အေယာ ပေ႗ာဝ စီဝရံ၊၊
ဝိဟာေရာ အေဟာကုမၻီဝ၊
သတၱိေဝေဓာဝ အဥၨလီ။
*ရဟန္းသိကၡာ ေကာင္းစြာ မက်င့္ ပုထုဇဥ္ဆိုး ရဟန္းမ်ဳိး၏ တကာ တကာမ သဒၵါၾကြ၍
ထာဝရလွဴဒါန္း စားဖြယ္ဆြမ္းသည္လည္း အရွိန္ရဲရဲ မီးလွ်ံစြဲသည့္ သံခဲသံလံုး
သံတုံးေတြႏွင့္ တူလွေပ၏။
*ကုိယ္ဝယ္ဆင္ျမန္း ဝတ္သကၤန္းသည္ အရွိန္ႀကီးမား မီးလွ်ံဝါးသည့္
သံျပားႀကီးႏွင့္ တူလွေပသည္။
*သြားရပ္ထိုင္ေလွ်ာင္း ေနရာေက်ာင္းသည္ ဝန္းက်င္ေတာက္ေျပာင္
ရဲရဲေလာင္ညီး သံအိုးႀကီးႏွင့္တူလွေပ၏။
*လူသူအားလံုးမ်ားညြတ္ရုန္းလွ်က္ ရႊင္ၿပံဳးၾကည္ညိဳ ရိုေသျမတ္ႏိုး
လက္စံုမိုး၍ရွိခိုးၾကျခင္းသည္ အေရာင္လက္လက္ ျမျမ ထက္သည့္ လွံရြက္ကိုမိုး
ဝိုင္း၍ ထိုးသည္ႏွင့္တူလွေလသတည္း။
အထက္ပါ ဂါထာေတာ္အရ ရဟန္းက်င္႔၀တ္သိကၡာႏွင္႔ မၿပည္႔စုံပါက လူဒါယကာ ဒါယိကာမတုိ႔က သီလ၀ႏၱသူေတာ္စဥ္သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔အား ရည္မွတ္၍ လွုဒါန္းအပ္ေသာ ပစၥည္းေလးပါးသည္ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားလွတဲ႔ အဆိပ္အေတာက္သဖြယ္ၿဖစ္ပါသတဲ႔ ။
အစာအာဟာရကုိ သုံးေဆာင္ဘုဥ္းေပးရာမွာ သီလ၀ႏၱသူေတာ္စဥ္ပင္ၿဖစ္ေစကာမူ အာဟာေရပဋိကူလသညာမပြားမ်ားပဲ အာဟာရကုိ တပ္မက္မွုေလာလုပၸတဏွာနဲ႔ ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္ခဲ႔ပါက ရသတဏွာပြားၿပီး ရဟန္းတရားထူးရဖုိ႔ အလွမ္းေ၀းရမွာၿဖစ္ပါတယ္
………………………………
''န ကိရတၳိ ရေသဟိ ပါပိေယာ၊
အာဝါေသဟိ ဝါ သႏၴေဝဟိ ဝါ။
ဝါတမိဂံ ဂဟနနိႆိတံ၊
ဝသမာေနသိ ရေသဟိ သၪၨေယာ''တိ။ (ဇာ၊ ၁။၁။၁၄)ဆုိတဲ႔
ဇာတကဂါထာအရလည္း ရသတဏွာဆုိတာ အာ၀ါသဆုိတဲ႔ ေနရာေဒသကုိတပ္မက္မွု အေပါင္းအသင္းသားမယားစတဲ႔ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကုိတပ္မက္မွုတုိ႔ထက္လည္း ၿဖတ္ရခက္ပါတယ္ လုိ႔ ဆုိထားပါတယ္ ။ ေပါရိသာရ ၊ ၀ါတမိဂသမင္မင္း နဲ႔ မိမိ၏ သားကုိပင္ ဂုတ္ခ်ိဳးသတ္ကာ အၿမည္းအလုပ္ခုိင္းခဲ႔တဲ႔ ဇာတ္ေတာ္လာ ၀တၳဳေၾကာင္းမ်ားအရလည္း ရသတဏွာ၏ ဆုိး၀ါးၿပင္းထန္ပုံကုိ ပုံေဖာ္မွန္းဆႏုိင္ၾကလိမ္႔မယ္ ထင္ပါတယ္ ။
……………………………..။ဒါ႔ေၾကာင္႔မုိ႔ ၿမတ္ဗုဒၶက အစာအာဟာရအေပၚမွာ ႏွလုံးသြင္းရမည္႔ စိတ္ထားေလးကုိ နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္ -ပုတၱမံသူပမသုတ္ေတာ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္းေဟာၿပေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္ ။
………………………………..
ရဟန္းတို႔ ကဗဠီကာရအာဟာရကို အဘယ္သို႔ မွတ္အပ္သနည္း။
ရဟန္းတို႔ ဥပမာေသာ္ကား လင္မယားႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ အနည္းငယ္ေသာ ရိကၡာကို ယူ၍ (သြားလာမႈခက္ေသာ) ခရီးခဲသို႔ သြား ကုန္ရာ၏၊ ထိုလင္မယားႏွစ္ေယာက္တို႔အား ခ်စ္ခင္အပ္ ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ တစ္ေယာက္တည္း ေသာ သားငယ္သည္လည္း ရွိရာ၏၊
ရဟန္းတို႔ ထိုအခါ ခရီးခဲသို႔ သြားကုန္ေသာ ထိုလင္မယား ႏွစ္ ေယာက္တို႔အား အနည္းငယ္ေသာ စားနပ္ရိကၡာသည္ ကုန္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရာ၏၊ ထိုလင္မယား ႏွစ္ ေယာက္တို႔အား မကူးေျမာက္ၾကရေသးေသာ ဤခရီးခဲသည္လည္း ႂကြင္းက်န္ေသး၏၊ ရဟန္းတို႔ ထိုအခါ ထိုလင္မယားႏွစ္ေယာက္တို႔အား ဤသို႔ေသာ အၾကံ ျဖစ္၏- ''ငါတို႔အား အနည္းငယ္မွ်ေသာ ရိကၡာသည္လည္း ကုန္ခန္းၿပီ၊ မကူးေျမာက္ၾကရေသးေသာ ခရီးခဲသည္လည္း ႂကြင္းက်န္ေသး၏၊
အကယ္၍ ငါတို႔ သည္ ခ်စ္ခင္အပ္ ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားငယ္ကို သတ္၍ အသားညႇင္း အသားတံုး ျပဳၿပီးလွ်င္ သားငယ္၏ အသားတို႔ကို စားၾကကုန္လ်က္ ထိုႂကြင္းက်န္ေသးေသာ ခရီးခဲကို ကူးေျမာက္ၾကရမူကား ေကာင္းေလရာ၏၊ သံုးေယာက္စလံုး မပ်က္စီးပါေစကုန္လင့္''ဟု (အၾကံ ျဖစ္၏)၊
ရဟန္းတို႔ ထိုအခါ လင္မယားႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ခ်စ္ခင္အပ္ ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ ထိုတစ္ေယာက္ တည္းေသာ သားငယ္ကို သတ္၍ အသားညႇင္း အသားတံုး ၿပဳၿပီးလွ်င္ သားငယ္၏့အသားတို႔ကို စားၾက ကုန္လ်က္ ဤသို႔ ၾကြင္းက်န္ေသးေသာ ထိုခရီးခဲကို ကူးေျမာက္ကုန္ရာ၏၊ ထိုလင္မယား ႏွစ္ေယာက္တို႔ သည္ သားငယ္၏ အသားတို႔ကို စားလည္း စားကုန္၏၊ ''တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားကေလး အဘယ္ မွာနည္း၊ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားကေလး အဘယ္မွာနည္း''ဟု ဆို၍ ရင္တို႔ကိုလည္း ထုကုန္ရာ၏။
ရဟန္းတို႔ ထိုအရာကို အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ကုန္သနည္း၊ ထိုလင္မယားႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ၿမဴး တူးျခင္းငွါလည္း အာဟာရကို သံုးေဆာင္ကုန္ရာသေလာ၊ မာန္ယစ္ျခင္းငွါလည္း အာဟာရကို သံုးေဆာင္ ကုန္ရာသေလာ၊ တန္ဆာဆင္ျခင္းငွါလည္း အာဟာရကို သံုးေဆာင္ကုန္ရာသေလာ၊ အေျပအျပစ္ ျပဳျခင္းငွါလည္း အာဟာရကို သံုးေဆာင္ကုန္ရာသေလာဟု ေမးေတာ္မူ၏၊ အသွ်င္ဘုရား ဤသို႔ မဟုတ္ပါ။ ရဟန္းတို႔ ထိုလင္မယားႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ခရီးခဲကို ကူးေျမာက္႐ံုငွါသာလွ်င္ အာဟာရကို သံုးေဆာင္ၾက ကုန္သည္ မဟုတ္ေလာဟု (ေမးေတာ္မူ၏)၊ အသွ်င္ဘုရားဟုတ္ပါ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ''ကဗဠီကာရအာဟာရကို မွတ္အပ္၏''ဟူ၍ ငါဘုရား ေဟာေတာ္မူ၏။ ရဟန္းတို႔ ကဗဠီကာရအာဟာရကို ပိုင္းျခား၍ သိသည္ရွိေသာ္ ကာမဂုဏ္ငါးပါး၌ တပ္မက္မႈ ကာမရာဂကို ပိုင္းျခား သိႏိုင္၏၊ ကာမဂုဏ္ ငါးပါး၌ တပ္မက္မႈ ကာမရာဂကို ပိုင္းျခား၍ သိသည္ရွိေသာ္ အရိယာတပည့္သည္ အၾကင္ကာမဂုဏ္၌ တပ္မက္ေႏွာင္ဖြဲ႕မႈ 'ကာမရာဂသံေယာဇဥ္'ႏွင့္ ယွဥ္သည္ျဖစ္၍ တစ္ဖန္ ဤကာမဘံုေလာကသို႔ လာေရာက္၏၊ ထိုေႏွာင္ဖြဲ႕မႈ သံေယာဇဥ္သည္ မရွိ။ |
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
အထက္ပါ ပုတၱမံသူပမသုတ္ေတာ္ကုိ ေလ႔လာမွတ္သားရၿခင္းၿဖင္႔ အစာအာဟာရအေပၚ၌ ပဋိကူလသညာတင္ၿပိး စက္ဆုပ္ဖြယ္အၿဖစ္ၿမင္ေအာင္ရွုပြားႏုိင္ပါကေကာင္း၏ သုိ႔တည္းမဟုတ္ ။ အစာအာဟာရက မြန္ၿမတ္ေကာင္းမြန္ေနလွ်င္ ရသတဏွာတုိးပြားၿပိး အပါယ္သြားရမယ္႔လမ္းေၾကာင္းကုိသာ လုိက္ေနမိေပလိမ္႔မည္။ အကယ္၍ အစာအာဟာရက ယုတ္ညံ႕ေနခဲ႔လွ်င္ေတာင္မွ ပဋိကူလသညာမပြားႏုိင္ပဲ အေကာင္းအမြန္ကုိသာတပ္မက္ေနသူၿဖစ္ပါက ယင္းအစာအာဟာရအေပၚကုိ သည္းမခံႏုိင္မွဳ ေဒါသ ေဒါမနႆေတြတုိးပြားကာ အက်ိဳးမ်ားဖုိ႔မလြယ္ကူေပ ။ထုိ႔ေၾကာင္႔ ၿမတ္ဗုဒၶမိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သလုိ အာဟာေရ ပဋိကူလသညာပြားမ်ားၿပီး ဘုဥ္းေပးသုံးေဆာင္မွ သံေထြသံခဲကုိ စားသုံးသူမဟုတ္မူ၍ ၿမတ္ဗုဒၶ၏ အေမြ မြန္ၿမတ္ေသာ ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းမ်ားကုိ ထုိက္တန္စြာ ဘုန္းေပးသုံးေဆာင္ခြင္႔ရႏုိင္ၾကမွာၿဖစ္ပါတယ္ ။
ကႆပသံယုတ္ စီ၀ရသုတ္ေတာ္၌လာေသာ အရွင္မဟာကႆပၾကီးက အရွင္အာနႏၵာအား မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ေသာစကားတစ္ခြန္းကား အားက်ၿမတ္ႏုိးဖြယ္ေကာင္းလွေပ၏
“ ငါ့သွ်င္ ငါသည္ ခုနစ္ရက္သာလွ်င္ ကိေလသာႏွင့္ တကြျဖစ္လ်က္ ျပည္သူတို႔ ဆြမ္းကို စား၏၊ ရွစ္ရက္ေျမာက္၌ အရဟတၱဖိုလ္သည္ ထင္ရွားျဖစ္၏။ “ ဟူသည္တည္း ။
အက်ြႏု္ပ္တုိ႔မွာကား ဘယ္ေသာအခါမ်ားမွ ကိေလသာအပူေငြ႔မသမ္းပဲ ေအးခ်မ္းလွတဲ႔ ထမင္းၾကမ္းခဲကုိ ယပ္ခပ္ၿပီး စားခြင္႔ရပါလိမ္႔မလဲ(အၿပစ္ကင္းစြာ အးေအးလူလူ စားရပါလိမ္႔မလဲ ) လုိ႔ပဲ ေမွ်ာ္လင္႔ေတာင္းတမိပါရဲ႔ ။
ကိေလသာအကုန္ၿငိမ္းေအးၿပီ ဆိုတဲ႔အခါမွသာ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ၾကီးမိန္႔ေတာ္မူခဲ႔သလုိ ကိေလသာႏွင္႔တကြ တုိင္းသားၿပည္သူတုိ႔၏ဆြမ္းကုိမစားရေတာ႔ပဲ အရိယာတုိ႔၏ မိမိပုိင္ဥစၥာကုိ သုံးေဆာင္ခံစားသကဲ႔သုိ႔ သာမိပရိေဘာဂ အၿဖစ္နဲ႔ သုံးေဆာင္ခြင္႔ရၾကမွာၿဖစ္ပါေၾကာင္းကုိိလည္း ရွာေဖြတင္ၿပေပးလုိက္ရပါတယ္။
လကၤာအရွင္ (မုံရြာ)
No comments:
Post a Comment