
*သႏၱဳႆေကာ စ- ေရာင့္ရဲလြယ္သူလည္းျဖစ္ရမယ္*
ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္က ေမတၱာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းၾကမယ္႔ ရဟန္းေတာ္ငါးရာအား ေမတၱာသုတၱာန္ကုိေဟာၾကားေပးေတာ္မူရင္း အထက္ပါ အဂၤါရပ္ကုိ ထပ္မံေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။။
ေလာဘ၊ေဒါသ ေမာဟ အကုသုိလ္တရားမ်ားကုိ ပယ္ခြါႏုိင္ေအာင္က်င္႔ၾကံေနသူမ်ားအဖုိ႔ မိမိရရသမွ်ေလးနဲ႔တင္းတိမ္ေရာင္႔ရဲေနႏုိင္မွဳဟာ အလြန္ပင္အေရးၾကီးလွပါတယ္ ။
ေလာဘအလုိလုိက္ကာ ထုိ႔ထက္ထုိ႔ထက္ေကာင္းႏုိးရာရာအာရုံေတြေနာက္လုိက္ေနပါက တဏွာ႔က်ြန္ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္သြားကာ
တဏွာႏြံထဲ က်ြံနစ္သြားႏုိင္လုိ႔ပါပဲ။ သႏၱဳ႒ိ-ေရာင္႔ရဲျခင္းဟာ သုံးဆင္႔ရွိျပီး ပစၥည္းေလးပါးျဖင္႔ေျမွာက္ပြားပါက ဆယ္႔ႏွစ္မ်ိဳးတုိင္ကြဲျပားပါတယ္။
*သႏၱဳႆေကာ၌ ေရာင္႔ရဲမွဳ႕(၃)ဆင္႔*
(၁)သေကန တုႆေကာ-(ရွာေဖြစဥ္အခါ )မိမိပုိင္ဆုိင္ခြင္႔ရွိသမွ်ေလးနဲ႔ ေရာင္႔ရဲျခင္း
ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ မိမိကုိယ္ပုိင္ပစၥည္းဆုိတာကေတာ႔ ေငြရွိမွသာ ရွာေဖြရရွိႏုိင္ဖုိ႔လြယ္ကူတဲ႔ တုိက္ကား အဲယားကြန္း ေရခဲေသတၱာစသည္တုိ႔ကုိ ဆုိလုိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ တရား၀င္ခြင္႔ျပဳထားေတာ္မူထားတဲ႔
(က)သပိတ္ပုိက္ကာ ဆြမ္းခံလွည္႔လည္သျဖင္႔ရရွိလာတဲ႔ ဆြမ္း
(ခ)အမွိဳက္ပုံစသည္မွ အ၀တ္စမ်ားကုိ စုေဆာင္းေကာက္ယူခ်ဳပ္စပ္ထားတဲ႔ သကၤန္း
(ဂ)ေတာအရပ္ သစ္ပင္တည္းဟူေသာ ေက်ာင္း
(ဃ)ႏြားက်င္ငယ္ရည္ျဖင္႔စိမ္အပ္ေသာ ဖန္ခါးသီးေဆး ဤ(၄)မ်ိဳးေသာပစၥည္းတုို႔ျဖင္႔သာ ေရာင္႔ရဲႏွစ္သက္စြာ ေနႏုိင္သူကုိ သေကန တုႆေကာ-လုိ႔ ဆုိုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
(၂)သေႏၲန တုႆေကာ-(ရွာေဖြရရွိသမွ်)မိမိမွာ ရွိတာေလးနဲ႔သာ ေရာင္႔ရဲလြယ္ျခင္း
အထက္ပါနည္းအတုိင္း တရားေသာနည္းလမ္းနဲ႔ ရွာေဖြရသမွ်ကုိသာ ေကာင္းေကာင္းဆုိးဆုိး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ ေရာင္႔ရဲေနထုိင္ႏုိင္သူ ၊ ဆြမ္းခံလွည္႔လည္လုိ႔ ဟင္းေကာင္းဆြမ္းေကာင္းမရလွ်င္လည္း မိမိနဲ႔ရင္းႏွီးရာ မိတ္ေဆြမ်ားထံမသြားေတာ႔ပဲ ရွိတာေလးနဲ႔ေရာင္႔ရဲႏွစ္သက္သူမ်ိဳးကုိ သေႏၱန တုႆေကာ (ရွာေဖြရသမွ်ေလးနဲ႔သာ ေရာင္႔ရဲေနသူ)လုိ႔ဆုိပါတယ္။
(၃)သေမန တုႆေကာ-(ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္စဥ္)ေလာဘ ေဒါသမစြန္းမထြက္ေစပဲ စိတ္ကုိအညီအမွ်ထားကာေရာင္႔ရဲျခင္း
မိမိရွာေဖြရသမွ် ဆြမ္းစသည္ကုိ ေတြ႔ရတဲ႔အခါ လူ႔ဘ၀မွာ မြန္ျမတ္သန္႔ရွင္တဲ႔ အ၀တ္အစားစသည္ျဖင္႔ေနထုိင္ခဲ႔ရသူမ်ားအဖုိ႔ ရဟန္းဘ၀ေရာက္လာျပီး ဆင္းရဲဒုကၡေတြနဲ႔ ၾကဳံရတဲ႔အခါ သည္းမခံႏုိင္ မေက်နပ္ႏုိင္တဲ႔ေဒါမနႆေတြျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။
အလွဴ႕ဒါယကာတုိ႔က မရုိမေသ ၊သုိ႔မဟုတ္ မျပည္႔မစုံလွူဒါန္းခဲ႔လွ်င္လည္း စိတ္ဆုိးကာ အလုိမက်တဲ႔အမူအရာကုိေဖာ္ျပမိတတ္ၾကတယ္။
လူအမ်ားက ဘုရားသားေတာ္မ်ား ျမတ္ေသာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ယင္းတုိ႔ပင္ေန႔စဥ္မစားမေသာက္ႏုိင္တဲ႔ ဆြမ္းေကာင္းဟင္းေကာင္းမ်ားျဖင္႔ကပ္လွဴေသာအခါမ်ိဳးမွာလည္း ျပဳံးျပဳံးေပ်ာ္ေပ်ာ္ျဖင္႔ အာဟာရမွာစက္ဆုပ္ရြံရွာမွဳ အာဟာေရပဋိကူလသညာကုိႏွလုံးမသြင္းမိပဲ ေလာဘနဲ႔တကြ ျမိဳသြင္းမိတတ္ၾကတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင္႔ ေလာဘေဒါသဆုိတဲ႔ အစြန္းႏွစ္ပါးမထြက္ေအာင္ အမွတ္သတိထားျပီး ရရသမွ်ႏွင္႔ပဲ “ဤပစၥည္းေလးပါးကုိမွီကာ ငါ၏လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကုိရွာအံ႔”ဟု ႏွစ္သက္ရႊင္လမ္းစြာ သုံးေဆာင္ႏုိင္သူကုိ သေမန တုႆေကာ-ညီမွ်တဲ႔စိတ္ထားနဲ႔ေရာင္႔ရဲ ႏွစ္သက္သူကုိ သေမန တုႆေကာ လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
………………………………………
အထက္ပါ သႏၱဳ႒ိသုံမ်ိဳးဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္သာ ဦးတည္ဖြင္႔ျပထားေပမယ္႔ စာရွုသူလူဒါယကာမ်ားအဖုိ႔ စီးပြားရွာစဥ္မွာလည္း ရပုိင္ခြင္႔ေလးမွ်ႏွင္႔မေရာင္႔ရဲႏုိင္ပဲ တရားေသာနည္းလမ္းမတရားေသာနည္းလမ္းမ်ားျဖင္႔
ေငြေနာက္လုိက္မိၾကပါက ေလာဘေဒါသေမာဟမ်ားလည္း ထုိအပုိ၀င္ေငြမ်ားႏွင္႔အတူ အပုိိဆုအျဖစ္တုိးပြားလာမွာျဖစ္ပါတယ္
ရွာေဖြႏုိင္သမွ် မိမိရွိလာေလးနဲ႔၀ေအာင္စားျပီး ရွိတာေလးနဲ႔လွေအာင္၀တ္ကာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာမေနႏုိင္ျပန္ဘူးဆုိပါကလည္း မိမိထက္သာသူမ်ားကုိျမင္ရၾကားရတဲ႔အခါ ယင္းတုိ႔ကဲ႔သုိ႔ ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာလုိမွဳျဖစ္ေစ ၊မနာလုိ၀န္တုိ အျပစ္ေျပာဆုိမွဳမ်ားျဖစ္ေစျဖစ္လာတတ္ၾကျပန္ပါတယ္။
မိမိရွိတာေလးမွ်နဲ႔မတင္းတိမ္ႏုိင္သူအဖုိ႔ ခံစားသုံးေဆာင္စဥ္မွာလည္း မိမိမွာမရွိတဲ႔ ေကာင္းႏုိးရာရာမ်ားကုိသာ ေမွ်ာ္လင္႔ရင္း စိတ္ခ်မ္းသာမွဳမွ ေ၀းးကြာေနၾကဦးမွာပါပဲ ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ရွာေဖြစဥ္ ရရွိစဥ္ သုံးေဆာင္ခံစားစဥ္တုိ႔မွာ ေရာင္႔ရဲႏွစ္သက္ႏုိင္မွသာ စစ္မွန္တဲ႔စိတ္ခ်မ္းသာမွဳကုိ ပုိင္ဆုိင္ရရွိႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ကမၼ႒ာန္းတရားရွုပြားသူ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖုိ႔ ရရွိလာတဲ႔ပစၥည္းေလးပါးအေပၚ သႏၱဳ႒ိျဖစ္ေအာင္ သုံးေဆာင္တတ္ေစဖုိ႔ နည္းလမ္း ဆယ္႔ႏွစ္မ်ိဳးကုိလည္း ထပ္မံေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။
*သေႏၱာသ/သႏၱဳ႒ိ (၁၂)မ်ိဳး*
*သကၤန္း၌ သေႏၱာသ(၃)မ်ိဳး*
(၁) ယထာလာဘသေႏၱာသ- တန္ဖုိးနည္းပါးတဲ႔ သကၤန္းျဖစ္ေစ သကၤန္းေကာင္းျဖစ္ေစ ရရွိလာတဲ႔သကၤန္းျဖင္႔သာ ေရာင္႔ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္သူ ၊ အျခားသာလြန္ေကာင္းျမတ္တဲ႔သကၤန္းကုိိမေတာင္႔တ ထပ္မံရရွိလာျပန္လွ်င္လည္း လက္မခံေတာ႔တဲ႔ ရဟန္းေတာ္ကုိ သကၤန္းမွာ ရရသမွ်နဲ႔ေရာင္႕ရဲသူလုိ႔ ဆုိပါတယ္။
လြန္ခဲ႔တဲ႔ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ေလာက္က ရထားမတုိက္ က်ားမကုိက္သည္႔ဆရာေတာ္လုိ႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ႔ ဘုန္းေတာ္ၾကီးဦးသီလဆုိတာရွိခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ပံသုကူဓုတင္ေဆာင္ရဟန္းေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပံသုကူဓုတင္ေဆာင္တယ္ဆုိေတာ႔လည္း လူအမ်ားကသကၤန္းမ်ားကုိ ဆရာေတာ္စၾကၤံၾကြရာ ဆြမ္းခံၾကြရာလမ္းေတြမွာ သကၤန္းမ်ားကုိခ်ထားလွဴဒါန္းၾကတာေပါ႔ ။ဒါေပမယ္႔ ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ႔ သူ၀တ္ရုံထားတဲ႔သကၤန္းကုိစြန္႔ျပီး ေကာင္းႏုိးရာရာသကၤန္းကုိ လဲလွယ္သုံးေဆာင္ေတာ္မမူပါဘူး ။
သကၤန္းဆုိတာ ခႏၶာကုိယ္ကုိ လုံေအာင္ဖုံးႏုိင္ဖုိ႔လုိရင္းျဖစ္ပါတယ္ ။သကၤန္းေကာင္းရလုိ႔ မိမိလက္ရွိအ၀တ္ကုိစြန္႔ပစ္ခဲ႔လွ်င္ စိတ္ထားျပည္႔၀သူသူေတာ္စင္ ျဖစ္ဖုိ႔လည္းမလြယ္လွသလုိ မူလလွူဒါန္းထားသူဒါယကာမ်ားမွာလည္း စိတ္ေက်နပ္ႏွစ္သက္ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
သုိ႔ျဖစ္၍ မိမိမူလရရွိလာေသာ ေကာင္းေကာင္းဆုိးဆုိးတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔သာ တင္းတမ္ေရာင္႔ရဲႏုိင္မွ ယထာလာဘသေႏၱာသဂုဏ္ျဖင္႔ ျပည္႔စုံႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
(၂)ယထာဗလသေႏၱာသ- မိမိအသက္ရွင္ ရပ္တည္ႏုိင္စြမ္းေသာ သကၤန္းမွ်ျဖင္႔ ေရာင္႔ရဲတင္းတိိမ္ႏုိင္သူု
မိမိရရွိလာသည္မွ်ႏွင္႔သာ သုံးေဆာင္သင္႔သည္ဆုိေသာ္လည္း ခႏၶာကုိယ္က မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးတုိ႔ကဲ႔သုိ ပိန္ပိန္ပါးပါး ရလာတဲ႔သကၤန္းက ထူထဲေလးလံေနမည္ဆုိပါကလည္း ဘယ္လုိမွ ၀တ္ရုံသုံးေဆာင္ဖုိ႔ သင္႔ေလွ်ာ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
မက်န္းမမာျဖစ္ေနတဲ႔ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအတြက္လည္း ခႏၶာကုိယ္ ေႏြးေထြးမွဳရေစဖုိ႔ အပူေငြ႔ရေစဖုိ႔ ထူထဲေသာ အ၀တ္သကၤန္းၾကီးမ်ားကုိ၀တ္ရုံေနရမွ သင္႔ေလွ်ာ္မွ်တႏုိ္င္ပါတယ္။
ဒီေတာ႔ မိမိရရွိေသာ သကၤန္းက မိမိႏွင္႔ မကုိက္ညီပါက သေဘာထားျပည္႔၀ေသာ အျခားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါးနဲ႔ လဲလွယ္၀တ္ရုံသုံးေဆာင္ရပါတယ္ ။ ယင္းပုံစံမ်ိဳးျဖင္႔လဲလွယ္ၾကျခင္းကား အဖုိးနည္းမ်ား။ အေကာင္းစားကုိရလုိ၍ လဲလွယ္ၾကျခင္းမဟုတ္ပဲ က်န္းမာေရးအတြက္ မိမိႏွင္႔သပၸါယမွ်တမယ္႔ သကၤန္းကုိ၀တ္ရုံႏုိင္ဖုိ႔အတြက္လဲလွယ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ထုိပုံစံမ်ိဳး လဲလွယ္ကာ မိမိက်န္းမာေရးနဲ႔ ကုိက္ညီတဲ႔ သကၤန္းကုိသာ ၀တ္ရုံသုံးေဆာင္ၾကေသာရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ယထာဗလသေႏၱာသ-သာသနာအေရး ေရွးရွူ၍သာ မိမိ ရပ္တည္ႏုိင္စြမ္းေသာ သကၤန္းမွ်ျဖင္႔ ေရာင္႔ရဲတင္းတိိမ္ႏုိင္သူလုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
(၃)ယထာသာရုပၸသေႏၱာသ-မိမိနဲ႔ သင္႔ေလွ်ာ္ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ သကၤန္းမွ်ျဖင္႔ တင္းတိမ္ေရာက္႔ရဲသူ
“မိမိကား ေတာအရပ္သုိ႔သာ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ကမၼ႒ာန္းတရားပြားမ်ားေနသူျဖစ္သျဖင္႔ အေရာင္းအဆင္း အသားေကာင္းမြန္သည္႔အဖုိးတန္ကုိ၀တ္ရုံေနရသည္ျဖစ္ေစ။ အ၀တ္စမ်ားစုေပါင္းခ်ဳပ္စပ္ထားသည္႔ ပံသုကူသကၤန္းကုိ၀တ္ရုံေနရသည္ျဖစ္ေစ သိပ္အေရးမၾကီးလွ။
သာသနာအတြက္ အက်ိဳးမ်ားလွသည္႔ သံဃမေထရ္ၾကီးမ်ားကား တရားေဟာျခင္း စာေပပရိယတ္ပုိ႔ခ်ျခင္းအားျဖင္႔ အခ်ိန္မအားလပ္ၾကရကား မိမိကဲ႔သုိ႔ သကၤန္းရွာေဖြခ်ဳပ္စပ္ဖုိ႔ရန္ အခ်ိန္ရႏုိင္ၾကမည္မဟုတ္ေခ်။
ထုိ႔ေၾကာင္႔ မိမိအလွွဴခံရရွိလာတဲ႔ သကၤန္းသည္ မေထရ္ၾကီးမ်ားႏွင္႔ ေလွ်ာက္ပတ္လွေပသည္ “ ဟု ႏွလုံးပုိက္ကာ သကၤန္းေကာင္းကုိ မေထရ္ၾကီးမ်ား သံဃာ႔၀န္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား သြားေရာက္လွူဒါန္းလုိက္ကာ
မိမိကုိယ္တုိင္ကား ဘုရားညႊန္ၾကားနည္းေပးထားသည္႔အတုိင္း အမွိဳက္ပုံ၊သုႆာန္စသည္တုိ႔မွ အ၀တ္စမ်ားကုိေကာက္ယူ၍သာ ခ်ဳပ္စပ္ဖာေထး၍ သုံးေဆာင္သူမ်ိဳးကုိ ယထာသာရုပၸသေႏၱာသ-မိမိနဲ႔ သင္႔ေလွ်ာ္တဲ႔ သကၤန္းနဲ႔သာ တင္းတိမ္ေရာင္႔ရဲသူလုိ႔ ဆုိရပါတယ္။
*ဆြမ္းပစၥည္း၌ သေႏၱာသ(၃)မ်ိဳး *
(၁)ယထာလာဘ သေႏၱာသ- အျခားသာလြန္ေကာင္းျမတ္တဲ႔ သားျပြမ္းထမင္းစသည္တုိ႔ကုိမေတာင္႔တပဲ ေကာင္းေကာင္း ဆုိးဆုိး ဆြမ္းခံရသမွ်ေလးနဲ႔႔ တင္းတိိမ္ေရာင္႔ရဲသူမ်ိဳးကုိ ယထာလာဘသေႏၱာသလုိ႔ေခၚပါတယ္။
(၂)ယထာဗလသေႏၱာသ- မိမိကဟင္းေကာင္းဆြမ္းေကာင္းရေပမယ္႔ မဘုဥ္းေပးေသးပဲ "အစာအိမ္နာ အစာမေၾကေရာဂါစသည္႔ျဖစ္ပြားေနၾကသူမ်ားကား ဆြမ္းၾကမ္းမ်ားမဘုဥ္းႏုိင္ၾက ငါသူတုိ႔ႏွင္႔လဲလွယ္ကာ သူတုိ႔၏ဆြမ္းၾကမ္းမ်ာကုိသာစားမယ္"လုိ႔ ႏွလုံးသြင္းကာ သံဃာကုိေစာင္႔ေရွာက္ကာ ယင္းတုိ႔အားမိမိဆြမ္းေကာင္းကုိေပးျပီး မိမိက ဆြမ္းၾကမ္းမွ်ကုိသာ ဘုဥ္းေပးသူဟာ ယထာဗလသေႏၱာသဂုဏ္ႏွင္႔ျပည္႔စုံသူျဖစ္ပါတယ္။
မိမိမွာအစာအိမ္နာ အစာမေၾကေရာဂါရွိေနရင္လည္း႔ အျခားဆြမ္းေကာင္းရလာေသာ အရွင္တစ္ပါးပါးနဲ႔ လဲလွယ္ဘုဥ္းေပးပါက အလုိဆုိးတစ္စုံတစ္ရာမပါပဲ သီတင္းးသုံးေဖာ္မ်ားစိတ္ခ်မ္းသာမွုကုိသာ အဓိကထားသူျဖစ္လုိ႔ ယထာဗလသေႏၱာသလုိ႔ ဆုိရပါတယ္။
(၃) ယထာသာရုပၸသေႏၱာသ-မိမိက အင္အားရွိက်န္းမာသူျဖစ္လုိ႔ ႔ မည္သည္႔ဆြမ္းမ်ိဳးဟင္းမ်ိဳးကုိမဆုိဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္ႏုိင္တယ္ ဟုႏွလုးသြင္းကာ ဆြမ္းေကာင္းဟင္းေကာင္းမ်ားကုိ မက်န္းမမာဂိလာနမ်ား သာသနာေတာ္အားအက်ိဳးမ်ားလွသည္႔ ပရိယတ္၀န္ေဆာင္ ပဋိပတ္၀န္ေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအား သြားေရာက္လွူဒါန္းျပီး မိမိမွာမူ ဆြမ္းခံလွည္႔လည္သျဖင္႔သာ ရရသမွ်ျဖင္႔ ေရာင္႔ရဲသူကုိ ယထာသာရုပၸသေႏၱာသ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးဟု ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
*ေက်ာင္းသခၤန္း၌ သေႏၱာသ(၃)မ်ိဳး*
(၁)ယထာလာဘသေႏၱာသ- မုိးယိုေသာေက်ာင္း ၊တံခါးမရွိေသာေက်ာင္းအုိေက်ာင္းေဟာင္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါေစ သံဃာေတာ္က ငါ႔ရွင္ ဒီေက်ာင္းမွာေနရမည္ဟုဆုိက သံဃာေတာ္မ်ားအလုိက် မညည္းမညဴ ေရာက္လာတဲ႔ေနရာမွာသာ သီတင္းသုံးႏုိင္သူကုိ ယထာလာဘသေႏၱာသ ပုဂၢိဳလ္လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
(၂)ယထာဗလသေႏၱာသ- မိမိရရွိလာေသာ ေထရ္စဥ္၀ါလုိက္ေနရာေလးက အရိပ္အာ၀ါသလည္းေအးျမ ၊ေလ၀င္ေလထြက္လည္းေကာင္းျပီး ေက်ာင္းေကာင္း အေဆာင္ေကာင္းပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိက က်န္းမာသူျဖစ္လုိ႔ ေနရာမေရြးသီတင္းသုံးႏုိင္သူျဖစ္တယ္လုိ႔ ႏွလုံးသြင္းျပီး မက်န္းမမာသူမ်ား ၊သက္ၾကီးရြယ္အုိရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ သနားငဲ႔ညွာကာ႔ မိမိနဲ႔ လဲကာသီတင္းသုံးသူ၊ မိမိမွာ အသက္ရွုၾကပ္ကာ ေလမရေသာတုိက္ခန္း ဂူေက်ာင္းစသည္တုိ႔မွာမေလွ်ာ္၍ ကမၼ႒ာန္းတရားရွုပြားႏုိင္မွူကုိသာ ဦးတည္၍ ေလ၀င္ေလထြက္ေကာင္းေသာ ေက်ာင္းႏွင္႔လဲလွယ္သီတင္းသုံးသူကုိ ယထာဗလသေႏၱာသဂုဏ္ႏွင္႔ျပည္႔စုံသူလုိ႔ ဆုိရပါလိမ္႔မယ္။
(၃)ယထာသာရုပၸသေႏၱာသ-ဆုိတာကေတာ႔ မိမိမွာ ဘုန္းကံၾကီးမားသူ ေရွးေကာင္းမွဳရွိသူျဖစ္၍
ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနထုိင္ႏုိင္သူျဖစ္ေပေသာ္ျငားလည္း ..
" ဖုံမ်ား ထုိင္ခုံမ်ားေမြ႔ယာမ်ားႏွင္႔ ျပည္႔စုံေနတဲ႔ ေက်ာင္းေကာင္း "အိပ္ယာေကာင္းဆုိတာ ေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္းရဲ႕အေၾကာင္းတရားမ်ားျဖစ္တယ္။ အိပ္ယာေကာင္းမ်ားကုိအိပ္မိလွ်င္လည္းမထခ်င္ ။ အိပ္ယာကႏုိးလာျပန္လွ်င္လည္း ခ်မ္းသာေသာအေတြ႔မ်ားေၾကာင္႔ ကာမ၀ိတက္မ်ားျဖစ္ေပၚလာတတ္ေပရာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအတြက္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားလွတယ္။ ဘုရားရွင္ေတာ္ကလည္း ရြာတြင္းေက်ာင္းမ်ားမွာသီတင္းသုံးေနသူထက္ ေတာတြင္းေတာင္တြင္းကမျပည္႔မစုံ ေက်ာင္းမည္ကာမွ် ေနရာမ်ိဳးကုိ
လဲ၀ါဂြမ္းကုိေခါင္းအုံးအိပ္ျခင္းထက္ သစ္သားတုံးကုိေခါင္းအုံးအိပ္ေသာရဟန္းကုိ ၊ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းေပၚစက္ေတာ္ေခၚျခင္းထက္ သစ္တစ္ပင္ေအာက္၀ါးတစ္ပင္ေအာက္မွာသာ
မအိပ္စက္ပဲ ထိနမိဒၶကိေလသာမ်ားကုိ တြန္းလွန္တုိက္ထုတ္ေနတဲ႔ ေက်ာမခင္းကုိယ္ေတာ္ဘ၀ကုိပုိ၍ ႏွစ္သက္သေဘာက်ေတာ္မူတယ္။ သစ္ပင္ရင္းမွာ ကမၼ႒ာန္းရွူပြားေနသူတစ္ေယာက္အဖုိ႔ ဆိတ္ကြယ္ရာကုိမရႏုိင္သျဖင္႔ လူတုိ႔ျပဳက်င္႔တဲ႔ မေကာင္းမွဴဒုစရုိက္မ်ိဳးမ်ားလည္း ျပဳခြင္႔မသာေတာ႔ပဲ ကိေလသာရန္သူမ်ားကုိဖဲခြါထားျပီးျဖစ္တယ္.."စသျဖင္႔ ႏွလုံးသြင္းကာ မိမိေက်ာင္းေကာင္းၾကီးကုိ ပယ္စြန္႔၍ သစ္ပင္ရင္းအရပ္။ေတာတြင္ကသစ္ရြက္မုိးေက်ာင္းငယ္ေလး စသည္တုိ႔ကုိသာ လက္ခံသာယာေလ႔ရွိသူကုိ ယထာသာရုပသေႏၱာသ ဂုဏ္ႏွင္႔ျပည္႔စုံသူလုိ႔ ေခၚရပါတယ္။
*ေဆးပစၥည္း၌ သေႏၱာသ(၃)မ်ိဳး*
(၁)မိမိမက်န္းမာ၍ ေဆးရွာမွီးေသာအခါ လူအမ်ား ကတန္ဖုိးၾကီးေသာေသာေဆး၀ါးမ်ားကုိလွူခ်င္လည္းလွူၾကမယ္။ဆီးျဖဴသီး ဖန္ခါးသီးကဲ႔သုိ႔ေသာ ေတာသသစ္ျမစ္သစ္ဥသစ္ဖု ရတတ္ရာရာေလးမ်ားကုိလည္း လွူခ်င္လည္းလွဴၾကေပလိမ္႔မယ္။ ဒါေပမယ္႔ ရရသမွ်ေသာ ေဆးပစၥည္းးကုိသာ မညည္းမညဴမွီ၀ဲသုံးစြဲသူကုိ ယထာလာဘသေႏၱာသဟု ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ထပ္လာေရာက္လွဴဒါန္းၾကေသာ ေဆးေကာင္း၀ါးေကာင္းမ်ားေရာက္လာလွ်င္ကား လက္မခံေတာ႔ပဲ မူလျဖစ္ေပၚလာေသာ ေဆး၀ါးကုိသာ ခံယူသုံးစြဲသူျဖစ္ေပသည္ အကယ္၍ အသစ္ျမင္လုိ႔ အေဟာင္းပစ္သူျဖစ္ပါက သေႏၱာသဂုဏ္ႏွင္႔ျပည္႔စုံႏုိင္ဖုိ႔မလြယ္ကူေတာ႔ေပ။
(၂)ယထာဗလသေႏၱာသ- မိမိကက်န္းမာသူျဖစ္ေပမယ္႔ မိမိအား အားေဆးမ်ား ေဆးေကာင္းမ်ားလွူဒါန္းၾကလွ်င္ျဖစ္ေစ။ အျခားသံဃာတစ္ပါးပါးက သူႏွင္႔မိမိ၏ေဆးမွာ ပုိ၍သင္႔ေလွ်ာ္သည္ဟု ဆုိလာလွ်င္ျဖစ္ေစ မိမိေဆး၀ါးကုိ အျခားတစ္ပါးပါးျဖင္႔လဲလွယ္ကာ မိမိမွာ ျဖစ္သလုိသာ ခံယူသုံးစြဲသူကုိလည္း ယထာဗလသေႏၱာသဟုဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။
မိမိမွာ အမွန္တကယ္ပင္ ေဆးေကာင္း၀ါးေကာင္းမ်ားလုိအပ္ေနလွ်င္ေတာ႔ အျခားက်န္းမာသူအရွင္မ်ား၏ ေဆး၀ါးမ်ားကုိခံယူသုံးေဆာင္ကာ တရားဘာ၀နာဆည္းျဖန္းပြားမ်ားေနလွ်င္ ယထာဗလသေႏၱာသဂုဏ္ႏွင္႔ျပည္႔စုံသူသာျဖစ္ပါတယ္။
(၃)ယထာသာရုပၸသေႏၱာသ- ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါးက စတုမဓုေဆးႏွင္႔ ႏြားက်င္ငယ္ရည္ကုိဖန္ခါးသီးႏွင္႔ စိမ္ထားေသာ ေဆးႏွစ္မ်ိဳးလုံးကုိယူလာျပီး “အရွင္ဘုရားအလုိရွိေသာ ေဆးပစၥည္းကုိ အလွူခံေတာ္မူပါဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားလာခဲ႔ပါက
" ႏြားက်င္ငယ္ရည္နဲ႔ စိမ္ထားေသာ ဖန္ခါးသီးေဆးကား ဘုရားအဆူဆူတုိ႔ ခ်ီးမြမ္းေထာမနာေတာ္မူခဲ႔ျပီး ရလြယ္ကာ ေရာဂါေပါင္းစုံကုိ ပယ္ခြါႏုိင္ေသာ ေဆးေတာ္ၾကီးျဖစ္ေပတယ္"လုိ႔ လုံးသြင္းကာ ႏြားက်င္ငယ္ရည္ႏွင္႔ဖန္ခါးသီးကုိသာ ျမတ္ႏုိးစြာသုံးေဆာင္သူဟာ ယထာသာရုပၸသေႏၱာသဂုဏ္ႏွင္႔ျပည္႔စုံသူျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါရေစ။
အထက္ကေဖာ္ျပခဲ႔ေသာ္ ဆြမ္းႏွင္႔ပတ္သက္၍ သေႏၱာသ(၃)မ်ိဳး၊သကၤန္းႏွင္႔ပတ္သက္၍(၃)မ်ိဳး၊ေက်ာင္းႏွင္႔ပတ္သက္၍(၃)မ်ိဳး၊ေဆးႏွင္႔ပတ္သက္၍ (၃)မ်ိဳးအားျဖင္႔ ေပါင္းသေႏၱာသ(၁၂)မ်ိဳးတုိ႔သည္ အလုိၾကီးမွူမဟိစၦာစေသာ အကုသုိလ္တရားမ်ားပယ္ခြါႏုိင္ျခင္း၏အေၾကာင္း တရားထူးတရားျမတ္ကုိသိျမင္နားလည္သေဘာေပါက္ႏုိ္င္ျခင္း၏အေၾကာင္းျဖစ္ရကား ေမတၱာသုတ္ေတာ္လာ ကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားမည္႔သူမွာ ျပည္႔စုံရမည္႔ ဂုဏ္အဂၤါတုိ႔တြင္လည္း ယင္းသႏၱဳ႒ိဂုဏ္ကုိ ထည္႔သြင္းေဟာျပေတာ္မူျပီး သႏၱဳသေကာ စ-ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
စာရွုသူမ်ားလည္း မိမိတုိ႔ရွာေဖြစုေဆာင္းရသမွ် ပုိင္ဆုိင္မွဳေလးမ်ားနဲ႔သာ ေရာင္႔ရဲႏွစ္သက္ႏုိင္ၾက ေက်နပ္မွဳရႏုိင္ၾကတဲ႔
သႏၱဳႆက ဂုဏ္ထူးေဆာင္ တပည္႔သာ၀ကမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါေစ။
ေမတၱာမ်ားစြာျဖင္႔ (အရွင္၀ိမလာလကၤာရ-မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment