ေခါင္းၿမီးၿခဳံထားသတဲ႔ ။ေခါင္းၿမီးကဘာ႔ေၾကာင္႔ၿခဳံရပါလိမ္႔ေနာ္ ။ ရာသီဥတုကဆုိး၀ါးလွ၍မ်ားလား တခုစဥ္စားမိတာက ၿပင္ပက တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိမၿမင္ေစခ်င္လုိ႔ ေခါင္းၿမီးၿခဳံထားတာၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္မယ္ ၊ဟုတ္တယ္ေလ ၿမင္ရင္ေၿပာင္းဖူးႏုႏုေလးခ်ိဳးဖဲ႔ဖ်က္ဆီးလုိက္ရင္ အက်ိဳးမဲ႔ပဲၿဖစ္မွာပဲ ။ေနာက္တစ္ခုၿဖစ္ႏုိင္တယ္ မိမိအကာအကြယ္အတြင္းမွာပဲ လုံၿခဳံစြာေနခ်င္လုိ႔ ၊ၿပင္ပနဲ႔အဆက္သြယ္မလုပ္ခ်င္လုိ႔ၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္မွာေပါ႔ ။ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေခါင္းၿမီးၿခဳံၿပီး ထုိင္ေနရတာကုိက တခါတေလ လုံၿခဳံမွုတစ္ခုၿဖစ္ေစတာလုိ႔ထင္ရတယ္ ။
အခုလည္း ထူးထူးဆန္းဆန္း ေခါင္းၿမီးၿခဳံၿပီး ထုိင္ေနေတာ္မူတဲ႔ ၿမတ္ဗုဒၶအေၾကာင္းကုိ ဖတ္ရွုမွတ္သားရၿပန္ပါတယ္ ။ တကယ္လည္းစိတ္၀င္စားစရာပါပဲ ။
ရွင္သာမေဏ/ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ပညတ္ထားေတာ္မူတဲ႔ ခမ႓ကတဝဂ္ ၃-တတိယသိကၡာပုဒ္မွာက
၁၆၈။ ၂၃- ''ေခါင္းၿမီးျခံဳ၍ ရြာတြင္း၌ မသြားအံ့ဟု က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈကို ျပဳရမည္''
အၾကင္ရဟန္းသည္ (သိကၡာပုဒ္၌) မ႐ိုေသျခင္းကို စြဲ၍ ေခါင္းၿမီးျခံဳ၍ ရြာတြင္း၌ သြားအံ့၊ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ သင့္၏။
------
၃-ခမ႓ကတဝဂ္ ၄-စတုတၱသိကၡာပုဒ္မွာက
၁၆၉။ ၂၄- ''ေခါင္းၿမီးျခံဳ၍ ရြာတြင္း၌ မေနထိုင္အံ့ဟု က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈကို
အၾကင္ရဟန္းသည္ (သိကၡာပုဒ္၌) မ႐ိုေသျခင္းကို စြဲ၍ ေခါင္းၿမီးျခံဳ၍ ရြာတြင္း၌ ေနထိုင္အံ့ ဒုကၠဋ္ အာပတ္ သင့္၏။
ေစတနာမရွိေသာ ရဟန္း၊ သတိေမ့ေလ်ာ့ေသာ ရဟန္း၊ မသိေသာ ရဟန္း၊ နာဖ်ားေသာ ရဟန္း၊ ေနျခင္းငွါ ခ်ဥ္းကပ္ေသာ ရဟန္း 'ရြာတြင္း၌ ေခတၱတည္းခိုေနေသာ ရဟန္း'အား အာပတ္ မသင့္၊ ေဘးရန္တို႔ေၾကာင့္ အာပတ္ မသင့္။ ႐ူးေသာ ရဟန္း၊ အစလက္ဦး လြန္က်ဴးေသာ ရဟန္းတို႔အားလည္း အာပတ္ မသင့္။
ဟုပညတ္ခ်က္ထားရွိေတာ္မူတာေၾကာင္႔ မ်ားေသာအားၿဖင္႔ ေက်ာင္း၀င္းၿပပ ၿမိဳ႔တြင္းရြာတြင္း၌ ေခါင္းၿမီးၿခဳံကာ သြားလာေနထုိင္ၾကေသာ ရဟန္းသာမေဏတုိ႔သည္ မရွိသေလာက္ပင္ ရွားလွေပ၏။
က်ြႏု္ပ္တုိ႔မႏၱေလးၿမိဳ႔မွာေနခဲ႔စဥ္စာသင္သားဘ၀တုန္းကေတာ႔ ေက်ာင္းအၿပင္သြားလာစရာရွိပါက ထီးစသည္မယူခဲ႔ပဲ ေနပူလာလွ်င္ သကၤန္းကုိေခါင္းမွာၿခဳံလွ်က္ ေနပူဒဏ္ကုိကာၿပီး သြားခဲ႔သည္သာတည္း ။ ဘုရားရွင္၏သိကၡာပုဒ္ေတာ္အား မရိုမသေသၿပဳလုိေသာအနာဒရိယစိတ္ထားေၾကာင္႔မဟုတ္မူ၍ ေနပူဒဏ္ကုိမခံႏုိင္လုိ႔ အလြယ္တကူကာကြယ္လုိက္ၿခင္းသာတည္း
သုိ႔ေသာ္ ရန္ကုန္သုိ႔ေရာက္လာေတာ႔ အစုိးမရတဲ႔ ရန္ကုန္မုိးကုိ အလြယ္တကူ ခုခံကာကြယ္ဖုိ႔ ထီးတစ္လက္သြားေလရာ အၿမဲေဆာင္ယူသြားခဲ႔ၿပီး ေနပူပူ မုိးရြာရြာ ထီးၿဖင္႔သာ ကာကြယ္လုိက္လုိ႔ သက္န္းကုိေခါင္းေပၚမတင္ၿဖစ္ခဲ႔ေတာ႔ဘူး ။
ဒါေပမယ္႔ ဒီသီရိလကၤာေရာက္လာေတာ႔ ရာသီဥတုကလည္း တခါတေလ ေတာ္ေတာ္ပူၿပင္းတယ္ ထီးမယူလာပဲ အၿပင္ထြက္မိလုိ႔ ေနပူဒဏ္ကုိကာကြယ္ရေအာင္ သကၤန္းတစ္စ ေခါင္းေပၚတင္မယ္လုပ္လုိက္တာနဲ႔ အရင္ေရာက္ႏွင္႔ၿပီး သီတင္းသုံးေဖာ္ေဟာင္းမ်ားက ခ်က္ခ်င္းသတိေပးလာပါတယ္ ။ ဟာ ေဟ႔ေကာင္ေဟ႔ေကာင္ မင္းေခါင္းေပၚက သကၤန္းကုိ အၿမန္ေအာက္ခ်လုိက္ ဒီမွာက သကၤန္းေခါင္းၿမီးမၿခဳံရဘူး ။ ေနာက္ ရဟန္းႏွစ္ပါး လက္ခ်င္းခ်ိတ္လမ္းေလ်ာက္တာ ၊ပခုံးေပၚလက္တင္ၿပီး လမ္းေလ်ာက္တာ ေနထုိင္တာ လုံး၀မလုပ္ရဘူးဗ် သီရိလက္ာေနရင္ ဒီအေၿခခံစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေလးေတြ သိထားရမယ္ ..တဲ႔ တင္ပါဘုရား ေခါင္းၿမီးမၿခဳံရတာကဘာလုိ႔လဲဘုရား ၀ိနည္းေတာ္လာ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ကုိ အေလးထားၾကလုိ႔လား ။ ေအး အဲဒါလည္း ဟုတ္ေကာင္းဟုတ္လိမ္႔မယ္ကြ ဒါေပမယ္႔ အဓိကကေတာ႔ ဒီမွာက မူဆလင္အမ်ိဳးသမီးေတြက ေခါင္းၿမီးၿခဳံဆာရီေတြနဲ႔ သြားလာေနၾကတာေလ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာင္ သူတုိ႔လုိေခါင္းၿမီးမၿခဳံၾကပဲနဲ႔ ရဟန္းေတာ္ေတြက်မွ ဆာရီေတြကုိ ၀တ္ၾကတယ္ ေနာက္ ၿခဳံၾကတယ္လုိ႔ အထင္ၿမင္ေသးခံၾကရမွာစုိးလုိ႔ တားၿမစ္ၾကတယ္လုီ႔ေတာ႔ ေၿပာၾကတာပဲ ။မွန္ပါဘုရား မွတ္ထားပါ႔မယ္ ဟုဆုိကာ ထီးမပါပဲ အၿပင္ထြက္မိခဲ႔ရင္ေတာ႔ လမ္းတစ္ေလ်ာက္ေနေရာင္ကာဖုိ႔ ေခါင္းေပၚပင္ သကၤန္းမတင္ရဲ႔ေတာ႔ပဲ ဦးေခါင္းေၿပာင္ေၿပာင္ကုိ ေနလွန္းၿပီး ေနပူခံဘုန္းဘုန္းလုပ္ခဲ႔ရေတာ႔တာပဲ ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ေန႔လည္ေန႔ခင္းမ်ား အၿပင္ထြက္ရင္ ထီးမေမ႔ဖုိ႔ ကုိယ္႔ကုိယ္ကုိ သတိေပးေနရရဲ႔ ။
သံယုတ္ပါဠိေတာ္ကုိ ေလ႔လာၾကည္႔ရာမွာေတာ႔ မထင္မွတ္ပဲ ၿမတ္ဗုဒၶသည္ သစ္တစ္ပင္ရင္းထုိင္ေနရင္း သကၤန္းကုိေခါင္းၿမီးၿခဳံထားေတာ္မူတယ္ လုိ႔ေတြ႔ရတယ္ ေနာက္ မိမိဖာသာပုံေဖာ္ကာ ၾကည္ညိဳၾကည္႔မိတယ္ ။ တကယ္လည္း စိတ္၀င္စားဖုိ႔ေကာင္းတဲ႔ သုတ္ေတာ္တစ္ခုပါပဲ ။ဒါ႔ေၾကာင္႔ တင္ၿပေပးလုိက္ပါတယ္ ။ ၾကည္ညိဳသဒၶါပြားႏုိင္ၾကပါေစကုန္။
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသလတိုင္း သုႏၵရိကျမစ္၏ ကမ္းနား၌ (သီတင္း သံုး) ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ မီးကို ပူေဇာ္၏၊ မီးပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ လုပ္ေကြၽး၏၊ ထိုအခါ၌ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ မီးကို ပူေဇာ္ၿပီး၍ မီးပူေဇာ္ျခင္းျဖင့္ လုပ္ေကြၽးၿပီး၍ ေနရာမွ ထ လ်က္ ''အဘယ္သူသည္ ဤမီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာထမင္း) ကို စားရာအံ့နည္း''ဟု ထက္ဝန္းက်င္ အရပ္ ေလးမ်က္ႏွာကို လွည့္၍ ၾကည့္၏။ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ တစ္ခုေသာ သစ္ပင္ရင္း၌ ေခါင္းၿမီး ျခံဳလ်က္ ထိုင္ေနေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ လက္ဝဲလက္ျဖင့္ မီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာ ထမင္း) ကို ယူ၍ လက္ယာလက္ျဖင့္ ေရကရားကို ယူလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေလ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰား၏ ေျခသံေၾကာင့္ ဦးေခါင္းကို ဖြင့္ေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ သုႏၵရိက ဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ ''ဤအသွ်င္သည္ ဦးျပည္းပါတကား၊ ဤအသွ်င္သည္ ဦးျပည္းပါတကား''ဟု ထို အရပ္မွ ျပန္ဆုတ္လို၏၊ ထို႔ေနာက္ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားအား ''ဤေလာက၌ ဦးျပည္းကုန္ေသာ ျဗာဟၼဏအခ်ဳိ႕တို႔သည္လည္း ရွိကုန္ေသး၏၊ ငါသည္ ဦးျပည္းျဖစ္ေသာ သူကို ကပ္၍ ဇာတ္ကို ေမးရမူ ကား ေကာင္းေလစြ''ဟု အၾကံ ျဖစ္၏။ထိုအခါ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ သည္ အဘယ္ဇာတ္ရွိပါသနည္း''ဟူ၍ ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏ -
''ပုဏၰား ဇာတ္ကို မေမးသင့္၊ အက်င့္ (စရဏ) ကိုသာ ေမးေလာ့၊ မီးသည္ ထင္းမွ ျဖစ္၏၊ အမ်ဳိးပင္ယုတ္ေသာ္လည္း ရဟန္းသည္ တည္ၾကည္ျခင္း ရွိ၏၊ အေၾကာင္းဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ကို သိတတ္၏၊ အရွက္ျဖင့္ (မေကာင္းမႈတို႔ကို) တားျမစ္တတ္၏။
မွန္ကန္မႈ 'သစၥာ'ျဖင့္ ယဥ္ေက်း၏၊ ဣေၿႏၵကို ဆံုမျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ဉာဏ္တို႔၏ အဆံုးသို႔ ေရာက္၏၊ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးၿပီး ျဖစ္၏၊ ေဆာင္အပ္ၿပီးေသာ ပူေဇာ္မႈ ယဇ္လည္း ရွိ၏၊ ထိုရဟန္းကို ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါ၌ ပင့္ေခၚရာ၏၊ ထို ပင့္ေခၚတတ္သူသည္ ျမတ္ေသာ အလွဴခံတို႔ကို ပူေဇာ္သည္ မည္၏''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အၾကင္ပူေဇာ္ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ထိုသို႔သေဘာရွိေသာ ဉာဏ္တို႔၏ အဆံုးသို႔ ေရာက္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကို ဖူးျမင္ရပါ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ မခြၽတ္ ဤ ပူေဇာ္ျခင္းသည္ အကြၽႏု္ပ္အား ေကာင္းစြာ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္လတၱံ၊ ေကာင္းစြာ လုပ္ ေကြၽးျခင္း ျဖစ္လတံၱ။ မွန္၏၊ အသွ်င္ဘုရားတို႔ကဲ့သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ကို မဖူးေျမာ္ ရေသာေၾကာင့္ မီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာထမင္း) ကို တစ္ပါးေသာ သူသည္ စား၏ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
အသွ်င္ေဂါတမသည္ ျဗာဟၼဏ ျဖစ္ပါေပ၏ အသွ်င္သည္ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူပါေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။
''ပုဏၰား ဂါထာျဖင့္ သီဆို၍ ရအပ္ေသာ ဆြမ္းကို ငါဘုရား မသံုး ေဆာင္၊ ပုဏၰား (အက်ဳိးအေၾကင္းကို) သိျမင္ကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔အား ဤသံုး ေဆာင္ျခင္းသည္ တရားသေဘာသို႔ မသက္ဝင္၊ ဘုရား သွ်င္တို႔သည္ ဂါထာတို႔ျဖင့္ သီဆို၍ ရေသာ ဆြမ္းကို ပယ္ကုန္၏၊ ဤသည္လွ်င္ သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ တည္ကုန္ေသာ ဘုရားသွ်င္တို႔၏ အသက္ ေမြးျခင္းတည္း။
ပုဏၰား ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ရွာမွီးတတ္ေသာ ေနာင္တပူပန္မႈ ၿငိမ္းၿပီးေသာ အလံုးစံု ကိစၥ ၿပီးၿပီးေသာ ထိုရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ကို ဂါထာျဖင့္ သီဆို၍ ရေသာ ဆြမ္းမွ တစ္ပါး အျခားေသာ ဆြမ္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အေဖ်ာ္ျဖင့္လည္းေကာင္း လုပ္ေကြၽးေလာ့။ ထိုရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္သည္ ေကာင္းမူကို အလိုရွိေသာ သူ၏ လယ္ေျမေကာင္းသဖြယ္ ျဖစ္၏''ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ေဂါတမ သို႔ျဖစ္လွ်င္ အကြၽႏု္ပ္သည္ ဤမီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာထမင္း) ကို အဘယ္သူအား ေပးအံ့နည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)၊ ''ပုဏၰား နတ္ မာရ္နတ္ ျဗဟၼာႏွင့္ တကြေသာ နတ္ေလာကႏွင့္ သမဏ ျဗာဟၼဏ မင္းမ်ား လူမ်ားႏွင့္ တကြေသာ လူ႕ေလာက၌ ငါဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ ငါဘုရား၏ တပည့္ သာဝကကိုလည္းေကာင္း ဖယ္ထား၍ မီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာထမင္း) ကို စားသည္ရွိေသာ္ ေကာင္းစြာ ေက် ညက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရာေသာ သူကို ငါ မျမင္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သင္သည္ ထိုမီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာ ထမင္း) ကို စိမ္းေသာ ျမက္သစ္ပင္ မရွိရာ၌မူလည္း စြန္႔ေလာ့၊ ပိုးမရွိေသာ ေရ၌မူလည္း ေမွ်ာေလာ့''ဟု မိန္႔ဆို၏။
ထိုအခါ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ ထိုမီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာထမင္း) ကို ပိုးမရွိေသာ ေရ၌ ေမွ်ာ၏၊ ထိုအခါ ထိုမီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာထမင္း) သည္ ေရ၌ ေမွ်ာအပ္သည္ ရွိေသာ္ စိတ္စိတ္ စိတ္စိတ္ ျမည္၏၊ ထက္ဝန္းက်င္ အခိုးထ၏၊ ထက္ဝန္းက်င္ ျပင္းစြာ အခိုးထ၏၊ တစ္ေန႔လံုးပူေသာ သံေတြခဲကို ေရ၌ ထည့္ သည္ရွိေသာ္ စိတ္စိတ္ စိတ္စိတ္ ျမည္သကဲ့သို႔ ထက္ဝန္းက်င္ အခိုးထသကဲ့သို႔ ထက္ဝန္းက်င္ ျပင္းစြာ အခိုးထသကဲ့သို႔တို႔အတူ ထိုမီးပူေဇာ္ႂကြင္း (ဃနာထမင္း) သည္ ေရ၌ ထည့္သည္ရွိေသာ္ စိတ္စိတ္ စိတ္စိတ္ ျမည္၍ အခိုးထ၏၊ ထက္ဝန္းက်င္ အခိုးထ၏၊ ထက္ဝန္းက်င္ ျပင္းစြာ အခိုးထ၏။
ထိုအခါ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ ထိတ္လန္႔သည္ ၾကက္သီးေမြးညင္း ထသည္ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္ေန၏၊ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္တည္ေနေသာ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဂါထာတို႔ျဖင့္ ရြတ္ဆို ေဟာၾကား၏- ''ပုဏၰား ထင္းကို မီး႐ိွဳ႕ေသာ သင္သည္ မီးရွိဳ႕ကာမွ်ျဖင့္ စင္ၾကယ္၏ဟု မေအာက္ ေမ့လင့္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ထိုထင္းကို မီးရွိဳ႕ျခင္းသည္ အပ၌သာ ျဖစ္၏။ ထိုစကားသည္ မွန္၏၊ အၾကင္သူသည္ အပ၌ ျဖစ္ေသာ မီးရွိဳ႕ျခင္းျဖင့္ စင္ၾကယ္ျခင္းကို အလိုရွိ၏၊ ထိုသူကို ထိုမီးရွိဳ႕ျခင္းေၾကာင့္ စင္ၾကယ္၏ဟု ပညာရွိတို႔ မဆို ကုန္။
ပုဏၰား ငါသည္ ထင္းကို မီးရွိဳ႕ျခင္းကို ပယ္၍ ကိုယ္တြင္းသႏၲာန္၌သာလွ်င္ ဉာဏ္မီးကို ေတာက္ပေစ၏၊ မျပတ္ေတာက္ပေသာ (ဉာဏ္) မီးရွိေသာ အျမဲမျပတ္ တည္ၾကည္ေသာစိတ္ရွိေသာ ရဟႏၲာျဖစ္ေသာ ငါသည္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္၏။
ပုဏၰား သင္၏ ေထာင္လႊားျခင္း 'မာန'သည္ ထမ္းပိုးဝန္သဖြယ္ ျဖစ္၏၊ အမ်က္ 'ေဒါသ'သည္ မီးခိုးသဖြယ္ ျဖစ္၏၊ မမွန္ခြၽတ္ယြင္း ေျပာဆိုျခင္းသည္ ျပာသဖြယ္ ျဖစ္၏၊ ပုဏၰား (ငါ၏) လွ်ာသည္ (တရားတည္းဟူေသာ ယဇ္ကို ပူေဇာ္ျခင္းငွါ) ယဇ္ေယာက္မသဖြယ္ ျဖစ္၏၊ (သတၱဝါတို႔၏) ႏွလံုးသည္ (တရားတည္းဟူေသာ) ယဇ္၏ မီးေတာက္ရာ ဌာနသဖြယ္ ျဖစ္၏၊ သတၱဝါအေပါင္း၏ ေကာင္းစြာ ယဥ္ ေက်းေသာ စိတ္သည္ မီးသဖြယ္ ျဖစ္၏။
ပုဏၰား (အ႒ဂႋကမဂ္) တရားသည္ ထံုးအိုင္သဖြယ္ ျဖစ္၏၊ သီလဟူေသာ ေရခ်ဳိးဆိပ္ ရွိ၏၊ မေနာက္က်ဳ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔သည္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔အား ခ်ီးမြမ္းအပ္၏၊ အၾကင္ထံုးအိုင္၌ စင္စစ္ ဉာဏ္၏အဆံုးသို႔ ေရာက္ၾကသူ (ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္) ေရခ်ဳိးကုန္၏၊ ထိုထံုးအိုင္၌ မစြတ္ေသာ ကိုယ္ရွိကုန္သည္ ျဖစ္၍ သာလွ်င္ တစ္ဖက္ကမ္း (နိဗၺာန္) သို႔ ကူးကုန္၏။
ပုဏၰား မွန္ကန္ေသာစကား , တရား 'ဓမၼ' , ေစာင့္စည္းမႈဟူေသာ ဤျဗဟၼစရိယ သည္ မဇၥ်ိမပဋိပဒါကို မွီသည္ျဖစ္၍ ျမတ္ေသာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစတတ္၏၊ ထိုသင္ သည္ ေျဖာင့္မတ္ကုန္ေသာ (ရဟႏၲာ) ပုဂၢိဳလ္တို႔၌ ႐ိွခိုးျခင္းကို ျပဳေလာ့၊ ထိုသူကို တရားအႏွစ္ ရွိ၏ဟူ၍ ငါ ေဟာ၏''ဟု (ရြတ္ဆို ေဟာၾကား၏)။
ဤသို႔ ေဟာေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ သုႏၵရိကဘာရဒြါဇပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဤသို႔ ေလွ်ာက္၏ - ''အသွ်င္ေဂါတမ (တရားေတာ္သည္) အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ၏။ပ။ အသွ်င္ဘာရဒါြဇသည္ ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္တို႔တြင္ တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္၏။
(သုႏၵရိကသုတ္-ၿဗဟၼဏသံယုတ္)
No comments:
Post a Comment