
(၅) အမႈကိစၥပလိေဗာဓ
အမႈသစ္ကို အမႈကိစၥ-ဟု (ဆိုအပ္ေပသည္)။ ထိုအမႈကိစၥကို ျပဳေသာ ရဟန္းသည္ လက္သမား စသည္တုိ႔ (လုပ္ခ) ရသည္ မရသည္ကို သိအပ္၏။ ျပဳၿပီးေသာအမႈ မျပဳရေသးေသာအမႈ၌ (သိေအာင္) ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခါခပ္သိမ္း ပလိေဗာဓျဖစ္ေပသည္။ အမွူကိစၥမ်ားသည္ ဆုိတာႏွင္႔ပတ္သက္ျပီး...
ကိစၥေပါသူစ ပ်င္းေသာသူ ၊
ေရာဂါေပါသူ တေယာ ဣေမ ၊
သာသေန ၾကာရွည္ေနျငား ၊
မၾကီးပြား ေဟာႏၱဳ သဗၺဒါ ။….ဆုိတဲ႔
ငယ္ငယ္က ဆရာသမားမ်ားႏွုတ္တုိက္ခ်ေပးခဲ႔တဲ႔ အလကၤာေလးကုိ
သြားသတိရမိတယ္ ။ ဟုတ္တယ္ေလ ၊ ေလာကထဲမွာက အလုပ္ဟူသမွ် ဂုဏ္ရွိစြဆုိျပီး လူ႔တန္ဖုိးကုိ အလုပ္နဲ႔သတ္မွတ္ၾကတာမလား။ ဘုရားသာသနာေတာ္မွာက အဲလုိအလုပ္ကိစၥ ဗာဟီရေတြမ်ားေနတဲ႔သူကုိ အလကားေကာင္..တဲ႔။ ဒီလုိအၿမင္ကြဲေနတာေလးေတြကရွိေသးတယ္။
ဒါနဲ႔ ရယ္စရာဟာသတစ္ခု ၾကားညွပ္ေျပာရဦးမယ္ ။ ကုိယ္ေတာ္ေလးတစ္ပါး သာသနာေဘာင္မေပ်ာ္ပုိက္လုိ႔ လူ၀တ္လည္းျပီး အလုပ္လုိက္ရွာရတာေပါ႔ ၊လူ႔ေလာကမွာက အလုပ္ရွိမွ ၀င္ေငြရွိျပီး အသက္ဆက္ရွင္လုိ႔ရမွာ၊ ဒီေတာ႔အလုပ္ရွင္က ကုိယ္ေရးအခ်က္အလက္ေမးတယ္။
ေမာင္ရင္ ဘယ္မွာေနလဲ ......ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာပါ
(လူ၀တ္လဲျပီး ေက်ာင္းသားလုပ္ေနတာေၿပာတာပါ)
ဖခင္နာမည္…......ဖခင္တစ္ ကေတာ႔ ဦးစိန္ ၊ဖခင္ႏွစ္ကေတာ႔ ေဂါတမဗုဒၶပါ၊
(ဟုိက္) ေမာင္ရင္ မင္႔ေမြးဖခင္ရင္းကုိေျပာတာပါ ။
ဟုတ္ကဲ႔ သူေ႒းမင္း ...ႏွစ္ဦးလုံးးကေတာ႔ ေမြးဖခင္မ်ားမဟုတ္ၾကပါဘူး(အေမကေမြးတာကုိး… ) လူ႔ဘ၀တုန္းကေတာ႔ ေက်ြးေမြးတဲ႔ ဖခင္ကဦးစိန္ပါ၊
ေနာက္ရဟန္း၀တ္လုိက္ေတာ႔ ေက်ြးဖခင္က ဘုရားရွင္ၿဖစ္သြားလုိ႔ပါခင္မ်ာ၊
ေအာ္ ေအးေအး ၊ ( သူေ႒းၾကီးလည္း မ်က္ေစ႔လည္ကုန္တာေပါ႔ )
ဒါဆုိ ငါ႔တူရဲ႔ ပညာအရည္အခ်င္းကေရာ…...
အင္း ပါဠိ ၿမင္ရင္ အနက္ထင္တတ္ပါတယ္ခင္မ်ာ ၊ ရဟန္းဘ၀တုန္းကေတာ႔ တရားေဟာ ၊ေရစက္ခ်၊သီလေပးေလးရပါတယ္၊ အစုိးရစာခ်တန္းျပီးလုိ႔ စာသင္သားသံဃာေတြ စာခ်ေပးရပါတယ္။
ေအာ္ေအာ္ ဒါဆုိ ငါတူ ရည္ရည္လည္လည္ေရးတတ္ဖတ္တတ္တယ္ေပါ႔ ။ ဟုတ္ကဲ႔ သူေ႒းၾကီး။
ေအးေအး ဒါဆုိ ပညာအရည္အခ်င္းကုိ ... ေရးတတ္ဖတ္တတ္လုိ႔ သတ္မွတ္လုိက္မယ္ တဲ႔ေလ ။
ပုံၿပင္ထဲကအတုိ္င္းလည္း အျပင္ေလာကမွာ တကယ္ပါပဲ ။ ဘုန္းၾကီးရဟန္းဘ၀တုန္းက သင္ယူေလ႔လာခဲ႔ရတာေတြက သံသရာထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း ေလာကုတၱရာစာေပေတြမဟုတ္ပါလား။ ဒီေတာ႔ ေလာကီအေနနဲ႔က အေပါင္းအႏွုတ္အေၿမွာက္အစား ဘာသာစကားစုံေအာင္ က်ြမ္းမွျဖစ္မွာမလား။
ဆုိလုိတာက အတန္းေက်ာင္း ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ အဆင္႔အတန္းသတ္မွတ္ၾကရတဲ႔ လူ႔ေလာကအလုပ္အကုိင္ေတြမွာက ရြာဦးေက်ာင္းမွာပဲ ကန္႔ကူလက္လွည္႔ ေက်ာင္းတက္ခဲ႔ရတဲ႔ ဘုန္းၾကီးလူထြက္မ်ားခမ်ာမွာ လူ႔ေလာကအလုပ္ရွာရတဲ႔ အခက္ခဲတစ္ခုလုိ႔ ေျပာဆုိဥပမာေပးၾကတဲ႔ သာဓကပုံျပင္ေလးတစ္ခုၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ႔ လူေလာကမွာက ကုန္သြယ္လယ္လုပ္စတာေတြကုိ အလုပ္လုိ႔ဆုိိပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္တုိ႔အလုပ္မွာေတာ႔ ႏွစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ ပထမဆုံးက ပရိယတၱိဓုရဆုိိတဲ႔ ပညတ္ ၊ပရမတ္ ကြဲကြဲျပားျပားကုိ သင္သိအေနနဲ႔အရင္ဦးဆုံးနားလည္ေအာင္ ၊ဘုရားသာသနာေတာ္မွာ အျပစ္ကင္းစြာ ေနတတ္ထုိင္တတ္ ေၿပာတတ္ဆုိတတ္ေအာင္ ေလ႔လာသင္ယူရတယ္ က်က္မွတ္ အာဂုံေဆာင္ၾကရပါတယ္။
ေနာက္မိမိသိနားလည္ေအာင္ ဆရာ႔ဆရာေတြက လက္ဆင္႔ကမ္းသင္ၾကားျပသေပးသကဲ႔သုိ႔ မိမိကုိယ္တုိင္နားလည္တတ္က်ြမ္းလာတဲ႔အခါမွာလည္း တဆင္႔ျပန္လည္သင္ၾကားျပသ ညႊန္ၾကားဆုံးမေပးရပါတယ္။ ဒါကို ပရိယတၱိတာ၀န္လုိ႔ေခၚတာေပါ႔ ။
ဒီအဆင္႔ ဒီတြင္ပဲ တိပိဋကဓရ ၊၀ိနယပါရဂူၾကီးေတြရယ္လုိ႔ လမ္းခုလပ္မွာပဲ ရပ္တန္႔ေက်နပ္ေနလုိ႔လည္းမၿဖစ္ေသးပါဘူး ။မိမိတုိ႔ပန္းတုိင္ခရီးလမ္းက မဆုံးမွမဆုံးေသးတာကုိး။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ …ပဋိပတၱိဆုိတဲ႔ မိမိသင္ယူေလ႔လာမွတ္သားခဲ႔ရတဲ႔ စာသိကုိ မိမိခႏၶာထဲမွာ ရွာၿပီး တကယ္ဟုတ္ပါလား ၊တကယ္မွန္ပါလား ၊ တစ္ေလာကလုံး အသုံးမက်အသာရကသက္သက္ပါလားလုိ႔ ရွင္းရွင္းသိနားလည္ေအာင္ ၾကိဳးစားပြားမ်ားအားထုတ္ၾကရဦးမွာပါ။ ဒီလုိ လက္ေတြ႔ practical က်က်ၾကိဳးစားက်င္႔ၾကံမွလည္း “အသိေနာက္မွာ အက်င္႔ပါ လုိရာကိစၥျပီးစီးရ”ဆုိတာလုိ သီအုိရီ ဒႆနသမား သက္သက္မ်ားသာမဟုတ္ပဲ အက်ိဳးရွိေအာင္ လက္ေတြ႔က်က် က်င္႔သုံးႏုိင္ၾကသူေတြအၿဖစ္ေရာက္ရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိနားလည္ေအာင္ က်င္႔ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္မွူကုိ ပဋိပတၱိလုိ႔ ဆုိပါတယ္ ။
ဒီပရိယတၱိဓုရ ၊ပဋိပတၱိဓုရ ကိစၥႏွစ္ရပ္မွာေတာင္မွ ပရိယတၱိဆုိတာ လူ႔ေလာကပညာေရးလုိ ဘ၀ေနနည္းရေအာင္ သင္ေပးေနတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဘ၀ဆုိတာ ဒုကၡပါလုိ႔ သိရွိနားလည္လာျပီး ဘ၀သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ႏုိင္ေၾကာင္း လမ္းျပေျမပုံညႊန္းကုိ အရင္ဦးဆုံးသင္ေပးလုိက္တဲ႔သေဘာပါ။
ဒီလမ္းညႊန္ခ်က္ေျမကုိကုိ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာေလ႔လာမွတ္သားျပီး ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္မွ (ပဋိပတ္ကုိ ဆက္လက္အားထုတ္ႏုိင္မွသာ )ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိယ္တဲ႔ သာမိ အရွင္သခင္ဘ၀ေရာက္ၾကမယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာျပထားေတာ္မူခဲ႔ျပီးၿဖစ္ပါတယ္ ။
ေလာကမွာ ပန္းခ်ီ၊ပန္းပုပညာအေကာင္း ေကာင္းေကာင္းနားလည္ေပမယ္႔ ပန္းခ်ီပန္းပုလက္ေတြထုဆစ္ အသက္မေမြးပဲ လက္သစ္တပည္႔ေလးေတြကုိပညာသင္ေပးေနတဲ႔ လက္ခ်ာရာၾကီးေတြရွိၾကဘိသကဲ႔သုိ႔ မိမိတုိ႔ ဘုရားသာသနာမွာလည္း က်င္႔နည္းၾကံနည္း ၾကိဳးစားအားထုတ္နည္းကုိ ကုိယ္တုိင္က်နစြာ သိရွိျပီးေပမယ္႔ အျခားတပည္႔တကာမ သာ၀ကမ်ားကုိသာ စာသင္စာခ် တရားျပလုပ္ျပီး နည္းမွန္လမ္းမွန္ညႊန္ၾကားေပးေနေပမယ္႔ ကုိယ္တုိင္က တကယ္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ မက်င္႔ၾကံလုိက္ရပဲ အခ်ိန္တန္လုိ႔ မရဏႏုိင္ငံခရီးဆက္ခဲ႔ရသူေတြလည္း မနည္းပါဘူး။
ဒီအေျခေနေတြကုိၿမင္ေတာ္မူလုိ႔ ဘုရားရွင္က “သိသမွ်ကုိသာ အျခားသူေတြတဆင္႔သင္ေပးျပီး မက်င္႔လုိ႔ရွိရင္ ႏြားပုိင္ရွင္အျဖစ္နဲ႔ ႏြားႏုိ႔အရသာခံစားရမွာမဟုတ္ဘူး၊ ႏြားေက်ာင္းသားအျဖစ္နဲ႔ပဲ ႏြားေက်ာင္းလုိ႔ရတဲ႔ အဖုိးအခေလးနဲ႔ပဲ ေက်နပ္ေနၾကရလိမ္႔မယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ပုိင္ရွင္အစစ္ျဖစ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကရမယ္” လုိ႔မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔တာၿဖစ္ပါတယ္။
လူသားေတြဆုိတာကလည္း ညင္ကုိပယ္ဖုိ႔ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ႔သေဘာရွိတယ္ေလ၊ မိမိက လူ႔ဘ၀က အုိးသူၾကီးဆုိ ဆြမ္းေက်ာင္းမွာသြားျပီး ခ်က္ရၿပဳတ္ရတာေပ်ာ္ေနတာပါပဲ ။ တာ၀န္က်လုိ႔လုပ္ရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပဲကုိ အခ်ိန္ၿပည္႔ ေ၀ယ်ာ၀စၥ
လုပ္ေနၾကေတာ႔တာပါပဲ၊
တခ်ိဳ႔လက္သမားဘ၀ကလာသူမ်ားၾကျပန္ေတာ႔လည္း
ေက်ာင္းေဆာက္တဲ႔ပန္းရံေတြနဲ႔ လုံးလားေထြးလား အဂၤေတေဖ်ာ္ သံရုိက္ ၊ေက်ာင္းေဆာက္ရာ ပန္းရံလုိက္လုပ္ေနေလ႔ရွိိတယ္။ အခ်ဳပ္အလုပ္က်ြမ္းတဲ႔ ပင္မင္းသမားမ်ားက်ျပန္ေတာ႔ သံဃာေတြလုိအပ္သမွ် သကၤန္း လြယ္အိပ္ခ်ဳပ္ေပးၾကရရင္းသာ တန္ဖုိးရွိစြာ တရားဘာ၀နာေတြပြားမ်ားရမယ္႔ အခ်ိန္ေတြကုန္သြားၾကရွာတယ္။ ဒီအၿဖစ္မ်ိဳးေတြကုိမၿဖစ္ေစခ်င္လုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္က အဂၤုတၱိဳရ္ ပဥၥက ပထမေသခသုတ္ေတာ္မွာ
''ပၪၥိေမ၊ ဘိကၡေဝ၊ ဓမၼာ ေသခႆ ဘိကၡဳေနာ အပရိဟာနာယ သံဝတၱႏၲိ။ ကတေမ ပၪၥ? န ကမၼာရာမတာ၊ န ဘႆာရာမတာ၊ န နိဒၵါရာမတာ၊ န သဂၤဏိကာရာမတာ၊ ယထာဝိမုတၱံ စိတၱံ ပစၥေဝကၡတိ….လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တာၿဖစ္ပါတယ္။
ဒါကုိ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ားက
၁။ ကိစၥမမ်ား ၊ ……………………..….(န ကမၼာရာမတာ)
၂။စကားနည္းေစ ၊……………………..( န ဘႆာရာမတာ)
၃။ အိပ္ေနမႈနည္း၊ ………………....... (န နိဒၵါရာမတာ)
၄။ ကိုယ္တည္းေပ်ာ္ေလ၊………...(န သဂၤဏိကာရာမတာ)
၅။ လြတ္ေၿမာက္မွူလမ္း ေၿဖာင္႔တန္းပါေစ ၊….( ယထာဝိမုတၱံ စိတၱံ ပစၥေဝကၡတိ)
ေယာဂီမ်ားမွတ္သားဤငါးေထြ…လုိ႔ သီကုံးစပ္ဆုိကာ သင္ၿပေပးခဲ႔ၾကပါတယ္။
............................................
ေမတၱာသုတ္ ေတာ္မွာလည္း ကမၼ႒ာန္းက်င္႔စဥ္ပုိင္းမွ
ေယာဂီတစ္ေယာက္ၿပည္႔စုံရမည္႔ဂုဏ္အဂၤါေတြထုတ္ေဆာင္ေဟာၿပေတာ္မူရာမွာလည္း
သႏၱဳႆေကာ စ ၊ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲလြယ္သူလည္း ။ အႆ ၊ ျဖစ္ရာ၏ ။ သုဘေရာ စ၊ အေမြးအျမဴလြယ္ သူလည္း ။ အႆ ၊ ျဖစ္ရာ၏။ အပၸကိေစၥာ စ ၊ နည္းပါးေသာကိစၥရွိသူလည္း။ အႆ ၊ ျဖစ္ရာ၏။ စသည္ၿဖင္႔ အမွဳကိစၥကုိ နည္းပါးႏုိင္သမွ် နည္းပါးေအာင္ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းထားေတာ္မူပါတယ္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ကေတာ႔ အမွူကိစၥနည္းပါးေအာင္ ေနထုိင္သီတင္းသုံးခ်င္လွ်င္ ေနရာေဒသတစ္ခုမွာ
ႏွစ္ရွည္လမ်ားသီတင္းသုံးမေနထုိင္မိဖုိ႔လုိပါလိမ္႔မယ္ ၊ အေနၾကာလာလွ်င္ အရာရာမွာ တတ္သိနားလည္သူတစ္ေယာက္ကဲ႔သုိ႔ အဲဒီေနရာ ဘုရားေက်ာင္းကန္ကိစၥေတြမွာ စီမံရင္း အမွုကိစၥေတြ မ်ားကာ တရားအားမထုတ္ႏုိင္ျဖစ္လာႏုိင္လုိ႔ပါပဲ။ ဒီေတာ႔ အမွုကိစၥေတြနည္းပါးစြာ သီတင္းသုံးႏုိင္ဖုိ႔ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္းကန္မထား ေမာေနယ်အက်င္႔ျမတ္က်င္႔တဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါးအလား လွည္႔လည္သြားလာသီတင္းသုံးတာက ဘုရားအလုိေတာ္အက်ဆုံးပါပဲ။
……………………………………….
ဒီေနရာမွာ စကားစပ္လုိ႔ ေနရာေဒသတစ္ခုမွာ ၾကာရွည္စြာ သီတင္းသုံးလွ်င္ ၿဖစ္လာႏုိင္တဲ႔အၿပစ္မ်ားကုိ ရားေဟာအတုိင္းထုတ္ေဆာင္ၿပခ်င္ပါေသးတယ္။
“ရဟန္းတို႔ အလြန္ၾကာျမင့္စြာ ေနျခင္း၌ အျပစ္တို႔သည္ ဤငါးမ်ဳိးတို႔တည္း။
အဘယ္ငါးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ -
(၁) မ်ားေသာ ဘ႑ာကို စုေဆာင္းသည္ျဖစ္၍ မ်ားေသာ ဘ႑ာရွိ၏။
(၂) မ်ားေသာ ေဆးတို႔ကို စုေဆာင္းသည္ျဖစ္၍ မ်ားေသာ ေဆးရွိ၏။
(၃) ျပဳဖြယ္မ်ားသည္ျဖစ္၍ ကိစၥမ်ားျပား၏။
(၅) အဘယ္ကို ျပဳရမည္နည္းဟု (ေမးျမန္း၍) ျပဳအပ္ေသာ အမႈႀကီးငယ္တို႔၌ ကပ္ၿငိတြယ္တာသည္ျဖစ္၍ (သာသနာေတာ္ႏွင့္) မေလ်ာ္ေသာ
လူတို႔၏ ႏွီးေႏွာျခင္းမ်ဳိးျဖင့္ လူ, ရဟန္းတို႔ႏွင့္ ႏွီးေႏွာဆက္ဆံလ်က္ ေနရ၏။
(၅) ထိုေနရာေက်ာင္းမွ ဖဲသြားလွ်င္ ငဲ့ကြက္ျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ ဖဲသြားရ၏။…လုိ႔ဆုံးမၾသ၀ါဒေပး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တာၿဖစ္ပါတယ္။
ထုိသုိ႔ေေနရာေဒသစြဲမထားပဲ လွည္႔လည္သြားလာကာ ေနထုိင္က်င္႔သုံးႏုိင္ပါက ငါ႔ေက်ာင္းငါ႔ကန္ ဆုိတဲ႔ငါစြဲေတြ ၊ငါကေက်ာင္းထုိင္ ေက်ာင္းပုိင္၊ နာယက စတဲ႔ မာနေထာင္လႊားမွူေတြ။ဒြိသႏၱက/တိသႏၳက ေက်ာင္းပုိင္ေက်ာင္းထုိင္ေနရာလုမွုေတြမွာ
ေရာေယာင္မပါမိေတ႔ပဲ ၿပဳဖြယ္လုပ္ဖြယ္ကိစၥမ်ားနည္းပါးကာ ရဟန္းတရားမ်ား ခ်မ္းသာစြာ အားထုတ္ႏုိင္ပါလိမ္႔မယ္။
ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအေနႏွင္႔လည္း စာသင္စာခ်အလုပ္ကိစၥသည္ပင္လွ်င္ မွန္ကန္တဲ႔နည္းလမ္းမွ မခ်ည္းကပ္မိလွ်င္ကား မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္လမ္းခရီး၏ ၾကီးစြာေသာ အတားအဆိးၾကီးမွန္းသေဘာေပါက္လာၿပီိဆုိလွ်င္ေတာ႔ ထုိအမွဳကိစၥမ်ားမွူ ကမၼာရာမတာ ကုိစြန္႔ခြါဖုိ႔ ၾကိဳးစားရပါေတာ႔မယ္။ မသိလုိ႔ မစြန္႔မိၿခင္းကား မိမိအျပစ္မဟုတ္ေသာ္လည္း ။ သိကားသိရျပီ မက်င္႔ႏုိင္ေသးပါဘူး ဘုရားဆိုလွ်င္ေတာ႔ မိမိတုိ႔ သဒၶါ၊ဆႏၵ ၊၀ီရိယမ်ား၏ ခြန္အားမရွိျခင္း
သက္သက္မွ်သာၿဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ဖုိ႔လုိအပ္လွပါတယ္။
ဤကမၼ၊အမွူကိစၥတုိ႔ဟာ သံသရာလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အေႏွာက္ယွက္ေတြမွန္း သိလာလုိ႔စြန္႔ခြါခ်င္ျပီဆုိလွ်င္ေတာ႔ လုပ္လက္စအလုပ္ေတြကုိ လက္လႊတ္စံပါယ္ပစ္ထားခဲ႔လုိ႔မျဖစ္ၿပန္ပါဘူး။ အၿခား၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ေပးခ်င္သူွရွိေနရင္ေတာင္မွ မိမိကအသိမေပးပဲ စြန္႔ခြါသြားခဲ႔လွ်င္ အခ်ိန္ေတြၾကာျမင္႔စြာ
ေနာက္လူမ်ားေဆာင္ရြက္ဖုိ႕ေႏွာင္႔ေႏွးသြားမွာလည္းစုိးရတယ္မလား။
* ဒီေတာ႔ (ေက်ာင္းေဆာက္ၿခင္းစတဲ႔ အမႈကိစၥသည္) လက္စသတ္ဖုိ႔ပဲလုိေတာ႔တာဆုိရင္ ဟန္မပ်က္ ၿပီးဆုံးေအာင္ၿမင္သြားေအာင္ ၾကိဳးစားလုပ္ေပးခဲ႔ရပါလိမ္႔မယ္။
*အကယ္၍ (အႂကြင္းအက်န္) မ်ားျငားအံ့၊ (ထို) အမႈကိစၥသည္ သံဃာ့အမႈကိစၥျဖစ္မူ သံဃာအားျဖစ္ေစ သံဃာ့ဝန္ေဆာင္ ရဟန္းတုိ႔အားျဖစ္ေစ လႊဲအပ္သင့္၏။ မိမိ၏ အမႈကိစၥျဖစ္မူ မိမိဝန္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔အား လႊဲအပ္သင့္၏။
*ထိုသို႔သေဘာ ရွိေသာ (လႊဲအပ္ရမည့္)သူကို မရေသာရဟန္းသည္ မၿဖစ္ႏုိင္လွသည္႔အဆုံး သံဃာကုိသာပန္ၾကားၿပီး ၿပန္လည္အပ္ႏွံကာ ထြက္ခြါရေပလိမ္႔မည္။ သံဃာကအလြယ္တကူ ခြင္႔မေပးလွ်င္ကား မိမိဖာသာ တိတ္တဆိတ္ထြက္ခြါရမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း ညႊန္ၾကားဆုံးမထားပါတယ္။
……………………………………….
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ..ကိစၥမမ်ား စကားနည္းေစ စတဲ႔ ဘုရားစကားေတာ္ျမတ္ကုိ ဦးထိပ္ပန္ဆင္လွ်င္ လက္ခံက်င္႔သုံးျခင္းၿဖင္႔ အမတနိဗၺဴပန္းကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ၾကပါေစ...လုိ႔ ဆႏၵျပဳရင္း....။
( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment