
သဘိယပရိဗုိဇ္ႏွင္႔ ဘုရားရွင္
ကႆပဘုရားရွင္သာသနာေနာက္ပုိင္းမွာ ေတာင္ထိပ္တက္ကာ အသက္စြန္႔ျပီး တရားအးထုတ္ခဲ႔ၾကေသာ ရဟန္းေတာ္(၇)ပါးတုိ႔တြင္ တရားထူးကုိမျဖစ္ေစႏုိင္ၾကပဲ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ႏွင္႔သာစုေတ၍ နတ္ျပည္ေရာက္သြားၾကေသာ ရဟန္းေတာ္(၅)ပါးမွ တစ္ပါးသည္ကာ က်ွြႏု္ပ္တုိ႔ဘုရားရွင္ပြင္႔ေတာ္မူရာကာလ၌ ပဗၺေတယ်အမည္ရေသာ
ေတာင္ေပၚေဒသရွိတုိင္းႏုိင္ငံမွ ပရိဗုိဇ္မတစ္ဦး၏ ၀မ္းမွာ ပဋိသေႏၶေနခဲ႔ေလသည္။
ပရိဗုိဇ္မဆုိိတာ သာသနာပရဟန္းမတစ္မ်ိဳးဟုသာ နားလည္ထားရေပမည္။ ရဟန္းမတုိ႔သည္ အိမ္ေထာင္သားေမြးလုပ္ႏုိင္ပါသလား ဟုကား ေမးျမန္းဖြယ္ရွိ၏။ အမွန္မွာ ထုိပရိဗုိဇ္မကေလးသည္ ခတၱိယမင္းမင္းမ်ိဳးသတုိ႔သမီးေလးျဖစ္ျပီး သမီးေလးလိမၼာေရးျခားရွိဖုိ႔ သူတုိ႔ကုိးကြယ္အားထားရာ ပရိဗုိဇ္ဆရာၾကီးေက်ာင္းသြားေရာက္အပ္ႏွံကာ ပရိဗုိဇ္မေလးအျဖစ္နဲ႔ပညာသင္ၾကားေစရာမွ အုိးခ်င္းထားေတာ႔အုိးခ်င္းထိ ၾကိဳးျခင္းထားေတာ႔ၾကိဳးျခင္းျငိဆုိတာလုိ
ထုိဆရာၾကီးအလုပ္အေက်ြးပရိဗုိဇ္ေလးႏွင္႔က်ဳးလြန္ေဖာက္ျပားမိရာမွ ကို္ယ္ေလးလက္၀န္ရလာေလေတာ႔၏။ အျခားပရုိဗုိဇ္မမ်ားလည္း ထုိကုိယ္၀န္ျပႆနာေပၚလာေသာအခါ ေက်ာင္းတုိက္မွအပျပဳႏွင္ထုတ္လုိက္ၾကရာ မိမိက်ဳးလြန္မိခဲ႔တဲ႔ျပစ္မွုေၾကာင္႔ မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားထံသုိ႔လည္း သူမမသြားလုိ/မသြားရဲ။
လာမယ္႔ေဘးေျပးေတြ႔ရုံ မိမိမုိက္ျပစ္အတြက္ ေခါင္းငုံခံရုံမွအပ အျခားေရြးစရာလမ္းမရွိေတာ႔။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ သူမသူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားရွိရာ အရပ္တစ္ပါးသုိ႔ထြက္လာခဲ႔ရင္း လမ္းခုလပ္ ပရိတ္သတ္စုံညီေနတဲ႔ ပြဲသဘင္တစ္ခုအၾကားမွာ သဘိယအေလာင္းသားကေလးကုိ ေမြးခဲ႔ရပါတယ္။
ဖုံးသမွ်အခုမွေပၚဆုိတာလုိ ရဟန္းမေလးက လူပုံပရိတ္သတ္အလည္မွာကေလးေမြးတယ္။ပရိဗုိဇ္မကေလးေမြးတယ္နဲ႔ ဟုိးေလးတစ္ေၾကာ္ေၾကာ္ျဖစ္ရျပီေပါ႔ ။ ဒါနဲ႔ပဲ ကေလးကုိလည္း သဘိယ(ပြဲၾကိဳက္ေမာင္)လုိ႔ နာမည္မွည္႔ေခၚလုိက္ၾကပါသတဲ႔။
သဘိယကေလးလည္း အရြယ္ေရာက္လာေတာ႔ မယ္ေတာ္ပရိဗုိဇ္မၾကီးလုိ သာသနာပရဟန္းပရိဗုိဇ္၀တ္ကာ ၀ါဒေရးရာအတတ္ပညာေတြသင္ယူေလ႔လာ တဖက္ကမ္းခပ္ တတ္ေျမာက္လာတာေပါ႔ ။ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက သဘိယဆုိရင္ကုိ အေတြးအျမင္ဒႆနဆရာၾကီးတစ္ဆူရယ္လုိ႔အလြန္ထင္ရွားလွပါတယ္။ သူနဲ႔၀ါဒေရးရာယွဥ္ျပိဳင္ေျပာဆုိၾကသူအားလုံးသာ လက္ဖ်ားခါသြားၾကရတယ္။ သူကလည္းႏွယ္ႏွယ္ရရမွမဟုတ္တာ ပါရမီျဖည္႔စဥ္ကာလမွ ကကုသန္ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးေန႔သန္႔ရန္ ၾကြေတာ္မူရာမွာ အလြန္ၾကည္ညိဳျပီး ဖိနပ္တစ္ရံလွူဒါန္းခဲ႔ဖူးတဲ႔ကုသုိလ္ထူးရွိတယ္။ ကႆပဘုရားသာသနာမွာတုန္းကလည္း သီတင္းသုံးေဖာ္ရဟန္းေတာ္ေျခာက္ပါးနဲ႔တရားဘာ၀နာေတြပြားမ်ားအားထုတ္ခဲ႔တယ္။
ဒီေတာ႔ ဒီေနာက္ဆုံးပစၦိမဘ၀မွာ ေတာက္မည္႔မီးခဲတရဲရဲျဖစ္ေနတာေပါ႔ ။ သူနဲ႔၀ါဒေရးရာ ယွဥ္ျပိဳင္ေျပာဆုိႏုိင္မယ္႔သူကုိ မေတြ႔မျမင္ရတဲ႔အခါမွ ျမိဳ႔ျပင္မွာပဲ သခၤန္းေက်ာင္းေလးေဆာက္ကာ မင္းအမ်ိဳးသတုိ႔သားေတြကုိ သူ႔အသိပညာေတြ လက္ခ်ာေပးပုိ႔ခ်ေနတဲ႔ ၀ါဒေရးရာ ပါရဂူၾကီးတစ္ဦးလုိ႔ ဆုိၾကပါစုိ႔။
အဂၤုတၳိဳရ္အ႒ကထာနဲ႔ ေထရဂါထာအဖြင္႔ေတြမွာ ဆုိိထားတာက သဘိယ၏မယ္ေတာ္ဟာ အမ်ိဳးသမီးဘ၀ကုိရင္နာစက္စုပ္ျပီး ကမၼ႒ာန္းတရားမ်ားၾကိဳးစားအားထုတ္ရာမွ စ်ာန္သမာပတ္မ်ားရရွိကာ စုေတမေနေသလြန္ေသာအခါ ျဗဟၼာၾကီးျဖစ္သြားျပီး ျပႆနာေပါင္းႏွစ္ဆယ္ကုိ ၀ါဒေရးရာယွွဥ္ျပိဳင္ေျပာၾကားရာတြင္အသုံးျပဳဖုိ႔ လာေရာက္သင္ေပးထားပါသတဲ႔။ ဒီလုိေတြးထင္ေျပာဆုိမယ္ဆုိလညိ္း ေျပာဆုိစရာကုိး။သူ၏မယ္ေတာ္ ဆုံးသြားျပီးမၾကာခင္ပဲ ျဗဟၼာၾကီးတစ္ဦးက လာေရာက္သင္ေပးခဲ႔တာကုိ သဘိယကုိယ္တုိင္ မယ္ေတာ္ၾကီးကျဗဟၼာၾကီးျဖစ္ျပီး လာသင္ေပးတယ္လုိ႔ ထင္သြားပုံရပါတယ္။
သဘိယသုတ္ပါဠိေတာ္အလုိအရေရာ ယင္းအဖြင္႔ သုတၱနိပါတ္အ႒ကထာအလုိအရပါ အဲဒီျပႆနာသင္ေပးတဲ႔ျဗဟၼာၾကီးဆုိတာ သူနဲ႔တရားက်င္႔ဖက္ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းျဗဟၼာၾကီးပင္ျဖစ္တယ္လုိ႔ အတိက်ဖြင္႔ဆုိျပထားပါတယ္ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ပါဠိေတာ္ေနာက္လုိက္ကာ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းျဗဟၼာၾကီးကပဲ သင္ေပးသြားတယ္လုိ႔ မွတ္ၾကပါစုိ႔႔။
ထုိသူငယ္ခ်င္းေဟာင္းျဗဟၼာၾကီးသည္ အျခားသူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ ကုမာရကႆပနဲ႔ ဗာဟိယဒါရုစီရိယတုိ႔ကုိ ဘုရားထံမေရာက္ေရာက္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ေပးခဲ႔ျပီး ဘုရားပြင္႔ေတာ္မူေနတာမသိေသးတဲ႔ သဘိယပရိဗုိဇ္ကုိလညး္ ဘုရားထံမေရာက္ေရာက္ေအာင္ပုိ႔ေဆာင္ဦးမွ….ဟု သဘိယေက်ာင္းသြား၍
“သဘိယ၊သဘိယ”နဲ႔ သုံးၾကိမ္တုိင္တုိင္ ေခၚလုိက္ပါတယ္တဲ႔ ။
သဘိယလည္း ဘယ္သူမ်ားငါ႔ကုိေခၚေနပါလိမ္႔လုိ႔ ေက်ာင္းအျပင္ထြက္ၾကည္႔ေတာ႔
ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းလုံးလည္းလင္းထိန္ေနျပီး သုဒၶါ၀ါသဘုံေရာက္ သူငယ္ခ်င္းေဟာင္းတရားက်င္႔ဖက္ျဗဟၼာၾကီးၾကြလာတာကုိေတြ႔ရပါသတဲ႔ ။သဘိယပရိဗုိဇ္လည္း လက္အုပ္ခ်ီကာ “ေျပာပါအရွင္ျဗဟၼာၾကီး”လုိ႔ဆုိေတာ႔
“သင္သိရွိနားလည္ေစႏုိင္ဖုိ႔ အေမးပုစၦာျပႆနာႏွစ္ဆယ္ကုိ
ငါယူေဆာင္လာခဲ႔တယ္ ယခုသင္ယူျပီး အေျဖမွန္ရေအာင္လုိက္လံေမးျမန္းပါ ။ အားရေက်နပ္တဲ႔အေျဖမွန္ကုိေပးႏုိင္သူထံမွာ တပည္႔ခံျပီး
တရားအားထုတ္ပါေလေလာ႔…”ဟုမွာၾကားျပီးမွ သင္ေပးခဲ႔ပါတယ္…တဲ႔။
ဘုရားပြင္႔ေတာ္မူျပီျဖစ္ေၾကာင္း တန္းအသိမေပးတာက သဘိယဟာ သာသနာပရဟန္းဆုိတဲ႔ ၀ါဒေရးရာက်ြမ္းက်င္တဲ႔ ပရိဗုိဇ္တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္ သူ႔အသိညာဏ္ႏွင္႔လုိက္လံစုံစမ္းေစမွ သာသနာပတိတၳိမ်ားရဲ႔ အႏွစ္သာရကင္းမဲ႔ပုံနဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ဂုဏ္အသေရအစြမ္းကုိ
သိသိသာသာေပၚလြင္ထင္ရွားေစခ်င္တဲ႔ဆႏၵလည္းပါပါတယ္။
သဘိယလည္းထုိျပသနာမ်ားရဲ႔အေျဖမွန္ကုိလုိက္လံစုံစမ္းရာ ပူရဏကႆပ ၊ မကၡလိေဂါသာလ ၊ အဇိတေကသ ကမၺလ ၊ ပကုဓကစၥာန ၊ သၪၥယေဗလ႒ပုတၱ ၊ နိဂဏၭနာဋပုတၱဟူေသာ ဘုရားအမည္ခံ အတုအေယာင္ဂုိဏ္းဆရာၾကီး
ေျခာက္ေယာက္တုိ႔ထံလည္းေရာက္ခဲ႔ျပီျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္
ႏွစ္သက္အားရဖြယ္အေျဖမွန္တစ္စုံတစ္ရာကုိကား မရရွိ္ခဲ႔ေသးေခ်။
သဘိယလည္း အေျဖမရသည္႔အဆုံး တရားရွာရတာ စိတ္ပ်က္ျငီးေငြ႔လာျပီး အက်ိဳးမရွိမယ္႔အတူတူ လူထြက္၍ ကာမတို႔ကို သံုးေဆာင္ခံစားရတာမွ ေကာင္းေပလိမ္႔ဦးမည္ဟုပင္ အၾကံျဖစ္မိပါသတဲ႔။
ေနာက္ဆုံးမသိနားမလည္တာ မေျဖဆုိႏုိင္တာမရွိတဲ႔ က်ြႏု္ပ္တုိ႔ဘုရားရွင္အေၾကာင္းကုိၾကားလုိက္ရသည္တြင္မွ သြားေရာက္စုံစမ္းေမးျမန္းၾကည္႔ဦးမည္ဟု အၾကံျဖစ္မိတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဆရာၾကီးေျခာက္ေယာက္ပင္လွ်င္ မေျဖဆုိႏုိင္တဲ႔ျပႆနာ "ယခုေဂါတမ၊သဗၺညဴဘုရားသည္ကား ငါ႔ထက္လည္း အတန္ငယ္လြန္းလွ၏ မေျဖဆုိႏုိင္ပါက ေမးျမန္းေသာငါကပင္ မသိနားမလည္ရာက်ေပလိမ္႔ဦးမည္"ဟု မသြားျဖစ္ပဲရွိေနေလသည္။သို႔ေသာ္ တစတစ ဘုရားရွင္ဂုဏ္သတင္းသည္ မသိတာမရွိသူ သဗၺညဴအျဖစ္တေလာကလုံးပ်ံ႔ႏွံ႔လာရာ
''ရဟန္းေဂါတမကို ငယ္၏ဟူ၍ မထီမဲ့ျမင္မျပဳအပ္ မေျဖႏိုင္ဟု မဆိုအပ္၊ ရဟန္းေဂါတမသည္ ငယ္ေသာ္လည္း တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီး၏။ ငါသည္ရဟန္းေဂါတမသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဤအေမးျပႆနာတို႔ကို ေမးရမူကား
ေကာင္းေလစြ''ဟုေတြးမိကာ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းတုိက္ေတာ္ ဘုရားရွိရာသုိ႔ေရာက္လာခဲ႔ပါတယ္။ ဘုရားထံေရာက္သည္ႏွင္႔ အလႅပၸသလႅပစကားေျပာဆုိ ႏွုတ္ဆက္ၾကျပီး တစ္ခုေသာေနရာ၌ထုိင္လွ်က္
"ျမတ္စြာဘုရား ေတြးေတာယံုမွားလ်က္ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေမးျပႆနာကို ေမးေလွ်ာက္ရန္ အလိုရွိသည္ျဖစ္၍ အကြၽႏု္ပ္ ေရာက္လာပါ၏။ ထိုျပႆနာတို႔ကို အဆံုးတိုင္ ေျဖရွင္းေတာ္မူပါ၊ အကြၽႏု္ပ္ေမးအပ္ေသာ အသွ်င္ဘုရားသည္ ျပႆနာစဥ္ အနက္စဥ္အတိုင္း အကြၽႏု္ပ္အားေျဖေတာ္မူပါ.. " ဟုေလွ်ာက္ထားလုိက္ရာ ဘုရားရွင္ကလည္း
“သဘိယ သင္သည္ ျပႆနာတို႔ကို ေမးရန္ အလြန္လိုလားေတာင့္တသည္ျဖစ္၍ အေဝးမွ လာဘိ၏။ သင္ေမးအပ္ေသာ္ ငါသည္ ထိုျပႆနာတို႔ကို အဆံုးတိုင္ ေျဖရွင္းေတာ္မူအံ့၊ သင္ေမးအပ္ေသာ ျပႆနာစဥ္ အနက္စဥ္အတိုင္း သင့္အား ေျဖၾကားေပအံ့။ သဘိယ သင္၏ စိတ္၌ ေမးလိုေသာ ျပႆနာကို ငါ့အား ေမးေလာ့၊ ထိုထိုျပႆနာအတြက္ျဖစ္ေပၚေနေသာ သင္၏ ယံုမွားျခင္း 'ဝိစိကိစၧာ'ကို အဆံုး တိုင္ ေျပရွင္းေအာင္ ငါေျဖရွင္းအံ့ "ဟု..မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ရာ
သဘိယမွာ လြန္စြာအံ႔ၾသ၀မ္းသာသြားေလ၏။ ဘုရားအေပၚ၌လည္း သဗၺညဴဂုဏ္အင္ႏွင္႔ျပည္႔စုံသူ ဘုရားစစ္ဘုရားမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္၀င္ယုံၾကည္မိကာ စတင္ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားေလေတာ႔၏။
(၁)ျမတ္စြာဘုရား အဘယ္သို႔ ေရာက္သူကို ဘိကၡဳဟူ၍ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“သဘိယ…… အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိျပဳအပ္ေသာ မဂ္ျဖင့္ ကိေလသာၿငိမ္းရာ (နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္၏။ ယံုမွားျခင္းကို လြန္ေျမာက္၏။ ပ်က္စီးဆုတ္ယုတ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ႀကီးပြါးျခင္းကိုလည္းေကာင္းပယ္စြန္႔၍ မဂ္အက်င့္ကို က်င့္သံုး ၿပီး ျဖစ္၏။ တစ္ဖန္ ဘဝသစ္၌ ျဖစ္မႈကုန္ခန္းၿပီး ျဖစ္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ဘိကၡဳ မည္၏။”
(၂) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ လြန္စြာ ၿငိမ္းေသာသူဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ အလံုးစံုေသာ အာ႐ံုတို႔၌ (ဆဠဂၤုေပကၡာျဖင့္)
လ်စ္လ်ဴ႐ႈတတ္၏။ သတိရွိ၏။ ထိုသူသည္ ေလာကအားလံုး၌ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကိုမွ် မညႇဥ္းဆဲ ၊ ၾသဃေလးပါးမွ ကူးေျမာက္ၿပီး ျဖစ္၏။ မေကာင္းမႈ ၿငိမ္းေအးၿပီး ျဖစ္၏။ မိစၧာဝိတက္တို႔ျဖင့္ မေနာက္က်ဳ၊ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္အား (ရာဂစေသာ) ထူေျပာမႈ 'ဥႆဒ'တို႔ မရွိကုန္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ လြန္စြာ ၿငိမ္းေအးေသာသူ မည္၏။”
(၃) အဘယ္သို႔ ေသာသူကို ယဥ္ေက်းၿပီးဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္၏ အဇၩတၱသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း၊ ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌
လည္းေကာင္း ေလာကအားလံုးဝယ္ စကၡဳစေသာ ဣေႁႏၵတို႔သည္ ပြါးမ်ားၿပီး
ျဖစ္ကုန္၏။ ဤေလာကကိုလည္းေကာင္း၊တမလြန္ေလာကကိုလည္းေကာင္း
ထိုးထြင္းသိ၍ ေသရမည့္ အခ်ိန္ကာလကို ငံ့လင့္ေန၏။
ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ပြါးမ်ားၿပီးျဖစ္၍ ယဥ္ ေက်းသူ မည္၏။”
(၄) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ ဗုဒၶဟူ၍ ဆိုသနည္း၊
“ကပ္ကမ႓ာအားလံုးတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ပါးစံုေသာ စုတိ ပဋိသေႏၶဟူေသာ က်င္လည္မႈ သံသရာကိုလည္းေကာင္း သိျမင္ေတာ္မူၿပီး၍ ရာဂျမဴကင္းလ်က္ အညစ္အေၾကးမရွိေသာ အထူးသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ ဇာတိကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ဗုဒၶဟူ၍ဆိုၾကကုန္၏။ “
သဘိယလည္း ဤမွ်ေလာက္ အေျဖစကား ၾကားရရုံမွ်ျဖင္႔ပင္လွ်င္ အရင္ဂုိဏ္းဆရာၾကီးတုိ႔၏ အဆံမရွိဟန္သာရွိၾကသည္၏အျဖစ္ကုိ၄င္း ၊ေဂါတမ ဗုဒၶ၏ အလုံးစုံကုိသိျမင္စြမ္းသူ သဗၺဴညဴအျဖစ္ကုိ၄င္း ကြဲကြဲျပားျပားသေဘာေပါက္ကာ အလြန္၀မ္းသာၾကည္ႏူးမိေလေတာ႔၏။ေရငတ္ေနသူေရတြင္းထဲက်သြားရာ အငမ္းမရေသာက္သုံးမိဘိ၏သုိ႔ ျပႆနာမ်ားကုိဆက္လက္ေမးျမန္းျပန္ေလ၏။
(၅) အဘယ္သို႔ ေရာက္သူကို မေကာင္းမႈမွ အပျပဳၿပီးသူ 'ျဗာဟၼဏ'ဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ မေကာင္းမႈအားလံုးတို႔ကို အပျပဳ၍ တည္ေသာ သေဘာရွိ၏။
အညစ္အေၾကး ကင္း၏။ အရဟတၱဖိုလ္ သမာဓိျဖင့္ ေကာင္းစြာ တည္၏။ သံသရာကို လြန္၍ျပဳဖြယ္ကိစၥၿပီးဆံုးၿပီး ျဖစ္၏။ တဏွာဒိ႒ိကို မမွီမူ၍ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္
ျပည့္စံု၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို မေကာင္းမႈမွအပျပဳၿပီးသူ 'ျဗာဟၼဏ'ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၆) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ ၿငိမ္းေအးၿပီးသူ 'သမဏ'ဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုအရိယမဂ္ျဖင့္ ကိေလသာတို႔ကို ၿငိမ္းေစလ်က္ တည္၏။ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈကို ပယ္၍ ရာဂျမဴ ကင္း၏။ ဤေလာကကိုလည္းေကာင္း၊ တမလြန္ေလာကကိုလည္းေကာင္းသိ၍ ပဋိသေႏၶေနျခင္း ေသျခင္းကို လြန္ေျမာက္၏။ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမရွိမူ၍ သေဘာအတိုင္းတည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။
ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ၿငိမ္းေအးၿပီးသူ 'သမဏ'ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၇) အဘယ္သို႔ ေသာသူကို မေကာင္းမႈကို ေဆးေၾကာၿပီးသူ 'ႏွာတက'ဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ အဇၩတၱသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း၊ ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌လည္းေကာင္းေလာကအားလံုးဝယ္ အလံုးစံုေသာ မေကာင္းမႈတို႔ကို ေဆးေလ်ာ္ ၿပီးလွ်င္ တဏွာဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ ၾကံစည္အပ္ကုန္ေသာ လူ႕ျပည္ နတ္ျပည္တို႔၌ လူဟူ၍လည္းေကာင္း၊ နတ္ဟူ၍လည္းေကာင္း ၾကံစည္ျခင္းသို႔ မေရာက္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ေဆးေလ်ာ္ၿပီးသူ'ႏွာတက'ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၈) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ မေကာင္းမႈကို မျပဳတတ္ သူ'နာဂ'ဟူ၍ ဆိုပါသနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာက၌ တစ္စံုတစ္ခုေသာ မေကာင္းမႈကို မျပဳ၊ စပ္ယွဥ္မႈအားလံုးတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ အေႏွာင္အဖြဲ႕တို႔ကိုလည္းေကာင္း
ေျဖ ေဖ်ာက္ပယ္စြန္႔ၿပီးလွ်င္ အလံုးစံုေသာ ခႏၶာစသည္တို႔၌ ႏွစ္ပါးေသာ ဝိမုတၱိတို႔ျဖင့္ လြတ္ေျမာက္သည္ျဖစ္၍ မကပ္ၿငိ ေဖာက္ျပန္ျခင္း မရွိမူ၍သေဘာအတိုင္း တည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို
မေကာင္းမႈကို မျပဳေသာ 'နာဂ'ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၉) ျမတ္စြာဘုရား အဘယ္သူကို ေခတၱမည္ေသာ အာယတနကို ေအာင္သူဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားတို႔ေဟာကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ နတ္၌ ျဖစ္ေသာ အာယတနကိုလည္းေကာင္း၊ လူ၌ ျဖစ္ေသာ အာယတနကိုလည္းေကာင္း ျဗဟၼာ့ျပည္၌ ျဖစ္ေသာ အာယတနကိုလည္းေကာင္း
အာယတနအားလံုးတို႔ကို သိျမင္ေတာ္မူၿပီး၍ အာယတနအားလံုးတို႔၏ မူလအေႏွာင္အဖြဲ႕မွလြတ္ေျမာက္၏။ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမရွိမူ၍ သေဘာအတိုင္း တည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ေခတၱမည္ေသာ အာယတနကို ေအာင္ၿပီးသူဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၁၀) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ ျဖတ္ေတာက္ ဖ်က္ ဆီးတတ္သူ (လူလိမၼာ)ဟူ၍ေဟာကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ နတ္၌ ျဖစ္ေသာ က်ီ ၾက (ကံ) ကိုလည္းေကာင္း လူ၌ ျဖစ္ေသာ က်ီ ၾက (ကံ) ကိုလည္းေကာင္း ျဗဟၼာ၌ ျဖစ္ေသာ က်ီၾက (ကံ) ကိုလည္းေကာင္း ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံက်ီၾကအားလံုးတို႔ကို သိျမင္ၿပီး၍
က်ီ ၾကကံအား လံုးတို႔၏ မူလအေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္၏။
ေဖာက္ျပန္ျခင္းမရွိမူ၍ သေဘာ အတိုင္းတည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို က်ီၾက (ကံ) ကို ျဖတ္ေတာက္ ဖ်က္ဆီးတတ္သူလူလိမၼာဟူ၍ဆုိအပ္၏။”
(၁၁) အဘယ္သို႔ ေသာသူကို ပညာရွိဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ အဇၩတၱသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း၊ ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း ျဖစ္ကုန္ေသာ ျဖဴစင္ကုန္ေသာ အာယတန ႏွစ္ပါးတို႔ကို သိျမင္၍ စင္ ၾကယ္ေသာ ပညာရွိ၏။ မည္းနက္ေသာ အကုသိုလ္ကံ ျဖဴစင္ေသာ ကုသိုလ္ကံ တရားကို လြန္ေျမာက္၏။
ေဖာက္ျပန္ျခင္း မရွိမူ၍ သေဘာအတိုင္းတည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ပညာရွိဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၁၂) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္မုနိမည္၏ဟူ၍ ဆိုအပ္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ အဇၩတၱသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း၊ ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း၊ ေလာကအားလံုး၌ သူယုတ္မာတို႔၏ တရားကိုလည္းေကာင္း၊ သူေတာ္ ေကာင္းတို႔၏တရားကိုလည္းေကာင္း သိျမင္၍ (ရာဂစေသာ) ကပ္ၿငိမႈႏွင့္ (တဏွာ ဒိ႒ိဟူေသာ) ကြန္ရက္ကို လြန္၍တည္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို နတ္လူတို႔ ပူေဇာ္အပ္သည္ျဖစ္၍ မုနိဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၁၃) အဘယ္သို႔ ေရာက္သူကို သိျခင္းသို႔ ေရာက္သူ 'ေဝဒဂူ'ဟူ၍ ဆိုကုန္သနည္း၊
“ဤေလာက၌ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ သမဏျဗာဟၼဏတို႔၏ ေဝဒက်မ္းအားလံုးတို႔ကို သိျမင္၍ေဝဒက်မ္းအားလံုးကို လြန္ေျမာက္လ်က္ ေဝဒနာအားလံုးတို႔၌ တပ္စြန္းမႈ ကင္း၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ့ေဝဒဂူမည္၏ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၁၄) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ေလ်ာ္စြာ သိသူ 'အႏုဗုဒၶ'ဟူ၍ ဆိုၾကကုန္ သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ အဇၩတၱသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း (တဏွာ ဒိ႒ိ မာန) ပပၪၥတရားသံုးပါး နာမ္႐ုပ္တရားႏွင့္ (နာမ္႐ုပ္)ဟူေသာ အနာေရာဂါ၏ အျမစ္အဝိဇၨာဘဝတဏွာကိုေလ်ာ္စြာသိျမင္၍ ေရာဂါအားလံုးတို႔၏ မူလျဖစ္ေသာ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္၏။ ေဖာက္ျပန္မႈ မရွိမူ၍ သေဘာ အတိုင္း တည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို
အႏုဗုဒၶဟူ၍ ဆိုအပ္၏။”
(၁၅) အဘယ္သို႔ ေသာသူကို ဝီရိယရွိသူဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
ဤေလာက၌ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ မေကာင္းမႈအားလံုးတို႔မွ ၾကဥ္ေရွာင္၏။ ငရဲ၌ ျဖစ္ေသာ ဝဋ္ဆင္းရဲကို လြန္ေျမာက္၍ တည္၏။ ဝီရိယဟူေသာေနရာအိမ္ရွိ၏။ အက်င့္ပဓာနရွိသည္ျဖစ္၍တည္ၾကည္မႈရွိေသာ ေဖာက္ျပန္မႈ မရွိမူ၍ သေဘာ အတိုင္း တည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို
ဝီရိယရွိသူဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
(၁၆) အဘယ္သို႔လွ်င္ အာဇာနည္ မည္သနည္း၊
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္အား အဇၩတၱသႏၲာန္၌လည္းေကာင္း၊ ဗဟိဒၶသႏၲာန္၌လည္းေကာင္းအေႏွာင္အဖြဲ႕တို႔သည္ ျဖတ္ေတာက္ၿပီး ျဖစ္ကုန္၏။ ကပ္ၿငိမႈ အျမစ္မူလကိုလည္း ႏုတ္ၿပီးျဖစ္၏။ ကပ္ၿငိမႈအားလံုး၏ မူလအေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္၏။ ေဖာက္ျပန္မႈ မရွိမူ၍ သေဘာအတိုင္းတည္ေသာေၾကာင့္ တာဒိဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို အာဇာနည္ဟူ၍ ဆိုအပ္၏။
(၁၇) အဘယ္သို႔ ေရာက္သူကို အၾကားအျမင္မ်ားသူ 'ေသာတၳိယ'ဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“ေလာက၌ တရားအားလံုးကို ၾကားနာရသည္ရွိေသာ္ ထူးေသာဉာဏ္ျဖင့္ သိလ်က္ အျပစ္ရွိ မရွိတရားဟူသမွ်ကို ႏွိမ္နင္းသူ ယံုမွားျခင္းမရွိသူ အေႏွာင္ အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္သူ ခႏၶာစေသာတရားအားလံုးတို႔၌ ရာဂစသည္ ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိသူကို အၾကားအျမင္မ်ားသူ 'ေသာတၱိယ'ဟူ၍ဆိုၾကကုန္၏။”
(၁၈) အဘယ္အေၾကာင္းျဖင့္ အရိယာဟူ၍ ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ အာသဝေလးပါးတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ တဏွာဒိ႒ိဟူေသာ အာလယႏွစ္ပါးတို႔ကိုလည္းေကာင္း ျဖတ္၍ ေလးပါးေသာမဂ္ဉာဏ္သို႔ ေရာက္သျဖင့္
သိၾကားလိမၼာ၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ပဋိသေႏၶေနျခင္းသို႔ မကပ္ေရာက္၊ သံုးပါးအျပားရွိေသာ သညာကိုလည္းေကာင္း၊ ကာမဂုဏ္တည္းဟူေသာ ၫြန္ကိုလည္းေကာင္း ပယ္ေဖ်ာက္၍
(တဏွာဒိ႒ိ)ဟူေသာ ၾကံစည္မႈ 'ကပၸ'သို႔လည္း မေရာက္၊
ထိုပုဂၢိဳလ္ကို အရိယာဟူ၍ ဆိုၾကကုန္၏။”
(၁၉) အဘယ္သို႔ ေသာသူကို စရဏရွိသူဟူ၍ဆိုၾကကုန္သနည္း၊
“ဤသာသနာေတာ္၌ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ စရဏတရားတို႔ေၾကာင့္ ေရာက္ သင့္ ေရာက္ထိုက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္၏။ စရဏတရားတို႔၌လည္း လိမၼာ၏။ အခါ ခပ္သိမ္း နိဗၺာန္တရားကိုလည္းသိ၏။ အလံုးစံုေသာ ခႏၶာစေသာတရားတို႔၌ မကပ္ၿငိ၊ ႏွစ္ပါးေသာ ဝိမုတၱိတို႔ျဖင့္ လြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ စိတ္ရွိ၏။ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္အား စိတ္ထိခိုက္မႈ 'ပဋိဃ'တို႔သည္ မရွိကုန္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ စရဏရွိသူမည္၏။”
(၂၀) အဘယ္သို႔လွ်င္ ပရိဗိုဇ္ မည္ပါသနည္း၊
“အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ဆင္းရဲက်ဳိးကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ကံကို မဂ္ဉာဏ္ျဖင့္ ပယ္ထုတ္လႊင့္မႈတ္၍ လွည့္ပတ္မႈ 'မာယာ'ကိုလည္းေကာင္း၊ မာနကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာဘ ေဒါသကိုလည္းေကာင္း ပိုင္းျခားသိလ်က္ က်င့္သံုးၿပီးလွ်င္ နာမ္႐ုပ္တို႔၏ အဆံုးကို ျပဳခဲ့ၿပီ၊ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ၿပီးေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ပရိဗၺာဇကဟူ၍ ဆိုၾကကုန္၏။”
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
သဘိယသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အေျဖစကားမ်းကုိၾကားရေသာအခါ ၾကက္သီးမ်ားပင္ တျဖန္းျဖန္းထကာ ဖရဏာပီတိ ဂြမ္းဆီထိသကဲ႔သုိ႔ အလြန္ပင္၀မ္းသာသြားေလသည္။ ပရိဗုိဇ္အမည္ခံကာ ေက်ာင္းဆရာလုပ္၍ မင္းသားငယ္ေလးမ်ားကုိစာသင္ေပးေနရေသာ္လည္း အကယ္တိတိတြင္မူ သူ၏အက်င္႔သီလသည္ ကုိယ္ႏွင္႕ႏွဳတ္မွ်သာ ၀ီတိကၠမကိေလသသာတုိ႔ကုိတားျမစ္ႏုိင္ေသးတဲ႔ အပယိက သူေတာ္စင္မည္ကာမွ် အဆင္႔မွ်သာရွိေသးေၾကာင္း သူေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္သြား၏။
ေနာက္ဆုံးေမးခြန္းျဖစ္ေသာ အဘယ္သူသည္ ပရိဗုိဇ္အစစ္အမွန္နည္းဟု…တန္းကနဲေမးလုိက္ရာ ဘုရားရွင္က ပရိဗုိဇ္နာမည္ခံသူ ဟူးဟူးျငားျငားအား ပရိဗုိဇ္မေခၚႏုိင္ေၾကာင္း ကံကိေလသာတုိ႔ကုိပယ္သတ္ျပီးသူ ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္မ်ားသာ ပရိဗုိဇ္အစစ္အမွန္ကြဲ႔လုိ႔လည္း မိန္႔လုိက္ေရာ
သူ႔ဘ၀အျဖစ္အမွန္ေရာ ဘုရားသာသနာတြင္းသား အရိယာမ်ားႏွင္႔စာလွ်င္ ဆင္ႏွင္႔ ျဖဳတ္ေလာက္ပင္ အကြာၾကီးကြာျခားေနေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး
သိျမင္သေဘာေပါက္သြားေလေတာ႔၏။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ တကယ္ရင္ထဲကလာေသာစကားေတြနဲ႔ထုဆစ္ကာ …
* ေျမႀကီးကဲ့သို႔ ျပန္႔ေျပာႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား….
အသွ်င္ဘုရားသည္ သာသနာ့ျပင္ပ သမဏတို႔၏ အယူဝါဒကိုမွီကုန္ေသာ ဣတၳိပုရိသဟူေသာ ေဝါဟာရႏွင့္ အမွားၾကံစည္မႈတစ္ဆင့္ၾကားမႈစသည္တို႔၏ အစြမ္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေသာ ေဖာက္ျပန္မႈသညာ ဤႏွစ္ပါးကိုလည္းမွီကုန္ေသာ
သက္ဆင္းရာ ေရဆိပ္သဖြယ္ ျဖစ္ကုန္ေသာ (သကၠာယဒိ႒ိႏွင့္တကြ) မိစၧာအယူ ေျခာက္ဆယ့္သံုးပါးတို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္ေတာ္မူ၍
ၾသဃတည္းဟူေသာ အမိုက္တိုက္ကို လြန္ေျမာက္ေတာ္မူပါေပ၏။
* ျမတ္စြာဘုရား အသွ်င္ဘုရားသည္ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏ အဆံုးနိဗၺာန္သို႔ ေရာက္သူ နိဗၺာန္ဟူေသာတစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္သူ ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏။
အသွ်င္ဘုရားသည္ ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္သူ (အလံုးစံုေသာတရားတို႔ကို) ကိုယ္တိုင္မွန္စြာ သိသူ ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏။ ပညာအေရာင္ရွိသူသိစြမ္းႏိုင္ေသာ ပညာရွိသူ အဆံုး မရွိသူ ပညာရွိသူ ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏။ အသွ်င္ဘုရားကို အာသေဝါကုန္ခန္းၿပီးသူဟု အကြၽႏု္ပ္ ထင္မွတ္ပါ၏။ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏ အဆံုးကို ျပဳတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားအသွ်င္ဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္ကို (ယံုမွားျခင္းမွ) ကူးေျမာက္ေစပါ၏။
* ျမတ္စြာဘုရား အသွ်င္ဘုရားသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ယံုမွားျခင္းကို သိေတာ္မူပါေပ၏။ အကြၽႏု္ပ္ကို ယံုမွားျခင္းမွ ကူးေျမာက္ေစပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အသွ်င္ဘုရားအား ရွိခိုးပါ၏။ ေရာက္ထိုက္ေသာ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီး ထေသာ ယံုမွားျခင္းတည္းဟူေသာ ေျငာင့္တံသင္းမရွိထေသာ ေနမင္း၏ အေဆြ ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား အသွ်င္ဘုရားသည္ လြန္စြာၿငိမ္းေအးေသာသူ ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏။
* ေရွးအခါ က ျဖစ္ေပၚေနေသာ အကြၽႏု္ပ္၏ ယံုမွားျခင္းကို စကၡဳငါးပါး ရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေျပာၾကားေတာ္မူပါ၏။ ျမတ္စြာဘုရား အသွ်င္ဘုရားသည္ သစၥာေလးပါးတရားကို သိေတာ္မူေသာ သမၺဳဒၶအစစ္ ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ အသွ်င္ဘုရားအား အပိတ္အပင္ 'နီဝရဏ' တရားတို႔မရွိေတာ့ပါကုန္။
* အသွ်င္ဘုရားသည္ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းမႈ 'ဥပါယာသ'အားလံုးတို႔ကို ဖ်က္ ဆီးအပ္ပါကုန္ၿပီ၊ က်ဴပင္ကို ႏုတ္သကဲ့သို႔ ႏုတ္အပ္ပါကုန္ၿပီ၊ (ျမတ္စြာဘုရားသည္ ) ၿငိမ္းေအးသည္ျဖစ္၍ ဣေႁႏၵတို႔ကို ဆံုးမၿပီးသူ၏ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ၿပီးသူ သမာဓိရွိသူမွန္ကန္ေသာ ဝီရိယရွိသူ ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏။
* ရဟႏၲာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ဆင္ေျပာင္ႀကီးႏွင့္ တူေသာ ႀကီးျမတ္ေသာ လုံ႔လရွိေတာ္မူေသာတရားေဒသနာကို ေဟာၾကားေတာ္မူတတ္ေသာ အသွ်င္ဘုရားအား နာရဒေတာင္၌ ေနၾကကုန္ေသာ ႏွစ္မ်ဳိးကုန္ေသာ အာကာသ႒ ဘုမၼ႒နတ္အားလံုးတို႔သည္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာအႏုေမာဒနာ ျပဳၾကကုန္၏။
* ေယာက္်ားအာဇာနည္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အသွ်င္ဘုရားအား ရွိခိုးပါ၏။ ေယာက္်ားျမတ္ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အသွ်င္ဘုရားအား ရွိခိုးပါ၏။ နတ္ႏွင့္တကြေသာ ေလာက၌ အသွ်င္ဘုရားအား
တုၿပိဳင္ႏိုင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ မရွိပါ။
* ျမတ္စြာဘုရား အသွ်င္ဘုရားသည္ သစၥာေလးပါးကို သိေတာ္မူပါ၏။ အသွ်င္ဘုရားသည္ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ အသွ်င္ဘုရားသည္ မာရ္ငါးပါးကို ႏွိမ္ နင္းေတာ္မူပါ၏။ အသွ်င္ဘုရားသည္ အႏုသယတို႔ကို ျဖတ္ေတာက္လ်က္ သံသရာမွ ကူးေျမာက္ၿပီး ျဖစ္၍ ဤသတၱဝါအေပါင္းကို သံသရာမွကယ္တင္ေတာ္မူပါေပ၏။
* အသွ်င္ဘုရားသည္ ဥပဓိေလးပါးတို႔ကို ေကာင္းစြာ လြန္ေျမာက္ပါကုန္ၿပီ၊ အသွ်င္ဘုရားသည္ အာသဝတို႔ကို ခြဲဖ်က္အပ္ပါကုန္ၿပီ၊ အသွ်င္ဘုရားသည္ ျခေသၤ့ သဖြယ္ ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ တစ္စံုတစ္ရာစြဲလမ္းမႈ မရွိသူ ေၾကာက္ျခင္း ထိတ္လန္႔ျခင္းတို႔ကို ပယ္ၿပီးသူ ျဖစ္ေတာ္မူပါေပ၏။
* အဆင္းလွေသာ ၾကာသည္ ေရ၌ မလိမ္းက်ံသကဲ့သို႔ ဤအတူ အသွ်င္ဘုရားသည္ ကုသိုလ္ကံ၌လည္းေကာင္း၊ အကုသိုလ္ကံ၌လည္းေကာင္း ႏွစ္ပါးစံု၌ မလိမ္းက်ံ မကပ္ၿငိပါ၊ လုံ႔လရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေျခေတာ္ကို ဆန္႔တန္း ေတာ္မူပါ၊ သဘိယသည္ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား ရွိခိိုးပါ၏။ .....
၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာေလွ်ာက္ထားျပီး ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခဖမ်က္ေတာ္တို႔ကို အားရပါးရဆုပ္ကုိင္လွ်က္ သူ၏ႏွာဖူးျဖင္႔ ဦးတိုက္၍ ဦးတုိက္ရွိခုိးေလေတာ႔၏။
သဘိယကဲ႔သုိ႔ေသာ္ အလြန္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွျပီး သူ၏ျပႆနာ(၂၀)ေၾကာင္႔ တေလာကလုံးလက္လန္ထားၾကရသူကုိ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက သဗၺညဳတေရႊညာဏ္ေတာ္ၾကီးျဖင္႔ အျပတ္သတ္အႏုိင္ယူလုိက္ျပီတဲ႔ဆုိေသာ ဂယက္သည္လည္း တစ္ေလာကလုံးသုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေတာ႔၏။
သက္ၾကီးရြယ္အုိမ်ားက ျမင္႔ျမတ္သည္သာလြန္သည္ဟု ယုံၾကည္လက္ခံထားၾကေသာ ထုိေခတ္ထုိအခါမွာ အသက္သိကၡာၾကီးမားသူ ၀ါဒဆရာၾကီးသဘိယကုိယ္တုိင္က ဘုရားရွင္ေျခေတာ္အစုံတုိ႔အား ဦးခုိက္လုိက္သည္ဆုိျခင္းသည္ အက်ြႏု္ပ္တုိ႔သာသနာအတြက္မည္မွ် ဂုဏ္ေရာက္ေတာက္ပသြားသည္ဆုိသည္ကုိ စာရွူသူတုိ႔ပင္ ပုံေဖာ္ၾကည္ႏူးၾကည္႔ၾကေစခ်င္မိ၏။
ထုိ႔ေနာက္သဘိယသည္ ဘုရားသာသနာေတာ္မွာ တပည္႔သားအျဖစ္ျဖင္႔ ရဟန္းျပဳကာ တရားအားထုတ္လုိပါေၾကာင္းေလွ်ာက္ထားရာ
“သဘိယ သာသနာေတာ္၌ တစ္ပါးေသာ အယူရွိသည့္ တိတၳိျဖစ္ဖူးေသာသူသည္ ဤသာသနာေတာ္၌ ရွင္အျဖစ္ကို ရလိုမူ၊ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရလိုမူ ေလးလတို႔ပတ္လံုး အစမ္းက်င့္သံုးရ၏။ ေလးလလြန္ေသာအခါ ရဟန္းတို႔သည္ ေက်နပ္ေသာ စိတ္ရွိၾကလွ်င္ ရွင္ျပဳေပးကုန္လတၱံ႕၊ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ျမႇင့္တင္ေပးကုန္လတၱံ႕၊
သို႔ေသာ္ ဤအရာ၌ ငါသည္ကား ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ျခားနားသည့္အျဖစ္ကို သိေတာ္မူ၏ဟု..”မိန္႔ေတာ္မူေလလွ်င္၊
အသွ်င္ဘုရား သာသနာေတာ္၌ တစ္ပါးေသာ အယူရွိသည့္ တိတၳိျဖစ္ဖူးေသာသူတို႔သည္ ဤသာသနာေတာ္၌ ရွင္အျဖစ္ကို ရလိုကုန္မူ ရဟန္းအျဖစ္ကို ရလိုကုန္မူ ေလးလတို႔ပတ္လံုး အစမ္းက်င့္သံုးၾကရကုန္ျငားအံ့၊ ေလးလလြန္ေသာအခါ ရဟန္းတို႔ ေက်နပ္ေသာ စိတ္ရွိၾကလွ်င္ရွင္ျပဳေပးကုန္ျငားအံ့၊ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ျမႇင့္တင္ေပးကုန္ျငားအံ့၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ ေလးႏွစ္တို႔ပတ္လံုးအစမ္းက်င့္သံုးပါမည္၊ ေလးႏွစ္လြန္ေသာအခါ ရဟန္းတို႔သည္ ေက်နပ္ေသာ စိတ္ရွိၾကလွ်င္ရွင္ျပဳေပးေတာ္မူၾကပါေစ၊ ရဟန္း အျဖစ္သို႔ ျမႇင့္တင္ေပးေတာ္မူၾကပါေစဟု(ေလးလမဟုတ္ပါဘူးဘုရား ေလးႏွစ္က်င္႔ဆုိလညး္က်င္႔သုံးပါ႔မည္ ရဟန္း၀တ္ခြင္႔သာ ေပးသနားေတာ္မူပါ)ဟု ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ရာအခါ၌ကား….
ဤတိတၳိေဘာင္မွ သာသနာေဘာင္၀င္ေရာက္လာသူတုိ႔
ေလးလပတ္လုံးပရိ၀တ္ေနရသည္ ဆုိေသာ္လည္း မီးကုိျပဳစုလုပ္ေက်ြးေသာ ကမၼ၀ါဒီရေသ႔မ်ား သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးမ်ားကားက်င္႔သုံးဖြယ္မလုိေပ။ ယခုသဘိယပရိဗုိဇ္သည္လည္း ကုသုိလ္အကုသိုလ္ကံနဲ႔ ယင္း၏ အက်ိဳးတရားတုိ႔ကုိယုံၾကည္လက္ခံသည္႔ ခတၱိယမင္းမ်ိဳး ကမၼ၀ါဒီပရိဗုိဇ္တစ္ဦးျဖစ္တာေၾကာင္႔ ေလးလပရိ၀တ္အစမ္းသေဘာ
က်င္႔သုံးဖြယ္မလုိပဲ တုိက္ရုိက္ရဟန္း၀တ္ဖုိ႔ခြင္႔ျပဳခြင္႔ေပးေတာ္မူေလသည္။ သဘိယပရိဗိုဇ္လည္း ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္ရဟန္းျပဳခြင္႔ရရွိကာ တရားဘာ၀နာမ်ားပြားမ်ားအားထုတ္ျပီး ရဟႏၱာၾကီးျဖစ္သြားေလေတာ႔၏။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ဤသုိ႔လွ်င္လွ်င္ ကႆပဘုရားသာသနာေတာ္ေနာက္ပုိင္းမွာ အတူတကြ တရားအားထုတ္ေဖာ္ အားထုတ္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းျဗဟၼာၾကီး၏ေက်းဇူးတရားေၾကာင္႔ သဘိယလည္း ဘုရားထံေမွာက္ေရာက္သြားရျပီး ဒုကၡခပ္သိမ္းျငိမ္းခဲ႔ရပါေၾကာင္း။
သူငယ္ခ်င္းဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏ ကူညီရုိင္းပင္းမွုကုိ အသိမွတ္ျပဳႏုိင္ၾကပါေစကုန္..
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
သဘိယ၊ ဗာဟိယဒါရုစီရိယ၊ကုမာရကႆပတုိ႔ႏွင္႔ အတူတကြတရားက်င္႔ေဖာ္ ပုကၠဳသာတိမင္းႏွင္႔ မလႅမင္း၏သား ရွင္ဒဗၺမလႅတုိ႔အေၾကာင္းကုိလည္း ဆက္လက္တင္ျပေပးပါဦးမည္။
ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔
လကၤာအရွင္



No comments:
Post a Comment