Saturday, March 24, 2012

*ေဘးရန္ၾကားက ဘုရားသားေတာ္*

     ရဟန္းတို႔ ေရသို႔ ဆင္းသက္ေသာသူအား မခြၽတ္ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ ေဘးတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း။ အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ- (၁)လႈိင္းတံပိုးေဘး
(၂)မိေက်ာင္းေဘး၊
(၃)ဝဲေဘး၊
(၄)လင္းပိုင္ 'လပိုင္' ေဘးတို႔တည္း၊
    ရဟန္းတို႔ ေရသို႔ ဆင္းသက္ေသာသူအား မခြၽတ္ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ ေဘးတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း။

    ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ ဤဓမၼဝိနယ 'သာသနာေတာ္' ၌ အိမ္ရာေထာင္ေသာ ဘဝမွ အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ဘဝသို႔ ဝင္ေရာက္ (ရဟန္းျပဳ) ေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားအား မခြၽတ္ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ ေဘးတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္း။ အဘယ္ေလးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ- လႈိင္းတံပိုး ေဘး၊ မိေက်ာင္းေဘး၊ ဝဲေဘး၊ လင္းပိုင္ 'လပိုင္' ေဘးတို႔တည္း။

                                              (လွိဳင္းပုတ္ခံရေသာ ရဟန္းေတာ္)
    ရဟန္းတို႔ လႈိင္းတံပိုးေဘးဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ''ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္း ေသျခင္း ပူေဆြးျခင္း ငိုေႂကြးျခင္း ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းတို႔သို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသည္ ႏွိပ္စက့္အပ္၏၊ ခ်မ္းသာမဖက္ သက္သက္ေသာ ဤဒုကၡအစု၏ အဆံုးကို ျပဳႏိုင္ေကာင္းတန္ရာ၏''ဟု (ႏွလံုးျပဳ၍) သဒၶါတရားျဖင့္ အိမ္ရာေထာင္ေသာ ဘဝမွ အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ဘဝသို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္း ျပဳ၏။
    ထိုသို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳသူကို သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔က ''သင္သည္ ဤသို႔လွ်င္ ေရွ႕သို႔ တက္ရမည္ ဤသို႔ ေနာက္သို႔ ဆုတ္ရမည္ ဤသို႔ တူ႐ူၾကည့္ရမည္ ဤသို႔ တေစာင္းၾကည့္ရမည္ ဤသို႔ ေကြးရမည္ ဤသို႔ ဆန္႔ရမည္ ဤသို႔ ဒုကုဋ္သပိတ္သကၤန္းကို ေဆာင္ရမည္''ဟု သြန္သင္ကုန္၏၊ ဆံုးမကုန္၏။
     ထိုရဟန္းအား ဤသို႔ အၾကံသည္ ျဖစ္၏- ''ငါတို႔သည္ ေရွးလူျဖစ္စဥ္က သူတစ္ပါးတို႔ကို သြန္သင္လည္း သြန္သင္ခဲ့ကုန္၏၊ ဆံုးမလည္း ဆံုးမခဲ့ကုန္၏၊ ဤရဟန္းတို႔သည္ကား ငါတို႔၏ သား ေလာက္ ေျမးေလာက္ ရွိကုန္လ်က္ သြန္သင္ထိုက္ ဆံုးမထိုက္၏ဟု မွတ္ထင္ကုန္ဘိ၏''ဟု (ဤအၾကံျဖစ္၏)။ ထိုရဟန္းသည္ အမ်က္ထြက္သည္ ျဖစ္၍ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕သည္ ျဖစ္၍ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤရဟန္းကို လႈိင္းတံပိုးေဘးကို ေၾကာက္သျဖင့္ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္ေသာ ရဟန္းဟု ဆိုအပ္၏။

    ရဟန္းတို႔ ''လႈိင္းတံပိုးေဘး''ဟူေသာ ဤအမည္သည္ အမ်က္ထြက္ျခင္း 'ေကာဓ' ျပင္းစြာ ပင္ပန္းျခင္း 'ဥပါယာသ'၏ အမည္တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို လႈိင္းတံပိုးေဘးဟု ဆိုအပ္၏။

                                            (မိေက်ာင္းအစားခံရေသာ ရဟန္းမ်ား)
     ရဟန္းတို႔ မိေက်ာင္းေဘးဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ အခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိး ေကာင္းသားသည္ ''ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္း ေသျခင္း ပူေဆြးျခင္း ငိုေႂကြးျခင္း ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းတို႔သို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသည္ ႏွိပ္စက္ အပ္၏၊ ခ်မ္းသာမဖက္ သက္သက္ေသာ ဤဒုကၡအစု၏ အဆံုးကို ျပဳႏိုင္ေကာင္းတန္ရာ၏''ဟု (ႏွလံုးျပဳ၍) သဒၶါတရားျဖင့္ အိမ္ရာေထာင္ေသာ ဘဝမွ အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ဘဝသို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳ၏။
     ထိုသို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳသူကို သီတင္းသံုးေဖာ္တို႔က ''သင္သည္ ဤသည္ကို ခဲရမည္၊ ဤသည္ကို မခဲရ၊ ဤသည္ကို စားရမည္၊ ဤသည္ကို မစားရ၊ ဤသည္ကို လ်က္ရမည္၊ ဤသည္ကို မလ်က္ရ၊ ဤသည္ကို ေသာက္ရမည္၊ ဤသည္ကို မေသာက္ရ၊ သင္သည္ အပ္သည္ကိုသာ ခဲရမည္၊ မအပ္သည္ကို မခဲရ၊ အပ္သည္ကိုသာ စားရမည္၊ မအပ္သည္ကို မစားရ၊ အပ္သည္ကိုသာ လ်က္ရမည္၊ မအပ္သည္ကို မလ်က္ရ၊ အပ္သည္ကိုသာ ေသာက္ရမည္၊ မအပ္သည္ကို မေသာက္ရ၊ သင္သည္ နံနက္ အခါ၌သာ ခဲရမည္၊ မြန္းလြဲအခါ၌ မခဲရ၊ နံနက္အခါ၌သာ စားရမည္၊ မြန္းလြဲအခါ၌ မစားရ၊ နံနက္ အခါ၌သာ လ်က္ရမည္၊ မြန္းလြဲအခါ၌ မလ်က္ရ၊ နံနက္အခါ၌သာ ေသာက္ရမည္၊ မြန္းလြဲအခါ၌ မေသာက္ရ''ဟု သြန္သင္ကုန္၏၊ ဆံုးမကုန္၏။
   ထိုရဟန္းအား ဤသို႔ အၾကံသည္ ျဖစ္၏ ''ငါတို႔သည္ ေရွးလူျဖစ္စဥ္က အလိုရွိသည္ကိုသာ ခဲကုန္၏၊ အလိုမရွိသည္ကို မခဲကုန္၊ အလိုရွိသည္ကိုသာ စားကုန္၏၊ အလိုမရွိသည္ကို မစားကုန္၊ အလိုရွိသည္ ကိုသာ လ်က္ကုန္၏၊ အလိုမရွိသည္ကို မလ်က္ကုန္၊ အလိုရွိသည္ကိုသာ ေသာက္ကုန္၏၊ အလိုမရွိသည္ကို မေသာက္ကုန္၊ အပ္သည္ကိုလည္း ခဲကုန္၏၊ မအပ္သည္ကိုလည္း ခဲကုန္၏၊ အပ္သည္ ကိုလည္း စားကုန္၏၊ မအပ္သည္ကိုလည္း စားကုန္၏၊ အပ္သည္ကိုလည္း လ်က္ကုန္၏၊ မအပ္သည္ ကိုလည္း လ်က္ကုန္၏၊ အပ္သည္ကိုလည္းေသာက္ကုန္၏၊ မအပ္သည္ကိုလည္းေသာက္ကုန္၏၊ နံနက္အခါ၌လည္း ခဲကုန္၏၊ မြန္းလြဲအခါ၌လည္း ခဲကုန္၏၊ နံနက္အခါ၌လည္း စားကုန္၏၊ မြန္းလြဲ အခါ၌လည္း စားကုန္၏၊ နံနက္အခါ၌လည္း လ်က္ကုန္၏၊ မြန္းလြဲအခါ၌လည္း လ်က္ကုန္၏၊ နံနက္ အခါ၌လည္းေသာက္ကုန္၏၊ မြန္းလြဲအခါ၌လည္းေသာက္ကုန္၏၊ သဒၶါရွိသည့္ ဒါယကာတို႔သည္ ေန႔၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မြန္းလြဲအခါ၌ ေသာ္လည္းေကာင္း မြန္ျမတ္ေသာ ခဲဖြယ္ကို ျဖစ္ေစ စားဖြယ္ကို ျဖစ္ေစ ငါတို႔အား ေပးလွဴကုန္၏၊ ထိုသို႔ ေပးလွဴရာ၌ေသာ္လည္း ဤရဟန္းတို႔သည္ (ငါတို႔) ခံတြင္းကို ပိတ္ဆို႔ၾကကုန္ေယာင္တကား''ဟု (အၾကံ ျဖစ္၏)။
     ထိုရဟန္းသည္ အမ်က္ထြက္သည္ ျဖစ္၍ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕သည္ ျဖစ္၍ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤရဟန္းကို မိေက်ာင္းေဘးကို့ေၾကာက္သျဖင့္ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္ေသာ ရဟန္းဟု ဆိုအပ္၏။

    ရဟန္းတို႔ ''မိေက်ာင္းေဘး''ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ဝမ္းစာရွာမွီးျခင္း၏ အမည္တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို မိေက်ာင္းေဘးဟု ဆိုအပ္၏။
                                                              (၀ဲဂယက္ထဲက ရဟန္းဘ၀)
      ရဟန္းတို႔ ဝဲေဘးဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ''ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္း ေသျခင္း ပူေဆြးျခင္း ငိုေႂကြးျခင္း ကိုယ္ဆင္းရဲျခင္း စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ျပင္းစြာပင္ ပန္းျခင္းတို႔သို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသည္ ႏွိပ္စက္အပ္၏၊ ခ်မ္းသာမဖက္ သက္သက္ေသာ ဤဒုကၡအစု၏ အဆံုးကို ျပဳႏိုင္ေကာင္း တန္ရာ၏''ဟု (ႏွလံုးျပဳ၍) သဒၶါတရားျဖင့္ အိမ္ရာေထာင္ေသာ ဘဝမွ အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ဘဝသို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳ၏။
      ထိုသူသည္ ဤသို႔ ရဟန္းျပဳၿပီးေသာ္ နံနက္အခ်ိန္၌ သင္းပိုင္ကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္ သကၤန္းကို ယူၿပီးလွ်င္ ရြာသို႔ ျဖစ္ေစ နိဂံုးသို႔ ျဖစ္ေစ မေစာင့္စည္းအပ္သည္သာျဖစ္ေသာ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ျဖင့္ မထင္ေသာ သတိ, မပိတ္ဆို႔ေသာ ဣေႁႏၵတို႔ျဖင့္ ဆြမ္းခံဝင္၏။ ထိုရဟန္းသည္ ထို ရြာနိဂုံး၌ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ျဖင့္ ကံုလံုျပည့္စံုစြာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ သူႂကြယ္ကိုလည္းေကာင္း၊ သူႂကြယ့္ သားကိုလည္းေကာင္း ျမင္၏။ ထိုရဟန္းအား ဤသို႔ အၾကံသည္ျဖစ္၏ ''ငါတို႔သည္ ေရွးလူျဖစ္စဥ္က ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔ျဖင့္ ကံုလံုျပည့္စံုစြာ ေမြ႕ေလ်ာ္ရကုန္၏၊ ငါ၏ အိမ္၌ စည္းစိမ္ တို႔သည္ ရွိကုန္၏၊ စည္းစိမ္ခံစားရန္လည္းေကာင္း၊ ေကာင္းမႈျပဳရန္လည္းေကာင္း စြမ္းႏိုင္ပါ၏၊
      အကယ္၍ ငါသည္ သိကၡာ ခ်လ်က္ လူထြက္ၿပီးလွ်င္ စည္းစိမ္တို႔ကိုလည္း ခံစား, ေကာင္းမႈတို႔ကိုလည္း ျပဳရပါမူကား ေကာင္းေပ လိမ့္မည္''ဟု (အၾကံျဖစ္၏)။ ထိုရဟန္းသည္ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤရဟန္းကို ဝဲေဘးကို ေၾကာက္ေသာေၾကာင့္ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္ေသာ ရဟန္းဟု ဆိုအပ္၏။

      ရဟန္းတို႔ ''ဝဲေဘး''ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔၏ အမည္တည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို ဝဲေဘးဟု ဆိုအပ္၏။

                                      (လင္းပုိင္အဆြဲခံရရွာေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား)
       ရဟန္းတို႔ လင္းပိုင္ 'လပိုင္' ေဘးဟူသည္ အဘယ္နည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားသည္ ''ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္း ေသျခင္း ပူေဆြးျခင္း ငိုေႂကြးျခင္း ကိုယ္ ဆင္းရဲျခင္း စိတ္ဆင္းရဲျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းတို႔သို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသို႔ သက္ဝင္ရ၏၊ ဆင္းရဲသည္ ႏွိပ္စက္အပ္၏၊ ခ်မ္းသာ မဖက္ သက္သက္ေသာ ဤဒုကၡအစု၏ အဆံုးကို ျပဳႏိုင္ေကာင္း တန္ရာ၏''ဟု (ႏွလံုးျပဳ၍) သဒၶါတရားျဖင့္ အိမ္ရာေထာင္ေသာ ဘဝမွ အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ဘဝသို႔ ဝင္ေရာက္ ရဟန္းျပဳ၏။
     ထိုသူသည္ ဤသို႔ ရဟန္းျပဳၿပီးေသာ္ နံနက္အခ်ိန္၌ သင္းပိုင္ကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္ သကၤန္းကို ယူၿပီးလွ်င္ ရြာသို႔ျဖစ္ေစ နိဂံုးသို႔ျဖစ္ေစ မေစာင့္စည္းအပ္သည္သာ ျဖစ္ေသာ ကိုယ္ ႏႈတ္ စိတ္ျဖင့္ မထင္ေသာ သတိ, မပိတ္ဆို႔ေသာ ဣေႁႏၵတို႔ျဖင့္ ဆြမ္းခံဝင္၏။
     ထိုရဟန္းသည္ ထို ရြာနိဂံုး၌ မလံုမျခံဳ ဝတ္ဆင္ေသာ မာတုဂါမကို ျမင္၍ တပ္မက္ျခင္း 'ရာဂ'သည္ ထိုရဟန္း၏ စိတ္ကို ဖ်က္ဆီး၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ရာဂဖ်က္ဆီးေသာ စိတ္ျဖင့္ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤရဟန္းကို လင္းပိုင္ 'လပိုင္' ေဘးကို ေၾကာက္သျဖင့္ သိကၡာခ်လ်က္ လူထြက္ေသာ ရဟန္းဟု ဆိုအပ္၏။

    ရဟန္းတို႔ ''လင္းပိုင္ 'လပိုင္'ေဘး''ဟူေသာ ဤအမည္သည္ မာတုဂါမ၏ အမည္တည္း။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို လင္းပိုင္ 'လပိုင္' ေဘးဟု ဆိုအပ္၏။

     ရဟန္းတို႔ ဤဓမၼဝိနယ 'သာသနာေတာ္' ၌ အိမ္ရာေထာင္ေသာ ဘဝမွ အိမ္ရာမေထာင္ေသာ ဘဝသို႔ ဝင္ေရာက္ရဟန္းျပဳေသာ အခ်ဳိ႕ေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသားအား မခြၽတ္ ေတြ႕ၾကံဳရမည့္ ေဘးတို႔သည္ ဤေလးမ်ဳိးတို႔တည္းဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
                                      (ဦမိဘယသုတ္-စတုကၠဂၤုတၱရ)
                   by လကၤာ အရွင္ on Friday, March 9, 2012 at 10:02pm ·

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..