
(၈) အနာေရာဂါပလိေဗာဓ
အနာေရာဂါတစ္စုံတစ္ခု နာက်င္ခံခက္ ႏွိပ္စက္ လတ္ေသာ္ တရားဘာ၀နာကုိ စိတ္ခ်မ္းသာစြာမရွူပြားႏုိင္ေတာ႔ပဲ ကမၼ႒ာန္းတရား အေႏွာက္အယွက္အဟန္႔အတား ၿဖစ္သြးတတ္ပါတယ္ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ထုိအနာေရာဂါ ပလိေဗာဓကိုိ ေဆးကုျခင္းျဖင့္ ျဖတ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အဂၤုတၳိဳရ္ ပဥၥက ပဓာနိယဂၤသုတ္ေတာ္လာ တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္သူ ေယာဂီသူေတာ္စဥ္ၿပည္႔စုံရမည္႔အခ်က္မ်ားမွာ-
“ယုံၾကည္ ၊ က်န္းမာ ၊ ေၿဖာင္႔မတ္စြာျဖင္႔ ေလွ်ာ္စြာအားထုတ္ ၊နာမ္ႏွင္႔ရုပ္ကုိ ၊ျဖစ္ခ်ုဳပ္သိျမင္ ဤငါးအင္ မွန္ပင္မဂ္ရေၾကာင္း” ဆုိတဲ႔အဂၤါငါးခ်က္ကုိ ဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
အရင္ဆုံး မိိမိရွုပြားသည္႔ တရားနည္းလမ္းသည္ နည္းမွန္လမ္းမွန္ဆုိတာရယ္၊ မိမိအစြမ္းအစရယ္ကုိ ယုံၾကည္ထားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဟုိနည္းေကာင္းႏုိးႏုိး ၊ဒီနည္းမွန္ႏုိးႏုိး သံသယ ၀ိစိကိစၦာေတြမ်ားျပီး နည္းလုိက္စမ္းေနတာနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္သြားသူမ်ားအဖုိ႔ေတာ႔ တရားရဖုိ႔ လမ္းစမျမင္ႏုိင္ပါဘူး။
ေနာက္ထပ္အဂၤါရပ္တစ္ခုျဖစ္တဲ႔ က်န္းမာေရးေကာင္းျခင္းဆုိတာလည္း တရားအားထုတ္သူေယာဂီအဖုိ႔ အလြန္အေရးပါပါတယ္။ ဒါဆုိဟုတ္ျပီ က်န္းမာတယ္ဆုိတာ ဘာကုိေခၚပါလိမ္႔။ ဒါကုိဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္က “အနာေရာဂါကင္း၏၊ မေအးလြန္း မပူလြန္းေသာ အလယ္အလတ္ျဖစ္၍ ကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းျခင္းငွါခ့ံေသာ အစာကို အညီအမွ်ေၾကက်က္ေစတတ္သည့္ ဝမ္းမီးႏွင့္ျပည့္စံု၏”လုိ႔ ေဟာျပထားခဲ႔တာပါ။
ေျဖာင္႔မတ္ရမယ္ဆုိတာက သဒၶါနဲ႔ပညာ ၀ီရိယနဲ႔ သမာဓိကုိ အညီအမွ်ထမ္းပုိးျပီး မဂၢင္လမ္းကုိ တစ္ေျဖာင္႔ထဲေလွ်ာက္သြားရမယ္လုိ႔ ုဆုိလိုပါတယ္။ သဒၶါလြန္ျပီး ပညာမပါျပန္ရင္လည္း မဂ္အတုကုိမဂ္အစစ္ လမ္းမွားကုိလမ္းမွန္ထင္ျပီး မလုိရာေရာက္သြားတာပါပဲ ။
လမ္းကမွန္ေနပါလွ်က္နဲ႔ ညာဏ္ၾကီးရွင္လုပ္ကာ ဒီလုိရွုတာကမွ ပုိလမ္းမွန္မွာေပါ႔ ဟုိလုိရွဳကြက္ကမွားေနတာပဲ စသည္ျဖင္႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားမွဳေတြမ်ားေတာ႔ သံသယမ်ားစြာနဲ႔ ေရွ႕မေရာက္ခရီးမတြင္ႏုိင္လုိ႔ လုိရာမေရာက္ျပန္ဘူး။
၀ီရိယလြန္ေနျပန္ရင္လည္း အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္တရားမတက္ႏုိင္လုိ႔ စိတ္ဓာတ္က်ခဲ႔ရသလုိျဖစ္သြားမွာပါ။
သမာဓိလြန္ေနရင္လည္း ခရီးသြားပါတယ္ဆုိ နားနားေနေနေပါ႔ ၿဖစ္ေနဦးမွာပါ။သမထဖက္အေလးသာျပီး စ်ာန္ခ်မ္းသာနဲ႔ေနတဲ႔အခ်ိန္ကမ်ားေနျပန္ရင္လညး္ ၀ိပႆနာပညာဖက္မတက္ႏုိင္ျဖစ္တတ္တယ္ ညာဏ္ဦးမေဆာင္ျဖစ္ေနတတ္တယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဒီသဒၶါနဲ႔ပညာ ၀ီရိယနဲ႔သမာဓိတုိ႔ အညီအမွ်ညွိျပီးမွ မိမိသြားရမယ္႔လမ္းကုိေျဖာင္႔တန္းစြာသြားလုိ႔ မိန္႔ဆုိထားတာပါ။
ထုုိအတုိင္းေလ်ာ္တဲ႔၀ီရိယနဲ႔ၾကိဳးစားအားထုတ္လုိ႔ ျဖစ္ပ်က္သေဘာတရား အနိစၥေတြ ညာဏ္မွာထင္လာျပီဆုိတာနဲ႔ ေအာင္ျမင္မွဳပန္းတုိင္ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ေတာ႔မယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ တရားရႏုိင္ဖုိ႔ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုက အနာေရာဂါကင္းရမယ္ဆုိေတာ႔ အဲဒီေရာဂါဆုိတာ သည္းေၿခနာလား ေလနာလား မကြဲဘူးေလ ဒီေတာ႔ သံသယျဖစ္ေနတဲ႔ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ဘုရားရွင္ထံေမွာက္သြားျပီး
“ေရာေဂါ ေရာေဂါ’တိ ဘေႏၱ ၀ုစၥတိ ၊ကတေမာ ေရာေဂါ ”ေရာဂါဆုိတာ ဘယ္လုိအရာပါလဲဘုရားလုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလုိက္တာေပါ႔။ ထုိအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ဘုရားရွင္က ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ။
“ေရာေဂါတိ ဘိကၡေ၀ ကာယေႆတံ အဓိ၀စနံ”ေရာဂါဆုိတာ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ေျပာလုိရင္းျဖစ္တယ္။ ရုပ္ခႏၶာၾကီးဟာ ေရာဂါပါပဲ ခ်စ္သားတုိ႔လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
ရုပ္တရားဆုိတာ ရုပၸတီတိ ရူပံဆုိတဲ႔ အတုိင္း အျမဲမျပတ္ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလြဲ ပ်က္စီးျခင္းေဘးေတြ ဆုိက္ေနတာမလား ။ အျခားဣရိယာပထ သြားရပ္ထုိင္ေလ်ာင္းေတြနဲ႔ ေျပာင္းေျပာင္းေပးေနလုိ႔ ဒုကၡေ၀ဒနာဆုိတာ မသိသာတာေလ။ မယုံရင္ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မလွုပ္မယွက္ပဲ ထုိင္ျခင္း ၊အိပ္ျခင္းစတဲ႔ ဣရိယာပုတ္ တစ္မ်ိဳးထဲနဲ႔ေနျပီး ခႏၶာကုိယ္ကုိညာဏ္စုိက္ၾကည္႔လုိက္ပါ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ ျဖစ္လုိက္ပ်က္လုိက္ အစားထုိးလုိက္ဆက္ေနတာေတြ ျမင္ရမွာပါ ။ ဒီလုိေတြ ဒုကၡကုိဒုကၡမွန္းသိေအာင္ အနိစၥကုိ အနိစၥမွန္းသိေအာင္ ဒီအေျခေနေတြကေန ေရွာင္ေျပးလုိ႔မရမွန္းသိေအာင္ ထိတ္ေအာင္လန္႔ေအာင္ သံေ၀ဂညာဏ္ေတြရင္႔သန္လာေအာင္ ရွူပြားရတာကုိက ခႏၶာကုိ ၀ိပႆနာတင္တယ္ ေခၚတာေပါ႔၊ ဒီေတာ႔ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းမွ က်န္းမာေရးေကာင္းမွပဲ တရားအားထုတ္လုိ႔ရမွာလုိ႔ မယူဆရပါဘူး။
မဟာေဗာဓိျမိဳင္ဆရာေတာ္ဘုရားကေတာ႔ ယုံၾကည္က်န္းမာစတဲ႔ အဂၤါရပ္ေတြမွာ က်န္းမာဆုိတာ စိတ္က်န္းမာေရးကုိေျပာတာပါ။ ခႏၶာကုိယ္ကေရာဂါအလဲထုိးမွဳေၾကာင္႔ ေသပြဲ၀င္ရဆဲဆဲေတြေတာင္မွ စိတ္ဓာတ္ၾကံ႔ခုိင္ျပီး တရားထူးမရရေအာင္ အားထုတ္ျပသြားသူေတြ အမ်ားၾကီးရွိခဲ႔တယ္လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူဖူးပါတယ္။ (ဒါအလြန္အင္မတန္ေလ်ာ္ကန္တဲ႔ေကာက္ခ်က္တခုပါပဲ )။
သီဟုိဠ္က်ြန္းမွာ သူေ႒းသားအျဖစ္မွ ရဟန္း၀တ္လာေသာ အရွင္တိႆဆုိတဲ႔မေထရ္ဟာ ညွင္းဆဲသတ္ျဖတ္ဖုိ႔၀ုိင္းထားေသာလူဆိုးတို႔ကို
''အေမာင္တို႔ ငါသည္ ေျခေထာက္ ၂-ေခ်ာင္းတို႔ကို ႐ုိက္ခ်ဳိးၿပီးလွ်င္ သင္တို႔ကို (တျခားသို႔ ထြက္မေျပးမည့္ အေၾကာင္း) သိေစပါအ့ံ၊ ငါသည္ ရာဂႏွင့္တကြ ေသျခင္းကို စက္ဆုပ္ပါ၏၊ ရွက္ႏိုးပါ၏''ဟု ေျပာဆိုေတာင္းပန္ကာ ထုိမိမိေျခေထာက္မွ ဒဏ္ရာေ၀ဒနာကုိပင္ ၀ိပႆနာတင္ရွူကာ အရဟတၱဖုိလ္ဆုိက္ေရာက္သြားေတာ္မူခဲ႔ရဖူးပါတယ္။
အၿခားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္လည္း အသည္းအထန္ မက်န္းမာသည္ ျဖစ္၍ မိမိလက္ျဖင့္ အာဟာရကိုေသာ္ လည္း သံုးေဆာင္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္သည္ျဖစ္၍ မိမိ၏ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္၌ ကြၽံနစ္လ်က္ တေျပာင္း ျပန္ျပန္ လူးလိမ့္ေနရ၏၊ ထိုသို႔ လူးလွိမ့္ေနရေသာ မေထရ္ကို ရဟန္းငယ္တပါးက ျမင္၍ ''ဇီဝိတိေႁႏၵႏွင့္ စပ္ေသာ သခၤါတုိ႔သည္ ေၾသာ္ ဆင္းရဲကုန္စြ'' ဟူ၍ ညည္းတြားေျပာဆိုမိ၏။
ထိုရဟန္းငယ္ကို မေထရ္ႀကီးက ''ငါ့ရွင္ ငါသည္ ယခုေသသည္ရွိေသာ္ နတ္စည္းစိမ္ကို ရအ့ံ၊ ဤသို႔ရအ့ံသည္၌ ငါ့မွာ ယံုမွားမရွိေပ၊ သို႔ေသာ္လည္း ဤရဟန္း သီလကို ဖ်က္၍ ရေသာနတ္စည္းစိမ္ မည္သည္ သိကၡာကို စြန္႔၍ရေသာ လူ႔အျဖစ္ႏွင့္ တူ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ငါအလုိမရွိေခ်'' ဟုဆိုၿပီးလွ်င္ ''သီလႏွင့္သာ အတူတကြ ေသမယ္လုိ႔''မိန္႔ေတာ္မူပါသတဲ႔။
ထုိသို႔ ဆုိၿပီးေနာက္ ထိုအိပ္ရာ၌ပင္လွ်င္ ေလ်ာင္းလ်က္ နာက်င္ခံခက္ ႏွိပ္စက္ေသာ ထို ေရာဂါေဝဒနာကိုပင္ သံုးသပ္လ်က္ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူခဲ႔ရပါတယ္။ ထုိအေၾကာင္းကုိအၿခားသီတင္းသုံးေဖာ္တုိ႔ကုိလည္း မိမိအား အားက်ျမတ္ႏုိးေစေတာ္မူလုိ၍
''ငါ့ရွင္တို႔ တခုေသာအနာေရာဂါက ေတြ႔ထိႏွိပ္စက္ (အပ္)သည္ျဖစ္၍ အသည္းအထန္ ဆင္းရဲ ေရာက္ လ်က္ ေဖာက္ျပန္ေသာ ကိုယ္ရွိေသာ ငါ၏ ဤကိုယ္ေကာင္သည္ ေနပူေရာင္ျဖင့္ ပူေလာင္(အပ္)ေသာ ေျမမႈန္႔ေပၚ၌ ပစ္ခ်ထား(အပ္)ေသာ ပန္းကဲ့သို႔ လ်င္စြာ အကုန္ေျခာက္ေသြ႔ သြားလတံ့။
အၾကင္အပုပ္ေကာင္ခႏၶာကုိယ္၌ ရာဂေၾကာင့္လွသည္ ယဥ္သည္စသည္ျဖင္႔ ေမ့ေလ်ာ့ကုန္ေသာ မက္ေမာေတြေဝကုန္ေသာ ပုထုဇဥ္ငမုိက္သား သတၱဝါမ်ားတုိ႔သည္ သုဂတိဘဝသို႔ ေရာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ မိမိ၏သီလကိုေသာ္လည္း ဆုတ္ယုတ္ ပ်က္စီးေစကုန္ဘိ၏။
ႏွစ္သက္ဖြယ္မဟုတ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ျဖစ္ပါလ်က္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ဟု (မသိသူတို႔က) ေျပာဆိုအပ္ ေသာ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ စင္ၾကယ္သည္ဟု သမုတ္အပ္ေသာ (က်င္ႀကီးက်င္ငယ္စေသာ) အပုပ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္ သတိျပည့္ေသာ (ပညာမ်က္စိျဖင့္) မျမင္ႏိုင္ေသာ လူၿပိန္းအား ႏွစ္သက္ဖြယ္ ထင္ေအာင္ အေယာင္ေဆာင္ ျပတတ္ေသာ (ေရာဂါ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ျဖင့္) နာက်င္ေသာ ပုပ္ညႇီေသာ အနံ႔ ရွိေသာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ တပ္မက္ဖြယ္ကင္းေသာ နာျခင္းသေဘာရွိေသာ ဤအပုပ္ေကာင္ ႐ုပ္ကိုယ္၏အေပၚ၌ စက္ဆုပ္ ႐ြံရွာျခင္းသည္ သင္တို႔အား ျဖစ္ပါေစေလာ့၊ “ဟု အသုဘဘာ၀နာတရားေဟာၾကား ဆုံမေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ဆုိး၀ါးျပင္းထံ ခံရခက္တဲ႔ ဒုကၡဒုကၡလုိ႔ေခၚတဲ႔ ေရာဂါမ်ိဳးေတြေပၚလာရင္ ကမၼ႒ာန္းအရွုပ်က္မွာစုိးလုိ႔ ေဆးကုျခင္းျဖင္႔ ေရာဂါထေျမာက္ေအာင္လုပ္လုိက္ပါလုိ႔ေျပာထားတာပါ။ အကယ္၍ ရက္အနည္းငယ္ ေဆးကုတာေတာင္မွ ေရာဂါကသက္သာမလာပဲ တုိးလာေနတယ္ဆုိရင္ေတာ႔ အေသမဦးခင္ ညာဏ္ဦးေအာင္
''ငါသည္ ခႏၶာကိုယ္တည္း ဟူေသာ သင္၏ ကြၽန္မဟုတ္၊ အခစား လည္းမဟုတ္၊သင့္ကိုသာလွ်င္ လုပ္ေကြၽးလ်က္ အစမထင္ေသာ သံသရာဝဋ္၌ ဆင္းရဲသို႔ေရာက္ခဲ့ရေလၿပီ''ဟု ခႏၶာကိုယ္ကို ကဲ့ရဲ႔၍ ရဟန္းတရားကိုသာလွ်င္ ဆက္လက္အားထုတ္ရမည္႔အၾကာင္း တင္ျပေပးလုိက္ရပါသည္ ။
……………………………………………..
အနာေရာဂါတုိ႔ကုိ ေဆးျဖင္႔ျဖစ္ေစ စိတ္ျဖင္႔ျဖစ္ေစ ပယ္ခြါျပီး
အနာေရာဂါပလိေဗာဓမွကင္းေ၀းကာ တရားဘာ၀နာမ်ား
ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏုိင္ၾကေစရန္ရန္သန္လွ်က္။ ။
( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment