Friday, March 23, 2012

*တရားနာပရိတ္သတ္(၃)မ်ိဳး*

    ဦးဇင္းရန္ကုန္ေနစဥ္က သမုိင္းဘက္က ဘုံဆြမ္းေလာင္းအသင္းၾကီးတစ္သင္းမွ ကမကထၿပဳလုပ္ကာ တရားပြဲက်င္းပသၿဖင္႔ ဦးဇင္းတုိ႔ပါသြားေရာက္နာၾကားခြင္႔ရေလသည္။ နာၿဖစ္ရၿခင္းအေၾကာင္းကား မိမိႏွင္႔ရင္းႏွီးက်ြမ္း၀င္လွေသာ တကာေလးတစ္ေယာက္မွ ဦးဇင္းေရာ တရားနာယူူလုိၾကေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအတြက္ပါ ကားစီစဥ္ေပးၿခင္းေၾကာင္႔ၿဖစ္ေပ၏။ တရားပြဲၾကီးကလည္း ၿပင္ဆင္ထားလုိက္သည္မွာ အံ႕မခန္းခ်ီးမြမ္းမကုန္ႏုိင္ေအာင္ပါပဲ။ ထုိညအလွည္႔က်ပင္႔ေဆာင္ထားၾကေသာ တရားေဟာဆရာေတာ္ၾကီးကား  ပဲခူးဆရာေတာ္ အရွင္ေတေဇာသာရၿဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္ဘုရားကလည္းတရားေဟာေကာင္းလြန္းလွသၿဖင္႔ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ေလာက္ၾကာေသာ တရားပဲြ အစမွအဆုံးထိ တစ္စုံတစ္ေယာက္မွ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ၀မ္းေၿမာက္၀မ္းသာ သာဓုမေခၚမိသူ ရွိမည္မဟုတ္ေပ။
      မိမိတုိ႔သည္လည္း ဆရာေတာ္႔တရားပြဲအၿပီးမွာ ကားၿဖင္႔ၿပန္လုိက္ပို႔ေပးေသာ တကာေလးအား အလြန္အင္မတန္ ၀မ္းေၿမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚေၾကာင္းႏွင္႔ ဓမၼဒါနဟာ အၿမတ္ဆုံးမုိ႔ မင္းတုိ႔လူငယ္ေတြ အားတက္သေရာ တရားပြဲၾကီးေတြၿဖစ္ေၿမာက္ေအာင္ ကမကထလုပ္ေနၾကတာေတြ႔ရေတာ႔ သာဓုေခၚမိေၾကာင္း တကယ္ပင္ခ်ီးမြမ္းခမ္းဖြင္႔ခဲ႔ပါတယ္ ။
   ေနာက္ရက္တစ္ခါ မိမိေက်ာင္းသုိ႔ေရာက္လာေသာတကာေလးအား “ကဲဗ်ာ တရားဓမၼေတြကုိ ကမကထလုပ္ၿပီး စီမံေပးတဲ႔တကာေလး လုပ္စမ္းပါဦး ညကဆရာေတာ္ဘာေတြေဟာသြားလည္းဗ်ာ ”
”သိပ္မမွတ္မိေတာ႔ဘူးဦးဇင္းရဲ႕ ”
”ဟ မွတ္မိသေလာက္ ဒီကတရားပြဲမလုိက္ခဲ႔တဲ႔ ဦးဇင္းေလးေတြၾကားရေအာင္ ၿပန္ၿပီး ရွယ္ပါဦးဗ်ာ ” တကာေလးမွာ ရီလွ်က္ “တပည္႔ေတာ္က အလုပ္ကလည္းမ်ားတယ္ဘုရား တရားပြဲၿပီးရင္ လုပ္ရကုိ္င္ရမယ္႔ အစီစဥ္ေတြ ေခါင္းထဲစဥ္းစားေနရတာနဲ႔ ဆရာေတာ႔တရားကုိ ေကာင္းေကာင္းမနာရပါဘူး ဘုရား တရားကေတာ႔ တကယ္ေကာင္းတယ္ လူေတြလည္းၾကိဳက္ၾကတယ္ဘုရား”
”ေဟာဗ်ာ မင္းကေတာင္ သူမ်ားေတြ တရားနာလာၾကပါလုိ႔လုိက္ဖိတ္မႏၱကၿပဳလုိ႔ တုိ႔ပါေတာင္လာနာယူရပါသဗ်ာ အက်ိဳးလည္းၾကီးလွပါသဗ်ာ ။ မင္းကတရားပြဲသာၿပီးသြားေရာ ဘာမွမမွတ္မိလုိက္ဘူးဆုိေတာ႔ ေကာင္းကြာ ”သူ႔ေတာ႔ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေၿပာလုိက္မိေပမယ္႔ တကယ္စိတ္ထဲမွာက ဘုရားရွင္ခြဲၿခမ္းေ၀ဖန္ၿပတဲ႔ တရားနာပရိတ္သတ္အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ေဘာင္သြင္းၾကည္႔ေတာ႔ တရားကုိနာၾကားေပမယ္႔ ရင္ထဲမေရာက္ရွာတဲ႔ အ၀ကုဇၨပည ပုဂၢိဳလ္ပါလားလုိ႔ေတြးလုိက္မိတယ္ ။
    အခုလည္း စာဖတ္ပရိတ္သတ္အေပါင္းကုိ တရားဓမၼေတြ ေနလုိလလုိထြန္းပေနေပမယ္႔ မၿမင္ရတဲ႔မ်က္ကန္းတစ္ေယာက္ပမာ မၿဖစ္ေစပဲ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားတဲ႔တရားဓမၼမ်ားကို ေသခ်ာက်နမွတ္သားၿပီး ဓမၼာႏုႆတိၿဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းႏုိင္ၾကပါေစ က်င္႔ၾကံၾကိဳးကုတ္ၿပီး ဒုကၡမွလြတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ဆႏၵၿပဳရင္း ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ခြဲၿခားေ၀ဖန္ၿပထားတဲ႔ တရားနာပရိတ္သတ္သုံးမ်ိဳးကုိလည္း ဗဟုသုတတုိးေအာင္ အဂၤုတၱရနိကာယ္ တိကနိပါတ္မွ ရွာေဖြတင္ၿပေပးလုိက္ရပါတယ္။

                                                   ၁ဝ-အဝကုဇၨသုတ္

     ၃ဝ။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏။ အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ- ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္လည္းေကာင္း၊
ခါးပိုက္ႏွင့္တူေသာ ပညာရွိ ေသာ ပုဂၢိဳလ္လည္းေကာင္း၊
 ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္လည္းေကာင္းတို႔တည္း။
      ရဟန္းတို႔ ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
 ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံု ေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးမသြင္း။
     ရဟန္းတို႔ ေမွာက္ထားေသာ အိုး၌ ေလာင္းထည့္ အပ္ေသာ ေရသည္ (ေဘးသို႔သာ) ေလွ်ာက်၍ (အိုးထဲ၌) မတည္သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္ အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင္ ့ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာ ေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးမသြင္း၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးမသြင္း။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကို ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္တူသည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ဆိုအပ္၏။
      ရဟန္းတို႔ ခါးပိုက္ႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
 ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္ အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ ထိုတရားနာရာေနရာမွ ထေသာ္ကား ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးမသြင္းမိ။
      ရဟန္းတို႔ ေယာက်္ား၏ (ပုဆိုး)ခါးပိုက္အတြင္း၌ ႏွမ္း ဆန္ ကတြတ္မုန္႔ ဆီးသီးစေသာ အထူးထူးေသာ ခဲဖြယ္မ်ား ေရာႁပြမ္းလ်က္ ရွိကုန္၏။ ထိုသူသည္ ထို ေနရာမွ ထေသာ္ သတိေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေၾကာင့္ (ထို ခဲဖြယ္အားလံုးတို႔ကို) ဖ႐ိုဖရဲ ျဖန္႔က်ဲလိုက္မိသကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရား ကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏။ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာေနရာ၌ေနလ်က္တရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုး သြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္ကား ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးမသြင္းမိ။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကို ခါးပိုက္ႏွင့္တူသည့္ ပညာရွိေသာပုဂၢိဳလ္ဟု ဆိုအပ္၏။
       ရဟန္းတို႔ ႀကီးက်ယ္သည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ အဘယ္နည္း။
ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌့အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရားစကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုး သြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရားစကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးသြင္းမိ၏။
     ရဟန္းတို႔ လွန္ထားေသာ အိုး၌ ေလာင္းထည့္ ေသာ ေရသည္ တည္ေန၍ မေလွ်ာက်သကဲ့သို႔၊ ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံ၌တရားနာရန္ ေက်ာင္းသို႔ မျပတ္သြား၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ရဟန္းတို႔သည္ အစ၏ေကာင္းျခင္း အလယ္၏ေကာင္းျခင္း အဆံုး၏ေကာင္းျခင္းရွိေသာ အနက္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ သဒၵါႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ တရားကို ေဟာကုန္၏၊ အလံုးစံုျပည့္စံုေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကို ျပကုန္၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာေနရာ၌ ေနလ်က္ ထိုတရား စကား၏ အစကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အလယ္ကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ အဆံုးကိုလည္း ႏွလံုးသြင္း၏၊ ထို ေနရာမွ ထေသာ္လည္း ထိုတရား စကား၏ အစ အလယ္ အဆံုးကို ႏွလံုးသြင္းမိ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္ကို ႀကီးက်ယ္သည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ဟု ဆိုအပ္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤပုဂၢိဳလ္သံုးမ်ဳိးတို႔သည္ ေလာက၌ ထင္ရွားရွိကုန္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
     ပညာကင္းမဲ့၍ ဆင္ျခင္ဉာဏ္မရွိေသာ ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္ တူေသာ ပညာရွိ ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ရဟန္းတို႔ထံသို႔ အကယ္၍ မျပတ္သြားေရာက္ေစကာမူ ထိုသို႔ ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္တရားစကား၏ အစကိုလည္းေကာင္း၊ အလယ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အဆံုးကိုလည္းေကာင္း မွတ္ယူရန္ မစြမ္းႏိုင္၊ ထိုပုဂၢိဳလ္အား ပညာဉာဏ္မရွိသည္ သာတည္း။
     ခါးပိုက္ႏွင့္တူေသာ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို ထို ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္တူသည့္ ပညာရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ထက္ ျမတ္၏ဟု ဆိုအပ္၏၊ (ထိုပုဂၢိဳလ္သည္) ရဟန္းတို႔ထံသို႔ မျပတ္သြားေရာက္ေစကာမူ ထိုသို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ထိုတရားနာရာေနရာ၌ ေန လ်က္တရားစကား၏ အစကိုလည္းေကာင္း၊ အလယ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အဆံုးကိုလည္းေကာင္း မွတ္ယူၿပီး၍ ေနရာမွထေသာ္ကား သဒၵါပုဒ္ဗ်ည္းကို အျပားအားျဖင့္ မသိ၊ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ နာယူၿပီးတရားကိုလည္း ေမ့ေလ်ာ့၏။
     ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္ကို ထို ဆိုၿပီး ပုဂၢိဳလ္တို႔ထက္ ျမတ္၏ဟု ဆိုအပ္၏၊ ထို ဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ သူသည္ ရဟန္းတို႔ထံသို႔ မျပတ္သြားေရာက္သည္ ျဖစ္အံ့။ တရားစကား၏ အစကိုလည္းေကာင္း၊ အလယ္ကိုလည္းေကာင္း၊ အဆံုးကိုလည္းေကာင္း ထို ေနရာ၌ ေနလ်က္ မွတ္ယူၿပီး၍ (ေနရာမွထေသာ္လည္း) သဒၵါပုဒ္ဗ်ည္း ကို ေဆာင္ႏိုင္၏၊ ျမတ္ေသာ အၾကံအစည္ရွိေသာ ယံုမွားကင္းေသာ စိတ္ရွိေသာ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ေလာကုတၱရာတရားအားေလ်ာ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သည္ျဖစ္၍ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏ အဆံုးကို ျပဳႏိုင္ရာ၏။
              by လကၤာ အရွင္ on Thursday, February 2, 2012 at 9:18pm ·

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..