
သေဒၵါ စိေတၱာတုေဇာ ဆုိတဲ႔ သဂၤဟပါဠိအရ အသံကုိတုိက္ရုိက္ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ႔ မ်က္ေမွာက္အေၾကာင္းရင္းကေတာ႔ စိတ္နဲ႔ ဥတုလုိ႔ဆုိပါတယ္။ ေမတၱာေရွ႔ထားေျပာဆုိတဲ႔အခါ၊ေဒါႏွင္႔ေမာႏွင္႔ေျပာဆုိတဲ႔အခါေတြမွာ အသံေနအသံထားေတြေျပာင္းလဲသြားတာလည္း သတိထားမိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ရာသီဥတုေကာင္းတဲ႔အခါ ေဖာက္ျပန္တဲ႔အခါေတြမွာလည္း အသံေတြေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲသြားတာကုိလည္း ၾကဳံဖူးၾကမယ္မဟုတ္ပါလား။
ဒီေနရာမွာ ထုိဥတုသပၸါယမွ်တမွဳ မညီညႊတ္မွဴေတြနဲ႔ၾကဳံေတြ႔ရေအာင္ ၊ သူေတာ္မသူေတာ္ေတြနဲ႔သြားေရာက္ေပါင္းဆုံခြင္႔ရေအာင္က်ေတာ႔ အတိတ္က မိမိစည္းပူးခဲ႔တဲ႔ေကာင္းကံမေကာင္းကံေတြကလည္း အေျခခံအေၾကာင္းတရားတစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနပါလိမ္႔မယ္။
ေခြးငယ္ေလးတစ္ေကာင္ဟာ ပေစၥကဗုဒၶါဆြမ္းခံၾကြရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေရွ႕ေတာ္ေျပးလုပ္ျပီး ေဟာင္လွ်က္ ပုိးေကာင္မႊားေကာင္မ်ားရွင္းလင္းသြားေအာင္ လမ္းရွင္းေပးခဲ႔ပါတယ္။ထုိဘ၀ဆုံးသည္ႏွင္႔ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွာ နတ္သားသြားျဖစ္ျပီး အသံေပးျပီး လမ္းရွင္းေပးခဲ႔တဲ႔ ကုသုိလ္ေၾကာင္႔ပဲ နားရင္းမွာကပ္ျပီး တိုးတုိးညင္သာေျပာလွ်င္ပင္္ ဆယ္႔ေျခာက္ယူဇနာက အတုိင္းသားၾကားရပါသတဲ႔။ပကတိေျပာၾကားတဲ႔အသံဟာ ယူဇနာတစ္ေသာင္းကေန အတုိင္းသားၾကားရပါတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔သူ႔ကုိ ေဃာသကနတ္သားလုိ႔ေခၚၾကပါတယ္..တဲ႔။
နတ္ျပည္ကစုေတျပန္ေတာ႔ ျပည္႔တန္ဆာမ၀မ္းမွာပဋိသေႏၶေနခဲ႔ရျပန္တယ္။သားေလးေမြးလို႔မလုိခ်င္ပဲ အမွိဳက္ပုံမွာသြားစြန္႔ပစ္ပါသတဲ႔ ဒါေပမယ္႔ေခြးေလးဘ၀တုန္းက အသံေပးျပီးလမ္းရွင္းေပးခဲ႔တဲ႔ကုသုိလ္ကံေၾကာင္႔ အသံၾသဇာၾကီးမားတဲ႔ ကေလးတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ႔ျပန္ပါတယ္။အမွုိက္ပုံမွာက်က္စားတဲ႔ေခြးေတြက်ီးေတြ တစ္ေကာင္မွအနားမသီရဲဘူးျဖစ္ေနပါတယ္။ အနားကပ္လာလုိက္ကေလးေလးငိုသံေၾကာင္႔ လန္႔ေျပးလုိက္ျဖစ္ေနတာေပါ႔။ေနာက္ဆုံးမွာ ေဃာသကသူေ႒းဆုိတာျဖစ္လာခဲ႔ရပါသတဲ႔။
ဒါကေတာ႔ဓမၼပဒ အ႒ကထာ အပၸမာဒ၀ဂ္ သမာ၀တီ၀တၳဳလာ မာ၀တီရဲ႔ဖခင္သူေ႒းၾကီးအေၾကာင္းဖြင္႔ဆုိရာမွာ ေတြ႔႕ရတာပါ။
ဒီေတာ႔အသံၾသဇာနဲ႔ျပည္႔စုံျခင္းဟာလည္း အသံနဲ႔ပတ္သက္ျပီး လွဴခဲ႔တဲ႔ေရွးေကာင္းမွုတစ္ခုခုဆည္းပူးခဲ႔လုိ႔ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္
ဒါ႔ေၾကာင္႔ သံၾသဇာတိကၠမ ျပည္႔စုံဖုိ႔ ေၾကးစည္၊ေခါင္းေလာင္းလွဴရတယ္လုိ႔ ေျပာစမွတ္တစ္ခုရွိေနတာျဖစ္ပါတယ္။
က်ြႏု္ပ္တုိ႔ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ မလွဴဘူးသည္႔အလွဴဒါနမရွိေအာင္ လွဴဒါန္းေတာ္မူခဲ႔တာေၾကာင္႔လည္း အသံၾသဇာတိကၠမနဲ႔ျပည္႔စုံေတာ္မူခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္
ဘုရားရွင္ေတာ္၏အသံေတာ္သည္လည္း -
၁။ ၀ိသ႒ - သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္း ၊
၂။ မဥၹဴ - သာယာျခင္း ၊
၃။ ၀ိေညယ် - သိလြယ္ျခင္း ၊
၄။ သ၀နီယ - နာျခင္ဖြယ္ရွိျခင္း ၊
၅။ ဗိႏၵဴ - တလုံးတစည္းထည္း ရွိျခင္း ၊
၆။ အ၀ိသာရီ - ပရိသတ္အျပင္သုိ႔ ျပန္႔မထြက္ျခင္း ၊
၇။ ဂမၻီရ - နက္နဲျခင္း ၊
၈။ နိႏၷာဒိ - ပဲ့တင္ထပ္ျခင္း ဆုိတဲ႔ ေကာင္းျမတ္တဲ႔ဂုဏ္အဂၤါ (၈)ပါးႏွင္႔ျပည္႔စုံပါသတဲ႔။
အသံၾသဇာကုိ နားေထာင္လုိက္ရုံနဲ႔ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ သာယာႏွစ္လိုဖြယ္ရွိသလား။ အမ်ားယုံၾကည္လက္ခံႏုိင္တဲ႔ ေခါင္းေဆာင္အရည္အခ်င္းရွိသူတစ္ေယာက္လား။ ပညာတတ္လား။ အသိညာဏ္ႏုံ႔နည္းေနသူလား။ သူဆင္းရဲမ်ိဳးရုိးျဖစ္မလား။သူေ႒းသူၾကြယ္မ်ိဳးရုိးလားဆုိတာကုိလည္း ပညာညာဏ္ၾကီးသူတုိ႔အဖုိ႔ ခန္႔မွန္းသုံးသပ္ ဆုံးျဖတ္ႏုိင္ၾကတဲ႔သေဘာရွိပါတယ္။
အသံၾသဇာႏွင္႔ျပည္႔စုံေသာ ကုမ႓ေဃာသကသူေ႒းအေၾကာင္း
ကုမၻေဃာသကဆုိတာကေတာ႔ ပေစၥကဗုဒၶါကုိလမ္းရွင္းျပီးေဟာင္ေပးခဲ႔တဲ႔ေခြးေလးကျဖစ္လာတဲ႔ သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီးရဲ႔ဖခင္ သူေ႒းၾကီးေဃာသကမဟုတ္ဘူးေနာ္ ေနာက္ေဃာသကတစ္ေယာက္လုိ႔မွတ္ထားဦး ။ ဓမၼပဒအ႒ကထာ အပၸမာဒ၀ဂ္မွာလာတဲ႔၀တၳဳပါ။ သူက ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔ေတာ္ၾကီးမွာ နိဗၺာန္ေဆာ္လုပ္ေနတဲ႔ ဆင္းရဲသားေယာင္ေဆာင္ေနတဲ႔ သူေ႒းတစ္ဦးပါ။ ဒါေပမယ္႔သူ႔ေခတ္သူ႔အေျခေနအရ သုိသုိသိပ္သိပ္လွူပ္ရွားေနထိုိင္ေနရတဲ႔သေဘာပါ။
သူငယ္စဥ္ကေလးဘ၀အခ်ိန္မွာ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႕ၾကီးမွာ ထူးဆန္တဲ႔ကပ္ေရာဂါတစ္မ်ိဳးျဖစ္ပြားလာပါေတာ႔တယ္။ ပုလိပ္ေရာဂါ ၊ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြး၊ဆားေရာဂါတုိ႔လုိပါပဲ တိရစၦာန္ေတြမွာစတင္ျဖစ္ပြားျပီး လူေတြဆီထိကူးစက္လာပါတယ္။ ပထမဦးဆုံး ယင္ေကာင္ေတြကေန အစားအစာမ်ားကုိနားရာမွ ေရာဂါပုိးမႊားမ်ားပါလာျပီး ထုိကပ္ေရာဂါစခဲ႔တယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ က်ြဲႏြားတိရစၦာန္ေတြအရင္ဆုံးေသဆုံးျပီးမွ အလုပ္ၾကမ္းမ်ားလုပ္ၾကရတဲ႔ က်ြန္အမွဳလုပ္ေယာက္်ားမ်ားထိပါကူးစက္လာပါတယ္။ ယင္းေရာဂါမွာ ကုသစရာေဆးကလည္းမရွိၾကေတာ႔ တစတစကူးစက္ျပန္႔ပြားလာရာ အိမ္ရွင္လယ္ရွင္သူေ႒းမိသားစုမ်ားပါ မိသားစုလုံးအမ်ိဳးျပဳတ္ေသဆုံးၾကရတာမ်ားပါသတဲ႔။
ေဃာသကေလးရဲ႕အိမ္မွာလည္း ထုိကပ္ေရာဂါၾကီးကူးစက္ျဖစ္ပြားလာရာ အထိမ္းေတာ္မ်ား အမွုလုပ္မ်ားသာမက သူေ႒းၾကီးဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔ပါ ေရာဂါကူးစက္ခံလုိက္ၾကရပါတယ္။ ေရာဂါမျဖစ္ေသးတဲ႔ အိမ္မွဳလုပ္သမားမ်ားလည္းေရာဂါမကူးမီ အိမ္ကေနထြက္ေျပးၾကပါေတာ႔တယ္။
သူေ႒းၾကီးပါေသဆုံးသြားတဲ႔အခါ ေသရေတာ႔မွာကုိသိလုိက္ရတဲ႔ေဃာသကရဲ႔မိခင္ၾကီးက သားေတာ္ေမာင္ ေဃာသကကုိအနားေခၚျပီး
“သားငယ္ေလး ေမေမတုိ႔မွာ အေမြဆက္ခံရမယ္႔သူဆုိလုိ႔ မင္းတစ္ေယာက္ထဲရွိတယ္။ အခုအေမ႔မွာလည္း ကပ္ေရာဂါၾကီးျဖစ္လာျပီ၊ေမေမတုိ႔ေျမၾကီးထဲမွာျမွုပ္ထားတဲ႔ရတနာေတြ ကုေဋေလးဆယ္ ရွိတယ္။ဒီလုိဒီလုိအမွတ္အသားေတြနဲ႔ျမွဳပ္ထားခဲ႔တယ္။
အေမမ်က္စိမွိတ္တာနဲ႔ လူဆုိးလူမုိက္ေတြက အိမ္တြင္းပစၥည္းေတြလာယူၾကလိမ္႔မယ္။ သားေလးကုိလည္းသူတုိ႔ကရုိက္ႏွက္ျပီး ေျမေအာက္မွာျမွဳပ္ႏွံထားတဲ႔ရတနာေတြကုိျပခုိင္းမွာ ။ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္၊သတ္ျဖတ္ၾကလိမ္႔မယ္သား။သားေလး လူဆုိးလူယုတ္ေတြလက္ကလြတ္ေအာင္သာ
ခုထဲကထြက္ေျပးေရွာင္ပုန္းေနပါ။ အားလုံးေအးေဆးျပီး ေဘးကင္းတဲ႔အခါက်မွ လူသူမသိေအာင္လာေရာက္ေဖာ္ယူျပီး ရင္းႏွီးလုပ္ကုိင္စား ငါ႔သား”ဟုမွာၾကားကာ ဆုံးပါးသြားပါေတာ႔တယ္။
ဒီတင္ အားကုိးရာမဲ႔ျဖစ္ေနျပီျဖစ္တဲ႔ေဃာသကလည္း အျခားသူမ်ားမသိခင္မွာ အျခားတစ္ျမိဳ႔သုိ႔ထြက္ေျပးကာ ျဖစ္သလုိအသက္ေမြးေနထုိင္ရတာေပါ႔။
ေနာက္အရြယ္ေလးလည္းအနည္းငယ္ရျပီး ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိစိမံခန္႔ခြဲႏုိင္တဲ႔အရြယ္ေရာက္လာမွ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔သုိ႔ျပန္လာခဲ႔ျပီး မိခင္ၾကီးေျပာတဲ႔လ်ိဳ႕၀ွက္အမွတ္အသားအတုိင္း တူးေဖာ္ၾကည္႔ရာ ရတနာပစၥည္းမ်ားမွာ ေျခရာလက္ရာမပ်က္ရွိေနတာကုိေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ သူစဥ္းစားလုိက္တယ္။ ငါ႔ကုိလည္းဘယ္သူကမွ သူေ႒းသားမွန္းမသိၾကေတာ႔ဘူး။ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းရတနာေတြေဖာ္ျပီး ထုခြဲေရာင္းခ်ရင္ သူခုိးထင္ကာ ေခၚယူစစ္ေဆးမယ္ ထုေထာင္းရုိက္ႏွက္ခံရမွာ မင္းဘ႑ာအျဖစ္အသိမ္းခံရမွာဧကံပဲ။ဒီေတာ႔ အရင္ဆုံးအိမ္ရာအတည္တက်ျဖစ္ေအာင္ ။လူအမ်ားယုံၾကည္မွူရလာေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ျပီးမွ ေျဖးေျဖးခ်င္းရတနာေတြေဖာ္ယူသုံးစြဲေတာ႔မယ္ဟု ျပန္လည္သုိ၀ွက္ျမွဳပ္ႏွံထားလုိက္ျပီး ရာဇျဂိဳလ္ျမိဳ႔ထဲအလုပ္လုိက္ရွာရာမွာ နိဗၺာန္ေဆာ္ သုိ႔မဟုတ္ ရြာေဆာ္လုပ္ခြင္႔ရပါသတဲ႔။
မနက္အရုဏ္တက္သည္ႏွင္႔ ဘြေႏၱာ-သပၸဳရိသအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၊ နံနက္အရုဏ္တက္ျပီျဖစ္ပါသျဖင္႔ အိပ္ယာမွထၾကပါကုန္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း ဘုရားရွင္ႏွင္႔သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းမ်ား ခ်က္ျပဳပ္ၾကပါကုန္၊
အမ်ိဳးသားမ်ားလည္း လယ္ေတာယာေတာသုိ႔ သြားၾကပါကုန္စသည္ျဖင္႔ လုိက္လံႏွိဳးေဆာ္ရတဲ႔ အႏွိဳးေတာ္ေပါ႔။ဟုတ္တယ္ေလ ေရွးေခတ္မွာက နာရီေတြႏွိဳးစက္ေတြမရွိၾကေသးေတာ႔ အခ်ိန္မွန္အိပ္ယာထႏုိင္ၾကဖုိ႔ အႏွိဳးေတာ္ထားၾကရတာေပါ႔။
ေလာစပီကာေတြဘာေတြလည္းမရွိေသးေတာ႔ အသံေကာင္းျပီး ခ်ိဳသာတဲ႔ေဃာသကကုိပဲ တာ၀န္ေပးလုိက္ၾကပါသတဲ႔။
ဒီလုိေန႔စဥ္ေဃာသကၾကီးလုိက္လံႏွိဳးေဆာ္တဲ႔အသံကုိ မင္းနန္းေတာ္ကဗိမၺိသာရမင္းၾကီးစက္ေတာ္ေပၚကေန အတုိင္းသားၾကားေနရပါသတဲ႔။ မင္းၾကိးလည္းအလြန္ထူးဆန္းအံ႔ၾသေနတာေပါ႔၊ ဒီေလာက္အေ၀းၾကီးကေတာင္ အိပ္ယာထဖုိ႔လုိက္လံႏွုိးေဆာ္သံဟာ ပီျပင္ရွင္းစြာၾကားေနရတယ္။ ဒါ႔ထက္ထူးျခားတာက အေျပာအဆုိ ေလယူေလသိမ္းကလည္း အထက္တန္းစား သူေ႒းသူၾကြယ္မ်ဳိးေတြေျပာဆုိသုံးႏွုံးသလုိ ထိးဟန္နန္းဟန္ဆန္ေနတာကုိလည္း သတိထားမိတယ္။ ေနာက္ျပီး ၀ိရိယေကာင္းျပီးအခ်ိန္မွန္မွန္ လုိက္လံႏွိဳးေဆာ္ေပးေနတဲ႔ တာ၀န္ေက်ပြန္မွဳကုိလည္း သေဘာက်ေနမိတယ္။
မင္းၾကီးစိတ္ထဲမွာ “ငါ႔နန္းေတာ္ကအႏွိဳးေတာ္ထက္ ဒီနိဗၺာန္ေဆာ္ကမွပုိျပီးသာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ရွိေသးတယ္။ဒီလူၾကည္႔ရတာလည္း ဆင္းရဲသားလူတန္းစားကမျဖစ္ႏုိင္ဘူး”ဆုိျပီး စဥ္းစားသုံးသပ္မိလုိက္တယ္တဲ႔။
ဒါနဲ႔မင္းၾကိးလည္း ေဃာသကရြာေဆာ္ရဲ႔ မူလဇစ္ျမစ္ကုိရေအာက္လုိက္မယ္ဆုိျပီး ေထာက္လွမ္းေရးႏွစ္ေယာက္လႊတ္လုိက္တာေပါ႔။
ေထာက္လွမ္းေရးဆုိလုိ႔လည္း စစ္သားရင္႔မာၾကီးေတြထင္မေနလုိက္ပါနဲ႔ဦး နန္းတြင္းကလွပ်ိဳျဖဴတစ္ဦးနဲ႔အထိန္းေတာ္ၾကီးတုိ႔ကုိ ခရီးသြား သားအမိဟန္ေဆာင္ေစျပီး ေဃာသကေနတဲ႔အိမ္ကုိသြားေရာက္တည္းခုိခြင္႔ေတာင္းၾကပါသတဲ႔။
ေဃာသကကလည္း အတန္တန္ျငင္းတာေပါ႔။ လုံး၀လုံး၀မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ၊သူကုိယ္တုိင္ပင္ ျဖစ္သလုိေနထုိင္ျပီး ျဖစ္သလုိစားေသာက္ေနရေၾကာင္းေပါ႔။
ဒါေပမယ္႔ အေျပာအဆုိယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ျပီး စကားပရိယာယ္က်ြမ္းက်င္တဲ႔အထိန္းေတာ္ၾကီးေၾကာင္႔ေရာ ။အလြန္ေခ်ာေမာလွပတဲ႔ လွပ်ိဳျဖဴေလးဒုကၡေရာက္ေနရွာမွာ အားနာလုိ႔ေရာ သူ႔အိမ္မွာတစ္ညတာတည္းခုိဖုိ႔ရာ လက္ခံလုိက္တာေပါ႔။
ညေနခင္းထမင္းစားခ်ိန္လည္းေရာက္ေရာ ေကာင္းေပ႔မြန္ေပ႔ဟင္းလ်ာမ်ိဳးေတြခ်က္ျပီး ေဃာသကစိတ္ကုိေပ်ာ႔ေျပာင္းႏူးညံ႔ေစျပီး ခရီးပမ္းလာၾက၍ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ရက္သုံးရက္ေလာက္ေနပါရေစဟု ခြင္႔ေတာင္းေနၾကျပန္သျဖင္႔ ဆက္လက္တည္းခုိေနထုိင္ခြင္႔ေပးလုိက္ရျပန္တယ္။
ဒီလိုႏွစ္ရက္သုံးရက္တည္းခုိေနခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ အလြန္ေခ်ာေမာလွပတဲ႔ လွပ်ိဳျဖဴေလးကလည္းဆြဲေဆာင္ တစ္ေကာင္ၾကြက္ျဖစ္ျပီး ေမတၱာငတ္ေနတဲ႔ သူေ႒းသားေဃာသကကလည္း ျမင္ျမင္ခ်င္း မာယာညႊတ္ကြင္းမိေနခဲ႔တဲ႔သူဆုိေတာ႔ တစ္ညမွာနန္းတြင္းသူေလးနဲ႔ က်ဴးလြန္မိၾကျပီး အိမ္ယာေထာင္ကာ အတူေနလုိက္ၾကေတာ႔တာေပါ႔။
ေဃာသကကေတာ႔ ထုိနန္းတြင္းသူႏွစ္ေယာက္တုိ႔အၾကံကုိမသိေတာ႔ သံသယမရွိဘူးေပါ႔ ။ဒါေပမယ္႔ နန္းတြင္းသူလွ်ဳိႏွစ္ေယာက္ကေတာ႔ ေဃာသကရဲ႔အတြင္းဥစၥာမည္၍မည္မွ်ရွိမယ္ဆုိိတာကုိသာ သိဖုိ႔အေရးၾကိဳးစားအားထုတ္ေနၾကတာပါ။ ဒီလုိနဲ႔ ရက္မ်ားမၾကာမီအတြင္းမွာ ေဃာသကတုိ႔ေနထုိင္ရာလမ္းအတြင္းမွာ ပြဲသဘင္ၾကီးလုပ္ဖုိ႔ မင္းအမိန္႔နဲ႔ လုိက္လံျပီး ေငြ ေကာက္ေစပါတယ္။ တစ္အိမ္ေထာင္လွ်င္ မည္၍မည္မွ် မျဖစ္မေန ထည္႔၀င္ရမည္ေပါ႔။
ဒီတင္ေဃာသကကုိ သားအမိႏွစ္ေယာက္က အသျပာရွာေပးဖုိ႔ရန္ ပူဆာၾကတာေပါ႔။အျခားအိမ္ေတြက မည္ေရြ႔မည္မွ်ထည္႔ျပီးျပီ ၊အိမ္ေထာင္ဦးစီးလုပ္ျပီး ဒီေငြေလးမွျဖစ္ေအာင္ရွာမေပးႏုိင္ဘူးလားစသျဖင္႔။
ဒီတင္ ေဃာသကလည္းၾကံရာမရ သူ႔မိဘမ်ားျမွဳပ္ႏွံထားတဲ႔အသျပာေငြမ်ားထဲမွာ အနည္းငယ္ကုိတူးေဖာ္ယူလာျပီး နန္းတြင္းသူႏွစ္ေယာက္ေပးလုိက္မိတယ္။ ဒီဖုန္မ်ားမွိဳမ်ားတက္ေနတဲ႔ေငြအသျပာကုိရသည္ႏွင္႔ မင္းၾကီးထံခ်က္ခ်င္းပုိ႔ေပးလုိက္ၾကတာေပါ႔။
ဒီအခါမွ သက္ေသေငြေၾကးတုိ႔ကုိရရွိျပီျဖစ္၍ ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးက ေဃာသကကုိဆင္႔ေခၚေစကာ
“ေမာင္မင္း၊ ေငြေၾကးအသျပာတုိ႔ရွိပါလွ်က္ အဘယ္ေၾကာင္႔ ငါဘုရင္ကုိ အခြန္မဆက္သလုိ၍ လိမ္ညာလွည္႔ျဖားကာ ဖုံးကြယ္သုံးစြဲေနရပါသလဲ”ဟု ေမးျမန္းလုိက္ပါတယ္။
ေဃာသကလည္း လန္႔သြားေပမယ္႔ ဟန္ကုိယ္႔ဖုိ႔လုပ္ကာ “အရွင္မင္းၾကီး က်ြန္ေတာ္မ်ိဳးမွာ ေငြေၾကးအသျပာမရွိလုိ႔ အႏွိဳးေတာ္အလုပ္လုပ္ကုိင္အသက္ေမြးေနရပါတယ္။တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွမရွိပါ”
ဟုေလွ်ာက္ထားလုိက္ရာ-ဗိမၺိသာရမင္းၾကီးက သူ႔မိဘမ်ားျမွဳပ္ႏွံထားရာမွထုတ္ယူလာခဲ႔ေသာ ေရွးေဟာင္းေငြအသျပာမ်ားကုိသူ႔ေရွ႕ေမွာက္သုိ႔ပစ္ခ်လုိက္ပါေတာ႔တယ္။ ဒီေတာ႔မွ ေဃာသကအရာရာကုိသေဘာေပါက္သြားပါေတာ႔တယ္။သူ႔အိမ္သုိ႔လာေရာက္တည္းခုိေနေသာ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ကုိလည္း မင္းၾကီးကပင္လႊတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္သြားတာေပါ႔။
ဖုံးကြယ္မရလွသည္႔ေနာက္ဆုံးတြင္ သူ႔ဘ၀ဖာတ္စုံကုိ မင္းၾကီးအားသံေတာ္ဦးတင္လုိက္ရာ မင္းၾကီးလည္း ထုိရတနာေရႊေငြမ်ားကုိသြားေရာက္သယ္ေဆာင္ေစျပီး ေဃာသကအိမ္သုိ႔ပုိ႔ေစကာ သူေ႒းရာထူးေပးလုိက္ပါေတာ႔တယ္။
ထုိ႔ေနာက္ ေဃာသကသူေ႒းကုိ ဘုရားရွင္ထံေခၚသြားကာ “အရွင္ဘုရား ဤသူငယ္ဟာ အလြန္ပညာၾကီးလွပါတယ္ဘုရား၊ ကုေဋေလးဆယ္မွ်ေသာပစၥည္းဥစၥာေတြပုိင္ဆုိင္တာေတာင္မွ ဓနမာန္မတက္ပဲ မည္သူမွ်မသိေအာင္ သုိသိပ္စြာသုံးစြဲျပီး သူတစ္ပါးအခစားအမွဳျဖင္႔အသက္ေမြးေနသူျဖစ္ပါတယ္ ”လုိ႔ေလွ်ာက္ထားလုိက္ပါတယ္။
ဒီတင္ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ကလည္း “”
“မင္းၾကီး ထၾကြလုံ႔လ၀ီရိယရွိေသာ ၊ သတိတရားလက္ကုိင္ထားျပီး ကုိယ္အမွဴႏွုတ္အမွဴ စိတ္အမွူတုိ႔မွာ ညစ္ေၾကးမတင္ျဖဴစင္ေအာင္ က်င္႔သုံးေနထုိင္ေသာ အရာရာမွာစူးစမ္း၍ျပဳေလ့ရွိေသာ စိတ္အလုိမလုိက္ေသာ တရားသျဖင့္ အသက္ေမြးသူ သူေတာ္ေကာင္းအား အေႁခြအရံ အေက်ာ္အေစာသည္ တစ္ေန႔တစ္ျခား တိုးပြားစီပင္၏”
လုိ႔ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္ရာ မင္းၾကီးေဘးမွာထုိင္လွ်က္ တရားနာယူေနေသာ ေဃာသကစိတ္အစဥ္မွာ ဘုရားတရားေတာ္အေပၚမွာယုံၾကည္စိတ္။ဘုရားရွင္ႏွင္႔သူ၏ေနာက္လုိက္မ်ားကုိလည္းၾကည္ညိဳစိတ္ေတြတဖြားဖြားျဖစ္လာပါေတာ႔တယ္။
ဤေန႔ဤအခ်ိန္ကစျပီး ကံသုံးပါးကုိစင္ၾကယ္ေအာင္အသက္နဲ႔လဲေစာင္႔ထိန္းသြားေတာ႔မယ္ ။သမၼာအာဖိ၀က်က် စီးပြားဥစၥာတုိ႔ကုိရွာေဖြျပီး ဘ၀ကုိအေမွာင္တြင္းမွထုတ္ေဆာင္ႏုိင္ေအာင္
ဘုရားေပးတဲ႔အဆုံးအမနဲ႔အညီ ၾကိဳးစားေတာ႔မယ္”ဟုယတိျပတ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လုိက္ပါေတာ႔တယ္။
ထုိတရားေတာ္ကုိနာယူျပီးသည္ႏွင္႔ အပါယ္တံခါးပိတ္ကာ ေသာတာပန္ အရိယာ ဥပါသကာတစ္ဦးျဖစ္သြားပါေတာ႔တယ္။
ဒီကုမၻေဃာသကသူေ႒းသားဟာ မိမိပုိင္ဆုိင္တဲ႔စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကုိ အခြင္႔အခါအားေလ်ာ္စြာ မည္သည္႔မည္ပုံသုံးစြဲရမည္ကုိ သိရွိနားလည္ေသာေၾကာင္႔သာ ။အက်ိဳးရွိအက်ိဳးမဲ႔ကုိ ေသခ်ာဃနခြဲျခားသိလုိ႔သာ မိဘအေမြအႏွစ္မ်ားကုိဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ႏုိင္ခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ထြန္းေအာင္ တရားဓမၼနဲ႔အညီက်င္႔သုံးေနထုိင္လုိၾကသူမ်ားအဖုိ႔ ဘုရားရွင္ညႊန္ၾကားခ်မွတ္ထားတဲ႔ ၾကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္းနည္းလမ္းေလးကလည္း အလြန္အင္မတန္မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းလွပါေတာ႔တယ္။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေမတၱာသုတ္ေတာ္၏ အတၳကုသလ-အက်ိဳးစီးပြား၌လိမၼာက်ြမ္းက်င္သူ ဟူေသာပုဒ္၏အဖြင္႔မွာ သာဓကထုတ္ကာ တင္ျပေပးလုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ကရဏီယမတၳကုသေလနအဖြင္႔မွ အတၳကုသလအဓိပၸါယ္ႏွင္႔ မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ားကုိလည္း
ေနာက္ပုိ႔စ္မွာ ဆက္လက္တင္ျပေပးပါဦးမယ္။
ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔….
အရွင္၀ိမလာလကၤာရ-မုံရြာ
No comments:
Post a Comment