
အေၾကာင္းေသာ္ကား မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ေတာ္မွာ
ဣေမ စ [မူကြဲ-ဣေဓဝ (က)] သုဘဒၵ၊ ဘိကၡဴ သမၼာ ဝိဟေရယ်ဳံ၊ အသုေညာ ေလာေကာ အရဟေႏၲဟိ အႆ ။
“ ငါ၏ခ်စ္သား ရဟန္းတုိ႔သည္ ေကာင္းမြန္စြာ က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနသမွ် ကာလပတ္လုံး ေလာကမွာ ရဟႏၱာမဆိတ္သုဥ္းပါဘူး ၊ငါဘုရား၏ တရားရဖုိ႔ရန္ ဆုံးမညႊန္ၾကားထားခ်က္ေတြ အလကားမၿဖစ္ေသးပါဘူး”…….
လုိ႔ မိန္႔မွာေတာ္မူထားသည္ကုိ ေထာက္ဆေသာအားၿဖင္႔ က်င္႔ၾကံၾကိဳးစား အားထုတ္ေနသူ အရွင္ၿမတ္တုိ႔ ရွိေနေသးေသာေၾကာင္႔သာ ပဋိေ၀ဓ သာသနာေတာ္ၿမတ္ၾကီး စည္ပင္ထြန္းကားရၿပီး က်င္႔ၾကံအားထုတ္သူ ဆိတ္သုံးသြားသည္ႏွင္႔ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱလကၡဏာမ်ား ထုိးထြင္းမသိႏိုင္ၾကေတာ႔ပဲ၊သာသနာေတာ္လည္း ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးသြားရေပေတာ႔၏။
ထုိသုိ႔လွ်င္ၿမန္စြာ ကြယ္ပရၿခင္းသည္္လည္း အနည္းဆုံး တစ္မဂ္တစ္ဖုိလ္ေပါက္ေအာင္ က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏုိင္ၾကမည္႔ ပါရမီရွင္မ်ား မၾကြင္းက်န္ၾကေသာေၾကာင္႔ပင္။
ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာမွာ ရွင္းၿပထားသည္ကား ၀ိပႆီ ဘုရားရွင္သည္ အသက္ေတာ္ရွစ္ေသာင္းမွ် ရွည္ၾကာစြာသီတင္းသုံးေတာ္မူခဲ႔ၿပီး သာသနာေတာ္သည္လည္း ယင္း၏ႏွစ္ၿပန္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္သိန္းေၿခာက္ေသာင္းမွ်ကာလသာ တည္ရွိခဲ႔ေလသည္။
သိခီ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ၊သက္ေတာ္ခုႏွစ္ေသာင္းမွာ ပရိနိဗၺာန္ၿပဳေတာ္မူခဲ႔ၿပီး သာသနာသည္ယင္း၏ႏွစ္ၿပန္ အႏွစ္ တစ္သိန္းေလးေသာင္းမွ်သာ တည္ရွိခဲ႔၏။
ေ၀ႆဘူ ဘုရားရွင္သည္လည္း အႏွစ္ေၿခာက္ေသာင္းမွာပရိနိဗၺာန္ၿပဳေတာ္မူခဲ႔ၿပီး အဆုံးအမသာသနာေတာ္ကား ႏွစ္ေပါင္းတစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္းမွ်သာတည္ခဲ႔ေလသည္။
ထုိဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးတုိ႔သည္ အနည္းဆုံး ႏွစ္ေပါင္း ေၿခာက္ေသာင္းကာလမွ်ၾကာေအာင္ သက္ေတာ္ရွည္ၾက၍ က်ြတ္ထုိက္သသူ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ မိမိႏွင္႔အတူတစ္ပါတည္း အပါေခၚသြားေတာ္မူၾက၏။ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီးမွ လက္က်န္လူမ်ားကား ကိေလသာပိန္းပိတ္ေအာင္ အားၾကီးသူမ်ားသာၿဖစ္ရကား သာသနာအစဥ္အဆက္ ဆက္လက္မထိန္းသိမ္းႏုိင္ေတာ႔ပဲ လူသားႏွစ္ဆက္တုိင္ရုံမွ်ၿဖင္႔ သာသနာ ကြယ္ပသြားရၿခင္းၿဖစ္၏။
ကကုသန္ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ကား ထုိေရွးဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးမ်ားေလာက္ သက္ေတာ္မရွည္လွပဲ အႏွစ္ေလးေသာင္းမွ်သာ ၊ေကာဏဂုံ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကား သုံးေသာင္း ၊ႏွင္႔ ကႆပ ၿမတ္စြာဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကား အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္းမွ်သာ သက္ေတာ္ရွည္ေတာ္မူ၏။
ထုိဘုရားရွင္တုိ႔၏ အဆုံးအမ သာသနာေတာ္သည္ကား ေရွး ၀ိပႆီစသား ဘုရားသုံးဆူတုိ႔ကဲ႔သုိ႔ လူသားႏွစ္ဆက္ ဘုရားရွင္၏ သက္ေတာ္ႏွစ္ၿပန္မွ်သာ မဟုတ္မူ၍ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ အစဥ္အဆက္ ဆက္ကာဆက္ကာ ရွည္ၾကာတည္ရွိခဲ႔ေလသတည္း။အေၾကာင္းမွာ က်ြတ္ထုိက္သသူ သတၱ၀ါမ်ား အမ်ားအၿပားက်န္ရွိေသေသးေသာေၾကာင္႔ သာသနာအဓြန္႔ရွည္တည္တံ႕ဖုိ႔ ၀ိနည္းစည္းကမ္းေဘာင္မ်ား ခ်မွတ္ထားခဲ႔ေသာေၾကာင္႔ပင္။
အထက္ပါဘုရားရွင္တုိ႔၏ သက္တမ္းကုိ ေထာက္ဆပါက က်ြႏု္ပ္တုိ႔ ေဂါတမဘုရားရွင္သည္ လူတုိ႔သက္တမ္း အႏွစ္တစ္ေသာင္းတန္းမွာ ပြင္႔ဖုိ႔သင္႔သည္ကား အမွန္ပင္ ၊ထုိသုိ႔မဟုတ္ေတာင္မွ သက္တမ္း ငါးေထာင္၊ တစ္ေထာင္ကာလတုိ႔မွာ ပြင္႔ဖုိ႔သင္႔လွေပ၏ ။သုိ႔ေသာ္ ဘုရားၿဖစ္ေၾကာင္း သဗၺညဳတညာဏ္ေတာ္ၾကီး၏ အေဆာက္အဦးကုိ စုစည္းေတာ္မူကာ ညာဏ္တည္းဟူေသာ ကုိယ္၀န္ကုိ ယူခဲ႔ရၿပီး အသက္တစ္ရာတမ္းမွ ညာဏ္ေတာ္၏ရင္႔က်က္ၿခင္းသုိ႔ေရာက္၍ အသက္တစ္ရာတမ္းမွာသာ ပြင္႔ေတာ္မူရေပေတာ႔၏။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ယၡဳဘုရားရွင္၏သက္တမ္းကာလကား အလြန္တုိေတာင္းလွ၍ သာသနာၾကာရွည္ခုိင္ခံ႔ဖုိ႔ရန္ ၀ိနည္းစည္းကမ္းမ်ားၿဖင္႔ ပညတ္ကာရံကာ ေႏွာင္းပုိင္းသာသနာမွာ က်ြတ္တမ္း၀င္ၾကဦးမည္႔ သာ၀ကမ်ားစြာတုိ႔အား ငဲ႔ညွာသနားေသာအားၿဖင္႔ သာသနာေတာ္ကုိ ထားေတာ္မူခဲ႔ေပသတည္း။
၀ိနေယ ဌိေတ သာသနံ ဌိတံ ..ဆုိသည္႔စကားအရ ၀ိနည္းေတာ္ကုိ ေလးစားလုိက္နာမွသာလွ်င္ သာသနာ အရွည္ခံ႔မွာမဟုတ္ပါလား ။ အကယ္၍ အက်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္၀ိနည္းစည္းကမ္း ေဘာင္မ်ားကုိေက်ာ္လြန္၍
ေဖာက္ဖ်က္ပစ္ပါက ၀ိနည္းစည္းကမ္းဖ်က္တာႏွင္႔ သာသနာၾကီးပ်က္စီးရမည္မွာ ဧကန္ပင္။
ကႆပဘုရားသာသနာ၏ ေႏွာင္းပုိင္းကာလ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေၿခေနကုိ သုံးသပ္ၾကည္႔လွ်င္ အက်င္႔ပ်က္ၿခစားရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မ်ားသထက္မ်ားလာသည္ကုိ ေတြ႔ရွိရေပ၏။ ဥပမာအားၿဖင္႔ အထင္ရွားၿပရလွ်င္ ကပိလမေထရ္ကဲ႔သုိ႔ေသာ္ တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ၾကီးကုိယ္တုိင္ကပင္လွ်င္ ဓမၼကုိ အဓမၼ အဓမၼကုိ ဓမၼ မိမိထင္သလုိသာသနာကုိၿခယ္လွယ္ကာ လူမ်ားအား လမ္းလြဲညႊန္ၿပေနၿခင္းပင္တည္း။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ပင္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔ ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္တုိင္ေအာင္ မက်ြတ္လြတ္ႏုိ္င္ေသးပဲ တိရစၦာန္ႏွင္႔ငရဲ တလွည္႔စီကူးေၿပာင္းကာ ဆင္းရဲၾကီးစြာ ခံေနရဆဲၿဖစ္ေပ၏။ထုိကပိလမေထရ္ၾကီး၏ မယ္ေတာ္သာဓိနီႏွင္႔ ညီမ တာပနာ ဘိကၡဳနီတုိ႔သည္လည္း ထုိအယူမွားေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္လုိက္ခဲ႔မိၾက၍ ငရဲမွလြတ္ခြင္႔မရႏုိင္ၾကေသးေပ။
ေနာက္တဖန္ က်ြႏု္ပ္တုိ႔ဘုရားရွင္လက္ထက္မွာမွ
ေသာတာပန္ၾကီးမ်ားျဖစ္ခြင္႔ရခဲ႔ၾကသည္႔ သာတဂိရႏွင္႔ ေဟမ၀တ နတ္ဘီလူးၾကီးမ်ားသည္လည္း အၿခားသူမ်ားမဟုတ္ၾကပဲ ကႆပဘုရားရွင္၏ ေနာက္ဖ်ားသာသနာတုန္းက ၀ိနည္းဓုိရ္ၾကီးမေထရ္ၾကီးႏွစ္ပါး ၿဖစ္ၾကလွ်က္ ဆႏၵာဂတိလုိက္ကာ အမွားကုိအမွား အမွန္ကုိအမွန္ ေ၀ဖန္ဆုံးၿဖတ္မွဴမေပးပဲ ေရငုံႏွုတ္ပိတ္ေနၾကကာ အလဇၨီအနီးေနတပည္႔အား အၿပစ္မွ ကင္းလြတ္ခြင္႔ေပးခဲ႔မိၾကေလသည္ ။ ထုိအခါ ဓမၼ၀ါဒီရဟန္းလည္း မေထရ္ႏွစ္ပါးတုိ႔၏ အအဓမၼ၀ါဒီဖက္ အေလးသာက ဓမၼမ်က္ကြယ္ၿပဳေနသည္၏အၿဖစ္ကုိ ၿမင္ရေတြ႔ရေသာအခါ အားကုိးရာမဲ႔ကာ
“သာသနာ့မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ဘဲ ပုဂၢိဳလ္မ်က္ႏွာကိုသာၾကည့္ကာ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသျဖင့္ ကႆပျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္ကား ပ်က္စီးျခင္းမလွ ပ်က္စီးရေခ်ျပီတကားဟု ငိုေၾကြးေျပာဆုိလ်က္ ထုိ၀ိနည္းဓိုရ္တို႔ထံမွ ထြက္ခြာသြားေလသည္။
မေထရ္ၾကီးႏွစ္ပါးတုိ႔သည္လည္း “ငါတုိ႔သည္ အလဇၨီဒုႆီလပုဂၢိဳလ္ကို ငဲ့ညွာေစာင့္ေရွာက္လ်က္ သာသနာေတာ္တည္းဟူေသာ ရတနာျမတ္ၾကီးကို ထံုးအုိင္ ေခ်ာက္ကမ္းပါး၌ ပစ္ခ်မိခဲ့ေလျပီတကား”ဟု ေနာင္တ တဖန္ ပူပန္စိတ္ျဖင့္ ေသဆံုးခဲ့ၾကရာ မေထရ္တစ္ပါးက ဟိမ၀ႏၱာေတာအတြင္း ေဟမ၀တေတာင္၌ ေဟမ၀တမည္ေသာ နတ္ဘီလူးၾကီးမ်ား ၿဖစ္သြားၾကရေလေတာ႔၏။
ဘုရားရွင္၏ေရွ႔ေတာ္ေမွာက္၌ တန္းခုိးၾကီးမားေတာ္မူေသာ ေမာဂၢလာန္ကုိယ္ေတာ္ၾကီးသည္ အရွင္လကၡဏအား ဂိဇၩကုဋ္ေတာင္မွ ဆြမ္းခံဖုိ႔ဆင္းၾကစဥ္ ေကာင္းကင္၌ သြားေနၾကေသာ ရဟန္း၊ရဟန္းမ၊ကုိရင္ ၊သာမေဏမ၊သိကၡမန္ၿပိတၱာမ်ားကို တန္ခုိးအဘိညာဏ္ၿဖင္႔ ျမင္ခဲ႔ရေၾကာင္း၊ ထိုသူတုိ႔၏ သပိတ္သကၤန္းေတြေရာ ခါးပမ္းၾကိဳးေရာ တစ္ကုိယ္လုံးပါ မီးဟုမ္းဟုမ္းေတာက္ကာ
ေအာ္ဟစ္ျငီးျငဴေနၾကရေၾကာင္း ေၿပာၿပရာ-
ထုိသူတုိ႔သည္ ကႆပဘုရားရွင္သာသနာေတာ္ေနာက္ပုိင္းက အက်င္႔သီလႏွင္႔မၿပည္႔စုံၾကေသာအလဇၨီဒုႆီလမ်ားသာၿဖစ္ၾကေၾကာင္း ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ႔ဖူးေလသည္။
ထုိအေၿခေနကုိေထာက္ဆၾကည္႔ပါက သာသနာေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္သည္ အလဇၨီဒုႆီလရဟန္းမ်ား အားသာေနေၾကာင္း သိသာလွေပ၏။
သုိ႔ေပမယ္႔ သာသနာေနာက္ပိုိင္းကာလၿဖစ္ေသာ္လည္း စိတ္ေကာင္းရွိ သီလၿမဲ ၀ိပႆနာစြဲေနၾကေသာ တကယ္႔သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္း ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႔လည္း ရွိေပေသးသည္ကား အမွန္ပင္ ထုိကဲ႔သုိ႔ သီလ၀ႏၱ လဇၨီေပသလ သိကၡာကာမ ရဟန္းေတာ္မ်ားရွိေနေသးေသာေၾကာင္႔ပင္ ဘုရားအဆုံးအမသာသနာ ရွိေနေသးသည္ဟု သတ္မွတ္ရေပေတာ႔၏။
သုိ႔ေသာ္ ရွိကားရွိ၏ မထင္ေပၚၾကေတာ႔ေခ်။ လူအမ်ားသည္လည္း သီလ၀ႏၱ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားကို တန္ဖုိးထားေလးစားရေကာင္းမွန္းမသိၾကေတာ႔ေခ်၊
မိမိတို႔အား ၿပဳံးၿပ ႏွုတ္ဆက္ ၊လၻက္ပဲၿခမ္း၊ေရေႏြးၾကမ္းေလးမ်ားၿဖင္႔ ဧည္႔ခံၿပီးေလာကြတ္လုပ္တတ္မွသာလွ်င္ ဆြမ္းတစ္ဇြန္း တစ္ေယာက္မ ေလာင္းလွဴၾကေတာ႔၏။ သာသနာအေၿခအေနသည္ကား အလဇၨီမ်ားအားသာသြားသၿဖင္႔ ရဟန္းေကာင္းမ်ား ခ်မ္းသာစြာသီတင္းသုံးႏုိင္ၾကဖုိ႔ မၿဖစ္ႏုိင္ေတာ႔ေခ်။
ထုိအခါ တကယ္သီလသမာဓိႏွင္႔ၿပည္႔စုံၾကေသာ ရဟန္းေတာ္(၇)ပါး တုိ႔သည္ ၊မိမိတုိ႔ရပ္တည္ခ်က္ႏွင္႔ သာသနာေတာ္ၾကီးအေၿခအေန၊ အၿခားအက်င္႔ပ်က္ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင္႔ေပါင္းသင္းေနထုိင္ၿခင္းၿဖင္႔
ရရွိလာမည္႔သံသရာဆုိးက်ိဳးအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္မိၾကေလ၏။
...................………………..
( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)

No comments:
Post a Comment