က်ြႏု္ပ္တုိ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ လူေပါင္းမ်ားစြာရွိသကဲ႔သုိ႔ မိမိထက္ အသိပညာဗဟုသုတ နိမ္႔က်သူ ၊ အဆင္႔အတန္းတူသူ ၊သာလြန္မြန္ၿမတ္သူဟု သုံးမ်ိဳးသုံးစားကြဲၿပားသည္ကုိ ေတြ႔ရေပမည္။ ဘုရားရွင္၏အလုိေတာ္အရကား မိမိအဆင္႔အတန္းႏွင္႔သင္႔ေလ်ာ္ေသာ မိမိႏွင္႔ အရည္အခ်င္းတူသူ ႏွင္႔ မိမိထက္ ေတာ္သာ သာလြန္ေသာ ကုိယ္က်င္႔သီလ အက်င္႔သိကၡာဗဟုသုတရွိသူကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေပါင္းသင္းသင္႔သည္ ဟူ၏ ။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ 'တံငါနားနီး တံငါ မုဆုိးနားနီးမုဆုိး'ဆုိတဲ႔အတုိင္း ယင္းတုိ႔၏ ဓေလ႔စရုိက္ အေတြွးအေခၚအယူအဆမ်ား မိမိထံကူးစက္ပ်ဲ႔ႏွဲ႔ကာ မိမိပါ ထုိအဆင္႔အတန္း အမ်ိဳးအစားသုိ႔ေရာက္ရွိသြားႏုိင္ေသာေၾကာင္႔ေပတည္း။ သုိ႔ေသာ္ မိမိတုိ႔ထက္ အဆင္႔အတန္း အက်င္႔သီလအားၿဖင္႔ ယုတ္နိမ္႔ေအာက္က်သူတုိ႔ကုိကား သနာကရုဏာေရွ႔ထားၿပီး သြန္သင္ဆုံးမဖုိ႔ ေပါင္းသင္းရမည္သာတည္းဟုကား ၿဖည္႔စြက္ကာ မိန္႔မွာေတာ္မူခဲ႔ေပေသး၏ ။ ၿပည္႔စုံတိက်လွေသာ အဆုံးအမ စကားမ်ားေပတည္း။
က်ြႏု္ပ္ တရားရိပ္သာမ်ားသုိ႔၀င္ေရာက္ကာ တရားဘာ၀နာမ်ားရွုမွတ္ပြားမ်ားစဥ္က အေတြ႔အၾကဳံတစ္ခုကုိသြားသတိရမိသည္။ တရားခ်ိန္နားသည္႔ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားမွာ မိမိတုိ႔သီတင္းသုံးေဖာ္ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္းေတြ႔ဆုံၾကသည္႔အခါ ။ တရားစကားမ်ား ေဆြးေႏြးၿဖစ္ၾကသည္။ ထုိအခါ၌ကား မိမိတို႔သည္ မည္သည္႔သုတၱာန္မွာ မည္သုိ႔မည္ပုံ ဘုရားရွင္ကမိန္႔မွာခဲ႔ပုံ ။ မိမိတုိ႔သီလသမာဓိပညာ ၾကီးပြားတုိးတက္မွုအတြက္ မည္သုိ႔မည္ပုံက်င္႔ေဆာင္ရမည္ စသည္ကုိ မိမိတုိ႔စာသင္သားမ်ားကေဆြးေႏြးေၿပာဆုိၾကဘိသကဲ႔သုိ႔ ။
လူဥပါသကာဘ၀မွ တရားရိပ္သာ၀င္စဥ္ခဏ သကၤန္းဆည္းလာၾကေသာ လူ႔ဘ၀မွာ ေအာင္ၿမင္ေက်ာ္ၾကားၾကသည္႔ လုပ္ငန္းပုိင္ရွင္ ဦးဇင္းၾကီးမ်ားကလည္း အားက်မခံ မိမိတုိ႔ဘ၀ၿဖတ္သန္းခဲ႔ရတဲ႔ ေလာကဓံအစုံ အေတြ႕အၾကဳံ အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေၿပာၿပၾကေပ၏။
သုိ႔ေသာ္ မိမိတုိ႔ စာသင္သားရဟန္းေတာ္မ်ား နားတြင္းမွာကား ယင္းဥပါသကာၾကီးတုိ႔၏ အေတြ႔ၾကဳံမ်ားကုိ အႏွစ္သာရၿပည္႔၀ေသာ လုိက္နာက်င္႔ေဆာင္ဖြယ္ရာ အဖန္ဖန္အမွတ္ရဖြယ္ရာစကား အၿဖစ္ရွဳၿမင္လုိ႔မရေပ။ ' ေလာကတစ္ဖက္အၿမင္အတြက္သာအသုံး၀င္ၿပီး သံသရာလြတ္ရာ ဒုကၡညိမ္းရာလမ္းအတြက္ကား အကာသက္သက္ၿဖစ္ေနပါလား' ဟု အေတြးေရာက္ကာ ယခုေဖာ္ၿပမည္႔ သုတ္ေတာ္ကုိသြားကာ သတိရမိ၏။
မိမိတုိ႔သည္ ယင္းရဟန္းၾကီးမ်ားထံမွ ဘ၀ေနနည္းနိႆရည္းကလြဲ၍ ဘုရားရွင္၏ တရားအဆုံးအမမ်ားကုိ ၾကားနာရဖုိ႔ကား ေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ နည္းလွေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ မိမိိတုိ႔ႏွင္႔ေဆြးေႏြးၿခင္း အေပါင္းသင္းလုပ္ၿခင္းအားၿဖင္႔ ယင္းရဟန္းၾကီးတုိ႔မွာ တရားဓမၼမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးၾကားနာခြင္႔ရကာ အက်ိဳးထူးမ်ား ရရွိႏုိင္ေပ၏ဟုသာ ႏွလုံးသြင္းရေပေတာ႔၏။
အမွန္တကယ္ မိမိ၏ သီလသမာဓိ ပညာ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား တုိးတက္ၾကီးပြားဖုိ႔ဆုိလွ်င္ မိမိႏွင္႔ အသိပညာဗဟုသုတ အဆင္႔အတန္းတူသူ /မိမိထက္သာလြန္သူမ်ားကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေပါင္းသင္႔သင္႔ေပ၏ သုိ႔မွသာ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် တုိးတက္စီပင္ၿခင္းသုိ႔ေရာက္ႏုိင္မည္မဟုတ္ပါလား
............................................
၆-ေသဝိတဗၺသုတ္
၂၆။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢဳိလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။
အဘယ္သံုးမ်ဳိးနည္းဟူမူ-
ရဟန္းတို႔ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏၊
ရဟန္းတို႔ မွီဝဲထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏၊
ရဟန္းတို႔ အ႐ိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ မွီဝဲထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏။
ရဟန္းတို႔ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလ သမာဓိ ပညာအားျဖင့္ (မိမိေအာက္) ယုတ္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို အစဥ္ သနားျခင္း အစဥ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို ၾကဥ္ထား၍ (မိမိအက်ဳိးငွါ) မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္း ကပ္ထိုက္။
ရဟန္းတို႔ မွီဝဲထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလ သမာဓိ ပညာအားျဖင့္ (မိမိႏွင့္) တူ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို မွီဝဲထိုက္၏၊ ဆည္းကပ္ထိုက္၏၊ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၏။
ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊
သီလအားျဖင့္ တူျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ သီလကို အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ေသာ စကားသည္လည္း ငါတို႔အား ျဖစ္လတၱံ႕၊ ထို စကားသည္လည္း ငါတို႔အား အစဥ္ မျပတ္ေသာ စကားျဖစ္လတၱံ႕၊ ထို စကားသည္လည္း ငါတို႔အား ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္းသည္လည္း့ျဖစ္လတၱံ႕။
သမာဓိအားျဖင့္ တူျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ သမာဓိကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေသာ စကားသည္လည္း ငါတို႔အား ျဖစ္လတၱံ႕၊ ထို စကားသည္လည္း ငါတို႔အား အစဥ္မျပတ္ေသာ စကား ျဖစ္လတၱံ႕၊ ထို စကားသည္လည္း ငါတို႔အား ခ်မ္းသာစြာ ေနရျခင္းသည္လည္း ျဖစ္လတၱံ႕။
ပညာ အားျဖင့္ တူျခင္းသို႔ ေရာက္ကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ ပညာကို အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ေသာ စကားသည္လည္း ငါတို႔အား ျဖစ္လတၱံ႕၊ ထို စကားသည္လည္း ငါတို႔အား အစဥ္မျပတ္ေသာ စကား ျဖစ္လတၱံ႕၊ ထို စကားသည္လည္း ငါတို႔အား ခ်မ္းသာစြာေနရျခင္းသည္လည္း ျဖစ္လတၱံ႕။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔သေဘာ ရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို မွီဝဲထိုက္၏၊ ဆည္းကပ္ထိုက္၏၊ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၏။
ရဟန္းတို႔ အ႐ိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ မွီဝဲထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလ သမာဓိ ပညာ အားျဖင့္ (မိမိထက္) လြန္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို အ႐ိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ မွီဝဲထိုက္၏၊ ဆည္းကပ္ထိုက္၏၊ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၏။ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊
ဤသို႔ မွီဝဲ ဆည္းကပ္ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္းျဖင့္ မျပည့္စံုေသးေသာ သီလအစုကိုလည္း ျပည့္စံုေစရအံ့၊ ျပည့္စံုၿပီးေသာ သီလအစုကိုလည္း ထို ထို အရာတို႔၌ ပညာျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ရအံ့၊ မျပည့္စံုေသးေသာ သမာဓိအစုကိုလည္း ျပည့္စံုေစရအံ့၊ ျပည့္စံုၿပီးေသာ သမာဓိအစုကိုလည္း ထို ထို အရာတို႔၌ ပညာျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ရအံ့၊ မျပည့္ မစံုေသးေသာ ပညာအစုကိုလည္း ျပည့္စံုေစရအံ့၊ ျပည့္စံုၿပီးေသာ ပညာအစုကိုလည္း ထို ထို အရာတို႔၌ ပညာျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ရအံ့၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို အ႐ိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ၍ မွီဝဲထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢဳိလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွား ရွိကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
မိမိေအာက္ သီလစသည္ျဖင့္ နိမ့္သူကို ေပါင္းေဖာ္မွီဝဲေလ့ရွိသူသည္ ဆုတ္ယုတ္ ရ၏၊ မိမိႏွင့္ သီလစသည္ျဖင့္ တူသူကို ေပါင္းေဖာ္မွီဝဲေလ့ရွိသူသည္ တစ္ရံတစ္ခါမွ် မဆုတ္ယုတ္ရာ၊ မိမိထက္ သီလစသည္ျဖင့္ ျမတ္သူကို ဆည္းကပ္သူသည္ လ်င္စြာ တိုးတက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိထက္ သီလစသည္ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္သူကို ဆည္းကပ္ ရာ၏။
ဆ႒သုတ္။
------
၇-ဇိဂုစၧိတဗၺသုတ္
၂၇။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢဳိလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။
အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ-
ရဟန္းတို႔ စက္ဆုပ္ထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏၊
ရဟန္းတို႔ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏၊
ရဟန္း တို႔ မွီဝဲထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးရွိ၏။
ရဟန္းတို႔ စက္ဆုပ္ထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလမရွိ၊ ယုတ္ညံ့ေသာသေဘာရွိ၏၊ မစင္ၾကယ္ေသာ အက်င့္ရွိ၏၊ ယံုမွားဖြယ္ေသာ အက်င့္ရွိ၏၊ ဖံုးလႊမ္းအပ္ေသာ အမႈရွိ၏၊ ရဟန္း မဟုတ္ဘဲလ်က္ ရဟန္းဟု ဝန္ခံ၏၊ ျမတ္ေသာ အက်င့္ ရွိသူ မဟုတ္ဘဲလ်က္ ျမတ္ေသာ အက်င့္ရွိသူဟု ဝန္ခံ၏၊ အတြင္းသေဘာပုပ္၏၊ ျဖစ္ေပၚေသာ ရာဂ စသည္ျဖင့္ စြတ္စို၏၊ ျဖစ္ေပၚေသာ ရာဂ စေသာ အမႈိက္ရွိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို စက္ဆုပ္ထိုက္၏၊ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္။
ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို အတုလိုက္ျခင္းသို႔ အကယ္၍ မေရာက္ေစ ကာမူ ''ဤပုဂၢဳိလ္သည္ ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိ၏၊ ယုတ္ညံ့ေသာ အေပါင္းအေဖာ္ရွိ၏၊ ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းသို႔ ၫြတ္ကိုင္း၏ဟု ထိုမွီဝဲေသာ သူ၏ ယုတ္ညံ႕ေသာ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္ ပ်ံ ႕ႏွံ႕၍ ထြက္၏။
ရဟန္းတို႔ မစင္တြင္းသို႔ က်ေသာ ေႁမြသည္ ထို ဆယ္ေသာသူကို အကယ္၍ မကိုက္ေစကာမူ မစင္ျဖင့္မူကား လိမ္းက်ံေစႏိုင္သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္အား အတုလိုက္ျခင္းသို႔ အကယ္၍ မေရာက္ေစကာမူ ''ဤပုဂၢဳိလ္သည္ ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းရွိ၏၊ ယုတ္ညံ့ေသာ အေပါင္းအေဖာ္ရွိ၏၊ ယုတ္ညံ့ေသာ အေဆြခင္ပြန္းသို႔ ၫြတ္ကိုင္း၏''ဟု ထိုမွီဝဲေသာ သူ၏ ယုတ္ညံ့ေသာ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္ ပ်ံ ႕ႏွံ႕၍ ထြက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို စက္ဆုပ္ထိုက္၏၊ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္။
ရဟန္းတို႔ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္း မ်ား၏၊ အနည္းငယ္ ေျပာဆို႐ံုမွ်ျဖစ္ေသာ္လည္း ကပ္ၿငိတတ္၏၊ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ စိတ္နာတတ္၏၊ ခက္ထန္တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျပစ္မွားျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း ထင္စြာျပဳတတ္၏။
ရဟန္းတို႔ အမာေဟာင္းသည္ သစ္သားစျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အိုးျခမ္းကြဲျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္မိေသာ္ လြန္လြန္ကဲကဲ (ေသြးျပည္ အရိအရြဲတို႔) ယိုထြက္သကဲ့ သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္။ပ။
ရဟန္းတို႔ ေလာင္ေနဆဲျဖစ္ေသာ တည္သားမီးစသည္ သစ္သားစ ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အိုးျခမ္းကြဲျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္မိေသာ္ လြန္လြန္ကဲကဲ ျဖစ္ျဖစ္ျမည္ သကဲ့သို႔၊ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္။ပ။
ရဟန္းတို႔ မစင္တြင္းသည္ သစ္သားစျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အိုးျခမ္းကြဲျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္မိေသာ္ လြန္လြန္ကဲကဲ မေကာင္းေသာ အနံ႔ျဖစ္သကဲ့သို႔၊
ရဟန္း တို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း မ်ား၏၊ အနည္းငယ္ ေျပာဆို႐ံုမွ်ျဖစ္ေသာ္လည္း ကပ္ၿငိတတ္၏၊ အမ်က္ထြက္တတ္၏၊ စိတ္နာတတ္၏၊ ခက္ထန္တတ္၏၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ျပစ္မွားျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း ထင္စြာျပဳတတ္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္၏၊ မမွီ ဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၊
ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ငါ့ကို ဆဲေရးမူလည္း ဆဲေရးရာ၏၊ ငါ့ကို ၿခိမ္းေျခာက္မူလည္း ၿခိမ္းေျခာက္ရာ၏၊ ငါ့ကို အက်ဳိးမဲ့ျပဳမူလည္း ျပဳရာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထိုက္၏၊ မမွီဝဲထိုက္ မဆည္းကပ္ထိုက္ မခ်ဥ္း ကပ္ထိုက္။
ရဟန္းတို႔ မွီဝဲထိုက္ ဆည္းကပ္ထိုက္ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢဳိလ္သည္ သီလရွိ၏၊ ေကာင္းေသာသေဘာရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို မွီဝဲထိုက္၏၊ ဆည္းကပ္ထိုက္၏၊ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၏၊
ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္၏ အတုလိုက္ျခင္းသို႔ အကယ္၍ မေရာက္ ေစကာမူ ''ဤပုဂၢဳိလ္သည္ ေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္း ရွိ၏၊ ေကာင္းေသာ အေပါင္းအေဖာ္ရွိ၏၊ ေကာင္းေသာ အေဆြခင္ပြန္းသို႔ ၫြတ္ကိုင္း၏''ဟု ထိုမွီဝဲေသာသူ၏ ေက်ာ္ေစာသတင္းသည္ ပ်ံ ႕ႏွံ႕၍ ထြက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္ကို မွီဝဲထိုက္၏၊ ဆည္းကပ္ထိုက္၏၊ ခ်ဥ္းကပ္ထိုက္၏၊ ရဟန္းတို႔ ေလာက၌ ဤပုဂၢဳိလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ထင္ရွားရွိကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
...........................................
(ဂါထာ)
နိဟီယတိ ပုရိေသာ နိဟီနေသဝီ၊
န စ ဟာေယထ ကဒါစိ တုလ်ေသဝီ။
ေသ႒မုပနမံ ဥေဒတိ ခိပၸံ၊
တသၼာ အတၱေနာ ဥတၱရႎ ဘေဇထ
(ဂါထာအဓိပၸါယ္)
မိမိေအာက္ သီလစသည္ျဖင့္ နိမ့္သူကို ေပါင္းေဖာ္မွီဝဲေလ့ရွိသူသည္ ဆုတ္ယုတ္ ရ၏၊
မိမိႏွင့္ သီလ စသည္ျဖင့္ တူသူကို ေပါင္းေဖာ္မွီဝဲေလ့ရွိသူသည္ တစ္ရံတစ္ခါမွ် မဆုတ္ယုတ္ရာ၊
မိမိထက္ သီလစသည္ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္သူကို ဆည္းကပ္သူသည္ လ်င္စြာ တိုးတက္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိထက္ သီလ စသည္ျဖင့္ ျမင့္ျမတ္သူကို ဆည္းကပ္ရာ၏။
သတၱမသုတ္။
by လကၤာ အရွင္ on Friday, February 3, 2012 at 9:09am ·
ဧကႆ စရိတံ ေသေယ်ာ၊ နတၳိ ဗာေလ သဟာယတာ။ ဧေကာ စေရ န စ ပါပါနိ ကယိရာ၊ အေပၸါႆုေကၠာ မာတဂၤရေည၀ နာေဂါ။ တစ္ေယာက္တည္း က်င့္ျခင္းသည္ ျမတ္၏၊ လူမိုက္၌ အေဆြခင္ပြန္း အျဖစ္မ်ဳိးသည္ မ႐ွိ၊ မာတဂၤဆင္မင္းသည္ ေတာ၌တစ္ေကာင္တည္း ေၾကာင့္ၾကမဲ့ လွည့္လည္သကဲ့သို႔ တစ္ေယာက္တည္း ေၾကာင့္ၾကမဲ့ က်င့္ရာ၏၊ မေကာင္းမႈတို႔ကို မျပဳရာ။ (ဓမၼပဒ)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Blog Archive
-
▼
2012
(144)
-
▼
March
(57)
- ၀ိပါက္ေတာ္(၁၂)ပါး ကဗ်ာမ်ား
- လယ္တီဆရာေတာ္၏ စည္းကမ္း ေၿခာက္ခ်က္
- ေကာသလအိပ္မက္(၁၆)ခ်က္ ကဗ်ာမ်ား
- ရဟန္းတုိ႔၏ မဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္းတရားမ်ား.....
- အနည္းငယ္မွ်ေသာ အျပစ္တို႔၌ေသာ္လည္း ေဘးဟု႐ႈ ေလ့ရွိသည...
- *သံဃာသင္း ခြဲလုိသူမ်ား*
- *ေဘးရန္ၾကားက ဘုရားသားေတာ္*
- *ဦးသူေတာ္ၾကီး အၿမင္မွန္ရၿပီ *
- *ေယာက္်ားတစ္ပါး မသြားလာပဲ အပ်ိဳစင္စစ္စစ္ ဘ၀ၿဖင္႔ပင...
- *ၿမတ္ဗုဒၵကုိယ္ေတာ္တုိင္ အၿပစ္တစ္စုံတရာေတြ႔ၿမင္က ေထ...
- ကဲ႔ရဲ႔ရွဳံ႕ခ်တုိင္း အၿပစ္ၿဖစ္ႏုိင္ပါသေလာ ???
- *ကဲ႔ရဲ႔ၿပစ္တင္ ကင္းေစခ်င္*
- *အတုေတြေရာက္လာပါက အစစ္အမွန္ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္ကုန္လိမ္႔...
- *ဓုတင္ကုိပယ္ လာဘ္ကုိတြယ္ၿငိၾကသူမ်ား*
- *ဘုရားရွင္ထက္ထူးကာ အတတ္ၾကဴးၾကသူမ်ား*
- ေမာဂၢလာန္ ဤစကားကိုေစာင့္စည္းဦးေလာ့၊ ေမာဂၢလာန္ ဤစက...
- *ေခါင္းၿမီးၿခဳံ ကုိိယ္ေတာ္ၾကီး*
- * သင္႔/ေတာ္သူသာ ေပါင္းေဖာ္ပါ*
- *သာသနာေတာ္တြင္းမွ ခုိးသူၾကီး*
- *တရားနာပရိတ္သတ္(၃)မ်ိဳး*
- *မီးခုိးကုိၾကည္႔၍ မီးရွိမွန္းသိႏုိင္ပုံ*
- *စာသင္သားဘ၀ ၾကဳံရေထြေထြ*
- *နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း*
- ''ေဝွ႕ယမ္းအပ္ ေသာ ဤလက္သည္ ေကာင္းကင္၌ မၿငိကပ္မစြဲလမ...
- * ေၾကကြဲဖြယ္ရာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္သာသနာ*
- ဘာ႔ေၾကာင္႔အမွန္တရားကုိလက္ခံဖုိ႔ ၀န္ေလးေနၾကပါလိမ္႔ ...
- ***ရဟန္းၿပဳၿခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္***
- *** ကာကြယ္ၾကပါ ယူမိစၦာ***
- *ပရိယတၱိဗဟုေလာ ေနာ ဓမၼ၀ိဟာရီ*
- လူဒါယကာမ်ား ၀ိနည္းသင္သင္႕မသင္သင္႕
- ဥမကြဲ သုိက္မပ်က္ နိဗၺာန္ဘုံမွာ ခုိလွဳံခ်င္သူ
- က်ြႏု္ပ္နွင္႕ ခမည္းေတာ္ၾကီး၏ သံသယေမးခြန္းမ်ား
- ၿမင္းအလုပ္ ၿမင္းလုပ္ပါ
- အမွုိက္ကစ ၿပႆဒ္မီးေလာင္ (တစ္ေတာလုံးေၿပာင္သြားရၿခင္း)
- ခံတြင္းမွထြက္ ဓားတစ္လက္
- ေတာဘုန္းၾကီးနဲ႔ ေက်ာင္းသားမ်ား
- ေမတၱာအစြမ္း အံ႕မခန္း
- ငပဲ႕ပစၥည္း
- အစြမ္းထက္ေသာ ဆန္မန္းဂါထာ ဟုိဒင္းဟုိဟာ
- သီရိလကၤာေရာက္ ၿမန္မာဆာဒူးတစ္ေယာက္
- ေက်းဇူးကန္းသူ တပည္႔မုိက္
- အသက္ရွည္ေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္း
- အံ့ၾသဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေရာင္႕ရဲလြယ္ေသာ ေက်းမင္း
- အျမင္က်ယ္ေသာ လက္ပံပင္ေစာင္႕ရုကၡစုိး
- ပေစၥကဗုဒြါအရွင္ၿမတ္ေလးပါးေဟာၾကားၿပေတာ္မူခဲ႕ေသာ တရာ...
- ျပည္ၾကီးကုိပင္ စြန္႔ခဲ့ၿပီးကာမွ ဆားေလးတစ္ထုတ္အေပၚသ...
- အခက္ခဲဆုံးအလုပ္
- စားၾကြင္းစားအစစ္
- နတ္သမီးႏွင့္ရွင္ရေသ့
- သဗၺရုတညဳ မႏၱာန္
- အေတြးစေလးမ်ား
- *လူအေၾကာင္းသိလုိက ေပါင္းၾကည္႔ၾကပါ *
- *ပြားမ်ားၾကပါ ဘာ၀နာ*
- ခုနစ္ရက္သာလွ်င္ ကိေလသာႏွင့္တကြျဖစ္လ်က္ ျပည္သူတို႔ ...
- *ေၿပာသင္႔ေသာစကား /မေၿပာသင္႔ေသာ စကား*
- မဟုတ္မခံ ႏွုတ္ခြန္းလွန္ မွန္ေသာ္လည္းရွုံး လူၾကီးမု...
- ဗုဒၶသာသနာၿပဳ ခရစ္ယာန္ အရင္႔မာၾကီးတဲ႔လား…..
-
▼
March
(57)

No comments:
Post a Comment