
သင့္ေလ်ာ္ေသာေက်ာင္း…………..
''ရဟန္းတုိ႔၊ ေက်ာင္းသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ အဂၤါငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသနည္း? ရဟန္းတုိ႔၊ ဤ (သာသနာေတာ္)၌ ေက်ာင္းသည္-
(၁) (ဆြမ္းခံ႐ြာႏွင့္) နီးလည္း မနီးလြန္း ေဝးလည္းမေဝးလြန္း (ဆြမ္းခံ႐ြာ သို႔ သြားလာေရးအတြက္ ေဘးရန္စသည္ ကင္းရွင္းေသာ လမ္းရွိ ျခင္းေၾကာင့္) သြားလာရန္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္ ျပည့္စံုေကာင္းျမတ္၏၊
(၂) ေန႔အခါ၌ လူတို႔ႏွင့္မေရာႁပြမ္း၊ ညဥ့္အခါ၌ လူသံ တိတ္ဆိတ္၏၊ အုတ္ေအာ္ေသာင္းသင္း ဆူညံျခင္းလည္း ကင္း၏။
(၃) မွက္ ျခင္ ေလ ေနပူ ေႁမြ ကင္းတုိ႔၏ ကိုက္ခဲထိပါးျခင္း အေတြ႔တို႔မရွိေပ။
(၄) ထိုေက်ာင္း၌ေနေသာ ေယာဂီရဟန္းအား သကၤန္း, ဆြမ္း, ေက်ာင္းႏွင့္ သူနာ၏အေထာက္အပံ့ကာကြယ္ေရး ေဆးတုိ႔သည္ မပင္ပန္းရပဲ လြယ္ကူ စြာသာလွ်င္ ျဖစ္ေပၚကုန္၏။
(၅) ထိုေက်ာင္း၌ ပရိယတ္က်မ္းဂန္ မ်ားစြာကို ၾကားနာသင္ယူၿပီး ျဖစ္ကုန္ေသာ ပရိယတၱိဓမၼကို ႏႈတက္႐ြ႐ြ ေဆာင္ထားၾကကုန္ေသာ (သုတ္အဘိဓမၼ ဟူေသာ) ဓမၼကို ေဆာင္ကုန္ေသာ ဝိနည္းကိုေဆာင္ကုန္ေသာ (သုတ္အဘိဓမၼာဝိနည္းတုိ႔၏) မာတိကာကို ေဆာင္ကုန္ ေသာ ခုိင္ၿမဲေသာ သီလစေသာဂုဏ္ထူး႐ိွ ကုန္ေသာ ရဟန္း ေတာ္တုိ႔သီတင္းသုံးေနထုိင္ၾကကုန္္၏ ၊
ထိုရဟန္းေတာ္တို႔ (အထံ)သို႔ ရံဖန္ရံခါ ခ်ဥ္းကပ္၍ ''အရွင္ဘုရား ဤပုဒ္သည္ (ေရွ႔ေနာက္ အဆက္ အစပ္အားျဖင့္) အဘယ္ သို႔ပါနည္း၊ ဤပုဒ္၏ အနက္ကား အဘယ္ပါနည္း''ဟု ပါဠိပုဒ္ပါဌ္ကို ေမးျမန္း၏၊ အနက္ကို ေမးျမန္း စံုစမ္း၏၊ ထိုေယာဂီ ရဟန္းအား ထိုအရွင္တို႔သည္ မဖြင့္ရေသးေသာ အနက္ကိုလည္း ဖြင့္ျပကုန္၏၊ ေပၚလြင္ေအာင္ မျပဳရေသးသည္ကိုလည္း ေပၚလြင္ေအာင္ ျပဳေပးကုန္ ၏၊ မ်ားစြာေသာ သံသယျဖစ္ဖြယ္ရာ ခက္ခဲ ဖုထစ္ေသာ ပါဠိရပ္ တို႔၌လည္း သံသယကိုပယ္ေဖ်ာက္ ေပးကုန္၏။ ရဟန္းတို႔၊ ဤသို႔လွ်င္ ေက်ာင္းသည္ အဂၤါငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံု၏'' ဟု ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္
ေနထုိင္သီတင္းသုံးသင္႔သည္႔ ေက်ာင္းသခၤန္းပုံစံကုိ ခ်ၿပလမ္းညႊန္ေတာ္မူ
ထားသည္လည္း ရွိေနေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ကမၼ႒ာန္းတရားပြားမ်ားမည္႔အရွင္သည္
ေက်ာင္းပလိေဗာဓမွ ကင္းလြတ္ေစကာ သင္႔ေလ်ာ္ ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ
ေတာေက်ာင္းေတာင္ေက်ာင္းမ်ားကုိသာ ေရြးခ်ယ္သီတင္းသုံးသင္႔လွေပသည္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
အၿပင္းအထန္တရားအားထုတ္ေတာ္မူလုိၾကေသာ ၀ိပႆနာဓုရေထရ္ရွင္ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႔ကား အာ၀ါသ မစၦရိယ၊အာ၀ါသပလိေဗာဓ၊ ငါ႔ေက်ာင္း ငါ႔ကန္ဟူေသာ အစြဲမျငိေစရန္အလုိ႔ငွါ
''ဆႏၷံပဋိကၡိပါမိ-(အုတ္ႂကြပ္စေသာအမိုးငါးမ်ဳိးျဖင့္)မိုးအပ္ေသာ အရိပ္အာဝါသကို ပယ္ပါ၏''။
''႐ုကၡမူလိကဂႍ သမာဒိယာမိ-သစ္ပင္ရင္း သစ္ပင္ေအာက္၌ ေနေလ့ရွိေသာ ရဟန္း၏ အေၾကာင္းအဂၤါ ေစတနာကို ေဆာက္တည္ပါ၏''ဟု အဓိ႒ာန္ၿပဳကာ ေက်ာင္းၾကီးကန္ၾကီးမ်ား၌ စက္ေတာ္ေခၚၿခင္းကုိပယ္၍ ရုကၡမူဓုတင္ကုိ ေဆာက္တည္က်င္႔သုံးေတာ္မူၾကေလသည္။

(၂) ကုလပလိေဗာဓဟူသည္……….
ေဆြမ်ဳိး ဒါယကာကိုျဖစ္ေစ၊ အလုပ္အေကြၽး ဒါယကာကိုျဖစ္ေစ (ကုလ) ဒါယကာ-ဟု (ဆိုအပ္ေပသည္)။ မွန္ေပ၏၊
''ဒါယကာတုိ႔ ခ်မ္းသာသည္ရွိေသာ္ မိမိလည္း ခ်မ္းသာ၏'' အစရွိေသာ နည္းျဖင့္ (ဒါယကာတို႔ႏွင့္) ကြၽမ္းခ်စ္ ႏွီးေႏွာ ေရာယွက္လ်က္ေနေသာ အခ်ဳိ႕ရဟန္းအား အလုပ္အေကြၽးဒါယကာေသာ္လည္း ပလိေဗာဓၿဖစ္၏။
သုဇီ၀ံ အဟိရိေကန၊ ကာကသူေရန ဓံသိနာ။
ပကၡႏၵိနာပဂေဗၻန ၊ သံကိလိေ႒န ဇီ၀ိတံ။
ဟိရီမတာ စ ဒုဇၨီ၀ံ၊ နိစၥံ သုစိဂေ၀သိနာ။
အလီေနနာပၸဂေဗၻန ၊ သုဒၶါဇီေ၀န ပႆတာ။
အ႐ွက္မ႐ွိသူသည္
ရဲတင္းေသာက်ီးႏွင့္တူသျဖင့္ လည္းေကာင္း၊
သူတစ္ပါးဂုဏ္ကို ဖ်က္စီးသျဖင့္လည္းေကာင္း၊
သူတစ္ပါးျပဳသည္ကို မိမိျပဳသေယာင္ေဆာင္သျဖင့္ လည္းေကာင္း၊
ၾကမ္းၾကဳတ္သျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ညစ္ညဴးေသာ အက်င့္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊
အသက္ေမြးမႈ ျပဳေသာေၾကာင့္ အသက္ေမြးလြယ္ကူ၏။
အ႐ွက္႐ွိသူသည္္
အျမဲစင္ၾကယ္မႈကို ႐ွာသျဖင့္လည္းေကာင္း၊
မတြန္႔တိုသျဖင့္လည္းေကာင္း၊
မၾကမ္း ၾကဳတ္သျဖင့္လည္းေကာင္း၊
စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈျဖင့္လည္းေကာင္း၊
သင့္မသင့္ကို ေျမာ္ျမင္သျဖင့္ လည္းေကာင္း
အသက္ေမြးမႈျပဳေသာေၾကာင့္ အသက္ေမြးမႈ ခဲယဥ္း၏။
ဟူေသာဓမၼပဒမလ၀ဂ္လာ စူဠသာရိမည္ေသာ ရဟန္းအားအေၾကာင္းၿပဳေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဂါထာထဲမွအဟိရိေကန ပုဒ္အဖြင္႔ကုိ
အဟိရိေကနာတိ ဆိႏၷဟိေရာတၱပၸေကန။ ဧဝ႐ူေပန ဟိ အမာတရေမဝ ''မာတာ ေမ''တိ အပိတာဒေယာ ဧဝ စ ''ပိတာ ေမ''တိအာဒိနာ နေယန ဝတြာ ဧကဝီသတိဝိဓာယ အေနသနာယ ပတိ႒ာယ သုေခန ဇီဝတုံ သကၠာ…. လုိ႔ဖြင္႔ၿပထားတဲ႔ ဓမၼပဒအ႒ကထာအဖြင္႔ပါဌ္ေလးကုိ သြားသတိရမိေပသည္။
ယင္းပါဠိ၏ ဆုိလုိခ်က္မွာ အဟိရိကဆုိတာ ရွက္ေၾကာၿပတ္ေနတာပါပဲ…တဲ႔ ၊ သီလ၀ႏၱရဟန္းေတာ္ေတြဆုိတာက မိမိရဲ႔ မိရင္းဖရင္း စေသာ ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာမ်ားကုိသာ အလွဴခံခြင္႔ရွိၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ အရွက္မရွိတဲ႔သူေတြဟာ မိမိအား ကုိးလလြယ္ ဆယ္လဖြားၿပီး ရင္နဲ႔လြယ္ေမးေပးထားတဲ႔ အေမအရင္းမဟုတ္တဲ႔သူကုိလည္း “အေမ”ဟု၄င္း၊ ကုိယ္႔မိခင္၏အိမ္သားမဟုတ္သူကုိလည္း “အေဖ”
ဟု၄င္း ေခၚလုိက္ၿခင္းအားၿဖင္႔ ဆြမ္းေကာင္း၊ဟင္းေကာင္းမ်ားစားရမည္၊ အေထာက္အပံ႔ေလးမ်ား ရမည္ဆုိပါက ယင္းသုိ႔ႏွုတ္က ထုတ္ေခၚဖုိ႔ရန္ ၀န္မေလးေပ။
တခ်ိဳ႔သားသမီးမရရွာေသာ ဒါယိကာမၾကီးမ်ားသည္လည္း သားသမီး ငတ္မြတ္ေနၾကရာ မိမိအိမ္သုိ႔ ဆြမ္းၾကြလာၾကေသာ ကုိရင္ငယ္ေလးမ်ားကုိၿဖစ္ေစ၊ အျခားအေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ရာေၾကာင္႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးၾကသည္ၿဖစ္ေစ…ဦးဇင္းငယ္ ကုိရင္ငယ္မ်ားကုိ သားေလး ၊သားေလးဟု ဆုိကာ သားသမီးအရာထားကာ ၿပဳစုလုပ္ေက်ြးေလ႔ရွိၾက၏။
အစထဲကမွ ႏွလုံးသားႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔ၿပီး မိခင္ေမတၱာစိတ္အၿပည္႔ရွိၾကေသာ ထုိသားသမီးမရရွာၾကသည္႔ ဒါယိကာမၾကီးမ်ား အိမ္ေထာင္မရွိၾကေသာ အပ်ိဳၾကီးမ်ားကုိ “အေမ”ေမေမ” စသည္ တီတီတာတာ ေခၚေ၀ၚေၿပာဆုိလုိက္ၿခင္းအားၿဖင္႔ ထုိဒါယိကာမၾကီးမ်ား၏ ပုိက္ဆံအိပ္အား ေအးဓားၿပတုိက္လုိ႔ရမွန္းသိသည္ႏွင္႔ အရွက္မရွိၾကေသာ တခ်ိဳ႔တခ်ိဳ႔သည္ ယင္းသုိ႔လုပ္ေဆာင္ေနၾကပုံကုိ အနီးနားမွ သီတင္းသုံးေဖာ္မ်ားကား မၾကားခ်င္မွ အဆုံးၿမင္ေတြ႔ေနရေတာ႔၏။
ၿမတ္ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမ ၾသ၀ါဒကား ရွင္းပါသည္ ေကာင္းကင္က လမင္းၾကီးသည္ မည္သည္႔အခါမွ တိမ္တုိက္ႏွင္႔ျငိကပ္ေန၍ မိမိလုိရာခရီးကုိ မသြားႏုိင္ တရံတခါမွ မရွိသကဲ႔သုိ႔ ရဟန္းဆုိသည္မွာ လူဒါယကာတုိ႔အေပၚ တြယ္တာတပ္မက္မွဳမထားပဲ မိမိေလွ်ာက္လွမ္းရမည္႔လမ္းကုိ ေၿဖာင္႔ေၿဖာင္႔တန္းတန္းသြားဖုိ႔လိုသည္ ဟု အတိအလင္း မိန္႔မွာေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔ေပသည္။
မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ေတာ္မွာ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ၿမတ္မွာ ၿမတ္ဗုဒၶအား….
''အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ မာတုဂါမႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အဘယ္သို႔ က်င့္သံုးရပါမည္နည္း''ဟု ေမးေလွ်ာက္ရာ
အာနႏၵာ မေတြ႕ျမင္ရေအာင္ ေရွာင္ေနရမည္၊ေရွာင္မရသည္႔အဆုံး ဆြမ္းခံၾကြရာ ၊သီလေပးရာ၊စသည္မွာ ဆုံေတြ႔ခဲ႔ၾကလွ်င္ေတာင္မွ စကားစၿမည္ မေၿပာသင္႔ေပ၊ အေၾကာင္းရွိလုိ႔ ေၿပာခဲ႔ရလွ်င္ေတာင္မွ (အမိရင္းစသည္ကဲ့သို႔) အမွတ္ (သတိ) ထား၍ ေျပာဆိုရမည္ဟု မိန္႔မွာထားေတာ္မူခ်က္ရွိေပသည္။
မွန္လွေပ၏ အနမတဂၢ သံသရာခရီးမွာ အမိအဖ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမ အၿဖစ္ၿဖင္႔ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္စပ္ဖူးသူ မရွိစေကာင္းေပ။
ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ကုိပင္လွ်င္ သံသုမာရဂိရၿမိဳ႔ေရာက္သြားစဥ္ကပင္လွ်င္ နကုလမာတာႏွင္႔ နကုလပိတာ အဖုိးအုိအဖြားအုိ ဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔သည္ ဘုရားရွင္ကုိ ေတြ႔လွ်င္ေတြ႔ခ်င္း သားေတာ္ၾကီး ၊သားေတာ္ၾကီး ဟု အလြန္အခ်စ္ၾကီးခဲ႔ၾကဖူးေလသည္။
တကာတကာမအားလုံးအား ဘ၀ၿခားေန၍သာ မသိမမွတ္မိခဲ႔ၾကၿခင္း ၿဖစ္ေပမည္။ အားလုံးဟာ ငါ၏ မယ္ေတာ္ ၊ခမည္းေတာ္ ၊ညီငယ္ ညီမငယ္မ်ားသာတည္းဟု သာတူညီမ ႏွလုံးထား၍ သမာသမတ္က်က်သာ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းသင္႔ေပ၏။ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲလုိေသာ ၊လာဘ္လာဘကုိငဲ႔ေသာ စိတ္ထား၊တြယ္တာတပ္မက္ေသာ ေဂဟႆိတ ေပမ စိတ္ထားမ်ားၿဖင္႔ အေမ ၊အမ ေခၚၿခင္းမ်ိဳးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ ပဒတၳ ေ၀ါဟာရအားၿဖင္႔ၿဖစ္ေစ၊ တဏွာေပမ ကင္းေသာ ေမတၱာစိတ္ထားၿဖင္႔ၿဖစ္ေစ မယ္ေတာ္ၾကီး၊ ညီမ စသည္ေခၚေ၀ၚေၿပာဆုိၿခင္းကား အၿပစ္မရွိေသာ္လည္း လာဘ္လာဘကုိငဲ႔ကြက္ခါ မယ္ေတာ္၊အမ စသည္ႏွုတ္ဖ်ားကမခ်ပဲ ေၿမွာက္ပင္႔ေၿပာဆုိေနၿခင္းမ်ိဳးုကား အထက္ပါဂါထာမွာဖြင္႔ၿပသကဲ႔သုိ႔ ွရွက္ေၾကာၿပတ္ၿခင္းမ်ိဳးတည္း။
ယင္းသုိ႔ အၿပန္ၿပန္အလွန္လွန္ ကိေလသာကာမၿဖင္႔ ခ်ီေႏွာင္ရစ္ပတ္ၾကၿခင္းၿဖင္႔ ရုန္းမထြက္ႏုိင္ၾကေတာ႔ပဲ ကိေလသာကာမႏြံအတြင္း သက္ဆင္းရသူမ်ားကား ဒုႏွင္႔ေဒးပင္။
………………………………………..
အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ မာတာပုတၱသုတ္၌ကား ….
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း အာရာမ္၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူစဥ္ သားအမိႏွစ္ဦးတုိ႔ သာသနာ့ေဘာင္၀င္၍ သားက ရဟန္း၊ အေမက ရဟန္းမ ျပဳလ်က္ ၀ါကပ္ ေနထုိင္ၾကသည္။
ထုိသားအမိႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္း အျမဲ ေတြ႕ျမင္လုိၾကသည္။ အမိကလည္း သားကို, သားကလည္း အမိကုိ အျမဲ ေတြ႕ျမင္လုိသည္၊ ထုိသားအမိႏွစ္ဦးတုိ႔ အျမဲ ေတြ႕ျမင္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဆက္ဆံမူ ရင္းႏွီးလာၾကသည္၊ ဆက္ဆံမူ ရင္းႏွီးလာျခင္းေၾကာင့္ အကြ်မ္း၀င္လာၾကသည္၊ အကြ်မ္း၀င္လာျခင္းေၾကာင့္ ရာဂစိတ္ သက္၀င္လာၾကသည္၊ ထုိသားအမိ ႏွစ္ဦးတုိ႔ ရာဂစိတ္သက္၀င္လာျခင္းေၾကာင့္ သိကၡာလည္း မခ် အားနည္းေအာင္လည္း ထင္စြာမျပဳဘဲ ေမထုန္အက်င့္ကို မွီ၀ဲၾကသည္။ သားအမိႏွစ္ေယာက္တုိ႔၏ ထုိအျဖစ္သနစ္ကို ရဟန္းမ်ားစြာတုိ႔က ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားၾကရာ - “အမိက သားကုိ, သားက အမိကို တပ္မက္ျခင္း မျဖစ္ႏုိင္ - ဟု မဂ္ဖုိလ္မမွီး အခ်ည္းႏွီးေသာ ထုိေယာက္်ားသည္ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ ထင္မွတ္ေနၾကကုန္ဘိသနည္း !!!
ေလာက၌ မိန္းမ၏ အဆင္းအာရုံ ၊အသံ၊အနံ႔၊အရသာ ႏွင္႔ အေတြ႔အထိတုိ႔သည္ သေဘာသဘာ၀မတူၾကေသာ ေယာက္်ားမ်ားအဖုိ႔ ေထာင္ေၿခာက္ၿဖစ္သကဲ႔သုိ႔ မိန္းမအတြက္လည္း ယင္းေယာက္်ား၏ အဆင္း ၊အသံ၊အနံ႔၊အရသာ ႏွင္႔ အေတြ႔ထိတုိ႔သည္ ရုန္းထြက္မရေသာ အေႏွာင္ဖြဲ႔သာတည္း။ မာရ္နတ္၏ေထာင္ေၿခာက္အစစ္ကုိ ညႊန္ၿပလုိလွ်င္ ယင္း မိန္းမ၊ေယာက္်ားဆုိတဲ႔ အာရုံကုိသာ ညႊန္ၿပရေပလိမ္႔မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ ဆက္လက္ၿပီး႔ … “ ရဟန္းတို႔ သတၱဝါတို႔သည္ မိန္းမ၏ အေတြ႕အထိ၌ စြဲမက္ကုန္၏၊ မက္ေမာကုန္၏၊ ရစ္ပတ္ကုန္၏၊ ေတြေဝကုန္၏၊ (စိတ္ျဖင့္) လႊမ္းမိုးဝင္ေရာက္ကုန္၏၊ ထိုသတၱဝါတို႔သည္ မိန္းမတို႔၏ အေတြ႕အထိအလိုသို႔ အစဥ္လိုက္ကုန္သည္ျဖစ္၍ ရွည္စြာေသာ ကာလပတ္လံုး ပူေဆြးၾကရကုန္၏။
ရဟန္းတို႔ မိန္းမသည္ သြားေနေသာ္လည္း ေယာက္်ား၏ စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္၍ ထားႏိုင္၏၊ ရပ္ေနေသာ္လည္း၊ ထိုင္ေနေသာ္လည္း၊ အိပ္ေနေသာ္လည္း၊ ရယ္ရႊင္ေသာ္လည္း၊ စကားေျပာဆိုေသာ္လည္း၊ သီခ်င္း သီဆိုေသာ္လည္း၊ ငိုေသာ္လည္း၊ ဖူးဖူးေရာင္ေသာ္လည္း၊ ေသေသာ္လည္း ေယာက္်ား၏ စိတ္ကိုသိမ္းက်ဳံးယူ၍ တည္၏။
ရဟန္းတို႔ ''မာရ္မင္း၏ ထက္ဝန္းက်င္ ေက်ာ့ကြင္း''ဟု ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုလိုသူသည္ မာတုဂါမကိုသာလွ်င္ ''မာရ္မင္း၏ ထက္ဝန္းက်င္ ေက်ာ့ကြင္း''ဟု ေျပာဆိုရာ၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
(သတ္ျဖတ္အံ့ဟု) သန္လ်က္စြဲကိုင္သူႏွင့္ စကားေျပာဆိုရာ၏၊ ေျမဖုတ္ဘီလူးႏွင့္ ေသာ္လည္းစကားေျပာဆိုရာ၏၊ ကိုက္သည္ရွိေသာ္ အသက္ေသေစတတ္ေသာ ေႁမြကိုေသာ္လည္း ထိပါးကိုင္တြယ္ရာ၏၊ မာတုဂါမႏွင့္ တစ္ေယာက္ခ်င္းခ်င္း စကားမေျပာမဆိုရာသည္သာတည္း။
ထိုမိန္းမတို႔သည္ သတိလြတ္ကင္းေသာ ေယာက္်ားကို ၾကည့္႐ႈျခင္းျဖင့္လည္း ေကာင္း၊ ၿပဳံးရႊင္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ထိုမွတစ္ပါး မလံု႔တလံု ဝတ္ဆင္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ သာယာႏူးညံ့စြာေျပာဆိုျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ေႏွာင္ဖြဲ႔တတ္ကုန္၏၊ ထိုမိန္းမအေလာင္းေကာင္ကို ေသ၍ဖူးဖူးေရာင္ထေနေသာ္လည္း မထိပါး မကိုင္ တြယ္အပ္သည္သာတည္း။ စိတ္ႏွလံုးေပ်ာ္ေမြ႕ဖြယ္ျဖစ္ကုန္ေသာ အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႕ဟူေသာ ဤကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔သည္ မိန္းမတို႔ ႐ုပ္၌ ထင္ကုန္၏။
ဝတၳဳကာမ ကိေလသာကာမတို႔ကို ပိုင္းျခား၍ မသိၾကကုန္သျဖင့္ ကာမတည္းဟူေသာ ၾသဃ၌ ေမ်ာၾကရကုန္ေသာ ထိုသူတို႔အား သံသရာ၌ ကာလ ဂတိ ဘဝ ႀကီးငယ္ဟူေသာ တရားတို႔သည္ျခံရံကုန္၏။
ဝတၳဳကာမ ကိေလသာကာမတို႔ကို ပိုင္းျခားသိျမင္၍ ေဘးရန္ တစ္စံုတစ္ရာ မရွိကုန္ဘဲလွည့္လည္ကုန္ေသာ ပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ အရဟတၱဖိုလ္ကို ရကုန္သည္ျဖစ္၍ စင္စစ္အားျဖင့္ ေလာက၌ တစ္ဖက္ကမ္း (နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္ၾကေလကုန္သတည္း..ဟု ဆုံးမၾသ၀ါဒ ေပးသနားေတာ္မူခဲ႔ေပ၏။
………………………………………..
ယင္းမာတာပုတၱသုတ္အရ ဆုိပါက အမိအရင္းပင္ၿဖစ္ေစကာမူ ကိေလသာအေမွာင္ဖုံးသြားပါက အရွက္အေၾကာက္မ်ားေပ်ာက္ဆုံးကာ ေမွာက္မွားမိတတ္ၾကေလရာ မာတုဂါမမ်ားအားလုံးကုိ ေ၀းေ၀းေရွာင္ၾကဥ္ေနၿခင္းကသာလွ်င္ ရဟန္းတစ္ပါးအဖုိ႔ အမွန္ကန္ဆုံးလမ္းၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ မလႊဲမေရွာင္သာ ဆက္ဆံေနရေစကာမူ ကိေလသာကုိ တုိးပြားေစေသာ အေၿပာအဆုိအၿပဳအမူအားၿဖင္႔ လူသားမ်ားကဲ႔သုိ႔ မၿပဳသင္႔ၾကသည္ကားအမွန္ပင္။
အခ်ိဳ႔အရွက္မရွိေသာ ရဟန္းမ်ားသည္ကား ယင္းသုိ႔ “အေမ””အမ”ေခၚေ၀ၚေၿပာဆုိလုိက္ရုံၿဖင္႔ ဆြမ္းေကာင္း၊ဟင္းေကာင္းစားရၿခင္းသကၤန္းေကာင္း၀တ္ရၿခင္ ၊လုိအပ္ေသာ အေထာက္အပံ႔ပစၥည္းမ်ားရရွိၿခင္းစေသာ အက်ိဳးမ်ားလွသည္ဟု ထင္မွတ္ေကာင္းထင္မွတ္ေနမိၾကေပလိမ္႔မည္။
သုိ႔ေသာ္ယင္းသုိ႔ မိသားစု၀င္တစ္ဦးပမာ ဆက္ဆံၾကရၿခင္းအားၿဖင္႔ သာေရးနာေရးပင္႔ဖိတ္မွူမ်ားၿခင္း နာမက်န္းၿဖစ္က ေဆးရုံေဆးခန္းတုိင္လုိက္ကာ ခ်စ္ခင္ၾကင္နာေၾကာင္းၿပၾကရၿခင္းအားၿဖင္႔ အလုပ္မ်ားကာ မိမိတုိ႔ပရိယတ္ ပဋိပတ္ရဟန္းကိစၥမ်ား၌ လစ္ဟင္းရေလေတာ႔၏။
………………………………………………………
မိမိငယ္စဥ္ဘ၀ စာသင္တုိက္ေနခဲ႔ရစဥ္က ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ၾကဳံခဲ႔ရဖူးေလသည္။ သူ႔မွာ မယ္ေတာ္ႏွစ္ေယာက္ပင္ ရွိေသာဟူ၏။ ထုိရဟန္းေလးသည္ ရြာမွာရွိေသာ မိခင္ရင္းကုိကား ဖုတ္ေလသည္႔ငပိ ရွိေလသလား ေၿပာရေလာက္ေအာင္ စကားပင္ မဟေပ။
သုိ႔ေသာ္ သူ႔ေမြးစားမယ္ေတာ္ၾကီးကား မည္၍မည္မွ်သူ႔ကုိ ဂရုစုိက္ေၾကာင္း ၊တစ္ပတ္တစ္ခါ စာမေရးပါက စိတ္ဆုိးေၾကာင္းစသည္ၿဖင္႔ မိခင္ရင္းထက္ပင္ သံေယာဇဥ္ပုိေနရွာ၏။ေနာက္ေသာ္ကား ယင္းေမြးစားမယ္ေတာ္ၾကီးႏွင္႔ေ၀းေ၀းမေနႏုိင္ဟုဆုိကာမႏၱေလးမွာစာဆက္လက္မသင္ၾကားႏုိင္ေတာ႔ပဲထုိမယ္ေတာ္ၾကီးရွိရာ ၿမိဳ႔သုိ႔သာ ေၿပာင္းေရႊ႔သြားခဲ႔ေလေတာ႔၏။ က်ြႏု္ပ္အၿမင္ကား တကာတကာမမ်ားအေပၚ ယင္းကဲ႔သုိ႔ တြယ္တာသံေယာဇဥ္ၿဖစ္ေနၿခင္းသည္ မွန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းကား လုံး၀မၿဖစ္ႏုိင္ေပ။
ဇာတ္ေတာ္တစ္ခုမွ ႏြားညီေနာင္ေၿပာစကားကုိလည္း တုိက္ဆုိက္စြာ သြားသတိရမိေသးေတာ႔၏။ ယင္းဇာတ္ေတာ္မွာ ဘုရားေလာင္းႏွင္႔ အာနႏၵာအေလာင္းတုိ႔သည္ ႏြားညီေနာင္ၿဖစ္ၿပီး လွည္းတံပုိးမွာ အတူရုန္းကာ ကုန္ေတြလည္းသယ္ရ၏၊စပါးလည္းနယ္ရ၏။ သုိ႔ေသာ္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္မစားရပဲ ေၿပာင္းရုိး ၿမက္ေခ်ာက္ကုိသာ ေရႏွင္႔ ေမွ်ာခ်ေနၾကရေလသည္။
ထုိစဥ္က တစ္အိိမ္ထဲအတူေနၾကရေသာ ၀က္ၾကီးမွာကား စားၿပီးအိပ္ ၊အိပ္ၿပီးစား လြန္စြာပင္ ဇိမ္က်ေနေလသည္။
တစ္ေန႔ညီငယ္ႏြားေလးက အစ္ကုိၾကီးအား က်ေနာ္တုိ႔က်ေတာ႔လုပ္သာလုပ္ရတယ္ ၊ေကာင္းေကာင္းလည္းမေက်ြးဘူးဗ်ာ ၊ဟုိေကာင္ၾကီးက် စားၿပီးအိပ္ ၊အိပ္ၿပီးစား မတရားလုိက္တာ အစ္ကုိရယ္ “ဆုိေတာ႔ ။
“အသာေနတဲ႔ေကာင္ဟာ အေသနာမွာပါ ငါ႔ညီရာ ေဘးရန္ကင္းတဲ႔ တုိ႔ေၿပာင္းရုိးနဲ႔ၿမက္ေၿခာက္သာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္စားေနပါ၊ အဲဒီအိပ္ပုပ္သုိးၾကီးကုိ မၾကာခင္ ထုိးခုတ္သတ္ၿဖတ္ၾကတာ မင္းကုိယ္တုိင္ၿမင္ရပါလိမ္႔မယ္” လုိ႔ ဆုံးမပါသတဲ႔ ၊
ဘုရားေလာင္းႏြားအစ္ကုိၾကီးေၿပာၿပတာ တစ္ခ်က္မလြဲပဲ မ်ားမၾကာမီရက္ပုိင္းအတြင္းမွာပဲ ယင္းအိမ္ကသမီးပ်ိဳမဂၤလာပြဲအတြက္ ၀က္သားခ်က္ဖုိ႔ ယင္း၀က္သုိးၾကီးအား ဆြဲေခၚသြားရာမွ ညီငယ္ႏြားေလးလည္း သေဘာေပါက္သြားပါသတဲ႔။
ယခုလည္း သာသနာေတာ္ ေထာက္တည္ႏုိင္ဖုိ႔ရန္သာ တကာတကာမမ်ား ေဆြမ်ိဳးမိဖမ်ား၏ အေထာက္အပံ႔ကုိ အလွူခံၾကရေသာ္လည္း ေဟဟႆိတေပမ မျငိကပ္မိၾကဖုိ႔ အေရးၾကီးလွေပ၏။
သုိ႔မဟုတ္ပါက ယင္းတကာတကာမဟူေသာ ကုလပလိေဗာဓႏွိပ္စက္ၿခင္းကုိခံၾကရကာ ယင္းေဂဟႆိတေပမကပင္ လည္ပင္းကုိၾကိဳးတုပ္ၿပီး ဘုရားသာသနာေတာ္က ဆြဲထုတ္သြားႏုိင္ေၾကာင္းလည္း သတိၾကီးစြာထားသင္႔ၾကေပ၏။
( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)


No comments:
Post a Comment