Tuesday, June 26, 2012

*****မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းမိၾကေစဖုိ႔ (၁၅) *****


ဗီဇနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္

    လူေကာင္းတစ္ေယာက္ သုိ႔မဟုုတ္ လူဆုိးတစ္ေယာက္ျဖစ္လာရတာေတြက သူ႔ဗီဇနဲ႔ဆုိင္တယ္တဲ႔၊ ဥပမာ မိဘေတြက အေပါင္းသင္းမွားျပီး ပ်က္စီးမွာစုိးလုိ႔ လူဆုိး သူခုိးေတြ အမူး အရူးေတြနဲ႔မေပါင္းနဲ႔ဆုိကာမွ မရရေအာင္ ခုိးေပါင္းတဲ႔သူေတြရွိတယ္။
      တခ်ိဳ႔ဆုိ သားသမီးဆုိးေပေတေနတာေတြ သူမ်ားသားသမီးနဲ႔ေပါင္းလုိ႔
ျဖစ္ရတာပါလုိ႔ တဖက္သားကုိေတာင္ အရမ္းကာေရာ စြပ္စြဲပုတ္ခတ္တတ္ၾကတယ္ ။
သူတုိ႔ကမိဖမ်က္လုံးနဲ႔ၾကည္႔ၾကေတာ႔ ကုိယ္႔ေသြးသားအေပၚမွာက် အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာရွာမေတြ႔ၾကဘူး ။ကိုယ္႔ေရွ႔မွာ မဟုတ္တာလုပ္ေနရင္ေတာင္မွ သားသမီးအျပစ္မဟုတ္ဘူးတဲ႔ အေပါင္းသင္းေတြေၾကာင္႔ကေလးကပ်က္ရတာပါလုိ႔ တြင္တြင္ေျပာေနတယ္။ သူ႔သားသမီးေၾကာင္႔သာ ဟုိတဖက္ကေလးေတြ ပုိဆုိးေပေတသြားတာကိုက် သူတုိ႔မသိမွမသိတာပဲတဲ႔။ ဒါကမ်ိဳးေစ႔မွန္မွ
အပင္သန္မယ္ ဆုိတဲ႔ဖက္ကေျပာတာေပါ႔ ။

     အဲ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းမွ ဆုိတဲ႔ဖက္ကလည္း လူတစ္ေယာက္ကဘယ္ေလာက္ေတာ္ေတာ္ ပတ္၀န္းက်င္ဖ်က္ရင္ ပ်က္ရတာပဲ ဆုိိတဲ႔ပတ္၀န္းက်င္ကခ်ယ္လွယ္လႊမ္းမုိးမဳွအယူအဆေတြလည္း ၾကားရသိရတာပါပဲ ။
ဗုဒၶဘာသာ ဘုရားအဆုံးအမရွဳေထာင္႔ကေနၾကည္႔ရင္ ဗီဇ သူ႔မူရင္းသဘာ၀တရားက အရမ္းကုိအားမၾကီးမထက္သန္ခဲ႔ရင္
ျပဳလုိ႔ျပင္လုိ႔ရႏုိင္ပါတယ္လုိ႔ပဲေျပာရမွာပဲ
       ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ႔ ေ၀ေဒဟီမိဖုရားၾကီးရဲ႔၀မ္းဗုိက္ထဲကုိက  ဖခင္ရဲ႔လက္ရုံးေသြးကုိ ေသာက္လုိတဲ႔ဆႏၵေတြနဲ႔ မိခင္ကုိခ်ဥ္ျခင္းျဖစ္ေစခဲ႔တဲ႔သား ။ မေမြးခင္ထဲက ဖခင္ရန္သူျဖစ္ခဲ႔တာကုိ ဖခင္ကုိသတ္တာ ပတ္၀န္းက်င္ေၾကာင္႔ပါလုိ႔ တရားေသဆုံးျဖတ္လုိ႔လည္း မွန္ခ်င္မွမွန္မယ္ေလ။
     မေကာင္းတဲ႔မိတ္ေဆြကုိေပါင္းလုိသင္းလုိတဲ႔ဆႏၵ မဟုတ္တာကုိအထင္ၾကီးေနတဲ႔ သူ႔ပင္ကုိသဘာ၀ဗီဇစိတ္ထားကုိကလည္း ႏုံ႔ခဲ႔တယ္လုိ႔...ဆုိ လက္ခံရမွာပါပဲ ။

      ဘာ႔ေၾကာင္႔ပတ္၀န္းက်င္ကုိတရားေသမေျပာသင္႔သလဲဆုိေတာ႔ ။ ဟုိတစ္ေန႔က တကာဦးက ေဆြးေႏြးေလွ်ာက္ထားလားပါတယ္ ။

     "အရွင္ဘုရား အဇာတသတ္ဖခင္ကုိသတ္ရေလာက္ေအာင္ မုိက္သြားရတာ ေသာတာပန္ဖခင္ၾကီးက မဆုံးမလုိ႔ေပါ႔ဘုရား"တဲ႔ေလ။ သူ႔ေကာက္ခ်က္က အစထဲကပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းမွာပုိ႔ျပီး
လိမၼာယဥ္ေက်းလာေအာင္ သြန္သင္ထားရင္ ဒီေလာက္မုိက္သြားမွာမဟုတ္ဘူးတဲ႔။
     " ေအာ္ တကာေလးေရ မျမင္ႏုိင္တဲ႔ သူ႔အတြင္းဗီဇဓာတ္ခံကလည္း ပါလာျပီးသားဗ် မေမြးခင္ထဲက ဖခင္လက္ရုံးေသြးေသာက္ခ်င္တယ္ဆုိလုိ႔ နိမိတ္ဖတ္က်ွြမ္းက်င္သူေတြက ဖေအကုိသတ္မယ္႔သားလုိ႔ အျပတ္ေဟာထားျပီးသားပါ ဖခင္ၾကီးက ေမတၱာၾကီးလြန္းလုိ႔သာ ေနာက္ေသာတာပန္ဘုရင္ၾကီးမုိ႔သာ ကုိယ္၀န္ကုိမပ်က္စီးေအာင္ေစာင္႔ထိန္းျပီး ၾကိးေအာင္ေမြးခဲ႔တာ.."လုိ႔ မိမိအျမင္လည္းတင္ျပေပးလုိက္ပါေသးတယ္ ။


     မိမိအယူအဆကေတာ႔ ဗီဇကထက္သန္ေနရင္ သူနဲ႔ဓာတ္တူတဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ရွာတာေတြ႔ရတယ္။
ဗီဇကေပ်ာ႔ေျပာင္းႏူးညံ႔ျပီး ျပင္လုိ႔ျပဳလုိ႔လြယ္တယ္ဆုိရင္ေတာ႔ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းကုိပုိ႔လုိက္တာနဲ႔ႈ လူေကာင္းတစ္ေယာက္
ျဖစ္လာႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ဗီဇမေကာင္းတာကုိးလုိ႔ပစ္ထားရင္ ပုိဆုိးသြားမွာေပါ႔ မႏုိင္ရင္ အရူးေတြေတာင္ အျခားသူအႏၱရာယ္မေပးႏုိင္ေအာင္ အခ်ဳပ္ခန္းထဲထည္႔ထားရတာမလား ။

     ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကလညး္ ဇာတ္နိပါတ္မ်ားစြာနဲ႔
ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းနဲ႔ေပါင္းသင္းဆက္ဆံဖုိ႔ရာ ညႊန္ၾကားဆုံးမထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဥပမာ မဟိဠာမုခ မဂၤလာဆင္ထားရာအနီးမွာ ညစဥ္ညတုိင္းခုိးသားေတြက သတ္မယ္ျဖတ္မယ္ ညွင္းဆဲမယ္ မီးတုိက္မယ္နဲ႔ လာလာတုိင္ပင္ၾကေတာ႔ ဆင္လိမၼာၾကီးခမ်ား ထိန္းမႏုိင္သိမ္းမရ အလြန္ၾကမ္းၾကဳပ္လာပါတယ္တဲ႔ ။
      ပညာရွိပေရာဟိတ္ျဖစ္တဲ႔ ဘုရားေလာင္းသြားစနည္းနာေတာ႔မွ ခုိးသားေတြရဲ႔ရုန္႔ရင္းစကားၾကားျပီး ဒီလုိမုိက္သြားရတာျဖစ္လုိ႔ ဆင္ၾကိးရဲ႔အနီးမွာ စားပါေသာက္ပါ စတဲ႔ ဒါနအမွုေတြ သီလအမွဳေတြလုပ္ေစေတာ႔မွ ဆင္ၾကီးရဲ႔စိတ္ေတြဟာ ျပန္လည္သိမ္ေမြ႔လာတယ္လုိ႔ ဇာတ္ေတာ္မွာဆုိထားပါတယ္။ ဆုိလုိရင္းကေတာ႔ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းကုိ ေပါင္းဖုိ႔လုိသည္ဆုိတာပါပဲ။

      ဒီအျဖစ္နဲ႔ ထပ္တူပဲ မုန္းတုိင္းဒဏ္ေၾကာင္႔ တစ္မိထဲေပါက္တဲ႔
ညီအစ္ကုိေက်းသားႏွစ္ေကာင္ေတာင္ ခုိးသားေတြထံေရာက္သြားတဲ႔
ေက်းသားညီငယ္ခမ်ား လုဟဲ႔ယက္ဟဲ႔ သတ္ဟဲ႔ျဖတ္ဟဲ႔လုိ႔ ယုုုုုုုုတ္မာၾကမ္းတမ္းတဲ႔စကားေတြနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ေနပါသတဲ႔ ။

     ရေသ႔ငါးရာသခၤန္းေက်ာင္းနားေရာက္သြားတဲ႔ ဘုရားေလာင္းေက်းသားက်ေတာ႔ ေရေအးေလးကုိေသာက္ပါ ခ်ိဳျမိန္တဲ႔အသီးစားပါလုိ႔ ခ်ိဳသာတဲ႔စကားေတြနဲ႔ ဧည္႔ခံေျပာၾကားတယ္ ဒါပတ္၀န္က်င္က စကားေျပာသြားတာပဲလုိ႔ဆုိပါတယ္။

     ေနာက္ဇာတ္လမ္းတစ္ခုမွာက  သရက္ခ်ိဳပင္နားမွာ တမာေခြးေတာက္ပင္ေတြ
စုိက္လုိက္ေတာ႔ သရက္သီးကခါးသြားျပီး ။ ထုိအခါးပင္ေတြႏွုတ္ျပိး ခ်ိဳျမိန္ေကာင္းျမတ္တဲ႔ႏုိ႔ရည္ေတြ တုိက္ေက်ြးလုိက္မွ ထုိသရက္ပင္က အရင္ကလုိ ျပန္လည္ခ်ိဳျမိန္လာတယ္ဆုိတာလည္ းဇာတ္ေတာ္မွာ ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
      ဒါ႔ေၾကာင္႔ အေသ၀နာစဗာလာနံ မဂၤလာတရားေတာ္အရ မေကာင္းတဲ႔ မိတ္ေဆြတုပတ္၀န္းက်င္အသုိင္း၀န္းကုိလုံး၀ငဲ႔ကြက္ျခင္းမရွိပဲ
စြန္႔ခြါပစ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာတရားေတာ္အရ တကယ္႔သူငယ္ခ်င္းေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကုိလည္း
ေရြးခ်ယ္ေပါင္းသင္းဖုိ႔လုိပါလိမ္႔မယ္။
      ဒီေတာ႔ ဘယ္လုိမိတ္ေဆြမ်ိဳးက မိတ္ဆုိးမိတ္တုေတြျဖစ္ၾကတယ္ဆုိတာကုိ သိဂၤါလသုတ္ေတာ္လာအတုိ္င္း အက်ဥ္းမွ်ေဖာ္ျပပါဦးမယ္
                               ………………………………
       ေလာကမွ မိမိစိတ္ခ်မ္းသာရင္ျပီးတာပဲ သြားတားျမစ္ရင္ကုိယ္႔အလကားမုန္းေနမယ္ဆုိျပီး ကုိယ္က်ိဳးစီးပြားကုိသာၾကည္႔ေပါင္းေနတဲ႔သူေတြရွိတယ္တဲ႔
      အဲလုိလူေတြက ကုိယ္မေကာင္းမွဴတစ္စုံတစ္ခုကုိလုပ္ခ်င္တယ္ဆုိလည္း
ေကာင္းသားပဲလုိ႔ တုိုက္တြန္းအားေပးတတ္တယ္၊
        ေကာင္းမႈကိုလည္း ခြင့္ျပဳ ၊ဘာမဆုိ မွားမွားမွန္မွန္ မိမိသေဘာအတုိ္င္းပါပဲတဲ႔။ သူကကုိယ္႔ေရွ႔မွာသာ ထုိအမွဳေတြကုိ အားေပးအားေျမွာက္လုပ္သြားတာ မိမိကြယ္ရာက်ေတာ႔ ဒီလုိကုိေျပာမရ၊တားမရပါဘူးဗ်ာ သူလုပ္တာေတြက်ေနာ္က သေဘာတူတာမဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ကဲ႔ရဲ႔ရွံ႕ခ်ေနတတ္ျပန္တယ္ ။ အဓိပၸါယ္ကေတာ႔ မိမိျပဳတဲ႔မေကာင္းမွဴေတြမွာ သူကကုိယ္ေပါင္းစိတ္ခြါပါ အလုိတူအလုိပါ မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ဆုိိကာ မိမိကိုခ်နင္းျပီးေတာင္ နာမည္ေကာင္းယူလုိက္တာပါ။
        ဟုိအဖြဲ႔နဲ႔လည္းအဆင္ေျပေအာင္ေရာ မိမိဆီကလည္း ကပ္ခ်ဳရသမွ်ခ်ဳေနတဲ႔ မိတ္ေဆြဟန္ေဆာင္ေသာ ရန္သူမဟုတ္လား ။အဲလုိလူေတြနဲ႔ေပါင္းသင္းတဲ႔အတြက္ မိမိမွာ ဘာဂုဏ္သင္း အသိပညာ စီးပြားဥစၥာလည္းမတုိးလာပါဘူးတဲ႔ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီလုိ မိမိအလုိၾကိဳက္အလုိက္ေဆာင္ေနတဲ႔ ဟန္ေဆာင္မိတ္တုမ်ိဳးကုိလည္း
ေ၀းေ၀းေရွာင္ရမွာပါတဲ႔။

       ေနာက္တစ္မ်ိဳးကေတာ႔ ဒုစရုိက္အလုပ္ေတြမွာ မိမိကုိခင္မင္မွုအေၾကာင္းျပျပီး အတူတူက်ဳးလြန္မိၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းတတ္တဲ႔ ဆုိးေဖာ္မုိက္ဖက္သူငယ္ခ်င္းေတြပဲ။ အဲဒီလူေတြက အရက္ေသစာေသာက္မယ္ ဘီယာဆုိင္သြားၾကမယ္ဆုိလညး္ တစ္တြဲတြဲပဲ ။ အအိပ္ပ်က္ အစားပ်က္ ညဥ္႔နက္သန္းေခါင္ ရြာရုိးကုိးေပါက္
ေလွ်ာက္လည္ၾကရင္လညး္ မိမိကုိမပါပါေအာင္လာေခၚေလ႔ရွိတယ္တဲ႔ ၊
ဖက္ရွင္ပြဲ ရွဳိးပြဲသြားၾကဖုိ႔လည္း သူတုိ႔ကပဲ ဦးေဆာင္လက္တုိ႔ေလ႔ရွိတယ္ ။ အားျပီဆုိတာနဲ႔ ဖဲရုိက္ျခင္းစတဲ႔ အေလာင္းကစားနဲ႔ အခ်ိန္ျဖန္းတတ္ၾကတယ္။ ဒီလုိမေကာင္းတဲ႔ အက်င္႔ဆုိး ျငင္ဆုိးေတြနဲ႔ပဲ အသက္ရွင္ေနတဲ႔ ဒီလုိသူငယ္ခ်င္းမ်ိဳးေတြေပါင္းသင္းရင္ မိမိပဲ သံသရာႏြံနစ္ရမယ္ ။ မ်က္ေမွာက္ဘ၀ဆုိလည္း ပညာေရး စီးပြားေရးအတြက္ ဒီအမွုေတြကပဲ တက္လမ္းပိတ္သြားမယ္ေလ ။
       ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီလုိမိတ္ေဆြတုမ်ိဳးကုိ ေ၀းႏုိင္သမွ် ေ၀းေ၀းေရွာင္ႏုိင္ၾကဖုိ႔လညး္ လုိတယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္က ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားသြားေတာ္မူခဲ႔တာပါ။
    ဒီေတာ႔ဟုတ္ျပီ မိတ္ေဆြဆုိးကုိေပါင္းမိလုိ႔ ဘ၀ပ်က္ရ၊မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ အေပါင္းအသင္းျဖစ္ခဲ႔ရလုိ႔ မိတ္ေဆြေကာင္းေတြရဲ႔ ကူညီေဖးမမွူေတြနဲ႔ ဒုကၡေတြကေန လြတ္ေျမာက္ခြင္႔ရသြားခဲ႔ရတဲ႔ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က နာမည္ေက်ာ္ ဗာဟိယတုိင္းသား ဒါရုစီရိယၾကီးအေၾကာင္း သာဓကထုိးးကာ တင္ျပေပးခ်င္ပါေသးတယ္။
                            ……………………………………
    ဗာဟိယဒါရုစီရိယ

       ဒါရုစီရိယဆုိတာက သူ႔နာမည္ရင္းေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး ဗာဟိယတုိင္း ဘာ႐ုကစၧျပည္ အမ်ိဳးအိမ္တစ္အိမ္မွာ လူျဖစ္လာျပီး သု၀ဏၰဘူမိကုိ ပင္လယ္ခရီးနဲ႔ ကုန္ကူးသြားရင္း ေဘၤာပ်က္ေတာ႔ ပ်ဥ္ခ်ပ္ေလးတစ္ခ်ပ္တြယ္ကပ္လုိက္လာခဲ႔ရာက သုပၸါဋကဆိပ္ကမ္းအေရာက္မွာ အ၀တ္မပါဗလာကုိယ္ထီးျဖစ္ေနတာေၾကာင္႔ သူစီးလာတဲ႔ပ်ဥ္ခ်ပ္ေလးေတြကုိ အရွက္လုံရုံ ႏြယ္ၾကိဳးေတြနဲ႔သီျပီး စားစရာတစ္စုံတစ္ရာလုိက္လံေတာင္းရမ္းရာမွ သုပၸါဋကဆိပ္ကမ္းျမိဳ႔တစ္ျမိဳ႔လုံး အရိယာ သူေတာ္စင္ရဟႏၱာၾကိးေပၚျပီ ။ဒီနယ္မွာအရင္ကမရွိပဲ ဘယ္ကဘယ္လုိၾကြလာတယ္မသိဘူး ။ အ၀တ္ခ်ိဳးျခံေခြ်တာလုိက္ပုံမ်ား ပ်ဥ္ခ်ပ္ပဲ သီကာပတ္သတဲ႔လုိ႔ ေက်ာ္ၾကားသြားတယ္။

      သူ႔ဆီအဖူးေျမွာက္ေရာက္လာၾကသူေတြကနည္း.... မနည္းဘူး ဖူးမစဲကုိယ္ေတာ္ၾကီးလုိ႔ကုိ နာမည္ခ်က္ခ်င္းၾကီးသြားတယ္တဲ႔။
တကယ္႔အျဖစ္မွန္ကုိေတာ႔ သူမွပဲသိတာေလ ၀တ္စရာမရွိလုိ႔ ပ်ဥ္ခ်ပ္ေကာက္လုိက္ေတာင္းရမ္းစားေသာက္တာကုိ ရဟႏၱာဆုိေတာ႔ အင္း..သူပါေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ျဖစ္လာတယ္။ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ထမင္းဖိတ္ေက်ြးခ်င္သူ လွဴခ်င္တန္းခ်င္သူနဲ႔ ဒါေပမယ္႔ ခက္ေနတာက အဲဒီပ်ဥ္ခ်ုပ္ခ်ြတ္ျပီး ပုဆုိးေကာက္၀တ္လုိ႔ကလည္း မရေတာ႔ဘူး။ သူ႔ကုိလူေတြက ပ်ဥ္ခ်ပ္ကုိယ္ေတာ္ (ဒါရုစီရိယ)လုိ႔ သတ္မွတ္ထားလုိက္ၾကျပီေလ။          ဒါနဲ႔ပဲ ေပါ႔ပါးတဲ႔သစ္ေခါက္တုိ႔ကုိ ေရြကာသစ္သားအ၀တ္ကုိသာ၀တ္ျပီးေနလွ်က္
လူအမ်ားကုိလိမ္ညာလွည္႔စား၍ ေနလုိက္ပါေတာ႔တယ္။ ဒီလုိေနလာရတာၾကာေတာ႔  …ငါလည္း ပင္လည္ထဲမွာ ဘ၀ေျပာင္းျပီး အရိယာၾကီးဘ၀ေရာက္လာတာပဲ ဟုတ္တယ္ ငါဟာတကယ္႔အရိယာ ရဟႏၱာၾကီးပဲလုိ႔ သူ႔ကုိယ္သူလည္း ယုံၾကည္႔သြားေတာ႔သတဲ႔  ။ အမွားၾကာ အမွန္ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ဒါမ်ိဳးကုိေျပာတာျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။

     ဒီလုိေနလာရင္းနဲ႔ တစ္ေန႔မွာေတာ႔  ဟုိယခင္ ကႆပဘုရားသာသနာေတာ္ေနာက္ပုိင္းတုန္းက ေတာင္ထိပ္အတူတက္တရာအားထုတ္ရင္း အနာဂါမ္ၾကီးျဖစ္ကာ သုဒၶါ၀ါသျဗဟၼာ႔ဘုံမွ ေရာက္ေနတဲ႔ ျဗဟၼာၾကီးက ဘုရားထံ အဖူးေျမွာ္ေရာက္ရင္း သူ႔သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းတရားက်င္႔ေဖာ္က်င္႔ဖက္ကုိယ္ေတာ္ေတြ ဘယ္ဆီမ်ားေရာက္ေနပါလိမ္႔မလဲလုိ႔ ရွာၾကည္႔ေတာ႔ အရွင္ကုမာရကႆပကုိ အႏၶေတာအုပ္(ေတာနက္ၾကီးထဲ)မွာ ရဟန္း၀တ္ျပီး တရားအားထုတ္ေနတာကုိေတြ႔ရလုိ႔ ျပႆနာတစ္ဆယ္႔ငါးခ်က္ေမးကာ ဘုရားဆီအေျဖသြားေတာင္းဖုိ႔ လႊတ္လုိက္ပါတယ္။
      ေနာက္ထပ္အျခာသူငယ္ခ်င္းေတြ ဘယ္ေတြေရာက္ျပိး ဘာေတြလုပ္ေနပါလိမ္႔လုိ႔ ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ လားလား ဒီဗာဟိယတုိင္းသား ဒါရုစီရိယၾကီးက ဘုရားပြင္႔ေတာ္မူေနတာကုိ မသိရွာေသးဘူး။ မိစၦာဒိ႒ိၾကီးအျဖစ္နဲ႔ ပ်ဥ္ခ်ုပ္ေတြကုိယ္မွာပတ္ျပီး လူအမ်ားသမုတ္သကဲ႔သုိ႔ ရဟႏၱာၾကီးလုပ္ေနပါေရာလား။ ဟုိရခင္ တရားအတူက်င္႔စဥ္တုန္းက အလြန္မြန္ျမတ္အျပစ္ကင္းတဲ႔ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးဆြမ္းခံေက်ြးေတာ္မူခဲ႔တာေတာင္ မစားပဲ စြန္႔ပယ္ခဲ႔ျပီးမွ ။ယခုေသာ္ကား ၀မ္းဟူေသာအေၾကာင္းေၾကာင္႔ အရဟတၱဖုိလ္ဂုဏ္ကုိ လူအမ်ားအားေျပာၾကားလွ်က္လွည္႔လည္ေနဘိ၏။ အေသမဦးခင္ ညာဏ္ဦးေအာင္ငါသြားသတိေပးမွေတာ္မယ္ဆုိျပီး ။
ဗာဟိယဒါရုစီရိယထံ ေရာက္လာပါေတာ႔တယ္။

     ညသန္းေခါင္ယံမွာ ဗာဟိယဒါရုစီရိယရဲ႔ေက်ာင္းသခၤန္းတစ္ခုလုံး လင္းထိန္သြားေတာ႔ ဗာဟိယၾကီး ေက်ာင္းၾကိးမ်ားမီးေလာင္ေလသလားလုိ႔
ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ ေက်ာင္းအျပင္ထြက္ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ ထုိျဗဟၼာမင္းၾကီးကုိျမင္လုိက္ရပါတယ္ ဒါနဲ႔လက္အုပ္ခ်ီွတဲ႔ျပီ အုိအရွင္ သင္ဘယ္သူပါလဲ...ဘာအတြက္ အက်ွြႏု္ပ္ေက်ာင္းသခၤန္းသုိ႔လာခဲ႔ရပါသလဲ
လုိ႔ေမးလုိက္တယ္။

     သူငယ္ခ်င္း မင္းငါ႔ကုိမမွတ္မိေတာ႔ဘူးထင္တယ္ ဟုိး..လြန္ခဲ႔တဲ႔ကႆပဘုရားရွင္သာသနာေနာက္ပုိင္းတုန္းက တုိ႔ရဟန္းေတာ္ခုႏွစ္ပါး ေတာင္ထိပ္တက္ျပီးတရားက်င္႔ခဲ႔ၾကတယ္ မဟာေထရ္ၾကီးကေတာ႔ ထုိဘ၀မွာပဲ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူခဲ႔တယ္။ ငါက အနာဂါမ္ျဖစ္ျပီး သုဒၶ၀ါ၀ျဗဟၼာျပည္ေရာက္ခဲ႔ရတယ္ ။သင္ႏွင္႔အျခားသူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္ကား ပုထုဇဥ္အျဖစ္ျဖင္႔သာ စုေတျပီး နတ္ျပည္ေရာက္သြားၾကတယ္။ အရင္ကရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးဆြမ္းခံေက်ြးတာေတာင္ မစားခဲ႔ပဲ ျငင္းပယ္ခဲ႔တဲ႔သင္ဟာ ယခုအခါမွ ၀မ္းေလးတစ္ထြာမွ်ျဖင္႔ လူအမ်ားအား အရိယာၾကီးလုိ႔ လိမ္ညာလွည္႔ျဖားစားေသာက္ေနတာငါေတြ႔ျမင္ရ၍ လာေရာက္သတိေပးဆုံးမျခင္းသာျဖစ္တယ္။ သင္ဟာ ရဟႏၱာလည္းမဟုတ္ေသးသလုိ သင္၏သႏၱာန္မွာလည္း  ရဟႏၱာျဖစ္ေၾကာင္းတရားမရွိေသးဘူး ။
    အခုအခ်ိန္ခါဟာ ေလာကမွာေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္ပြင္႔ေတာ္မူေနျပီျဖစ္တယ္ သာ၀တၳိျပည္ေဇတ၀န္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနေလရဲ႔ ထိုဘုရားရွင္ရွိရာသို႔သာ တရားနာႏုိင္ဖုိ႔ သင္အေရာက္သြားပါေလ..ဟု မွာၾကားဆုံးမျပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။
       ဗာဟိယလည္း ျဗဟၼာၾကီးကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္ႏွင္႔ သူ၏လမ္မွားလုိက္ေနမွူကုိလည္း ေတြးကာထိတ္လန္႔သြားမိတယ္။ေတာ္ပါေသးရဲ႔ ငါအသိေစာေပလုိ႔ ေလာကမွာဘုရားပြင္႔ေတာ္မူျပီငါမေတြ႔ေတြ႔ေအာင္ရွာဖူးမယ္ ။ဟုိယခင္ကႆပဘုရားသာသနာတုန္းကလည္း သာသနာေနာက္ပုိင္းမွာလူျဖစ္လာခဲ႔ရတာ ငါဘုရားကုိမဖူးလုိက္ရဘူး ။ ခုေတာ႔ငါဒီအခြင္႔ေရးကုိလက္လႊတ္မခံဘူးဟုဆုံးျဖတ္ကာ ခ်က္ခ်င္းေက်ာင္းကထြက္ျပီး ညၾကီးမင္းၾကီးကုိခရီးျပင္းႏွင္ပါသတဲ႔ ယူဇနာေပါင္းတစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္ခရီးကုိလြန္တဲ႔အခါ နံနက္ကုိးခြဲဆယ္ခြဲေလာက္ရွိမယ္ေပါ႔ ဘုရားရွင္လညး္  ျမိဳ႔တြင္းဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူသြားျပီ ထုိအခ်ိန္မွာမွ ဗာဟိယၾကီး ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တံခါး၀ေရာက္သြားတယ္ ခရီးကလညး္ပမ္း အိပ္ေရးကလညး္ပ်က္ အစာကလည္းမစားရရွာေသးဘူးေလ။
                       ...................................
        ေဇတဝန္မည္ေသာ ထိုေက်ာင္းတိုက္သို႔သာလွ်င္ ခ်ဥ္းကပ္၍ လူအားလံုး ခ်စ္ႏွစ္သက္ အပ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘယ္မွာနည္းဟု ရဟႏၲာတို႔ကို ေမးေလွ်ာက္ခဲ့၏။
        ထိုအခါ ရဟႏၲာေထရ္ရွင္တုိ႔က ဗာဟိယရဲ႔ျဖစ္အင္ကုိ သိျမင္ေတာ္မူၾက၍ အလြန္ပင္သနားကရုဏာသက္ေတာ္မူၾကကာ  လူနတ္တို႔ ရွိခိုးအပ္ေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ ၿမိဳ႕သို႔ဆြမ္းခံဝင္ေတာ္မူ၏။ သင္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ေသာ္ လ်င္ ျမန္စြာခ်ဥ္းကပ္ေလာ့၊ ခ်ဥ္းကပ္၍ ထိုျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးေလေလာ့ဟု မိန္႔ဆိုကုန္၏။
ထုိအခါဗာဟိယလည္း ဘုရားေက်ာင္းေတာ္မွာမရွိ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူေနသည္ဟု သိလွ်င္သိခ်င္း ျပန္ၾကြအလာအထိမေစာင္႔ေတာ႔ပဲ သာဝတၳိၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ လ်င္ျမန္စြာ လုိက္သြားရာ  ခ်စ္ခင္တပ္ မက္ျခင္းကင္းလ်က္ ဆြမ္းအက်ဳိးငွါ လွည့္လည္ေတာ္မူေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္လုိက္ရေသာအခါမွ ခရီးအပမ္းေတြေျပေပ်ာက္ လုိအင္ဆႏၶၾကိးလည္း ျပီးျပည္႔စုံသြားရေပေတာ႔၏။
ဘုရားရွင္ရာ အေျပးကေလးခ်ဥ္းကပ္ျပီး တုပ္ဝပ္လ်က္ “ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရား……ခရီးလမ္းမွား၌ ပ်က္စီးလ်က္ရွိေသာ တပည့္ေတာ္၏ ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ေတာ္မူ ပါ”ဟု ေလွ်ာက္ထားျပီး တရားေဟာေတာ္မူပါရန္ ေတာင္းပန္ေလ၏။
      ဘုရားရွင္က “ (ဗာဟိယ) ငါသည္ အသက္ကို ေဆာင္ျခင္းအက်ဳိးငွါ ဆြမ္းခံလွည့္လည္လ်က္ ရွိ၏။ သင့္အားတရားေဟာရန္ အခါ မဟုတ္ေပ၊ မိန္႔ေတာ္မူပါေသာ္လည္း ဗာဟိယက  ျမတ္စြာဘုရားကို တရားေဟာေတာ္မူပါရန္ ဒုတိယအၾကိမ္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားျပန္ေလေတာ႔၏။

        ဒီေနရာမွာ က်ြႏု္ပ္တုိ႔အေနနဲ႔ ဗာဟိယၾကီးရဲ႔အေျခေနကုိ စာနာနားလည္ေပးဖုိ႔လုိေပသည္ ကမၻာတစ္သိန္းထက္က တရားရႏုိင္ဖုိ႔ ပါရမီျဖည္႔လာရသူျဖစ္၏ ။ ကႆပဘုရားသာသနာေနာက္ပုိင္း၌လည္း အသက္ကုိအေသခံကာ အစာစားခ်ိန္ကုိပင္ မစားပဲ တရားအားထုတ္ရင္းေသပြဲ၀င္ခဲ႔ရ၏။ ယခုလည္းဘုရားပြင္႔ေတာ္မူေနသည္ကုိ သိလွ်င္သိခ်င္း မနက္လင္းမွဘုရားထံသြားမည္ ေန႔ဆြမ္းျပီးမွ ခရီးထြက္မည္ဟု အခ်ိန္ဆြဲမေနပဲ ယူဖနာတစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္ကုိ ညတြင္းခ်င္းအေရာက္လာခဲ႔ရေလသည္ ။ ဘုရားဖူးလုိေဇာ တရားနာလုိျခငး္တစ္ခုတည္းျဖင္႔ပင္ ယခုအခ်ိန္အထိ ဆြမ္းတစ္လုပ္မွမစားရေသးပဲ ေဇတ၀န္မွလုိက္လာခဲ႔ရေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ မေစာင္႔ႏုိင္မေအာင္႔ႏုိင္ေအာင္ တရားေဟာေတာ္မူပါရန္ ေတာင္းပန္ရျခင္းျဖစ္ေပ၏။ သနားစဖြယ္ေကာင္းသည္ဟုကားမသုံးလုိေပ။အလြန္ေလးစားအားက်ဖြယ္ေကာင္းေလစြ။
  သုိ႔ေသာ္ဘုရားရွင္သည္ ဆြမ္းခံၾကြဆဲျဖစ္၍ တရားမေဟာႏုိင္ေသးေၾကာင္း မိန္႔ကာပယ္ျမစ္ေတာ္မူျပန္ေလသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဗာဟိယသည္ခရီးပမ္းလာျခင္း ဘုရားကုိဖူးေတြ႔လုိက္ရေသာအခါ ၀မ္းသာလုံးဆုိ႔ေနျခင္းတုိ႔ေၾကာင္႔ စိတ္ျငိမ္ေအာင္ အခ်ိန္ဆြဲထိန္းေပးေနျခင္းသာတည္း။ ထုိအခါဗာဟိယက
       ''အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရား၏ အသက္အႏၲရာယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ တပည့္ေတာ္၏ အသက္အႏၲရာယ္တို႔ကိုလည္းေကာင္း သိႏိုင္ခဲပါ၏။ အၾကင္တရားေတာ္သည္ တပည့္ေတာ္၏ ရွည္ၾကာစြာေသာ ေန႔ညဥ့္ပတ္လံုး အစီးအပြါးအလို႔ငွါ ခ်မ္းသာအလို႔ငွါ ျဖစ္၏။ ျမတ္စြာဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္အား ထိုတရားကို ေဟာေတာ္မူပါေလာ့၊ ေကာင္းေသာ စကားကို ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား ထိုတရားကို တပည့္ေတာ္အား ေဟာေတာ္မူပါေလာ့''ဟု သုံးၾကိမ္ေျမာက္ေလွ်ာက္ထားေသာ အခါမွသာလွ်င္

           ဗာဟိယ သို႔ ျဖစ္လွ်င္ သင္သည္  ''ျမင္ရာ၌ ျမင္ကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ ၾကားရာ၌ ၾကားကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ ေတြ႕ရာ၌ ေတြ႕ကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ သိရာ၌ သိကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕''ဟု ဤသို႔ သင္သည္ က်င့္အပ္၏။
         ဗာဟိယ အၾကင္အခါ၌ သင္သည္ ျမင္ရာ၌ ျမင္ကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ ၾကားရာ၌ ၾကားကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ ေတြ႕ရာ၌ ေတြ႕ကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ သိရာ၌ သိကာမွ် ျဖစ္လတၱံ႕။ ဗာဟိယ ထိုအခါ သင္သည္ ထိုရာဂ စသည္ႏွင့္တကြ မျဖစ္လတၱံ႕။
        ဗာဟိယ အၾကင္အခါ သင္သည္ ထိုရာဂ စသည္ႏွင့္တကြ မျဖစ္လတၱံ႕။ ဗာဟိယ ထိုအခါ သင္သည္ ထို႐ူပါ႐ံု စသည္၌ (ႏွစ္သက္မႈ ျပစ္မွားမႈ ေတြေဝမႈ) မျဖစ္လတၱံ႕။
        ဗာဟိယ အၾကင္အခါ ထို႐ူပါ႐ံု စသည္၌ (ႏွစ္သက္မႈ ျပစ္မွားမႈ ေတြေဝမႈ) မျဖစ္လတၱံ႕။ ဗာဟိယ ထိုအခါ သင္သည္ ဤမ်က္ေမွာက္ဘဝ၌လည္းေကာင္း၊ တမလြန္ဘဝ၌လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ပါးစံုဘဝ၌ လည္းေကာင္း မျဖစ္လတၱံ႕။
        ဤသည္ပင္လွ်င္ ဆင္းရဲ၏အဆံုးတည္း.......ဟု ေဟာေတာ္မူလုိက္ရာ ထုိတရားစကားေတာ္ဆုံးသည္ႏွင္႔တစ္စုံတစ္ခုေသာအာရုံ၌
မစြဲလမ္းမူ၍ အာသေဝါတရားတို႔မွ စိတ္သည္ လြတ္ေျမာက္ကာ ရဟႏၱာၾကီးျဖစ္သြားေလေတာ႔၏။

       ရဟႏၱာျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ျခင္း ရဟန္း၀တ္ခြင္႔ျပဳပါရန္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားရာ ဟုိအရင္ဘ၀ေတြတုန္းက သပိတ္သကၤန္းလွူဒါန္းဖူးခဲ႔ျခင္းရွိမရွိဆင္ျခင္ၾကည္႔ေလလွ်င္ အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္းကာလပတ္လုံး ရဟန္းဘ၀ျဖင္႔ ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ား ပြားမ်ားအားထုတ္ခဲ႔တာေတာင္မွ ရဟန္းမည္သည္
  ျမတ္ေသာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္ဟုခံယူကာ သကၤန္းေလးတစ္စုံ သပိတ္ေလးတစ္လုံးမွ အျခားသီတင္းသံုံးေဖာ္သံဃာေတာ္တုိ႔အား လွဴဒါန္းျခင္း ခြဲေ၀၍ သုံးေဆာင္ျခင္း မရွိ္ခဲ႔ဖူးေခ်(အလွဳဒါနမြဲခဲ႔ေလစြ)။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ဧဟိဘိကၡဳေခၚကာ ရဟန္းျပဳေပးလုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္သိျမင္ေတာ္မူေသာေၾကာင္႔
      ခ်စ္သားဗာဟိယ သင္႔မွာ ကုိယ္ပုိင္သပိတ္သကၤန္းရွိပါျပီေလာဟုေမးရာ ။ မရွိေသးပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေလလွ်င္ ။သပိတ္သကၤန္းရေအာင္ ရွာဦးေလာ႔ဟုမိန္႔ကာ ဆြမ္းခံဆက္လက္ၾကြသြားေတာ္မူေလသည္။

    ဗာဟိယလည္း ပံသကူသကၤန္းရွာမည္ဟူေသာအၾကံျဖင္႔ လမ္းေဘးအမွုိက္ပုံမွာ အ၀တ္စုတ္ေလးမ်ားလုိက္ေကာက္ယူေနစဥ္ ဟုိအရင္ဘ၀တစ္ေကြ႔က မိမိမေကာင္းၾကံကာ သတ္ျဖတ္ျခင္းကုိခံခဲ႔ရေသာ ဘီလူးမသည္ေတြ႔ျမင္ေလလွ်င္ ႏြားမတစ္ေကာင္အားပူး၀င္ကာ ရင္၀ကုိ၀င္ေခြ႔ရာမွ ထုိအမွိဳက္ပုံေပၚမွာပင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူခဲ႔ရေလေတာ႔၏

         ထုိဗာဟိယသည္ ဘ၀တစ္ခုသူေ႒းသားျဖစ္စဥ္တုန္းက အျခားသူငယ္ခ်င္းသူေ႒းသားသုံးဦးတုိ႔ႏွင္႔အတူတကြ ျပည္႔တန္ဆာမတစ္ေယာက္ကုိ
ဥယ်ာဥ္ေတာ္သုိ႔ေခၚကာေပ်ာ္ပါးၾကေလသည္။
ထုိျပည္႔တန္ဆာမေလးသည္လည္း မင္းေပါက္စုိးေပါက္မ်ား၏ အသုံးေတာ္ခံကေလးျဖစ္သျဖင္႔ဟူးဟူးျငားျငားမဟုတ္မူ၍ ေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမား အဖုိးတန္ရတနာတုိ႔လည္း တစ္ကုိယ္လုံးဆင္ယင္ထားသည္႔ျပင္ ။သူမ၏လက္ေပြ႔အိပ္အတြင္း၌လည္း ေငြသားတစ္သိန္းခန္႔ပါလာေလရာ ။ တစ္ေနကုန္ေပ်ာ္ပါး၍ ညေနေမွာင္ခ်ိန္ေရာက္လာေသာအခါ သူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္လည္း အရက္ေသစာေသာက္စားမူးရူးကာ ထုိအမ်ိုးသမီးကုိသတ္၍ လက္၀တ္တန္ဆာမ်ားကုိခြဲယူၾကရန္တုိင္ပင္ကာ
ေလးဦးသေဘာတူလုပ္ၾကံလုိက္ၾကေလ၏။ ထုိျပည္႔တန္ဆာမလည္း မေသမီမွာ အလြန္ပင္မုန္းတီးနာၾကည္းသြားကာ ဘ၀ဆက္တုိင္းဆက္တုိင္း ဒီသူေ႒းသားေလးေယာက္ကုိ ျပန္လည္လက္စားေခ်ရပါေစသားဟု က်ိန္စာဆုိသြားေလ၏။ထုိသူေ႒းသားေလးေယာက္တုိ႔မွာဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌
၁။ ဗာဟိယဒါရုစီရိယ
၂။ပုကၠဳသာတိမင္း
၃။တမၺဒါဌိက ခုိးသူသတ္သမား
၄။သုပၸဗုဒၶ လူႏူၾကီးဟူ၍ ျဖစ္လာၾကေပ၏။
      ယခုရဟႏၱာျဖစ္သြားသူ ဗာဟိယဒါရုစီယၾကီးကုိလည္း ထုိျပည္႔တန္ဆာမဘ၀မွ ရန္ျငိဳးထားခဲ႔သူဘီလူးမမွ ႏြားမတစ္ေကာင္အားပူးကပ္ခါ ေခြ႔သတ္သျဖင္႔  ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားရေလေတာ႔၏။

     ဘုရားရွင္သည္လည္း ဆြမ္းခံရာမွျပန္လာေသာအခါ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္သြားျပီျဖစ္ေသာဗာဟိယ၏အေလင္းေတာ္ကုိ ေကာက္ယူေစကာ မီးသျဂိဳလ္ေစ၍ ဓာတုေစတီတည္ထားေစေတာ္မူခဲ႔၏ ။ေနာင္ဧတဒဂ္ခ်ီးျမင္႔ေသာအခါမွာလည္း ကမၻာတစ္သိန္ထက္က ခိပၸဘိညာ (တရားေတာ္ကုိနာယူခါမွ်ျဖင္႔ ရဟႏၱာျဖစ္ႏုိင္စြမ္းသူ)ဧတဒဂ္ကုိေတာင္းတ၍ ပါရမီျဖည္႔ဆည္းခဲ႔သည္႔အေလွ်ာက္ အလွ်င္အျမန္တရားထူးေပါက္ႏုိင္သူျဖစ္၍ ခိပၸဘိညာဧတဂ္အရာ ထားေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။

                   XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

        ထုိရန္သူဘီလူးမ၏ ျပန္ကလဲ႔စားေခ်သတ္ျဖတ္ခံရျခင္းမွာလည္း မိမိသူေ႒းသားျဖစ္စဥ္ အပါယသူဟာယေခၚ မိတ္ေဆြတုေလးေယာက္ႏွင္႔ တစ္ေသြးထဲတစ္သံထဲျဖစ္ကာ အတူတကြ ဒုစရုိက္မွဳကုိျပဳမိခဲ႔ၾကေသာေၾကာင္႔ ရန္ၾကြင္းရန္စေပၚကာ ျပန္လည္လုပ္ၾကံခံခဲ႔ရျခင္းတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းတုိ႔ကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေပါင္းသင္းျပီး ဒုစရုိက္မ်ားမျပဳလုပ္မိေအာင္ ၾကိဳးစားေရွာင္ရွားၾကရမည္သာျဖစ္၏။
        ထုိဗာဟိယဒါရုစီရိယၾကီးွႏွင္႔ ဆုိးတူ ေကာင္းဖက္
မဟာမိတ္ၾကီး ပုကၠဳသာတိမင္းအေၾကာင္းကုိလည္း
ေနာက္ပုိ႔မ်ားမွာ ဆက္လက္တင္ျပေပးသြားပါဦးမည္။
                                      ………………………………
                                                ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔
                                                         လကၤာအရွင္(မုံရြာ)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..