
(၉) က်မ္းဂန္ပလိေဗာဓ
စာေပက်မ္းဂန္ဆုိတာ နိဗၺာန္ခရီးလမ္းေၾကာင္းမွာ သူမပါလုိ႔လည္း မျပီးပါဘူး ။ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားမရွိေတာ႔တဲ႔ေနာက္မွာ အနာထပိဏ္သူေ႒းၾကီးေဆာက္လုပ္လွူဒါန္းခဲ႔တဲ႔ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ရာ ၊၀ိသာခါရဲ႔ ပုဗၺာရာမ ေနရာေတြသြားၾကည္႔လည္း အုပ္ခံု အုပ္ပုံေတြပဲေတြ႔ရမွာပါ ။ တကယ္႔ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႔ခ်င္တယ္ ဘုရားတရားစကားကုိနာၾကားျပီးလုိက္နာက်င္႔ၾကံခ်င္တယ္ဆုိရင္ ပိဋကတ္က်မ္းစာေတာ္ေတြဆီအေရာက္သြားပါလုိ႔ ဆိုရမွာပါပဲ ။ ဒီက်မ္းစာေတြဟာ သံသရာထြက္ေျမာက္ေရးအတြက္လမ္းျပေပးပါလိမ္႔မယ္ ။သုိ႔ေသာ္ ထုိက်မ္းစာေတြသင္ရင္နဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြကုန္ျပီး ရဟန္းတရားၾကိဳးစားအားမထုတ္ႏုိင္ခဲ႔ရင္ေတာ႔ ေလွာ္ရင္းနစ္ေနတဲ႔ေလွလုိ က်မ္းဂန္ေၾကာင္႔ပဲ ပလိေဗာဓ နိဗၺာန္သြားမယ္႔လမ္းမွာ အဟန္႔အတားျဖစ္သြားေစႏုိင္ပါတယ္။
ေဒ၀မေထရ္အေၾကာင္း
မဇၩိမနိကာယ္ကုိ အာဂုံေဆာင္ႏုိင္ေသာ ေဒဝမေထရ္သည္ မလယအရပ္၌ ေနေသာ ဘြဲ႔တူ ေဒဝမေထရ္ၾကီးထံသြား၍ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းရာ ''ငါ့ရွင္ စာေပ ပရိယတ္ ေလ႔က်က္သင္အံဖူးပါသေလာ''ဟု ေမးပါသတဲ။႔
''မဇၩိမနိကာယ္ကို ႏႈတ္တက္ေဆာင္ပါသည္ ဘုရား''ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ
''ငါ့ရွင္ ဤမဇၩိမနိကာယ္ မည္သည္ ေဆာင္ရန္ ခက္ခဲ၏၊
မူလပဏၰာသကို ႐ြတ္အံသရဇၩာယ္သူအား မဇၩိမပဏၰာသသည္ ႏႈတ္သို႔ေရာက္လာတတ္၏၊ ထုိမဇၩိမပဏၰာသကို ႐ြတ္အံသရဇၩာယ္ေသာ သူအား ဥပရိပဏၰာသသည္ ႏႈတ္သို႔ ေရာက္လာတတ္၏၊
သင့္အား အဘယ္မွာ လွ်င္ ကမၼ႒ာန္း (ႏွလံုးသြင္းမႈ) ျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မည္နည္း''ဟု စာေပက်န္းဂန္က ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာအလုပ္အား အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစႏုိင္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူရာ
''အရွင္ဘုရားတို႔အထံ၌ ကမၼ႒ာန္းကို ရၿပီးသည္ ရွိေသာ္ (ပရိယတ္ကို) ေနာက္တဖန္ျပန္၍ မၾကည့္ပါေတာ့အံ့ အရွင္ဘုရား''ဟု ေလွ်ာက္ထားမွသာလွ်င္ ကမၼ႒ာန္းရွူကြက္ကုိ သင္ျပေပးသတတ္။
ကမၼ႒ာန္းကို ယူၿပီးလွ်င္ ၁၉-ႏွစ္ပတ္လံုး ႐ြတ္အံ သရဇၩာယ္ျခင္းကို မျပဳပဲ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေျမာက္၌ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ခဲ႔တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ထိုမဇၥ်ိမနိကာယ္ေဆာင္ ေဒမမေထရ္ၾကီး ရဟႏၱာျဖစ္သြားေၾကာင္း ၾကားသိၾကရေသာအခါ ပရိယတ္စာေပကုိ
ျပန္လည္သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးေစအံ႔ဟုၾကံကာစာသင္သားသံဃာေတာ္မ်ား စုရုံး၍ ခ်ဥ္းကပ္ၾကရာ ''ငါ့ရွင္တုိ႔ ငါသည္ ပရိယတ္ကို မၾကည့္သည္မွာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ရွိေပၿပီ၊ (သို႔ေသာ္လည္း) ငါသည္ ဤမဇၩိမနိကာယ္၌ ေလ့လာေက်ႁပြန္ၿပီး ျဖစ္၏၊ အားထုတ္ၾကပါကုန္''ဟု ဆိုၿပီးလွ်င္ အစမွစ၍ အဆံုးတိုင္ေအာင္ ရြတ္ဆုိျပေတာ္မူရာ အကၡရာတလံုးမွ်၌ ေသာ္လည္း ယံုမွားမႈ မျဖစ္ေပပဲ အားလုံးမွန္ကန္စြာ စြဲျမဲမွတ္မိေနပါသတဲ႔ ။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ပရိယတၱိေယ၀ သာသနမူလံ….
သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၄၅၀-မတုိင္မီ သီဟုိဠ္ကြ်န္း(သီရိလကၤာႏုိင္ငံ) မွာ ျဗဟၼဏတိႆ မိစၦာသူပုန္ေဘးၾကီးျဖစ္ေပၚခဲ႔၍ သာသနာေတာ္လည္း ေမွးမွိန္ခဲ႔ရပါတယ္။ ထုိစဥ္က ရဟန္းေတာ္တခ်ိဳ႔က အိႏၵိယဖက္ကုိကူးသြားၾကျပီး ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ ေစာင္႔ေရွာက္ၾကရပါတယ္။ အိႏၵိယဖက္ထိမၾကြႏုိင္ၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ျဖစ္တဲ႔နည္းနဲ႔ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြမေပ်ာက္ပ်က္ဖုိ႔ အသက္နဲ႔လည္းေစာင္႔ေရွာက္ရြတ္အံခဲ႔ၾကရပါတယ္။ ယခုေခတ္လုိ ကြန္ပ်ဴတာေတြ ေဒတာေဆာ႔၀ဲေတြ ။စာအုပ္ေတြေက်ာက္စာေပစာေတြနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားၾကတာလည္းမဟုတ္ေတာ႔ ေန႔စဥ္မေမ႔ေအာင္ ရြတ္ဆုိျခင္းနဲ႔ပဲ အာဂုံေဆာင္ၾကရတဲ႔ေခတ္ပါ။ဆြမ္းမရလုိ႔ ေရေသာက္ဗုိက္ေမွာက္ေနၾကရတဲ႔ေန႔ေတြမွာေတာင္ ၀မ္းေအးေခါင္းေအးေအာင္ သဲပုံၾကီးကုိေရျဖန္းကာ ထုိသဲပုံကုိေခါင္းစုိက္ကာ စာျပန္ျခင္းျဖင္႔ ထိန္းသိမ္းေတာ္မူခဲ႔ၾကရတာ ႏွစ္ေပါင္း (၁၂)ႏွစ္တုိင္တုိ္င္ၾကာပါသတဲ႔။
ေနာက္ သူပုန္ေဘးၾကီးျငိမ္းလုိ႔အိႏၵိယကျပန္ၾကြလာၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင္႔ က်န္ရွိခဲ႔ၾကသည္႔သံဃာေတာ္မ်ား ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကုိ တဖန္ျပန္၍ ႏွီးေႏွာတုိက္ဆုိင္ျပီး စတုတၳသံဃာယနာ တင္ခဲ႔ၾကရပါတယ္။ တုိက္ဆုိင္စစ္ေဆးၾကည္႔ၾကရာမွာ တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ် ကြဲလြဲမွုမရွိပဲ အားလုံးမွန္ကန္တာေတြ႕ရပါသတဲ႔။
ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ သံဃာေတာ္မ်ားအားလုံး သာသနာမကြယ္ေပ်ာက္ေစဖုိ႔ဆုုုိရင္ ပရိယတ္ကအဓိကက်သလား ပဋိပတ္ကအဓိကလား ထပ္မံေဆြးေႏြးၾကျပန္ေတာ႔
ပဋိပတ္အားသန္ေတာ္မူၾကတဲ႔မေထရ္မ်ားက မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ေတာ္လာ “သုဘဒၵ၊ ဘိကၡဴ သမၼာ ဝိဟေရယ်ဳံ၊ အသုေညာ ေလာေကာ အရဟေႏၲဟိ အႆာ” ”သုဘဒၵ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေကာင္းမြန္စြာ က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္ ပြားမ်ားအားထုတ္ေနသမွ်ကာလပတ္လုံး၊ အရိယာသာ၀ကမ်ားမဆိတ္သုံးႏုိင္ပဲ သာသနာေတာ္လည္း စီပင္ေနပါလိမ္႔မယ္ ” ဆုိတဲ႔စကားရပ္ကုိေထာက္ျပၾကကာ ပဋိပတ္သာ သာသနာေတာ္ရဲ႔အသက္ျဖစ္ေၾကာင္႔ က်င္႔သူမရွိလွ်င္ လမ္းျပေျမပုံဆုိတာဟာလည္း အသက္၀င္ေတာ႔မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။
ထုိအဆုိသည္လည္းလြန္စြာသတိထားေလးစားရမယ္႔အခ်က္ပါပဲ ။ေနာက္ထပ္ သံဃာေတာ္တစ္ခ်ိဳ႔အဆုိတင္သြင္းလာသည္မွာလည္း အလြန္အဖုိးတန္လွပါတယ္ ထုိအရွင္ျမတ္မ်ားျဖည္႔စြက္ေလွ်ာက္ၾကားၾကသည္ကား….
ဒသ အတၳဝေသ ပဋိစၥ ဘဂဝတာ ပဌမံ ပါရာဇိကံ ပညတၱံ -- သံဃသု႒ဳတာယ၊ သံဃဖာသုတာယ၊ ဒုမၼကၤူနံ ပုဂၢလာနံ နိဂၢဟာယ၊ ေပသလာနံ ဘိကၡဴနံ ဖာသုဝိဟာရာယ၊ ဒိ႒ဓမၼိကာနံ အာသဝါနံ သံဝရာယ၊ သမၸရာယိကာနံ အာသဝါနံ ပဋိဃာတာယ၊ အပၸသႏၷာနံ ပသာဒါယ၊ ပသႏၷာနံ ဘိေယ်ာဘာဝါယ၊ သဒၶမၼ႒ိတိယာ၊ ဝိနယာႏုဂၢဟာယ။..ဆုိိတဲ႔ဘုရားစကားေတာ္အရ ၀ိနည္းတရားသည္သာ သာသနာေတာ္၏အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္ေၾကာင္း ၀ိနည္းေတာ္ကုိမွ လုံေအာင္မက်င္႔ၾကံႏုိင္ၾကပဲ ဘယ္လုိနည္းႏွင္႔မွ် ေနာက္တဆင္႔တက္ကာ ပဋိပတ္အလုပ္အားထုတ္ျပီး ပဋိေ၀ဓသာသနာေတာ္လည္း စည္ပင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း
''ပၪၥိေမ၊ ဘိကၡေဝ၊ အာနိသံသာ ဝိနယဓေရ ပုဂၢေလ -- အတၱေနာ သီလကၡေႏၶာ သုဂုေတၱာ ေဟာတိ သုရကၡိေတာ၊ ကုကၠဳစၥပကတာနံ ပဋိသရဏံ ေဟာတိ၊ ဝိသာရေဒါ သံဃမေဇၩ ေဝါဟရတိ၊ ပစၥတၳိေက သဟဓေမၼန သုနိဂၢဟိတံ နိဂၢဏွာတိ၊ သဒၶမၼ႒ိတိယာ ပဋိပေႏၷာ ေဟာတီ''တိ (ပရိ၊ ၃၂၅)။ဆုိတဲ႔ ဘုရားေဟာမူရင္းစကားေတာ္မွာကုိ ၀ိနည္းေလးစားသူအရွင္ျမတ္ ၀ိနည္းဓိုရ္ဆရာေတာ္မ်ားသာလွ်င္ သာသနာအဓြန္႔ရွည္ဖုိ႔ က်င္႔ၾကံသူစစ္စစ္မ်ားျဖစ္ၾကေၾကာင္႔ မိန္႔ဆုိတာၿခင္းကုိေထာက္၍လည္း ၀ိနည္းဆုိတဲ႔ ပရိယတ္သာသနာေတာ္သာ မူလရင္းျမစ္က်ေၾကာင္း။
သဒၶမၼ႒ိတိယာ သူေတာ္ေကာင္းတရားၾကာရွည္တည္တံ႕ေစၿခင္းငွါ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ေတြပညတ္ေတာ္မူရတယ္လုိ႔လာပါတယ္ ေနာက္၀ိနည္းကုိေဆာင္တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ဟာ သာသနာၾကာရွည္ေစၿခင္းငွါ က်င္႔သူမည္ေပတယ္လုိ႔ေဟာထားတာၾကည္႔ရင္ ဘုရားကုိယ္ေတာ္တုိငိ္ေဟာေတာ္မူခဲ႔တယ္ဆုိတာ ေသခ်ာနားလည္သေဘာေပါက္ၾကရမွာပါ
ဝိနယ ပါရာဇိကဏ္အ႒ကထာ (ဝိ၊႒၊၁၊၁၁)လာ သံဃာယနာတင္ခမ္းမွာလည္း …
နိသိေႏၷ တသၼႎ အာယသၼေႏၲ မဟာကႆပေတၳေရာ ဘိကၡဴ အာမေႏၲသိ -- ''အာဝုေသာ၊ ကႎ ပဌမံ သဂၤါယာမ၊ ဓမၼံ ဝါ ဝိနယံ ဝါ''တိ? ဘိကၡဴ အာဟံသု -- ''ဘေႏၲ မဟာကႆပ၊ ဝိနေယာ နာမ ဗုဒၶသာသနႆ အာယု၊ ဝိနေယ ဌိေတ သာသနံ ဌိတံ ေဟာတိ၊ တသၼာ ပဌမံ ဝိနယံ သဂၤါယာမာ''တိ၊။ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ၾကီးက ပဌမသံဃာယနာမွာ ရဟႏၱာေထရ္ရွင္ခ်ည္းသာၿဖစ္ေတာ္မူၾကတဲ႔ သံဃာပရိသတ္ကုိ ဓမၼနဲ႔ ၀ိနယ ဘယ္အရာကို အရင္ဦးဆုံးသံဃာယနာတင္ၾကမလဲဆုိေတာ ႔အားလုံးကတင္ၿပခဲ႔ၾကေၾကာင္း ဒီပါဠိ အဌကထာလာ ဘုရားစကားေတာ္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္အားလုံးရဲ႔သေဘာထားကုိေထာက္ဆၿခင္းအားျဖင္႔
သုတၱာန္ အဘိဓမၼာဟူေသာ ဒုတိယေျမာက္ က်င္႔စဥ္တရားမ်ားထက္လည္း ၀ိနည္းေတာ္ကသာ သာသနာရဲ႔ မူလပထမ ရင္းျမစ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဒါ႔ေၾကာင္႔ ပရိယတ္တရားေတာ္လမ္းညႊန္ခ်က္မပါဘဲလညး္ မည္သည္႔နည္းႏွင္႔မွ် မွန္ကန္တည္႔မတ္စြာ က်င္႔ၾကံအားထုတ္လုိ႔ရမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ဒါ႔ေၾကာင္႔ သာသနာေတာ္ရဲ႔ႏွလုံးသည္းပြတ္သည္ ပဋိပတ္အားထုတ္လုိ႔ ပဋိေ၀ဓအသီးအပြင္႔မ်ား ေအာင္ၿမင္ေပါက္ေျမာက္မွဳအမွန္တကယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း လမ္းညႊန္ေျမပုံ ပရိယတ္မွာ မပါမျဖစ္၍ မူလပထမရင္းျမစ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားခဲ႔ၾကပါတယ္။
ဒီအဆုိကုိ အားလုံးသေဘာတူေတာ္မူၾက၍ ပရိယတၱိေယ၀ သာသနမူလံ လုိ႔ တညီတညႊတ္ထဲ ဆုံးျဖတ္ကာ ပရိယတ္သာသနာမကြယ္ပဖုိ႔ လုံ႔လ၀ါယမ အထူူးစုိက္ေတာ္မူခဲ႔ၾကရတာၿဖစ္ပါတယ္။
ဒါဆုိပရိယတ္ကို သင္ယူရမယ္ ပုိ႔ခ်ရမယ္ ဒါမွလည္း နည္းမွန္လမ္းမွန္ က်င္႔ၾကံအားထုတ္ႏုိင္မယ္မဟုတ္ပါလား ။ဒီလုိစာေပပရိယတ္သင္ၾကၿပီဆိုျပန္ေတာ႔ နည္းမွန္လမ္းမွန္သင္ယူႏုိင္ၾကေစဖုိ႔ စာသင္နည္းမွာ သုံးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ပါရာဇိကဏ္အဌကထာမွာ ဖြင္႔ဆုိသတိေပးထားပါတယ္
ပရိယတ္စာေပကုိသင္ယူတယ္ဆုိတာက ငါသိငါတတ္ ဆရာတစ္ဆူပါရဂူၾကီးအျဖစ္ ၀င္႔ၾကြားလုိလုိ႔ သင္ၾကရတာမဟုတ္ပါဘူး ဘယ္လုိၾကင္႔ၾကံရမယ္ ေနထုိင္ရမည္ဆုိတာေတြ သိနားလည္ေအာင္လုိ႔ပါ။ ဒီလုိ သိသည္႔အတုိင္း က်င္႔ၾကံေနထုိင္မယ္လုိ႔ သင္ယူတာကုိ နိႆရဏတၳ ပရိယတ္လုိ႔ေခၚဆုိေၾကာင္း ၊
ရဟႏၱာေထရ္ရွင္မ်ားသည္လည္း ဘုရားသာသနာေတာ္ကုိခ်ီးေျမွာက္လုိလုိ႔ သင္ယူပုိ႔ခ်ၾကပါေၾကာင္႔ ထုိရဟႏၱာတုိ႔ သင္ယူျခင္းကား ကုိယ္ပုိင္သိျမင္ျပီးတရားဓမၼေတြကုိ ဘုရားနည္းလည္းက် ထပ္မံသင္ယူၾကျခင္းျဖစ္၍ ဘ႑ာဂါရိက ပရိယတ္လုိ႔ေခၚဆုိေၾကာင္း။ ဒီလုိမဟုတ္ပဲ သူတပါးတို႔ အယူ၀ါဒကို ျပစ္တင္႐ႈပ္ခ်ရန္, ျပိဳင္ဆိုင္ကဲ့ရဲ႕ရန္, သူတပါးတို႔ မိမိအယူ၀ါဒကို ျပစ္တင္လာေသာ္ ဖယ္ေရွာင္ရွား၍ ေခ်ပႏိုင္ရန္, ေက်ာ္ေစာ ထင္ရွား၍ လာေစရန္, ဒကာ ဒကာမ လာဘ္လာဘေပါမ်ား ေစရန္, ရည္ရြယ္လ်က္ သင္ယူလွ်င္ေတာ႔ ပိဋကတ္မတတ္ေျမာက္လွ်င္အေကာင္းသား တတ္ေျမာက္လာမွ ဆက္လက္မက်င္႔ၾကံအားမထုတ္ပဲ တိပိဋကဓရ ကပိလမေထရ္ၾကီးကဲ႔သုိ႔ သာသနာဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ျပီး အပါယ္သုိ႔ေရာက္ရတတ္ေၾကာင္း ဒီလုိလမ္းမွားသင္ယူျခင္းမ်ိုဳးကား ေျမြကုိအလုိရွိလုိ႔ ဖမ္းသူဟာ အဖမ္းမတတ္လွ်င္ ထုိေျမြကုိက္လုိ႔ ေသဆုံးရဘိသကဲ႔သုိ႔ျဖစ္၍ အလဂဒၶဴပမာ စာသင္နည္းမွ်သာျဖစ္၍ အက်ိဳးမဲ႔မည္သာၿဖစ္ေၾကာင္း ဖြင္႔ဆုိျပထားပါတယ္။ ဒီေတာ႔ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဘုရားသားေတာ္မ်ားသည္လည္း ေဆးက အဆိပ္ျဖစ္မသြားေစဖုိ႔ အရမ္းအေရးၾကီးလွပါတယ္ ။
ပရိယတ္ကုိတတ္ေအာင္သင္ယူျပီး ဆက္လက္လက္ဆင္႔ကမ္းပုိ႔ခ်ေပးေနေပမယ္႔လည္း မိမိကုိယ္တုိင္သိေအာင္ မက်င္႔လွ်င္ ေပါဌိလမေထရ္ၾကီးကုိ ဘုရားရွင္ကဲ႔ရဲ႔ေတာ္မူသကဲ႔သုိ႔ အႏွစ္သာရမဲ႔တဲ႔ဘ၀တစ္ခုသာ ျဖစ္ေနပါလိမ္႔ဦးမယ္ ေပါဌိလမေထရ္ဆုိတာက ႏွယ္ႏွယ္ရရမဟုတ္ပါဘူး ဘုရားခုႏွစ္ဆူတုိ႔ရဲ႔သာသနာမွာ တိပိဋကဓရၾကီးအျဖစ္နဲ႔ ရဟန္းေတာ္ငါးရာကုိ စာခ်ေပးေနတဲ႔ အေက်ာ္ေဒးယ် ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးပါ။
……………………………………….
ေပါဌိလေထရ္ၾကီး အေၾကာင္း..
ဘုရားခုနစ္ဆူတုိ႔ရဲ႔ သာသနာနဲ႔ၾကဳံပါလွ်က္နဲ႔ တရားအားထုတ္ဖုိ႔ စိတ္မကူး ။စာခ်ဆရာေတာ္အျဖစ္နဲ႔သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနတဲ႔ ထုိမေထရ္ၾကီးကုိၾကည္႔ျပီး ျမတ္ဗုဒၶကသနားေတာ္မူတယ္ ဘုရားခုနစ္ဆူတုိ႔သာသနာမွာ ရဟန္းအျဖစ္ကုိလည္းရ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိလည္း အာဂုံေဆာင္ကာ ရဟန္းငါးရာတုိ႔ကုိ အျမဲမျပတ္ ပိဋကတ္ေတြကုိျပန္လည္ပုိ႔ခ်ေပးေနပါလွ်က္ ကုိယ္႔ဒုကၡလြတ္ေအာင္က် ကုိယ္မရုန္းဘူး သံသရာမွလြတ္ေျမာက္လုိတဲ႔ဆႏၵမရွိရွာဘူး သူ႔ကုိငါထိတ္လန္႔သံေ၀ဂရေစဦးမွပဲဟုၾကံလွ်က္ ေပါဌိလမေထရ္ၾကီး ဘုရားထံအဖူးေျမာ္ေရာက္လာတာတုိင္း
''ဧဟိ၊ တုစၧေပါ႒ိလ” ”ဟဲ႔ အက်ိဳးမျပီး အခ်ိီးႏွီးအလကလားေကာင္ ေပါဌိလၾကီးလာလာ” လုိ႔ ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္၀င္ခြင္႔ေပးသတဲ႔ ၊
ရွိခုိးျပန္ေတာ႔လည္း “ဝႏၵ၊ တုစၧေပါ႒ိလ” “ေအး ေအး အလကားေကာင္ၾကီး ရွိခုိးေလာ႔ ၊”
” နိသီဒ၊ တုစၧေပါ႒ိလ၊ ”သင္႔ေတာ္တဲ႔ေနရာထုိင္..လုိ႔မိန္႔သတဲ႔ ။ ဘုရားဖူးျပီး ျပန္ေတာ႔မည္႔အေၾကာင္း
ေလွ်ာက္ထားျပန္ေတာ႔လည္း “ယာဟိ၊ တုစၧေပါ႒ိလာ''”ေအးေအး အခ်ိီးႏွီး အလကား ေပါဌိလၾကီး ၾကြေပးဦးေရာ႔”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါသတဲ႔ ။
ဒီတင္ေပါဌိလၾကီး ၾကီးစြာစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပီေပါ႔ ငါ႔မွာေတာ႔ သတၱ၀ါေတြအက်ိဳး သာသနာေတာ္အက်ိဳး အားၾကိဳးမာန္တက္ ၾကိဳးစားျပီး စာေပပရိယတ္ေတြသင္ယူခဲ႔ စာေပေတြျပန္လည္ပုိ႔ခ်ေပးေနခဲ႔ရတယ္။ ငါ႔ကုိယ္ငါလညး္ တကယ္႔အႏွစ္သာရျပည္႔၀တဲ႔ဘ၀လုိ႔ ခံယူထားခဲ႔တာဘဲ။ ခု ဘုရားရွင္ကငါ႔ကုိ “တုစၦ ေပါဌိလ”အက်ိဳးမျပီး အခ်ီးႏွီး အလကားေကာင္ၾကီး အလကားေကာင္ၾကီးနဲ႔ သံဃာအလည္မ်က္ႏွာငယ္ခဲ႔ရတယ္။ ဘာလုိ႔ပါလိမ္႔ ဘာလုိ႔ပါလိိမ္႔ …။ သူအဖန္ဖန္အထပ္ထပ္စဥ္းစားရင္း ေနာက္ဆုံးသူအေျဖရလာတာက ေၾသာ ငါ႔မွာ ပရိယတ္သာသနာပဲအငွါးပုိင္ပုိင္ျပီး အဘဘုရားႏြားေတြ အငွါးေက်ာင္းေနရပါပေကာ ၊အဘဘုရားက ႏြားပုိင္ရွင္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ ငါ႔ကုိသတိေပးေနတာပဲ။ ဒီေန႔ကစျပီး ငါ႔သႏၱာန္မွာ ပရိယတ္ဆုိတဲ႔လမ္းျပေျမပုံစာရြက္ၾကီးကုိင္ေက်နပ္ေနလုိ႔မျဖစ္ေတာ႔ဘူး။ ပဋိပတ္ကုိအားသြန္ၾကိဳးစားျပီး သာသနာရဲ႔အႏွစ္ အသီးအပြင္႔ျဖစ္တဲ႔ ပဋိေ၀ဓ မဂ္ဖုိလ္ ငါ႔ကုိယ္မွာကိန္းေစရမယ္၊ ဒီအခါက်မွ အႏွစ္သာရျပည္႔၀တဲ႔ ေပါဌိလမေထရ္ၾကီးအျဖစ္နဲ႔ သာသနာ႔ဂုဏ္ကုိေဆာင္ျပီး ဘုရားရွင္ခ်ီးမြမ္းေစရမယ္၊ ငါလုိပရိယတ္အေက်ာ္ေဒးယ်ဆရာေတာ္ၾကိဳးစားရင္ ကမၼ႒ာန္းတရားလြယ္လြယ္ရႏုိင္ပါတယ္လုိ႔လည္း တရားအားထုတ္မယ္႔ဟာေတာင္ စာမာန္ခံေနျပန္ပါသတဲ႔။
ဒါနဲ႔ သူေနထုိင္သီတင္းသုံးရာေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကေန ဘယ္သူမွမသိေအာင္တိတ္တဆိတ္ထြက္ျပီး ရဟႏၱာအပါးသုံးဆယ္သီတင္းသုံးေနတဲ႔ေတာေက်ာင္းေလးအေရာက္သြားျပီ သံဃာ႔ေထရ္ရႏၱာၾကီးထံခ်ည္းကပ္ျပီး ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္နည္းေလးေပးဖုိ႔ ေလွ်ာက္ထားပါသတဲ႔။
ရဟႏၱာကုိယ္ေတာ္ၾကီးက သူ႔အတြင္းအဇၥ်ာသယၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ စာမန္ခံေနတယ္ဒီမာနကုိ အရင္ဆုံးခြြါခ်ႏုိင္ေအာင္ ဆုံးမရဦးမယ္ဆုိကာ ။
ဘယ္လုိေျပာလုိက္ပါလိမ္႔ ငါ႔ရွင္ သင္ဟာ သံဃာ႔အလည္မွာ အလြန္အင္မတန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွတဲ႔ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးျဖစ္ျပီး ငါတုိ႔လုိေတာေက်ာင္းကမထင္မရွားကုိယ္ေတာ္ေတြထံ လာကမၼ႒ာန္းေတာင္းရတယ္လုိ႔ သင္ေရာက္တုန္းေရာက္ခုိက္ တုိ႔ေတာေနရဟန္းမ်ားကိုသာ ညႊန္ၾကားဆုံးမရမယ္မဟုတ္ပါလား။
ဟာ အဲလုိမဟုတ္ေသးပါဘူးဘုရား တပည္႔ေတာ္မွာ ကိေလသာတန္းလန္းနဲ႔မုိ႔ ဒီကိေလသာေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ ကုစားခ်င္လုိ႔ပါဘုရား။
ေအး ေအး မင္းတကယ္အားထုတ္ခ်င္ရင္ ငါေတာ႔မအားေသးဘူးကြဲ႔ …ဒုတိယမေထရ္ထံ နည္းသြားခံပါေခ်လုိ႔ လႊဲလုိက္ျပန္တယ္။
ဒုတိယမေထရ္ထံေရာက္ျပန္ေတာ႔လည္း သံဃာ႔ေထရ္ၾကီးက သူကမၼ႒ာန္းမေပးဘဲ အဘယ္႔တြက္ငါ႔ဆီလႊတ္လုိက္ပါလိမ္႔ ၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ သူ႔မာနမက်ပဲ တရားအားထုတ္ေနရင္ ဘယ္လုိမွ တရားထူးမရႏုိင္မွန္းသိသြားျပီး ငါလည္းမအားဘူး ။ငါ႔ေအာက္ကေထရ္ထံေတာင္းပါ။
ဒီလုိဒီလုိေတြ လႊဲလႊဲေနၾကရာက ေနာက္ဆုံး ခုႏွစ္နစ္သားနဲ႔ရဟႏၱာျဖစ္ျပီး ဘာပရိယတ္မွမရွိေသးတဲ႔ ကုိရင္ငယ္ေလးထံေရာက္သြားပါေတာ႔တယ္။
ဒီတစ္ခါေတာ႔ ေပါဌိလၾကီးေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပင္ပန္း လူပင္ပန္းျဖစ္ျပီး မာနပါနည္းနည္းကြာစျပဳလာျပီေလ။ ကဲေလမထူးပါဘူး တကယ္သံသရာဒုကၡကလြတ္မယ္႔အေရး ကုိယ္ရင္ေလးကုိဆရာတင္ျပီး ကမၼ႒ာန္းေတာင္းရေတာ႔မွာပဲဆုိျပီး ထုိကုိရင္ငယ္ေလးအား…
ဆရာ တပည္႔ေတာ္ကုိသနားေသာအားျဖင္႔ ကမၼ႒ာန္းေပးပါဘုရားလုိ႔ ေလွ်ာက္ထားသတဲ႔ ။
ကုိရင္ငယ္ေလးကလည္း အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္ကခုမွ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္သာမေဏငယ္မွ်သာရွိပါေသးတယ္။ဆရာေထရ္ရွင္ကသာ ပရိယတ္အရာ သင္ျပရမယ္မဟုတ္ပါလား…လုိ႔ျပန္ေလွ်ာက္ထားေတာ႔ ။
ပရိယတ္အရာမွာ ပါရဂူေျမာက္တာနဲ႔ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္နည္းနာနိႆယကုိ လက္ေတြ႔အားထုတ္ဖူးသူေတြေလာက္ မသိႏုိင္ပါဘူးကုိရင္ဘုရား ။အသင္႔ဆရာအားလုံးက ကိုရင္႔ထံကမၼ႒ာန္းနည္းခံပါလုိ႔ လႊတ္လုိက္လုိ႔လာခဲ႔ရတာပါ။
ဟုတ္ပါျပီဘုရား ဒါဆုိလည္း ဆရာခုိင္းတဲ႔အတုိ္င္း တစ္ေသြမတိမ္းလုိက္လုပ္ႏုိင္ရင္ ကမၼ႒ာန္းေပးမယ္လုိ႔ေၿပာလုိက္ပါသတဲ႔။ေပါဌိလၾကီးလည္း မာနက်ိဳးသြားျပီျဖစ္တဲ႔အတြက္ ဆရာကုိရင္ေစခုိင္းရင္ မီးပုံထဲခုန္ဆင္းဆုိ ဆင္းပါ႔မယ္ ကုိရင္ လုိ႔ တေလးတစားျပန္ေျပာေတာ႔မွာ
ကုိရင္ေလးက ေပါဌိလေထရ္ၾကီးၾကည္႔လုိက္ေတာ႔ သံဃေထရ္ၾကီးမ်ား၀တ္တဲ႔ အေကာင္းစားသင္ကၤန္းၾကီးတစ္ေျပာင္ေျပာင္၀တ္ထားတာကုိ ျမင္ရတယ္။ အင္း ဟုတ္မဟုတ္ စမ္းဦးမွပဲဟုဆုိကာ ။
ဟုိေရအုိင္ထဲကုိ ဆင္းပါဘုရားလုိ႔ စစမ္းသတ္တာေပါ႔ ။ ဥပမာ ငါ႔တပည္႔ဆုိ ငါခုိင္းတာလုပ္ရမယ္ ခုထုိင္ထလုပ္ဆုိတာလုိမ်ိဳးေပါ႔။
ေပါဌိလၾကီးလည္း ၀တ္ျမဲတုိင္း၀တ္လွ်က္ပဲ ေရအတြင္းဆင္းတာပါပဲ ေရစုိမွာေပါ႔ကုိရင္ေတြဘာေတြ အထြဋ္တက္မေနေတာ႔ဘူး။ တကယ္တရားရခ်င္ျပီကုိး။
သကၤန္းစြန္းေရထိေတာ႔မွ ကုိရင္ကတကယ္မာနက်ိဳးသြားမွန္းသိသြားျပီ ျပန္လာလုိ႔ရပါျပီဘုရား ဆုိျပီးကမၼ႒ာန္းေပးသတဲ႔ ။ကုိရင္ေလးေပးတဲ႔ကမၼ႒ာန္းက ရုိးရုိးေလး ဒါေပမယ္႔ လမ္းေၾကာင္းအင္မတန္မွန္ပါတယ္။
''ဘေႏၲ၊ ဧကသၼႎ ဝမၼိေက ဆ ဆိဒၵါနိ၊ တတၳ ဧေကန ဆိေဒၵန ေဂါဓာ အေႏၲာ ပဝိ႒ာ၊ တံ ဂဏွိတုကာေမာ ဣတရာနိ ပၪၥ ဆိဒၵါနိ ထေကတြာ ဆ႒ံ ဘိႏၵိတြာ ပဝိ႒ဆိေဒၵေနဝ ဂဏွာတိ၊ ဧဝံ တုေမွပိ ဆဒြါရိေကသု အာရမၼေဏသု ေသသာနိ ပၪၥဒြါရာနိ ပိဓာယ မေနာဒြါေရ ကမၼံ ပ႒ေပထာ''
အရွင္ဘုရား၊ အေပါက္ေျခာက္ေပါက္ရွိတဲ႔ေတာင္ပုိ႔ထဲကဖြတ္ကုိ ရေအာင္ဖမ္းခ်င္တယ္ဆုိ က်န္တဲ႔ငါးေပါက္လုံေအာင္ပိတ္ တစ္ေပါက္ကေန သတိ၀ီရိယၾကီးစြာနဲ႔ ထြက္လာမယ္႔ဖြတ္ၾကီးကုိ မလြတ္တမ္းဖမ္းရပါမယ္။ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရာမွာလည္း မ်က္စိ ၊နား ၊ႏွာ ၊လွ်ာ ၊ကုိယ္၊စိတ္ ၊ဆုိိတဲ႔ ဒြါရေၿခာက္ေပါက္မွာ ဒြါရငါးေပါက္ကုိအလုံပိတ္ၿပီး သတိ၀ီရိယၾကီးစြာနဲ႔ က်န္တဲ႔မေနာဒြါရတစ္ေပါက္ကေနပဲ
မိမိစိတ္ကေလးကုိမိေအာင္ဖမ္းရမွာ ဒါကမၼ႒ာန္းပဲ လုိ႔ေျပာလုိက္ရင္ပဲ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ၾကီးသေဘာေပါက္သြားတယ္ ။
ဒါဆုိ ရွူနည္းရွူကြက္သေဘာေပါက္ပါျပီဘုရားဟုေလွ်ာက္ထားကာ ကမၼ႒ာန္းတရားပြားပါေတာ႔တယ္။
ဘုရားရွင္လည္း တန္ခုိးအဘိညာဏ္ျဖင္႔ ေပါဌိလၾကီးတကယ္ၾကိဳးစားအားထုတ္ျပီဆုိတာျမင္ေတာ႔ ကမၼ႒ာန္းအာရုံထင္ထင္လင္းလင္းျဖစ္ျပီး ညာဏ္ရွင္ရွင္းလာခ်ိန္မွာ
“ကမၼ႒ာန္းအာ႐ံု၌ အားထုတ္မႈလံု႔လေၾကာင့္ ပညာျဖစ္ပြား၏၊ အားထုတ္မႈ လံု႔လမရွိျခင္း ေၾကာင့္ ပညာကုန္ခန္း၏၊ ပညာျဖစ္ပြားျခင္း ပညာဆုတ္ယုတ္ျခင္း၏ ဤခရီးလမ္းႏွစ္သြယ္ကို သိ၍ အၾကင္လမ္းျဖင့္ ပညာတိုးပြား၏၊ ထိုလမ္းျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို သိမ္းသြင္းရာ၏”
လုိ႔ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ကေန ေရာင္္ျခည္ေတာ္လႊတ္ကာ တရားေဟာေတာ္မူလုိက္ရာ ဂါထာဆုံးသည္ႏွင္႔ အာသေ၀ါကုန္ခမ္း ရဟႏၱာၾကီးျဖစ္သြားပါေတာ႔တယ္။
အထက္ပါ ေပါဌိလေထရ္ၾကီး၀တၳဳကုိေထာက္လွ်င္ စာခ်စာသင္ျခင္းျဖင္႔သာ ဘ၀ကုိမကုန္ဆုံးၾကေစပဲ ဘုရားရွင္ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူတဲ႔ ပဋိပတ္အလုပ္ကုိဆက္လက္အားထုတ္ကာ ပဋိေ၀ဓအသီးအပြင္႔မ်ားခံစားႏုိင္ၾကဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
……………………………………
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ပဋိပတ္ပဋိေ၀ဓသာသနာတုိ႔၏ မူလရင္းျမစ္ၿဖစ္တဲ႔ ပရိယတ္စာေပမ်ားကုိသင္ယူေလ႔လာမွတ္သားၾကရင္း ဂႏၳပလိေဗာဓ မၿဖစ္ေစမူ၍ ၊ထုိသိနားလည္တတ္ေျမာက္ၾကသည္႔အတုိင္း ဆက္လက္ၾကိဳးစား အားထုတ္ႏုိင္ၾကေစရန္ စိတ္ရည္သန္၍ ဂႏၳပလိေဗာဓ အေၾကာင္း တေစ႔တစ္ေစာင္းမွ် တင္ျပလုိက္ရပါတယ္ ။ဘုရားသာသနာ၏ အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ႔ ပဋိေ၀ဓသာသနာအေရာက္ လွမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္ၾကပါေစကုန္
…………………………………………………
( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)

No comments:
Post a Comment