
(၃) လာဘပလိေဗာဓ
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရာမွာ ဆြမ္းကြမ္းမပင္ပန္းပဲ လြယ္ကူစြာ ရရွိဖုိ႔ရန္ ေဘာဇနသပၸါယမွ်တဖုိ႔ရန္ လြန္စြာအေရးၾကီးေပသည္။
ထုိ ဆြမ္းစေသာ ပစၥည္းလာဘ္လာဘ မၿပည္႔စုံလွ်င္လည္း ကမၼ႒ာန္းတရားရွူပြားၿခင္းငွါ မၿဖစ္ႏုိင္သကဲ႔သုိ႔ ၊ မိမိသည္ အလြန္ထင္ရွားေၾကာ္ၾကားသူ တစ္ဦးၿဖစ္ေနပါကလည္း လွူဒါန္းသူမ်ား ဖူးေျမွာ္သူမ်ားမ်ားၿပားလြန္းသၿဖင္႔လည္း မိမိ၏ ရဟန္းတရားကုိ ေကာင္းစြာ အားထုတ္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက ေတာင္ေၿခက မာတိကာရြာၾကီးမွာ သီတင္းသုံးေတာ္မူၾကတဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေၿခာက္က်ိပ္ဟာ ပစၥည္းေလးပါးဒါယိကာမၾကီးက ဤအရွင္မ်ားေဟာၾကား ၿပသသည္႔နည္းလမ္းအတုိင္း တရားဘာ၀နာမ်ားပြားမ်ားအားထုတ္ရာမွ အနာဂါမိမဂ္ဖုိလ္တုိင္ေအာင္ ေအာင္ၿမင္ေပါက္ေၿမာက္ခဲ႔ေပမယ္႔ ထုိအရွင္ၿမတ္မ်ားမွာေတာ႔ ဘာတရားထူးမွ ထူး၍ မသိၿမင္ႏုိင္ၾကရွာဘူးတဲ႔ ၊
ရဟန္းေတာ္ေတြမွာက တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး ဓာတ္ခံမတူ က်န္းမာေရးအေၿခေနကကြဲေနၾကေတာ႔ ။ ပါစက၀မ္းမီးေကာင္းတဲ႔ ကုိယ္ေတာ္မ်ားမွာ စားသမွ်ေဘာဇဥ္ေတြ နာရီပုိင္းအတြင္းအစာေၾကသြားၿပီး မၾကာခဏ ဆာေလာင္ၿခင္းဒဏ္ကုိ အလူးအလဲခံၾကရပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ထုိအရွင္ေတြက ဆြမ္းမာ ဆြမ္းၾကမ္းမ်ားကုိ ေတာင္႔တမိၾကတယ္တဲ႔ ဒါမွလည္းထုိအရွင္တုိ႔အတြက္ ေနာက္ရက္နံနက္တုိင္ေအာင္ ဆာေလာင္ၿခင္းကင္းၿပီး တရားဘာ၀နာရွူမွတ္ႏုိင္ၾကမွာကုိး။
တခ်ိဳ႔အရွင္မ်ားၾကၿပန္ေတာ႔လည္း အစာအိမ္ေရာဂါ အစာမေၾကညက္တာေတြ ခံစားၾကရတဲ႔အခါ ၊ ယာဂု၊ဟင္းရည္ခ်ိဳေလး ၊ဆြမ္းပူ ဆြမ္းေပ်ာ႔ကေလးမ်ား ေမွ်ာ္လင္႔တမ္းတမိၾကတာေပါ႔ ။
ဒါေပမယ္႔ ဆြမ္းတကာတကာမဆုိတာ ကုိယ္႔မိဘေမာင္ႏွမေတြလည္းမဟုတ္ၾက ကုိယ္နဲ႔လည္းဘာမွမပတ္သက္ၾကဘူးေလ ဒီေတာ႔ ေလာင္းလွူတာယူခဲ႔ၿပီး အဆာေၿပ ၀မ္း၀ၿပီးတာပဲေလလုိ႔ စားလုိက္ၾကရတယ္။
ဒီေတာ႔ ထုိမာတိကာရြာေန ရဟန္းေတာ္ေၿခာက္ဆယ္ဟာ
ေဘာဇနသပၸါယမမွ်တမွူၿဖစ္ကာ တရားမတက္ႏုိင္ၿဖစ္ေနၾကတာေပါ႔။
ဒီအေၿခေနကုိအဘိညာဏ္တန္ခုိးႏွင္႔သိၿမင္ေတာ႔မွ ထုိသံဃာမ်ား၏ ပစၥည္းေလးပါးဒါယိကာမၾကီး ၾကီးမာတိကာမာတာက ဟင္းမယ္လ်ာမ်ားအစုံအလင္ ၊ယာဂု ဆြမ္းၾကမ္း မ်ားတစ္ပုံတစ္ပင္ေက်ာင္းသြားပုိ႔ေစၿပီ အရွင္မ်ားၾကိဳက္ႏွစ္သက္သလုိသာသုံးေဆာင္ေတာ္မူၾကပါဆုိၿပီး
ဘူေဖးစံနစ္နဲ႔ ဆြမ္းကပ္လုိက္ပါသတဲ႔ ။
ဒီေတာ႔မွ ထုိအရွင္မ်ားလည္း ေဘာဇနသပၸါယပါမွ်တၿပီး အရဟတၱဖုိလ္ေပါက္အားထုတ္ႏုိင္ၾကကာ တရားထူးတရားၿမတ္မ်ား ရသြားၾကပါေတာ႔တယ္။
................................
ထုိနည္းတူစြာ ၀ိသုဒၶိမဂ္မွာ ဖြင္႔ၿပထားသည္မွာ မဟာအႏုဠႇ မည္ေသာ မေထရ္သည္ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ ဆြမ္းခံ လွည့္လည္၍ ဟင္းမပါပဲ ဆြမ္းသက္သက္ကုိသာရ၍ ဂဂၤါ ျမစ္ကမ္း၌ ထုိင္လ်က္ ဘုဥ္းေပးသုံး ေဆာင္ေနၾကသည္ကုိ ျမင္ရေသာ အခါ ေဘာဇနသပၸါယမမွ်တသည္၏အၿဖစ္ကုိသိၿမင္ေတာ္မူသၿဖင္႔ ဂဂၤါျမစ္၌ ေရကုိ ေထာပတ္ၾကည္အၿဖစ္ အဓိ႒ာနိဒၶိၿဖင္႔ ဖန္ဆင္းေတာ္မူကာ သာမေဏတုိ႔အား ေထာပတ္ကုိ ျမင္ေအာင္အမွတ္သညာကုိ ေပးေတာ္မူ၏။ ထုိသာမေဏတုိ႔သည္ ခြက္ငယ္တုိ႔ျဖင့္ေဆာင္ယူ၍ ရဟန္းသံဃာအား ကပ္လႉၾက၏။ အားလုံးေသာ ရဟန္း သာမေဏတုိ႔သည္ ခ်ဳိၿမိန္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ေထာပတ္ၾကည္ ႏွင့္တကြ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူၾကရမွသာ ရဟန္းတရားမ်ား ေကာင္းမြန္စြာ ပြားမ်ားအားထုတ္ႏုိင္ေၾကာင္႔ ဖြင္႔ဆုိခဲ႔ေလသည္။
..............................
ထုိသုိ႔ဆြမ္းကြမ္းဟင္းလ်ာမ်ား ရွားပါးပါကလည္း ကမၼ႒ာန္းအႏၱရာယ္ၿဖစ္ေစႏုိင္သလုိ ဆြမ္းစေသာ လာဘ္လာဘေပါမ်ားလြန္းပါကလည္း မိမိတုိ႔ပင္တုိင္ ရဟန္းတရားကုိၾကိဳးစားအားမထုတ္ႏုိင္ေတာ႔ပဲ လူအမ်ား၏အဖူးေၿမွာက္အပူေဇာ္ခံရင္းၿဖင္႔သာ အက်ိဳးရွိလွေသာ အခ်ိန္မ်ားကုိကုန္ဆုံးၾကရၿပန္ေတာ႔၏။
ထိုဘုဥ္ကံၾကီးမားေသာ ရဟန္းသည္ ထိုလူတုိ႔အား အႏုေမာဒနာျပဳလ်က္ တရားေဟာရသည္ျဖစ္၍ ရဟန္း တရားကို အားထုတ္ျခင္းငွါ အခြင့္မရေတာ့ေပ။ ေနအ႐ုဏ္တက္သည္မွ ပဌမယာမ္တိုင္ေအာင္ လူတို႔ႏွင့္ေရာယွက္မႈ မျပတ္ေတာ့ေပ။
အခ်ိဳ႔အခ်ိဳ႔ေသာ လာဘ္လာဘေပါမ်ားၿခင္းကုိ လုိလားၾကကုန္ေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ ထုိဘုဥ္းကံၾကီးမားေသာ ဆရာေတာ္ထံခ်ဥ္းကပ္၍ ''အရွင္ဘုရား ဤမည္ေသာ ဥပါသကာသည္, ဥပါသိကာမသည္, အမတ္သည္, အမတ္၏သမီးသည္ အရွင္ဘုရားတုိ႔ကို ဖူးေျမာ္လိုပါသည္''ဟုေလွ်ာက္ၾက၏။
ထုိဘုန္းႀကီးေသာ ရဟန္းသည္ သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ အက်ိဳးမ်ားပါေစေတာ႔ဟု ထုိလွူဒါန္းပူေဇာ္ဖြယ္မ်ားကုိအလွုခံရန္ၾကြေရာက္ေပးေနရၿခင္းၿဖင္႔ပင္ မိမိ၏ကမၼ႒ာနဓုရမွ လစ္ဟင္းရေလေတာ႔၏။
ဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါကလည္း ဘုဥ္းကံၾကီးမားမွူေၾကာင္႔ လာဘ္လာဘကပလိေဗာဓၿဖစ္လာ၍ ပရိတ္သတ္စြန္႔ခြါၿပီး မထင္မရွားေနရာမ်ားသုိ႔ ခ်ဥ္းကပ္သီတင္းသုံးၾကရေသာ အရွင္ၿမတ္မ်ားလည္း မနည္းလွေပ။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ မိမိသည္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလူသိမ်ားေနေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါးၿဖစ္ေနပါက ဒါယကာအေပါင္းကို စြန္႔ခြါ၍ မိမိကိုသိသူတုိ႔ မရွိၾကရာအရပ္၌ တပါးတည္း သီတင္းသုံး ေနထုိင္ၿခင္းသာ လာဘပလိေဗာဓကုိပယ္ခြါႏုိင္ၿခင္းအတြက္ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းၿဖစ္ေၾကာင္း အဌကထာအလုိက်တင္ၿပေပးလုိက္ရပါတယ္။
………………………………..
ဒီေနရာမွာ လာဘ္လာဘႏွင္႔ပတ္သက္ၿပီး ေရလုိက္မလြဲမိၾကဖုိ႔ သာသနာအစဥ္အဆက္ အဆုံးအမ ၾသ၀ါဒေပးခဲ႔ပုံေလးေတြ တင္ၿပေပးခ်င္ပါေသးတယ္ ။
ပဋိသမ႓ိဒါ မဂ္ပါဠိေတာ္၌....
''သပရိယႏၲမည္ေသာ ထိုသီလကား အဘယ္နည္း၊
လာဘ္လွ်င္ အဆံုးအပိုင္းအျခားရွိေသာ သီလ သည္ရွိ၏၊
အၿခံအရံလွ်င္ အဆံုး အပိုင္း အျခားရွိေသာ သီလသည္ရွိ၏၊
ေဆြမ်ဳိးလွ်င္ အဆံုးအပိုင္း အျခားရွိေသာ သီလသည္ရွိ၏၊
ကိုယ္အဂၤါလွ်င္ အဆံုးအပိုင္းအျခားရွိေသာ သီလသည္ရွိ၏၊
အသက္လွ်င္ အဆံုးအပိုင္း အျခားရွိေသာ သီလသည္ရွိ၏။
လာဘ္လွ်င္အဆံုး အပိုင္းအျခားရွိေသာ ထိုသီလကား အဘယ္နည္း၊
ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္သည္ ေဆာက္တည္ထားၿပီးေသာ သိကၡာပုဒ္ကုိ လာဘ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ (လာဘ္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍) က်ဴးလြန္၏။ ဤသည္ကား လာဘ္လွ်င္ အဆံုးအပိုင္း အျခားရွိေသာ ထိုသီလေပတည္း''
''လာဘ္လွ်င္ အဆံုးအပိုင္းအျခားမရွိေသာ ထိုသီလကား အဘယ္နည္း၊ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္ သည္ ေဆာက္တည္ထားၿပီးေသာ သိကၡာပုဒ္ကို လာဘ္ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ (လာဘ္ကို အေၾကာင္း ျပဳ၍) က်ဴးလြန္ရန္ စိတ္အႀကံကိုေသာ္လည္းမျဖစ္ေစ၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ အဘယ္မွာ က်ဴးလြန္ေတာ့ အ့ံနည္း၊ ဤသည္ကား လာဘ္လွ်င္ အဆံုး အပိုင္းအျခား မရွိေသာ ထိုသီလေပတည္း'' -ဟု ၿမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔ေပသည္ ။
ဤသို႔လွ်င္ သီလသည္ သပရိယႏၲသီလ, အပရိယႏၲသီလအားျဖင့္ ၂-ပါးအျပားရွိ၏။ (အၿခံအရံလွ်င္ အဆံုးအပိုင္းအျခားရွိေသာ သီလအစရွိသည္တုိ႔ကုိလည္းနည္းတူမွတ္ရမည္ၿဖစ္၏)
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက လာဘ္လာဘေနာက္လိုက္ကာ မိမိ၏ ကုိယ္က်င္႔သီလ မပ်က္စီးၾကေစဖုိ႔
“ပစၥည္း၊မာတု ဤႏွစ္ခု ဘိကၡဳေသမင္း ဓားႏွစ္စင္း”ဟူ၍၄င္း၊
ရဟန္းဘ၀ ၿမဲလုိကလွ်င္ ၊
မာတုဂါမႏွင္႔ေ၀း ၊ ေငြေၾကးမစု ၊
ရဟန္းမွဳကုိ အာရုံၿပဳ၍ေန ၊
ဘိကၡေ၀ ၿမဲေလသာသနာ”
ဟူ၍၄င္း ဆုံးမေတာ္မူခဲ႔ၾကေပသည္။
အခ်ိဳ႔ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား မွတ္ခ်က္ေပးသည္မွာလည္း
“မာတုဂါမဆုိတဲ႔ ၀ိသဘာဂအာရုံေတြကုိ ေ၀းေ၀းေရွာင္ႏုိင္ၾကတဲ႔ အရွင္တခ်ိဳ႔ေတာင္မွ လာဘ္လာဘရဲ႔တုိက္ခုိက္မွူဒဏ္ကုိမခံႏုိင္ၾကေတာ႔ပဲ ၊ သူ႔တကာ ,ငါ႔တကာ ,သူ႔ေက်ာင္း ,ငါ႔ေက်ာင္းစတာေတြကုိ အစြဲၾကီးကာ အလဲလဲ အကြဲကြဲၿဖစ္ကုန္ၾကသကြဲ႔ -
လာဘ္လာဘေထာက္ပံ႔တဲ႔ တကာတကာမေတြ ဆုိတာလည္း “မရွိမေကာင္း၊ရွိမေကာင္း၊ မေပါင္းလည္းခက္ ၊ေပါင္းလည္းခက္ေတြမဟုတ္လား”လုိ႔ ၾသ၀ါဒေပးသနားတာ မွတ္သားခဲ႔ရဖူးပါတယ္။
ဟုတ္တယ္ေလ တကာတကာမ လွူမယ္႔တန္းမယ္႔သူမရွိၿပန္ပါကလည္း
ေရေလာင္းသူမဲ႔ပန္းပင္ေလးေတြလုိ ၿဖဴေရာ္ညွိးဖတ္ၿပီး သာသနာမွာ ဆက္လက္ရွင္သန္ဖုိ႔ရန္ မလြယ္သလုိ ၊ လာဘ္လာဘေပါမ်ားလြန္းၿပန္ပါကလည္း ။ပစၥည္းဂုဏ္ေမာက္ သမဏသညာေပ်ာက္ကုန္ၾကကာ ရဟန္းဘ၀ကုိ အလြယ္တကူစြန္႔လႊတ္ လူ၀တ္လဲသြားၾကသူ ရွင္လူထြက္မ်ားကုိလည္း ေတြ႔ၿမင္ၾကရဖူးသည္မဟုတ္ပါလား။
မိမိငယ္စဥ္ ကုိယ္ရင္ဘ၀တုန္းက ကုိရင္ေလး၀ဏၰိတ ဆုိသူကုိ သတိရမိေသး၏။ ကုိရင္ေလးသည္ အရြယ္ငယ္သေလာက္ အေျပာအဆုိစကားသည္ အလြန္တတ္၊ဥပဓိရုပ္ကေလးကလည္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ကုိရင္ေလးတစ္ပါးပင္၊ သူ၏ဘုဥ္းကံအားေလ်ာ္စြာ ထုိကုိရင္ေလးဆြမ္းခံၾကြေသာ ဆြမ္းတကာမမ်ားမွာလည္း သဒၶါတရားအားၾကီးၾကသူမ်ားပီပီ ကုိရင္ေလးအတြက္ ဆြမ္းကြမ္းသာမက အနာမာသ ၀တၳဳေငြမ်ားပါ မၾကာခဏလွူတတ္ၾကသည္လည္းရွိ၏။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ကုိရင္ေလး၀ဏၰိတဆီမွာ လုိခ်င္တာ၀ယ္လုိ႔ရရႏုိင္ သုံးႏုိင္ၿဖဳန္းႏုိင္ေလးၿဖစ္လာကာ ၀ံ႔ၾကြားလက္မေထာင္ေနေလသည္။
စကားတတ္လုိက္ပုံမွာကလည္း ဆြမ္းတကာမမ်ားက ကုိရင္လုိတာမိန္႔ပါဘုရားဆုိလွ်င္လည္း “ကုိရင္ဆုိတာက ဘာလုိအပ္တယ္ မမိန္႔ေကာင္းဘူး တကာမၾကီးရဲ႔ ၊တကာမၾကီးတုိ႔ဖာသာ ၀ါဆုိသကၤန္း၊ကထိန္သကၤန္း စီမံလွူဒါန္းေပါ႔”ဟု သကၤန္း၀ယ္ယူလွဴဒါန္းဖုိ႔ရန္ နိမိတ္ၾသဘာစကား ရည္ညႊန္းေျပာၾကားလုိက္ေသး ဟူ၏။
၀ါဆုိ၊ကထိန္ စတဲ႔သကၤန္းျဖစ္ေပၚခ်ိန္ကာလမ်ားမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ သကၤန္းလ်ာတစ္စုံ ႏွစ္စုံတန္သည္ရဖုိ႔မလြယ္ေပမယ္႔ ကုိရင္၀ဏၰိတအဖုိ သကၤန္း(၁၅)စုံေလာက္ ဆြမ္းခံအိမ္မ်ားမွ လွူဒါန္းဆက္ကပ္ၾကေလ၏၊
သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလည္း မုန္႔၀ယ္ေၾကြးၿခင္း ၊ဆြမ္းတကာ ကြမ္းတကာခံၿခင္းစသည္ၿဖင္႔ မိတ္သဂၤဟမ်ားလည္း ေပါမ်ားလာေလရာ စည္းကမ္းပ်က္ကုိရင္တခ်ိဳ႔ႏွင္႔ေပါင္းမိကာ တီဗြီဂိမ္းမ်ားပါ ကစားတတ္လာေလသည္။ ေနာက္ဆုံး ဆရာသမားမ်ားက စည္းကမ္းပ်က္ျပစ္မွူမ်ား အၾကိမ္ၾကိမ္က်ဴးလြန္သည္ကုိ ေတြ႔ရွိရသၿဖင္႔ ေက်ာင္းတုိက္မွ အပျပဳလုိက္ၾကရေတာ႔၏။
ဤသုိ႔ဤပုံ ၿဖစ္လာရၿခင္းမွာ မိမိကုိယ္ကုိယ္ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ေသးတဲ႔ ကေလးဘ၀မွာ လာဘ္လာဘေနာက္လုိက္ကာ ေငြရေအာင္ရွာတတ္ သုံးတတ္ၿဖဳန္းတတ္ၿခင္းမွ အရင္းအစၿပဳခဲ႔သည္မဟုတ္ပါေလာ။
မိမိအအျမင္အရတင္ျပရလွ်င္ စာသင္သားကုိရင္ငယ္ေလးမ်ားကုိ ၀တၳဳေငြမကုိင္ေစပဲ ေက်ာင္းတုိက္နာယကဆရာေတာ္မ်ားမွ စရင္းဇယားျဖင္႔ထိန္းသိမ္းေပးထားျပီး လုိအပ္ေသာ သပိတ္သကၤန္း၊ စာအုပ္စာတမ္းမ်ားကုိ လူၾကီးမ်ားမွ လုိအပ္သလုိစီမံေပးသည္႔စံနစ္သည္ စာသင္သား ကုိရင္ငယ္ေလးမ်ားအတြက္ အလြန္အင္မတန္ သင္႔ေတာ္ေသာ စည္းကမ္းတရပ္ၿဖစ္ေပ၏။
ထုိစည္းကမ္းကုိသေဘာမက်ေသာ စာသင္သားအခ်ိဳ႔က
“ကုိယ္႔ေငြကုိယ္ကုိင္တာ သုံးတာပဲကြာ လက္နဲ႔မထိလည္း ငါ႔ေငြ၊ငါ႔ေရႊလုိ႔ သတ္မွတ္ဘဏ္အပ္ျပီး ခ်က္လက္မွတ္ကုိင္ထားရင္ေတာင္ အနီး၌ခ်ထားသည္ကုိ စိတ္ကသာယာသည္ႏွင္႔ အာပတ္သင္႔တာ ဘယ္လုိမွ ၀ိနည္းစည္းကမ္းမလြတ္ဘူး ။အလကား လူအထင္ၾကီးေအာင္ ေနာက္ပါကပၸိယထားအကုိင္ခုိင္းတာတုိ႔ ၊ သူတစ္ပါးထံအပ္ႏွံသုံးစြဲတာတုိ႔ လုပ္ရတယ္လုိ႔ ဟိတ္ၾကီးဟန္ၾကီးလုပ္တာပါ” ဟု စြပ္စြဲေျပာဆုိၾကသည္ကုိလည္း ၾကားခဲ႔ရဖူး၏။
အမွန္မွာ လူ႔ေလာကမွာလည္း သုံးစြဲစာရင္းၿပန္လည္တင္ၿပၿခင္း၊
စစ္ေဆးရၿခင္းၿဖင္႔သာ ေငြကုိင္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေငြအလြဲသုံးစားမလုပ္ေအာင္ အထိန္းအကြပ္ေပးထားလုိက္သကဲ႔သုိ႔ စာသင္သားကုိရင္ငယ္ေလးမ်ားသည္ မိမိဖာသာ ေငြကုိင္သုံးခြင္႔မရပဲ ၊သုံးစြဲစာရင္းတင္ၿပေလွ်ာက္ထားေနၾကရတာေၾကာင္႔ မဟုတ္မဟုတ္ေသာ ကစားစရာ ေရဒီယုိ ၊ကက္ဆက္စသည္မ်ား အလြယ္တကူ၀ယ္ယူလုိ႔မရႏုိင္ေတာ႔ေပ။
ဆရာသမားမ်ားမသိေအာင္ မိမိဆီမွာ လွ်ိဳ႔၀ွက္စြာထား ကုိင္ယူသုံးစြဲေနလွ်င္ေတာင္မွ အမ်ားမသိေအာင္ လွ်ိဳ႔၀ွက္သုံးစြဲရသၿဖင္႔ လူၿမင္မခံ၀ံ႔ ေစ်းၾကီးသည္႔ ကစားစရာပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူဖုိ႔ပင္ စိတ္ကူးမိေတာ႔မည္မဟုတ္ေခ်။
မိမိကုိယ္တုိင္ ကုိင္ယူသုံးစြဲခြင္႔ၿပဳလုိက္ၿခင္းၿဖင္႔ ကေလးငယ္ေလးမ်ားမွာ ရွိသမွ်ေငြအကုန္သုံးစြဲပစ္လုိက္သျဖင္႔ ဖ်ားနာမက်န္းမာ၍ ေဆးခန္းသြားရလွ်င္ျဖစ္ေစ ၊ စာအုပ္စာတန္း၀ယ္ယူရမည္႔အခ်ိန္ျဖစ္ေစ အခက္ခဲမ်ားၾကဳံကာ ဒုကၡၾကီးစြာေရာက္တတ္ၾကေလသည္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ စာသင္တုိက္ၾကီးမ်ားမွာ စာသင္သားကုိရင္ငယ္ေလးမ်ားအား လက္လႊတ္စံပယ္ ေငြသုံးစြဲခြင္႔ေပးမထားပဲ ၊တာ၀န္ရွိလူၾကီး ၊ဆရာသမားမ်ားမွ ထိန္းသိမ္းေပးထားၿခင္းသည္ အေကာင္းဆုံးစည္းကမ္းတရပ္အၿဖစ္ သတ္မွတ္သင္႔ၾကေပ၏ သုိ႔မဟုတ္ပါက လာဘ္လာဘရလာ သုံးႏုိင္ၿဖဳန္းႏုိင္လာသည္ႏွင္႔ လူစိတ္ေပါက္ကာ ပ်က္စီးရဖုိ႔ ေသခ်ာသေလာက္ပင္။
က်ြႏု္ပ္၏သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါးလူထြက္သြားပုံမွာလည္း သတိထားဖြယ္တစ္ခုပင္။
အရင္ဆုံး မိမိဖာသာ ပုဆုိးအက်ၤီ၀ယ္ထားက ေသတၱာတြင္းသိိမ္းဆည္းထားလုိက္ျပီး ရြာကမိခင္ထံစာေရးလုိက္သည္ ၊ “သားကုိရင္မေပ်ာ္ပုိက္၍ ပုဆုိးအက်ၤီၿမိဳ႔လာပုိ႔ပါ ၊လူထြက္ေတာ႔မည္”ဟူ၏။ ထုိသတင္းကုိၾကားလွ်င္ၾကားခ်င္း မိခင္ၾကီးမွာ ေသာကၾကီးစြာၿဖင္႔ သားေတာ္ေမာင္ကုိေပ်ာ္ေအာင္ေခ်ာ႔ဖုိ႔စိတ္ကူးနဲ႔ ပုဆုိးအကၤ်ီမယူလာပဲ ၿမိဳ႔လုိက္လာခဲ႔ရေလသည္။
ထုိမိခင္ၾကီးစိတ္ကူးမွာ ပုဆုိးအက်ၤီယူသြားလွ်င္ သားေတာ္ေမာင္ဧကန္စင္စစ္လူ၀တ္လဲေပလိမ္႔မည္။ ကေလးငယ္စဥ္မုိ႔သာ ေလာကသုကၡဒုကၡေတြနားမလည္ေသးပဲ လူ၀တ္လဲခ်င္ၾကၿခင္းတည္း လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးပင္လွ်င္ ငယ္စဥ္ကလူထြက္ခဲ႔ဖူးသည္၊ မစုိးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးပင္ လူထြက္လုိၿခင္းၿဖစ္ခဲ႔ရသည္ သားေတာ္ေမာင္လူမထြက္ဖုိ႔ ရေအာင္တားမည္ဟု ဆုံးၿဖတ္ကာ ၿမိဳ႔တက္လာရာမွ ။
ေက်ာင္းေရာက္သည္ႏွင္႔ သားေတာ္ေမာင္က မိခင္ပုဆုိးအက်ၤီပါမလာတာေတြ႔ေတာ႔ မိမိၾကိဳတင္၀ယ္ယူထားသည္႔ ပုဆုိးအက်ီၤႏွင္႔ပင္ မိခင္ၾကီးမ်က္ေမွာက္မွာ လူ၀တ္လဲပစ္လုိက္ရာ မိခင္ၾကီးခမ်ာ ရင္ထုမနာၿဖစ္ၿပီး သားေတာ္ေမာင္ရွင္လူထြက္ကုိသာ ရြာသုိ႔သာၿပန္ေခၚသြားရေတာ႔၏။
အၿခားလူထြက္လုိၾကသည္႔ သူငယ္ခ်င္း အခ်ိဳ႔သည္လည္း ထုိနည္းႏွင္ႏွင္တည္း။
ပုဆုိးအက်ီၤမ်ားရေအာင္ရွာၾကံ္ထားၾကကာ ေက်ာင္းပိတ္လုိ႔ရြာအၿပန္မွာ တခါတည္းအၿပီးလူ၀တ္လဲသြားၾကေတာ႔၏။ ထုိသုိ႔ၿဖစ္ရၿခင္းမွာလည္း ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် ေငြကုိင္စီမံခြင္႔ရေနသၿဖင္႔ စိတ္အလုိလုိက္ကာ လုပ္မိသြားၾကျခင္းၿဖစ္၏။
ထုိသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင္႔ မိမိတုိ႔ျပန္ဆုံၾကလွ်င္ကား ေနာင္တေလသံေလးျဖင္႔
“သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ေရ သာသနာေဘာင္မွာသာ ျမဲေအာင္ေနပါဘုရား..တပည္႔ေတာ္တုိ႔မွာ မစင္တြင္းကတက္ခဲ႔ၿပီးကာမွ မင္တြင္းထဲၿပန္က်သလုိ မရွူသာ မကယ္သာျဖစ္ေနရတာ ကုိယ္ေတြ႔ေနာ္ ၊ လူ႔ေလာကၾကီးက ဘာမွမဟုတ္ဘူး ဘာမွမဟုတ္ဘူး”ဟု လူမထြက္ေရး ရင္ဖြင္႔ေလွ်ာက္ထားၾကေလေတာ႔၏။
ထုိသုိ႔သာသနာေဘာင္မွေလ်ာက်ရျခင္း၏ အမ်ားစုမွာ လာဘ္လာဘေနာက္လုိက္ရင္းလုိက္ရင္း လုိက္ရင္းႏွင္႔ လူ႔ေလာကတြင္း နစ္ၿမဳပ္သြားၾကရသူမ်ားပင္ ၊
ယခု မိမိတုိ႔လက္ထက္သာ ထုိကဲ႔သုိ႔ လာဘ္လာဘေနာက္ပ်က္စီးေနသူမ်ား ရွိသည္မဟုတ္ေသး ၀ိသုဒၶိမဂ္၌ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ မလွူခ်င္၍ ေရွာင္လႊဲေနေသာ ဥပါသိကာမကုိပင္ ဆြမ္းမရရေအာင္အလွူခဲ႔ပုံကုိ မွတ္တမ္းတင္ေဖာ္ၿပထားေသာ-ဟူ၏ ။
ဆြမ္းခံကုိယ္ေတာ္တစ္ပါးသည္ အိမ္တစ္အိမ္အတြင္းသုိ႔ ဇြတ္၀င္ကာ အိမ္ဦး၌ ထုိင္ေနသတတ္။ထုိအခါ အိမ္ရွင္မသည္လည္း ထိုရဟန္းအမူရာႏွင္႔မတူေသာ အၿပဳအမူကုိၿမင္ကာမွ်ၿဖင္႔ သဒၶါတရားပ်က္ကာ တစ္စုံတစ္ရာမလွူလုိေသာေၾကာင္႔ ့ ''ဆြမ္းခ်က္စရာ ဆန္ပင္မရွိဘူးးဘုရား ၊အိမ္နီးနားခ်င္းေတြလုိက္ေခ်းငွါးၾကည္႔ရမွာပဲ “ဟုဆုိကာ ဆန္ကို ေဆာင္ယူလုိ၍ သြားသကဲ့သို႔ အိမ္နီးခ်င္းအိမ္သို႔ သြားေလ၏။
ထိုရဟန္းသည္လည္း အိမ္ရွင္မ မရွိခုိက္ အိမ္အခန္းအတြင္းသို႔ဝင္၍ ၾကည့္႐ႈလတ္ေသာ္ တံခါး႐ြက္ေထာင့္၌ ႀကံကို၎, အိုးထဲ၌ တင္လဲကို၎, ျခင္းေတာင္းထဲ၌ ငါးေျခာက္ျပားျခမ္းကို၎, ဆန္အုိးထဲ၌ ဆန္တုိ႔ကို၎, ေတာပတ္အုိးထဲ၌ ေထာပတ္ကို၎ ေတြ႔ၿမင္ရေလလွ်င္ “ေနႏွင္႔ဦးေပါ႔ကြာ ဒီတကာမေတာ႔ မရရေအာင္ ဆြမ္းခ်က္ကပ္ခုိင္းရမည္”ဟုၾကံကာ အိမ္ဦးခန္းမွာျပန္၍ထုိင္ေနေလ၏။
အိမ့္ရွင္မသည္ 'ဆန္မရခဲ့'ဟု ညည္းတြားလ်က္ ျပန္လာရာ ''အင္း ၿဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ တကာမေရ ယေန႔ဆြမ္း မျပည့္စံုလတံ့ဟု ေစာေစာကပင္ နိမိတ္ကုိ ျမင္ခဲ႔ရတယ္။
ဒီေန႔ဆြမ္းခံၾကြဖုိ႔ ေက်ာင္းကအထြက္မွာ ''တကာမအိိမ္ထဲမွာေထာင္ထားေသာ ၾကံေခ်ာင္းလုံးပတ္ေလာက္ရွိတဲ႔ ေၿမြတစ္ေကာင္ဗ်ာ လမ္းမွာ စင္းစင္းၾကီး ။ဒီေတာ႔ ကံဆုိးျပီေပါ႔ “ လုိ႔ေၿပာလုိက္ေတာ႔ တကာမလည္း “ဟုိက္ ငါ႔အိမ္အတြင္းထဲက ေထာင္ထားတဲ႔ၾကံေခ်ာင္းေလာက္ဆုိပါလား “ လုိ႔ လန္႔သြားသတဲ႔ ။ လူမျမင္ေအာင္ အိမ္အတြင္း၀ွက္ထားကာမွ ဒီရဟန္းအိမ္ထဲ၀င္ၾကည္႔ဟန္တူျပီလုိ႔ေတြးလုိက္မိသတဲ႔ေလ။
ဒါနဲ႔တကာမေရ အဲဒီေၿမြကုိေခ်ာက္လွန္႔ပစ္ခတ္ဖုိ႔ လုိက္ရွာတာ ဘာမွရွာမရဘူး ၊ဒါနဲ႔ တကာမအိမ္တြင္းက အိုးထဲမွထည္႔ထားတဲ႔တင္လဲခဲေတြေလာက္ ရွိတဲ႔ေက်ာက္ခဲေတြနဲ႔ လွမ္းပစ္ရတာေပါ႔ ၊
(တကာမလည္း နားေထာင္ရင္းပင္ မ်က္လုံးၿပဳးၿပဴးလာေလေတာ႔၏။ )
“ဒါေပမယ္႔ ေၿမြကလမ္းမဖယ္တဲ႔အျပင္ မာန္ျဖီၿပီး ပါးၿပင္ေတာင္ေထာင္ေနလုိက္ေသးဗ်ာ ၊ပါးၿပင္းၾကီးေထာင္ေနလုိက္ပုံမ်ား တကာမအိမ္ ျခင္းေတာင္းထဲက ငါးေျခာက္ျပားၾကီးေလာက္ရွိတယ္ဗ်ိဳ႔ ၊
ဦးဇင္းပစ္လုိက္တဲ႔ ခဲကုိလုိက္ကုိက္ေတာ႔ ေၿမြရဲ႔သြားေတြမ်ား အတုိင္းသားျမင္ရတယ္ ၊တကာမအိမ္ ဆန္အိုးထဲက ဆန္ေတြအတုိင္းပဲ၊
အဲဒီေၿမြကေဒါသထြက္ျပီး ပါးစပ္ကအဆိပ္လူးသြားရည္ေတြထြက္ေနလုိက္ပုံမ်ား တကာမအိမ္ေထာပတ္အိုးထဲက ေထာပတ္ေတြက်လုိ႔” လုိ႔
နင္႔အိမ္အတြင္းမွာ ဘာေတြဘာေတြရွိတာ ငါသိတယ္လုိ႔ သြယ္၀ွုိက္ေၿပာလုိက္ေတာ႔မွ ။ ' 'ဟယ္ ဒီ ဦးျပည္းကတုံးကုိ ငါဘယ္လုိမွ လွည့္ပတ္မရေတာ႔ဘူး''ဟု ဆင္ျခင္၍
“အဲ ဟုတ္ပါ႔ဘုရား အရွင္ဘုရားေၿပာျပမွာ သတိရတယ္ အိမ္မွာ ဆန္ ငါးေျခာက္ ၊ၾကံပုိင္းေတြ ရွိသားဘုရား တပည္႔ေတာ္ဆြမ္းခ်က္တုန္း ခဏေစာင္႔ပါ ”ဟု ဆုိကာ ဆြမ္းခ်က္ကပ္လုိက္ရပါေတာ႔သတဲ႔ ။ဒီလုိ လွူဖြယ္၀တၳဳကုိ ရည္ညႊန္းေျပာဆုိတာကုိ သာမႏၲဇပၸ ဟုေခၚဆုိေၾကာင္း ၀ိသုဒၶိမဂ္မွာ ဖြင္႔ၿပထားပါတယ္။
……………………………….
အခ်ိဳ႔ေသာ အလုိဆုိးရွိသူ ရဟန္းအခ်ိဳ႔သည္လည္း တကာတကာမတုိ႔က ပစၥည္းေလးပါးၿဖင္႔ ဖိတ္မန္လာလွ်င္ အထင္ၾကီးေအာင္ၾကံလွ်က္ ေထာင္ၿမင္ရာစြန္႔သေဘာျဖင္႔-
'ကိေလသာ ၿငိမ္းေအာင္ က်င့္ေသာ ရဟန္းမွာ အဖိုးတန္ေသာ သကၤန္းျဖင့္ အဘယ္ အက်ဳိး ရွိအ့ံနည္း၊ ရဟန္းသည္ သုသာန္မွျဖစ္ေစ အမႈိက္ပံုမွျဖစ္ေစ ေစ်းအနီးမွ ျဖစ္ေစ စုတ္ျပတ္ေဟာင္းရိ အနား မရွိကုန္ေသာ အဝတ္တို႕ကို ေကာက္ယူကာ သကၤန္းျပဳ၍ ဝတ္႐ုံရာ၏၊ ဤသို႔ဝတ္႐ုံျခင္းသည္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္၏။
ရဟန္းမွာ အဖိုးတန္ေသာဆြမ္းျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိအံ့နည္း၊ ရဟန္းသည္ ဆြမ္းခံျခင္းျဖင့္ (ရေသာ) တလုပ္တခဲ ဆြမ္းျဖင့္ အသက္ေမြးျခင္းကို ျပဳရာ၏၊ ဤသို႔ အသက္ေမြးျခင္း သည္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္၏။
ရဟန္းမွာ အဖိုးတန္ေသာေက်ာင္းျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိအံ့နည္း၊ ရဟန္း သည္ သစ္ပင္ေအာက္၌ ေနေလ့ရွိသည္၎, ဟင္းလင္းျပင္အရပ္၌ ေနေလ့ ရွိသည္၎ ျဖစ္ရာ၏၊ ဤသို႔ သစ္ပင္ေအာက္ ဟင္းလင္းျပင္၌ေနျခင္းသည္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္၏။
ရဟန္းမွာ အဖိုးတန္ေသာ ေဆး ပစၥည္းျဖင့္ အဘယ္အက်ဳိး ရွိအံ့နည္း၊ ရဟန္းသည္ ႏြားက်င္ငယ္ေရျဖင့္ေသာ္၎ ဖန္ခါးသီးပိုင္းျဖင့္ေသာ္ ၎၊ ေဆးကိုျပဳရာ၏၊ ဤသို႔ ႏြားက်င္ငယ္ေရ ဖန္ခါးသီးကို ေဆးျပဳ၍ သံုးေဆာင္ျခင္းသည္ သင့္ေလ်ာ္ ေလ်ာက္ပတ္၏'ဟု ေၿပာဆုိကာ ေခါင္းပါးယုတ္ညံ့ေသာ သကၤန္းကို ဝတ္႐ုံ၏၊
ေခါင္းပါးယုတ္ညံ့ေသာ ဆြမ္းကို သံုးေဆာင္၏၊
ေခါင္းပါးယုတ္ညံ့ေသာ ေက်ာင္းကို မွီဝဲ၏၊
ေခါင္းပါးယုတ္ည့ံေသာ ေဆးကို သံုးေဆာင္၏၊
ထိုသို႔ ဟန္ေဆာင္က်င္႔ျပေသာ အလုိဆုိးရွိသူကုိမွ ဆြမ္း ၊သကၤန္း၊ေက်ာင္း၊ေဆးတုိ႔ၿဖင္႔ တုိးကာတုိးကာ လွူဒါန္းမိၾကေတာ႔၏။ ဤတြင္မွ ထုိရဟန္းက -
အကယ္၍ ငါမခ်ီးေၿမွာက္ျငားအံ႔ သင္တုိ႔သည္ ေကာင္းမႈမွ အပျဖစ္ၾကရေခ်ေတာ့မည္၊
ငါ့မွာမူ (သင္တို႔လႉေသာ) ဤပစၥည္းျဖင့္ အလိုမရွိေပ၊ သို႔ေသာ္လည္း သင္တို႔ကိုသာလွ်င္ အစဥ္သနားသျဖင့္ အလႉခံပါ၏'ဟု ဆုိကာ ထုိၿဖစ္ေပၚလာေသာ ေက်ာင္းေကာင္း ၊သကၤန္းေကာင္း၊ဆြမ္းေကာင္း၊ေဆးပစၥည္းေကာင္းမ်ားကုိသာ ေရြးခ်ယ္၍ မက္မက္ေမာေမာ သုံးေဆာင္ခံစားရင္းကမၼ႒ာန္းတရားမွ ေ၀းသြားရပါေတာ႔တယ္။
ဒီေတာ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆုိိတာ လာဘ္လာဘေနာက္လုိက္သြားမိရင္ မိမိတုိ႔ရဲ႔ ေလာဘေဒါသေမာကျငိမ္းေၾကာင္း အက်င္႔လမ္းမွန္မွ ေသြဖီသြားၾကပါလိမ္႔မယ္ ။
ဒါေၾကာင္႔ ပစၥည္းမာတု ဤႏွစ္ခု ဘိကၡဳေသမင္း ဓားႏွစ္စင္းနဲ႔ ခုတ္ထစ္ၿခင္းမခံမိၾကရေစဖုိ႔ ရွာေဖြတင္ၿပေပးလုိက္ရပါတယ္။
……………………………………….
( ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါဦးမည္)
လကၤာအရွင္(မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment