Saturday, March 24, 2012

*ဓုတင္ကုိပယ္ လာဘ္ကုိတြယ္ၿငိၾကသူမ်ား*

          ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ ရွိခိုးကာ တစ္ ခုေသာ ေနရာ၌ထုိင္ေနေသာ အရွင္မဟာကႆပအား ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

               ၿမတ္ဗုဒၶ။              ။ ''ကႆပ ရဟန္းတို႔ကို ဆုံးမေလာ့၊  ရဟန္းတို႔အား တရားစကား ေဟာေျပာျခင္းကို ျပဳေလာ့။ ကႆပ ငါသည္လည္းေကာင္း၊ သင္သည္လည္းေကာင္း ဆုံးမရာ၏။ရဟန္းတို႔အား တရားစကား ေျပာေဟာရာ၏''

အရွင္မဟာကႆပ။            ။အသွ်င္ဘုရား ယခုအခါ၌ ရဟန္းတို႔သည္ ဆုံးမခက္ပါကုန္၏၊ ဆုံးမခက္ျခင္းကို ျပဳတတ္ေသာ အကုသိုလ္တရားတို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံပါကုန္၏၊ သည္းမခံၾကပါကုန္၊ အဆုံးအမကို ႐ိုေသစြာ မနာယူၾကပါကုန္ဟု (ေလွ်ာက္၏)၊

               ၿမတ္ဗုဒၶ။            ။ ကႆပ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ေရွးက မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ အာရညကင္ဓုတင္ကို ေဆာက္ တည္ကုန္၏၊ အာရညကင္ဓုတင္ ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။
ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ကို ေဆာက္တည္ကုန္၏၊ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။ ပံသုကူဓုတင္ကို ေဆာက္တည္ကုန္၏၊ ပံသုကူဓုတင္ ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။ တိစီဝရိက္ဓုတင္ကို ေဆာက္တည္ကုန္၏၊ တိစီဝရိက္ဓုတင္ ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။
အလိုနည္းကုန္၏၊ အလိုနည္းျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။
ေရာင့္ရဲဲကုန္၏၊ ေရာင့္ရဲဲျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာ ဆိုကုန္၏။
ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ အရပ္၌ ေနေလ့ရွိကုန္၏၊ ဆိတ္ၿငိမ္ေသာ အရပ္၌ ေနျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။
လူတို႔ႏွင့္ မေရာေႏွာကုန္၊ လူတို႔ႏွင့္ မေရာေႏွာျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။
ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိကုန္၏၊ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း ေျပာဆိုကုန္၏။

    ထိုကဲ႔သုိ႔ေသာ ရဟန္းကို သီတင္းႀကီးရဟန္းတို႔က ''ရဟန္း လာေလာ့၊ ဤရဟန္းသည္ အဘယ္အမည္ ရွိသနည္း၊ ဤရဟန္းသည္ ေကာင္းစြတကား၊ ဤရဟန္းသည္ အက်င့္သိကၡာကို အလိုရွိစြတကား။ ရဟန္း လာေလာ့၊ ဤကား ေနရာတည္း၊ ထိုင္ေလာ့''ဟု ေနရာျဖင့္ ဖိ္တ္ၾကားကုန္၏။

     ထုိသုိ႔ ဓုတင္စသည္က်င္႔သုံးေသာ ရဟန္းေတာ္ကုိ သံဃာအမ်ားကခ်စ္ၿမတ္ႏုိးသည္ကုိေတြ႔ၿမင္ရ၍ အားက်အတုလုိက္ကာ ရဟန္းငယ္တို႔သည္ မခြၽတ္မယြင္း ျဖစ္ျခင္းငွါ က်င့္ကုန္၏၊ ထိုရဟန္းတို႔၏ ထိုအက်င့္သည္ ရွည္စြာေသာ ေန႔ညဥ့္တို႔ပတ္လုံး အစီး အပြားရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္၏။

      ကႆပ ယခုအခါ၌ သီတင္းႀကီးရဟန္းတို႔သည္ အာရညကင္ဓုတင္ကို မေဆာက္တည္ကုန္၊ အာရညကင္ဓုတင္ကို ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ကို မေဆာက္ တည္ကုန္၊ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
ပံသုကူဓုတင္ကို မေဆာက္ တည္ကုန္၊ ပံသုကူဓုတင္ ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
တိစီဝရိက္ဓုတင္ကို မေဆာက္ တည္ကုန္၊ တိစီဝရိက္ဓုတင္ ေဆာက္တည္ျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
အလိုနည္းျခင္း မရွိကုန္၊ အလိုနည္းျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
ေရာင့္ရဲဲျခင္း မရွိကုန္၊ ေရာင့္ရဲဲျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္၌ မေနကုန္၊ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္၌ ေနျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
လူတို႔ႏွင့္ ေရာေႏွာျခင္း ရွိကုန္၏၊ လူတို႔ႏွင့္ မေရာေႏွာျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။
ထက္သန္ ေသာ လုံ႔လ မရွိကုန္၊ ထက္သန္ေသာ လုံ႔လရွိျခင္း၏ ဂုဏ္ကိုလည္း မေျပာဆိုကုန္။

       ထိုရဟန္းတို႔တြင္ အၾကင္ရဟန္းသည္ ထင္ရွား၏၊ အျခံအရံ မ်ား၏၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း အိပ္ရာ ေနရာ သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆးပစၥည္း အသုံးအေဆာင္တို႔ကို ရရွိ၏။
ထိုရဟန္းကို့သီတင္းႀကီးရဟန္းတို႔က ''ရဟန္း လာေလာ့၊ ဤရဟန္းကား အဘယ္အမည္ရွိသနည္း၊ ဤရဟန္းသည္ ေကာင္းစြတကား၊ ဤရဟန္းသည္ သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔ကို အျခံအရံအျဖစ္ျဖင့္ အလိုရွိစြတကား။ ရဟန္း လာေလာ့၊ ဤကား ေနရာတည္း၊ ထိုင္ေလာ့''ဟု ေနရာျဖင့္ ဖိ္တ္ၾကားကုန္၏။

     ကႆပ ထိုသို႔ဖိတ္ၾကားရာ၌ ငယ္ကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔အား ဤသို႔ေသာ အၾကံသည္ ျဖစ္၏- ''အၾကင္ရဟန္းသည္ ထင္ရွား၏၊ အျခံအရံ မ်ား၏၊ သကၤန္း ဆြမ္း ေက်ာင္း အိပ္ရာေနရာ သူနာ၏ အေထာက္အပံ့ ေဆးပစၥည္း အသုံးအေဆာင္တို႔ကို ရ၏။ ထိုရဟန္းကို သီတင္းႀကီးရဟန္းတို႔က 'ရဟန္း လာေလာ့၊ ဤရဟန္းကား အဘယ္အမည္ရွိသနည္း၊ ဤရဟန္းသည္ ေကာင္းစြတကား၊ ဤရဟန္းသည္ သီတင္းသုံးေဖာ္တို႔ကို အျခံအရံအျဖစ္ျဖင့္ အလိုရွိစြတကား။ ရဟန္း လာေလာ့၊ ဤကား ေနရာတည္း၊ ထိုင္ေလာ့'ဟု ေနရာျဖင့္ ဖိတ္ကုန္၏''ဟု (အၾကံ ျဖစ္၏)။
     ထုိကဲ႔သုိ႔ လာဘ္လာဘေပါမ်ားေသာ ရဟန္းေတာ္ကုိ သံဃာအမ်ားက အေရးထားအေလးဂရုၿပဳၾကသည္ကုိေတြ႔ၿမင္ရ၍ ထိုရဟန္းငယ္တို႔သည္ မခြၽတ္မယြင္း ျဖစ္ျခင္းငွါ က်င့္ကုန္၏၊ ထိုရဟန္းငယ္တို႔၏ ထိုအက်င့္သည္ ရွည္စြာေသာ ေန႔ညဥ့္တို႔ပတ္လုံး အစီးအပြားမဲဲ့ျခင္းငွါ ဆင္းရဲျခင္းငွါ ျဖစ္၏။

     ကႆပ အၾကင္ရဟန္းကို ေကာင္းစြာ ဆိုလိုေသာ သူသည္ ''ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူကို ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူတို႔၏ (ပစၥည္းေလးပါးတို႔၌ လြန္ကဲဲေသာ ဆႏၵရာဂဟူေသာ) ေဘးရန္ သည္ ႏွိပ္စက္အပ္၏၊
     ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူကို ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူတို႔၏ လြန္ကဲဲေသာ ေတာင့္္တျခင္းျဖင့္ ေတာင့္တအပ္၏''ဟု ဆိုရာ၏။

     ကႆပ ယခုအခါ၌ကား ထိုရဟန္းကို ေကာင္းစြာ ဆိုလိုေသာသူသည္ ''ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူကို ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူတို႔၏ (ပစၥည္းေလးပါးတို႔၌ လြန္ကဲဲေသာ ဆႏၵရာဂဟူေသာ) ေဘးရန္သည္ ႏွိပ္စက္အပ္၏၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူကို ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ေလ့ရွိသူတို႔၏ ထိုလြန္ကဲဲေသာ ေတာင့္တျခင္းျဖင့္ ေတာင့္တအပ္၏''ဟူ၍ ဆိုရာ၏။..ဟု၍ ၾသ၀ါဒစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ႔ေလသတည္း
        (တတိယၾသ၀ါဒသုတ္-ကႆပသံယုတ္မွ )
by လကၤာ အရွင္ on Wednesday, March 21, 2012 at 11:01pm ·

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..