
(၄) ဂိုဏ္းပလိေဗာဓ
သုတၱန္ေဆာင္ဂိုဏ္းကိုျဖစ္ေစ၊ အဘိဓမၼာေဆာင္ဂိုဏ္းကိုျဖစ္ေစ ဂိုဏ္း-ဟု (ဆိုအပ္ေပသည္)။ ထုိဂိုဏ္းအား ပါဠိကို ျဖစ္ေစ, အ႒ကထာကို ျဖစ္ေစ ပို႔ခ်ေပးရသည္ျဖစ္၍ ရဟန္းတရား (အားထုတ္ျခင္း)၏ အခြင့္မရေသာ ရဟန္းအားသာလွ်င္ ဂိုဏ္းသည္ ပလိေဗာဓ ျဖစ္ေပသည္။
ဆုိလုိသည္မွာ မိမိတာ၀န္ယူေနရတဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ တာ၀န္ေတြယူေနရတာနဲ႔ မိမိကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္ခြင္႔ေတြပါ ဆုံးရွုံးေနရင္ ။သံသရာဒုကၡမွ ထြက္ေၿမာက္ေၾကာင္းတရားဘာ၀နာမွ
ေကာင္းစြာအားမထုတ္ႏုိင္ေတာ႔ဘူးဆုိရင္ ဒါ ဂဏပလိေဗာဓၿဖစ္တယ္ လုိ႔ေခၚပါတယ္။
မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သလုိေပါ႔ “တာ၀န္သိသူမွာ ၊တာ၀န္ရွိပါသည္၊ တာ၀န္ရွိသူမွာ ၊တာ၀န္ပိပါသည္”တဲ႔ေလ ။
တာ၀န္သိတတ္လုိ႔ တာ၀န္ယူရတာက ဒါ ေလာကက်င္႔၀တ္ဥပေဒနဲ႔အညီေလ ။ တာ၀န္ယူရင္း တာ၀န္ေတြပိသြားၿပိး ကုိယ္ပုိင္တရားဘာ၀နာပြားမ်ားခြင္႔ေတြပါ ဆုံးရွုံးသြားရရင္ လူမွဳေရးဗာဟီရကိစၥေတြမ်ားးသြားၿပီဆုိရင္ေတာ႔ သူတစ္ပါးတုိ႔အတြက္ေကာင္းေပမယ္႔ ကုိယ္႔အတြက္ဆုံးရွူံးသြားေတာ႔တာပါပဲ။
လူ႔ဘ၀ဆုိတာကလည္း အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ကုိင္းက်ြန္းမွီ က်ြန္းကုိင္းမွီ ေနၾကရေတာ႔ မိမိ မသိနားမလည္စဥ္က တပည္႔အၿဖစ္နဲ႔သင္ယူဆည္းပူးခဲ႔ရၿပီး ၊အိမ္မွာဆုိလည္း သားသမီးေနရာက လွပစြာ ပါ၀င္ကၿပၾကရတယ္၊
ေနာက္ လူသားဆုိလည္းအရြယ္ေရာက္လုိ႔ ကုိယ္႔အုိး ကုိယ္႔အိမ္ထူေထာင္ၾကျပန္ေတာ႔လည္း ၊ အိမ္သူ အိမ္သားေနရာကေန တာ၀န္ေတြမလစ္ဟင္းရေအာင္ ။လုိအင္ေတြၿပည္႔၀ၾကရေအာင္ ရွာေဖြစုေဆာင္းၾကရၿပန္ေရာ။
မိဘၿဖစ္လာေတာ႔ မိဘတာ၀န္၀တၱရားေတြကပုခုံးေပၚေရာက္လာ၊ မိမိအေပၚ ေက်းဇူးၾကီးမားခဲ႔တဲ႔ မိဘေဆြမ်ိဳးမိသဂၤဟေတြကို ၿပန္လည္ကူညီေထာက္ပံ႔ရနဲ႔ ေၾကြးသစ္ ၊ေၾကြးေဟာင္း ခ်ာလည္လုိက္ကာ တခ်ိဳ႔ဆုိ ထမီစုတ္ ၊ေက်ာၿပဲေတြနဲ႔ သားသမီးေတြသာလွေအာင္ဆင္ေပးရရွာတယ္၊ ကုိယ္တုိင္ကလူရုပ္မေပါက္ရွာၾကေတာ႔ဘူးေလ ။သားသမီးေတြဆုိတာကလည္း ကုိယ္တုိင္သာ လွေပေကာင္းေပေတြ၀တ္ျပီးလမ္းသလားခ်င္ၾကတာ ။အိမ္ကမိအုိဖအုိေတြအတြက္ လုံခ်ည္တစ္ကြင္း အကၤ်ီတစ္ထည္ေလာက္မွ ၀ယ္ေပးမယ္စိတ္မကူးမိၾကဘူးမလား။ဒီလုိ လူ႔ေလာကအရွူပ္ထုတ္ေတြထဲ ခ်ာလည္လုိက္ေနၾကရတာကုိ ၿမင္ေတာ္မူလုိ႔လည္း ဘုရားရွင္ေတာ္က
“ကိစၧံ မစၥာန ဇီ၀ိတံ-သတၱ၀ါတုိ႔အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳရတာကုိက ဆင္းရဲပင္ပန္းလြန္းတယ္”လုိ႔ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တာကုိး - အ႒ကထာဆရာေတာ္ကလည္း "နိရႏၲရံ ကသိကမၼာဒီနိ ကတြာ ဇီဝိတဝုတၱႎ ဃဋနေတာပိ ပရိတၱ႒ာယိတာယပိ မစၥာနံ ဇီဝိတံ ကိစၧံ။
အၿမဲမၿပတ္ကုန္သြယ္လယ္လုပ္ျခင္းၿဖင္႔ လက္ႏွစ္ဖက္ေၿခႏွက္ဖက္ အနားမေနရေအာင္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေနမွသာ အဆင္ေၿပေၿပ ေနႏုိင္ၾကသည္႔အတြက္ေၾကာင္႔၄င္း၊ သက္တမ္းတုိျပီးေရာဂါဘယမ်ားသည္၏အၿဖစ္ေၾကာင္႔၄င္း အသက္ေမြးရခက္ခဲပင္ပမ္းရၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္..လုိ႔ထပ္မံဖြင္႔ၿပခဲ႔ပါတယ္။
ဒီေတာ႔ ဒီလူေတြခမ်ာမွာ မိမိဘ၀သံသရာကို ဒုကၡၾကီးပါလုိ႔ၿမင္ေအာင္ အခ်ိန္ေပးရွူလုိက္စမ္းပါ ၊တရားဘာ၀နာၾကိဳးစားအားထုတ္လုိက္စမ္းပါလုိ႔ ဆုိရင္ “တပည္႔ေတာ္တုိ႔က မအားေသးလုိ႔ဘုရား ၊ေငြဆုိတာ အခြင္႔ေပးတုန္းရွာထားရတာေလ ဘုန္းဘုန္း ၊အသက္ၾကီးမွ အုိစာမင္းစာရွာလုိ႔လည္းမလြယ္ေတာ႔ဘူး”ဆုိတဲ႔ အပူပင္ေတြၾကားမွာပဲ ဆက္မုိက္တြင္းနက္ေနၾကရေတာ႔တာပဲ။
လူေတြတင္လားဆုိေတာ႔လည္း မဟုတ္ေသးၿပန္ဘူး တခ်ိဳ႔ စာသင္စာခ် ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွတဲ႔ ပရိယတၱိအေက်ာ္ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြပါ ပါေသးတယ္။ စာခ်ကလည္းေကာင္းေတာ႔ တပည္႔တပမ္းကလည္းေပါ၊ေန႔၀ါည၀ါ
ၿပန္လည္ပုိ႔ခ်ေပးၾကရရင္းနဲ႔ပဲ မိမိတုိ႔အုိမင္းမစြမ္း(ဘုန္းၾကီးအုိမစြမ္း )မၿဖစ္ခင္ အခ်ိန္မီွကေလး ရွူမွတ္ပြားမ်ားရမယ္႔ ခဏအခြင္႔ေကာင္းေတြ လြတ္သြားၾကရွာေရာ။
သာသနာ႔ေဘာင္ ရွင္သာမေဏ ကုိရင္ေလးမၿဖစ္ စတင္၀င္ေရာက္လာစဥ္ထဲက သံသာရ၀႗ဒုကၡေတာ ေမာစနတၳာယ -ဒီဒုကၡ၀ဲဂယက္ၾကီးမွ လြတ္ေအာင္ရုန္းခ်င္လုိ႔ပါ ဆုိၿပိး ၀င္လာၾကသူေတြခ်ည္းပါပဲ ၊
ေနာက္တဖန္ ေလာကီေရးရာ စာေပေတြကုိပယ္ခြါၿပီး သံသရာမွထြက္ေၿမာက္ေၾကာင္း မဂ္ေပါက္ဖုိလ္၀င္ နိဗၺာန္ျမင္တဲ႔ တရားဓမၼအႏွစ္သာရေတြကုိသာ တကယ္က်င္႔ဖုိ႔ရည္သန္ကာ သင္လာၾကရျပီး တကယ္႔ဆရာတဆူ ပါရဂူေျမာက္ သြားနည္းလည္းေလွ်ာက္လွမ္းမယ္ၾကံျပန္ေတာ႔လညး္ မိမိငယ္စဥ္ကလည္း ဆရာသမားအစဥ္အဆက္သင္ျပပုိ႔ခ်ေပးခဲ႔လုိ႔ တတ္သိနားလည္လာခဲ႔တယ္။ မိမိေနာင္လာ ေႏွာင္းသံဃာမ်ားလည္း မိမိသိသလုိသိျပီး က်င္႔နည္းၾကံနည္းမွ ရပါေစေတာ႔လုိ႔ ပရိယတ္စာေပမ်ားကုိ ထပ္မံပုိ႔ခ်ေပးၾကရျပန္ေရာေလ။
ဒီလုိ သာသနာ႔တာ၀န္ေတြကုိ ထမ္းရင္းေဆာင္ရင္းနဲ႔ပဲ ဘ၀နိဂုံး အဆုံးသတ္ျပီး ဘုရားေဟာျပသြားတဲ႔ သစၥာအလင္းကုိေတာ႔ ၿမင္ခြင္႔ရမသြားရွာၾကရေတာ႔ပါဘူး။
ဒီလုိအေၿခေနမ်ိဳးေတြ မၿဖစ္ရစ္ၾကေစဖုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက တတ္သိနားလည္ရုံကေတာ႔ ရနံ႕ကင္းတဲ႔ မုိးေစြပန္းသဖြယ္သာၿဖစ္၍ အႏွစ္သာရကင္းမဲ႔လွေၾကာင္း ၊
သိေအာင္ၾကိဳးစားျပီး သိသိအတုိင္းက်င္႔ၾကံပြားမ်ားအားထုတ္ၾကသူမ်ားသာ
ေမႊးရနဲ႔သင္းပ်ံ႔တဲ႔ အလွဆုံးပန္းမ်ာသဖြယ္ အဖုိးတန္လွေၾကာင္း ပန္းႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားျဖင္႔ ဥပမာေပးကာ....
“အဆင္းသာ႐ွိ၍ အနံ႔မ႐ွိေသာ တင့္တယ္လွပေသာ (ေပါက္ပြင့္စေသာ)ပန္းသည္ ပန္ဆင္သူအား အနံ႔တည္းဟူေသာအက်ဳိးကို မေဆာင္ႏုိင္သကဲ့သို႔ ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ (အဆံုးအမ)စကားေတာ္သည္ မလိုက္နာ မက်င့္ၾကံသူအား အက်ဳိးကို မေဆာင္ႏုိင္။”
“အဆင္းအနံ႔ျပည့္စံု၍ တင့္တယ္လွပေသာ စံပယ္စကားစေသာ ပန္းသည္ ပန္ဆင္သူအား အနံ႔ တည္းဟူေသာအက်ဳိးကို ေဆာင္ႏုိင္သကဲ့သို႔
ေကာင္းစြာေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ (ပိဋကတ္) စကားေတာ္သည္ လိုက္နာက်င့္ၾကံသူအား အက်ဳိးကို ေဆာင္ႏုိင္၏။”….လုိ႔ ဓမၼပဒ ၊ ပုပၹ၀ဂ္မွာ ဆုံးမၾသ၀ါဒေပး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တာပါ။
ေနာက္ၿပီး အတၱ၀ဂ္မွာလည္း သူတစ္ပါး အေရးထက္ ကုိယ္႔အေရးကုိယ္အရင္ၾကီးၾကဖုိ႔
“ အတၱာနေမ၀ ပဌမံ၊ ပတိ႐ူေပ နိေ၀သေယ။
အထညမႏုသာေသယ်၊ န ကိလိေႆယ် ပ႑ိေတာ။
ေ႐ွးဦးစြာသာလွ်င္ မိမိကိုယ္ကို သင့္ေလ်ာ္ေသာအက်င့္၌ တည္ေစရာ၏၊
ထို႔ေနာက္မွ သူတစ္ပါးကို ဆံုးမရာ၏၊ ပညာ႐ွိသည္ သူတစ္ပါးကဲ့ရဲ့ျခင္းျဖင့္ မညစ္ႏြမ္းေစရာ။” လုိ႔ မိမိအေရး အရင္ဆုံးဦးစားေပး ၾကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တာေပါ႔။
ဒီေနရာမွာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးေယာက္်ားတစ္ေယာက္ ေရာဂါၿဖစ္ေနတာနဲ႔ ဥပမာေဆာင္နားလည္ၾကရမွာပါ။ ေရာဂါေလးသက္သာလာလုိက္ အလုပ္၀င္လုိက္ ေရာဂါေဖာက္လုိက္၊ နားလုိက္ ေဆးခန္းသြားလုိက္နဲ႔ဆုိ နာတာရွည္ေရာဂါသယ္ေဆာင္ေနရတဲ႔ ေရာဂါသယ္ၾကီး တစ္ေယာက္မွ်သာၿဖစ္ၿပီး အလုပ္၊ေငြ ၊အခ်ိန္၊ေပ်ာ္ရႊင္မွူအားလုံး တကယ္ကုိဆုံးရွုံးသြားမွာမဟုတ္လား။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ တကယ္က်န္းမာသန္စြမ္းးသူတစ္ေယာက္ၿဖစ္ဖုိ႔ မိမိေရာဂါကုိအရင္ဆုံး အျမစ္ၿပတ္ကုစားၾကရမွာမွာပါ။
တရားဘာ၀နာပြားမ်ားတယ္ဆုိတာကလည္း မိမိရဲ႔အရူးေရာဂါေပ်ာက္ၿပိး သံသရာဒုကၡၾကီးကုိ ဒုကၡမွန္းသိေအာင္ ရွူႏုိင္ၿမင္ႏုိင္ နားလည္သေဘာေပါက္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရတာပါပဲ ။
တခ်ိဳ႔ကရွိေသးတယ္ စာေပပရိယတ္တတ္ေျမာက္က်ြမ္းက်င္တဲ႔ ဆရာေတာ္ေတြ ေတာရေဆာက္တည္ျပီတဲ႔ တရားအလုပ္ အားထုတ္ေနျပီတဲ႔ဆုိရင္ ၾကားထဲကေန "သူသင္ထားတာေတြအလကားၿဖစ္သြားၿပီး ။သာသနာအတြက္အက်ိဳးမမ်ားတဲ႔ တစ္ပါးထဲအတြက္ေရြးခ်ယ္လုပ္ေနတာတဲ႔ အတၱသမားပါကြာ"…အဲလုိေတြ ကဲ႔ရဲ႔ခ်င္ကဲ႔ရဲ႔တတ္ၾကေသးတာကလား။
အမွန္က အရူးေရာဂါေပ်ာက္လုိ႔ လူေကာင္းဘ၀ေရာက္သြားတာနဲ႔ လူနာဆယ္ေယာက္ေလာက္မက လုပ္ငန္းတြင္လာတာက် သူတုိ႔နားမလည္ သေဘာမေပါက္ၾကပါဘူး။ ေတာထဲသြားတရားအားထုတ္ရတဲ႔ အလုပ္ကုိ စာမတတ္ ေပမတတ္ သုံးမရတဲ႔ အေလနေတာ ဘုန္းၾကီးေတြအလုပ္လုိ႔
ေၿပာခ်င္ေနၾကပုံရပါတယ္။
အမွန္က ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ စာေပပရိယတ္တတ္တဲ႔ ၿမိဳ႔ေနရဟန္းဘ၀ထက္ ေတာၾကိဳေတာင္ၾကားမွာ တစ္ပါးထဲ သကၤန္းေခါင္းၿမီးၿခဳံအိပ္ေနတဲ႔ မထင္မရွားရဟန္းတစ္ပါးဘ၀ကုိ ပုိခ်ီးက်ဴးတယ္ဆုိတာ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္မွာ အတိလင္းရွိေနပါတယ္။
ဒီေတာ႔ သူတစ္ပါးအား ဆရာလုပ္ျပီး ဒီလုိရွူပါ ဒီလုိမွတ္ပါ သြန္သင္ျပသေပးေနရတဲ႔ သာသနာတြင္းသားဘုရားသားေတာ္မ်ားဟာ သူတစ္ပါးအား ဆုံးမမွူသြင္သင္မွူမၿပဳခင္ မိမိအရင္အဆုံးစြန္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ႏုိင္ဖုိ႔ၾကိဳးစားၾကရမယ္႔တာ၀န္ရွိေနပါတယ္။
အဖြဲ႔အစည္းတာ၀န္ေတြထမ္းေဆာင္ေနရလုိ႔ စာေပေတြ သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးေနရလုိ႔ တရားဘာ၀နာေတြ ပြားမ်ားခြင္႔မရသူေတြအတြက္ေတာ႔ ၀ိသုဒၶိမဂ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္း နည္းလမ္းညႊန္ၾကားထားေလရဲ႔။
****************
* အကယ္၍ မိမိသင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးေနမွူသည္ အေတာ္ခရီးေရာက္သြားၿပိး အနည္းငယ္မွ်သာ ၾကြင္းက်န္သည္ၿဖစ္အံ႔ ၊ ထို အႂကြင္းအက်န္ကို အၿပီးသတ္၍ ေတာသို႔ဝင္အပ္၏၊
* အကယ္၍ ယခုမွ နိဒါန္းပ်ိဳးကာ စတင္သင္ၾကားေနသည္ၿဖစ္အံ႔ တယူဇနာထက္ အလြန္မသြားပဲ တယူဇနာအပိုင္း အျခားအတြင္း၌ စာေပပို႔ခ်တတ္ေသာ အျခားရဟန္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍
''ဤ ရဟန္းတို႔ကို အရွင္သည္ ပါဠိသင္ေပးျခင္း စသည္တုိ႔ျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူပါ''ဟု ေျပာဆို ေလွ်ာက္ထားလႊဲအပ္ကာ မိမိရဟန္းတရားအလုပ္ကုိလုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ ေတာအရပ္သုိ႔ ခ်ည္းကပ္ရမည္ျဖစ္၏။
* ဤသို႔ (လႊဲအပ္ရမည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို) ရွာေဖြမရလွ်င္ကား
''ငါ့ရွင္တို႔ ငါ့မွာကိစၥတခုရွိေန၏၊ သင္တို႔သည္ ခ်မ္းသာရာ အရပ္မ်ားသို႔ သြားၾကပါကုန္(အၿခားေသာ သင္ၾကားေပးသည္႔ေက်ာင္းတုိက္မ်ားသုိ႔ ခ်ည္းကပ္မွတ္သားေလ႔လာၾကပါကုန္)''ဟု
(ဆို၍) ဂိုဏ္းကိုစြန္႔ၿပီးလွ်င္ မိမိ၏ ရဟန္းကိစၥကို ျပဳသင့္ေပသည္။ ….ဟူ၍ ဂဏပလိေဗာဓ ကိစၥတာ၀န္မ်ားကုိ စြန္႔ပယ္ကာ ရဟန္းတရားမ်ား ၾကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔ရာ ညႊန္ၾကားထားပါသတည္း။
ဂဏပလိေဗာဓကုိပယ္ခြါကာ တရားဘာ၀နာမ်ား ပြားမ်ားအားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစကုန္ ............
( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment