Tuesday, August 21, 2012

*** ေမတၱာျခဳံမွ ေဘးရန္လုံမည္(၁)***


     
    ေမတၱတရားဟာ ဆားႏွင္႔တူ၏ ၊ဟင္းခ်က္ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္းဆားမပါရင္အရသာမရွိေပ။ထုိနည္းတူစြာ မည္မွ်ကုသုိလ္ေကာင္းမွူေတြ လူမွဳကိစၥေတြျပဳမူေဆာင္ရြက္ေသာ္လဲ ေမတၱာနဲ႔ယွဥ္တဲ႔ ကာယကံအျပဳမူ၊၀စီကံအေျပာအဆုိနဲ႔ ေမတၱာနဲ႔ယွဥၤတဲ႔စိတ္ႏွလုံးသာမဦးစီးပါက အရသာမဲ႔ေနေပလိမ္႔မည္။ အ႒ကထာ၌ကား လွဴဒါန္းေပးကမ္းတဲ႔ေနရာ သီလေစာက္တည္တဲ႔ေနရာမွာ ေမတၱာပါမွသာလွ်င္
အက်ိဳးတရားလည္း ပုိမိုဖြင္႔ျဖိဳးတုိးပြားတယ္လုိ႔ဆုိထားေပ၏။

        ေမတၱာပါမပါဆုိတာ သူတုိ႔ရဲ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကုိဆင္ျခင္သုံးသပ္လုိက္တာနဲ႔ ရွင္းရွႈင္းလင္းလင္းနားလည္သေဘာေပါက္ႏုိင္ၾကေပသည္။ 
        အခ်ိဳ႔အလွူရွင္မ်ားသည္ ပညာဦးစီးျပီး သံသရာရိကၡာပါေအာင္ ဒါနထုပ္ကုိ ျမွပ္ႏွံယူေဆာင္ႏုိင္ဖုိ႔ အလွူဒါနျပဳလုပ္အားထုတ္ၾကေပမယ္႔လည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္စေသာ သတၱ၀ါတုိ႔အေပၚ၌ ေမတၱာတရားမပြားမ်ားႏုိင္ပါက ထုိအလွူခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔ခံယူသုံးစြဲေနျခင္းအေပၚ ၾကည္ႏူူးႏွစ္သက္ႏုိ္င္ဖုိ႔မလြယ္ေပ၊
    အလွူခံတုိ႔အေပၚေမတၱာမပါေသာ အလွူရွင္တုိ႔၏အျပဳအမူသည္လည္း အလွူခံပုဂၢိဳလ္တုိ႔အတြက္ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးဖြယ္မရွိလွေပ ၊

      ဥပမာ အလွဴရွင္သည္ ေနာင္ဘ၀တြင္ပညာၾကီးရင္႔လုိ၍ ပိဋကတ္သုံးပုံ ပါဠိအ႒ကထာ ဋီကာစာအုပ္မ်ား၀ယ္ယူလွဴဒါန္းသည္ ေက်ာင္းသံဃိကအျဖစ္သာ စာအုပ္ဗီရုိၾကီးမ်ားျဖင္႔ အလွျပထားမည္ဆုိပါစုိ႔ ။ထုိစာသင္တုိက္မ်ားမွာလည္း ရွိေနျပီးသားမ်ားျဖစ္ေနပါက အပုိသက္သက္ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနေပမည္။
      ထုိေက်ာင္းေန စာသင္သားကုိရင္ငယ္မ်ားအဖုိ႔ ထုိဗီရုိၾကီးထဲမွ ပါဠိက်မ္းစာအုပ္ၾကီးမ်ားကုိ ကုိင္ယူဖတ္ရွုျခင္းငွါလည္း မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ အမ်ားအားျဖင္႔ ထုိက်မ္းစာအုပ္ၾကီးမ်ားမွာ ဘီရုိအတြင္းမွာ ႏွစ္ရွည္လမ်ားက်မ္းအိပ္မ်ားအျဖစ္ျဖင္႔သာ ေဆြးေျမ႔သြားရသည္သာမ်ားေပသည္။

       အလွူခံကုိရင္ငယ္ေလးအမ်ားအေပၚေမတၱာၾကီးမားလွေသာ အလွူရွင္ကား မိမိလွူဒါန္းလုိေသာ မိမိဆႏၵကုိဦးစားမေပးပဲ ထုိစာသင္တုိက္မ်ားရွိကုိရင္ငယ္မ်ားထံခ်ည္းကပ္၍ လုိအပ္သည္႔စာအုပ္စာတမ္းကုိသာ ၀ယ္ယူလွူဒါန္းမည္မွာဧကန္ပင္ ။အက်ိဳးတရားသည္လည္း လြန္စြာမွၾကီးက်ယ္လွ၏။ အလွဴရွင္ႏွစ္ဦးေရစက္ခ်သည္႔အခ်ိန္တြင္ပင္ၾကည္႔ပါဦး ပိဋကတ္ဗီရုိၾကီးမ်ားအလွူရွင္ေရစက္ခ်လွ်င္ ေရာေယာင္ျပီးသာသာဓုေခၚၾကရေပမည္ ။ ထုိလက္ေတြ႔အသုံးျပဳျပီးအက်ိဳးမ်ားႏုိင္မည္႔ ကုိရင္ေလးမ်ားအားလွူသူအေပၚေလာက္ ေက်းဇူးတင္၀မ္းသာၾကည္ႏူးမိၾကမည္ကားမဟုတ္ေပ။

          ဆြမ္းကပ္ျခင္းစသည္႔အလွူဒါနမ်ားမွာလည္း ပညာဦးစီး၍သာအလွူလုပ္သူတုိ႔သည္ မိမိခ်က္ျပဳတ္ဆက္ကပ္လုိသည္ကုိသာ တဖက္သတ္ေတြးေလ႔ရွိျပီး ေန႔ဆြမ္းကုိေခါက္ဆြဲေၾကာ္ ဆြမ္းကပ္လွူၾကျခင္း၊ စကဆြမ္းဟုအမည္ေပး၍ အရုဏ္မက် ေန႔ဆြမ္းမက် ရွစ္နာရိကုိးနာရီေလာက္ဆြမ္းကပ္လွူၾကျခင္း၊ ထုိ႔ထက္ဆုိးသည္မွာ အလွူရွင္သည္ သက္သတ္လြတ္စားသူျဖစ္ပါက စာသင္တုိက္မ်ားသုိ႔ဆြမ္းကပ္လွ်င္ သက္သတ္လြတ္ဆြမ္းျဖင္႔ကပ္လွူဖုိ႔စီမံေလေတာ႔၏။ ထုိအခါမ်ိဳးမ်ား၌ အလွဴခံသံဃာေတာ္မ်ားအလုိအၾကိဳက္သည္ အလွူခံပုဂၢိဳလ္ႏွင္႔တထပ္တည္းမက်ခဲ႔လွ်င္ မည္သုိ႔မွ်စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ဘုဥ္းေပးႏုိင္ၾကမည္မဟုတ္ေပ။

     အလွူခံသံဃာမ်ားအေပၚေမတၱာေစတနာေရွ႔ထားျပီး ဆက္ကပ္လွူဒါန္းေသာအလွူရွင္မ်ားစီမံရာ၌ကား သံဃာအမ်ား အလွူခံပုဂၢိဳလ္မ်ားဘာကုိႏွစ္သက္သနည္း ။မည္သည္႔ဟင္းလွ်ာသည္ သံဃာေတာ္မ်ားအားရပါးရဘုဥ္းေပးၾကမည္နည္းဟူ၍သာစဥ္းစား၍ အလွူခံပုဂၢိဳလ္မ်ားစိတ္ခ်မ္းသာစြာ ဆက္ကပ္လွူဒါန္းၾက၏ ။ ထုိိအခါ အလွူေပးအလွူခံ အားလုံးၾကည္ႏူး၀မ္းေျမာက္ၾကရ၍ ထုိအလွူမ်ိဳးကုိ ထာ၀ရအမွတ္ရေနမိၾကမည္မွာ မလြဲေပ။ ထုိမွ်အေၾကာင္းေကာင္းေသာ အလွူဒါနမ်ိဳး၏အက်ိဳးသည္လည္း ဖြံ႕ျဖိဳးၾကီးထြားမည္မွာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာေနဖုိ႔မည္လုိမည္မထင္။

     သီလေစာင္႔ၾကရာတြင္လည္း ပညာဦးစီးသူသည္ သူ႔အသက္သတ္ျခင္း သူ႔ဥစၥာခုိးျခင္းစသည္မွေရွာင္ၾကဥ္ေသာ္လည္း သတၱ၀ါတုိ႔အေပၚသနားငဲ႔ညွာစိတ္ေၾကာင္႔ကားမဟုတ္ေပ ၊မိမိတစ္ကုိယ္ေရေကာင္းစားေရးေရွးရွူ၍သာ ဥပုသ္သီလကုိေစာင္႔ထိမ္းျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသီလမ်ိဳးကား အတၱာဓိပေတယ် ၊ဟီနသီလအမ်ိဳးအစားထဲတြင္ပါ၀င္သြားေပသည္။
       ထုိသုိ႔မဟုတ္ပဲ သတၱ၀ါအမ်ားအား ကုိယ္ခ်င္းစားစိတ္ပြားျပီး ကုိယ္အသက္ရွည္ရွည္ေနခ်င္သလုိ သတၱ၀ါအမ်ားလည္းအသက္ရွည္ၾကပါေစ။ ငါ႔အတြက္နဲ႔ ဘယ္သတၱ၀ါတစ္ေကာင္တစ္ေလမွ ေသေၾကဒဏ္ရာရျခင္းမျဖစ္ပါေစႏွင္႔ဟု
ေမတၱာအျပည္႔ျဖင္႔ ေစာင္႔ထိမ္းၾကေလသည္။

      အုတ္တံတုိင္းၾကိးမ်ားဟီးေနေအာင္ကာရံျပီး ေသာ႔အထပ္ထပ္ခတ္ကာ ကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ေနၾကေသာ လူသားမ်ားကုိေတြ႔ျမင္ၾကရာ၌ ေမတၱာၾကီးမားသူတုိ႔စိတ္မွာ " ေၾသာ္ ေလာကီလူသားတုိ႔ဟာ ယင္းတုိ႔ပုိင္ဆုိင္မွူအေပၚခုိးမွာ၀ွက္မွာ အင္မတန္စုိးရြံ႔ထိတ္လန္႔ၾကပါလား ။သူတုိ႔ရင္ထဲမွာ မျဖစ္ေစခ်င္တဲ႔ ပစၥည္းဥစၥာတစုံတရာဆုံးရွုံးမွဴမ်ိဳး မၾကဳံၾကပါေစနဲ႔ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ"ဟု တကယ္႔ေမတၱာတရားမ်ားပြားမ်ားကာ ခုိးျခင္း၀ွက္ျခင္းလိမ္ျခင္းညာျခင္း။ ယုတ္စြအဆုံးသူတစ္ပါးအက်ိဳးခံစားခြင္႔တစ္စုံတစ္ရာမွ မိမိေၾကာင္႔လြဲေခ်ာ္သြားျခင္းမျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားေစာင္႔ထိန္းၾကေလသည္။
       ထုိ႔ေၾကာင္႔ သီလေစာင္႔ထိန္းရာမွာလည္း ေမတၱာတရားၾကီးမားသူႏွင္႔ ေမတၱာတရားေခါင္းပါးသူတုိ႔၏ ေစာင္႔ထိန္းမွဳသည္ လြန္စြာမွကြာလွေပသည္။

      တခါတရံလူတုိ႔သည္ေျပာတတ္ၾက၏။ ဥပုသ္ၾကီးနဲ႔မုိ႔ေနာ္ ငါထသတ္လုိက္ရ၊ ထရုိက္လုိက္ရ စသည္ျဖင္႔ ထုိသုိ႔မက်ဳးလြန္မိေအာင္ အံၾကိတ္၍ေစာင္႔ထိန္းသြားျခင္းသည္ကား အက်ိဳးမရွိမဟုတ္ရွိသည္ကားအမွန္၊သုိ႔ေသာ္ ေမတၱာအစုိဓာတ္ခမ္းေျခာက္ေနသူျဖစ္သျဖင္႔ သူ၏သီလသည္ထုိမွ်ခဲယဥ္းစြာထိန္းေနရျခငး္ျဖစ္၏။ ေမတၱာတရားၾကီးမားသူကား ဥပုသ္ယူသည္ျဖစ္ေစ ၊မယူသည္ျဖစ္ေစ ။သတ္လုိျဖတ္လုိ ခုိးလုိ၀ွက္လုိစိတ္ျဖစ္ေပၚလာမည္မဟုတ္ေခ်။

           ေလာကၾကီးတစ္ခုလုံး ေဒါသမီးေတြတဟုမ္းဟုမ္းေတာက္ေလာင္ေနရသည္လည္း ထုိေမတၱာအစုိဓာတ္ခမ္းေျခာက္ေနေသာေၾကာင္႔ပင္။ ဘာသာတရားတုိ႔တြင္ ဗုဒၶဘာသာ၏ခႏၱီတရားသည္ လြန္စြာမွေလးစားဖြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘာသာျခားတုိ႔ပင္ အသိအမွတ္ျပဳၾကရ၏။ မိမိတုိ႔ဗုဒၶသာ၀ကမ်ား သည္းခံစိတ္ၾကီးမားျပီး ေဒါသကုိေအာင္ႏုိင္ျခင္းသည္လည္း ထုိေမတၱာတရားၾကိးမားမွူေၾကာင္႔ပင္။
      ထုိ႔ေၾကာင္႔ေမတၱာတရားသည္ ေလာကသားတုိ႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္ေသာ တရားဓမၼတခုပင္ျဖစ္၏။

                                    နိဗၺာန္ခရီးပင္လွ်င္  ေမတၱာပါမွ ျပီးလြယ္၏

      “ဒါဆုိ အရွင္ဘုရားရယ္ ဒါန သီလစတဲ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမွူျပဳရာမွာသာ ေမတၱာကအခရာက်ျပီး ဘာ၀နာက်ေတာ႔ မပါေတာ႔ဘူးေပါ႔ “လုိ႔မ်ား သြားမေတြးလုိက္နဲ႔ဦး ေမတၱာဆုိတာ အတြင္းရန္ အပရန္ ေဘးႏွစ္တန္ကုိကာကြယ္ေပးတဲ႔ ခ်ပ္၀တ္တန္ဆာ ၊ဒုိင္းပမာပါ ခုေခတ္မွာဆုိ က်ည္ကာအကၤ်ီ နဲ႔ ဓာတ္ေငြ႔ကာမ်က္ႏွာဖုံးစသည္ေပါ႔၊ ဒါေတြမပါပဲနဲ႔ တုိက္ပြဲ၀င္တဲ႔ရဲ႔ေဘာ္ဟာ ဆန္႔က်င္ဖက္ရန္သူေတြလက္ခ်က္နဲ႔ လြယ္ကူစြာ အသက္ထြက္သြားရႏုိင္ပါတယ္။

      ဘာ၀နာလုပ္ငန္းမွာလည္း ဒီေမတၱာဘာ၀နာဆုိတာက မပါလုိ႔ျဖစ္ကုိမျဖစ္တာပါ၊ ဒါ႔ေၾကာင္႔ဘုရားရွင္က ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ရဲ႔ တြင္းပႏွစ္သြယ္ အႏၱရာယ္တုိ႔ကုိကာကြယ္ႏုိင္ဖုိ႔ ကုိယ္ေစာင္႔တရားေလးပါးကုိ ညႊန္ျပေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔တာမဟုတ္ပါလား။
ေယာဂီပုဂၢိဳလ္အတြက္ မသိမက်င္႔မျဖစ္တဲ႔ ကုိယ္ေစာင္႔တရားေလးပါးဆုိိတာက

      ၁။ ဗုဒၶါႏုႆတိျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶါႏုႆတိဆုိတဲ႔ ဘုရားဂုဏ္နဲ႔ကုိယ္မွာထုံထားမွလည္း တရားရွုမွတ္စဥ္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟစသည္၀င္လာလွ်င္ ဘုရားရွင္ရဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္တြန္းအားေတြနဲ႔ လြယ္ကူစြာေက်ာ္လႊားႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင္႔ တရားာအားထုတ္စဥ္ အက်ိဳးတရားခ်က္ခ်င္းရမလာလုိ႔ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ႔သြားပါက ေလးသေခ်ၤကမၻာတစ္သိန္းလုံးလုံးပါရမီျဖည္႔ျပီး ေနာက္ဆုံးဘုရားျဖစ္မည္႔ဘ၀မွာပင္ ေျခာက္ႏွစ္လုံးလုံး ဒုကၠရစရိယ ေျခာက္ႏွစ္ၾကီးမ်ားေတာင္က်င္႔ျပခဲ႔တာ ဘာအစာမွလည္းမမွီ၀ဲလို႔ နတ္ေတြကေတာင္ေမႊးညွင္းေပါက္က အစာသြင္းအသက္ဆက္ေပးခဲ႔ရတယ္။ ငါအားထုတ္တယ္ဆုိတာ ဘာဟုတ္ေသးမွာလဲ စသည္ဘုရားရွင္လုပ္ေဆာင္သြားပုံေတြ အာရုံယူအားေမြးလုိ႔ရပါတယ္။

     မိမိက်င္႔စဥ္အေပၚမွာ ငါအားထုတ္တာ လမ္းမွန္မွဟုတ္ပါေလစ စသည္ယုံမွားမွဴေတြျဖစ္ေပၚလာခဲ႔ရင္ ္လည္း ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ပြားမ်ားထားလုိ႔ ဘုရားရွင္ကုိၾကည္ညိဳျပီး ဘုရားေဟာတရားကုိယုံၾကည္လက္ခံတဲ႔ သဒၶါတရားက  တြန္းလွန္ပယ္သတ္ေပးပါလိမ္႔မယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တုိင္း ဦးစြာပြားမ်ားရမွာက ဗုဒၶါႏုႆတိျဖစ္ပါတယ္။

      ေနာက္ ၂-နံပတ္ ကုိယ္ေစာင္႔တရားတစ္မ်ိဳးကေတာ႔ အသုဘဘာ၀နာနဲ႔ မိမိကုိယ္ကုိယ္ေရာ မိမိႏွစ္သက္ခ်စ္ခင္သူအားလုံးကုိေရာ အသုဘတင္ရွဳႏုိင္မွ ရွင္အသုဘလုိ႔ေခၚတဲ႔ အသားအရုိးအစုုပုံခ်ည္းသာတည္းစသည္ျဖင္႔ အမွန္ကုိအမွန္တုိင္းျမင္ႏဳိင္မွ ရာဂကိေလသာကုိ အႏုိင္တုိက္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔မဟုတ္ပါက မိမိရဲ႔တြယ္တာတပ္မက္မွူေတြက မိမိေနာက္ေက်ာကုိဓားနဲ႔ထုိးသြားတာခံလုိက္ရမွာပါပဲ ။ ဆုိလုိတာက ရာဂကုိပယ္ခြါဖုိ႔ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရင္းပင္ တစ္စုံတစ္ရာတြယ္တာေနပါက တရားထူးတရားျမတ္နဲ႔ေ၀းေနဦးမွာပါပဲ ။ထုိသုိ႔မျဖစ္ေအာင္ အသုဘကုိႏုိင္ႏုိင္ရွူထားႏုိင္မွ ရာဂတဏွာကုိ အလြယ္တကူပယ္ခြါသတ္ျဖတ္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

      ေနာက္ ၃-နံပါတ္ ကိုယ္ေစာင္႔တရားတမ်ိဳးဆုိတာက တုိက္ပြဲမွာအခ်ိန္နဲ႔တေျပးညီၾကိဳးစားအားထုတ္လုိစိတ္ရွိဖုိ႔ မရဏာႏုႆတိကုိလည္း ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမွာပါတဲ႔။ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ငါငယ္ပါေသးတယ္ ပထမအရြယ္ပညာရွာရမယ္၊ ဒုတိယအရြယ္ဥစၥာရွာရမယ္၊တတိယအရြယ္တရားရွာရတယ္လုိ႔ ေရွးစားေတြကဆုိထားတာပဲ ။အသက္ေလးဆယ္ဆုိ စီးပြားေရးကေကာင္းတုနး္ မလုပ္ႏဳိင္မကုိင္ႏုိင္ ေျခာက္ဆယ္ ခုနစ္ဆယ္ အုိပယ္ဘ၀ေရာက္မွအားထုတ္ပါေတာ႔မယ္ေလေတြးထားျပီးေနရင္ ေသမင္းအေခၚဦးသြားပါက ဗုဒၶဳပၸါဒန၀မခဏ သစၥာတရားကုိထုိးထြင္းသိရမယ္႔အခြင္႔ထူးၾကီးနဲ႔လြဲသြားရမယ္ေလ။

       ဥပမာ တုိက္ပြဲ၀င္ေရွ႔တမ္းသြားပါတယ္ဆုိမွ စားလုိက္အိပ္လုိက္နဲ႔ အခ်ိန္ျဖန္းေနရင္ေတာ႔ ရန္သူလက္ခ်က္နဲ႔ အသက္ဆုံးပါးသြားရမွာမလြဲပါဘူး ။ရန္သူကုိမိမိကလက္ဦးမွူရယူႏဳိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားတုိက္ခုိက္ၾကရမွာပါတဲ႔ ။ဒီလုိပဲ ေသမင္းဆုိတဲ႔ ကမၻာ႔ရန္သူၾကီးနဲ႔တုိက္ပြဲ၀င္ရာမွာ သူကဦးေအာင္မသတ္ခင္ ကုိယ္ကသူ႔ရဲ႔အဓိကေသာ႔ခ်က္ ေလာဘေဒါသကိေလသာေတြကုိ သတ္ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ၾကိဳးစားရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။

         ေနာက္ထပ္ ကုိယ္ေစာင္႔တရားတစ္မ်ိဳးက ေမတၱာဘာ၀နာပါပဲ ေမတၱာဘာ၀နာမပြားမ်ားပါက စိတ္ဓာတ္မ်ားၾကမ္းတမ္းခက္ထေရာ္ျခင္း သမာဓိလြယ္ကူစြာမရႏုိင္ျခင္း၊ တရားရွူမွတ္ရာမွာျဖစ္ေပၚလာမယ္႔ အခက္ခဲေတြအေပၚမွာ လြယ္ကူစြာသည္းမခံႏုိင္ျခင္းစတဲ႔ ဆုိးက်ိဳးေတြျဖစ္ေပၚလာျပီး ကုိယ္တြင္းရန္ရဲ႔ အငုိက္ဖမ္းသတ္ျဖတ္ျခင္း ခံရႏုိင္ပါတယ္။
        ေနာက္ထပ္တဖန္ ၄-နံပတ္ ကုိယ္ေစာင္႔ကုိယ္ရန္ေတာ္တပ္ဖြဲ႔ထဲမွာ မပါမျဖစ္တာကေတာ႔ အထက္ကဆုိခဲ႔တဲ႔ ေမတၱာတရားပါပဲ ၊ မိမိကမည္မွ်ပင္ဇြဲေကာင္းေကာင္းႏွင္႔ၾကိဳးစားအားထုတ္ေသာ္လည္း မိမိပတ္၀န္းက်င္ကုိ ဂရုမစုိက္မိ ေမတၱာဘာ၀နာဆုိတဲ႔ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ကုိ မပြားမ်ားမိျခင္းေၾကာင္႔ မိမိမ်က္ႏွာအမူရာကလည္းမခ်ဳိမသာျဖစ္ေနတတ္တယ္။ မိမိပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ႔အခါလည္း အတၱသမားၾကီးသက္သက္ကဲ႔သုိ႔ ခ်ိဳသာတဲ႔ ကာယကံ ၊၀စီကံေတြနဲ႔မဆက္ဆံမိျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ႔ ။ မိမိနီးရာပတ္၀န္းက်င္ကလည္း မိမိအေပၚခ်ိဳသာတဲ႔အျပဳံး နား၀င္ပီယံစကားေတြနဲ႔ေျပာဆုိၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ မိမိပတ္၀န္းက်င္က မိမိအလုပ္ကုိတုိက္တုိက္ဆန္႔က်င္ဖက္လုပ္ျပီး ေႏွာက္ယွက္ေနရင္လည္း တရားအားထုတ္ဖုိ႔ အလြန္ခက္ခဲေနပါလိမ္႔မယ္။
စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ေလာင္း ဦးေက်ာ္ဒင္တရားအားထုတ္ေတာ႔ ဇနီးသည္ေဒၚေရႊရည္က အမ်ိဳးမ်ိဳးေႏွာက္ယွက္ခဲ႔သလုိေပါ႔။
ဦးေက်ာ္ဒင္က ညစဥ္ညတုိင္းတရားအားထုတ္ေနေတာ႔ အိမ္အလုပ္ပ်က္တယ္ အားအားရွိတရားထုိင္ေနတာပဲ ဟုဆုိိတာ ကုတင္ေပၚကေနတြင္းခ်ျပီး ၾကမ္းေတြကုိတစ္ေခ်ာင္းခင္းဆြဲႏွုတ္ပစ္က ေႏွာက္ယွက္ပါသတဲ႔။ ေနာက္မွ ျပန္ခင္းေပးေတာ႔ မငး္ဘာလုိ႔အဲလုိလုပ္ရတာလဲကြယ္ ဟုေမးေတာ႔ ထရုိက္ေအာင္လုိ႔ ဟုေျပာတယ္ဆုိပဲ၊ေနာက္လည္း တရားအားထုတ္ျပီဆုိလွ်င္ အိမ္ကႏြားမကိုၾကိဳးျဖတ္လႊတ္ျပီး ႏြားမၾကီးလြတ္သြားလုိ႔လုိက္ဖမ္းေပးပါဦးဟု ေႏွာက္ယွက္ျပန္တယ္။ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္းျမည္တြန္ေတာက္တီးျပီး ေတမိၾကီးက်လုိ႔ ဘာမွခ်ိဳတယ္ခါးတယ္မေျပာဘူး တရားအားထုတ္ခ်င္ရင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားဘုန္းၾကီးလုပ္ေနပါလား စသည္ေျပာကေႏွာက္ယွက္ခဲ႔တယ္လုိ႔ ရဟႏၱာၾကီးျဖစ္ေတာ္မူလုိ႔ျပန္ေဟာတဲ႔အခါ ထည္႔ေဟာခဲ႔ပါသတဲ႔။ ဒါေတြဟာ မျမင္ႏုိင္တဲ႔ ေမွ်ာ္လင္႔မထားတဲ႔အေႏွာက္ယွက္မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္

        ထုိအေႏွာက္ယွက္ေတြထဲမွာ အဆုိးဆုံးအေႏွာက္ယွက္မ်ိုဳးက သပၸယမျဖစ္ေအာင္ေႏွာက္ယွက္ျခင္းမ်ိဳးေတြျဖစ္ပါတယ္။  ပုဂၢလသပၸါယ၊ေဘာဇနသပၸါယ၊အာ၀ါသပၸါယစသည္တုိ႔မမွ်တပါကလည္း တရားထူးတရားျမတ္ကုိရႏုိင္ဖုိ႔ခဲယဥ္းတတ္ေလသည္။ ထုိသုိ႔အေၾကာင္းေကာင္းမ်ားနဲ႔ မိမိအေပၚေထာက္ပံ႔ေပးၾက ကူညီၾကေစရန္ မိမိကလည္း မေနာကံျဖင္႔လည္းေမတၱာပြားရမွာျဖစ္သလုိ ေမတၱာႏွင္႔ယွဥ္ေသာ ကာယကံ ၊၀စီကံတုိ႔ျဖင္႔လည္း သတိၾကီးစြာထားျပီး ဆက္ဆံရမွာျဖစ္ပါတယ္။

      ထုိသုိ႔အမ်ားေမတၱာခံယူရေအာင္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကုိၾကိဳတင္ပြားမ်ားထားမွသာလွ်င္ မိမိရဲ႔ကမၼ႒ာန္းတရားးကုိလည္းလြယ္လင္႔တကူ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခြင္႔ရမွာမဟုတ္ပါလား။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ေမတၱာဘာ၀နာကုိလည္း တရားအားမထုတ္ခင္ ပြားမ်ားထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

     ဒီလို ဗုဒၶါႏုႆတိ အသုဘဘာ၀နာ မရဏာႏုႆတိ ေမတၱာ ဆုိတဲ႔ ကိုယ္ေစာင္႔တရားေလးပါးကုိ အရင္ဦးဆုံးပြားမ်ားအားထုတ္ထားမွသာ တကယ္တမ္းကိေလသာရန္သူေတြနဲ႔ ဘတျပန္က်ားတျပန္တုိက္ပြဲ၀င္ၾကရတဲ႔အခါ အလြယ္တကူေအာင္ပန္းဆင္ႏုိင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
                                        (      ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါဦးမည္  )
                                                       လကၤာအရွင္(မုံရြာ)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..