
ခုနစ္ႏွစ္သား ရဟႏၱာကေလး အရွင္ဒဗၺ
အရွင္ဒဗၺဆုိတာကေတာ႔ ေက်ာင္းၾကီး တစ္ဆယ္႔ရွစ္ေက်ာင္းတုိ႔၏ ပရ၀ုိဏ္တုိ႔၌ တံျမက္လွည္းက်င္း သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တယ္။ ေသာက္ေရအုိးေတြေရျဖည္႔ျခင္း ၊ ကုတင္ေညာင္ေစာင္းေတြကုိ ေနရာတက်စီစဥ္ခ်ထားတဲ႔ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးသန္႔ရွင္းေရးကုိ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္တဲ႔ ေ၀ယ်ာ၀စၥအလုပ္မွာ ဧတဒဂ္ရထားတဲ႔ အရွင္တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ဒီလုိဧတဒဂ္ရဖုိ႔ရန္လည္း ကမၻာတစ္သိန္းအထက္ ပဒုမၼဳတၱရဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ထဲက ဆုပန္ျပီး ပါရမီျဖည္႔လာခဲ႔ရတဲ႔အရွင္တစ္ပါးပါ။
မလႅမင္းမ်ိဳးက ဆင္းသက္လာတဲ႔အရွင္တစ္ပါးျဖစ္တာေၾကာင္႔လည္း ဒဗၺမလႅပုတၱ(မလႅမင္းသား ရွင္ဒဗၺ)လုိ႔လည္း အလြန္ထင္ရွားတဲ႔သူျဖစ္ပါတယ္။
သူကလည္းတျခားသူဟုတ္ပါရုိးလား ကႆပဘုရားသာသနာေနာက္ပုိင္းမွာ
ေတာက္ထိပ္တက္ အစာအငတ္ခံကာ တရားအားထုတ္ၾကတဲ႔ ရဟန္းေတာ္ခုနစ္ပါးထဲက တစ္ပါးျဖစ္ပါတယ္ ၊အဲဒီအခ်ိန္အခါတုန္းက ၾကိဳးစားပမ္းစား တရားအားထုတ္ခဲ႔ေပမယ္႔ တရားထူးမရခဲ႔ရွာပါဘူး။ အခုဘုရားပြင္႔ေတာ္မူလာခ်ိန္မွာေတာ႔ မလႅတုိင္း အႏုပိယျမိဳ႔ေတာ္က မလႅမင္းသမီးတစ္ဦးရဲ႔ ၀မ္းမွာ ပဋိသေႏၶယူခဲ႔ပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ကံဆုိးရွာေတာ႔ ရွင္ဒဗၺရဲ႔မိခင္ဟာ ေန႔ေစ႔လေစ႔ၾကီးမွာ မီးမဖြားႏုိင္ပဲ ဆုံးပါးသြားခဲ႔ရပါတယ္။ မိခင္ရဲ႔အေလာင္းကုိ ထင္းပုံေပၚတင္မီးရွိဳ႔ၾကရင္း မီးေကာင္းမြန္စြာေလာင္ေအာင္ဆုိျပီး မိခင္အေလာင္းကုိ ႏွစ္ျခမ္းခြဲလုိက္ရာမွာ ၀မ္းထဲကကေလးေလးကမေသေသးပဲ ထင္းတုံးေပၚျပဳတ္က်လာရာမွ အသက္ရွင္ေနေသးေသာ ကေလးကုိယူလာၾကျပီး မင္းသမီးရဲ႔မယ္ေတာ္အား ေမြးစားေစခဲ႔ၾကပါတယ္။ နာမည္ကုိလည္း မီးေလာင္ေနတဲ႔အမိ၀မ္းမွေန ေအာက္ကထင္းတုံးေပၚျပဳတ္က်တာေတာင္မွ အသက္မေသတဲ႔ ကံထူးရွင္ကေလးမုိ႔ “ ဒဗၺ “လုိ႔ နာမည္မွည္႔ေခၚၾကသတဲ႔။
ဒဗၺကေလး ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ေရာက္ေတာ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ဟာ သံဃာအေပါင္းျခံရံလွ်က္ မလႅတုိင္းသုိ႔ ေဒသစာရီၾကြခ်ီေတာ္မူလာျပီး အႏုပိယေတာအုပ္မွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူပါတယ္။
ဘုရားရွင္ကုိဖူးျမင္ရလွ်င္ပဲ ဒဗၺကေလးဟာ ခုနစ္ႏွစ္သားေလးျဖစ္ေပမယ္႔ ကုိရင္၀တ္ခ်င္တယ္လုိ႔ ပူဆာပါသတဲ႔ ။အဖြားကလည္း "ငယ္ေသးတယ္ေျမးရဲ႔ ၾကီးေတာ႔၀တ္ေပါ႔"ဆုိေတာ႔လည္းမရဘူး ခုဆုိခု၀တ္ခ်င္တာတဲ႔ ။
ဘယ္လုိမွတားမရတဲ႔အဆုံး အဖြားလည္း ေျမးကေလး ဘုရားထံေခၚသြားျပီး အေၾကာင္းစုံေလွ်ာက္ထားရာမွ ဘုရားရွင္က ဒဗၺေလးရဲ႔ပါရမီညာဏ္စြမ္းကုိ သိျမင္ျပီးျဖစ္တာမုိ႔ အနီးနားမွာထုိင္ေနေသာရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကုိေခၚေတာ္မူ၍ ရဟန္းျပဳေပးေစေတာ္မူပါတယ္။
ထုိရဟန္းေတာ္ကလည္း ေမာင္ရင္ေလာင္းဒဗၺကေလးကုိ ဆန္ခ်ေပးေနစဥ္မွာပဲ ကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားေစဖုိ႔ တစပဥၥကကမၼ႒ာန္းကုိ အရင္သင္ေပးပါသတဲ႔။
တစဆုိိတာက- အေရ။ ပဥၥဆုိတာက- ငါးခု ဒီေတာ႔ တစပဥၥကဆုိတာက အေရလွ်င္ငါးခုေျမာက္ရွိေသာ (ရွင္)အသုဘကမၼ႒ာန္းျဖစ္ပါတယ္ ။
၁။ ေကသာ-ဆံပင္
၂။ေလာမာ-ေမႊးညွင္း
၃။နခါ-ေျခသည္း၊လက္သည္း
၄။ဒႏၱာ-သြား
၅။တေစာ-အေရ
ဆုိတာပါပဲ ဒီငါးပါးဟာ ကေလးငယ္ေလးပင္လွ်င္ ရြံစရာျဖစ္တယ္ဆုိျပီး သေဘာေပါက္လြယ္ၾကပါတယ္။ ဆံပင္တစ္ပင္ ထမင္းခြက္ထဲပါလာလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ဆံေကသာလွပတဲ႔တကာမေလးရဲ႔ဆံပင္ျဖစ္ျဖစ္ ရြံစရာျဖစ္သြားေတာ႔တာပါပဲ။ ေမႊးညွင္းလည္းဒီတုိင္းပါပဲ ခႏၶာကုိယ္ေပၚမွာေပါက္တဲ႔ ေမြးညွင္းေလးေတြ အသားေဖြးေဖြးနဲ႔ လွသေယာင္ပါပဲ ။ဒါေပမယ္႔ အဲဒီေမႊးညွင္းေလး တစ္ပင္ႏွုတ္ျပီး လွတယ္ဆုိသူရဲ႔ပါးစပ္ထဲထည္႔လုိက္ရင္ "ထြီ..."ကနဲ ခ်က္ခ်င္းေထြးထုတ္ၾကမွာပါပဲ။ အမ်ိဳးသမီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေျခသည္းလက္သည္းေလးေတြ ေဆးဆုိးၾကတယ္ အလွျပင္ၾကတယ္ ။သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ကုိက လွတယ္ထင္ေနၾကတာေပါ႔ ။ ဒါေပမယ္႔ ကုိက္ထုတ္ဖဲ႔ထုတ္လုိက္တဲ႔ ေျခသည္းလက္သည္းေတြကုိေတာ႔ ဘယ္သူမွ အျမတ္တႏုိးသိမ္းထားၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သြားဆုိတာကေတာ႔ ခႏၶာကုိယ္ထဲက အရုိးေတြထဲက တစ္ခုထဲေသာ အျပင္ထြက္ေနတဲ႔ အရုိးေခ်ာင္းေတြပါပဲ ။ ဒီသြားေလးေတြကို ပုလဲလုံးေလးေတြနဲ႔တူတယ္ေျပာလုိ႔ေျပာ။ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင္႔လုိ႔လည္းမဆုံးႏုိင္ေအာင္ပါပဲ။
အဲဒါနဲ႔သတိထားမိတာေလးေျပာရဦးမယ္ သြားလွတယ္ညီတယ္လုိ႔ ထင္ေနၾကသူေတြက ရီရင္ေတာင္သူတုိ႔သြားေတြကုိ လူမျမင္ျမင္ေအာင္ တဟားဟားနဲ႔ပါးစပ္ၾကီးကုိ ျဖဲျပတတ္ၾကတယ္။ သြားမလွဘူး သြားက်ဲတယ္၊ စသည္ထင္ၾကတဲ႔သူေတြၾကေတာ႔ ရီတာေတာင္မွ ပါးစပ္မဟရဲဘူး မရဲတရဲ ျပဳံးျဖဲေလးပဲလုပ္ရီၾကရတာေပါ။ ဒီလုိေတြအထင္မွားေနေပမယ္႔ ဒီသြားဟာ တေငါငါထြက္ေနတဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ထဲက အရုိးေခ်ာင္းေတြပါပဲ။ အေရဆုိတဲ႔ ခႏၶာကုိယ္ကုိုဖုံးအုပ္ထားတဲ႔ အရည္ပ်ားရဲ႔ကာလက အညိဳဆုိရင္ မျဖဴျဖဴေအာင္သြားေပါင္းတင္ၾက အျမဲမျပတ္မိတ္ကပ္ကာခ်ယ္စတာေတြနဲ႔ သေနၾကရတာပါပဲ ။တစ္ေန႔လည္းမျပီး ႏွစ္ေန႔လည္းမျပီးဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဒီအေရကတကယ္လွသလားလုိ႔ေမးေတာ႔ ဘယ္မွာမွအလွကရွာမရေတာ႔ပါဘူး။ လွတာ အေရျပားတစ္ေထာက္စာလုိ႔လည္း ေျပာၾကတယ္ ။ဒါဆုိဟုတ္ျပီ အဲဒီအလွတရားေတြစုေနတဲ႔ အေရျပားေလးကုိ ေသသြားတဲ႔ လွကညာေလးဆီကရေအာင္ခြါေပးမယ္ေနာ္ မင္းအိမ္ယူသြားပါလားဆုိရင္ေတာ႔ ဘယ္သူမွလက္ခံၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။
အမွန္က မသိစိတ္အ၀ိဇၨာက ပညာမ်က္စိကုိပိတ္ဖုံးထားုလုိ႔သာ လွလုိက္တာ ေခ်ာလုိက္တာေျပာေနၾကတာမလား။ တကယ္ပရမတ္ေပါက္ေအာင္ၾကည္႔လုိက္ရင္ ဒီေကသာဆုိတာလည္း အ႒ကလပ္ရုပ္ရွစ္ပါး(ပထ၀ီ၊အာေပါ၊ေတေဇာ၊၀ါေယာ၊အဆင္း၊အနံ႔၊အရသာ၊ၾသဇာ)အစုကေလးမွ်သာပါပဲ။ အကုန္ခြဲခ်လုိက္လုိ႔ အမွုံအမႊားေတြျဖစ္သြားရင္ ဘယ္မွာလည္းလွလုိက္တဲ႔ဆံပင္။
ဘယ္မွာလည္းလွလုိက္တဲ႔ေမႊးညွင္း၊အကုန္အသုဘမတင္႔တယ္တဲ႔အရာေတြခ်ည္းပါပဲ။
မဟာဂႏၱာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကေတာ႔
“ငါ၏ ကိုယ္မွာ၊နံ႔သာေမႊးၾကိဳင္၊ျမဲခုိင္လွစြာ၊ေကာင္းရာမျမင္၊ ဆံပင္သာရွိ အေမႊးရွိ၍ ရွိသည္လက္သည္း ေျခအသည္းႏွင့္ သြားလည္းတေတြ အေရတစ္မ်ဳိး ညွီန႔ံဆုိးသည္…..အသုိးအပုပ္ခ်ည္းပါတကား…"ဟု ကုိရင္ေလးမ်ားဆန္ခ်စဥ္ တစကမၼ႒ာန္းကုိပြားမ်ားဖုိ႔ရန္
ေရးသားေပးေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
၀ိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ၌လည္း ယင္းတစပဥၥကကမၼ႒ာန္းကုိ ''ဆံပင္ အေမြး လက္သည္း ေျခသည္း သြား အေရ''ဟု အစဥ္လုိက္ အႏုလုံအားျဖင့္ ႐ြတ္ဆုိၿပီးလွ်င္ တဖန္ ''အေရ သြား လက္သည္း ေျခသည္း အေမြး ဆံပင္'' ဟုပဋိလုံအားျဖင္႔ပြားမ်ားရမည္ဟု ညႊန္ၾကားထား၏။
သီဟုိဠ္က်ြန္း၌ ထင္ရွားခဲ႔ေသာ အျဖစ္ပ်က္တစ္ခုသည္ကား မဟာတိႆမည္ေသာ မေထရ္တစ္ပါးသည္ ေစတိယေတာင္မွ အႏုရာဓၿမိဳ႕သုိ႔ မ်က္လႊာေအာက္ခ်ျပီး အသုဘကမၼ႒ာန္းရွုပြားလွ်က္ ဆြမ္းခံရန္ႂကြလာေတာ္မူရာ အလြန္လွပေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးႏွင္႔ ခရီးရင္ဆုိင္ေတြ႔ေလ၏။ ထုိအမ်ိဳးသမီးသည္ ခဏခ်င္းပင္ ကိေလသာကာမေၾကာင္႔ အသံလြင္လြင္ရယ္သံေပးလွ်က္
ျမဴဆြယ္ျဖားေယာင္းလုိက္ေလ၏။ အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္လည္း မိမိတုိ႔အလွအပကုိ မၾကည္႔ၾကည္႔ေအာင္ မသာယာသာယာေအာင္ မသိစိတ္ကပင္ ထုိသုိ႔ဆြဲေဆာင္တတ္ေသာဟူ၏။ ထုိရယ္သံကုိၾကားရာမွ မေထရ္ျမတ္လည္းေမာ႔၍ ၾကည္႔လုိက္ရာ ထုိအမ်ိဳးသမီးရဲ႔ ေဖြးေနေသာသြားမ်ားကုိရွူလွ်က္ အ႐ုိးစုမွ်ပါတကားဟု ႏွလုံးသြင္းလုိက္ရာမွ ထုိအမ်ိဳးသမီးရဲ႔ တစ္ကုိယ္လုံးက အ႐ုိးစုမ်ားပါ ေဖာက္ထြင္းျမင္သြားျပီး အရုိးစုၾကီးတစ္ခု လာရပ္ျပေနသကဲ႔သုိ႔ ကမၼ႒ာန္းနိမိတ္ထင္ရရာမွ ကိေလသာကုန္ခမ္း ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူခဲ႔ရေသာ ဟူ၏။
ထုိတစပဥၥကကမၼ႒ာန္းျဖင္႔ပင္ နိဗၺာန္၀င္စံသြားၾကေသာ အရိယာသူေတာ္စဥ္ၾကီးမ်ားကား ဤ၍ဤမွ် ဂဏန္းခ်၍မရႏုိင္ေပ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ အဖန္ဖန္ရြတ္ပြား သရဇၥ်ာယ္ေပးလွ်င္ခႏၶာကုိယ္အေပၚမွာတပ္မက္မွူေတြနည္းသြားျပီး
ကိေလသာမ်ားပါ ျငိမ္သြားျငိမ္းသြားတဲ႔အဆင္႔ထိေအာင္ ေရာက္ရွိသြားႏုိင္ပါတယ္။

အထက္ကေရးသားေဖာ္ျပခဲ႔သည္႔ ကမၼ႒ာန္းရွူနည္းရွူကြက္အတုိင္း ထုိဆန္ခ်ေပးတဲ႔ရဟန္းေတာ္ကလည္း ဒဗၺကေလးအား ဆန္ခ်စဥ္ ကမၼ႒ာန္းရွူေနပါလုိ႔ သင္ျပေပးထားရာ ရွင္ဒဗၺကေလးကလည္း ပါရမီးျပည္႔၀ေနျပီးသူပီပီ
ေလးေလးစားစားရွူပြားရင္း ေခါင္းရိတ္ဓားျဖင္႔ရိတ္ခ်လုိက္ေသာ *ပထမဆံပင္အစု ေအာက္သုိ႔ျပဳတ္က်သြာသည္ႏွင္႔
အဘိဓမၼာနည္းအရ သံေယာဇဥ္(၁၀)ပါးမွာ (၁)ကာမရာဂသံေယာဇဥ္၊ (၂) ဘ၀ရာဂသံေယာဇဥ္၊(၃)ပဋိဃသံေယာဇဥ္၊(၄) မာနသံေယာဇဥ္၊(၅)ဒိ႒ိသံေယာဇဥ္၊(၆) သီလဗၺတပရာမာသ သံေယာဇဥ္(၇)၀ိစိကိစၦာ သံေယာဇဥ္၊(၈)ဣႆာသံေယာဇဥ္၊(၉) ဥဒၶစၥသံေယာဇဥ္၊ (၁၀) အ၀ိဇၨာသံေယာဇဥ္ လို႔(၁၀)ပါးရွိတဲ႔အနက္
သကၠာယဒိ႒ိ၊ ၀ိစိကိစၦာ၊ သီလဗၺတပရာမာသ သံေယာဇဥ္ သံုးပါးတို႔ႏွင့္ အပါယ္ကိုလားေစတတ္တဲ့ ကာမရာဂသံေယာဇဥ္၊ ပဋိဃသံေယာဇဥ္တို႔ကို ေသာတာပတၱိမဂ္က ပယ္သတ္ပစ္လုိက္ျပီး
ေသာတာပန္ကုိရင္ေလးျဖစ္သြားေလေတာ႔၏။
*ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ဒုတိယဆန္စုဦးေခါင္းအထက္က ျပဳက်လာျခင္းႏွင္႔အတူ ၾကမ္းတမ္းသည္႔ ကာမရာဂ ဗ်ာပါဒတရားမ်ားတစ္လွပ္ကြာက်ကုန္ကာ သကၠဒါဂါမ္ကုိရင္ကေလးျဖစ္လာေလေတာ႔၏။ *တတိယဆံအစုဦးေခါင္းထက္မွ ျပဳတ္က်လာရာ၌ကား ကာမရာဂ ဗ်ာပါဒတုိိ႔ကုိအၾကြင္းမဲ႔ထပ္မံပယ္သတ္လုိက္ျပန္ရာ
(၁) ကာမရာဂ သံေယာဇဥ္၊
(၂) ပဋိဃ သံေယာဇဥ္၊
(၃) သီလဗၺတပရာမာသ သံေယာဇဥ္၊
(၄) ဒိ႒ိသံေယာဇဥ္၊
(၅) ဝိစိကိစၧာ သံေယာဇဥ္၊
တုိ႔ကုိပယ္ခြါျပီးသြားေသာေၾကာင္႔ အနာဂါမ္အဆင္႔သုိ႔ေရာက္သြားေလေတာ႔၏။ *ဦးေခါင္းလည္းတုံးျပီးသြားသည္ႏွင္႔ တျပိဳင္နက္မေရွးမေႏွာင္းပင္ ကုိရင္ေလးဒဗၺမွာ ဆံပင္ေတြသာ ဦးေခါင္းမွေျပာင္သြားသည္မဟုတ္ပဲ ေနာက္ထပ္
အထက္ ျဗဟၼာဘံုမွာျငိကပ္ေနေသးတဲ႔ ရူပရာဂ, အရူပရာဂ, မာန, ဥဒၶစၥ, အ၀ိဇၨာဟူေသာ ဥဒၶံဘာဂိယသံေယာဇဥ္တုိ႔ကုိပါ တခါတည္းပယ္လုိက္ႏုိင္၍ ကိေလသာအားလုံး သူ၏စိတ္အစဥ္မွကင္းရႈွင္းသြားၾကကာ ရဟႏၱာကုိရင္ေလးတစ္ပါးျဖစ္သြားေလသည္။
ဗုဒၶျမတ္စြာရာဇျဂိဳဟ္ ေ၀ဠဳ၀န္၀ါးေတာေက်ာင္းျပန္ၾကြေတာ္မူရာမွာလည္း ရဟႏၱာအရွင္ဒဗၺေလးလည္း ဘုရားေနာက္ေတာ္ပါးက လုိက္ပါသြားကာ ေ၀ဠဳ၀န္ေရာက္သည္ႏွင္႔ “ငါသည္ရဟန္းကိစၥလည္းျပီးေနျပီျဖစ္၍ အျခားအထူးျပဳလုပ္ဖြယ္တစ္စုံတစ္ရာမရွိေခ် သံဃာေတာ္အားအက်ိဳးမ်ားသည္႔ အာဂႏၱဳမ်ားအတြက္ ေက်ာင္းအိပ္ယာေနရာခ်ထားေပးျခင္း ဆြမ္းကပ္လုိၾကေသာ တကာတကာမမ်ားအတြက္လည္း ဆြမ္းညႊန္ၾကားျခင္းတာ၀န္ကုိ
ထမ္းေဆာင္ရပါမူကားေကာင္းေလစြ”အၾကံျဖစ္ေပၚသည္႔အတုိင္း ဘုရားရွင္အားခြင္႔ေတာင္းရာ သာဓုေခၚေတာ္မူ၍ ထုိသံဃေ၀ယ်ာ၀စၥတာ၀န္မ်ားကုိ ရွင္ဒဗၺကေလးအားေပးအပ္လုိက္ေလေတာ႔၏။

ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ရွင္ဒဗၺကေလး၏ ခုနစ္ႏွစ္မွ်သာရွိေသးေပမယ္႔ အရဟတၱဖုိလ္ဂုဏ္တည္ရွိေနေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါးျဖစ္ျပီး သံဃာ႔ကိစၥအ၀၀ကုိ အာသြန္ခြန္စုိက္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူေနသည္ကုိ အားရၾကည္ညိဳေတာ္မူၾကသျဖင္႔
ျမင္႔ျမတ္ေသာရဟန္းအျဖစ္သြတ္သြင္းကာ ရဟန္းျပဳေပးလုိက္ၾကရာမွ ဒဗၺမေထရ္ ဒဗၺမေထရ္ဟု ထင္ရွားလာေလေတာ႔၏။ မွန္၏ အရွင္ဒဗၺကုိ ခုနစ္ႏွစ္သာရွိေသးေပမယ္႔ မေထရ္ၾကီးဟုေခၚဆုိရျခင္း၌ ဓမၼပဒမွာ
န ေတန ေထေရာ ေသာ ေဟာတိ၊ ေယနႆ ပလိတံ သိေရာ။
ပရိပေကၠာ ၀ေယာ တႆ၊ ေမာဃဇိေဏၰာတိ ၀ုစၥတိ။
ယမွိ သစၥဥၥ ဓေမၼာစ၊ အဟႎသာ သံယေမာ ဒေမာ။
သ ေ၀ ၀ႏၲမေလာ ဓီေရာ၊ ေထေရာ ဣတိ ပ၀ုစၥတိ။
ေခါင္းေမႊးျဖဴကာမွ်ျဖင့္ ထိုရဟန္းသည္ မေထရ္မမည္၊ ထိုရဟန္း၏ အ႐ြယ္ရင့္အိုမႈကို အက်ဳိးမဲ့ ရင့္အိုမႈဟုဆိုအပ္၏။ အၾကင္ပုဂၢဳိလ္၌ သစၥာလည္း႐ွိ၏၊ တရားလည္း႐ွိ၏၊ ညႇဥ္းဆဲမႈမ႐ွိ၊ သီလေစာင့္ျခင္း ႐ွိ၏၊ ဣေႁႏၵကိုလည္းဆံုးမ၏၊ ကိေလသာ ပ်ဳိ႔အန္ၿပီးေသာ ထိုပညာ႐ွိပုဂၢဳိလ္ကိုသာ မေထရ္ဟု ဆိုအပ္၏………
ဟုဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူထားသည္ႏွင္႔အညီ ရွင္ဒဗၺအား မေထရ္ၾကီးစာရင္းသြင္းပဥၥင္းခံေပးလုိက္ၾကသည္မွာကား အလြန္သဘာ၀က်လွေပသည္။
ထိုအသွ်င္ဒဗၺသည္ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းေရးမ်ားလည္းလုပ္ရ သံဃာေတာ္မ်ားအားလည္းေနရာခ်ထးရႏွင္႔ အလြန္ပင္ပန္းရွာေလသည္။ ၀တ္ရုံရေသာ သကၤန္းမွာလည္း ေလွ်ာ္ဖြတ္ဖုိ႔ပင္အခ်ိန္မေပးႏုိင္သျဖင္႔ ညစ္ႏြမ္းလွ်က္ရွိရွာေလရာ သံဃာအား ျဖစ္ေပၚလာေသာ သံဃိကသကၤန္းတစ္ထည္ကုိ အရွင္ဒဗၺအား အားလုံးသေဘာတူလွဴလုိက္ၾကေလသည္ ။ အလဇၨီရဟန္းဆုိးမ်ားျဖစ္သည္႔ ဆဗၺဂၢီရဟန္းတို႔သည္ ထုိရွင္ဒဗၺေလးအား သကၤန္းေပးလွူသည္ကုိမေက်မနပ္ျဖင္႔ ''မေထရ္ၾကီးေတြကလည္း မ်က္ႏွာလုိက္ပါတယ္ ၊သကၤန္းရွားပါးတာကေတာ႔ တုိ႔လည္းရွားပါးတာပဲ ။ရွင္ဒဗၺေလးက်မွ သကၤန္းေပးဖုိ႔ ၀ုိင္းအၾကံျပဳၾကသတဲ႔ကြာ တကယ္ဆုိသံဃိကသကၤန္းဆုိတာ တုိ႔နဲ႔လည္းဆုိင္တယ္”လုိ႔ အမနာပေျပာဆုိေနၾကရာ ။ထုိသတင္းသည္ တစတစ
ဘုရားရွင္ေရႊနားေတာ္ေရာက္သြာျပီး သံဃာအားလုံးသေဘာတူမတူပန္ၾကားခဲ႔စဥ္က ဘာမွမကန္႔ကြက္ခဲ႔ဘဲ။ အစည္းအေ၀းျပီးလုိ႔ သံဃာအားလုံးသေဘာတူ လာဘ္လာဘကုိ တစ္စုံတစ္ေယာက္အားေပးလုိက္ျပီးကာမွ မေကာင္းေျပာဆုိျခင္းသည္။ ရဟန္းေကာင္းတုိ႔အက်င္႔မဟုတ္ေပ။ အလွူရွင္ဒါယကာအေပါင္းၾကားသိသြားပါကလည္း သာမဂၢီမျဖစ္ေသာသံဃာအတြက္ အၾကည္ညိဳမဲ႔ဖြယ္ပင္ျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ ထုိသုိ႔ေျပာဆုိကဲ႔ရဲ႕ေသာရဟန္းမွာလည္း မည္သည္႔ကုသုိလ္တရားမွတုိးပြားႏုိင္မည္မဟုတ္။ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပါစိတ္အာပတ္အျဖစ္ ငါဘုရားပညတ္တားျမစ္ေတာ္မူ၏..ဟုဆုိကာ ဒုဗၺလသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကုိ ပညတ္ခဲ႔ရေလေတာ႔၏။
ရွင္ဒဗၺေလး ျပႆနာျဖစ္ျပီ
အသွ်င္ဒဗၺသည္ သေဘာတူ ရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္း တည္း အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပး၏၊ သုတၱန္ကို ေဆာင္ကုန္ေသာရဟန္းတုိ႔ကုိလည္း ''ထိုရဟန္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း သုတၱန္ကို အညီအၫြတ္ရြတ္ၾကလိမ့္မည္''ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာေနရ ကို ခင္းေပး၏။
၀ိနည္းေဆာင္ရဟန္းတုိ႔အတြက္လည္း ''ထိုရဟန္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ဝိနည္းကို ဆံုးျဖတ္ၾကလိမ့္မည္''ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာေနရာကိုခင္းေပး၏။
တရားေဟာ ဓမၼကထိကမ်ားအတြက္လည္း ''ထိုရဟန္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တရားကို ေဆြးေႏြးၾကလိမ့္မည္''ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပး၏။
စ်ာနလာဘီ အရွင္မ်ားအတြက္လည္း ''ထိုရဟန္းတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းမွ ကင္းကုန္လတၱံ႕''ဟု ထိုရဟန္းတို႔အား တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပး၏။
မဂ္ဖိုလ္မွ ဖီလာျဖစ္ေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိကုန္၏၊ ကိုယ္ကာယဗလေတာင္႔တင္းဖုိ႔သာ ဘားဆြဲ ၾကိဳးခုန္ လက္သီးထုိးစသည္ျပဳၾကကုန္လွ်က္ ခႏၶာကုိယ္ၾကံခုိင္ဖုိ႔သာ အေလ့အက်င့္မ်ားကုန္ေသာရဟန္းတုိ႔အတြက္လည္း ''ဤအသွ်င္တို႔သည္ ဤေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းျဖင့္လည္း အသွ်င္တို႔သည္ ေနကုန္လတၱံ႕''ဟု ထိုရဟန္းတို႔အားလည္း တစ္ေပါင္းတည္း အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပး၏။
တခါတစ္ရံ ညအခ်ိန္မေတာ္မွ အာဂႏၱဳမ်ားၾကြေရာက္လာၾကလွ်င္လည္း ရွင္ဒဗၺေလးသည္ ေတေဇာကသိုဏ္းလွ်င္ အာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္ကို ဝင္စား၍ ထိုအေရာင္ (အလင္း) ျဖင့္ပင္ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပး၏။
အခ်ိဳ႔အခ်ိဳ႔ေသာ ရဟန္းတို႔သည္လည္း ''မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺ၏ တန္ခိုးျပာဋိဟာကို ငါတို႔ ၾကည့္ ကုန္အံ့''ဟု တမင္သက္သက္ အခါမဲ့မွလာၾကကုန္၍ “ငါတုိ႔အတြက္ေနရာျပင္ေပးပါဦး” ဟုရွုပ္ၾကျပန္ေလသည္။
"အရွင္ဘုရားတုိ႔က ဘယ္ေက်ာင္းတုိက္ေတြမွာ သီတင္းသုံးခ်င္ပါသလဲဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ၌ကား ထိုရဟန္းတို႔သည္ တမင္သက္သက္ အေဝး၌ ၫႊန္းကုန္၏၊
* ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
* ခိုးသူပစ္ခ်ရာ 'ေစာရပပါတ' ေခ်ာက္၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
* ဣသိဂိလိ ေတာင္နံပါး ေက်ာက္နက္ (ဂူ) ၌ အိပ္ရာေနရာကိုခင္းေပးေလာ့၊
* ေဝဘာရေတာင္နံပါး စရည္းပင္ (ဂူ) ၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
*ယင္းတိုက္ေတာ သပၸေသာ႑ိက ခ်ဳိင့္ဝွမ္း၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
*ေဂါတမေခ်ာက္၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
* တည္ပင္ေရာက္ေသာ ေခ်ာက္၌ အိပ္ရာ ေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
*ကေပါတေခ်ာက္၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
* တေပါဒါအရံ၌ အိပ္ရာေနရာ ကို ခင္းေပးေလာ့၊
*ဇီဝက၏ သရက္ဥယ်ာဥ္၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့၊
* မဒၵကုစၧိေတာ၌ အိပ္ရာေနရာကို ခင္းေပးေလာ့''ဟု ပင္ကုိယ္ပကတိအားျဖင္႔ ရုတ္တရက္မသြားေရာက္ႏုိင္သည္႔ေနရာမ်ားကုိမွ ခင္းေပးဖုိ႔ရန္ေျပာၾကားၾကကုန္၏။
ထုိအခါ အသွ်င္ဒဗၺသည္ ေတေဇာကသိုဏ္းလွ်င္ အာ႐ုံရွိေသာ စ်ာန္ကို ဝင္စား၍ ေတာက္ပေသာ လက္ၫိႇဳးျဖင့္ ေရွးမွ ေရွးမွ သြား၏။ ထိုရဟန္းတို႔သည္လည္း ထိုအေရာင္အလင္းျဖင့္သာလွ်င္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺ၏ ေနာက္မွ ေနာက္မွ လိုက္ကုန္၏။

ထိုရဟန္းမ်ားေတာင္႔တသည္႔ေက်ာင္းမ်ား၌ အိပ္ယာေနရာျပင္ဆင္ျပီးလွ်င္လည္း ္ ''ဤကား ေညာင္ေစာင္း 'ခုတင္' တည္း၊ ဤကား အင္းပ်ဥ္ 'ခံုရွည္' တည္း၊ ဤကား ဘံုလွ်ဳိ 'ဖံု' တည္း၊ ဤကား ေခါင္းအံုးတည္း၊ ဤကား က်င္ႀကီး (စြန္႔ရာ) ဌာနတည္း၊ ဤကား က်င္ငယ္ (စြန္႔ရာ) ဌာနတည္း၊ ဤကားေသာက္ေရ တည္း၊ ဤကား သံုးေဆာင္ေရတည္း၊ ဤကား ေတာင္ေဝွးတည္း၊ ဤကား ဤအခ်ိန္၌ ဝင္ရမည္၊ ဤအခ်ိန္၌ ထြက္ရမည္ စသည္ျဖင့္ ထားအပ္ေသာ သံဃာ၏ ကတိကဝတ္တည္း''ဟု ေျပာဆို၍ အျပည္႔အစုံ စီမံေပးကာ ေဝဠဳဝန္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔သာလွ်င္ တစ္ဖန္ ျပန္ႂကြ၏။
ထိုသံဃပရိသတ္တြင္ ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ကား ရဟန္း၀ါလည္းငယ္ကုန္၏၊ ဘုန္းကံလည္း နည္း ပါးကုန္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ရွင္ဒဗၺက အိပ္ယာေနရာျပင္ေပးခင္းေပးလုိက္တုိင္း ၾကမ္းပုိးမ်ားေသာေနရာ မုိးမလုံေသာေနရာ ညစ္ပတ္ေသာေနရာစသည္တုိ႔၌ က်ေရာက္ေလေတာ႔၏။ ဆြမ္းစားစာရင္းအရ ညႊန္ၾကားလုိက္တုိင္း ထုိေမတၱိယဘုမၼဇကရဟန္းငယ္တုိ႔အား ယုတ္ညံ့ေသာ ဆြမ္းတို႔သည္လည္းေကာင္း ထိုရဟန္းတို႔အား ေရာက္ကုန္၏။
ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၌ လူတို႕သည္လည္းမေထရ္ျဖစ္ေသာ ရဟန္းတို႔အား အထူးျပဳျပင္ (စီရင္) အပ္ေသာ ဆြမ္းကိုလည္းေကာင္း၊ ေထာပတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဆီကိုလည္းေကာင္း၊ လက္သုပ္ဟင္းလ်ာကိုလည္းေကာင္း စီမံလွဴဒါန္းၾကေလသည္။
ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔အားကား ဆန္ကြဲထမင္းပအံုးရည္ 'ပံုးရည္'ကို လွဴၾကေလသည္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ထို ေမတၱိယဘူမဇက ရဟန္းတို႔သည္ ဆြမ္းစားျပန္လာတုိင္း အျခားသံဃာမ်ားကုိ “ဘာဟင္းေတြနဲ႔မ်ား ဘုဥ္းေပးခဲ႔ရပါသလဲ ကုိယ္ေတာ္”ဟုေမးေလလွ်င္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ ငါတို႔အား ေထာပတ္သည္ ျဖစ္၏၊ ဆီသည္ ျဖစ္၏၊ လက္သုပ္ ဟင္းလ်ာသည္ ျဖစ္၏''ဟု ေျပာကုန္၏။
ဟုေျပာဆုိၾကရာ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔မွာ မ်က္ႏွာငယ္စြာျဖင္႔ “ဟင္…ငါတုိ႔ျဖင္႔ တခါလာလည္း ဆန္ကြဲထမင္း ပုံးရည္ဟင္း၊ဆန္ကြဲထမင္း၊ပုံရည္ဟင္းပဲ ဆြမ္းစားေလးလုိက္သြားရလုိ႔ တစ္ခါတစ္ေလမ်ား ဟင္းေကာင္းေလးနဲ႔ဘုဥ္းရပါ႔မလားမွတ္တယ္ တစ္ခါလာလည္း ဒီမည္းျပာပုဆုိးနဲ႔တုိးေနတာပဲ”ဟု ေျပာဆုိၾကရင္း ရွင္ဒဗၺအေပၚ၌ မၾကည္မလင္ျဖစ္လာၾကေလသည္။
XXXXXXXXXXXXXXXXX
တခါေသာ္ ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းမ်ားကုိ ေကာင္းေပ႔ဆုိသည္ကုိိမွ ကပ္လွူေလ႔ရွိသျဖင္႔ “ ကလ်ာဏဘတၱိက “ ေစတနာေကာင္းသူ”လုိ႔နာမည္ၾကီးေနေသာ ဒါယကာသည္ သံဃာအား စတုကၠဘတ္ကို နိစၥဘတ္ လွဴ၏၊ ထို ဒါယကာသည္ ဆြမ္းစားဇရပ္၌ သားမယားႏွင့္တကြ အနီး၌ ရပ္တည္၍ လုပ္ေကြၽး၏၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို ဆြမ္းျဖင့္
ေမးကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို ဆီျဖင့္ ေမးကုန္၏၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို လက္သုပ္ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္၏။
နက္ျဖန္နံနက္၌ ထိုဒါယကာ သူေ႒းၾကီး၏ ဆြမ္းစားအလွည္႔အၾကိမ္ကုိ ထုိဘုဥ္းကံနည္းရွာေသာ ရဟန္းငယ္ ေမတၱိယ ဘူမ ဇကရဟန္းတုိ႔ အလွည္႔ က်ေလသည္၊ ထိုအခါမွ တုိက္ဆုိင္စြာပင္ ကလ်ာဏဘတၱိက သူႂကြယ္သည္ တစ္စံုတစ္ခုျပဳဖြယ္ျဖင့္ အရံ သို႔ ေရာက္လာရာ အရွင္ဒဗၺအထံသုိ႔သြား၍ ''အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္တို႔၏ အိမ္၌ နက္ျဖန္ ဆြမ္းဘုဥ္းၾကြလာၾကမယ္႔ ကုိယ္ေတာ္ေတြက ဘယ္သူေတြတုန္းဘုရား …ဟုေမးရာ
ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းငယ္တုိ႔အား ဆြမ္းစားၾကြၾကဖုိ႔ ညႊန္ၾကားထားပါတယ္ တကာ…ဟု ျပန္လည္ေျပာၾကားလုိက္ေလလွ်င္ ေမတၱိယ်ဘုမၼဇကလုိ႔ ဘြဲ႔နာမည္ကုိၾကားခါမွ်ႏွင္႔ပင္ကလ်ာဏဘတၱိကသူႂကြယ္သည္ ႏွလံုးမသာ ျဖစ္သြားေလေတာ႔၏၊
''အဘယ့္ေၾကာင့္ ရဟန္းယုတ္တို႔သည္ ငါတို႔၏ အိမ္၌ သံုးေဆာင္ကုန္လတၱံ႕နည္း''ဟု အိမ္သို႔သြား၍ ''ဟယ္ ကြၽန္မ နက္ျဖန္ ဆြမ္းစားလာေသာ ရဟန္းတို႔ကို တံခါးမုခ္၌ ေနရာကို ခင္း၍ ပအံုးရည္လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဆန္ကြဲ ထမင္းျဖင့္ လုပ္ေကြၽးေလာ့''ဟုမေကာင္းမကန္း စီမံလုိက္ေလေတာ႔၏။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ထိိုအေၿခေနႏွင္႔တကာစိတ္ထားေျပာင္းသြားမွူကုိမသိၾကရွာေသာ ရဟန္းငယ္ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ ''ငါ့သွ်င္တို႔ ယမန္ေန႔က ငါတို႔အား ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာ၏ ဆြမ္းကို ၫႊန္းအပ္ၿပီ၊ နက္ျဖန္ ငါတို႔ကို ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာသည္ သားမယားႏွင့္ တကြ အနီး၌ ကပ္၍ လုပ္ေကြၽးလတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို ဆြမ္းျဖင့္ ေမးကုန္လတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္လတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို ဆီျဖင့္ ေမးကုန္လတၱံ႕၊ အခ်ဳိ႕ရဟန္းတို႔ကို လက္သုပ္ ဟင္းလ်ာျဖင့္ ေမးကုန္လတၱံ႕''ဟု ဝမ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကကုန္လွ်က္ ညဥ္႔နက္သန္းေခါင္ထိေအာင္ မအိပ္စက္ႏုိင္ၾကပဲ နက္ျဖန္နံနက္ေရာက္ဖုိ႔ရန္ပဲ စိတ္ေစာေနမိၾကေတာ႔၏။ နံနက္လင္းသည္ႏွင္႔ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္သကၤန္းကို ယူေဆာင္ကာ ကလ်ာဏဘတၱိက ဒါယကာ၏ အိမ္သို႔ ဆြမ္းစားၾကြသြားၾကရာ …သူေ႒းၾကီးရဲ႔ကြၽန္မသည္ အိမ္အတြင္းသုိ႔အ၀င္မခံပဲ တံခါးမုခ္၌သာ ေနရာကို ခင္းေပး၍ ''အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဒီမွာၾကြၾကပါဘုရား''ဟု ေလွ်ာက္ထားေလရာ…
''ဧကႏၱ တုိ႔လာတာေစာသြားလုိ႔ ဆြမ္းမက်က္ေသးတာျဖစ္ရမယ္ ဒါ႔ေၾကာင္႔ဒီမွာပဲ အထုိင္ခုိင္းတာထင္ရဲ႔'လုိ႔ု ေအာက္ေမ့ျခင္းေနၾကပါသတဲ႔။
က်ြန္မေလးက ပအံုးရည္လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဆန္ကြဲထမင္းျဖင့္ ''အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ၾကပါ ''ဟုလာေရာက္ကပ္လွူေသာအခါမွ မ်က္လုံးျပဳးသြားၾကကာ..''ႏွမ ငါတို႔ကား နိစၥဘတ္ ရွိသူမ်ားတည္း''ဟုေျပာၾကရာ
"အသွ်င္ဘုရားတို႔ နိစၥဘတ္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ကုိ သိပါသည္၊ သို႔ရာတြင္ ယမန္ေန႔ကပင္ ''ဟယ္ ကြၽန္မ နက္ျဖန္ ဆြမ္းစားလာေသာ ရဟန္းတို႔ကို တံခါးမုခ္၌ ေနရာကို ခင္း၍ ပအံုးရည္လွ်င္ ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဆန္ကြဲထမင္းျဖင့္ လုပ္ေကြၽးေလာ့''ဟု အကြၽႏု္ပ္ကို ေစခိုင္းအပ္ပါသည္။ အသွ်င္ဘုရားတို႔ ဘုဥ္းေပး သံုးေဆာင္ၾကပါ''ဟုအျပည္႔အစုံေလွ်ာက္ထားေလရာ
ေမတၱိယဘူမဇကရဟန္းတို႔မွာ ရွင္ဒဗၺအေပၚကုိလုံး၀သံသယကင္းစြာ စြပ္စြဲလုိက္ၾကေတာ႔သည္။
''ငါ့သွ်င္တို႔ ဒါ ရွင္ဒဗၺလက္ခ်က္ပဲကြ အရင္ထဲက ငါ႔စိတ္ထဲမသကၤာပါဘူးလုိ႔ ခုေတာ႔ေတြ႔တယ္မလား ။ယမန္ေန႔က ကလ်ာဏဘတၱိက လာေတာ႔ ငါတုိ႔မေကာင္းေၾကာင္းေတြ သူေျပာလုိက္လုိ႔ သဒၶါတရားပ်က္သြားျပီး ငါတုိ႔ကုိဒီလုိကပ္လွုတာပဲ''ဟု ထိုႏွလံုးမသာျခင္းျဖင့္ သာလွ်င္ စိတ္အလိုရွိတိုင္း 'စိတ္တိုင္းက်' မသံုးေဆာင္ၾကကုန္။
ထိို ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔သည္ ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဆြမ္းစားဇရပ္မွ ဖဲကုန္လတ္ေသာ္ အရံသို႔ သြား၍ သပိတ္သကၤန္းကို သိုမွီးသိမ္း ဆည္းၿပီးလွ်င္ အရံအပ တံခါးမုခ္၌ ဒုကုဋ္ အာေယာဂပတ္ဖြဲ႕လ်က္ ဆိတ္ဆိတ္ေနကုန္၍ မ်က္ႏွာမလွကုန္သည္ျဖစ္၍ ခ်ေသာ ပခံုးရွိကုန္သည္ျဖစ္၍ ေအာက္သို႔ မ်က္ႏွာခ်ကုန္သည္ျဖစ္၍ ၾကံမိႈင္ကုန္သည္ျဖစ္၍ စကားမဆိုကုန္သည္ျဖစ္၍ ေနထိုင္ကုန္၏။
ထိုအခါ ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမသည္ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေနာက္ ေမတၱိယ ဘူမဇကရဟန္းတို႔ကို ''အသွ်င္တို႔ ရွိခိုးပါ၏''ဟု ဆို၏။ ဤသို႔ ဆိုလတ္ေသာ္ ေမတၱိယ ဘူမဇက ရဟန္းတို႔သည္ စကား မေျပာၾကကုန္။
သံုးႀကိမ္ေျမာက္ေလွ်ာက္ထားေျပာဆုိပါေသာ္လည္း စကားျပန္မရသျဖင္႔
အရႈင္ဘုရားတုိ႔ အဘယ္႔ေၾကာင္႔တပည္႔ေတာ္မကုိ စကားတစ္ခြန္းမွမေျပာပါသလဲဘုရားအျပစ္တစ္စုံတစ္ရာမ်ား ျပဳမိလုိ႔ပါလား..လုိ႔ေမးရာ
ႏွမ ငါတို႔ ျဖစ္တိုင္းဆိုအံ့၊ သင္သည္ ငါတို႔ကို မလႅမင္း၏သား ဒဗၺသည္ ထင္တုိင္းခ်ယ္လွယ္ေနတာကုိ သင္သည္ဒီတုိင္းၾကည္႔ရက္ဘိ၏..ဟုေျပာဆုိရာ ဒါဆုိတပည္႔ေတာ္မ ဘယ္လုိကူညီေပးရမလဲဘုရားဟုေမးရာ….
သင္ငါတုိ႔ကုိကူညီခ်င္လွ်င္ ဘုရားထံသြားျပီး '' မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺသည္ တပည္႔ေတာ္မအား ဖ်က္ဆီးအပ္ပါ၏''ဟု ေလွ်ာက္ေလာ့ဟုေစခုိင္းလုိက္ေလသည္။
'အသွ်င္ဘုရားတို႔ ေကာင္းပါၿပီ''ဟု ၀န္ခံခဲ႔၍ ဘုရားရွင္အား ထုိအတုိ္င္း သြားေရာက္ေလွွ်ာက္ထားေလေတာ႔၏
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သံဃာကို စည္းေဝးေစၿပီး လွ်င္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို-''ဒဗၺ သင္သည္ ဤဘိကၡဳနီမ ေျပာသကဲ့သို႔ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဖ်က္ဆီးမႈကို ျပဳမိသည္ဟု အမွတ္ရ၏ေလာ''ဟု စိစစ္ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူသည့္အတိုင္းပင္
ျဖစ္ပါသည္ဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္ (ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္တစ္ပါးအေနနဲ႔ လုံး၀က်ဳးလြန္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းကုိ ဘုရားသိေတာ္မူျပီးျဖစ္ပါသည္ဟုဆုိလုိသည္)
သံုးႀကိမ္တုိင္တုိင္ေမးစိစစ္ေတာ္မူေသာ္လည္း ထုိသုိ႔ပင္ေလွ်ာက္ထားေနသျဖင္႔
''ဒဗၺ ပညာရွိတို႔သည္ ဤသို႔ မေျဖရွင္းၾကကုန္၊ အကယ္၍ သင္သည္ ျပဳအပ္သည္ ျဖစ္အံ့၊ ျပဳ အပ္ပါ၏ဟု ေလွ်ာက္ဆိုေလာ့၊ အကယ္၍ သင္သည္ မျပဳအပ္သည္ ျဖစ္အံ့၊ မျပဳအပ္ပါဟု ေလွ်ာက္ဆိုေလာ့''ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာမွ
“အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏ္ု္ပ္သည္ ေမြးသည့္အခါမွ စ၍ အိပ္မက္မွ်ျဖင့္လည္း ေမထုန္အက်င့္ကို ျပဳက်င့္ မွီဝဲမိသည္ဟု မသိပါ၊ ႏိုးေသာ တပည့္ေတာ္သည္ အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာ ရွိပါေတာ့အံ့နည္း”ဟု ဘုရားရွင္ေတာ္ျမတ္အား ရွင္းလင္းစြာေလွ်ာက္ထားလုိက္ေတာ႔၏။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ကို 'ရဟန္းတို႔ သို႔ျဖစ္လွ်င္ ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမအား အသြင္ ကိုဖ်က္လူ၀တ္လဲေစၾကကုန္ေလာ႔ ့၊ ဤခိုင္းေသာ ရဟန္းတို႔ကိုလည္း ေမးျမန္းစိစစ္ကုန္ေလာ့'ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေနရာမွ ထ၍ ေက်ာင္းသို႔ ဝင္ေတာ္မူ၏။
ထိုအခါ ရဟန္းတို႔သည္ ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမအား လူ၀တ္လဲေစၾကရာ ေမတၱိယဘုမၼဇကရဟန္းတုိ႔က -
''ငါ့သွ်င္တို႔ ေမတၱိယာဘိကၡဳနီမကို မဖ်က္ဆီးၾကပါကုန္လင့္၊ ထိုဘိကၡဳနီမသည္ တစ္စံုတစ္ခု ျပစ္မွားသည္ မဟုတ္ပါ၊ အမ်က္ထြက္ကုန္ေသာ ႏွလံုးမသာကုန္ေသာ (သာသနာေတာ္မွ) ေရြ႕ေလ်ာေစလိုကုန္ေသာ ငါတို႔သည္သာ ထိုဘိကၡဳနီမကို တိုက္တြန္းၾကကုန္၏''ဟု ေျပာဆိုၾကကုန္၏။
ငါ့သွ်င္တို႔ သင္တို႔သည္ မလႅမင္း၏သား အသွ်င္ဒဗၺကို အေျခအျမစ္မရွိေသာ ပါရာဇိကအာပတ္ျဖင့္ စြပ္စြဲ ဖ်က္ဆီးၾကကုန္သေလာဟုေမးရာ ၀န္ခံၾကရေလေတာ႔၏။ထုိအေၾကာင္းကုိဘုရားရွင္ၾကားသိေတာ္မူရေသာအခါတြင္မွ ရွင္ဒဗၺအား (သတိအေကာင္းဆုံးဟူေသာ) သတိ၀ိနည္းကုိေပးေစေတာ္မူေလသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ သတိကင္းလြတ္မွသာအာပတ္သုိ႔သင္႔ေရာက္ၾကရေလရာ သတိအေကာင္းဆုံးဟုသမုတ္ခံထားရလွ်င္ အာပတ္မသင္႔..ဟု ေျပာဆုိျပီးျဖစ္ရေလေအာင္ သတိ၀ိနည္းေပးေစေတာ္မူေလသည္။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ေမတၱိယဘုမၼဇကတုိ႔ ေနာက္တစ္မ်ိဳးအၾကံထုတ္ၾကျပန္
မတၱိယ ဘုမၼဇက ရဟန္းတို႔သည္ ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္မွဆင္းလာၾကစဥ္ ဆိတ္ဖိုသည္ ဆိတ္မ၌ ေဖာက္ျပန္စြာ ျပဳက်င့္သည္ကို ျမင္ၾက ရာ ''ငါ့သွ်င္တို႔ ယခု ဤ ဆိတ္ဖိုကို မလႅမင္း၏သား ဒဗၺ ျပဳလုပ္ၾကကုန္အံ့၊ ဤဆိတ္မကိုေမတၱိယာ ဘိကၡဳနီမ ျပဳလုပ္ၾကကုန္အံ့၊
ငါတို႔သည္ ဤသို႔ပင္ ေခၚေဝၚၾကကုန္အံ့၊ ငါ့သွ်င္တို႔ ငါတို႔သည္ေရွးအခါ၌ မလႅမင္း၏သား ဒဗၺကို ေျပာသံၾကားျဖင့္ စြဲဆိုခဲ့ၾကကုန္၏၊ ယခုအခါ၌မူကား ငါတို႔သည္ေမတၱိယာ ဘိကၡဳနီမ၌ ေဖာက္ျပန္စြာ ျပဳက်င့္သည္ကို ကိုယ္တိုင္ ျမင္ၾကကုန္၏''ဟု ေျပာဆိုကာ ရွင္ဒဗၺအား ထင္ေယာင္ထင္မွား အသေရဖ်က္သိကၡာခ်ၾကျပန္ေလ၏၊ ဤအခါတြင္ကား ရဟန္းေတာ္တုိ႔က ဤသုိ႔မေျပာဆုိသင္႔ေၾကာင္း အရွင္ဒဗၺသည္ သတိ၀ိနည္းကုိရသူျဖစ္၍ ယင္းသုိ႔လုံး၀ျပဳလုပ္လိမ္႔မည္မဟုတ္ေၾကာင္းတားျမစ္ၾကကာ
ဘုရားရွင္အား သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားၾကရျပန္ေလသည္ ၊
ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားသည္ တစ္ဖန္သံဃာ႔အစည္းေဝးေခၚကာ ရွင္ဒဗၺအေပၚအမ်ားသံသယကင္းေအာင္ စစ္ေဆးေမးျမန္းေတာ္မူခဲ႔ရေလသည္။
...........................................
ထုိကဲ႔သုိ႔ ရဟန္းယုတ္တုိ႔၏ အၾကိမ္ၾကိမ္လုပ္ၾကံစြပ္စြဲမွဳကုိခံခဲ႔ရျခင္းမွာ ဤဘဒၵကမ႓ာမွ ကိုးဆယ့္တစ္ကမ႓ာထက္၌ ဝိပႆီဘုရားရွင္ပြင္႔ေတာ္မူခဲ႔စဥ္က ျပစ္မွားလိုေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ထို ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္'သာဝက'ရဟႏၲာကိုစြပ္စြဲခဲ႔မိေသာ မေကာင္းမွဳကံေၾကာင္႔ ၀တ္ေၾကြးတစ္ပတ္ျပန္လည္ကာ စြပ္စြဲခံခဲ႔ရျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ထို၀ိပႆီျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္'သာဝက'တို႔အား စာေရးတံကို ယူ၍ ႏို႔ဆြမ္းကိုလည္း ကပ္လွဴခဲ႔ေသာ ကုသုိလ္ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ အဂၤါငါးပါးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူလည္းျဖစ္ခဲ႔ရေလသည္။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
အရွင္ဒဗၺပရိနိဗၺာန္မစံ၀င္မီ သူ၏ ပါရမီျဖည္႔ရာကာလျဖစ္စဥ္ကုိ
ျပန္လည္ေဟာျပသြားေတာ္မူရာ၌ကား .............
*အႀကိမ္သံုးရာတိုင္တိုင္ နတ္မင္းအျဖစ္ကိုလည္း ျပဳခဲ့ရေၾကာင္း။ *အႀကိမ္ငါးရာတို႔တိုင္တိုင္ စၾကဝေတးမင္းလည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း။
*ျပန္႔ေျပာေသာ ပေဒသရာဇ္မင္းအျဖစ္သည္ကား မေရတြက္ႏုိင္ေၾကာင္း
ဤဘဒၵကမ႓ာ၌ ကႆပမည္ေသာ ျမတ္စြာ ဘုရားပြင္႔ေတာ္မူစဥ္က တရားက်င္႔ေဖာ္သူငယ္ခ်င္း အရင္းၾကီးမ်ားျဖစ္ၾကသည္႔ ကုမာရကႆပ ဗာဟိယဒါရုစီရိယ၊သဘိယပရိဗုိဇ္ ၊ပကၠဳသာတိမင္း ၊ အရွင္ဒဗၺတုိ႔သည္ ထိုထိုဘဝသို႔ ေရာက္ကုန္လ်က္ မိတ္ေဆြအစစ္အမွန္ၾကီးျဖစ္ေတာ္မူေသာ
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏ အစဥ္သနားေစာင့္ေရွာက္မႈေၾကာင့္ သံသရာအေႏွာင္အဖြဲ႔မွ ၀ဋ္ဒုကၡအားလုံးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ႔ၾကရေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ႔ေလတည္း။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ျပီးပါျပီ
မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ားႏွင္႔ေပါင္းစုံမိၾကေသာေၾကာင္႔ သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ခြင္႔ရရွိခဲ႔ၾကေသာ အထက္ပါသူငယ္ခ်င္းမ်ား၏အျဖစ္ကုိ ဗဟုသုတယူလွ်က္ စစ္မွန္တဲ႔မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းမ်ားႏွင္႔
ေပါင္းဆုံမိၾကပါေစဟု ဆုမြန္ဆႏၵျပဳလွ်က္။ ။
ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment