Friday, March 23, 2012

ဘာ႔ေၾကာင္႔အမွန္တရားကုိလက္ခံဖုိ႔ ၀န္ေလးေနၾကပါလိမ္႔ ????

                                     *မဟာပေဒသ(၄)ပါး*
     က်ြႏု္ပ္တုိ႔ရွင္ေတာ္ၿမတ္ဘုရားသည္ သာသနာ၌ၿဖစ္ေပၚလာလတံ႔ေသာ ဘုရားမေဟာၾကားပဲဘုရားရွင္ကေဟာၾကားသေယာင္ လီဆယ္၍ေဟာၾကားၿပသၾကမည္႔အေရးကုိၿမင္ေတာ္မူ၍ အမွားအမွန္ခြဲၿခားေ၀ဖန္ကာ အမွန္ကုိသာလက္ခံၿပီး အမွားကုိပယ္ႏုိင္ၾကေစရန္ မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ေတာ္မွ မဟာပေဒသ(၄)ပါးကုိ ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔ေပသည္။
    ယေန႔မ်က္ေမွာက္ေခာတ္ကာလကား ဂုိဏ္းဂဏမ်ားစြာေပၚထြန္းလာက မိမိတုိ႔အယူအဆမ်ားကုိလည္း သာသနာအတြင္းသြတ္သြင္းၾကကုန္လွ်က္ ဤသည္ကား ပါဠိေတာ္အရၿဖစ္ပါတယ္ ၊ဤသည္ကားဘုရားေဟာၿဖစ္ပါတယ္ဟု ဘုရားရွင္အားအကာအကြယ္ယူကာ ေဟာေၿပာလာၾကေလသည္။
     က်ြႏု္ပ္တုိ႔ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ပရိယတ္မ်ားကုိမေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ သင္ယူမွတ္သားထားၾကသည္႔အားေလ်ာ္စြာ ဘုရားရွင္ နည္းလမ္းၿပသ သင္ၾကားေပးေတာ္မူခဲ႔သည္႔ မဟာပေဒသ(၄)ပါးအတုိင္း သုတ္/၀ိနည္း/အဘိဓမၼာတုိ႔ႏွင္႔ ႏွီးေႏွာက္တုိက္ဆုိင္ၾကည္႔ေသာ္ ယင္းဓမၼမ်ားမွန္ကန္တိက်ေနပါက သာသနာစည္ပင္တုိ႔႔ပြားေၾကာင္းသာၿဖစ္၍ ၀မ္းေၿမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚမည္သာၿဖစ္ေပ၏ ၊အကယ္၍ ဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူသည္ႏွင္႔ ကြဲလြဲခ်ြတ္ေခ်ာ္မွဳရွိခဲ႔ေသာ္ အဆုံးစြန္ဆုံး တိပိဋက ဓမၼဘ႑ာဂါရိက ဆရာေတာ္ၾကီးေဟာၾကားသည္ပင္ၿဖစ္ေစကာမူ ဘုရားေဟာဟု ဆုိပါက ဘုရားေဟာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ အ႒ကထာ၌လာသည္ဟု ဆုိပါကလည္း အ႒ကထာ၌ ဖြင္႔ဆုိမထားေၾကာင္း အဟုတ္ကုိအဟုတ္အတုိင္း အမွန္ကုိအမွန္အတုိင္း ္ မိမိတုိ႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အမွန္အတုိင္းသိရွိၾကေစရန္ ထုတ္ေဖာ္ေၿပာဆုိၾကရမည္မွာ  သာသနာကေပးအပ္ထားတဲ႔ တာ၀န္တစ္ရပ္သာၿဖစ္ေပသည္။
    သုိ႔ေသာ္ ယေန႔အခ်ိန္အခါ၌ က်ြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ဘုရားရွင္၏အလုိေတာ္အားေလ်ာ္စြာ မွားယြင္းခ်ြတ္ေခ်ာ္စြာေဟာေၿပာၿပသမွုမ်ားကုိ ထုတ္ေဖာ္ေၿပာဆုိရာ၌ “ေက်ာ္ၾကားထင္ရွားေသာ ဆရာေတာ္ကုိ မနာလုိ၍ လုိက္လံအၿပစ္ရွာသည္ ၊ စိတ္ယုတ္မာႏွင္႔လူအမ်ားကုိသိေစသည္။ သာသနာညွိးႏြမ္းေၾကာင္းၿဖစ္သည္ ၊ ဤအရွင္ကဲ႔သုိ႔ သင္ေကာ ဘာကိစၥမ်ားေလာကအတြက္ ႏုိင္ငံအတြက္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ႔ပါၿပီနည္း ” စသည္ စသည္ ၀မ္းနည္းဖြယ္စကားသံမ်ားသာၾကားေနရေပၿပီး။ အမ်ားအားၿဖင္႔ ေၾသာ္ ဘုရားရွင္၏သာသနာေတာ္ကုိ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းေပးေနၾကပါလား ၊သာသနာအဓြန္႔ရွည္ဖုိ႔အတြက္ ယင္းကဲ႔သုိ႔စစ္ေဆးတုိက္ဆုိင္မွုမ်ား အမွန္တကယ္လုိအပ္ပါလား စသည္ၿဖင္႔ ၀မ္းေၿမာက္သာဓုေခၚသူမ်ားကား အလြန္ရွားပါးလွသည္ကုိလည္း ကုိယ္ေတြ႔ၾကဳံရေပသည္။
    က်ြႏု္သည္ အေၿခေနအမွန္ကုိသေဘာေပါက္သြားေသာအခါ အလြန္ပင္စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရေပ၏ ၊ က်ြႏု္ပ္တစ္စုံတစ္ရာအမွားယြင္းလုပ္မိ၍ကားမဟုတ္ေပ။ သာသနာကုိ မိမိအတြက္အၿမတ္ထြက္ရုံသာခ်ည္းကပ္လုပ္ကုိင္ အသုံးခ်ၾကၿပီ မိမိတုိ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ သာသနာ႔အဆုံးမႏွင္႔ေဘာင္မ၀င္ေသာအခါ သာသနာ႔အဆုံးအမမ်ားကုိသာပစ္ပယ္ရန္ၾကိဳးစားလာၾကသည္ကုိေတြ႔ၿမင္ရ၍ သာသနာအတြက္ရတက္မေအးရေသာေၾကာင္႔ေပတညး္ ။

      ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ၿပဳေတာ္မူၿပီဟု ၾကားလွ်င္ၾကားခ်င္းပင္ သုဘဒၵရဟန္းအုိၾကီးသည္ ခ်က္ခ်င္းထကာ လက္ခေမာင္းခတ္ၿပီး ငါရွင္တုိ႔ ယေန႔ကစၿပီး လုပ္ခ်င္တာသာလုပ္ၾကေပေတာ႔ “ရဟန္းၾကီးေဂါတမရွိစဥ္က ဟုိဟာအပ္သည္ ဟုိဟာမအပ္ဘူး ။ဒီဟာအၿပစ္ရွိသည္ ဒီဟာအၿပစ္မရွိဘူးႏွင္႔ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မွုမ်ားစြာႏွင္႔ေနခဲ႔ရၿပီး ယခုေတာ႔လြပ္လပ္ၿပီ  ေဂါတမမရွိေတာ႔ၿခင္းအေပၚ ဘာမွ၀မ္းနည္းစရာမရွိေပ”စသည္စသည္ ေၿပာဆုိေနသည္ကုိ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ၾကီးၾကားေတာ္မူေတာ္ သံေဂဂၾကီးစြာၿဖစ္ခဲ႔ရေလသည္ ထုိ႔ေၾကာင္႔-

     ''ဟႏၵ မယံ၊ အာဝုေသာ၊ ဓမၼၪၥ ဝိနယၪၥ သဂၤါေယယ်ာမ။ ပုေရ အဓေမၼာ ဒိပၸတိ၊ ဓေမၼာ ပဋိဗာဟိယ်တိ၊ အဝိနေယာ ဒိပၸတိ၊ ဝိနေယာ ပဋိဗာဟိယ်တိ။ ပုေရ အဓမၼဝါဒိေနာ ဗလဝေႏၲာ ေဟာႏၲိ၊ ဓမၼဝါဒိေနာ ဒုဗၺလာ ေဟာႏၲိ၊ အဝိနယဝါဒိေနာ ဗလဝေႏၲာ ေဟာႏၲိ၊ ဝိနယဝါဒိေနာ ဒုဗၺလာ ေဟာႏၲီ''တိ (စူဠဝ၊ ၄၃၇)။

      “ငါ႔ရွင္တုိ႔ မသူေတာ္တရားေတြ မထြန္းပေသးမီ ဓမၼကုိမေႏွာင္႔ရွက္ မတားၿမစ္ၾကေသးမီ ။ ဘုရားအဆုံးအမမဟုတ္တဲ႔ အ၀ိနယမ်ား အားမေကာင္းမီ ။၀ိနည္းေတာ္ကုိ မေႏွာက္ယွက္မဖ်က္စီး မတားၿမစ္ၾကေသးမီ ။ အဓမၼ၀ါဒီေတြ အားမေကာင္းေသးမီ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အင္အားမနည္းေသးမီ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ တရားဓမၼမ်ားကုိသာ ေသခ်ာက်နစိစစ္ေရြးခ်ယ္ကာ သံဃာယနာတင္ၾကပါစုိ႕”ဟုဆုိကာ  ပထမသံဃာယနာတင္ခဲ႔ၾကရေလသည္။
………………………………………………

      က်ြႏု္ပ္၏ ေရးသားခ်က္မ်ားအေပၚမွာ မည္သုိ႔ပင္ ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္ေစ က်ြႏု္ပ္သည္အေရးတယူလုပ္ေနမည္မဟုတ္ပဲ မိမိခံယူခ်က္အတုိင္းသာ ဆက္လက္ရပ္တည္သြားမည္ၿဖစ္ၿပီး ။ဓမၼ၀ိနယႏွင္႔အညီ အမွန္အမွားကုိေထာက္ၿပကာ ေ၀ဖန္ေစာေၾကာလာမည္႔ ဓမၼ၀ါဒီသူေတာ္စဥ္တုိ႔၏စကားကုိသာ နားစြင္႔ေနမည္ၿဖစ္။ ၊ က်ြႏု္ပ္ေရးသားတင္ၿပခ်က္ကုိသာလက္ခံရမည္ဟုလည္း မည္သည္႔အခါမွေၿပာဆုိလိမ္႔မည္မဟုတ္ေပ ၊ (ဒါကရွင္းပါသည္ )ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္က “ပိဋကတ္ေတာ္ကလာတာပါလုိ႔ က်မ္းကုိးက်မ္းကားႏွင္႔ ေၿပာဆုိေနရင္ေတာင္မွ ဟုတ္မဟုတ္မွန္မမွန္ သုံးသပ္ေ၀ဖန္ပါဦး”ဟု မဟာပေဒသေလးပါးမွာ အတိအလင္းေဟာၾကားထားေတာ္မူခဲ႔သည္႔အတြက္ ဟုတ္မဟုတ္မွန္မမွန္ကုိေတာ႔ မိမိတုိ႔ညာဏ္ႏွင္႔သာ ဆုံးၿဖတ္ခံယူၾကဖုိ႔လုိေပလိမ္႔မည္ ။
    ယခုက်ြႏု္ပ္တင္ၿပေပးမည္ မဟာပေဒသေလးပါးကုိ ေလ႔လာၾကည္႔ၾကေစခ်င္ပါသည္ ။မိမိတို႔ဖတ္ရွုေလ႔လာၿပီးခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အနာဂတ္သာသနာ႔အေပၚမွာ မည္သုိ႔မည္ပုံကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္ၾကရမည္ဟူေသာ နည္းလမ္းညႊန္ၿပခ်က္ကုိ ေတြ႔ၿမင္ၾကႏုိင္လိမ္႔မည္ဟု ေမွ်ာ္လင္႔မိေပ၏။
……………………………………………………………………………………………….

                                      *မဟာပေဒသ(၄)ပါး*   

         ျမတ္စြာဘုရားသည္ မ်ားစြာေသာ ရဟန္းသံဃာႏွင့္အတူ ေဘာဂၿမိဳ႕သို႔ ႂကြေရာက္ေတာ္မူ၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုေဘာဂၿမိဳ႕ အာနႏၵေစတီ၌ ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအာနႏၵေစတီ၌ (ေနေတာ္မူစဥ္) ျမတ္စြာဘုရားသည္

        ''ရဟန္းတို႔ မဟာပေဒသေလးပါး၁တို႔ကို ေဟာၾကားအံ့၊ ထိုမဟာပေဒသတရားကို နာကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းကုန္ေလာ့၊ ေဟာေပအံ့''ဟု ရဟန္းတို႔အား မိန္႔ေတာ္မူ၏။
''အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ''ဟု ထိုရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဝန္ခံကုန္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားတို႔ကို မိန္႔ေတာ္မူ၏-

         ရဟန္းတို႔ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ (တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ) ရဟန္းသည္ ဤသို႔ ေျပာဆိုျငားအံ့-
''ငါ့သွ်င္တို႔ ငါသည္ ဤတရားကို ျမတ္စြာဘုရား မ်က္ေမွာက္ေတာ္မွ ၾကားနာခဲ့ရပါ၏၊ ခံယူခဲ့ရ ပါ၏၊ ဤကား တရားေတာ္ပါတည္း၊ ဤကား ဝိနည္းေတာ္ပါတည္း၊ ဤကား ဘုရားသွ်င့္ အဆံုးအမေတာ္ပါတည္း''ဟု (ေျပာဆိုျငားအံ့)။
        ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္း၏ စကားကို လက္လည္း မခံအပ္ေသး၊ ပယ္လည္း မပယ္အပ္ေသး၊ လက္လည္းမခံ ပယ္လည္းမပယ္ေသးဘဲ ထို (ေျပာဆိုေသာ) ပုဒ္ဗ်ည္းတို႔ကို ေကာင္းစြာ မွတ္သား၍ သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္အပ္ကုန္၏၊ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏွီးေႏွာၾကည့္အပ္ကုန္၏။
       (ဤသို႔) သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္လ်က္ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏီွးေႏွာၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ထို (ပုဒ္ ဗ်ည္း) တို႔သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း မသက္ဝင္ကုန္ျငားအံ့၊ ဝိနည္းေတာ္၌လည္း မႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ (သို႔ျဖစ္လွ်င္) ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္မဟုတ္ေခ်၊ ဤရဟန္း၏ မွားယြင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားသာ ျဖစ္ေခ်သည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ (ဆံုးျဖတ္၍) ထိုစကားကို ပယ္ၾကေလ။
      (သို႔မဟုတ္) သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္လ်က္ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏီွးေႏွာၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ထို (ပုဒ္ ဗ်ည္း) တို႔သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း သက္ဝင္ကုန္ျငားအံ့၊ ဝိနည္းေတာ္၌လည္း ႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ (သို႔ျဖစ္လွ်င္) ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္ ျဖစ္ေပသည္၊ ဤရဟန္း၏ ေကာင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားလည္း ျဖစ္ေပသည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတို႔ ေရွးဦးစြာ ဤမဟာပေဒသကို မွတ္ထားၾကကုန္ေလာ့။ (၁)

       ရဟန္းတို႔ ထို႔ျပင္ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ (တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ) ရဟန္းသည္ ဤသို႔ ေျပာဆိုျငားအံ့-
''ဤမည္ေသာ ေက်ာင္း၌ အႀကီးအမွဴးမေထရ္ႏွင့္ တကြေသာ သံဃာသည္ ေနလ်က္ ရွိ၏၊ ငါသည္ထိုသံဃာ၏ မ်က္ေမွာက္မွ ၾကားနာခဲ့ရပါ၏၊ သင္ယူခဲ့ရပါ၏၊ ဤကား တရားေတာ္ပါတည္း၊ ဤကားဝိနည္းေတာ္ပါတည္း၊ ဤကား ဘုရားသွ်င့္ အဆံုးအမေတာ္ပါတည္း''ဟု (ေျပာဆို ျငားအံ့)။
      ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္း၏ စကားကို လက္လည္း မခံအပ္ေသး၊ ပယ္လည္း မပယ္အပ္ေသး၊ လက္လည္း မခံ ပယ္လည္း မပယ္မူ၍ ထို (ေျပာဆိုေသာ) ပုဒ္ဗ်ည္းတို႔ကို ေကာင္းစြာ မွတ္သား၍ သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္အပ္ကုန္၏၊ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏွီးေႏွာၾကည့္အပ္ကုန္၏။
(ဤသို႔) သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္လ်က္ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏီွးေႏွာၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ထို (ပုဒ္ဗ်ည္း) တို႔သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း မသက္ဝင္ကုန္ျငားအံ့၊ ဝိနည္းေတာ္၌လည္း မႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ (သို႔ျဖစ္လွ်င္) ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္မဟုတ္ေခ်၊ ထိုသံဃာ၏မွားယြင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားသာ ျဖစ္ေခ်သည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတို႔ဤသို႔ (ဆံုးျဖတ္၍) ထိုစကားကို ပယ္ၾကေလ။
        (သို႔မဟုတ္) သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္လ်က္ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏီွးေႏွာၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ထို (ပုဒ္ ဗ်ည္း) တို႔သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း သက္ဝင္ကုန္ျငားအံ့၊ ဝိနည္းေတာ္၌လည္း ႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ (သို႔ျဖစ္လွ်င္) ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသံဃာ၏ ေကာင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားလည္း ျဖစ္ေပသည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတို႔ ႏွစ္ခုေျမာက္ေသာ ဤမဟာပေဒသကို မွတ္ထားၾကကုန္ေလာ ့။ (၂)

       ရဟန္းတို႔ ထို႔ျပင္ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ (တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ) ရဟန္းသည္ ဤသို႔ ေျပာဆိုျငားအံ့-
''ဤမည္ေသာ ေက်ာင္း၌ အၾကားအျမင္မ်ားကုန္ေသာ ပါဠိေတာ္ကို ႏႈတ္ငံုေဆာင္ကုန္ေသာ တရားေတာ္ ဝိနည္းေတာ္ကို ေဆာင္ကုန္ေသာ ပါတိေမာက္ကို ေဆာင္ကုန္ေသာ မ်ားစြာေသာ မေထရ္ရဟန္းတို႔သည္ ေနလ်က္ရွိကုန္၏၊ ငါသည္ ထိုမေထရ္တို႔၏ မ်က္ေမွာက္မွ ၾကားနာခဲ့ရပါ၏၊ ခံယူခဲ့ရပါ၏၊ ဤကား တရားေတာ္ပါတည္း၊ ဤကား ဝိနည္းေတာ္ပါတည္း၊ ဤကား ဘုရားသွ်င့္အဆံုးအမေတာ္ပါတည္း''ဟု (ေျပာဆိုျငားအံ့)။
         ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္း၏ စကားကို လက္လည္း မခံအပ္ေသး။ပ။ ဝိနည္း၌လည္း မႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ (သို႔ျဖစ္လွ်င္) ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္မဟုတ္ေခ်၊ ထိုမေထရ္တို႔၏ မွားယြင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားသာ ျဖစ္ေခ်သည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ (ဆံုးျဖတ္၍) ထိုစကားကို ပယ္ၾကေလ။
      (သို႔မဟုတ္) သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္လ်က္။ပ။ ထို (ပုဒ္ဗ်ည္း) တို႔သည္ ဝိနည္းေတာ္၌ လည္းႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္ျဖစ္ေပသည္၊ ထိုမေထရ္တို႔၏ ေကာင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားလည္း ျဖစ္ေပသည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတို႔ သံုးခုေျမာက္ေသာ ဤမဟာပေဒသကို မွတ္ထားၾကကုန္ေလာ ့။ (၃)
      ရဟန္းတို႔ ထို႔ျပင္ ဤ (သာသနာေတာ္) ၌ (တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ) ရဟန္းသည္ ဤသို႔ ေျပာဆိုျငားအံ့ -
''ဤမည္ေသာ ေက်ာင္း၌ အၾကားအျမင္မ်ားေသာ ပါဠိေတာ္ကို ႏႈတ္ငံုေဆာင္ေသာ တရားေတာ္ဝိနည္းေတာ္ကို ေဆာင္ေသာ ပါတိေမာက္ကို ေဆာင္ေသာ တစ္ဦးေသာ မေထရ္သည္ ေနလ်က္ရိွ၏၊ ငါသည္ ထိုမေထရ္၏ မ်က္ေမွာက္မွ ၾကားနာခဲ့ရပါ၏၊ ခံယူခဲ့ရပါ၏၊ ဤကား တရားေတာ္ပါတည္း၊ ့ဤကား ဝိနည္းေတာ္ပါတည္း၊ ဤကား ဘုရားသွ်င့္ အဆံုးအမေတာ္ပါတည္း''ဟု (ေျပာဆိုျငား အံ့)။
      ရဟန္းတို႔ ထိုရဟန္း၏ စကားကို လက္လည္း မခံအပ္ေသး၊ ပယ္လည္း မပယ္အပ္ေသး၊ လက္လည္းမခံ ပယ္လည္းမပယ္မူ၍ ထို (ေျပာဆိုေသာ) ပုဒ္ဗ်ည္းတို႔ကို ေကာင္းစြာ မွတ္သား၍ သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္အပ္ကုန္၏၊ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏီွးေႏွာၾကည့္အပ္ကုန္၏။
    (ဤသို႔) သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္လ်က္ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏီွးေႏွာၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ထို (ပုဒ္ ဗ်ည္း) တို႔သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း မသက္ဝင္ကုန္ျငားအံ့၊ ဝိနည္းေတာ္၌လည္း မႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ (သို႔ျဖစ္လွ်င္) ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္မဟုတ္ေခ်၊ ထိုမေထရ္၏ မွားယြင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားသာ ျဖစ္ေခ်သည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔ (ဆံုးျဖတ္၍) ထိုစကားကို ပယ္ၾကေလ။
     (သို႔မဟုတ္) သုတ္တရားေတာ္၌ သြင္းၾကည့္လ်က္ ဝိနည္းေတာ္၌ ႏီွးေႏွာၾကည့္သည္ရွိေသာ္ ထို (ပုဒ္ ဗ်ည္း) တို႔သည္ သုတ္တရားေတာ္၌လည္း သက္ဝင္ကုန္ျငားအံ့၊ ဝိနည္းေတာ္၌လည္း ႏီွးေႏွာမိကုန္ျငားအံ့၊ (သို႔ျဖစ္လွ်င္) ''ဤစကားသည္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ စကားေတာ္ စင္စစ္ ျဖစ္ေပသည္၊ ထိုမေထရ္၏ ေကာင္းစြာ သင္ယူထားေသာ စကားလည္း ျဖစ္ေပသည္''ဟု ဤအရာ၌ ဆံုးျဖတ္ၾကရမည္။ ရဟန္းတို႔ ေလးခုေျမာက္ေသာ ဤမဟာပေဒသကို မွတ္ထားၾကကုန္ေလာ ့။ (၄)
     ရဟန္းတို႔ ဤမဟာပေဒသ ေလးပါးတို႔ကို မွတ္ထားကုန္ေလာ့ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုေဘာဂၿမဳိ႕ အာနႏၵေစတီ၌ ေနေတာ္မူစဥ္လည္း ဤသို႔ေသာ တရားစကားကိုသာလွ်င္ ရဟန္းတို႔အား အႀကိမ္မ်ားစြာ ေဟာေတာ္မူ၏၊ ''ဤကား သီလတည္း၊ ဤကား သမာဓိတည္း၊ ဤကား ပညာတည္း။ သီလ၌ တည္၍ ျဖစ္ေစအပ္ေသာ သမာဓိသည္ မ်ားေသာ အက်ဳိးအာနိသင္ ရွိ၏။ သမာဓိ၌ တည္၍ ျဖစ္ေစအပ္ေသာ ပညာသည္ မ်ားေသာ အက်ဳိးအာနိသင္ ရွိ၏။ပညာ၌ တည္၍ ျဖစ္ေစအပ္ေသာ စိတ္သည္ ကာမာသဝ ဘဝါသဝ အဝိဇၨာသဝဟူေသာ အာသေဝါတို႔မွေကာင္းစြာသာလွ်င္ လြတ္ေျမာက္၏''ဟု (ေဟာေတာ္မူ၏)။
------
၁။ (ဂုဏ္ႀကီးသူတို႔ကို ကိုးကား၍ ေျပာဆိုေသာ တရားစကားတို႔ကို အမွားအမွန္ ေဝဖန္ဆံုးျဖတ္ရန္ နည္းၫႊန္ ဥပေဒသမ်ားဟု ဆိုလိုသည္။}                   
                                                          (မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္ )
                                        by လကၤာ အရွင္ on Monday, January 16, 2012 at 7:37am ·

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..