Saturday, March 24, 2012

ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကိုေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊ ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကိုေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊…..

       ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသိတာ႐ံုေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူခဲ႔စဥ္က အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္၏ အလုပ္အေကြၽး ကကုဓမည္ေသာ ေကာလိယ၏ သားသည္ ေသလြန္၍ စ်ာန္စိတ္ျဖင့္ၿပီးေသာ တစ္ခုေသာ ျဗဟၼာဘံု၌ ျဖစ္၏၊ ထိုကကုဓအား မဂဓတိုင္းရွိ ရြာနယ္ ႏွစ္နယ္ သံုးနယ္မွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာ 'ခႏၶာကိုယ္' ကို ရ၏၊ ထိုကကုဓျဗဟၼာသည္ ထိုမွ်ေလာက္ေသာ အတၱေဘာကို ရျခင္းျဖင့္ မိမိကိုယ္ကိုလည္း မပင္ပန္းေစ၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း မပင္ပန္းေစ။
ထိုကကုဓျဗဟၼာသည္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္လ်က္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္အား -

    ''အသွ်င္ဘုရား 'ငါသည္ ရဟန္းသံဃာကို ေဆာင္အံ့'ဟု ေဒဝဒတ္အား ဤသို႔သေဘာရွိေသာ အလိုဆိုးျဖစ္ေပၚပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ေဒဝဒတ္သည္ စိတ္ျဖစ္ေပၚသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ ထို (ရၿပီးေသာ) တန္ခိုးမွဆုတ္ယုတ္ပါ၏''ဟု ေလွ်ာက္၏။

     အသွ်င္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍  ထုိအေၾကာင္းအရာကုိ ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ

     ေမာဂၢလာန္ သင္သည္ ကကုဓျဗဟၼာကို (သင္၏) စိတ္ျဖင့္ (ကကုဓျဗဟၼာ၏) စိတ္ကို ပိုင္းျခား၍သိသေလာ၊ ''ကကုဓျဗဟၼာေျပာဆိုေသာ စကားအလံုးစံုသည္ ထိုဆိုသည့္ အတိုင္းသာလွ်င္ မွန္ကန္သေလာ၊ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မျဖစ္ဘဲ ရွိသေလာ''ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။

      အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္သည္ ကကုဓျဗဟၼာကို (အကြၽႏု္ပ္၏) စိတ္ျဖင့္ (ကကုဓျဗဟၼာ၏) စိတ္ကိုပိုင္းျခား၍ သိပါ၏၊ ''ကကုဓျဗဟၼာေျပာဆိုေသာ စကားအလံုးစံုသည္ ထိုဆိုသည့္ အတိုင္းသာလွ်င့္မွန္ကန္ ပါ၏၊ တစ္ပါးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မျဖစ္ပါ''ဟု ၿပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ

            ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကိုေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊ ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကိုေစာင့္စည္းဦးေလာ့
 ယခုအခါ၌ ထို (မဂ္ဖိုလ္မွ) အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိသည္ပင္ မိမိကိုယ္ကို ထင္ရွားစြာျပဳလတၱံ႔။

ေမာဂၢလာန္ ေလာက၌ ဤဆရာငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ထင္ရွားရွိၾကကုန္၏။
အဘယ္ငါးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-

        (၁)ေမာဂၢလာန္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ သီလမစင္ၾကယ္သည္ျဖစ္လ်က္ ''ငါသည္စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း''ဟု ဝန္ခံ၏။  
       ထိုဆရာကို (သူ၏) တပည့္တို႔သည္ ဤသို႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ဆရာသည္ သီလမစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏ သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'ဟုဝန္ခံ၏၊
       ငါတို႔သည္ ထိုအေၾကာင္းကို လူတို႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထိုဆရာအား ျမတ္ႏိုးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထိုဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏိုးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆးအသံုးအေဆာင္တို႔ျဖင့္ ငါတို႔ကို ေကာင္းစြာျမတ္ႏိုးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထိုဆရာသည္ပင္ ထို (မိမိ) ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္''ဟု (သိၾကကုန္၏)။

      ေမာဂၢလာန္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာကို တပည့္ျဖစ္သူတို႔သည္ သီလမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း သီလမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကို တပည့္တို႔ထံမွလိုလားေတာင့္တ၏။

     (၂)ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ အသက္ေမြးမႈ မစင္ၾကယ္ သည္ျဖစ္လ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း''ဟု ဝန္ခံ၏။
     ထိုဆရာကို (သူ၏) တပည့္တို႔သည္ ဤသို႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ဆရာသည္ မစင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိသည္ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိ၏၊ ငါ၏အသက္ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'ဟု ဝန္ခံ၏။
     ငါတို႔သည္ထိုအေၾကာင္းကို လူတို႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထိုဆရာအား ျမတ္ႏိုးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထိုဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏိုးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္းသူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆးအသံုးအေဆာင္တို႔ျဖင့္ ငါတို႔ကို ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏိုးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထိုဆရာသည္ပင္ ထို (မိမိ) ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္''ဟု (သိၾကကုန္၏)။
      ေမာဂၢလာန္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာကို တပည့္ျဖစ္သူတို႔သည္ အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုတပည့္တို႔ထံမွ လိုလားေတာင့္တ၏။

     (၃)ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ တရားေဟာမႈ မစင္ၾကယ္ သည္ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရားေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း''ဟု ဝန္ခံ၏။
     ထိုဆရာကို (သူ၏) တပည့္တို႔သည္ ဤသို႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ဆရာသည္ တရားေဟာမႈ မစင္ၾကယ္သည္ျဖစ္လ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရားေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'ဟု ဝန္ခံ၏။
     ငါတို႔သည္ထိုအေၾကာင္းကို လူတို႔အား ေျပာၾကားၾကမူ ထိုဆရာအား ျမတ္ႏိုးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထိုဆရာအားယင္းမျမတ္ႏိုးဖြယ္စကား ျဖင့္ ငါတို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္းေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္ အပံ့ ေဆးအသံုးအေဆာင္တို႔ျဖင့္ ငါတို႔ကို ေကာင္းစြာ့ျမတ္ႏိုးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထိုဆရာသည္ပင္ ထို (မိမိ) ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္''ဟု (သိၾကကုန္၏)။

     ေမာဂၢလာန္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာကို တပည့္ျဖစ္သူတို႔သည္ တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုတပည့္တို႔ထံမွ လိုလားေတာင့္တ၏။

     (၄)ေမာဂၢလာန္ ေနာက္တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ ေျဖဆိုမႈ မစင္ၾကယ္သည္ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ေျဖဆိုမႈရွိ၏၊ ငါ၏ ေျဖဆိုမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း''ဟု ဝန္ခံ၏။
      ထိုဆရာကို (သူ၏) တပည့္တို႔သည္ ဤသို႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ဆရာသည္ ေျဖဆိုမႈ မစင္ၾကယ္သည္ျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါ၏ ေျဖဆိုမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'ဟု ဝန္ခံ၏။
      ငါတို႔သည္ ထိုအေၾကာင္းကို လူတို႔အား ေျပာၾကားၾကကုန္မူ ထိုဆရာအားျမတ္ႏိုးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထိုဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏိုးဖြယ္ စကားျဖင့္ ငါတို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆးအသံုးအေဆာင္တို႔ျဖင့္ ငါတို႔ကိုေကာင္းစြာ ျမတ္ႏိုးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထိုဆရာသည္ပင္ ထို (မိမိ) ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္''ဟု (သိၾကကုန္၏)။

      ေမာဂၢလာန္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာကို တပည့္ျဖစ္သူတို႔သည္ ေျဖဆိုမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ကုန္၏၊ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း ေျဖဆိုမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကိုတပည့္တို႔ထံမွ လိုလားေတာင့္တ၏။

      (၅)ေမာဂၢလာန္ ေနာက္ တစ္မ်ဳိးကား ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာသည္ ဉာဏ္အျမင္ မစင္ၾကယ္ သည္ျဖစ္ပါလ်က္ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း''ဟု ဝန္ခံ၏။ ထိုဆရာကို (သူ၏) တပည့္ျဖစ္သူတို႔သည္ ဤသို႔ သိၾကကုန္၏၊ ''ဤအသွ်င္ဆရာသည္ ဉာဏ္အျမင္ မစင္ၾကယ္သူျဖစ္ပါလ်က္ 'ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ မညစ္ႏြမ္း'ဟု ဝန္ခံ၏။
      ငါတို႔သည္ ထိုအေၾကာင္းကိုလူတို႔အား ေျပာၾကားၾကကုန္မူ ထိုဆရာအား ျမတ္ႏိုးမႈ မျဖစ္ရာ၊ ထိုဆရာအား ယင္းမျမတ္ႏိုးဖြယ္စကားျဖင့္ ငါတို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာၾကားကုန္မည္နည္း၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း သူနာ၏အေထာက္အပံ့ ေဆးအသံုးအေဆာင္တို႔ျဖင့္ ငါတို႔ကို ေကာင္းစြာ ျမတ္ႏိုးေစသည္သာလွ်င္တည္း၊ ထိုဆရာသည္ပင္ ထို (မိမိ) ျပဳမည့္အမႈျဖင့္ ထင္ရွားလာလိမ့္မည္''ဟု (သိၾကကုန္၏)။

     ေမာဂၢလာန္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာကို တပည့္ျဖစ္သူတို႔သည္ ဉာဏ္အျမင္မွေစာင့္ေရွာက္ကာကြယ္ကုန္၏၊ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ဆရာသည္လည္း ဉာဏ္အျမင္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကိုတပည့္တို႔ထံမွ လိုလားေတာင့္တ၏။

                           ေမာဂၢလာန္ ေလာက၌ ဤဆရာငါးမ်ဳိးတို႔သည္ ထင္ရွားရွိကုန္၏။

     ေမာဂၢလာန္ ငါသည္ကား သီလစင္ၾကယ္သည္ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ သီလရွိ၏၊ ငါ၏သီလသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ''ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တို႔သည္လည္း ငါ့ကို သီလမွမကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း သီလမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို တပည့္တို႔ထံမွမလိုလား မေတာင့္တ။
     အသက္ေမြးမႈ စင္ၾကယ္သည္ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ အသက္ေမြးမႈရွိ၏၊ ငါ၏ အသက္ေမြးမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ''ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တို႔သည္လည္း ငါ့ကိုအသက္ေမြးမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း အသက္ေမြးမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို တပည့္တို႔ထံမွ မလိုလား မေတာင့္တ။
     တရားေဟာမႈ စင္ၾကယ္သည္ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ တရားေဟာမႈရွိ၏၊ ငါ၏ တရားေဟာမႈသည္ စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ''ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တို႔သည္လည္း ငါ့ကိုတရားေဟာမႈမွ မကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း တရားေဟာမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို တပည့္တို႔ထံမွ မလိုလား မေတာင့္တ။
    ေျဖဆိုမႈ စင္ၾကယ္သည္ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ေျဖဆိုျခင္းရွိ၏၊ ငါ၏ ေျဖဆိုမႈသည္စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ''ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တို႔သည္လည္း ငါ့ကို ေျဖဆိုမႈမွမကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း ေျဖဆိုမႈမွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကိုတပည့္တို႔ထံမွ မလိုလား မေတာင့္တ။
     ဉာဏ္အျမင္ စင္ၾကယ္သည္ျဖစ္၍ ''ငါသည္ စင္ၾကယ္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ရွိ၏၊ ငါ၏ ဉာဏ္အျမင္သည္စင္ၾကယ္၏၊ ေတာက္ပ၏၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္း မရွိ''ဟု ဝန္ခံ၏၊ တပည့္တို႔သည္လည္း ငါ့ကို ဉာဏ္အျမင္မွမကာကြယ္ မေစာင့္ေရွာက္ၾကကုန္၊ ငါသည္လည္း ဉာဏ္အျမင္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကိုတပည့္တို႔ ထံမွ မလိုလား မေတာင့္တဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
                                                                (ကကုဓေထရသုတ္-အဂၤုတၱိဳရ္ပဥၥကနိပါတ္)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..