Wednesday, March 21, 2012

ဗုဒၶသာသနာၿပဳ ခရစ္ယာန္ အရင္႔မာၾကီးတဲ႔လား…..

     Dhammaganga အရွင္ရဲ႔ ဗုဒၶသာသနာျပဳခရစ္ယာန္အရင့္အမာၾကီး ဆုိတဲ႔ ေဆာင္းပါးကုိဖတ္ၾကည္႔ရင္း အေတြးမ်ားစြာ၀င္လာမိသည္ကားအမွန္ပင္ ။အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ မစၥတာေဖေမာင္တင္သည္ ၿမတ္ဗုဒၶ၏အဆုံးအမမ်ားကုိ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာသေဘာက်ၿပီး ဗုဒၶၿမတ္စြာ၏ မဂၢင္ရွစ္ပါးတရားကုိပင္ ေဟာေၿပာၿပသေပးေနခဲ႔ပါလွ်င္ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ္ ၀န္မခံခဲ႔ပါသနည္း ။  ေနာက္ၿပီး သူ႔ရဲ႔တရားေဟာေၿပာမွုအဆုံးမွာေၿပာသြားတဲ႔ အသင္တို႕အားလံုး ေကာင္းကင္ဘံုသို႕ ေရာက္ႏိုင္ၾကေစသတည္း၊ ေရာက္ႏိုင္ၾကေစေသာ္၀္။” ဆုိကာမွ ပုိလို႔ေတာင္ ေခါင္းရွုပ္သြားသလုိထင္လုိက္ရတယ္ ။ တကယ္စစ္မွန္တဲ႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္ၿဖစ္ၿပီဆုိလွ်င္ ဘယ ၊လာဘ ၊ ကုလ ၊အာစာရတုိ႔ကုိပင္ စြန္႔လႊတ္ကာ အမွန္ကုိအမွန္အတိုင္း၀န္ခံေၿပာၾကားရဲဖုိ႔ေတာ႔ အနည္းဆုံးလုိအပ္ပါလိမ္႔မယ္ ။ ကုိးကြယ္မွုဘာသာတရားခံယူက်င္႔သုံးမွုဆုိတာ မိမိရဲ႔ Generation အတြက္လမ္းလြဲမလုိက္မိေစဖုိ႔အေရးၾကီးလွသလုိ မိမိရဲ႔သံသရာခရီးအတြက္လည္း အမွားမခံဘူးဆုိတာ အသိညာဏ္ရွိသူတုိင္း စဥ္းစားမိၾကမွာပါ ။     

    ပုိ႔စ္ရဲ႔ ေအာက္ကေနေရးေနၾကတဲ႔ မွတ္ခ်က္ကြန္မင္႔မ်ားလုိက္ၾကည္႔ၿပန္ေတာ႔ ဘာမွမဟုတ္ဘူးထင္ရေပမယ္႔ ယင္းတုိ႔၏ရင္ထဲမွာ ဘာသာတရားအႏွစ္သာရ အဘယ္မွ်ရွိသည္ကုိ အစမ္းသပ္ခံေနၾကတဲ႔/ ခံ၀ံ႕ၾကတဲ႔ကြန္မင္႔မ်ားပဲၿဖစ္ၾကပါတယ္ ။

    ဟုတ္ၿပီေလ အနည္းငယ္ေလ႔လာၾကည္႔ရေအာင္…

Swe Zin ဆရာၾကီးဟာ တကယ္တရားေတာ္ကို ကုိယ္ေတြ႕သိရင္ေတာ႕ဘုရား၊တရား၊သံဃာ မွတပါးတၿခားေသာဘာသာကိုယံုၾကည္၊
ဘာသာၿခားၿဖစ္ေနေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူးလို႕ထင္မိပါတယ္ ဘုရား။ _/\_

သူက ဘာသာတစ္ခုုအေနနဲ့ဘဲ ေလ့လာလိုု ့ၿဖစ္မယ္၊၊ ကိုုးကြယ္စရာတစ္ခုုအေနနဲ ့မေလ့လာလိုု ့ၿဖစ္မယ္၊၊ က်မ္းေတာ့ ႏွံေအာင္တပ္တယ္ သိုု့ေပမဲ ့တကယ္ ပရမတ္ထ သစၥာကိုု သူမေရာက္လိုုက္ပါဘူး၊၊ ဘာသာစာေပတစ္ခုုလိုု ေလ့လာတဲ့အတြက္ ဘာသာစာေပနဲ့တန္တဲ ့အက်ိဳးဘဲ သူရတာ ၿဖစ္မယ္၊၊ သူဗုုဒၵဘာသာကိုု ေလးစားတာက ဘုုရားရဲ့နညး္စနစ္ေတြက သိပ္အကြက္က်က် ၿဖစ္ေတာ့ သူေလးစားမိတာ ၿဖစ္မယ္၊၊ ဗုုဒၵဘာသာရဲ ့အနစ္ကိုု သိတယ္၊၊ သိုု ့ေပမဲ့ခံစားမၾကံဳေတြ ့လိုုက္ရေတာ့ စစ္မွန္ေသာ ဗုုဒၵဘာသာ ေသေသာ္လညး္ မၿဖစ္ခဲ့ပါဘူး၊၊ စစ္မွန္တဲ ့ဗုုဒၵဘာသာ ၿဖစ္ခဲ့ရင္ သူေသရင္ ခရစ္ယန္လိုု ့လုုပ္မွာမဟုုတ္ဘူး ၊၊ လုုပ္ဖိုု ့လဲ မွာမွမဟုုတ္ဘူး ၊၊

တကယ္တံဆိပ္ၿပဳတ္သြားတဲ ့သူဆိုုရင္ က်န္တဲ ့သတၱဝါေတြကိုု သနားတယ္၊၊ အင္း သူတိုု ့ေတြေတာ့ အပယ္ေလးပါနဲ ့ခ်က္ၾကိဳးမၿပတ္ေသးပါလားဆိုုတာကိုု သိေနေတာ့ ၊၊ က်န္တဲ့သူေတြကိုုုုလဲ တံဆိပ္ေတြ ဆိုုင္းဘုုတ္ေတြ မၿပဳတ္ရင္ၿပဳတ္ေအာင္လုုပ္မွာဘဲ၊၊ တတ္ႏီုုင္သမွ် သူနင္းခဲ့တဲ့လမ္းေပၚေရာက္ေအာင္ အတင္းဆဲြတင္မွာဘဲ၊၊ ခုုလိုု ေကာင္းကင္ဘံုုတိုု ့ဘာတိုု ့ေၿပာေနသ၍ ဒီလူ ဆိုုင္းဘုုတ္ကိုု ရင္ထဲက ေန မၿပဳတ္ေသးဘူး၊၊ တကယ္သာ ၿပဳတ္ေနရင္ သံတရာတစ္ခုုလံုုးမွာ မင္းတိုု ့ကိုုးကြယ္ရမွာ သရဂံုု၃ပါးဘဲရွိတယ္ဆိုုတာ ရဲရဲေတာ္ၾကီးကိုု ပတ္ဝန္းက်င္ကလူအမ်ားကိုု ေၿပာမွာ၊၊ ပညတ္နယ္ကိုု တကယ္ေက်ာ္ရင္ ဘာသာဆိုုတဲ ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာေတာ့ မေနဘူး ၊၊ သိုု့ေပမဲ ့တကယ္အမွန္တရား ကဒါဘဲဆိုုတာ အာမခံနီင္သလိုု ၊၊ ငါက ဘာသာ သာမရွိတာ ဘဳရားေၿပာတဲ ့အတိုုင္းလိုုက္နာမယ္၊ ဘုုရားစကားကလဲြလိုု ့က်န္တာ ဘာမွ မယံုုဘူး ဆိုုတဲ့မတုုန္မလွဳပ္ ယံုုၾကည္ခ်က္ သူမွာရွိတယ္၊၊

သူသည္ ဗုုဒၵဘာသာ သာသနာၿပဳ ၿဖစ္သည္ ၊၊ ဗုုဒၵဘာသာကိုု ေလးစားသည္၊၊ သိုု ့ေသာ္သူသည္ လံုုးဝ ရင္ထဲမွာ ဘုုရားပြင့္သူမဟုုတ္ခဲ့ပါ၊၊ သူသည္ စာေတြ ့ရသည္၊၊ လက္ေတြ ့မပါခဲ့ပါ၊၊ တကယ္လက္ေတြ ့ပါခဲ့ရင္ သူ သူမ်ားကိုု ႏိွုုင္းယွဥ္ၿပီးမွ မိမိတိုု ့ဥာဏ္နဲ့ယွဥ္တဲ မိမိတိုု ့လိုုလားတဲ ့နိဗၼာန္ကိုု ေရာက္ပါေစလိုု ေၿပာမဲ ့အစား (ဗုုဒၵေၿပာတဲ ့နိဗၺာန္ကမွ အစစ္လံဳးဝအာမခံတယ္လိုု ့ေၿပာရဲတယ္၊ ပရမတ္ထကိုု ၿမင္ခဲ့ရင္)၊၊ အသင္တိုု ့ေကာင္းကင္ဘံုုကိုု ေရာက္ပါေစ ၊ ေရာက္ေစတသည္းလိုု ့ေၿပာတာ က သူတိုု ့ုဘုုရားကိုု ယံုုေနဆဲ ေကာင္းကင္ဘံုုပိုု့မယ္ဆိုုတာ၊၊(ဗုုဒၵဘာသာဆိုုရင္ ေကာင္းကင္ဘံုုေရာက္ေစတသည္းဆိုုတိုုင္း မေရာက္ဘူး ဆိုုတာက်က်နနသိတယ္) မွတ္ခ်က္- ယခုုေၿပာေသာ စစ္မွန္ေသာ ဗုုဒၵဘာသာဆိုုသည္မွာ ပရမတ္ထသစၥာနဲ့ယွဥ္ၿပီး ေသာ အၾကြင္းမဲ ့မတုုန္မလွုုပ္ယံုုၾကည့္ေသာ သူကိုု ညြန္းပါသည္၊၊

အရွင္ဘုရား.. ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ရန္ အျခားဘာသာမ်ားကဲ့သို႕ သီးျခားအခန္းအနားမလိုပဲ သရဏဂံုတည္ျခင္း၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးေပးကိုယံုၾကည္ ျခင္းစသည္တို႕ျဖင့္သာ လိုအပ္ေၾကာင္းသိရွိၾကျပီးျဖစ္ပါသည္ဘုရား၊ ဆရာၾကီး ဦးေဖေမာင္တင္သည္ သရဏဂံု၏ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၦာကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ျပီးျဖစ္ေသာ " ေလာကုတၱရာသရဏဂံု " " နိယတသရဏဂံု" အဆင့္သို႔ပင္ ေရာက္ရွိေနသည္ဟုထင္ျမင္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကာယကံရွင္ဆရာၾကီးအေနႏွင့္ မည္သို႔မွ် ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသာ္လည္း တပည့္ေတာ္အေနႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္တစ္ဦးအျဖစ္ သာၾကည္ညိဳမိပါသည္ဘုရား

Mg Ogga Htay Oung >> ဆရာၾကီးဟာ ေသတဲ့ အထိအဂၤလီကန္ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႕ ေသသြားပါသည္(ဘသက္ရွည္-မေလးလုံ တြင္ရႈ) ဘုန္းဘုန္းဂဂၤါ ေျပာသလုိ ဆရာၾကီးဟာ ခရစ္ယာန္ အရင့္အမာၾကီးပါ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာဟာ လူတုိင္းအတြက္ သက္ရွိ တုိင္း အတြက္ ဆုိတာ သက္ေသျပ သြားတာပါ ဗုဒၶဘာသာ ခရစ္ယာန္ အစၥလာမ္ ဆုိတာ ာေတြ က တံဆိပ္ ေတြ ပါ

Ashin Sumangala ဗုဒၶဘာသာလုိ့ အမည္တပ္ထားျပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ့ရဲ့ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ေတြကုိမလိုက္နာသူေတြရွိသလုိ ဗုဒၶဘာသာလုိ့အမည္မတပ္ေသာ္လညး္ ဗုဒၶအလုိက်ေနျပသြားတဲ့သူေတြရွိပါလားလုိ့ နားလည္ခံစားမိပါတယ္...မာသာထရီဆာလညး္ ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ခဲ့ပါဘူး..ဂႏၶီၾကီလညး္ဗုုဒၶဘာသာမဟုတ္ခဲ့ဘူး။။သူေတာ္ေကာင္းၾကီးတုိ့ရဲ့နွလံုးသားေတြကေတာ့ အမည္တံဆိပ္ေတြမလိုေတာ့ဘူးထင္တယ္။

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  အင္း ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားဖုိ႔ေကာင္းတဲ႔ ကြန္မင္႔ေတြလည္းေတြ႔ရပါတယ္ ။
...မာသာထရီဆာလညး္ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္ခဲ့ပါဘူး..ဂႏၶီၾကီလညး္ဗုုဒၶဘာသာမဟုတ္ခဲ့ဘူး။။သူေတာ္ေကာင္းၾကီးတုိ့ရဲ့နွလံုးသားေတြကေတာ့ အမည္တံဆိပ္ေတြမလိုေတာ့ဘူးထင္တယ္။
ဆုိတဲ႔ကြန္မင္႔ကုိေတာ႔ ေတာ္ေတာ္စိတ္၀င္စားဖုိ႔ေကာင္းသြားၿပီလုိ႔ပဲ ေၿပာလုိက္ပါရေစ ။ ယင္းကြန္မင္႔ေပးသူကား ၿမတ္ဗုဒၶ၏သားေတာ္ အရွင္သုမဂၤလဆုိသူၿဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ ။
    ဟုတ္ၿပီေလ က်ြႏု္ပ္တုိ႔ပိဋကတ္ေတာ္ေတြထဲက ေသာဏဒ႑ဆုိတဲ႔ စမၸာၿမိဳ႔စား ပုဏၰားၾကီးရဲ႔အေၾကာင္းေလး နည္းနည္းေလာက္ ေလ႔လာၾကည္႔ၾကတာေပါ႔ ။
………………………………………………..
                                    *ေၿဖာင္႔မတ္မွ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ရႏုိင္ပုံ*
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ငါးရာမွ်ေသာ ေနာက္လုိက္ေနာက္ပါရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ အဂၤတိုင္း၌ ့ေဒသစာရီ လွည့္လည္ေတာ္မူလတ္ေသာ္ စမၸာၿမိဳ႕အနီး ဂဂၢရာမည္ေသာ ေရကန္၏ ကမ္းနားမွာ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္ ။
     ထုိအခါ စမၸါၿမိဳ႔စားၾကီး ၿမတ္ဗုဒၶ၏ေက်ာ္ေစာမွုဂုဏ္သတင္းကုိၾကားသိရ၍ လာေရာက္ေတြ႔ဆုံပါသတဲ႔ ။ သုိ႔ေသာ္လည္း “ဗုဒၶသည္ငါ႔အား အၿခားအေၾကာင္းအရာကုိသာ မေၿပာဆုိမူ၍ ငါတတ္သိနားလည္ေသာ ေဗဒင္သုံးပုံကုိသာေမးၿမန္းေၿပာဆုိပါမူကား ေကာင္းေလစြ”ဟု အၾကံၿဖစ္ပါသတဲ႔ အေၾကာင္းမူကား မိမိသည္ ေမးခြန္းကုိေလွ်ာ္စြာမေမးၿမန္းတတ္ မေၿဖဆုိတတ္လွ်င္ လူၾကား၌ အရွက္တကြဲအက်ိဳးနည္းၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။ေက်ာ္ေစာထင္ရွားလွေသာ ေဂါတမဗုဒၶအား မဖူးၿမင္ပဲလွ်က္ လွည္႔ၿပန္ပါကလည္း ထိုသို႔ ျပန္လွည့္သြားျခင္းေၾကာင့္ ဤပရိသတ္က 'ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ မိုက္၏၊ မလိမၼာ၊ မာနခက္ထန္၏၊ ေၾကာက္လည္း ေၾကာက္၏၊ ရဟန္းေဂါတမကို ဖူးေျမာ္ျခင္းငွါ မဝံ၊ ဤ သို႔အနီးသို႔ေရာက္ပါလ်က္ ရဟန္းေဂါတမကို မဖူးေျမာ္မူ၍ အဘယ္ေၾကာင့္ ျပန္လွည့္သြားေလဘိသနည္း'ဟု ငါ့ကိုကဲ႔ရဲ႔မည္စုိးေသာေၾကာင္႔သာ လာေရာက္ေတြ႔ဆုံရေပ၏ ၊
    ဤပရိသတ္၏ အကဲ့ရဲ႕ခံရသူအား ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္းဆုတ္ယုတ္ရာ၏၊ ေက်ာ္ေစာျခင္း ဆုတ္ယုတ္သူအား စည္းစိမ္တို႔သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ကုန္ရာ၏၊ စင္စစ္ငါတို႔သည္ စည္းစိမ္တို႔ကို ေက်ာ္ေစာျခင္းေၾကာင့္ ရကုန္၏''ဟု စိတ္အၾကံျဖစ္၏။ဟု အဖန္ဖန္စဥ္းစားၾကံစည္ေနပါသတဲ႔ ။ (ဆုိလုိသည္မွာ ……..စစ္မွန္တဲ႔တရားဓမၼကုိ မွတ္သားနာယူဖုိ႔ မိမိသိရွိနားလည္ထားသည္ႏွင္႔ ႏုိင္းခ်ိန္ကာ အမွန္ကုိခံယူက်င္႔သုံးဖုိ႔ဆုိတဲ႔စိတ္ထားေကာင္းမ်ားၿဖင္႔မဟုတ္မူ၍ ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားသူတစ္ေယာက္အထံသုိ႔ သြားေရာက္ေတြ႔ဆုံသင္႔သည္ဟုယူဆကာ ဘုရားေရွ႔ေတာ္ေမွာက္သုိ႔ ေရာက္လာပါေသာ္လည္း ။ မိမိ၏ေက်ာ္ေစာမွု အရွိန္အ၀ါမ်ား ထိခုိက္သြားမည္ကုိ အလြန္ပင္ စုိးရိမ္ပူပန္ေနသည္မွာ ထင္ရွားလွေပ၏)
     ယင္းၿမိဳ႔စားပုဏၰားၾကီးရဲ႔အၾကံကုိ ထုိးထြင္းသိၿမင္ေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရားသည္။ ယင္းတုိ႔ပုဏၰားအမ်ိဳးဇာတ္ႏွင္႔စပ္ေသာ အေၾကာင္းကုိသာ ယင္းသုိ႔ေမးၿမန္းေတာ္မူေလ၏။
……………………………….
ၿမတ္ဗုဒၶ။   ။''ပုဏၰား အဘယ္မွ်ေလာက္ေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို ပုဏၰားတို႔သည္ ပုဏၰားဟု ပညတ္ကုန္သနည္း၊ အဘယ္မွ်ေလာက္ေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္လည္း 'ငါ ပုဏၰား'ဟု ဆိုေသာ္ မွန္စြာဆိုသည္ မည္ရာသနည္း၊ မမွန္ေျပာဆိုျခင္းသို႔ မေရာက္ရာသနည္း''
ေသာဏဒ႑ပုဏၰား။  ။ ''အသွ်င္ေဂါတမ ငါးပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို ပုဏၰားဟု ပညတ္ပါကုန္၏၊ (ငါးပါးေသာအဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္လည္း) 'ငါ ပုဏၰား'ဟု ဆိုေသာ္ မွန္စြာ ဆိုသည္ မည္ရာပါ၏၊ မမွန္ေျပာဆိုျခင္းသို႔လည္း မေရာက္ရာပါ၊ အဘယ္ငါးပါးတို႔နည္းဟူမူ-
 (၁) အသွ်င္ေဂါတမ ဤေလာက၌ ပုဏၰားသည္ အမိဘက္ အဖဘက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးတို႔မွ ေကာင္း ေသာဇာတ္ရွိ၏၊ ဘိုးေဘးခုနစ္ဆက္တိုင္ေအာင္ မ်ဳိး႐ိုးသန္႔ေသာ အမိဝမ္းရွိ၏၊ ဇာတ္ႏွင့္ စပ္ေသာ စကားျဖင့္အပယ္မခံရ၊ အကဲ့ရဲ႕မခံရ။
(၂) ေဝဒက်မ္းလာဂါထာတို႔ကို ရြတ္ဆိုတတ္၏၊ ေဝဒက်မ္းတို႔ကို ေဆာင္၏၊ အဘိဓာန္ 'နိဃ႑ဳ' က်မ္း၊ အလကၤာ 'ေကဋဳဘက်မ္း'၊ သဒၵါ 'အကၡရပၸေဘဒ' က်မ္း၊ ငါးခုေျမာက္ ဣတိဟာသက်မ္းႏွင့္ တကြေဗဒင္သံုးပံုတို႔၏ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေရာက္၏၊ ပဒက်မ္းကို တတ္၏၊ ဗ်ာက႐ုဏ္းက်မ္းကို တတ္၏၊ ေလာကာယတက်မ္း၊ မဟာပုရိသလကၡဏာက်မ္း တို႔၌ အႂကြင္းမဲ့တတ္ေျမာက္၏။
(၃) အဆင္းလွ၏၊ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ရွိ၏၊ ျမတ္ေသာ အဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ျဗဟၼာႏွင့္တူေသာ အဆင္းရွိ၏၊ ျဗဟၼာႏွင့္တူေသာ ကိုယ္ရွိ၏၊ ခံ့ညားေသာ ကိုယ္ခႏၶာရွိ၏။
(၄) သီလရွိ၏၊ ႀကီးပြားေသာ သီလလည္း ရွိ၏၊ ႀကီးပြားေသာ သီလႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။
(၅) ပညာရွိ၏၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္လည္း ရွိ၏၊ ယဇ္ေယာက္မကိုင္ေသာ သူတို႔တြင္ ပဌမေသာ္လည္းေကာင္း ဒုတိယေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္၏။
အသွ်င္ေဂါတမ ဤငါးပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို ပုဏၰားဟု ပညတ္ပါကုန္၏၊ (ဤငါးပါးေသာအဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္လည္း) 'ငါ ပုဏၰား'ဟု ဆိုေသာ္ မွန္စြာဆိုသည္ မည္ရာပါ၏၊ မမွန္ေျပာဆိုျခင္းသို႔လည္း မေရာက္ရာပါ၊
…………………………………………..
ၿမတ္ဗုဒၶ။  ။ပုဏၰား ဤငါးပါးေသာ အဂၤါတို႔တြင္ အဂၤါတစ္ပါးကို ထား၍ ေလးပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုသူကို ပုဏၰားတို႔သည္ ပုဏၰားဟု ပညတ္ျခင္းငွါ တတ္ႏိုင္ပါသေလာ့၊ (ေလးပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ျပည့္စံုသူသည္လည္း) 'ငါ ပုဏၰား'ဟု ဆိုေသာ္ မွန္စြာ ဆိုသည္ မည္ရာသေလာ့၊ မမွန္ေျပာဆိုျခင္းသို႔လည္း မေရာက္ရာသေလာ။
ေသာဏဒ႑ပုဏၰား။  ။အသွ်င္ေဂါတမ တတ္ႏိုင္ပါ၏၊ ဤငါးပါးေသာ အဂၤါတို႔တြင္ အဆင္းကို ထားပါကုန္အံ၊ အဆင္းသည္အဘယ္မူအံ့နည္း၊ …..
ၿမတ္ဗုဒၶ။  ။ပုဏၰား ဤေလးပါးေသာ အဂၤါတို႔တြင္ အဂၤါတစ္ပါးကို ထား၍ သံုးပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကိုပုဏၰားတို႔သည္ ပုဏၰားဟု ပညတ္ျခင္းငွါ တတ္ႏိုင္ပါသေလာ့၊
ေသာဏဒ႑ပုဏၰား ။  ။ အသွ်င္ေဂါတမ တတ္ႏိုင္ပါ၏၊ ဤေလးပါးေသာ အဂၤါတို႔တြင္ ေဝဒက်မ္းကို ထားပါကုန္အံ၊ ေဝဒက်မ္းတို႔သည္ အဘယ္မူအံ့နည္း၊
ၿမတ္ဗုဒၶ။ ။ ပုဏၰား ဤသံုးပါးေသာ အဂၤါတို႔တြင္ အဂၤါတစ္ပါးကို ထား၍ ႏွစ္ပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကိုပုဏၰားတို႔သည္ ပုဏၰားဟု ပညတ္ျခင္းငွါ တတ္ႏိုင္ပါသေလာ့၊
ေသာဏဒ႑ပုဏၰား။ ။ အသွ်င္ေဂါတမ တတ္ႏိုင္ပါ၏၊ ဤသံုးပါးေသာ အဂၤါတို႔တြင္ ဇာတ္ကို ထားပါကုန္အံ၊
     ဤသို႔ေၿပာဆုိေလွ်ာက္ထားရာအခါ၌ကား ေနာက္ပါပုဏၰားတို႔သည္ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားအား ''အသွ်င္ေသာဏဒ႑ ဤသို႔ မဆိုပါလင့္၊ အသွ်င္ေသာဏဒ႑ ဤသို႔ မဆိုပါလင့္၊ အသွ်င္ေသာဏဒ႑သည္ အဆင္းကို ပစ္ပယ္၏၊ ေဝဒက်မ္းတို႔ကို ပစ္ပယ္၏၊ ဇာတ္ကို ပစ္ပယ္၏၊ အသွ်င္ေသာဏဒ႑သည္ ရဟန္းေဂါတမ၏ ဝါဒသို႔ စင္စစ္ လိုက္ပါသြား၏''ဟု ဆိုကုန္၏။
     ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုပုဏၰားတို႔အား ဤစကားကို မိန္႔ဆိုေတာ္မူ၏- ''ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ အၾကားအျမင္လည္း နည္း၏၊ ေခ်ငံေသာ စကားလည္း မရွိ၊ ပညာ လည္းမဲ့၏၊ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ ဤစကား၌ ရဟန္းေဂါတမႏွင့္အတူ တံု႔ျပန္ ေျပာဆိုျခင္းငွါ လည္းမစြမ္းႏိုင္ဟု သင္ပုဏၰားတို႔ အကယ္၍ ထင္ၾကလွ်င္ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ ေနပါေစ၊
     သင္တို႔သည္သာဤစကား၌ ငါႏွင့္အတူ ေျပာဆိုကုန္ေလာ။ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ အၾကား အျမင္မ်ား၏၊ ေခ်ငံေသာစကားလည္း ရွိ၏၊ ပညာလည္း ရွိ၏၊ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ ဤ စကား၌ ရဟန္းေဂါတမႏွင့္အတူတံု႔ျပန္ေျပာဆိုျခင္းငွါလည္း စြမ္းႏိုင္၏ဟု သင္ပုဏၰားတို႔ အကယ္၍ ထင္ၾကလွ်င္ သင္တို႔ ေနၾကကုန္၊ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္သာ ဤစကား၌ ငါႏွင့္အတူ တံု႔ျပန္ ေျပာဆိုပါေစ''ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
     ယင္းသို႔ မိန္႔ေတာ္မူလွ်င္ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏- ''အသွ်င္ေဂါတမ ေနေတာ္မူပါ၊ အသွ်င္ေဂါတမ ဆိတ္ဆိတ္ ေနေတာ္မူပါ၊ အကြၽႏု္ပ္သည္သာ ဤပုဏၰားတို႔အား အေၾကာင္းႏွင့္တကြ ေခ်ပေျပာဆိုပါအံ့''ဟု ေလွ်ာက္၏။
ထိုအခါ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ ထိုပုဏၰားတို႔အား ဤစကားကို ဆို၏ -
''အသွ်င္တို႔ ဤသို႔ မဆိုပါကုန္လင့္၊ အသွ်င္တို႔ ဤသို႔ မဆိုကုန္လင့္၊ 'အသွ်င္ေသာဏဒ႑သည္အဆင္းကို ပစ္ပယ္၏၊ ေဝဒက်မ္းတို႔ကို ပစ္ပယ္၏၊ ဇာတ္ကို ပစ္ပယ္၏၊ အသွ်င္ေသာဏ ဒ႑သည္ရဟန္းေဂါတမ၏ ဝါဒသို႔သာ စင္စစ္ လိုက္ပါသြား၏'ဟု မဆိုပါကုန္လင့္၊ ငါသည္ အဆင္းကိုလည္းမပစ္ပယ္ပါ၊ ေဝဒက်မ္းတို႔ကိုလည္း မပစ္ပယ္ပါ၊ ဇာတ္ကိုလည္း မပစ္ပယ္ပါ''ဟု ဆို၏။
        ထိုစဥ္အခါ၌ ေသာဏဒ႑ပုဏၰား၏ တူျဖစ္ေသာ အဂၤကမည္ေသာ လုလင္သည္ ထို ပရိသတ္၌ထိုင္ေနလ်က္ ရွိ၏၊ ထိုအခါ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ ထိုပုဏၰားတို႔အား ဤစကားကို ဆို၏။
''အသွ်င္တို႔ ငါ၏တူျဖစ္ေသာ ဤအဂၤကလုလင္ကို ျမင္ၾကကုန္၏ (မဟုတ္) ေလာ''။
''အသွ်င္ျမင္ၾကပါကုန္၏''။
အသွ်င္တို႔ စင္စစ္ အဂၤကလုလင္သည္ အဆင္းလွ၏၊ ႐ႈခ်င္ဖြယ္ရွိ၏၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိ၏၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ အဆင္းသဏၭာန္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ျဗဟၼာႏွင့္တူေသာ အဆင္းရွိ၏၊ ျဗဟၼာႏွင့္တူေသာ ကိုယ္ရွိ၏၊ ခံ့ညားေသာ ကိုယ္ခႏၶာရွိ၏၊ ဤပရိသတ္၌ ရဟန္းေဂါတမကို ထား၍ ထိုအဂၤကလုလင္ႏွင့္အဆင္းအားျဖင့္ တူမွ်ေသာသူ မရွိ၊
     အဂၤကလုလင္သည္ ေဝဒက်မ္းလာ ဂါထာတို႔ကို ရြတ္ဆိုတတ္၏၊ ေဝဒက်မ္းတို႔ကို ေဆာင္၏၊ အဘိဓာန္ 'နိဃ႑ဳ' က်မ္း၊ အလကၤာ 'ေကဋဳဘက်မ္း'၊ သဒၵါ 'အကၡရပၸေဘဒ' က်မ္း၊ ငါးခုေျမာက္ ဣတိဟာသက်မ္းႏွင့္တကြ ေဗဒင္သံုးပံုတို႔၏ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ေရာက္၏၊ ပဒက်မ္းကို တတ္၏၊ ဗ်ာက႐ုဏ္းက်မ္းကို တတ္၏၊ ေလာကာယတက်မ္းမဟာပုရိသလကၡဏာက်မ္းတို႔၌ အႂကြင္းမဲ့ တတ္ ေျမာက္၏။ ငါသည္ပင္ ထို အဂၤကလုလင္အားေဝဒက်မ္းတို႔ကို ပို႔ခ်ေပးထား၏၊
     အဂၤကလုလင္သည္ အမိဘက္ အဖဘက္ ႏွစ္ဖက္စလံုးတို႔မွေကာင္းေသာ ဇာတ္ ရွိ၏၊ ဘိုးေဘး ခုနစ္ဆက္တိုင္ေအာင္ မ်ဳိး႐ိုး သန္႔ေသာ အမိဝမ္း ရွိ၏၊ ဇာတ္ႏွင့္စပ္ေသာ စကားျဖင့္ အပယ္ မခံရ၊ အကဲ့ရဲ႕မခံရ။ ငါသည္ ထိုအဂၤက လုလင္၏ အမိအဖတို႔ကို သိ၏၊
    အကယ္၍ အဂၤကလုလင္သည္ သူ႔အသက္ကိုမူလည္း သတ္ျငားအံ၊ မေပးသည္ကိုမူလည္း ယူျငားအံ၊ သူ၏ မယားကိုလည္း သြားလာျငားအံ၊ မမွန္ေသာ စကားကိုမူလည္း ေျပာျငားအံ၊ ေသရည္ကိုမူလည္းေသာက္ျငားအံ၊
    အသွ်င္တို႔ ဤသို႔ျပဳရာ၌ အဆင္းသည္ အဘယ္မူ အံ့နည္း၊ ေဝဒက်မ္းတို႔သည္အဘယ္မူအံ့နည္း၊ ဇာတ္သည္ အဘယ္မူအံ့နည္း၊ အသွ်င္တို႔ ပုဏၰားသည္-သီလရွိ၏၊ ႀကီးပြားေသာ သီလလည္း ရွိ၏၊ ႀကီးပြားေသာ သီလႏွင့္လည္း ျပည့္စံု၏။ပညာရွိ၏၊ ထက္ျမက္ေသာ ဉာဏ္လည္း ရွိ၏၊ ယဇ္ေယာက္မကိုင္ေသာ သူတို႔တြင္ ပဌမေသာ္လည္းေကာင္း ဒုတိယေသာ္လည္းေကာင္း ျဖစ္၏။
အသွ်င္တို႔ ဤႏွစ္ပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူကို ပုဏၰားတို႔သည္ ပုဏၰားဟု ပညတ္ကုန္၏၊ (ဤႏွစ္ပါးေသာ အဂၤါတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္လည္း) 'ငါ ပုဏၰား'ဟု ဆိုေသာ္ မွန္စြာ ဆိုသည္ မည္ရာပါ၏၊ မမွန္ေျပာဆိုျခင္းသို႔လည္း မေရာက္ရာဟု (ဆို၏)။
------
                             *သီလႏွင့္ပညာကို အျမတ္ဆံုးဟု ဆိုျခင္း*
   ၿမတ္ဗုဒၶ။  ။ ပုဏၰား ဤႏွစ္ပါးေသာ အဂၤါတို႔တြင္ အဂၤါတစ္ပါးကို ထား၍ အဂၤါတစ္ပါးတည္းႏွင့္ ျပည့္စံု သူကိုပုဏၰားတို႔သည္ ပုဏၰားဟု ပညတ္ျခင္းငွါ တတ္ႏိုင္ပါသေလာ့၊ (အဂၤါတစ္ပါးတည္းႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္လည္း) ' ငါ ပုဏၰား'ဟု ဆိုေသာ္ မွန္စြာ ဆိုသည္ မည္ရာသေလာ့၊ မမွန္ေျပာဆိုျခင္းသို႔လည္းမေရာက္ႏိုင္ရာသေလာ။
အသွ်င္ေဂါတမ မတတ္ႏိုင္ပါ၊ အသွ်င္ေဂါတမ ပညာကို သီလျဖင့္ ေဆးေၾကာရပါ၏၊ သီလကို ပညာျဖင့္ေဆးေၾကာရပါ၏။ အႀကင္ပုဂၢိဳလ္၌ သီလရွိ၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္၌ ပညာရွိပါ၏။ အႀကင္ပုဂၢိဳလ္၌ ပညာရွိ၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္၌ သီလရွိပါ၏။ သီလရွိေသာ သူအား ပညာရွိပါ၏၊ ပညာရွိေသာ သူအား သီလရွိပါ၏၊ သီလႏွင့္ ပညာကို ေလာက၌ အျမတ္ဆံုးဟု ဆိုအပ္၏၊
     အသွ်င္ေဂါတမ လက္ (တစ္ဖက္) ျဖင့္လက္ (တစ္ဖက္) ကို ေဆးေၾကာရာသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း၊ ေျခ (တစ္ဖက္) ျဖင့္ ေျခ (တစ္ဖက္) ကိုေဆးေၾကာ ရာသကဲ့သို႔လည္းေကာင္း အသွ်င္ေဂါတမ ဤအတူပင္ ပညာကို သီလျဖင့္ေဆးေၾကာရပါ၏၊ သီလကို ပညာျဖင့္ ေဆးေၾကာရပါ၏။ အႀကင္ပုဂၢိဳလ္၌ သီလ ရွိ၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္၌့ပညာရွိပါ၏။ အႀကင္ပုဂၢိဳလ္၌ ပညာရွိ၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္၌ သီလရွိပါ၏။ သီလရွိေသာ သူအား ပညာ ရွိပါ၏၊ ပညာရွိေသာ သူအား သီလရွိပါ၏၊ သီလႏွင့္ ပညာကို ေလာက၌ အျမတ္ဆံုးဟု ဆိုအပ္ပါ၏။
ၿမတ္ဗုဒၶ။  ။ ပုဏၰား ဤစကားသည္ ဤအတိုင္းပင္ မွန္ေပ၏၊ ပုဏၰား ဤစကားသည္ ဤအတိုင္းပင္ မွန္ေပ၏၊ ဟုမိန္႔ေတာ္မူကာ ေသာဏဒ႑ပုဏၰား၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္အား လက္ခံေတာ္မူကာ သီလ၀ိသုဒၶိစခန္းမွ စိတၱ၀ိသုဒၶိ ၊ဒိ႒ိ၀ိသုဒၶိစခန္းတက္လွမ္းပုံစသည္မ်ားကုိအက်ယ္တ၀ံ႕ ေဟာၿပေတာ္မူေလသည္ ။ေဒသနာေတာ္အဆုံး၌ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားသည္ အလြန္ႏွစ္သက္ရကား..ဥပါသကာအၿဖစ္ေလွ်ာက္ထားကာ ေနာက္ရက္၌လည္း ၄င္း၏ေနအိမ္၌ပင္ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွုဒါန္းေလသည္ သုိ႔ေသာ္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးေသာၿမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-
      ''အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ပရိသတ္ထဲ၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ေနရာမွ ထ၍ အသွ်င္ေဂါတမကိုရွိခိုးျငားအံ၊ ထိုသို႔ ရွိခိုးျခင္းေၾကာင့္ ထိုပရိသတ္သည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ကဲ့ရဲ႕ရာ၏၊ ထိုပရိသတ္၏အကဲ့ရဲ႕ခံရသူအား ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ရာ၏၊ ေက်ာ္ေစာျခင္း ဆုတ္ယုတ္သူအားစည္းစိမ္တို႔သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ကုန္ရာ၏၊ စင္စစ္ အကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ စည္းစိမ္တို႔ကို ေက်ာ္ေစာျခင္းေၾကာင့္ ရပါကုန္၏။
     အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ပရိသတ္ထဲ၌ ေရာက္ေနေသာအခါ လက္အုပ္ခ်ီျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုလက္အုပ္ခ်ီျခင္းကို ထိုင္ရာမွ ထ၍ ခရီးဦးႀကိဳဆိုျခင္းဟု မွတ္ေတာ္ မူပါ။
     အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ပရိသတ္ထဲ၌ ေရာက္ေသာအခါ ဦးရစ္ကို ခြၽတ္ျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုဦးရစ္ခြၽတ္ျခင္းကို ဦးေခါင္းျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းဟု မွတ္ေတာ္မူပါ။
    အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ယာဥ္ထက္၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ယာဥ္ထက္မွ ဆင္းသက္၍့အသွ်င္ေဂါတမကို ရွိခိုးျငားအံ၊ ထိုသို႔ ရွိခိုးျခင္းေၾကာင့္ ထိုပရိသတ္သည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ကဲ႔ရဲ႕ရာ၏၊ ထိုပရိသတ္၏ အကဲ႔ရဲ႕ခံရသူအား ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ရာ၏၊ ေက်ာ္ေစာျခင္း ဆုတ္ယုတ္သူအား စည္းစိမ္တို႔သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ကုန္ရာ၏၊ စင္စစ္ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ စည္းစိမ္တို႔ကိုေက်ာ္ေစာျခင္းေၾကာင့္ ရပါကုန္၏။
   အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ယာဥ္ထက္၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ႏွင္တံကို ေျမႇာက္ျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုႏွင္တံေျမႇာက္ျခင္းကို ယာဥ္မွ ဆင္းသက္ျခင္းဟု မွတ္ေတာ္မူပါ။
   အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ယာဥ္ထက္၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ထီးကို ဖယ္ျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုထီးဖယ္ျခင္းကို ဦးေခါင္းျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းဟု မွတ္ေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္၏။
     ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေသာဏဒ႑ပုဏၰားကို တရားစကားျဖင့္ (အက်ဳိးစီးပြားကို) သိျမင္ေစလ်က္ (တရားကို) ေဆာက္တည္ေစကာ (တရားက်င့္သံုးရန္) ထက္သန္ေစ၍ ရႊင္လန္းေစၿပီးလွ်င္ေနရာမွ ထ၍ ဖဲခြါႂကြသြားေတာ္မူေလသတည္း။
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
       ဤတြင္ေသာဏဒ႑ပုဏၰားၾကီး ၿမတ္ဗုဒၶ၏ ဥပါသကာတစ္ေယာက္ၿဖစ္လာပုံကား ဤတြင္အဆုံးသတ္ထားေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ အၿခားဘာသာၿခားမ်ား ၿမတ္ဗုဒၶအားကုိးကြယ္ဆည္းကပ္လာၾကသကဲ႔သုိ႔မဟုတ္မူ၍ ။
  အရွင္ဘုရား တပည္႔ေတာ္၏ ၾကြယ္၀မွုစည္းစိမ္ဥစၥာဟူသမွ်သည္ ေက်ာ္ေစာထင္ရွားမွုမွာ တည္ပါသည္ ထုိ႔ေၾကာင္႔ အက်ြႏု္ပ္သည္       ပရိသတ္ထဲ၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ေနရာမွ ထ၍ အသွ်င္ေဂါတမကိုရွိခိုးျငားအံ၊ ထိုသို႔ ရွိခိုးျခင္းေၾကာင့္ ထိုပရိသတ္သည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ကဲ့ရဲ႕ရာ၏၊ ထိုပရိသတ္၏အကဲ့ရဲ႕ခံရသူအား ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ရာ၏၊ ေက်ာ္ေစာျခင္း ဆုတ္ယုတ္သူအားစည္းစိမ္တို႔သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ကုန္ရာ၏၊ စင္စစ္ အကြၽႏ္ုပ္တို႔သည္ စည္းစိမ္တို႔ကို ေက်ာ္ေစာျခင္းေၾကာင့္ ရပါကုန္၏။
     အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ပရိသတ္ထဲ၌ ေရာက္ေနေသာအခါ လက္အုပ္ခ်ီျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုလက္အုပ္ခ်ီျခင္းကို ထိုင္ရာမွ ထ၍ ခရီးဦးႀကိဳဆိုျခင္းဟု မွတ္ေတာ္ မူပါ။
     အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ပရိသတ္ထဲ၌ ေရာက္ေသာအခါ ဦးရစ္ကို ခြၽတ္ျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုဦးရစ္ခြၽတ္ျခင္းကို ဦးေခါင္းျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းဟု မွတ္ေတာ္မူပါ။
    အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ယာဥ္ထက္၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ယာဥ္ထက္မွ ဆင္းသက္၍့အသွ်င္ေဂါတမကို ရွိခိုးျငားအံ၊ ထိုသို႔ ရွိခိုးျခင္းေၾကာင့္ ထိုပရိသတ္သည္ အကြၽႏု္ပ္ကို ကဲ႔ရဲ႕ရာ၏၊ ထိုပရိသတ္၏ အကဲ႔ရဲ႕ခံရသူအား ေက်ာ္ေစာျခင္းသည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ရာ၏၊ ေက်ာ္ေစာျခင္း ဆုတ္ယုတ္သူအား စည္းစိမ္တို႔သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္ကုန္ရာ၏၊ စင္စစ္ အကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ စည္းစိမ္တို႔ကိုေက်ာ္ေစာျခင္းေၾကာင့္ ရပါကုန္၏။
  အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ယာဥ္ထက္၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ႏွင္တံကို ေျမႇာက္ျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုႏွင္တံေျမႇာက္ျခင္းကို ယာဥ္မွ ဆင္းသက္ျခင္းဟု မွတ္ေတာ္မူပါ။
   အသွ်င္ေဂါတမ အကြၽႏု္ပ္သည္ ယာဥ္ထက္၌ ေရာက္ေနေသာအခါ ထီးကို ဖယ္ျငားအံ၊ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကြၽႏု္ပ္၏ ထိုထီးဖယ္ျခင္းကို ဦးေခါင္းျဖင့္ ရွိခိုးျခင္းဟု မွတ္ေတာ္မူပါ''ဟု ေလွ်ာက္ထားၿခင္းသည္ ထင္ထင္ရွားရွား ၿမတ္ဗုဒၶ၏တပည္႔သာ၀ကအၿဖစ္ ၀န္မခံရဲၿခင္းကုိညႊန္းဆုိေနဘိသကဲ႔သုိ႔ထင္မိ၏။
     ထုိ႔ေၾကာင္႔ အ႒ကထာအဆုိအမိန္႔ကုိ ရွာေဖြၾကည္႔ၿပန္ရာ
 “ဣမိနာ ကိရ သဒိေသာ ကုဟေကာ ဒုလႅေဘာ၊ ဘဂဝတိ ပနႆ အဂါရဝံ နာမ နတၳိ၊ တသၼာ ေဘာဂနာသနဘယာ ကုဟနဝေသန ဧဝံ ဝဒတိ”လုိ႔ေတြ႔ရေပ၏။ အဓိပၸါယ္မွာ ‘ဤေသာဏဒ႑ပုဏၰားႏွင္႔တူေသာ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲသူကုိ ခဲယဥ္းသၿဖင္႔ရအပ္၏၊ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္၌ မေလးစားၿခင္းမဟုတ္မူ၍သာလွ်င္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးၿခင္းမွ ေၾကာက္ေသာေၾကာင္႔သာ ယင္းသုိ႔ ေၿပာဆုိၿခင္းသာတည္း’ဟု ဆုိလုိေပသည္။
     ေသာတာပန္အရိယာသာ၀ကတုိ႔သည္ကား စည္းစိမ္ဥစၥာ အေက်ာ္အေစာကုိမဆုိထားဘိ မိမိအသက္ကုိပင္ အပ္ႏွင္းကား ၿမတ္ဗုဒၶ၏သာ၀ကအၿဖစ္ ၀န္ခံေၿပာၾကားၾကေပ၏။
  “ၿဗာဟၼေဏာ ပန အတၱေနာ ကုဟကတာယ ဧဝမၸိ ဘဂဝတိ ဓမၼဝႆံ ဝႆိေတ ဝိေသသံ နိဗၺေတၱတုံ နာသကၡိ။ ေကဝလမႆ အာယတႎ နိဗၺာနတၳာယ ဝါသနာဘာဂိယာယ စ သဗၺာ ပုရိမပစၧိမကထာ အေဟာသိ ‘ဆုိတဲ႔ အ႒ကထာအဖြင္႔ကုိေတြ႔ရၿပန္ေသာအခါမွ ယင္းေသာဏဒ႑ပုဏၰားၾကီးဟာ မိမိ၏ ေကာက္က်စ္ေသာ မေၿဖာင္႔မတ္ေသာ စိတ္ထားေၾကာင္႔ပင္လွ်င္ ၿမတ္ဗုဒၶက တရားမုိးၾကီး အၾကီးအက်ယ္ရြာသြန္းေပးခဲ႔ေသာ္လည္း အက်ိဳးထူး တစ္စုံတရာၿဖစ္ေစၿခင္းငွါ မစြမ္းႏုိင္မူ၍ ေနာင္အနာဂတ္ဘ၀၌ နိဗၺာန္ကုိမ်က္ေမွာက္ၿပဳၿခင္းငွါ ၀ါသနာအထုံဓေလ႔မွ်သာ အက်ိဳးရရွိခဲ႔ရေပသည္ဟု ေတြ႔ရကာ မ်ားစြာပင္ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရေပေတာ႔သည္။
     ၿမတ္ဗုဒၶအထံေတာ္မွပင္လွ်င္ တရားေတာ္ကုိ နာယူခြင္႔ရ ၊ ဥပါသကာအၿဖစ္ေလွ်ာက္ထားထာ ဆြမ္းကြမ္းမ်ား ဆက္ကပ္လွုဒါန္းခြင္႔ၾကဳံခဲ႔ပါလွ်က္ႏွင္႔ မိိမိ၏ မေၿဖာင္႔မတ္ေသာစိတ္ထားေၾကာင္႔ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ၿပဳႏုိင္ဖုိ႔ အခြင္႔လမ္းမဲ႔ခဲ႔ရေၾကာင္း သတိထားသင္႔လွေပသည္။ ယင္းေသာဏဒ႑ပုဏၰားၾကီးအေၾကာင္းေလ႔လာရင္းပင္
  “ယုံၾကည္ ၊က်န္းမာ ၊ ေၿဖာင္႔မတ္စြာႏွင္႔ ေလ်ာ္စြာအားထုတ္ နာမ္ႏွင္႔ရုပ္ကုိ ၿဖစ္ခ်ဳပ္သိၿမင္ ဤငါးအင္ မွန္ပင္မဂ္ရေၾကာင္း”ဆုိတဲ႔ေဆာင္ပုဒ္ေလးကုိ ၿပန္လည္သတိရလာမိပါေတာ႔တယ္ ။ 
     အားလုံးေသာ သူေတာ္စင္အေပါင္းတုိ႔ အစလသဒၶါၿဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစ
  (လကၤာအရွင္-မုံရြာ)

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..