Tuesday, June 26, 2012

*****မိတ္ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေပါင္းမိၾကေစဖုိ႔ (၁၃) *****

  
  မဇၥ်ိမနိကာယ္ သိဂၤါလသုတ္ေတာ္မွာ မိတ္ေဆြစစ္(၄) မ်ိဳးေလးစားရွိေၾကာင္း
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။

     (၁)မိမိမူးရူးေနလွ်င္ေတာင္မွ မိမိႏွင္႔ မိမိဥစၥာပစၥည္းတုိ႔လုံျခဳံေအာင္ေစာင္႔ေရွာက္ေပးတတ္တယ္ မိမိအႏၱရာယ္တစ္စုံတစ္ရာက်ေရာက္တဲ႔အခါ ပစ္မသြားပဲ မိမိေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ေပးတယ္။မိမိအခက္ခဲၾကဳံလွ်င္ လုိသေလာက္ယူငင္သုံးစြဲလုိ႔ရတယ္ ဒီလုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကုိ လက္ရွိမ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာ မိမိအေပၚ ေက်းဇူးမ်ားတဲ႔ မိတ္ေဆြစစ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။



      (၂) သူ႔ရဲ႔ အတြင္းေရးကုိလည္း ဖြင္႔ဟတုိင္ပင္ေလ႔ရွိတယ္၊မိမိကေျပာျပတဲ႔ လ်ိဳ႔၀ွက္ခ်က္မ်ားကုိလည္း ႏွုတ္လုံစြာေစာင္႔စည္းတယ္။ေဘးရန္ျဖစ္ေပၚလာလွ်င္လည္း အတူလက္တြဲျပီး ရင္ဆုိင္ေျဖရွင္းတယ္၊ မိိမိအတြက္အသက္ပါစြန္႔ျပီးကာကြယ္ေပးတဲ႔သူမ်ိဳးုကုိေတာ႔႔ မိမိနဲ႔ တစ္သားထဲျဖစ္တဲ႔မိတ္ေဆြစစ္လုိ႔ုိ႔ဆုိပါတယ္။

(၃)မိမိလမ္းမွားေနလွ်င္ တည္႔ေပးတယ္ ၊အျပစ္ကင္းတဲ႔အမွဳကိစၥတုိ႕ကုိသာ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေစတယ္ ၊တရားဓမၼနဲ႔စပ္တဲ႔စကားကုိသာေျပာဆုိေဆြးေႏြးျပီး နတ္ရြာသုဂတိလမ္းကုိ ညႊန္ျပေပးတဲ႔သူမ်ိဳးကုိေတာ႔ အက်ိဳးစီးပြားေျပာၾကားတတ္တဲ႔ သံသရာခရီးထိေအာင္ ေက်းဇူးမ်ားလွတဲ႔ ဓမၼမိတ္ေဆြစစ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။

(၄)မိမိအက်ိဳးစီးပြားကုိသာလုိလားျပီး အျခားသူမ်ားကမိမိမေကာင္းေၾကာင္းေျပာလာလွ်င္ေတာင္မွ လုံး၀လက္မခံဘူး။ အျခားသူမ်ားထံမွလည္း မိမိရဲ႔ဂုဏ္သတင္းကုိသာ ခံနားေထာင္ေလ႔ရွိတယ္။ ဒီလုိမိတ္ေဆြမ်ိဳးကုိေတာ႔ မိမိအေပၚ အစဥ္သနားတတ္တဲ႔မိတ္ေဆြစစ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

     ယခုပုိ႔မွာေဖာ္ျပေပးေနတဲ႔ ရဟန္းေတာ္ခုနစ္ပါးဟာလည္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး လမ္းမွန္သုိ႔ေရာက္ေအာင္ ဆုံးမၾသ၀ါဒေပးၾက၊ အျပစ္ကင္းျပီးတရားဓမၼနဲ႔စပ္တဲ႔စကားကုိသာ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ေလ႔ရွိၾကတဲ႔ ဓမၼမိတ္ေဆြ စစ္စစ္မ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။
                      ………………………………………………
       ကႆပဘုရားရွင္သာသနာေနာက္ပုိင္းကာလမွာ ဓမၼ၀ိနယပုိင္းမွာ ယုိယြင္းပ်က္စီးလာသည္႔အေလ်ာက္ ဓမၼမ႑ိဳင္လည္း ယိမ္းယုိင္လာကာ သာသနာေတာ္ၾကီးလည္း မၾကာမီ အဆက္ျပတ္ကြယ္ပဖုိ႔ တာစူေနပါေတာ႔တယ္။

      ထုိအခ်ိန္မွာ ထုိရဟန္းေတာ္ခုနစ္ပါးတုိ႔ဟာ အညီအညႊတ္စည္းေ၀းၾကျပီး မိမိတုိ႔ေရွ႕ဆက္ရမယ္႔ရပ္တည္ခ်က္အတြက္ ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကပါသတဲ႔ ။
       “မလုိက္နာမက်င္႔ၾကံၾကတဲ႔ လူ႔ဗာလမ်ားကုိေဟာၾကားဆုံးမေနပါက သဲကုိၾကိတ္က ဆီမရသကဲ႔သုိ႔ မိမိတို႔သာ အက်ိဳးမဲ႔အခ်ိန္ေတြကုန္ၾကရတယ္။
    “ လူမုိက္တိရစၦာန္ နိဗၺာန္စကား အလြန္ခါး၏”ဆုိတာလုိ နားမေထာင္ပါဘူးဆုိမွ အခါခါဆုံးမေနမိရင္ ေဟာင္လြန္းသည္႔ေခြး လူမေလးျဖစ္ရုံမွအပ အက်ိဳးမရေပဘူး ဒီေတာ႔ ငါတုိ႔ဖာသာ လူသူကင္းေ၀းတဲ႔ေနရာသြားျပီး တရားအားထုတ္ၾကစုိ႔ရဲ႔လုိ႔ “တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးမိၾကပါသတဲ႔။


     ယင္းမေထရ္ခုနစ္ပါးတုိ႔ ေဆြးေႏြခဲ႔ၾကသည္႔အတုိ္င္း ကုိင္း ဒီအတုိင္းဆုိမျဖစ္ေခ်ဘူး ဘုရားသာသနာမကြယ္ခင္ ငါတုိ႔ေတြေထာက္တည္ရာရေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္မွျဖစ္ေတာ႔မယ္ဟု တညီတညႊတ္ထဲဆုံးျဖတ္ၾကကာ ကႆပဘုရားရွင္ရဲ႔ေရႊေစတီေတာ္ၾကီးကုိ ေတာမထြက္ခင္ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔
ဖူးေျမာ္ပူေဇာ္ကန္ေတာ႔ၾကပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ ထုိရဟန္းေတာ္ခုနစ္ပါးထဲမွာ သံဃမေထရ္ၾကီးကခရီးကုိဦးေဆာင္ကာ ေတာတြင္းသုိ႔တရားက်င္႔ဖုိ႔ ၀င္ေရာက္ခဲ႔ၾကပါေတာ႔တယ္။

     ေတာတြင္းကေတာင္ေျခအေရာက္မွ မေထရ္ၾကီးက ၾသ၀ါဒေပးျပီး “ငါ႔ရွင္တုိ႔ သံသရာခရီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ အစာမစားရပဲေသခဲ႔ရတဲ႔ဘ၀ေတြကလည္း မ်ားလွျပီပဲ ဒီေတာ႔ ဘ၀ဆက္လက္ရွင္သန္လုိတဲ႔အရွင္မ်ား လွည္႔ျပန္လုိကျပန္ႏုိင္ပါတယ္ ။တပည္႔ေတာ္ကေတာ႔ တရားရလွ်င္ရ မရလွ်င္လည္း ေတာင္ထိပ္မွာပဲ တရားရွူရင္း အေသခံသြားမယ္ဘုရား”
       က်န္ေသာရဟန္းေတာ္ေျခာက္ပါးကလည္း ထုိမေထရ္ၾကီးရဲ႔ ရဲရင္႔ျပတ္သားတဲ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကိုလုံး၀သေဘာတူလက္ခံၾကျပီး။ ထုိရဟန္းေတာ္ခုနစ္ပါးလုံးတုိ႕၏ဆႏၵက တရားရလွ်င္ရ မရလွ်င္ တရားရွူရင္းအေသခံမယ္တဲ႔…။
တကယ္ရဲ၀ံ႔ျပတ္သားလွတဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွူၾကီးပဲျဖစ္ပါတယ္။
     ထုိ႔ေနာက္ ေတာင္ထိပ္ကုိအေရာက္တက္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ ေလကားတစ္ခုျပဳလုပ္ျပီးေတာင္ထိပ္ေရာက္ေအာင္ၾကိဳးစားတက္ျပီး သူရဲေဘာေၾကာင္ကာ ျပန္မဆင္းျဖစ္ပဲ တရားကုိရဲရဲၾကီး အသက္ေပး အားထုတ္ႏုိင္ၾကေစရန္ ထုိေလွကားၾကီးကုိေအာက္ကန္ခ်လုိက္ၾကပါတဲ႔။
    ကဲအခုေတာ႔ထုိကုိယ္ေတာ္မ်ားအဖုိ႔ ျပန္လမ္းလည္းမရွိေတာ႔ပါဘူး တရားရေအာင္အားထုတ္ရင္အားထုတ္ တရားမရလွ်င္လည္း အစာေရစာျပတ္ကာ ေသဆုံးၾကရဖုိ႔ပဲရွိေတာ႔တယ္။

       ဒီလုိအားထုတ္ၾကရင္း ပထမညလြန္ေျမာက္လုိ႔ အာရုံတက္ခ်ိန္သုိ႔ေရာက္သည္ႏွင္႔တျပိဳင္နက္ သံဃာမေထရ္ ရဟန္းေတာ္ၾကီးမွာ အာသေ၀ါကုန္ခမ္း ရဟႏၱာျဖစ္ကာ အဘိညာဏ္တန္ခုိးပါ၀ါမ်ားပါ ရရွိသြားပါေတာ႔တယ္ ။ ဒီေတာ႔ သူက တန္ခုိးနဲ႔ေကာင္းကင္ျပန္ျပီး ေျမာက္က်ြန္းဆြမ္းခံၾကြျပီး အေနာဒတ္အုိင္မွ ႏြယ္ခ်ိဳဒန္ပူေတြပါ သယ္ေဆာင္လာကာ “ငါ႔ရွင္တုိ႔ ႏြယ္ခ်ိဳတန္ပူ ုိ႔ႏွင္႔တကြ ေျမာက္က်ြန္းမွဆြမ္းကုိ ငါခံယူခဲ႔ျပီ ၊လာေရာက္ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္ၾကပါလုိ႔ ”ဆြမ္းျဖင္႔ဖိတ္မံလုိက္ပါတယ္။

   ဒါေပမယ္႔ တကယ္႔ကုိသႏၵိ႒ာန္ျပင္းထန္လြန္းၾကတဲ႔ ထုိအရွင္ေျခာက္ပါးက ဆြမ္းစားဖုိ႔ရန္ျငင္းပယ္ျပီး ၊အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္တို႔တရားအားထုတ္ဖုိ႔ ကတိက၀တ္ထားထြက္လာၾကစဥ္က တန္ခုိးအဘိညာဏ္ရရွိပါက ဆြမ္းေဆာင္ယူေက်ြးၾကစတမ္းလုိ႔မပါပါဘူးဘုရား ။အသက္ေသခ်င္ေသပါေစဆုိျပိး ေလွကားၾကီးကန္ခ်ခဲ႕ျပီးကာမွ ယခုတဖန္ဆြမ္းကုိျပန္ခံယူစားေသာက္ေနၾကပါက ရသတဏွာ၊ဘ၀တဏွာကုိ မတြန္းလွန္ႏုိင္ရာက်ပါတယ္ ။ တပည္႔ေတာ္မ်ားလည္း အရွင္ဘုရားကဲ႔သုိ႔ ရဟန္းကိစၥျပီးလုိ႔ တန္ခုိးအဘိညာဏ္ရတဲ႔အခါက်မွ ကုိယ္တုိင္ဆြမ္းခံၾကြစားပါေတာ႔မယ္ဟု ျပန္လည္ေျပာဆုိၾကကာ မထတမ္းအားခဲ႔ တရားအားထုတ္ေနၾကပါသတဲ႔။

     ဒီလုိနဲ႔အားထုတ္လာလုိက္တာ ဒုတိယေန႔မွာလည္း ဒုတိယေျမာက္မေထရ္ၾကီးဟာ အနာဂါမ္မိမဂ္ဖုိလ္ထိေပါက္ေျမာက္သြားျပီး တန္ခုိးအဘိညာဏ္မ်ားပါရရွိသြား၍ ေရွးနည္းအတူ ဆြမ္းခံျပီးဖိတ္မံပါေသးတယ္ ။ဒါေပမယ္႔ က်န္ရဟန္းငါးပါးကား “အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္တုိ႔ကတိက၀တ္ထဲမွာ ပထမမေထရ္ၾကီးရဲ႔ဆြမ္ကုိိေတာ႔မစားဘူး ၊ဒုတိယမေထရ္ရဲ႔ ဆြမ္းခံေက်ြးမွူကုိစားမည္လုိ႔မ်ား ပါခဲ႔သလားဘုရား” “မပါခဲ႔ပါဘူး ငါ႔ရွင္တုိ႔ ””ဒီလိုဆုိလွ်င္ တပည္႔ေတာ္တုိ႔ဖာသာ တရားထုူးရတဲ႔ခါမွသာ ကိုယ္တုိင္ဆြမ္းခံစားပါေတာ႔မယ္ဘုရား”ဟု ပယ္ျမစ္ကာ ဆက္လက္ျပီး ၾကိဳးစား အားထုတ္ၾကျပန္တယ္။
                 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

     သုိ႔ေသာ္ထုိမေထရ္ငါးပါးတုိ႔မွာ ထုိဘ၀၌ပင္လွ်င္ တရားထူးရေအာင္ အားထုတ္ေတာ္မမူႏုိင္ၾကပဲ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာ္ အစာေရစာေျခာက္ေသြ႔၍ ပ်ံေတာ္မူသြားၾကေလသည္။
    ထုိရဟန္းေတာ္(၇)ပါးတုိ႔အနက္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာမေထရ္ၾကီးကား သက္တမ္းကုန္ဆုံးရာအခါ၌ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူေလသည္။ ဒုတိယအနာဂါမ္ရဟန္းေတာ္သည္လည္း ထုိဘ၀မွစုေတလတ္ေသာ္ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္တို႔လားရာ သုဒၶါ၀ါသ ျဗဟၼာ႔ဘုံသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားေလေတာ႔၏။ က်န္ရဟန္းေတာ္ငါးပါးမွာကား ကာမာ၀စရသုဂတိဘုံျဖစ္ေသာ နတ္ျပည္၌ နတ္သားငါးေရာက္သြားျဖစ္ၾကကာ နတ္စည္းစိမ္ကုိ ခံစားစံစားၾကရေလေတာ႔၏။
    ထုိရဟန္းေတာ္ ခုနစ္ပါးတုိ႔၏ အသက္စြန္႔ကာ ဘုရင္႔ေနာင္ေဖာင္ဖ်က္ကိန္းျဖင္႔ တရားအားထုတ္ခဲ႔ၾကသည္ကား အက်ိဳးမျပီး အခ်ီးႏွီးမျဖစ္ခဲ႔ေပ။

       ထုိရဟန္းခုနစ္ပါးတုိ႔သည္ အတူတူပရိယတ္စာေပေတြသင္ယူခဲ႔ၾကပါလွ်က္၊ အတူတူကမၼ႒ာန္းတရားမ်ားရွူပြားခဲ႔ၾကပါလွ်က္ ၊ ရရွိေအာင္ျမင္သြားၾကေသာ အက်ိဳးတရားမွာ မတူၾကပဲ အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္ေျမာက္ကာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားသူ၊ အနာဂါမ္ျဖစ္ကာ ျဗဟၼာ႔ဘုံေရာက္သြားသူႏွင္႔ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ႏွင္႔သာ ဘ၀ကုိအဆုံးသတ္သြားရသူဟူ၍ သုံးမ်ိဳးသုံးစားကြဲျပားသြားသည္ကုိ ေတြ႔ရေပမည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဟူမည္ ထုိအရွင္တုိ႔၏ ပါရမီေၾကာင္႔ဟု ဆုိရေပမည္။ မိမိသည္ ယခုဘ၀မွာ ဘုရားသာသနာႏွင္႔လည္းၾကဳံ၊ တရားနည္းလမ္းကုိလည္းမွန္ကန္တိက်စြာသင္ယူေလ႔လာခဲ႔ရပါက ၾကိဳးစားအားထုတ္လွ်င္ ပါရမီျပည္႔၀ျပီးသူသူေတာ္ေကာင္းျဖစ္ပါက အနည္းဆုံးတမဂ္တဖုိလ္ေပါက္ တရားထူးရမည္မွာ ေသခ်ာလွေပ၏။ ပါရမီႏုေသးလွ်င္ကား ေနာက္ဘ၀မ်ားမွာ က်ြတ္တမ္း၀င္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္ အားၾကီးေသာအေထာက္အပံ႔ျဖစ္သြားႏုိင္ေပ၏။
     သုိ႔ေသာ္ ဒီဘ၀အားထုတ္ ဒီဘ၀တရားထူးရကုိရရမည္ ၊ပါရမီမလုိဘူးဟူ၍ကားလြဲမွားစြာမယူဆသင္႔ေပ။ အကယ္၍ ပါရမီမလုိ လမ္းမွန္အတုိင္းက်င္႔လွ်င္ ရကုိရႏုိင္သည္ဆုိပါက ဘုရားရွင္သည္ က်ြတ္ထုိက္သူသာ၀ကတုိ႔၏ အခ်ိန္အခါကုိ ေစာင္႔ေနမည္မဟုတ္ပဲ ဘုရားႏွင္႔ေတြ႔သည္ႏွင္႔ ဘုရားရွင္ေတာ္က တရားအားထုတ္ရန္ကမၼ႒ာန္းတန္းေပးေတာ္မူမည္သာတည္း။
ထုိသုိ႔ကားမဟုတ္ေခ်။ေနာက္ဆုံးတရားထူးရကာ ရဟႏၱာျဖစ္မည္႔ဘ၀မွာပင္လွ်င္ ထုိက်ြတ္ထုိက္သည္႔သတၱ၀ါ၏ ညာဏ္ရင္႔က်က္သည္အထိ ေစာင္႔ဆုိ္င္းျပီးမွ တရားျပေတာ္မူရေၾကာင္းကုိ ၀ကၠလိေတၳရ၀တၳဳ၌
     သတၳာ တႆ ဉာဏပရိပါကံ အာဂေမေႏၲာ ကိၪၥိ အဝတြာ ''ဣဒါနိႆ ဉာဏံ ပရိပါကံ ဂတ''ႏၲိ ဉတြာ ''ကႎ ေတ၊ ဝကၠလိ၊ ဣမိနာ (ဓမၼ၊႒၊၂၊၃၈၁ ပူတိကာေယန ဒိေ႒န၊ ေယာ ေခါ၊ ဝကၠလိ၊ ဓမၼံ ပႆတိ၊ ေသာ မံ ပႆတိ။ ေယာ မံ ပႆတိ၊ ေသာ ဓမၼံ ပႆတီ''တိ (သံ၊ နိ၊ ၃။၈၇)ဟူ၍ ဖြင္႔ဆုိထားေပသည္။

               မုိးကုတ္၀ိနိစၦယမွ ပါရမီလုိ/လုိႏွင္႔ပတ္သက္၍ ဆုံးျဖတ္ထားသည္ကုိ စာရွူသူမ်ား အျမင္ရွင္းေစဖုိ႔ ထုတ္ႏွဳတ္တင္ၿပေပးခ်င္ပါေသးတယ္-

     ပ႑ိတသာမေဏ ေသာပါကသာမေဏ အရွင္ေဗလ႒သီသ စသည္တုိ႔ကဲ႔ေသာ
ပကတိသာ၀ကအေလာင္းတုိ႔သည္ မည္မွ်ၾကာေအာင္ပါရမီၿဖည္႔ၾကရမည္ဟု
ကာလသတ္မွတ္ခ်က္မရွိေပ ၊ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီၿဖည္႔ၾကရေလသည္
(ဒီ ဋီ ။၁ ။ ၂၄၆ ၊ သီဋီသစ္ ၂ ။၈၉ ၊ မ ဋီ ၁၃၅ ၊ သံ ဋီ ၂ ။၄၆၁)
(မွတ္ခ်က္) ပါရမီၿပည္႔ရမည္႔ကာလၿဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားမပြင္႔ေသာ
သုညကမၻာႏွင္႔ေတြ႔ၾကဳံေနၿပန္လွ်င္ အခ်ိန္ကာလေစ႔ေသာ္လည္း ကြ်တ္တမ္းမ၀င္ႏုိင္ေပ၊
အခ်ိန္ကာလလည္းေစ႔မွ ဘုရားသာသနာႏွင္႔လည္းေတြ႔မွသာ က်ြတ္တမ္း၀င္ႏုိင္ၾကေပမည္ ၊
ဆုိင္ရာဗာဓိညာဏ္တုိ႔ကုိရ၍ အထြတ္အထိပ္သုိ႔ေရာက္ၾကရေပမည္။

            …………………………………………………..

ထုိ႔အျပင္ သာ၀ကပါရမီညာဏ္ဟူသည္…..

သာ၀ကပါရမီညာဏႏၱိ သာ၀ကာနံ ဒါနာဒိပါရိပူရိယာ နိဗၺတၱယဆဠဘိညာ စတုပၸဋိသမၻိဒါဒိေဘဒံ
ညာဏံ (ဒီ ဋီ ၁။၁၃၆ /သီ ဋီသစ္ ၁။၁၃၆)တုိ႔ႏွင္႔အညီ ဒါနစေသာပါရမီတုိ႔၏ ၿပည္႔ုစုံၿခင္းေၾကာင္႔
ရလာေသာ၀ိဇၨာသုံးပါး အဘိညာဏ္ေၿခာက္ပါး ပဋိသမၻိဒါေလးပါးစေသာ ညာဏ္မ်ားတည္း ။ထုိညာဏ္မ်ားရင္႔က်က္ဖုိ႔႔ရန္ အနည္းဆုံး ကမၻာတစ္သိန္းေအာက္ တစ္ခု ႏွစ္ခုေသာ ဗုဒၶႏၱရေခတ္တုိင္ေအာင္ၿဖည္႔က်င္႔ရမည္ဟု ေယဘုယ် မွတ္သားထားၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဓမၼရုစိမေထရ္ကား ေလးအသေခ်ၤႏွင္႔ ကမၻာတစ္သိန္းပင္ ပါရမီၿဖည္႔ခဲ႔ရေၾကာင္း
အပါဒါန္အ႒ကထာ၌ ၿပဆုိထားေပသည္။

                         ………………………………………………..       

ပါရမီရွိမွ တရားကုိသိၿမင္ႏုိင္ ……..

     စမၸာၿမိဳ႔အနီး ဂဂၢရာေရကန္ေဘာင္ေပၚ၌ ဘုရားရွင္သည္ ပရိတ္သတ္မ်ားးကုိတရားေဟာၾကားေနစဥ္ ဖားေလးတစ္ေကာင္ကလည္း
ပရိသတ္အစြန္တစ္ေနရာ၌၀တ္လွ်က္ တရားေတာ္ကုိအာရုံၿပဳေနပါသတဲ႔
၊ႏြားေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကလည္း ယင္းပရိသတ္အစြန္သုိ႔ေရာက္လာကာ တရားကုိနားစြန္႔ရင္း
ႏြားရုိက္ႏွင္တံၿဖင္႔ ယင္းဖားေလးကုိယ္ေပၚကုိ အမွတ္မထင္ေထာက္လုိက္မိရာမွ
ဖားေလးမွေသဆုံးသြားၿပီး ယင္းဓမၼႆ၀နကုသုိလ္ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင္႔
နတ္သားတစ္ပါးၿဖစ္သြားရပါသတဲ႔ ၊ ဒီေတာ႔သူ႔ၿဖစ္ရပ္အလုံးစုံကုိၿပန္ဆင္ၿခင္ၾကည္႔မိတဲ႔
ဖားနတ္သားေလးဟာ ဘုရားရွင္ထံၿပန္လာၿပီး ရုိေသစြာရွိခုိးရာ ၿမတ္စြာဘုရားကတရားေဟာၿပ၍
ေသာတာပတၱိမဂ္ကုိရရွိသြားခဲ႔ပါတယ္။

       ယင္းအတၳဳပၸတ္ကုိေထာက္၍ ဖားေလးပင္ လြယ္လင္႔တကူတရားထူးရ၍
ပါရမီကအဓိကမက်ပါဘူးဟု နားမလည္စြာေၿပာဆုိသူတုိ႔ရွိၾကေလသည္
အမွန္မွာ ယင္းၿမတ္စြာဘုရားတရားေဟာေတာ္မူစဥ္က တရားကုိႏွလုံးသြင္းႏုိင္စြမ္းအားၾကီးမားတဲ႔
ဖားကေလးရဲ႔ပါရမီကုိ သတိၿပဳရမည္ၿဖစ္`၏ လူေတြမွာ အဆင္႔တန္းကြာၿခား
အသိညာဏ္ကြဲၿပားၾကသလို တိရစၦာန္ေတြမွာလည္း အဆင္႔အတန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲၿပားၾကေလသည္ ။
၀ိမတိ၀ိေနာဒနီ ဋီကာ၌္ ယင္းဖားကေလးတရားႏွလုံးသြင္းႏုိင္ရၿခင္းအေၾကာင္းကုိ “သေရ နိမိတၱံ
အဂၢေဟသီတိ ပုဗၺဗုဒၶဳပၸါေဒသု ဓမၼႆ၀နပရိစေယန ‘ဧေသာဓေမၼာ ၀ုစၥတီ’သေရ အာကာရံ ဂဏွိ။ ဟိ
ပုဗၺာဘိေယာဂ၀ေသန ဤဒိသာနံ တိရစၦာနံ ဓမၼႆ၀နာဒီသု ပသာေဒါ ဥပၸဇၨတိ၊ ကိမိ၀ ၀ဂၢဳလိအာဒီနံ
ဓမၼႆ၀နာဒီသု ပသာေဒါ ဥပၸဇၨတိ ၀ိယ ”လုိ႔ ဆုိထားတာေတြ႔ရပါတယ္ ။

      ဆုိလုိတာက ဘုရားအသံေတာ္၌ တရားေတာ္တည္းဟူေသာ
ႏွလုံးသြင္းမွမွတ္ေၾကာင္းနိမိတ္လကၡဏာကုိယူႏုိင္တာက ေရွးဘုရားရွင္တုိ႔သာသနာေတာ္၌
တရားေတာ္ကုိနာယူမွတ္သားေလ႔က်က္ၿခင္း၏အစြမ္းၿဖင္႔ “ဒါဟာ တရားေတာ္ပါလား”ဟု
အသံေတာ္၌ အၿခင္းအရာကုိယူႏုိင္ၿခင္းၿဖစ္ပါတယ္ ၊

     မွန္ပါတယ္ ေရွး၌ ၿပဳလုပ္အားထုတ္ဖူးသည္၏အစြမ္းၿဖင္႔ ဤသုိ႔သေဘာရွိေသာ တိရစၦာန္တုိ႔၏
တရားနာယူၿခင္းအစရွိသည္တုိ႔၌ ၾကည္ညိဳသဒၶါသည္ၿဖစ္ေပၚလာဘိ၏။ ရွင္သာရိပုတၱရာ၏
တပည္႔အဘိဓမၼာေဆာင္ရဟန္းေတာ္မ်ား အရင္ဘ၀တစ္ခုမွာ လင္းႏုိ႔သားငါးရာၿဖစ္စဥ္က
တရားေတာ္ကိုနာယူၿခင္း၌ ၾကည္ညိဳသဒၶါၿဖစ္ေပၚသကဲ႔သုိ႔တည္း လုိ႔ရွင္းထားတာပါ ။ ဒီေတာ႔ ယၡဳဘ၀အားထုတ္ျပီးရယခုဘ၀မွာပဲ တရားထူးရ/မရဆုိတာကေတာ႔ မိမိရဲ႔ပါရမီအႏုအရင္႔ႏွင္႔သာ ဆုိင္ပါေၾကာင္းလည္း ရွာေဖြတင္ျပေပးလုိက္ရပါတယ္။

ပါရမီ လုိမလို ရွင္းလင္းခ်က္အက်ယ္ကုိ မုိးကုတ္၀ိနိစၦယမွာ ေလ႔လာၾကည္႔ႏိုင္ပါတယ္
http://www.mediafire.com/?wq5om8thsazzypl__                                …………………………………………………
       ဒါ႔ေၾကာင္႔ ထုိအထက္ကတင္ျပေပးခဲ႔သည္႔ ရဟန္းေတာ္ခုနစ္ပါးတုိ႔ဟာ အားထုတ္ၾကိဳးစားၾကပုံျခင္းတူညီၾကေပမယ္႔ အက်ိဳးရပုံျခင္းက ကြဲျပားျခားနားသြားရတာျဖစ္ပါတယ္ ။ဒီေတာ႔ မိမိတုိ႔လည္း ထုိရဟန္းေတာ္ေျခာက္ပါးတုိ႔ကဲ႔သုိ႔ ဒီဘ၀မွာပဲ တရားထူးရကုိရရမယ္ဟဲ႔ဟူေသာ ဇြဲနပဲျဖင္႔ ၾကိဳးစားအားထုတ္သင္႔ၾကသည္ကားအမွန္ပင္။

                                       ( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
                                           လကၤာအရွင္(မုံရြာ)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..