Tuesday, June 26, 2012

*****မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းမိၾကေစဖုိ႔ (၁၇) *****


             မိတ္ေဆြေကာင္းက တရားျပခဲ႔ေသာ ပကၠဳသာတိမင္းၾကီး
(မွတ္ခ်က္-ပုကၠဳသာတိမင္း ဟူ၍လည္းမူကြဲရွိေလသည္ )                         ********************

     ကႆပဘုရားရွင္သာသနာေနာက္ပုိင္းမွာ ေတာင္ထိပ္တက္အသက္စြန္႔ကာ တရားအားထုတ္ေတာ္မူခဲ႔ၾကသည္႔ ရဟန္းေတာ္ခုနစ္ပါးမွ တရားထူးမရပဲ အသက္စြန္႔သြားခဲ႔ရသူရဟန္းေတာ္ငါးပါးမွ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္ နတ္စည္းစိမ္လူစည္းစိမ္အၾကိမ္ၾကိမ္ခံစားေနခဲ႔ရာ က်ွြႏု္ပ္တုိ႔ဘုရားရွင္ပြင္႔ေတာ္မူလာရာအခ်ိန္၌ကား ပစၥႏၱရာဇ္အရပ္ တကၠသုိလ္ျပည္ၾကီးမွာ ပကၠဳသာတိမင္းၾကီးျဖစ္လာခဲ႔ပါတယ္။

      မဇၩိမေဒသက ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္႔ရွင္ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးနဲ႔  ပစၥႏၲရဇ္ အရပ္ေဒသက တကၠသိုလ္ျပည္႔ရွင္ ပကၠဳသာတိ မင္းၾကီးတုိ႔ဟာ သံခင္းတမန္ခင္းအရ မိတ္ဖြဲ႔ထားၾကတာေပါ႔ စီးပြားေရးအရလည္း ႏွစ္ႏုိင္ငံအခြန္ကင္းလြတ္ျပီး လြတ္လပ္စြာကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ခြင္႔ စာခ်ပ္စာခ်ြန္လႊာျပဳလုပ္ထားၾကပါသတဲ႔။

  ပကၠဳသာတိမင္းၾကီးဆုိတာကလည္း ဗိမၺသာရမင္းၾကီးနဲ႔ သက္တူရြယ္တူျဖစ္ျပီး တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔အား မိမိရင္၀ယ္သားကဲ႔သုိ႔ တရားဓမၼနဲ႔အညီအုပ္ခ်ဳပ္သတဲ႔ လစာရိကၡာခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ႔သင္႔သူကုိ ေလာက္ငွေအာင္ခ်ီးေျမွာက္တယ္၊ ခ်စ္ဖြယ္စကားကုိသာ ေျပာၾကားေလ႔ရွိတယ္။ ကုိယ္က်ိဳးမငဲ႔ပဲ တုိင္းသားျပည္သူတုိ႔အတြက္ အက်ိဳးစီးပြားကုိသာ ရြက္ေဆာင္တယ္။ ကုိယ္နဲ႔တန္းတူထားျပီး တရားဥပေဒနဲ႔အညီအုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ဘုရင္ၾကီးတစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။


   တစ္ခါမွာေတာ႔ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးထံ လက္ေဆာင္ပဏၰာေတာ္အျဖစ္ အေရာင္အေသြးငါးမ်ိဳးရွိျပီး အလြန္ႏူးညံ႔ေသာ  အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ႔ ကမၺလာၾကီးရွစ္ခုကုိ လက္ေဆာင္ပုိ႔လုိက္ပါသတဲ႔။ ထုိကမၺလာၾကီးမ်ားဟာ အလ်ားတစ္ဆယ္႔ေျခာက္ေတာင္ အနံ႔ရွစ္ေတာင္ခန္႔မွ်ရွိၾကပါတယ္။
      မ်ားေသာအားျဖင္႔ ကုိယ္တုိင္အလည္အပတ္ေရာက္ျဖစ္ၾကမွသာ လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြယူလာၾကတာေလ၊ ယခုပကၠဳသာတိမင္းၾကီးက မိမိအား တစ္ခါမွ်မျမင္ဖူး မိမိႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔လညး္ မလည္ပတ္ဖူးပါပဲလွ်က္ အမွတ္ရစြာ လက္ေဆာင္ပဏၰာမ်ားပုိ႔လုိက္သည္႔အတြက္ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးလညး္ ပကၠဳသာတိမင္း၏ မိမိႏွင္႔ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီွးမွူအေပၚမွာ အလြန္အားရ၀မ္းသာျဖစ္မိပါသတဲ႔ ......

     ဗိမၺိသာရကလညး္ အယူဖက္ကခ်ည္းေနလုိ႔မျဖစ္ေသးဘူးေလ အသြားရွိရင္ အျပန္လည္းရွိရမယ္မလား ဒီေတာ႔ လက္ေဆာင္ပဏၰာ တစ္ခုခုစီမံပုိ႔ဖုိ႔စဥ္းစားတယ္။ ပထမပုိ႔လုိက္တဲ႔ လက္ေဆာင္ပဏၰာထက္လည္း တန္ဖုိးအရည္အေသြးမနည္းမွျဖစ္လိမ္႔မယ္။ ငါ႔ဆီမွာလည္း အဖုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ႔ ေက်ာက္သံပတၱျမား သက္မဲ႔ရတနာေတြ မ်ားစြာရွိပါရဲ႔ ။ ဒါေပမယ္႔ သက္ရွိလက္ေဆာင္ပဏၰာနဲ႔စာရင္ သက္မဲ႔လက္ေဆာင္ပဏၰာဆုိတာ လူ႔အသုံးအေဆာင္ျဖစ္သြာတယ္ ။ သက္ရွိထဲမွာလည္း တိရစၦာန္ဆုိ ဆင္ျဖဴေတာ္သာအျမတ္ဆုံး ဒါေပမယ္႔ ဒါလည္းလူ႔အသုံးအေဆာင္ပဲျဖစ္ေနျပန္တယ္။ လူထဲမွာလည္း ေက်းရတနာက်ြန္ရတနာပုိ႔ဆက္လုိ႔ရပါရဲ႔ ၊ဒါေပမယ္႔ မိဖုရားရတနာေလာက္ တန္ဖုိးမရွိဘူး။....

     အင္း…..စၾကၤာမင္းၾကီးရဲ႔မိဖုရားဆုိတဲ႔ မိန္းမရတနာေတာင္မွ စၾကၤာမင္းအသုံးေတာ္ခံရတာျဖစ္လုိ႔ ေယာက္်ားသားေတြထက္စာရင္ေအက္က်ယုတ္နိမ္႔ေနျပန္တယ္။
ေယာက္်ားသားေတြထဲမွာလည္း အာဂါရိက ၊အနာဂါရိက ႏွစ္မ်ိဳးမွာ စၾက္ာမင္းၾကီးကေတာင္ ယေန႔ရွင္ရဟန္းျပဳတဲ႔ ကုိရင္ေလးကုိရွိခုိးရေတာ႔ အနာဂါရိကကျမတ္တယ္ ၊ ဒီအနာဂါရိကေတြမွာကုိ ေသကၡ-က်င္႔ဆဲနဲ႔ ။ အေသကၡက်င္႔ျပီးဆုိျပီးရွိေနျပန္တယ္ ဒီေတာ႔ ကိေလသာအာသေ၀ါကုန္ျပီး အေသကၡပုဂၢိဳလ္ေတြကျမတ္တာေပါ႔ ။ ဒီအေသကၡရဟႏၱာေတြထဲမွာလည္း သာ၀ကနဲ႔ ဗုဒၶဆုိျပီးႏွစ္မ်ိဳးရွိျပန္တယ္။ ဗုဒၶမွာကုိ ပေစၥကဗုဒၶ နဲ႔သမၼာသမၺဳဒၶရယ္လုိ႔ႏွစ္မ်ိဳးရွိျပီး သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားရွင္က အျမတ္ဆုံးျဖစ္ေတာ္မူပါတယ္ ဒီေတာ႔ ေလာကမွာ အျမတ္ဆုံး ဘုရားရတနာက ငါ႔ႏုိင္ငံတြင္းမွာ ရွိေတာ္မူေနတာပဲ ။

     ဒါေပမယ္႔ “ဗုဒၶါ ပန ပစၥႏၲိေမသု ဇနပေဒသု န အ႐ုဏံ ဥ႒ေပႏၲိ-ဘုရားရွင္ေတာ္တုိ႔မည္သည္ ပစၥႏၱရာဇ္အရပ္မွာ ညအိပ္ညေနသီတင္းသုံးျပီး အာရုံတက္ေတာ္မမူဘူး“.......ဒီေတာ႔ ဘုရားရွင္ကုိထုိပစၥႏၱရာဇ္သုိ႔ ေဒသစာရီၾကြေရာက္ရန္ေလွ်ာက္ထားလုိ႔လည္း မသင္႔ေတာ္ဘူး။  ဒါေပမယ္႔ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တုိင္ၾကြဘိသကဲ႔သုိ႔ ဘုရားရွင္ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိသာ ေရႊေပလႊာမွာေရးသားပုိ႔ေစမယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္သတဲ႔။

   ေလးေတာင္ခန္႔မွရွည္လ်ားျပီး တစ္ထႊာမွ်ေလာက္ထုထည္ရွိေသာ
ေရႊေပလႊာကုိျပဳလုပ္ေစ၍ ကုိယ္တုိင္လက္ေရးစာမူျဖင္႔ထြင္းထုကာ “ဤမဇၥ်ိမေဒသမွာ ဘုရားရွင္ပြင္႔ထြန္းေပၚေတာ္မူေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း ထုိဘုရားရွင္ေတာ္မွာ အရဟံအစရွိေသာ ဤသုိ႔ဤပုံ ဂုဏ္အလုံးစုံတုိ႔ႏွင္႔ျပည္႔စုံေတာ္မူေၾကာင္း နဲ႔ ဗုဒၶ၀င္ကုိ၄င္း၊ တရားဂုဏ္ေတာ္ႏွင္႔ အာဏာပါဏကမၼ႒ာန္းရွူနည္းကုိ၄င္း ၊သံဃာ႔ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ၄င္း အျပည္႔အစံုေရးကာ လက္ေဆာင္ပဏၰာအျဖစ္ ပကၠဳသာတိမင္းၾကီးထံ ပုိ႔ေစလုိက္ပါတယ္။

                  XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

   ပကၠဳသသာတိမင္းၾကီးသည္လည္း ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးထံမွ ထုိလက္ေဆာင္ပဏၰာအျဖစ္ ေရႊေပလႊာကုိရေသာအခါ  မဇၥ်ိမေဒသတြင္ ဘုရားပြင္႔ေတာ္မူေနေၾကာင္းႏွင္႔ ဘုရားမဟာဗုဒၶ၀င္ႏွင္႔ ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဖတ္ရွုေနရင္းပင္ ေမႊညွင္းတြင္းေပါင္း ကုိးေသာင္းကုိးေထာင္တုိ႔မွ
ေမႊးညွင္းအားလုံးရႊင္ကာ ၾကက္သီးတျဖန္းျဖန္းထကာ ဖရဏာပီတိ ဂြမ္းဆီထိရေလေတာ႔၏။

     ကမၻာကုေဋသိန္းေပါင္းမ်ားစြာပတ္လုံး သံသရာက်င္လည္ရပါေသာ္လည္း ၾကားသိရဖုိ႔ ခဲယဥ္းလွတဲ႔ ဒီရတနာသိုက္ညႊန္း သီတင္းစကားကုိ ဗိိမၺိသာရမင္းၾကီးကဲ႔သုိ႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ယၡဳဘုရားရွင္ပြင္႔ေပၚကာ တရားေဟာေတာ္မူေနေၾကာင္း ၾကားသိခြင္႔ရေပသည္ ၊ အလြန္ေက်းဇူးၾကီးေပစြ၊...ဟု သူငယ္ခ်င္းမင္းၾကီးရဲ႔
ေက်းဇူးတရားးကုိလည္း ေအာက္ေမ႔မိေတာ႔၏။

     တရားဂုဏ္ေတာ္ သံဃဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဆက္လက္ဖတ္ရွူရာမွာလည္း ထုိကဲ႔သုိ႔ ပီတိအဟုန္ကုိျဖစ္ေပၚခံစားရေသာဟူ၏ အာနာပါဏကမၼ႒ာန္းအေရာက္မွာ ထုိကမၼ႒ာန္းရွူနည္းရွူကြက္ကုိ ရြတ္ဆုိကာမွ်ျဖင္႔ ဟုိအရင္ပါရမီအဟုန္မ်ား၏ ဥပနိႆယသတၱိကေထာက္ပံ႔ကာ ရြတ္ဖတ္ရင္းပင္ စတုတၳစ်ာန္တုိင္ေအာင္ ရရွိေပါက္ေျမာက္သြာေလေတာ႔၏။ အံ႔ဖြယ္ေကာင္းေလစြ။

      မင္းၾကီးသည္ ထုိလက္ေဆာင္ပဏၰာစာခြ်န္လႊာကုိရရာေန႔မွ လခြဲၾကာသည္႔တုိင္ အနီးေနအလုပ္အေက်ြးေလးတစ္ေယာက္သာအေတြ႔ခံျပီး ျပႆဒ္ထက္မွာပင္ စ်ာန္တရားမ်ားရွူပြားလွ်က္ေနခဲ႔ေလသည္။
         တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔သည္လည္း လက္ေဆာင္ပဏၰာရရွိရာေန႔မွ တဆယ္႔ငါးရက္တုိင္တုိင္ မင္းမွုကိစၥမ်ားကုိလည္းမစီမံ ၊ကပြဲသဘင္လည္းမရွူစား တစ္ပါးထဲအခန္းေအာင္းေနေသာ မင္းၾကီးအား အဘယ္႔အတြက္ေၾကာင္႔ ယင္းသုိ႔ျဖစ္ရသနည္း ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးကမ်ား ထီးနန္းလုပ္ၾကံဖုိ႔ ဖ်ားေယာင္းသိမ္းသြင္းလုိက္ေလသေလာ ၊အေၾကာင္းကုိေျပာပါဟု စုရုံးကာနန္းရင္ျပင္မွာေအာ္ဟစ္ေတာင္းဆုိၾကေလလွ်င္
         ပကၠဳသာတိလည္း မင္းအျဖစ္ကုိဆက္လက္သိမ္းပုိက္မွာလား ၊ေဂါတမဘုရားရွင္ရွိရာလုိက္သြားျပီး ဘုရားရွင္တပည္႔သားလုပ္မွာလားလုိ႔ သူ႔ကုိယ္သူျပန္ေမးမိရာ

        " အုိ....မငး္အျဖစ္ဆုိတာ ဘုရားတပည္႔သားအျဖစ္နဲ႔ဘာမွႏုိင္းစာလုိ႔မရဘူး ငါရဟန္းျပဳေတာ႔အံ႔ "ဟုဆုံးျဖတ္၍ သန္လွ်က္ျဖင္႔ ဆံကုိျဖတ္ကာ ထုိသန္လွ်က္မင္းေျမွာက္တန္ဆာတုိ႔ႏွင္႔တကြ ေလသာျပတင္းတံခါးမွေန၍ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ထံပစ္ခ်လုိက္ျပီး ။ "အလုိရွိေသာသူငါ၏ထီးနန္းကုိ အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္ရစ္ၾကကုန္ ငါသည္ကား ေဂါတမဘုရားရွင္ထံသြားေတာ႔အံ႔"
ဟု ေျပာဆုိလုိက္ေတာ႔၏။ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔လညး္ ၀မ္းနည္းပက္လက္ငုိေၾကြးျမည္တမ္းၾကေလေတာ႔၏။

       မငး္ၾကီးလည္း အနီးေနအလုပ္အေက်ြးအား ဖန္ရည္စြန္းစေသာအ၀တ္ႏွစ္ထည္ႏွင္႔ ေျမသပိတ္ကုိေဆာင္ယူခဲ႔ေစ၍ ရေသ႔ရဟန္းအသြင္၀တ္ဆင္ကာ နန္းေတာ္ထက္မွာဆင္းလာရာ တုိင္းျပည္အားလုံး ၀ရုံးသုံးကား ငုိေၾကြးျမည္တမ္းကာ တားျမစ္ၾကေလေတာ႔၏။

       သုိ႔ေသာ္ မင္းၾကီးသည္ဆက္လက္ၾကြေလရာ ရထားလံုးစီစဥ္ေပးၾကပါေသာ္လည္း မစီးနင္းေပ၊ရထားလုံးသာမဟုတ္ ဖိနပ္လည္းမစီးထီးလည္းမေဆာင္း ဘုရားေလာင္းေတာထြက္ပုံကုိအာရုံယူလွ်က္သာ ခရီးဆက္ခဲ႔ပါသတဲ႔။ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔လည္း ခရီးျပင္းႏွင္ၾကရမည္ျဖစ္၍ ခရီးသြားအဖြဲ႔အစည္းဖြဲ႔လုိက္ၾကကာ ဘုရင္မင္းျမတ္အား ဆြမ္းေရခ်မ္းစသည္ဆက္ကပ္လွ်က္ လုိက္လံေစာင္႔ေရွာက္ေပးခဲ႔ၾကေလသည္။
                        .................................
    ဤသုိ႔ျဖင္႔  ၁၉၂-ယူဇနာမွ် ခရီးေပါက္ေသာအခါ သာ၀တၳိျပည္ေဇတ၀န္ေက်ာင္းအနီးနားသုိ႔ေရာက္လာပါေသာ္လည္း ဗိမၺိသာရမင္းၾကီး၏စာအရ ရာဖျဂိဳလ္ျမိဳ႔တြင္းမွာ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးေတာ္မူသည္အထင္ျဖင္႔ ခရီးဆက္လာခဲ႔ရာ ၄၅- ယူဇနာတုိင္ေအာင္ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးရာေက်ာင္းေတာ္ကုိ
ေက်ာ္လြန္၍သြားမိေလေတာ႔၏။

          ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႔ေတာ္အနီးသုိ႔ေရာက္လာေသာအခါမွ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးရာအရပ္ကုိေမးျမန္းၾကည္႔မိရာမွ မိမိသည္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ေဘးမွေက်ာ္ျဖတ္ကာ ၄၅-ယူဇနာမွ် ခရီးလြန္လာခဲ႔သည္၏အျဖစ္ကုိသိရေလေတာ႔၏

     သုိ႔ျဖင္႔” ယေန႔ေတာ႔ ထုိေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ အေရာက္ျပန္သြားဖုိ႔ရန္ အခ်ိန္လင္႔ေလျပီ ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ တစ္ညတာတည္းခုိႏုိင္တဲ႔ေနရာ ညႊန္ျပၾကပါ”ဟု ေမးျမန္းစုံစမ္းၾကည္႔ရာမွ အုိးထိန္းသယ္ ဘဂၢ၀ရဲ႔အုိးဖုတ္ရာတဲအတြင္းမွာ သီတင္းသုံးႏုိင္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကသျဖင္႔  အုိးထိန္းသယ္ထံခြင္႔ပန္ကာ ထုိအိမ္းသယ္ရဲ႔ဇရပ္မွာပဲ တစ္ညတာသီတင္းသုံးေနလုိက္ရေတာ႔၏။

        ဘုရားရွင္ေတာ္သည္လည္း ပကၠဳသာတိမင္း၏ မိမိေက်ာင္းေတာ္ေဘးမွခရိးလြန္ကာ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႔ေတာ္အနီးက အုိးထိန္းသည္ဖရပ္မွာေရာက္ေနသည္၏အျဖစ္ကုိ၄င္း ေနာက္ရက္နံနက္မုိးေသာက္အလင္းေရာက္သည္ႏွင္႔ အသက္ေပ်ာက္က ေသပြဲ၀င္ရမည္၏အျဖစ္ကုိ၄င္း ၾကိဳတင္သိျမင္ေတာ္မူသည္ႏွင္႔  ထုိေန႔ညအဖုိ႔ ပကၠဳသာတိမင္းတည္းခုိရာ အုိးထိန္းဇရပ္သုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္ကာ တရားေဟာေတာ္မူမွသင္႔မည္ ။သုိ႔မဟုတ္ပါက ပုထုဇဥ္အျဖစ္ႏွင္႔ စုတိက်ခဲ႔လွ်င္ ဗုဒၶဳပၸါဒန၀မခဏၾကီးႏွင္႔ အျပီးလြဲေခ်ာ္ရေပေတာ႔မည္…ဟု သနားကရုဏာသက္ကာ ေန႔ဆြမ္းစားျပီးသည္ႏွင္႔ ရာဇျဂိဳလ္သုိ႔ တစ္ပါးတည္းသာ ခရီးထြက္ခဲ႔ေလေတာ႔၏။

            အုိးထိန္းဇရပ္သုိ႔ေရာက္ေတာ္မူလာေသာအခါ လကၡဏာေတာ္ၾကီးငယ္ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျခာက္သြယ္တုိ႔ကုိ ကြယ္၀ွက္ကာ လမင္းတိမ္အုပ္ထားဘိသကဲ႔သုိ႔ မထင္မရွားရဟန္းတစ္ပါးအသြင္ျဖင္႔ပင္ အုိးထိန္းသည္ထံခ်ဥ္းကပ္ကာ

                    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

     ''ဘဂၢဝ အကယ္၍ သင့္အား ဝန္မေလးမူ အိုးလုပ္ရာ တင္းကုပ္၌ တစ္ညဥ့္မွ် ေနလို၏''ဟု တည္းခုိခြင္႔ေတာင္းေလသည္။ အုိးထိန္းသည္သည္လည္း  အရင္ခြင္႔ေတာင္းလာေသာ ပုကၠဳသာတိမင္းအား တည္းခုိခြင္႔ျပဳထားျပီးျဖစ္၏ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ငါ၏ဇရပ္ကားရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါး သီတင္းသုံးျခင္းငွါ တတ္ေကာင္း၏ သုိ႔ေသာ္ ရဟန္းတုိ႔မည္သည္ အလုိဆႏၵအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတတ္ၾကျပီး တခ်ိဳ႔မွာ ေရာက္လာသူွႏွင္႔ ၀ါဒေရးရာေဆြးေႏြးေမးျမန္းျခင္း ျပဳလုပ္တတ္ၾက၏။ တခ်ိဳ႔မွာကား ဧကစာရီတစ္ကုိယ္ထဲေနရတာကုိႏွစ္သက္ျပီး အျခားတစ္ပါးႏွင္႔ေထြရာေလးပါးေျပာဆုိကာ ေလာကြတ္မလုပ္လုိၾကေပ။ ထုိအရင္ရဟန္းကခြင္႔ျပဳမွသာ ဤရဟန္းေတာ္အတြက္ သင္႔ျမတ္ေလ်ာ္ကန္လိမ္႔မည္ဟုေတြးမိကာ
       အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္ဖုိ႔ရန္မွာကာ အရွင္ဘုရားတုိ႔ၾကြလာသီတင္းသုံးေတာ္မူၾကသည္ကုိ ပုိ၍ပင္ၾကည္ႏူး၀မ္းသာရပါသည္ဘုရား သုိ႔ေသာ္လဲ အရွင္ဘုရားထက္ အရင္ဦးစြာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး တည္းခုိခြင္႔ေတာင္းကာ ၀င္ေရာက္သီတင္းသုံးေနပါသည္ဘုရား ။အကယ္၍ ထုိကုိယ္ေတာ္သေဘာတူပါက ၀င္ေရာက္သီတင္းသုံးလုိ႔ရပါသည္ဟု ..ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

                 ထိုအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပကၠဳသာတိထံသို႔သြား၍  ''ရဟန္း အကယ္၍ သင့္အား ဝန္မေလးမူ အိုးလုပ္ရာ တင္းကုပ္၌ တစ္ညဥ့္မွ် ေနလို၏''ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ ပကၠဳသာတိသည္ ဘုရားရွင္ျဖစ္ေၾကာင္းမသိရွာေခ်။
     “ ငါ့သွ်င္ အိုးထိန္းသည္၏ အိုးလုပ္ရာတင္းကုပ္သည္ က်ယ္ျပန္႔ပါ၏၊ အသွ်င္သည္ ခ်မ္းသာသလို သီတင္းသုံးေနထုိင္ႏုိင္၏”ဟု တစ္ညတာမွ်အတူတကြသီတင္းသုံးၾကဖုိ႔ သေဘာတူေလသည္။

     ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အိုးထိန္းသည္၏ အိုးလုပ္ရာ တင္းကုပ္သို႔ ဝင္၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ျမက္အခင္းကို ခင္းၿပီးလွ်င္ တင္ပလႅင္ေခြ၍ အထက္ပိုင္းကိုယ္ကို ေျဖာင့္စြာထားလ်က္ ကမၼ႒ာန္းသို႔ေရွးရွဴ သတိကို ျဖစ္ေစ၍ ထိုင္ေနျခင္းျဖင္႔သာ အခ်ိန္ကုိကုန္လြင္ေစေလသည္။
         အသွ်င္ပကၠဳသာတိသည္လည္းေက်ာမခင္းပဲ ဘုရားရွင္ကဲ႔သုိ႔ပင္ ထုိင္ေနျခင္းျဖင္႔သာ သီတင္းသုံးေနေလသည္။

          ထိုအခ်င္းအရာကုိျမင္ေတာ္မူေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားအား ''ဤအမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ၾကည္ၫိုဖြယ္ကို ေဆာင္ႏိုင္ေသာ ဣရိယာ ပုထ္ကို ျဖစ္ေစ၏၊ ငါသည္ အကယ္၍ အက်ိဳးအေၾကာင္းကုိေမးရမူကား ေကာင္းေပစြ''ဟုအၾကံျဖစ္ေတာ္မူ၍ အစအဆုံးသိရွိျပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ေမးခြန္းမ်ားေမးလွ်က္တရားေဟာေတာ္မူအံ႔ဟုစကားစလုိိက္ေလသည္။
                          xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
''ရဟန္း သင္သည္ အဘယ္သူကို ရည္မွန္း၍ ရဟန္းျပဳသနည္း၊
အဘယ္သူသည္ သင္၏ ဆရာျဖစ္သနည္း၊
အဘယ္သူ၏ တရားကို သင္ႏွစ္သက္သနည္း''ဟု ေမးေတာ္မူရာ

 “ငါ့သွ်င္ ငါသည္ ဘုရားရွင္ကုိ ရည္မွန္း၍ မိမိကုိယ္တုိင္ သကၤန္း၀တ္လာခဲ႔ပါသည္ ။ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ပင္  အကြၽႏု္ပ္၏ ဆရာျဖစ္ပါ၏၊။
အကြၽႏု္ပ္သည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ တရားကို ႏွစ္သက္ပါ၏”ဟုေျဖၾကားသည္တြင္
     “ရဟန္း ယခုအခါ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလုံးစံုေသာ တရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္ အဘယ္မွာ ေနေတာ္မူသနည္းဟု ေမးေတာ္မူရာ။
     ငါ့သွ်င္ ဥတၱရတိုင္း ဇနပုဒ္တို႔၌ သာဝတၳိမည္ေသာ ၿမဳိ႕သည္ ရွိ၏၊ ထိုၿမဳိ႕၌ ယခုအခါ ဘုရားရွင္သီတင္းသုံးေတာ္မူေနေၾကာင္း ၾကားသိရပါသည္..ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားေလသည္။

      ထုိအခါဘုရားရွင္က ငါကား ဘုရားရွင္တည္းဟု မိန္႔ေတာ္မမူပဲ..
      “ရဟန္း သင္သည္ ထိုသင္၏ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားကို ျမင္ဖူး၏ေလာ၊  ျမင္ဖူးလွ်င္ေတာင္မွ ေတြ႔ဆုံရတဲ႔အခါ ဒါဘုရားရွင္ပဲလုိ႔ တတ္အပ္သိႏုိင္ပါအံ႔ေလာ…ဟု ေမးျမန္းေတာ္မူရာ
          ငါ့သွ်င္ အကြၽႏု္ပ္သည္ ထိုျမတ္စြာဘုရားကို မျမင္ဖူးပါ၊ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ ပက္ပင္းေတြ႔ရလွ်င္ေသာ္မွ တတ္အပ္မသိႏုိင္္ပါ…ဟုေျပာဆုိရာ။
      ဘုရားရွင္၏စိတ္ေတာ္၌  ''ဤအမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ငါ့ကိုသာလွ်င္ ရည္မွန္း၍ ရဟန္းျပဳခဲ့၏၊ ထိုအမ်ဳိးေကာင္းသားအား ငါသည္ တရားေဟာရမူ ေကာင္းေပမည္''ဟု တရားေဟာေတာ္မူရန္ စိတ္အားထက္သန္ေတာ္မူသည္ျဖစ္၍
    ''ရဟန္း သင့္အား တရားေဟာေပအံ့၊ ထိုတရားကို နာေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းေလာ့၊ ေဟာေပအံ့''ဟု မိန္႔ေတာ္မူေလသည္။
     ပကၠဳသာတိမင္းသည္ သူေမွ်ာ္လင္႔တမ္းတေနေသာ ဘုရားရွင္ႏွင္႔ တစ္ညတာမွ် အတူေနထုိင္သီတင္းသုံးေနၾကရေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ေတာ္မွန္းမသိခဲ႔ပဲ သာမန္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟုသာ ထင္မွတ္ခဲ႔ေလရာ။  ဘုရားရွင္အား အရုိအေသေပး ရွိခုိးဖူးေျမွာ္ျခင္းလည္းမျပဳခဲ႔ ၊သနားေသာအားျဖင္႔  တရားေဟာေတာ္မူပါရန္လည္း မေလွ်ာက္ထားမေတာင္းပန္ခဲ႔ေခ် ၊သုိ႔ေသာ္ ထုိပကၠဳသာတိမင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင္႔ ေနထုိင္က်င္႔သုံးပုံက ျမတ္ဗုဒၶအား အားရေက်နပ္ေစခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ ဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္ပင္ တရားေဟာေတာ္မူမည္ နာယူပါဟု မိတ္မံေတာ္မူခဲ႔ျခင္းျဖစ္၏။
    ပကၠဳသာတိလည္း သာမန္ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး၏ ကုိယ္ေတြ႔တရား သုိ႔မဟုတ္ တဆင္႔ၾကားနာရဖူးေသာ တရားစကားကုိေျပာေဟာမည္အထင္ျဖင္႔  ''ငါ့သွ်င္ ေကာင္းပါၿပီ''ဟု ဆုိကာ ဘုရားရွင္၏တရားေတာ္အေပၚေသခ်ာနားစုိက္ကာ နားၾကားေန၏။
      ထုိတရားပြဲ၌ကား နာယူသူသည္လည္း အုိးထိန္းသယ္ရဲ႔ တဲကုပ္ထဲမွာ ပကၠဳသာတိမင္းၾကီးတစ္ဦးထဲ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္သည္လညး္ ျမက္အခင္းေလးေပၚမွာပင္ သီတင္းသုံးေတာ္မူလွ်က္က စတင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေလသည္။

                   XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    ထုိပကၠဳသာတိမင္းၾကီးအား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေသာ တရားေတာ္မွာ ဓာတုဝိဘဂၤသုတၱာန္ျဖစ္ျပီၚ ယင္း၏ အႏွစ္ခ်ုပ္မွာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါတစ္ဦးတစ္ေယာက္စီမွာ
ပထဝီဓာတ္ ဆုိတဲ႔   =ခက္မာမွဴသေဘာ ။
                           ၾကမ္းတမ္းမွဴသေဘာ၊
                           ေခ်ာေမြ႔မွဴသေဘာ၊
                           ေပ်ာ႔ေျပာင္းႏူးညံ႔မွဴသေဘာ၊
                           ေလးလံမွဴသေဘာ၊
                           ေပါ႔ပါးမွဴသေဘာ။
အာေပါဓာတ္ ဆုိတဲ႔ = ယုိစီးမွူသေဘာ ၊
                           ဖြဲ႔စည္းမွူသေဘာ။
ေတေဇာဓာတ္ ဆုိတဲ႔ =ပူမွူေႏြးမွူသေဘာ
                            ေအးမူ သေဘာ
ဝါေယာဓာတ္ဆုိတဲ႔=   ေထာက္ကန္မွဴသေဘာ၊                              
                           တြင္းကန္မွူသေဘာ။
အာကာသဓာတ္ ဆုိတဲ႔= ကလပ္အဖြဲ႔အစည္းေတြတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုျခားေပးထားတဲ႔                                အေပါက္အၾကားသေဘာကေလးနဲ႔
ဝိညာဏဓာတ္ဆုိတဲ႔ =လွူပ္ရွားမွဴအားလုံးကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ေစစားေနတဲ႔ 
                          အသိစိတ္၀ိညာဏ္တုိ႔သာရွိကုန္၏။


ထုိဓာတ္ေလးပါးတုိ႔ အေပါင္းအစုမွ မ်က္စိ၊နား၊ႏွာလွ်ာ၊ကုိယ္၊တုိ႔ျဖစ္လာျပီး စိတ္ဆုိတဲ႔တရားပါေပါင္းလွ်င္ ယင္း(၆)ပါးဟာ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ အက်ိဳးအျပစ္တုိ႔ရဲ႔ျဖစ္ေပၚရာ အာယတနေျခာက္ပါးျဖစ္ေပၚလာၾကကုန္၏ ။

ထုိေျခာက္ဒြါရတုိ႔တြင္
မ်က္စိနဲ႔ဲျမင္သမွ်အာရုံေတြမွာ
(၁) အၾကိဳက္ေတြ႔ေတာ႔၀မ္းေျမာက္တဲ႔စိတ္၊
(၂)မၾကိဳက္ေတြ႔ေတာ႔ ေနာက္ထပ္မလုိခ်င္မျမင္ခ်င္ သည္းမခံႏုိင္တဲ႔စိတ္၊
(၃) ဖာသိဖာသာျမင္ၾကားနံစားထိသိ ျဖစ္ေနျပန္ေတာ႔ ဥေပကၡာနဲ႔ယွဥ္တဲ႔စိတ္ေတြျဖစ္ေနေတာ႔ ဒီအာယတနေျခာက္ပါးမွာ စိတ္ေပါင္း(၁၈)ပါးဆုိတာ ျဖစ္ေပၚလာၾကေတာ႔တာေပါ႔။

         ဒီၾကိဳက္မၾကိဳက္အာရုံေတြၾကားမွာ ေလာဘ၊ေဒါသေတြအေတာမသတ္ႏုိင္လုိ႔ သံသရာမွာ တြယ္ရာမဲ႔ေမ်ာေနၾကရဲ႔တဲ႔ သတၱ၀ါတုိ႔အဖုိ႔  ေထာက္တည္ရာရဖုိ႔ဆုိရင္
(၁) အမွန္အတုိင္းသိႏုိင္ဖုိ႔ ညာဏ္ပညာရွိရမယ္
(၂)  မျမဲျခင္းအမွန္ ၊ဆင္းရဲျခင္းအမွန္၊အစုိးမရျခင္းအမွန္ကုိအမွန္အတုိင္း၊
      ရုပ္ဓာတ္၊နာမ္ဓာတ္၊ပရမတ္သစၥာကုိအမွန္အတုိင္းသိ၍
(၃) လုိမလုိၾကိဳက္မၾကိဳက္စတဲ႔ကိေလသာအားလုံးကုိ ပယ္ခြါႏုိင္ရမယ္ (၄)ယင္းကိေလသာမီးေတာက္မီးလွ်ံျငိမ္းးသြားျပီဆုိရင္ေတာ႔ သံသရာသမုဒၵရာမွာ    
 ေထာက္တည္တရာရျပီျဖစ္၏ ။အမွန္ကုိ အမွန္အတုိင္းသိျမင္ကာ ယုံမွားမွူအာသ၀တရာမ်ား ကင္းေ၀းေသာေၾကာင္႔ထုိသူကုိ  ကိေလသာ ၿငိမ္းေသာ ရဟန္း ဟူ၍ ဆိုရ၏၊   
        ''အလုံးစုံေသာ သခၤတတရားတုိ႔၌ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱလကၡဏာေရးသုံးတန္တင္ကာ ဝိပႆနာပညာကို ပြားရာ၏၊ ……………..စသည္ျဖင္႔
ဓာတု၀ိဘဂၤသုတ္ေတာ္ကုိေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။
                        ...................................
         အရုဏ္တက္သည္ႏွင္႔ တရားေတာ္၏ျပီးဆုံးျခင္း ကြယ္၀ွက္ထားေသာေရာင္ျခည္ေတာ္တုိ႔ကုိပကတိအတုိင္းကြန္႔ျမဳဴးေစေတာ္မူၿခင္း တုိ႔သည္ တျပိဳင္နက္သာလွ်င္ျဖစ္ကုန္၏။ ျမိဳ႔သူျမိဳ႔သားတုိ႔ကုိလညး္ ဘုရားရွင္
အုိးထိမ္းစရပ္သုိ႔ေရာက္ရွိေတာ္မူေနေၾကာင္းကုိ သိျမင္ေတာ္မူေစလုိက္ရာ တစ္ျမိဳ႕လုံး အုံးအုံးၾကြက္ၾကြက္ အဖူးေျမွာက္ေရာက္လာၾကေတာ႔၏။
              xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
      အသွ်င္ပကၠဳသာတိသည္လည္း တရားဆုံးသည္ႏွင္႔ အနာဂါမိဖိုလ္တုိင္ေအာင္ဆုိက္ေရာက္သြားရာမွ ….ေၾသာ္….. ငါ၏မ်က္ေမွာက္၌ သီတင္းသုံးေတာ္မူေနသူကား အျခားသူမဟုတ္ ငါ၏ဆရာသခင္ ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟု နားလည္သေဘာေပါက္သြားကာ  ေနရာမွ ထလ်က္ လက္ဝဲပခုံးစြန္း၌ သကၤန္းကို တင္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္တို႔၌ ဦးေခါင္းျဖင့္ ဝပ္လွ်ဳိး၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏
      ''ျမတ္စြာဘုရား မိုက္သည့္အေလ်ာက္ ေတြေဝသည့္အေလ်ာက္ မလိမၼာသည့္အေလ်ာက္ အျပစ္သည္ အကြၽႏ္ုပ္ကို လႊမ္းမိုးသြားခဲ့ပါ၏၊ အၾကင္အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ငါ့သွ်င္ဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းျဖင့္ ေခၚထိုက္၏ဟု မွတ္ထင္မိခဲ့ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုအကြၽႏ္ုပ္၏ အျပစ္ကို ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္းျခင္းငွါ အျပစ္ဟု သည္းခံေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။

     ဘုရားရွင္ေတာ္ကလည္း  " ရဟန္း စင္စစ္ မိုက္သည့္အေလ်ာက္ ေတြေဝသည့္အေလ်ာက္ မလိမၼာသည့္အေလ်ာက္ အျပစ္သည္ သင့္ကို စင္စစ္ လႊမ္းမိုးသြားခဲ့၏၊ သင္သည္ ငါ့ကို ငါ့သွ်င္ဟူေသာ ေခၚေဝၚျခင္းျဖင့္ ေခၚထိုက္၏ဟု မွတ္ထင္ခဲ့၏၊ ရဟန္း သင္သည္ အျပစ္ကို အျပစ္ဟု ႐ႈျမင္၍ အျပစ္အားေလ်ာ္စြာ ကုစားေသာေၾကာင့္ သင္၏ ထိုအျပစ္ကို ငါတို႔ သည္းခံကုန္၏။ အၾကင္သူ သည္ အျပစ္ကို အျပစ္ဟု ႐ႈျမင္၍ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ကုစား၏၊ ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္း၏၊ ဤကုစားျခင္း ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ အရိယာ၏ ဝိနည္း'အဆံုးအမ'၌ ႀကီးပြါးျခင္းပင္တည္း"...ဟု ခြင္႔လႊတ္ေတာ္မူေလသည္။

         ထုိ႔ေနာက္မွ ဘုရားတပည္႔သား ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအျဖစ္ ခြင္႔ျပဳေတာ္မူပါရန္ေလွ်ာက္ထားရာ ကုိယ္ပုိင္သပိတ္သကၤန္းရွိသူကုိသာ ရဟန္းျပဳခြင္႔ေပးေတာ္မူေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူသျဖင္႔ ရွိခုိးအရုိအေသေပးလွ်က္ သပိတ္သကၤန္းအရွာထြက္သြားေလသည္။

      ပကၠဳသာတိမင္းၾကီးးသည္ သကၤန္းပရိကၡာမ်ားလွူဒါန္းဖူးခဲ႔ေသာ
ေကာင္းမွဳထူးရွိပါေသာ္လည္း အနာဂါမ္မွ်သာျဖစ္ေသး၍ ပစၦိမဘ၀ိကသား မဟုတ္ေသာေၾကာင္႔ ဧဟိဘိကၡဳေခၚေတာ္မမူျခင္းျဖစ္၏။မိမိကိုယ္ေတာ္တုိင္း သကၤန္းလွ်ာရွာကာ ရဟန္းျပဳမေပးျခင္းမွာလည္း မၾကာမီခဏအတြင္းမွာပင္ အသက္ဇီ၀ိန္ခ်ဳပ္ကာ အ၀ိဟာျဗဟၼာ႔ဘုံသုိ႔ေရာက္လိမ္႔မည္ျဖစ္ေၾကာင္႔ သိျမင္ေတာ္မူျပီးျဖစ္၍ သကၤန္းအရွာသြားမည္႔အေၾကာင္း
ေလွ်ာက္ထားသည္ကုိလည္း ခြင္႔ျပဳေတာ္မူလုိက္ျခင္းျဖစ္၏။

        ထုိပကၠဳသာတိမင္းၾကီးသည္ အမွုိက္ပုံတုိ႔၌ ပံ႕သကူသကၤန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ အ၀တ္စုတ္မ်ားကုိလုိက္လံေကာက္ယူေနစဥ္ အတိတ္ဘ၀သူေ႒းသားျဖစ္စဥ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင္႔ျပည္႔တန္မတစ္ေယာက္အားလုပ္ၾကံသတ္ျဖတ္ခဲ႔ဖူးရာ ထုိအမ်ိဳးသမီးမွျဖစ္ေနေသာ ဘီလူးမသည္ႏြားမတစ္ေကာင္အားပူးကပ္ခါ
ေခြ႔သတ္လုိက္ရာ ေကာင္းကင္ထက္လြင္႔ထြက္သြားစဥ္မွာပင္ အသက္ေပ်ာက္သြားရေလေတာ႔၏။အ၀ိဟာျဗဟၼာ႔ဘုံသုိ႔ ေရာက္လွ်င္ေရာက္ျခင္းပင္ အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ေရာက္ကာ ရဟႏၱာျဗဟၼာၾကီးျဖစ္သြားရေလေတာ႔သတည္း။ 

                 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

အဝိဟာျဗဟၼေလာေက ကိရ နိဗၺတၱမတၱာဝ သတၱ ဇနာ အရဟတၱံ ပါပုဏႎသု။ ဝုတၱေဥႇတံ --
''အဝိဟံ ဥပပႏၷာေသ၊ ဝိမုတၱာ သတၱ ဘိကၡေဝါ။
ရာဂေဒါသပရိကၡီဏာ၊ တိဏၰာ ေလာေက ဝိသတၱိကံ။
ေက စ ေတ အတ႐ုံ ပကႍ၊ မစၥဳေဓယ်ံ သုဒုတၱရံ။
ေက ဟိတြာ မာႏုသံ ေဒဟံ၊ ဒိဗၺေယာဂံ ဥပစၥဂုံ။
ဥပေကာ ပလဂေ႑ာ စ၊ ပုကၠဳသာတိ စ ေတ တေယာ။
ဘဒၵိေယာ ခ႑ေဒေဝါ စ၊ ဗာဟုရဂၢိ စ သိဂႋေယာ။
ေတ ဟိတြာ မာႏုသံ ေဒဟံ၊ ဒိဗၺေယာဂံ ဥပစၥဂု''ႏၲိ။ (သံ၊ နိ၊ ၁။၅ဝ၊ ၁ဝ၅)။

                    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

     ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးလည္း ဘုရားထံအဖူးေျမွာက္ေရာက္လာျပီး အရွင္ဘုရား ဘယ္အခ်ိန္ထဲက အုိးထိမ္းစရပ္ေရာက္ေနပါသလဲလဘုရား…ဟုေလွ်ာက္ထားရာ အသင္မင္းၾကီး၏သူငယ္ခ်င္း ပကၠဳသာတိမင္းသည္ ငါဘုရားကုိရည္မွန္းရဟန္းျပဳလာရာ သာ၀တၳိကုိေက်ာ္လြန္လွ်က္ ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႔သုိ႔ေရာက္သြား၍ ယမန္ေန႔ညထဲက ငါဘုရားလာေရာက္ တရားေဟာျပ
ဆုံးမေတာ္မူရျခင္းျဖစ္သည္။ ယၡဳသင္၏သူငယ္ခ်င္း ပကၠဳသာတိသည္ အနာဂါမိဖုိလ္သုိ႔ဆုိက္ေရာက္သြားေလျပီဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ရာ ။
     အခုအဘယ္မွာလည္းဘုရား တပည္႔ေတာ္တုိ႔လည္း မေတြ႔ျမင္ရပါလားဟုေလွ်ာက္ထားရာမွ သကၤန္း သပိတ္မရွိေသး၍ အရွာထြက္သြားေၾကာင္းမိန္႔ၾကားေတာ္မူ၍ တန္ခုိးအဘိညာဏ္ျဖင္႔ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ျပန္ၾကြခဲ႔ေလေတာ႔၏။
     ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးလည္း သူငယ္ခ်င္းပကၠဳသာတိမင္းၾကီးအားလုိက္လံရွာေဖြေစရာ အမိွဳက္ပုံထက္မွာ အသက္ေပ်ာက္ေနရွာေသာ အေလာင္းဥတုဇရုပ္ကလပ္ကုိသာ ေတြ႕ရေလေတာ႔၏
ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးလည္း ထုိအေၾကာင္းစုံကုိသိရေသာအခါ ငါ႔သူငယ္ခ်င္းၾကီးအတြက္ ဘာတစ္ခုမွအကူအညီမေပးလိုက္ရေလျခင္းဟု ၾကီးစြာေသာစိတ္မေကာင္းမွဴျဖစ္ရကာ အေလာင္းေတာ္ကုိေကာက္ကာ မီးသျဂိဳလ္ျပီး အရုိးဓာတ္ေတာ္မ်ားကုိေစတီတည္ထားခဲ႔ေလသည္။
                           ..................................

             ဤမွ်ျဖင္႔ပင္ ပကၠဳသာတိမင္းၾကီးဇာတ္လမ္း တစ္ခန္းရပ္လုိက္ပါသတည္း။
က်န္ရွိေနေသးေသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအေၾကာင္းျဖစ္သည္႔ မလႅမင္း၏သား ရွင္ဒဗၺအေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးသြားပါမည္။
                                  ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔
                                          လကၤာအရွင္(မုံရြာ)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..