
ေမတၱာသုတ္အစဂါထာမွာ “ယႏၱသႏၱံပဒံ အဘိသမစၥ ၊သေကၠာ” ဆုိတာကေတာ႔ ေရွးပုိ႔စ္မ်ားမွာေဖာ္ျပခဲ႔သလုိ ‘ကိေလသာခပ္သိမ္းေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာတဲ႔ နိဗၺာန္ကုိမ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ျခင္းသည္သာ အျမင္႔ျမတ္ဆုံးအက်ိဳးစီးပြားျဖစ္တယ္’ လုိ႔ နားလည္သေဘာေပါက္သြားျပီး ထုိနိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိအလုိရွိေနတဲ႔ အက်ဳိးစီးပြါး၌ လိမၼာေသာသူသည္ ဤဆိုလတၱံ႕ေသာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းစည္းကမ္းတုိ႔ကုိ ျပဳက်င္ရမယ္။ကုိယ္ႏွင္႔အသက္ကုိပင္ မငဲ႔ကြက္ဘဲ အသက္ေသလွ်င္ေသ မေသလွ်င္တရားရဟု ဇြဲနပဲၾကီးၾကီးျဖင္႔ က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏုိင္စြမ္းရွိရမယ္လုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူလုိက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ က်င္႔စဥ္တရားမ်ားကုိ က်င္႔ၾကံအားထုတ္ျခင္းငွါ စြမ္းႏုိင္ခဲ႔ၾကသူမ်ားႏွင္႔ မစြမ္းႏုိင္ခဲ႔ၾကသူမ်ားကုိ အဂၤုတၳိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ သတၱကနိပါတ္၊အဂၢိခေႏၶာပမသုတ္မွာလာတဲ႔ျဖစ္ရပ္ကေလးကုိ ထုတ္ႏွုတ္တင္ျပေပးခ်င္ပါေသးတယ္။
………………………………………………….
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာရဟန္းေတာ္တုိ႔ႏွင္႔အတူ ေဒသစာရီႂကြေတာ္မူရင္း
တဟုန္းဟုန္ေတာက္ေလာင္ေနတဲ႔ မီးပုံၾကီးကုိျမင္ေတာ္မူရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ မီးပုံၾကီးနဲ႔ ဥပမာေပးကာ တရားေဟာၾကားေတာ္မူလုိ၍ သစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္ေအာက္သုိ႔ ၀င္ေရာက္သီတင္းသုံးေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။ရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း ဘုရားရွင္
တရားေဟာၾကားေတာ္မူမည္ကုိ သိရွိၾကျပီး ဘုရားရွင္အပါးခ်ဥ္းကပ္ကာ ထုိင္လုိက္ၾကပါတယ္။
အားလုံးေနရာအသီးသီးယူျပီးၾကသည္ႏွင္႔ ဘုရားရွင္က “ခ်စ္သားတုိ႔ ဟုိမလွမ္းမကမ္းက မီးပုံၾကီးကုိ ေတြ႕ၾကသလား…လုိ႔ ေမးျမန္းေတာ္မူလုိက္ရာ ရဟန္းေတာ္ အားလုံးကလည္း ေတြ႔ျမင္ၾကပါတယ္ဘုရား..လုိ႔ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားလုိက္ၾကပါတယ္။
ဒါဆုိခ်စ္သားတုိ႔႔ အလြန္ေခ်ာေမာလွပတဲ႔ မိန္းမပ်ိဳေလးတစ္ေယာက္ကုိေပြ႔ဖက္ရတာနဲ႔ အဲဒီမီးပုံၾကီးကုိေပြ႔ဖက္ရတာ ဘယ္သင္းကေကာင္းမလဲလုိ႔ အကဲစမ္းျပီး ေမးျမန္းေတာ္မူလုိက္ရာ ။ရဟန္းေတာ္အားလုံး အေျဖရၾကပ္သြားၾကပါတယ္။ မီးပုံၾကီးဖက္ရတာက ပုိေကာင္းပါလိမ္႔မယ္ဘုရားလုိ႔လည္း တစ္ပါးမွ ထမေလွ်ာက္ရဲဘူးေလ။ ဒါဆုိ တကယ္လုပ္ျပစမ္းပါလုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ရင္ဒုကၡ၊ ေနာက္ျပီး အမ်ိဳးသမီးေလးကစိတ္ခ်မ္းသာသေလာက္ မီးဆုိတာက ကပ္လာသမွ်ေလာင္က်ြမ္း၀ါးျမိဳပစ္မွာမလား။ ေနာက္ျပီး ဘုရားရွင္ဆုိတာ မွန္ကန္စြာေလွ်ာက္ထားတဲ႔ သစၥာစကားကုိသာႏွစ္သက္ေတာ္မူတာ။
ဒါနဲ႔ရဟန္းေတာ္တစ္ခ်ိဳ႕က မွန္တာေျပာသစၥာကြာဆုိျပီး “အမ်ိဳးသမီးေလးကုိေပြ႔ဖက္ရတာက ပုိေကာင္းျမတ္ပါတယ္ဘုရား…”လုိ႔ေျဖလုိက္ၾကပါတယ္။
ထုိအခါ ဘုရားရွင္က “မဟုတ္ေသးဘူး ခ်စ္သားတုိ႔ မီးပုံၾကီးကုိသြားေပြ႔ဖက္လုိက္လုိ႔ မီးေလာင္ျမိဳက္ေသဆုံးရရင္ တစ္ဘ၀ပဲခံရမယ္။ ရဟန္းသီလမပ်က္စီးမယုတ္ေလ်ာ႔တာေၾကာင္႔
အပါယ္ဆင္းရဲမခံစားရပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ မိန္းမပ်ိဳေလးကုိ သြားထိမိကုိင္မိ သာယာမိလွ်င္ေတာ႔ ကိေလသာအပူမီးေတြသံသရာထိေလာင္ခံရႏုိင္တယ္။ မိမိတုိ႔က်င္႔သုံးေနတဲ႔ရဟန္း၀ိနည္းမ်ားလည္း ပ်က္စီးသြားေတာ႔မယ္။
မိမိကုိယ္ကုိ ရဟန္းတစ္ပါးလုိ႔အမ်ားသိေအာင္ ၀န္ခံထားျပီးမွ ထုိကာမခ်မ္းသာခံစားလုိတဲ႔ အလုိဆုိးေတြကိန္းေအာင္းေနမယ္ဆုိရင္ ၊
ကိေလသာအလုိလုိက္ကာ ယုတ္မာညစ္ႏြမ္းတဲ႔မေကာင္းမွဳေတြကုိ က်ဳးလြန္မိျပီးကာမွ လူမသိေအာင္ဖုံးဖိေနဦးမယ္ဆုိရင္၊
ျမင္႔ျမတ္တဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြကုိ ျပည္႔စုံျဖဴစင္ေအာင္မက်င္႔ႏုိင္ပါပဲလွ်က္ သီလျဖဴစင္သူ အျခားရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင္႔ေရာေယာင္ကာ မိမိကုိယ္ကုိ သူေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္အျဖစ္ ၀န္ခံေျပာဆုိေနၾကဦးမယ္ဆုိရင္ အတြင္းပုပ္ေနတဲ႔ေယာက္သြားပုပ္ကဲ႔သုိ႔ စက္စုပ္ဖြယ္ျဖစ္ေပလိမ္႔မယ္ခ်စ္သားတုိ႔”
လုိ႔ေဟာေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။
……………………………………
ထုိသုိ႔ေဟာၾကားလုိက္ေသာအခါ က်င္႔၀တ္ကုိလုိက္နာျပဳက်င္႔ျခင္းငွါစြမ္းႏုိင္သူတုိ႔က ငါတုိ႔သည္ အဖဘုရားရဲ႕၀ိနည္းေတာ္ကုိသာအသက္နဲ႔လဲျပီး မိမိကုိယ္ကုိသာ ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္သြားမယ္။
သာသနာနဲ႔မအပ္စပ္တဲ႔ အမ်ိဳးသမီးဆုိတဲ႔၀ိသဘာဂအာရုံမွာ စိတ္ျဖင္႔ပင္မျပစ္မွားမိေစရဘူး”လုိ႔
သႏၵိ႒ာန္ခ်လုိက္ၾကပါသတဲ႔။
ဒါေပမယ္႔ ၀ိနည္းတရားေတြကုိေလ်ာ႔ေလ်ာ႔ေပါ႔ေပါ႔သေဘာထားကာ စိတ္အလုိလိုက္မိခဲ႔ၾကတဲ႔ရဟန္းေတာ္မ်ားခမ်ာ ေနာင္တၾကီးစြာရသြားၾကရပါသတဲ႔။
“ဟာသြားျပီ ကိေလသာကုိအႏုိင္တုိက္ဖုိ႔ သာသနာ႔ေဘာင္ရဟန္းျပဳလာကာမွ ကိေလသာစစ္သည္တုိ႔ရဲ႔ပူးသတ္ျခင္းခံလုိက္ရျပီ”တဲ႔ေလ။
………………………………………..
ထုိ႔ေနာက္ ဘုရားရွင္က ဆက္လက္ျပီး “ခ်စ္သားတုိ႔ သားေရလြန္းၾကိဳးျဖင္႔ မိမိေျခသလုံးေတြကုိ အရုိးထိပါျပတ္ေအာင္ တုိက္ျဖတ္ပစ္ျခင္းနဲ႔ လူဒါယကာတုိ႔ အရွိခုိးခံရျခင္း ဘယ္သင္းကေကာင္းျမတ္သလဲ”လုိ႔ ေမးျမန္းေတာ္မူျပန္ရာ ၊ရဟန္းေတာ္မ်ားက
“အရွိခုိးခံရျခင္းက ေကာင္းျမတ္ပါတယ္”လုိ႔ေျဖၾကားၾကျပန္ပါတယ္။
ဒါေပမယ္႔ ဘုရားရွင္က “သီလမရွိပဲ သီလ၀ႏၱဟန္ေဆာင္ကာ အဖူးေျမွာ္ခံေနျခင္းကား အပါယ္သြားရာလမ္းေၾကာင္းၾကိးျဖစ္တယ္ ၊ဒါ႔ေၾကာင္႔ဒုႆီလအဖုိ႔ အရွိခုိးခံျခင္းထက္ သားေရလြန္းၾကိဳးနဲတုိက္ျဖတ္တာကမွသက္သာဦးမယ္” ဟူ၍မိန္႔ၾကားေတာ္မူကာ။
ဆက္လက္ျပီး
လက္အုပ္ခ်ီမုိးရွိခုိးခံျခင္းႏွင္႔ လွံျဖင္႔ရင္၀ကုိထုိးစုိက္ျခင္းခံရျခင္းကုိလည္း ဘယ္သင္းကျမတ္သလဲဟုေမးေတာ္မူျပန္ရာ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားကား ရင္ထဲအရွိအတုိင္းပင္ လက္အုပ္ခ်ီမုိးရွိခုိးခံရတာကေကာင္းပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။
ထုိအခါမွာလည္းဘုရားရွင္က သီလမရွိလွ်င္ လူဒါယကာမ်ားရွိခုိးခံျခင္းထက္ လွံျဖင္႔ရင္၀ကုိထုိးခံလုိက္ရတာကမွ သက္သာဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိမိန္႔ၾကားေတာ္မူလိုက္ျပန္ပါတယ္။
တဖန္…ခ်စ္သားတုိ႔အလ်ံတစ္ေျပာင္ေျပာင္ေတာက္ေလာင္ေနတဲ႔သံျပားၾကီးကို ကုိယ္မွာပတ္ခံထားရတာနဲ႔ လူဒါယကာတုိ႔လွဴဒါန္းတဲ႔သကၤန္းလ်ာအ၀တ္ကုိ၀တ္ေနရျခင္း ဘယ္သင္းကခ်မ္းသာမလဲလုိ႔ေမးျပန္ရာ ပူေလာင္လြန္းလွတဲ႔သံျပားၾကီးပတ္ခံရတာႏွင္႔စာပါက သကၤန္းလ်ာအ၀တ္ေလးပတ္ထားတာကပုိသက္သာပါဦးမည္ဘုရား
ဟုေလွ်ာက္ထားၾကျပန္ရာ-
ခ်စ္သားတုိ႔ ဒုႆီလတစ္ေယာက္အဖုိ႔ကား သကၤန္းကုိ၀တ္ရုံေနျခင္းထက္ ရဲရဲေတာက္သံျပားၾကီးကုိပတ္ခံထားရတာကမွ သက္သာရာရေပလိမ္႔ဦးမယ္..ဟုရွင္းလင္းေဟာျပေတာ္မူလုိက္ျပန္ပါတယ္။
ဆက္လက္ျပီး ခ်စ္သားတုိ႔သံခ်ိပ္ေကာက္ၾကီးျဖင္႔ခံတြင္းကုိဆြဲဖြင္႔ျပီး သံရည္ပူေတြေလာင္းထည္႔လုိက္တာနဲ႔ အရသာရွိေသာဆြမ္း၊ဆြမ္းဟင္းလ်ာတုိ႔ကုိစားရတာ ဘယ္ကအရသာရွိမလဲ..ဟုေမးျမန္းေတာ္မူျပန္ရာ…
ဒါယကာတုိ႔ေလာင္းလွဴတဲ႔ဆြမ္းကုိစားရသည္ကေကာင္းျမတ္ပါတယ္ဘုရားဟုေလွ်ာက္ထားၾကျပန္ရာ
ဒုႆီလရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ကေတာ႔ ဒါယကာေတြသဒၶါနဲ႔လူတဲ႔ဆြမ္းကုိစားျမိဳရျခင္းထက္ ရဲရဲေတာက္သံေတြသံခဲေတြခံတြင္းထဲေလာင္းထည္႔ခံရျခင္းကသက္သာဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ဆက္လက္ရွင္းလင္းေဟာျပေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။
ထုိ႔ေနာက္ ရဲရဲေတာက္ေလာင္ေနတဲ႔သံကုဋင္ေညာင္ေစာင္းတုိ႔မွာေလ်ာင္းစက္ရျခင္းနဲ႔
လူဒါယကာတုိ႔လွဴဒါန္းထားတဲ႔ဖဲေမြ႔ယာကုဋင္ေညာင္ေစာင္းကုိေခါင္းအံုးအိပ္ရျခင္း ဘယ္သင္းကျမတ္သလဲဟုေမးေတာ္မူျပန္ရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း ဒါယကာေတြလွူဒါန္းတဲ႔ကုဋင္ေညာင္းေစာင္းေတြကသက္ေသာင္႔သက္သာရွိလွပါေၾကာင္း
ေလွ်ာက္ထားၾကေသာအခါ ၊
ဒုႆီလရဟန္းအတြက္ကေတာ႔ ဒါယကာေတြလွူဒါန္းထားသည္မ်ားကုိအသုံးျပဳေနျခင္းထက္ ေလာေလာပူရဲရဲေတာက္ေနတဲ႔
သံကုဋင္ေညာင္ေစာင္းေတြမွာအိပ္ရျခင္းကသက္သာဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ျပန္ပါတယ္။
တဖန္ထပ္၍ ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ႔သံရည္ပူအုိးၾကီးထဲ အရွင္လတ္လတ္ ပစ္ထည္႔ခံရျခင္းနဲ႔ ဒါယကာေတြလွဴဒါန္းထားတဲ႔ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းထဲမွာေနရျခင္း၊ဘယ္သင္းကပုိျပီးခ်မ္းသာမလဲဟု
ေမးျမန္းေတာ္မူလုိက္ျပီး ဒါယကာေတြလွဴထားတဲ႔ေက်ာင္းကခ်မ္းသာပါတယ္ဟုေလွ်ာက္ထားၾကျပန္ရာ
ဒုႆီလရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္ေနပါက ဒါယကာေတြလွူဒါန္းထားတဲ႔ေက်ာင္းသခၤန္းမွာေနထုိင္ျခင္းထက္
ေလာေလာပူေသာသံရည္ပူအုိးၾကီးထဲမွာပစ္ခ်ခံရျခင္းက ခ်မ္းသာလိမ္႔ဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ထုိမ်က္ေမွာက္ဘ၀ဆင္းရဲတုိ႔သည္ အလြန္ဆုံးအသက္ကုိသာေသဆုံးေစႏုိင္လိမ္႔မည္ျဖစ္ျပီး ရဟန္း၀ိနည္းကုိေကာင္းစြာမေစာင္႔ေရွာက္ဘဲ ေပါက္လႊတ္ပဲစားျဖစ္သလုိသာေနၾကမည္ဆုိပါက
သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံး အပါယ္ေလးဘုံမွာသာစုံခ်ည္ဆန္ခ်ည္ ဆင္းရဲဒုကၡေတြသာ ခံေနရမည္သာျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္လူလုိက္ပါတယ္။
………………………………..
*သာသနာမွာ က်င္႔သုံးေနထုိင္ရမည္႔နည္းလမ္း*
ထုိ႔ေနာက္ဆက္လက္ကာ က်င္႔စဥ္တရားမ်ားေဟာၾကားေတာ္မူလုိေသာဘုရားရွင္က
ခ်စ္သားတုိ႔ သာသနာေတာ္မွာေနၾကသူတုိ႔သည္္……
ငါတို႔သည္ အၾကင္ဒါယကာတို႔၏ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့
ေဆးအသံုးအေဆာင္တို႔ကို သံုးေဆာင္ကုန္၏၊
*ထိုဒါယကာတို႔ ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းမႈတို႔သည္ အက်ဳိးအာနိသင္ႀကီးမားကုန္လိမ့္မည္၊
*ငါတို႔၏ ဤရဟန္းအျဖစ္သည္လည္း အက်ဳိးရွိသည္ တိုးပြါးျခင္းရွိသည္ ျဖစ္၍မျမံဳသည္
ျဖစ္ေပလိမ့္မည္''ဟုႏွလုံးသြင္းကာ ရဟန္းတရားကုိေကာင္းစြာက်င့္ရမည္။
*မိမိအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာျမင္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ မေမ့မေလ်ာ့မႈႏွင့္ ျပည့္စံုရန္ သင့္သည္သာတည္း။
*သူတစ္ပါးအက်ဳိးကို ေကာင္းစြာျမင္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ မေမ့မေလ်ာ့မႈႏွင့္ျပည့္စံုရန္ သင့္သည္သာတည္း။
* မိမိသူတစ္ပါးႏွစ္ဦးသားတုိ႔အက်ိဳးစီးပြားကုိ ေကာင္းစြာျမင္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္
မေမ့မေလ်ာ့မႈႏွင့္ ျပည့္စံုရန္သင့္သည္သာတည္း”ဟု မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ေလသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကထုိကဲ႔သုိ႔ ဒုႆီလမ်ားအတြက္ကား
*ဒါယကာမ်ာလွူေသာဆြမ္းကုိစားသုံးရျခင္းထက္ ေလာေလာပူေသာသံေတြခဲေတြကုိစားျမိဳရျခင္းက
သက္သာဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။
*ဒါယကာေတြလွဴဒါန္းထားေသာ ပုိးဖဲကတၱီပါ သကၤန္းမ်ားကုိ၀တ္ရုံေနျခင္းထက္ တရဲရဲေတာက္ေလာင္ေနသည္႔ သံျပားၾကီးေကာက္ပတ္ထားျခင္းကေတာ္ေသးေၾကာင္း၊
*ဒါယကာေတြလွဴဒါန္းထားတဲ႔ေက်ာင္းတုိက္ထဲမွာေနထုိင္သီတင္းသုံးရျခင္းထက္သံရည္ပူအုိးၾကီးထဲအ
ျပဳပ္ခံရျခင္းကခံရသက္သာဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။
*ဒါယကာမ်ားရွိခုိးအရုိေသေပးျခင္းထက္ လွံနဲ႔ရင္၀ထုိးသတ္ခံရတာကမွခံသာဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
အက်ယ္တ၀ံ႔ေဟာျပေတာ္မူလုိက္ရာမွာ...................
*ကုစားမရႏုိင္တဲ႔အျပစ္ၾကီးမ်ားကုိအဖန္ဖန္အထပ္ထပ္က်ဳးလြန္ျပီး သီလ၀ႏၱမ်ားႏွင္႔ေရာေယာင္ကာ
ဒါယကာတုိ႔လွဴဒါန္းထားတဲ႔ ပစၥည္းေလးပါးကုိ ခံယူသုံးစြဲမိခဲ႔ၾကတဲ႔ရဟန္းေတာ္အပါးေျခာက္ဆယ္ဟာ
ခ်က္ခ်င္း ေနာင္တတရားမ်ားျဖင္႔ေလာင္ျမိဳက္ကာ
ထုိေနရာမွာပင္ေသြးပြက္ပြက္အန္ထြက္ကုန္ၾကပါေတာ႔တယ္။
*သဒၶါတရားနဲ႔သာသနာေဘာင္၀င္လာၾကျခင္းမဟုတ္ပဲ
အေနေခ်ာင္အစားေခ်ာင္လုိ႔သာသနာေဘာင္ေခ်ာင္ခုိေနမိသူ ရဟန္းေျခာက္ဆယ္မွာလည္း
''ျမတ္စြာဘုရား အလြန္ျပဳႏိုင္ခဲပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရား အလြန္ျပဳႏိုင္ခဲပါ၏''ဟုေလွ်ာက္ထားၾကၿပီးလွ်င္
သိကၡာခ်၍ လူ၀တ္လဲသြားၾကတယ္။
*တကယ္႔ကုိရဟန္းစစ္ရဟန္းမွန္မ်ားျဖစ္ျပီး အရင္ထဲကက်င္႔၀တ္ပဋိပတ္မ်ားက်င္႔ၾကံကာ
သာသနာေတာ္မွာေကာင္းမြန္စြာေနထုိင္ခဲ႔ၾကသူ သီလ၀ႏၱရဟန္းေတာ္အပါးေျခာက္ဆယ္ကား
ဘုရားရွင္ေတာ္၏တရားစကားဆုံးသည္ႏွင္႔ -
“ၾကည္႔စမ္း….အရေတာ္ေလစြ၊ငါတုိ႔ဟာ ဘုရားရွင္သာသနာေတာ္မွာသီတင္းသုံးခဲ႔သမွ်ကာလပတ္လုံး အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာမျပဳလုပ္မိခဲ႔ၾကဘူး။ငါတုိ႔ိရဟန္းအျဖစ္ဟာအရေတာ္လုိက္တာ”လုိ႔..
မိမိသီလကုိျပန္လည္ဆင္ျခင္ကာ သီလာႏုႆတိျဖစ္လာပါတယ္။ မိမိသီလျဖဴစင္မွုကုိ ကုိေတြ႔ျမင္ရျပန္ေတာ႔
ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ပီတိေသာမနႆေတြကုိ လကၡဏာေရးသုံးတန္တင္ျပီး ဆင္ျခင္ရွုပြားလုိက္တာ
တရားပြဲဆုံးသည္ႏွင္႔ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးမ်ားျဖစ္သြားၾကပါေတာ႔သတဲ႔။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ကဲ ဒီအဂၢိကၡေႏၶာပမသုတ္ေတာ္အဆုံးက အက်ိဳးရလာဘ္ကုိသုံးသပ္ၾကည္႔လွ်င္ ဘုရားရွင္အဆုံးအမေတာ္အတုိင္းက်င္႔သုံးေနထုိင္ျခင္းငွါ စြမ္းႏုိင္သူမ်ားသာ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ဆုိတဲ႔တရားထူးကုိ ရရွိပုိင္ဆုင္သြားၾကတာေတြ႔ရျပီး သာသနာေတာ္မွာေကာင္းမြန္စြာမေနထုိင္ႏုိင္မျဖည္႔က်င္႔ႏုိင္ၾကသူမ်ားကေတာ႔ ေနာင္တတရားမ်ားျပင္းစြာႏွိပ္စက္ခံၾကရျခင္း၊သိကၡာခ်လူထြက္သြားၾကျခင္းမ်ားကုိ
ေတြ႔ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ျဖစ္ မဂ္၍ ဖုိလ္ိနိဗၺာန္ကုိ အမွန္တကယ္ရလုိတယ္ဆုိလွ်င္ ဘုရားရွင္ခ်မွတ္ထားတဲ႔လမ္းစဥ္အတိုင္း က်င္႔ၾကံပြားမ်ားႏုိင္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ေမတၱာသုတၱာန္လာ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ "သေကၠာ"ဆုိတဲ႔ အဂၤါႏွင္႔အညီ က်င္႔စဥ္ေတြကုိ လုိက္နာျဖည္႔က်င္႔ျခင္းငွါစြမ္းႏုိင္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ႏုိင္ဖုိ႔သာ ၾကိဳးစားၾကပါလုိ႔တုိက္တြန္းအားေပးလုိက္ရပါတယ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္)
ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔ -လကၤာအရွင္(မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment