Tuesday, June 26, 2012

*****မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းမိၾကေစဖုိ႔ (၉) *****


(၇) ဉာတိပလိေဗာဓ

     ေဆြမ်ိဳးဟူသည္ကား - ေက်ာင္း ၌ဆရာ, ဥပဇၩာယ္ဆရာ, အတူေနတပည့္, အနီး ေနတပည့္ ဥပဇၩာယ္တူသီတင္းသုံးေဖာ္္, ဆရာတူသီတင္းသံုးေဖာ္တုိ႔သည္ (ေဆြမ်ဳိးမည္၏)။
အိမ္၌ အမိ, အဘ, အစ္ကို ဤသို႔အစရွိေသာ သူတို႔သည္ (ေဆြမ်ဳိး မည္၏)။
    ထိုဆရာစသည္တုိ႔သည္ မက်န္းမမာကုန္လတ္ေသာ္ ဤေယာဂီ ရဟန္း၏ ပလိေဗာဓျဖစ္ကုန္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထိုဆရာစေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို လုပ္ေကြၽးျပဳစု၍ ပကတိအတိုင္း က်န္းမာေအာင္ ျပဳျခင္းျဖင့္ ထိုပလိေဗာဓကို ျဖတ္အပ္၏။

      (၁)ထိုဆရာစသည္တုိ႔တြင္ ဥပဇၩာယ္သည္ မက်န္းမမာျဖစ္၍ ေရာဂါမွလ်င္စြာ မထျငားအံ့၊ တသက္လံုးေသာ္လည္း လုပ္ေကြၽးျပဳစုအပ္၏။
      ရွင္ျပဳေပးေသာ သရဏဂံုဆရာ, ရဟန္းျပဳေပးေသာ ကမၼဝါဆရာ,
အတူေန တပည့္, မိမိက ကမၼဝါဖတ္၍ ရဟန္းျပဳေပးထားေသာ အနီးေနတပည့္,
သရဏဂံုေပး၍ ရွင္ျပဳေပးထားေသာ အနီးေနတပည့္, ဥပဇၩာယ္တူ သီတင္းသံုးေဘာ္တို႔ကိုလည္း ထို႔အတူပင္ လုပ္ေကြၽးျပဳစုအပ္၏။

     (၂) နိႆယည္းဆရာ, က်မ္းဂန္သင္ၾကားေပးေသာ ဆရာ, နိႆယည္းယူတပည့္, က်မ္းဂန္သင္ယူသည့္ တပည့္, ဆရာတူ သီးတင္းသံုးေဘာ္တုိ႔ကိုမူကား နိႆယည္း (သို႔မဟုတ္) က်မ္းဂန္ သင္ၾကားမႈ မျပတ္ေသးသမွ် ကာလပတ္လံုး လုပ္ေကြၽးျပဳစုအပ္၏။ စြမ္းႏိုင္ပါမူ ထို႔ထက္အလြန္လည္း လုပ္ေကြၽးျပဳစုအပ္သည္သာတည္း။

      (၃) အမိအဘတုိ႔၌ ဥပဇၩာယ္၌ကဲ့သို႔ က်င့္အပ္၏။ မိဘတုိ႔သည္ မင္းအျဖစ္၌ တည္ေနေစကာမူ သား (ရဟန္း)ထံမွ လုပ္ေကြၽးျပဳစုမႈကို ေတာင့္တျငားအံ့၊ လုပ္ေကြၽးျပဳစုရမည္သာတည္း။

      အကယ္၍ မိဘတုိ႔အား ေဆးမရွိျငားအံ့၊ မိမိပစၥည္းကို ေပးရမည္။ (မိမိ၌လည္း ေဆး) မရွိလတ္ေသာ္ ေဆးအလႉခံေသာ အက်င့္ျဖင့္ ရွာေဖြ၍ ေပးရမည္သာတည္း။

     (၄) ညီအစ္ကို အစ္မ ႏွမတို႔အားမူ ထိုသူတို႔၏ ဥစၥာကိုသာလွ်င္ ေဆးေဖာ္စပ္၍ ေပးရမည္။ အကယ္၍ (ထိုသူတုိ႔အား) ေဆးမရွိျငားအံ့၊ မိမိ၏ေဆးကို အခိုက္အတံ့ (ေခ်းသည့္သေဘာျဖင့္) ေပး၍ ေနာက္အခါ၌ (အစားျပန္) ရလွ်င္ ယူအပ္၏။ မရလွ်င္ (ထုိသူတို႔ ကို) မေတာင္းအပ္။


      ( ဤအထက္ပါ စကားရပ္သည္ ေဆြမ်ိဳးမ်ား ရင္းႏွီးတဲ႔တကာတကာမမ်ားအတြက္ အလြန္႔အလြန္ အေရးၾကီးလွေပသည္ ။တစ္အူတုံဆင္း ညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမသည္ပင္ သံဃာေတာ္တုိ႔လာဘ္လာဘကုိ မသာယာေကာင္းဟု ဆုိလုိထားေသာေၾကာင္႔ျဖစ္ေပ၏။ ငါ၏အစ္ကုိ႔ေက်ာင္းပဲ ၊ငါ႔ညီ ငါ႔ေမာင္ေက်ာင္းထုိင္ပဲဟု လုိတာကုိ ဆြဲယူသြားတတ္ၾကသည္မ်ားရွိ၏ )
(သံသရာအေရး ရင္ေလးဖြယ္ပင္)

     (၅) ေဆြမ်ဳိးမေတာ္ေသာ ေယာက္ဖအား ေဆးကုျခင္း ေဆးေပးျခင္းငွါ မအပ္ေပ။ ''သင္၏ခင္ပြန္း သည္အား ေပးေလာ့''ဟု ဆို၍ (မိမိ)ႏွမအားမူ ေပးအပ္၏။ အစ္ကို၏ ဇနီးျဖစ္ေသာ မရီး (သို႔မဟုတ္) ညီ၏ဇနီးျဖစ္ေသာ ခယ္မ၌လည္း ဤနည္းတူပင္တည္း။
     သုိ႔ေသာ ထုိေယာက္ဖ ခယ္မတို႔၏ သားသမီးတုိ႔သည္ကား ဤရဟန္း၏ (တူတူမမ်ားၿဖစ္၍) ညီ,ညီမမ်ားကုိ က်င္႔သကဲ႔သုိ႔ ေဆြမ်ဳိးတုိ႔သာလွ်င္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဆးကုအပ္ေပသည္။

ဒီေလာက္ဆုိလွ်င္ပင္ မည္သူတုိ႔အား ေဆးကုေပးေကာင္းသည္ မည္သူတုိ႔အား ေဆးကုမေပးေကာင္းစသည္ အနည္းငယ္သိသာေလာက္ေပျပီ။
                ...............................................

    သုိ႔ေသာ္ ထုိ႔ထက္ပုိ၍ အေရးၾကီးသည္ကား လူအမ်ားက်န္းမာေရးေကာင္းေစဖုိ႔ ပရဟိတသက္သက္ေဆးကုလွ်င္ေကာ သာသနာေတာ္အရ ၀ိနည္းအဆုံမမ်ားက ဘယ္လုိေၿပာထားမိန္႔မွာထားသလဲ လက္ခံႏုိင္ပါသလား ဆုိတာပါပဲ။

     ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အလြန္ၾကီးေလးသည္႔ ျပစ္မွု႔ၾကီးမ်ားတြင္ ရဟန္းဘ၀မွ ေလ်ာက်သြားသည္႔ ပါရာဇိကအာပတ္ျပီးလွ်င္ -
     ဒုတိယအဆင္႔ အျပစ္အၾကီးဆုံးျဖစ္သည္႔ သံဃာဒိေသသ္ အာပတ္အခန္းမွ  ကုလဒူသကသိကၡာပုဒ္လာ ကုလဒူသကအဖြင္႔မွာ တုိက္ရုိက္ပါရွိသည္မွာ -

        ကုလဒူသက-အမ်ဳိးတို႔ကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏ဟူသည္
ပန္းျဖင့္္လည္းေကာင္း၊ သစ္သီးျဖင့္္လည္းေကာင္း၊ ကသယ္မႈန္႔ (မ်က္ႏွာေခ်စသည္) ျဖင့္္လည္းေကာင္း၊ ေျမညက္ျဖင့္္လည္းေကာင္း၊ ဒန္ပူျဖင့္္လည္းေကာင္း၊ ဝါးျဖင့္္လည္းေကာင္း၊ ေဆးကုျခင္းျဖင့္္လည္းေကာင္း၊ သလံုး (ျမင္းေခါင္း) ျဖင့္ အေစအပါးခံျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း အမ်ဳိးတို႔ကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏..ဟူသတည္း။
           နည္းနည္းအက်ယ္ထပ္ရွင္းျပရလွ်င္ ရဟန္းအလုပ္ဟူသည္ ပရိယတၱိဆုိတဲ႔ စာခ်စာသင္ ၊နိဗၺာန္သြားလမ္းျပေျမပုံကုိ ေသခ်ာက်နေလ႔လာျခင္းအလုပ္ ႏွင္႔ လက္ေတြ႔က်က်က်င္႔ၾကံအားထုတ္ၾကျခင္း ပဋိပတၱိဓုရ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားသာ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမည္ၿဖစ္၏။ ယင္းရဟန္းအလုပ္ကုိရဟန္းမ်ားလုပ္ေနၾကျခင္းပင္လွ်င္ ေလာကသူေတာ္ေကာင္းမ်ား၏ ေရွ႔ေဆာင္လမ္းျပရာလည္းေရာက္ ၊ေလာကၾကီးထဲမွာ အျပစ္ကင္းစြာေနထုိင္ၾကျခင္းလည္းမည္ေပ၏။ နတ္လူအမ်ားလည္း ၾကည္ညိဳဦးခုိက္ ပူေဇာ္ၾကမည္ ၊ေထာက္ပံ႔လွူဒါန္းၾကမည္မွာကား မလြဲေပ။

  အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၌လည္း ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္
ရဟန္းတို႔ သီလရွိေသာ သူအား စင္ၾကယ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္၏ ေတာင့္တမႈသည္ ျပည့္စံုေစႏုိင္ေၾကာင္း (လုိတ ရႏုိင္ေၾကာင္း)အတိအလင္းမိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သည္သာတည္း။

      သုိ႔ေသာ္ အခ်ိဳ႔အခ်ိဳ႔ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ တုိ႔ေတာ႔ ဒီဘ၀ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ရႏုိင္မွာမွမဟုတ္တာ အားမထုတ္ေသးပါဘူး ပရဟိတပဲလုပ္မယ္ လူေတြလုိအပ္ခ်က္ပဲၿဖည္႔ဆည္းေတာ႔မယ္ ဟုဆုိလွ်က္ လာဘ္လာဘာရေအာင္ရွာလွ်က္ ယင္းလာဘ္လာဘၿဖင္႔ပင္ သူ၏ေနာက္လုိက္မ်ားအား ခ်ွီးေျမွာက္ေထာက္ပံ႔ေသာဟူ၏။
    သာမန္အေပၚယံမွ်ရွူျမင္လုိက္ပါက မဟာ႔မဟာ ကယ္တင္ရွင္ၾကီးမ်ားပင္။
ေဆးဘုန္းၾကီးမ်ားကလည္ ေစတနာဆရာ ကရုဏာရွင္အမည္ခံကာ   ေဆးဖုိးဘယ္ေလာက္က်သည္ဟု ေၿပာလိမ္႔မည္ကား မဟုတ္ေပ။ သူ၏စိတ္ရင္းကုိကလည္း လူေတြကငါတုိ႔အေပၚ လွူဒါန္းေပးကမ္းေနတာကုိ ငါတုိ႔ကတတ္ႏုိင္တဲ႔ဖက္က လူအမ်ားလုိအပ္ခ်က္ၿဖည္႔ၾကရမွာေပါ႔ဟု တကယ္ျဖဴစင္ဘိ၏အလား က်င္႔ၾကံၾကသူခ်ည္းသာျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိေဆးကုခအျဖစ္ေပးလုိက္ရသည္ကား မိမိ၏ ကုသုိလ္တရားမ်ားအားလုံးျဖစ္ေၾကာငး္ ေကာင္းေကာင္းရိပ္မိၾကဖုိ႔လုိ၏။

     စုေဆာင္းေဖာ္စပ္ထားေသာ ေဆးမယ္မ်ားက ဘယ္အရပ္ကရလာပါလိမ္႔ ????      ဒါကုိလည္း  အေသခ်ာစဥ္းစားၾကဖုိ႔လုိေပသည္။

         ဘုရားေက်ာင္းကန္ေရာက္လာၾကေသာ ေရႊေငြဆန္ဆီေဆးဆား ဂ်င္းျငဳပ္ၾကက္သြန္ အားလုံးတုိ႔သည္ သီလ၀ႏၱသူေတာ္စင္တုိ႔၏ဂုဏ္ကုိ အာရုံၿပဳကာ ဘုရားသာသနာကုိေထာက္ပံ႔လုိၾက၍ လွူဒါန္းၾကျခင္းသာျဖစ္၏။ သူၾကီးဘုရား ရြာသားေကာင္းမွူလုပ္ကာ ထုိလူနာမ်ားအားအတြက္
ေဆးေဖာ္ကုသေပးႏုိင္ဖုိ႔ ေငြအသျပာေပးလုိက္ၾကသည္ကားမဟုတ္ၾကေခ်။
      ထုိစင္ၾကယ္မြန္ျမတ္လွသည္႔ သံဃိကလာဘ္လာဘေတြကုိ မိမိတုိ႔လုိ႔ သီလႏုံ႔နည္းေသာ သူေတြကခံယူသုံးစြဲမိၾကျပီဆုိမွျဖင္႔ အပ္၀င္လွ်င္ ပုဆိန္ထြက္ကိန္းဆုိက္ၾကေပလိမ္႔မည္။ 
      
         ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က အလဇၨီဒုႆီလ ကပိလတိပိဋကဓရရဟန္းၾကီး၏မယ္ေတာ္ ႏွင္႔ညီမေလးတုိ႔ကဲ႔သုိ႔ ရဟန္းယုတ္ကုိအေပါင္းမွားျပီး မိမိတုိ႔ပါ အပါယ္လားရကိန္းဆုိက္သြားႏုိင္၏။

   အဘယ္႔ေၾကာင္႔နည္း ၊အဘယ္႔ေၾကာင္႔နည္း မသိ၍မုိက္မိၾကသူမ်ာပီပီ ထုိသာသနာႏွင္႔မအပ္စပ္ေသာ ေဆးကုျခင္း၊အသက္ကယ္ျခင္းျဖင္႔ ပရိယတ္ ပဋိပတ္မွာေဘာင္မ၀င္သည္႔ လူမွူကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖင္႔ လူေတာထဲရွုပ္ေနေသာ ထုိရဟန္းေယာင္အား ထုိလုပ္ငန္းၾကီးလည္ပတ္ဖုိ႔          ပထမ လူနာရွင္အျဖစ္ျဖင္႔ အိမ္ဦးခန္းပင္႔သြားၾကျခင္း။
ေဆး၀ါးမ်ားေကာင္းလြန္း၍ ေရာဂါေပ်ာက္သြားလွ်င္လည္း ေက်းဇူးတင္လြန္း၍
  ေက်းဇူူးတင္ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းျပီး ေဆးဖုိးး၀ါးခႏွင္႔အတူ ခ်ီးေျမွာက္ ေနာက္ အျခားလူနားမ်ားအားလည္းလက္တုိ႔ကာ ဒုႆီလသာသနာျပဳမိၾကျပန္ၿခင္း။ လူနာအေျခေနမေကာင္းလုိ႔ အသက္ဆုံးပါးသြားလွ်င္ေတာင္မွ မမွားေသာေရွ႔ေန မေသေသာေဆးသမားမရွိပါဘူးေလ ေသသူအတြက္ရည္စူးအလွူမွာ တုိ႔ေဆးကုေပးတဲ႔ေဆးဘုန္းဘုန္းပါ ပင္႔ၾကဦးစုိ႔ရဲ႔ဆုိကာ ထုိရက္လည္အသုဘတုိ႔၌ပါ ထုိေဆးဘုန္းဘုန္းအား ပြဲထုတ္လာမိတတ္ၾကျခင္းျဖင္႔ အမွားသံသရာလည္မိတတ္ၾကေသာေၾကာင္႔ပင္။

       ဒီလုိေဆးကုေပးျခင္း ၊အသက္ကယ္ေပးေနျခင္းဟာ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ႔လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္သင္႔ပါလွ်က္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက ဘာလုိ႔မ်ား ကုလဒူသက…ကုလဒူသက ။သူေတာ္ေကာင္း အမ်ိဳးတုိ႔၏ စစ္မွန္တဲ႔သဒၶါတရားကုိဖ်က္ဆီးသူ..လုိ႔မ်ား အၾကီးအက်ယ္ကဲ႔ရဲ႔ရွဳံ႔ခ်ေဟာၾကားလုိက္ရပါလိမ္႔ ဒါကုိ မိမိတုိ႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္း သူေတာ္ေကာင္းတရားကုိခ်စ္ျမတ္ႏုိးသူတုိင္း ။မိမိကုိယ္က်င္႔သိကၡာကုိတန္ဖုိးထားသူတုိင္း လုံး၀သေဘာေပါက္သင္႔ၾကပါတယ္။

     ဒီလုိေဆးကုေပးျခင္း ၊အသက္ကယ္ေပးျခင္းျဖင္႔ေတြမလုပ္ခင္က ဒီကုိယ္ေတာ္ဟာ သံဃာထဲကသံဃာတစ္ပါးပါပဲ ဒီႏွစ္ရာ႔ႏွစ္ဆယ္ခုနစ္သြယ္ေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ အတူတူေစာင္႔သုံးေနတာပဲ ။ ပရိယတ္အလုပ္ ပဋိပတ္လုပ္ေနသူေတြနဲ႔ ဘယ္လုိမွ ခြဲျခားလုိ႔မရဘူးေလ။     အဲ လူမွူေရးေလးလုပ္လာျပီ ။လူပုံအလည္မွာ ထင္ေပၚလာျပီ ေဆးကုရင္းနာမည္ေၾကာ္လာျပီဆုိေတာ႔မွ လူေတြရဲ႔မ်က္လုံးထဲမွာ သံဃာထဲက သံဃာတစ္ပါးသာလုိ႔ မျမင္ေတာ႔ပဲ တုိ႔ဘုန္းဘုန္း ၊တုိ႔ဘုန္းဘုန္း ။ ငါတုိ႔အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္ဟု အထင္ျမင္ေတြၾကီးသြားၾကကာ ဟုိကလည္းၾကြပါၾကြပါ ဒီကလည္းၾကြပါၾကြပါ ျဖစ္သြားၾကေတာ႔တယ္။
ေနာက္တစ္ဖန္ အျခားသံဃာေတာ္ေတြက ဘာ…မွတုိ႔လူသားေတြေကာင္းက်ိဳးအတြက္ မလုပ္ေပးဘူး ။တုိ႔ေတြဆင္းရဲတြင္းနက္ေနခ်ိန္မွာ ေသလုေျမာပါ အသက္လုေနၾကရခ်ိန္မွာ တုိ႔အတြက္အသက္ကယ္ေဆးတစ္ခြက္တုိက္လာတဲ႔တုိ႔ဘုန္းဘုန္းေစတနာကုိ တုိ႔နားလည္ၾကရျပီ ။ ဟုိကုိယ္ေတာ္ေတြ အလကား ၊ဒီဘုန္းဘုန္းေလာက္ ေအာက္သုံးမက်ဘူး အဲလုိေတြ သံဃာအခ်င္းခ်င္း လက္ညွိးေတြထုိးလာၾကတယ္မလား။

    ေနာက္ ၀ိနည္းစည္းကမ္းအရ ဒီလုိ ပန္းေပးျခင္း သစ္သီးေပးျခင္း ေဆးကုျခင္းစတာေတြနဲ႔ အျခားရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင္႔တမူထူးစြာလုပ္ေဆာင္လာတာျမင္လုိ႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြက အစည္းအေ၀းေခၚၿပီး ဒီကုိယ္ေတာ္ကုိ ဒီလုိေနာက္ဒါမ်ိဳးမလုပ္ဖုိ႔ သံဃာ႔အမိန္႔နဲ႔တားျမစ္ၾကစုိ႔ဆုိေတာ႔ ထုိေဆးကုေပးတဲ႔ကုိယ္ေတာ္ကလည္း ကက္ကက္လန္ရန္ျပန္ေတြ႔တယ္ အရွင္ဘုရားတုိ႔ကဘာေတြလည္း ဒါပရဟိတအစစ္မွန္လုပ္ေနတာ ။ ဆြမ္းစား သကၤန္းေခါင္းျမီးျခံဳအိိပ္ေနတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ေတြကမ်ား ငါ႔လုိပရိတ္သတ္မ်ားတဲ႔သူကုိ ေျပာရလားလုိ႔ မလုိက္နာေတာ႔ဘာလုပ္ႏုိင္မွာမုိ႔လုိ႔လဲ ဒီလုိအာဏာပါ၀ါ္လာမျပနဲ႔ ဒါဒီမုိကေရစီ ကုိယ္ၾကိဳက္သလုိက်င္႔သုံးလုိ႔ရတယ္နားလည္လားလုိ႔ ျပန္အသံလႊင္႔လုိက္ရင္ ။ ေက်းဇူးခံေက်းဇူးစား ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါ တကာတကာမေတြကလည္း ဒါမွတုိ႔ဘုန္းဘုန္းက ဟုိဘုန္းဘုန္းအလုိမရိွ ဒီဘုန္းဘုန္းလုိ ဒုိ႔နဲ႔တစ္သားထဲရပ္တည္တဲ႔သံဃာေတာ္မွ အစစ္အမွန္သံဃာ သူတုိ႔ေတြကဘာေတြလဲဘာညာနဲ႔ ငရဲတြင္းကုိ ၀ုိင္းတူးၾကေတာ႔တာပါပဲ ။

    ဒီလုိရဟန္းဆုိးေတြနဲ႔ေပါင္းလုိက္ျခင္းသည္ပင္ အရင္ကသဒၶါတရာလုိ ဘုရားသားေတာ္မွန္ရင္ၾကည္ညိဳႏုိင္တဲ႔စိတ္ထားေတြေပ်ာက္သြားၾကျပီ

ငါတုိ႔အတြက္အက်ိဳးမ်ားရင္ေထာက္ပံ႔မယ္ အက်ိဳးမမ်ားရင္ေတာ႔
အလကားေက်ြးမထားႏုိင္ဘူးရယ္လုိ႔ သံဃာကုိ က်ြန္စာရင္းသြင္းမွန္းမသိသြင္းပစ္လုိက္ၾကပါတယ္ ။

   ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီကုိယ္ေတာ္လုပ္ရပ္ကုိ ကုလဒူသက သူေတာ္ေကာင္းအမ်ိဳးေတြရဲ႔ စစ္မွန္တဲ႔သဒၶါတရားကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္တဲ႔ သာသနာ႔ဗုိင္းရပ္ေကာင္ လုိ႔ ဘုရားရွင္က သုံးႏွု့ံးရွဳံ႔ခ်သြားတာပါ။
    ဒီလုိလာဘ္လာဘကုိငဲ႔ျပိး သာသနာကဖ်က္ကယက္လုပ္ေနတဲ႔ ကုလဒူသကရဟန္းနဲ႔ တကယ္႔သူေတာ္စင္ေတြဟာ ျပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္းဆုိတာကုိ ဘုရားရွင္က ဓမၼပဒ ဗာလ၀ဂ္မွာ

          အညာ ဟိ လာဘူပနိသာ၊ အညာ နိဗၺာနဂါမိနီ။
          ဧ၀ေမတံ အဘိညာယ၊ ဘိကၡဳ ဗုဒၶႆ သာ၀ေကာ။
          သကၠာရံ နာဘိနေႏၵယ်၊ ၀ိေ၀ကမႏုျဗဴဟေယ။

* လာဘ္ရေၾကာင္း အက်င့္သည္ တစ္မ်ဳိးတျခားတည္း၊
* နိဗၺာန္ရေၾကာင္း အက်င့္သည္ တစ္မ်ဳိးတၿခားတည္း၊
           ဤသို႔ ဤအက်င့္ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စားကို ခြဲျခားသိေသာ  ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သား ရဟန္းသည္ လာဘ္ပူေဇာ္သကာကို မႏွစ္သက္ရာ။ ၀ိေ၀ကသံုးပါးကိုသာ တိုးပြားေစရာ၏…….ဟူ၍ ရဟန္းစစ္ရဟန္းမွန္တုိ႔က်င္႔ၾကံပြားမ်ားရမည္႔ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကုိ ေသခ်ာက်န ခ်ျပခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

    ဒီေနရာမွာ သံဃိကလာဘ္လာဘ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရည္မွန္းလွူဒါန္းထားတာေတြကုိ စားေသာက္မိတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ တကာမၾကီးတစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းဖူးတာေလး တင္ျပေပးပါဦးမယ္။

         ဦးဇင္းရယ္ ဘုရားတပည္႔ေတာ္မတုိ႔ ဒါေတြဒါေတြမသိနားမလည္ခင္က ဘုန္းၾကိးေက်ာင္းေတြသြားတယ္ ေက်ြးသမွ်စားတယ္ဘုရား …ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကဟင္းေပါင္းကမွ ဟင္းစုံသေလးဘာေလးနဲ႔ ခံတြင္းေတြ႔ခဲ႔မိတယ္။ ေနာက္ ဘုရားစာေပေတြေလ႔လာလုိ႔ ကုလဒူသကဆုိတာေတြနားလည္လာေတာ႔မွာ ဘုရားေက်ာင္းကန္ပစၥည္းကုိ သီလမရွိပဲသုံးစြဲမိရင္ ေထယ်ပရိေဘာဂ ၊ေပစၥ၀ကၡဏာမဆင္ျခင္ပဲ သုံးမိရင္ ဣဏပရိေဘာဂေတြထုုိက္တယ္ဆုိိတာ သိလာရတယ္ဘုရား ။တပည္႔ေတာ္တုိ႔လည္း အေၾကြးေတြတင္ကုန္ျပီထင္ပါ႔ဘုရား…..လုိ႔ စိတ္မေကာင္းၾကိးစြာေလွ်ာက္ာထားလာတယ္။
     ဟာ …..အဲဒီလုိလည္းစိတ္မေကာင္းမျဖစ္ရဘူးတကာမၾကိးေရ ၊အဲလုိအစြဲစိတ္နဲ႔မ်ား ေသသြားရင္ ေသခ်ာေပါက္မေကာင္းတဲ႔ဂတိေရာက္လိမ္႔မယ္ဗ် ။ကုိယ္မသိလုိ႔အဲလုိေတြလုပ္မိခဲ႔ေပမယ္႔ ကုိယ္သိတဲ႔အခ်ိန္ကစျပီး အခ်ိန္မဆုိင္းပဲ ေနာင္ဒီလုိမ်ိဳးအေၾကြးမတင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ရမွာေပါ႔။ လုံး၀မစားေကာင္းဘူးေတာ႔မဟုတ္ဘူးေနာ္…ကုိယ္ကဘုရားေက်ာင္းကန္ေရာက္တုန္း တံျမက္လွည္း ပန္းကန္ေဆး ၊ အမွုိက္ၾကဳံးခြက္တုိက္ အကုန္လုပ္ႏုိင္သမွ်လုပ္ေပးရမယ္ေလ ဒါဆုိ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႔ ဒါသ ၊သံဃက်ြန္တစ္ေယာက္ျဖစ္သြားလုိ႔ သံဃာေတာ္မ်ားပုိလွ်ံတဲ႔ ဆြမ္းက်န္ ကြမ္းက်န္ေလးေတာ႔စားလုိ႔ရပါတယ္ဗ်ာ။
   ဒါေပမယ္႔ ကုိယ္႔ေရွ႔လာခ်တည္ထားတဲ႔ အုန္းသီး ငွက္ေပ်ာသီးေတြကုိ နံပတ္တစ္ အရင္စဥ္းစားရမွာက။ ငါသည္ သံဃာ႔ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြလုပ္လုိ႔ သံဃာ႔က်ြန္ျဖစ္သြားၿပီ ဒီစားဖြယ္ေတြစားထုိက္တာေတာ႔မွန္ရဲ႔ ၊ငါ႔ထက္ အက်င္႔သီလျမင္႔ျမတ္တဲ႔ သာမေဏေလးေတြမစားၾကရေသးတာမ်ား ရွိေနေသးလား ။ ငါ႔ထက္အလုပ္ေတြပုိလုပ္ေနတဲ႔ အရံေစာင္႔ေဂါပကလူၾကိးေတြမ်ား စားခ်င္ၾကေသးလားမသိဘူး ။သူတုိ႔ထက္ဦးဦးဖ်ားဖ်ားသြားစားမိရင္ေတာ႔ ငါမသင္႔ဘူး အစားတစ္လုပ္နဲ႔ သမုိင္းေတာ႔အပုပ္မခံဘူး …ေနာက္ဆုံးဘယ္သူမွ မစားလုိ႔က်န္မွ ငါစားမယ္လုိ႔ စဥ္းစားဆင္ျခင္ျပီးမွ စားတာအေကာင္းဆုံးပါပဲ လုိ႔ သတိေပးေျပာၾကားလုိက္ရဖူးေသးတယ္။
    ဒါဟုတ္မဟုတ္ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည္႔ဖုိ႔လုိပါတယ္။

   အခုေခတ္မွာ က်ြႏု္ပ္ေတြ႔ၾကဳံရသမွ် လူအမ်ားက်င္႔သုံးေနထုိင္မွုတုိ႔သည္ တကယ္႔သာသနာ႔မ်က္လုံးတပ္ၾကည္႔လုိက္ပါက ဗုိင္းရပ္ကပ္ပါးေကာင္မ်ားအၿဖစ္သာေတြ႔ၾကရဖုိ႔ မ်ားလွေပ၏
     အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ က်ြႏု္ပ္တုိ႔ငယ္စဥ္ စာသင္တုိက္ေတြေနခဲ႔ရစဥ္က ဆြမ္းကပ္ရွိျပိဆုိလွ်င္ ကုိရင္ငယ္ေလးေတြ မ်က္ႏွာမဲ႔ၾကရျပီ ။
    လူမ်ားထုိင္စားေသာက္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ ခုံေတြေရႊ႔ရသယ္ရ။ ပန္းကန္ုေတြထုတ္ရျပင္ရ။ေနာက္ ဟင္းခ်က္ေတာ႔လည္း ကုိရင္ေတြပဲ ။
လူအမ်ားက ေရစက္ခြက္ေလးကုိင္ျပိး အမွ်အမွ်ေ၀ျပိး စလြန္းကားေလးေတြေမာင္းထြက္သြားၾကတယ္ သူတုိ႔ေတြစားျပိး စုပစ္ထားခဲ႔တဲ႔ ပန္းကန္ျပားမ်ား ။ခုံမ်ား ေကာ္ေစာမ်ား ဒါေတြ ဒါေတြအားလုံးက ကုိရင္ေလးေတြပဲ ျပန္သိမ္းၾကရျပန္ပါတယ္။

      စာသင္တုိက္မ်ားမွာ ကုိရင္ေတြလုပ္အားနဲ႔ သံဃာေတြဆြမ္းကပ္တာက သဘာ၀က်ေပမယ္႔ ယခုလုိ စာက်က္စာအံပါကုိဖ်က္ျပီး လူေတြစားေသာက္ထားခဲ႔သမွ်ေတြလုိက္လံသိမ္းဆည္းေနရတာကုိက အလြန္ပင္ မႏွစ္ျမိဳ႔ဖြယ္ကားအမွန္ပင္။ထုိအလွူ႔ရွင္ႏွင္႔အဖြဲ႔မ်ားသည္လည္း ၀တ္ေကာင္းစားလွေတြ၀တ္ ဇြန္းခရင္းမ်ားနဲ႔ စားေသာက္ၾကတာမုိ႔ ပန္းကန္ေတြေဆးဖုိ႔ေနေနသာသာ သယ္ေတာ္မေပးခ်င္ပဲ မသိမသာ လစ္သြားၾကတာပါပဲ။
      ဒီလုိအျဖစ္ေတြကုိ စာဖတ္သူတို႔ပါ မပါမိၾကေစဖုိ႔
ေထာက္ျပလုိက္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ သိလွ်င္ ထုိသုိ႔မၿဖစ္ဖုိ႔ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရမွာပါပဲ။
ကဲေဆးကုမွဴနဲ႔ ရဟန္းေတာ္တုိ႔၀ိနည္းကုိ ျပန္ဆက္ၾကဦးစုိ႔ --
                           ......................................

      ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက ဗ႓ာရဝါသီတိႆမေထရ္ၾကီးလုိ႔ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ႔တဲ႔ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ရွိခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ထုိရဟန္းေတာ္ဟာ ဘုရားရွင္ထံေတာ္မွ ကမၼ႒ာန္းကုိသင္ယူျပီး ကမၼ႒ာန္းတရားကုိပြားမ်ားဖုိ႔ရန္ ေနရာလုိက္ရွာရာ အလြန္ဆိတ္ျငိမ္တဲ႔ေတာင္ၾကားတစ္ခုမွ လွုိင္ဂူတခုကုိိေတြ႔ရျပီး ထုိအရပ္မွာပဲ တရားအားထုတ္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ေတာ္မူလုိက္တယ္ ။

      ေနာက္ အနီးနားကရြာကုိဆြမ္းခံၾကြျပန္ေတာ႔လည္း သဒၶါတရာရွိတဲ႔ ဥပါသိကာမတစ္ဦးကလည္း သားတည္းဟူေသာ ခ်စ္ျခင္းနဲ႔ ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းေတြျပည္႔စုံေအာင္ေလာင္းလွူပါသတဲ႔ ။                                ဒီလုိ ဆြမ္းကြမ္းေနရာအဆင္ေျပတဲ႔ေနရာေလးျဖစ္လုိ႔ ေနလာလုိက္တာ ဆယ္႔ငါးရက္ေတာင္ရွိလာပါျပီ ။ဒါေပမယ္႔ ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ေနရတာက ထုိလွုိင္ဂူေစာင္႔နတ္သမီးပါ။ ရဟန္းရဲ႔သီလတန္ခုိးေၾကာင္႔ သားငယ္ေလးလက္ဆြဲျပီးလွုိင္ဂူျပင္ဖက္ထြက္ေနရျပီး ဘုံေပ်ာက္ေနတာေပါ႔ ။ တစ္ေန႔ျပန္ၾကြႏုိး တစ္ေန႔ျပန္ၾကြႏုိးနဲ႔ ေစာင္႔လာလုိက္တာ ဆယ္႔ငါးရက္ျပည္႔တဲ႔ေန႔အထိ ျပန္မၾကြေလေတာ႔ ငါမထြက္ထြက္ေအာင္လုပ္မွပဲလုိ႔ ရြာထဲက ဆြမ္းတကာမကေလးကုိ ျပဳစားလုိက္ျပီး ငါ႔အဖုိ႔ အျခားဗလိနတ္စာျဖင္႔ အက်ိဳးမရွိေခ် သင္၏အိမ္၌ ဆြမ္းခံၾကြလာမည္႔ ကုိယ္ေတာ္ထံမွ
ေဆးတစ္စုံတစ္ရာေတာင္းျပီးသာ ကေလးကုိတုိက္ပါေလာ႔ ၊ယင္းသုိ႔ ထုိကုိယ္ေတာ္ေဆးကုေပးလွ်င္ သင္၏ကေလး ခ်မ္းသာရာရလိမ္႔မည္လုိ႔ ပူးကာေျပာသတဲ႔ ။ အစပထမေတာ႔ မိခင္ရင္ခမ်ား သူေတာ္စင္ရဟန္းကုိ သူ႔သားေလးအသက္ကယ္ေပးဖုိ႔ ေဆးကုခုိင္းျပီး သီလဖ်က္ခုိင္းရန္သင္႔မသင္႔ေပါ႔။   ေနာက္ဆု့ံးေတာ႔ ရဲရဲၾကီးဆုံးၿဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္တယ္ ငါ႔သားေလးအသက္ကယ္ဖုိ႔နဲ႔ ငါတုိ႔မိသားစုသဒၶါတရားအပ်က္ခံရမွာလား ေဟ႔အသင္နတ္ ငါ႔သားအသက္သာ အေသခံမယ္ ငါ႔ဆြမ္းခံရဟန္းထံမွေတာ႔ ဘယ္ေဆးမွမေတာင္းႏုိ္င္ဘူး။
     လွုိဏ္ဂူေစာင္႔နတ္သမီးလည္း လုံး၀အၾကံအုိက္သြားတယ္ အဓိကပစ္မွတ္က ထုိကုိယ္ေတာ္ ေဆးကုေစျ႔ပီး သီလပ်က္စီးေစဖုိ႔ပဲ ။
ဒီအေၿခေနမရေတာ႔ တစ္မ်ိဳးၾကံရျပန္တယ္ တကယ္႔အာဂဗုဒၶဘာသာ၀င္ ဒါယိကာမနဲံမွ သြားေတြ႔ေနတာကုိ သားအသက္အေသခံမယ္ ေဆးေတာ႔မေတာင္းႏုိင္ပါဘူးတဲ႔ ေလးစားဖုိ႔ အင္မတန္ေကာင္းတဲ႔ တကာမေလးပဲ။
   ဒါနဲ႔နတ္သမီးက ဒီလုိဆုိ ဆြမ္းခံကုိယ္ေတာ္ကုိေျခေဆးျပီး အဲဒီေျခေဆးေရနဲ႔ ဦးေခါင္းေလာင္းလုိက္ရင္ သင္႔သားေရာဂါေ၀နာအားလုံးေပ်ာက္ပါလိမ္႔မယ္လုိ႔ ေျပာခဲ႔ရတယ္တဲ႔။

     ဆြမ္းတကာမေလးလည္း ေရဆုိတာကေတာ႔ ေဆးမွမဟုတ္ပဲ အျပစ္မရွိပါဘူး ဟုဆုိကာ ဆြမ္းခံၾကြလာေတာ႔ အရင္ေန႔ေတြအတုိင္း ကုိယ္ေတာ္ကုိေျခေဆးေပးျပိး အရွင္ဘုရား ဒီေျခေဆးေရနဲ႔ တပည္႔ေတာ္သားေလးေ၀ဒနာ သက္သာေပ်ာက္ကင္းဖုိ႔ ေရးေလာင္းေပးခ်င္ပါတယ္ ခြင္႔ေတာင္းတာေပါ႔ ။
ကုိယ္ေတာ္ကလည္း ေျခေဆးေရဆုိတာ ေဆးမွမဟုတ္တာကုိ ရပါတယ္တကာမၾကိးေလာင္းပါလုိ႔ ခြင္႔ေပးလုိ႔ေလာင္းလုိက္ေတာ႔မွ ကေလးေလးလည္း ပင္ကုိယ္ပကတိ သတိျပန္လည္ကာ က်န္းမာလာတာေပါ႔ ။ရဟန္းေတာ္လည္း ဆြမ္းခံရာမွျပန္လာေရာ နတ္သမီးကလွုိင္းဂူ၀ကုိပိတ္ရပ္လုိက္ျပီး …
    အုိ…ေဆးဆရာၾကီး ……အက်ြႏု္ပ္၏ေနရာလွုူိဏ္ဂူတြင္းသုိ႔လုံး၀၀င္ခြင္႔မရွိလုိ႔ သီလပ်က္ရဟန္း ဒုႆီလလုိ႔ စြပ္စြဲေျပာဆုိေတာ႔တာေပါ႔ ။ ဒီတင္ ရဟန္းေတာ္လည္း မတ္တပ္ရပ္ျပီး မိမိရဟန္းခံရာေန႔မွ ယခုအခ်ိန္တုိ္င္ေအာင္ ရဟန္းသီလတစ္စုံတစ္ရာက်ိဳးေပါက္တာမ်ားရွိသလားရွာေဖြ႔ၾကည္႔တယ္ ဘယ္ေနရာမွ အက်ိဳးအေပါက္မရွိ ျပီးျပည္႔စုံေနတဲ႔သီလ၀ႏၱၿဖစ္တယ္ဆုိတာ
 ေတြ႔ရတယ္။  ဒါနဲ႔...
    အုိနတ္သမီး ငါ၏သီလသည္ အစြန္းထင္းလုံး၀မရွိ ပကတိျဖဴစင္ေနပါလွ်က္ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ငါ႔အား ေဆးဆရာၾကီး(ဒုႆီလၾကီး)လုိ႔ ပုတ္ခတ္စြပ္စြဲဘိသနည္း…
   အုိရဟန္း သင္သည္ ယေန႔ ကေလးငယ္ေလးအား ေျခေဆးေရေပးျခင္းျဖင္႔ ရဟန္းသီလကုိခ်ိဳးေဖာက္ခဲ႔သည္မဟုတ္ပါေလာ။
   ထုိအခါမွ ရဟန္းေတာ္လည္း အလြန္ပင္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္သြားတယ္ ။ တယ္ အရေတာ္တဲ႔ငါပါလား ဒီလိုဏ္ဂူေစာင္႔နတ္သမီးသည္ ငါ႔အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာ နတ္မ်က္စိနဲ႔ရွာတာေတာင္မေတြ႔လုိ႔ ကေလးငယ္ကုိပူး၀င္ဖမ္းစားကာ ငါ႔ကုိေၿခေဆးေရေပးခုိင္းတာပဲ …
    ပီတိေတြတဖြားဖြား တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚလာတယ္ ။ ငါသည္ဘုရားသာသနာမွာ ေနရတာ အရေတာ္ေလစြ။ စသညျဖင္႔ မိမိသီလစင္ၾကယ္မွုကုိဆင္ၿခင္တဲ႔ သီလာႏုႆတိကေန ပီတိပႆဒၶိေတြတဖြားဖြားၿဖစ္လာရာမွ ထုိပီတိသုခေတြကုိ အနိစၥ၊ဒုကၡ ၊အနတၱလကၡဏာတင္ပြားမ်ားလုိက္ရာ ထုိေနရာပင္ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူသြားခဲ႔ပါတယ္။
    ထုိအေၾကာင္းကုိဘုရားရွင္သိေတာ္မူေသာအခါမွာ

                 အသံသ႒ံ ဂဟေ႒ဟိ၊ အနာဂါေရဟိ စူဘယံ။
                 အေနာကသာရိမပၸိစၧံ၊ တမဟံ ျဗဴမိ ျဗာဟၼဏံ။

     လူမွုကိစၥမ်ားကုိ ၀ုိင္း၀န္းလုပ္ကုိင္ေပးရင္း လူတုိ႔ႏွင့္လည္းေကာင္း ၊
သပိတ္ဖုတ္ၿခင္း သကၤန္းခ်ွဳပ္ၿခင္း စသည္လုပ္ေပးကာ ရဟန္းတို႔ႏွင့္လည္းေကာင္း ႏွစ္ပါးစံုေသာသူတို႔ႏွင့္ မေရာယွက္ေသာ တဏွာကင္း ေၾကာင္း အက်င့္႐ွိသည္ျဖစ္၍ အလိုနည္းေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို မေကာင္းမွဳမွ အပျပဳအပ္ျပီးေသာ သူေတာ္စင္ ျဗဟၼဏဟု ငါဘုရားေဟာၾကားသတ္မွတ္ေတာ္မူတယ္…လုိ႔ေကာင္းခ်ီးေပးေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
    ဒါ႔ေၾကာင္႔ သူေတာ္ေကာင္း သီလ၀ႏၱရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ထုိအသက္ကယ္ေဆးကုေပးတယ္ဆုိတဲ႔ အလဇၨီဒုႆီလ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းအလုပ္ကုိ လြန္စြာဆက္စုပ္ၾကေၾကာင္း သေဘာေပါက္သင္႔ၾကပါတယ္။

   ေနာက္မေထရ္တစ္ပါးကေတာ႔ မဟာမိတၱမေထရ္လုိ႔ေခၚပါသတဲ႔ သူ၏ေမြးမယ္ေတာ္ၾကီးခမ်ာ ႏုိ႔ကင္ဆာၿဖစ္ကာ ကုသမရသည္႔အဆုံး ၾကံရာမရ  ေဆးေလးဘာေလးရွာေပးဖုိ႔ရန္ ႏွမငယ္ဘိကၡဳနီမေလး အား ေဆးအေတာင္းလႊတ္လုိက္သတဲ႔။ ဒါနဲ႔ညီမငယ္ေလးက အစ္ကုိၾကီးဦးဇင္းထံ မယ္ေတာ္ၾကီးအတြက္ေဆးလာေတာင္းရာမွာ
     ''ငါ႔ညီမေရ အစ္ကုိကေတာ႔ ရဟန္းတစ္ပါးဆုိေတာ႔  ေဆးျမစ္ စသည္တို႔ကို စု၍ ေဆးကို ႀကိဳခ်က္ရန္ နားမလည္ဘူး၊ ဒါေပမယ္႔ မယ္ေတာ္ၾကီးေရာဂါအတြက္ ငါေဆးနည္းေကာင္းတစ္ခုေပးလုိက္မယ့္ အဲဒါကေတာ႔ အစ္ကုိၾကီးရဲ႔ သီလစင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေၾကာင္းသစၥာတရားပါပဲ…ဟုဆုိကာ
        “ငါသည္ ရဟန္းျပဳၿပီးသည္မွ စ၍ တပ္မက္ေသာ ကိေလသာႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ စကၡဳစေသာ ဣေႁႏၵတုိ႕ကို ဖ်က္၍ မာတုဂါမ ၏ အဆင္းကို မၾကည့္စဘူးေပ၊ ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္ ငါ၏ မယ္ေတာ္အား ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္ပါေစသတည္း”ညီမကေလးေရွ႔မွာပင္ သစၥာဆုိျပလုိက္ပါသတဲ႔။
     ထုိ႔ေနာက္ ႏွမ မယ္ေတာ္ၾကီးထံၿပန္ျပီး ဤအတုိင္း သစၥာစကားကို ဆို၍ ဥပါသကာမႀကီး၏ ကိုယ္ကို သံုးသပ္ေလေလာ့''ဟု ဆို၏။
      ႏွမေတာ္ဘိကၡဳနီမသည္ မိခင္ထံသို႔ သြား၍ ဤအေၾကာင္းကို ေျပာၾကားၿပီးလွ်င္ ထိုမေထရ္မိန္႔မွာ လိုက္သည့္အတိုင္း သစၥာျပဳေလ၏။

      အံ႔ၾသဖြယ္ေကာင္းသည္ကား ထုိမယ္ေတာ္ ဥပါသကာမႀကီး၏ အိုင္းအနာသည္ ထိုခဏ၌ပင္လွ်င္ ေရျမႇဳပ္စိုင္ကဲ့သို႔ေက်၍ ေပ်ာက္ေလ၏၊

      ထိုမယ္ေတာ္ ဥပါသကာမႀကီး သည္ (အိပ္ရာမွ) ထ၍ ''ျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ အကယ္၍ ထင္ရွားရွိျငားအ့ံ၊ ငါ့သားႏွင့္တူေသာ ရဟန္းေကာင္း၏ ဦးေခါင္းကို ကြန္ယက္ဇာလကၡဏာေတာ္ျဖင့္ ဆန္းၾကယ္ေသာ ေ႐ႊလက္ေတာ္ျဖင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ မသံုးသပ္ပဲ ရွိအ့ံနည္း (သံုးသပ္ေတာ္မူရာသည္သာတည္း)''ဟု ႐ႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္ေသာ စကားကို က်ဴးရင့္ႁမြတ္ဆုိခဲ႔ပါသတဲ႔။
     ကဲထုိဥပါသိကာမၾကီးမွမဟုတ္ပါဘူး ထုိကဲ႔သုိ႔ ကုိယ္ႏွင္႔ႏွုတ္ကုိ ေစာင္႔ထိန္းရတဲ႔ ပါတိေမာကၡသံ၀ရသီလေရာ ၊စိတ္ကုိလုံျခဳံေအာင္ ေစာင္႔ထိန္းရတဲ႔ ဒြါရေၿခာက္ျဖာ ၀ိပႆနာဘာ၀နာဆုိတဲ႔ ဣျႏၵိယသံ၀ရသီလကုိပါ လုံၿခဳံစြာေစာင္႔ထိန္းေတာ္မူႏုိင္တဲ႔ တကယ္႔သူေတာ္စင္ၾကီး ဘုရားသားေတာ္ရင္ႏွစ္ေျမးေတာ္စစ္ၾကီးျဖစ္ေၾကာင္း သစၥာဆုိျပလုိက္တာကုိက မိမိသည္ပင္ ဖတ္ရွုေလ႔လာရင္း ၾကက္သီးတျဖန္းျဖန္းထသြားခဲ႔ရပါတယ္။ 

“ငါသည္ ရဟန္းျပဳၿပီးသည္မွ စ၍ တပ္မက္ေသာ ကိေလသာႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ စကၡဳစေသာ ဣေႁႏၵတုိ႕ကို ဖ်က္၍ မာတုဂါမ ၏ အဆင္းကို မၾကည့္စဘူးေပ၊ ဤမွန္ကန္ေသာ သစၥာစကားေၾကာင့္….ဆုိတဲ႔စကားတစ္လုံးဟာ လြယ္တယ္မထင္လုိက္ပါနဲ႔ ။လူတုိင္းဟာ ကုိယ္နဲ႔ႏွဳတ္ကုိယ္မက်ဳးလြန္မေဖာက္ၿပားမိေအာင္ေစာင္႔စည္းႏုိင္ၾကေပမယ္႔ ။စိတ္ထဲကေန မျပစ္မွားမိ လွပတဲ႔အဆင္းရူပါရုံအေပၚတပ္မက္မွူမျဖစ္ေအာင္ ေစာင္႔စည္းႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာကေတာ႔ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာနဲ႔ကင္းျပီး
လုံး၀မျဖစ္ႏုိင္ေလာက္တဲ႔ အေျခေနတရပ္မဟုတ္ပါလား ။ ဒီလုိသူေတာ္စင္ သားၾကီးတစ္ေယာက္ကုိေမြးထုတ္ေပးလုိက္ရတဲ႔ ဘယ္မိခင္မ်ိဳးမဆုိ အထက္ပါမယ္ေတာ္ၾကီးကဲ႔သုိ႔ ဥဒါန္းက်ဳးရင္႔မိၾကမွာပါပဲ။ 

     ညာတိပလိေဗာဓကုိလည္းပယ္ခြါႏုိင္ၾကကာ ရဟန္းသီလကုိလည္းၿပည္႔၀ေအာင္ၿဖည္႔က်င္႔ႏုိင္ၾကေစေၾကာင္း ရည္သန္လွ်က္                               ……………………………………………..                   
                                           လကၤာအရွင္(မုံရြာ)

                                             ( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..