်င္ ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္၌ ေခါင္းအျဖတ္ ခံရသူ အခ်ိဳ႕ကို ျမင္ရ၏။
''အခ်င္းတို႔ခိုင္ခံ့ေသာ ႀကိဳးျဖင့္ လက္ျပန္ျမဲေအာင္ ေႏွာင္ဖြဲ႕လ်က္ ေခါင္းတံုး
တံုး၍ ျမည္ဟီးေသာ ထက္စည္ျဖင့္လမ္း တစ္ခုမွ လမ္းတစ္ခုသို႔ လမ္းဆံုတစ္ခုမွ
လမ္းဆံုတစ္ခုသို႔ ေဆာင္ယူ၍ ေတာင္တံခါးမွထုတ္ၿပီးလွ်င္ ၿမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္၌
ေခါင္းအျဖတ္ ခံရ၏၊ ဤေယာက္်ားသည္ အဘယ္ကိုျပဳခဲ့သနည္း''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆို ကုန္၏။
''အခ်င္းတို႔ ဤေယာက္်ားသည္ သူႂကြယ္ကိုလည္းေကာင္း၊ သူႂကြယ္သားကိုလည္းေကာင္း မမွန္
ေျပာျခင္းျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြားကို ဖ်က္စီးခဲ့၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ မင္းတို႔သည္ထိုသူ႕ကို
ဖမ္း၍ ဤသို႔သေဘာရွိ ေသာ ညႇဥ္းဆဲမႈတို႔ကို ျပဳေစကုန္၏ ''ဟု ထိုသူ႕ကို ေျပာဆိုကုန္၏။
ရြာသူႀကီး
ထိုအရာကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း၊ သင္သည္ စင္စစ္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာသူကို ျမင္ဖူး
ၾကားဖူး၏ေလာ။ အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ ျမင္လည္း ျမင္ဖူးပါ၏၊ ၾကားလည္းၾကား
ဖူးပါ၏၊ ၾကားလည္း ၾကားရပါလိမ့္မည္။ ရြာသူႀကီး ထိုအရာ၌ ''မမွန္ေျပာသူ
အားလံုးသည္မ်က္ေမွာက္ ဘဝ၌ ပင္ ကိုယ္ဆင္းရဲ စိတ္ဆင္းရဲကို ခံစားရ၏''ဟု ဤသို႔
ဝါဒရွိေသာ ဤသို႔ အယူရွိေသာ သမဏ ျဗာဟၼဏတို႔သည္ အမွန္ကို ဆိုကုန္သေလာ၊ မမွန္ကို
ဆိုကုန္သေလာ။ အသွ်င္ဘုရား မမွန္ကိုဆိုပါကုန္၏။ အခ်ည္းႏွီး မမွန္သည္ကို
ဆိုသူတို႔သည္ သီလရွိသူတို႔ေလာ၊ သီလမရွိသူတို႔ေလာ။ အသွ်င္ဘုရား
သီလမရွိသူတို႔ပါတည္း။ သီလမရွိ ယုတ္ညံ့ေသာ အက်င့္ရွိသူတို႔သည္
မွားယြင္းစြာက်င့္သူတို႔ေလာ၊ မွန္ ကန္စြာ က်င့္သူတို႔ေလာ။ အသွ်င္ဘုရား
မွားယြင္းစြာ က်င့္သူတို႔ပါတည္း။ မွားယြင္းစြာ က်င့္သူတို႔သည္ မွားေသာ
အယူရွိသူတို႔ေလာ၊ မွန္ေသာ အယူရွိသူတို႔ေလာ။ အသွ်င္ဘုရားမွားေသာ အယူရွိသူတို႔ပါ
တည္း။ မွားေသာ အယူရွိသူတို႔၌ ၾကည္ညိဳရန္ ေလ်ာ္ကန္ပါမည္ေလာ။ အသွ်င္ဘုရား
မေလ်ာ္ကန္ပါ။ (၄)
အသွ်င္ဘုရား တရားေတာ္သည္
အံ့ဖြယ္ရွိပါေပစြ၊ အသွ်င္ဘုရား တရားေတာ္သည္ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္ပါေပစြ၊ အသွ်င္ဘုရား
အကြၽႏု္ပ္အား တည္းခိုရန္ အိမ္ရွိပါ၏၊ ထိုတည္းခိုရန္ အိမ္၌
ေညာင္ေစာင္းငယ္မ်ားရွိပါကုန္၏၊ ေနရာမ်ား ရွိပါကုန္၏၊ ေရအိုးႀကီး ရွိပါ၏၊ ဆီမီး
ရွိပါ၏၊ ထိုတည္းခိုရန္ အိမ္၌ ေနျခင္းသို႔ကပ္ေရာက္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏအား အကြၽႏ္ုပ္သည္
အစြမ္းရွိသေလာက္ အားရွိသေလာက္ ေဝငွခဲ့ပါ၏။………
(ပါဋလိယသုတ္-ဂါမဏိသံယုတ္)
(ဤသုတ္ေတာ္၏ အစအဆုံးကုိ မူရင္းၿမန္မာၿပန္မွာ
ဆက္လက္ဖတ္ရွုၾကပါကုန္ ။ အထက္ပါသုတ္ေတာ္အရ ၊ငါးပါးသီလပ်က္စီးသူတုိ႔သည္ ေနာင္ဘ၀၌
ငရဲစသည္႔ ဆင္းရဲဒုကၡခံစားရသည္မွန္ေသာ္လည္း ။ “မ်က္ေမွာက္ဘ၀၌ပင္္
ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးသုိ႔ က်ေရာက္လိမ္႔မည္”ဟု ယူဆေၿပာဆုိၿခင္းသည္ ၊
အၿပည္႔အ၀မမွန္ကန္ႏုိင္ပဲ မုသားစကားၿဖစ္ကာ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ ငါးပါးသီလကုိေဖာက္ဖ်က္ကာ
ခ်မ္းသာစြာေနထုိင္ရသူတုိ႔ကုိၿမင္ရသည္႔အခါတုိ႔၌ ကဲ႔ရဲ႔မွဳမွမလြတ္ႏုိင္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါသတည္း
)
No comments:
Post a Comment