* မန္လည္ဆရာေတာ္ႏွင္႔ သံခ်ိဳဦးေက်ာ္လွ*
သံခ်ိဳဆရာၾကီး
ဦးေက်ာ္လွဟုဆုိလွ်င္ သံခ်ိဳ၀ိဇၨာၾကိးဟု စာေပေလာကမွာ လူတုိင္းသိၾကသည္၊ သံခ်ိဳ၀ိဇၨာၾကိးဦးေက်ာ္လွသည္ မင္းတုန္းသီေပါႏွစ္ဆက္ လက္ထက္ေတာ္တြင္ နန္းတြင္းစာဆုိအၿဖစ္ အမွဳထမ္းခဲ႔သည္။
ေလာကေရး ဓမၼေရး ႏုိင္ငံေရး၌ ေခ်ငံလိမၼာသူၿဖစ္၏၊ ေလာက ဓမၼ ရာဇႏွင္႔ စပ္ယွဥ္ေသာ အေၾကာင္းအရာဟူသမွ်ကုိ သံခ်ိဳၿဖင္႔သီက်ဳး၍ သရုပ္ေဖာ္ေလသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင္႔ပင္ ‘သံခ်ိဳ ဦးေက်ာ္လွ’ဟု ေၾကာ္ၾကားၿခင္းၿဖစ္၏။
ဦးေက်ာ္လွေမြးဖြားခ်ိန္ကား အမရပူရေခတ္ ပုဂံမင္းလက္ထက္ ၿဖစ္သည္၊ ေမြးရပ္ေၿမမွာ မုံရြာခရုိင္ ဘုတလင္ၿမိဳ႕နယ္ ေမာင္းေထာင္ရြာၿဖစ္သည္၊ ခုံမင္းၾကီး ဦးေတာင္ရိပ္ ေဒၚမင္းအိတုိ႔ကား ဦးေက်ာ္လွ၏ မိဖမ်ားၿဖစ္ၾကသည္။ ဦးေက်ာ္လွကုိ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၃-ခုႏွစ္ ၊သီတင္းက်ြတ္လဆန္း ၁၅-ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔ညဥ္႔ ၁၀-နာရီတြင္ မီးရွုးသန္႔စင္ဖြားၿမင္ခဲ႔ေလသည္။
ဦးေက်ာ္လွသည္ ငယ္စဥ္က ေမာင္းေထာင္မွထင္ရွားေသာ စာဆုိက၀ိ ပညာရွိေက်ာင္းတကာ ဦးၿမတ္၀င္းထံတြင္ ကဗ်ာ၊ လကၤာႏွင္႔ စာေပသုတအေထြေထြကုိ ေလ႔လာသင္ၾကားခဲ႔ေသးသည္ဟု သိရေပသည္၊ အသက္ ၂၀-အရြယ္တြင္ ဇာတ္သဘင္ပညာကုိသင္ယူတတ္ေၿမာက္ကာ သဘင္ပညာၿဖင္႔ အသက္ေမြးး၀မ္းေၾကာင္းၿပဳေသး၏၊ ထုိေခာတ္(မႏၱေလးေခာတ္)က နာမည္ၾကီးစင္မ်ားႏွင္႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ကာ ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္တြင္ ကၿပခဲ႔သည္၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖက္စင္မ်ားကုိ ဦးေက်ာ္လွသည္ လက္တန္းသံခ်ိဳကဗ်ာမ်ားၿဖင္႔ခနဲ႔သည္ ၊ ကလိသည္ ၊ပ်က္ရယ္ၿပဳသည္ ၊ခ်ိဳးႏွိမ္သည္။
ထုိေခာတ္ထုိအခါက ဦးေက်ာ္လွ၏စင္ကား လူၾကိဳက္မ်ား၍ ထင္ရွားေအာင္ၿမင္လွသည္႔ ဘုရင္႔ေရွ႕ေတာ္တြင္ ကၿပအသုံးေတာ္ခံရေသာ ေတာ္သုံးစင္ေတာ္ၿဖစ္၍လည္း ဂုဏ္တင္႔ေလသည္၊ ေအာင္ၿမင္မွဳကုိလည္း ဂုဏ္ယူေလ႔ရွိသူ ဂုဏ္ယူတတ္သူၿဖစ္၏။ မိမိအလုပ္ကုိ ၿမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားသူလည္းၿဖစ္၏။
သုိ႔ရာတြင္ ဦးေက်ာ္လွကား ဘာသာေရး၌ က်ြမ္းက်င္လိမၼာလွသူၿဖစ္သည္ႏွင္႔အမွ် ေလးစားကုိင္းရွုိင္းသူလည္းၿဖစ္ၿခင္းေၾကာင္႔ မိမိအလုပ္ကုိမိမိ တခ်ီတခ်ီတြင္ လိပ္ၿပာသန္႔ဟန္မတူေပ။
မိမိလိပ္ၿပာမိမိသန္႔ေအာင္ပင္ အသိႏွင္႔ဖလွယ္၍ အၾကားၿဖင္႔ အကာအကြယ္အကုိးအကား အေထာက္အကူၿပဳ၍ အားခဲၾကိဳးစားေလ႔ ႏွစ္သိမ္႔ေလ႔ရွိရွာသည္႔ အရိပ္လကၡဏာမ်ားကုိေတြ႔ရတတ္ေလသည္။
ေဖာ္ၿပအံ႔ေသာ အေၾကာင္းမွာလည္း ဦးေက်ာ္လွသည္ မိမိစိတ္ကုိ သက္သာမွဳ ႏွစ္သိမ္႔မွဳေပး၍ အေၾကာင္းၿပ အေၿဖရွာေရးထားခ်က္ပင္ၿဖစ္သည္။ သူ၏အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းအလုပ္မွာ သဘင္သည္အလုပ္ၿဖစ္၏ ။ သဘင္ပညာသည္ ဗုဒၶ၏စာေပအယူအဆအရဆုိက စင္ၾကယ္မြန္ၿမတ္ေသာအလုပ္ဟူ၍ သတ္မွတ္၍မရ ၊ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင္႔ဖီလာက်သည္႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ကိစၥၿဖစ္၏။ဤအေၾကာင္းကုိ ဦးေက်ာ္လွက ေကာင္းေကာင္းသိေလသည္ ၊ သိ၍ ပယ္မည္စြန္႔မည္ဆုိလွ်င္လည္း ဦးေက်ာ္လွမပယ္ရက္ မစြန္႔ရက္ မပယ္ႏုိင္မစြန္႔ႏိုင္ၿဖစ္မိ၏။ မစြန္႕ႏုိင္ေသာ သဘင္ပညာကုိ ယၡင္ကပင္၀ါသနာထုံခဲ႔သည္ ၊ အစြဲအမက္ၾကီးခဲ႔သည္ ၊ အရြယ္ကလည္းႏုပ်ိဳငယ္ရြယ္ေသးသည္၊ တဖန္ဤအလုပ္ကပင္ မိမိကုိတင္႔ေစသည္၊ ၿမင္႔ေစသည္ ၊၀ေစသည္ လွေစသည္မွာ မၿငင္းႏုိင္ေအာင္ပင္ ၊ သဘင္၀ါသနာကုိလြယ္လြယ္ႏွင္႔ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္ပါမည္နည္း။
မစြန္႕လႊတ္ႏုိ္င္ေပ ၊ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္လွ်င္ မိမိအလုပ္၏ အၿပစ္ကင္းမွဳ မြန္ၿမတ္မွု ၊ ဂုဏ္ရွိမွုကုိ အေထာက္သာဓကၿပရေပလိမ္႔မည္၊ အကာအကြယ္ယူရလိမ္႔မည္ ေလွ်ာက္လဲရလိမ္႔မည္ ၊
ဦးေက်ာ္လွ ဤအခ်က္ကုိမေမ႔ေပ ၊ သတိရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ မိမိအလုပ္၏အၿပစ္ကင္းေၾကာင္း မြန္ၿမတ္ေၾကာင္း ၊ဂုဏ္ရွိေၾကာင္းကုိကား မေၿပာခဲ႔ေပ၊ ေၿပာ၍လည္းမရေခ် ၊ ထုိ႔ေၾကာင္႔ပင္ ဘာသာေရးအရသာၾကည္႔လွ်င္ လူဆုိေသာသတၱ၀ါမ်ား၏ လွုပ္ရွားရုန္းကန္၍ အသက္၀မ္းေက်ာင္းၿပဳေနရသည္႔ဘ၀ဟူသမွ် အၿပစ္ကုိယ္စီမကင္းႏုိင္ၾကပုံ ေယဘုယ်သေဘာကို ေရေရလည္လည္ ဤသုိ႔အလိမၼာဖက္၍ ေၿပာခဲ႔ေလသည္။
လယ္သမားဘ၀ႏွင္႔ သဘင္သည္ဘ၀
သဘင္သည္အလုပ္သည္သာ ဗုဒၶမၾကိဳက္ေသာအလုပ္ၿဖစ္၍ အပါယ္သုိ႔လားႏုိင္သည္မဟုတ္ပါ၊ ရုပ္ေသးသဘင္ကုိခြါေရွာင္၍ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းကုိလုပ္ကုိင္ၿပီဆုိၾကပါစုိ႔ ၊ တစ္ပါးသူ၏လယ္ကန္သင္းကုိ ေဖာက္နင္းကာခုိးယူလွ်င္ အဒိႏၷာဒါန္ၿဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အဒိႏၷာဒါန္ခုိးမွုၿဖစ္က စင္ၾကယ္ေသာအသက္ေမြးမွုၿဖစ္ႏုိင္ပါဦးမည္ေလာ ၊ ယင္းသုိ ႔ဆုိလွ်င္ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္စားေသာက္သူသည္လည္း အပါယ္ေဘးမွလြတ္ကင္းႏုိင္ဖုိ႔မလြယ္ကူလွပါ၊ အေရာင္းအ၀ယ္ ကုန္သည္လုပ္ၿပန္လွ်င္လည္း အခ်ိန္စဥ္းလဲ ေတာင္းစင္းလဲႏွင္႔ မုသားေၿပာဆုိကာ ေရာင္း၀ယ္ေနၾကရသည္၊ သူတုိ႔ေကာ အပါယ္ေဘးမွလြတ္ႏုိင္ပါမည္ေလာ၊ သဘင္သည္ကမွ မလႊဲသာမေရွာင္သာ အပါယ္က်ရေတာင္ ပဟာသငရဲက်ရ၍ ေတာ္ပါေသး၏။ ယင္းသုိ႔ဆုိလွ်င္ ေတာင္သူလည္သမားကုန္သည္မ်ားမွာ ဗုဒၶအလုိေတာ္က် မဂၤလာတရားေတာ္ႏွင္႔ညီညႊတ္သည္ဟု ေၿပာဆုိၾကြား၀ါရန္မလုိပါ ၊ သမၼာအာဇီ၀မၿဖစ္လွ်င္ ပုပုရြရြ အပါယ္ေလးပါးက်ၾကရမည္႔သူခ်ည္း မဟုတ္လား ၊ ဦးေက်ာ္လွက အလိမၼာဖက္၍ သံခ်ိဳၿဖင္႔ ဤသုိ႔ေငါ႔ခ်သည္။
“ဒုစရုိက္ ၿပဳမုိက္ကာ အရႊင္ၾကံ၍ ၊
ဘ၀င္ကံ အၿမြက္ေဘးရယ္ႏွင္႔ ၊
သဘင္ညာဏ္အသက္ေမြးသူတုိ႔ ၊
ယွဥ္ေထြးပုံ လမ္းမွန္ခ်င္႔လွ်င္ၿဖင္႔ ၊
က်မ္းဂန္ႏွင္႔ ေထာင္႔ဖီလာ….။
မလိမၼာ အိမ္ယာေထာင္ၾက ၊
လူ႔ေဘာင္မွာ ဒုလႅဘရယ္လုိ႔ ၊
ေကာင္းေသာညာဏ္ကုန္သြယ္၍ ၊
ေကာင္းေအာင္ကြယ္ေတာင္သူလုပ္ေပမယ္႔ ၊
ဗုဇၥ်တိလုိေတာ္က်ေအာင္ပ ၊ ဓမၼပဒက်မ္းရယ္က ၊
ရဟႏၱာ ႏွုတ္ေတာ္ၿမြက္ခဲ႔ ၊ က်မ္းထြက္ေသခ်ာ….။
က်င္႔သမၼာ အာဇီ၀ႏွင္႔ ၊
မွီၾကရန္အသက္ေမြးမယ္တဲ႔ ၊
ဤမွ်မွန္ ဓမၼစက္ေပးခဲ႔ ၊
ရုပ္ေသးကုိေရွာင္ခြါ၍ ၊
ေကာင္းစြာပင္ ေတာင္သူလုပ္ေသာ္လည္း၊
သမၼာညီ ၀ါဒီခ်ဳပ္ပါမွ ၊
မဟုတ္လွ်င္ ပိုအမုိပ ၊
အကုသုိလ္ ဒု-ကုိခ်စ္ေတာ႔ ၊
ဘယ္ၿဖစ္မွမသက္သာ ၊
နရက္ရြာ လြတ္ခဲ ။
သိပညာ စာအရွိငယ္ႏွင္႔ ၊
ပါဠိထင္ထင္ ၿမြက္ပါလုိ႔၊
အနက္ေ၀ဖန္ညွိလုိက္လွ်င္ ၊
၀ိသမံ မတည္ေဟာေပတဲ႔
ဤေလာဘမူေၾကာင္႔ ၊
ေပးအလွုေၿဖာင္႔မရုိးေပဘု ၊
ေတာင္းတင္းမ်ိဳးအေထြေထြႏွင္႔ ၊
ကန္သင္းေၿခနင္းေလဘိသည္႔အၿပင္ ၊
တအိအိေရကုိယူသည္႔ ၊
ကုိေတာင္သူ ဒိႏၷဒါန္ႏွင္႔ ၊
အရင္းမွန္ေငြတစ္မတ္ ၊
တစ္က်ပ္ရုဠွီတင္၍ ၊
ေလးခ်ိန္ခြင္ ဆယ္ၾကံၾက ၊
၀ါဏိဇၨေမာင္မုသားတုိ႔ ၊
စားၾကတစ္ပုံစီမုိ႔ ၊
ထုံ၀သီ လြယ္လြယ္ပ၊
ကုန္သြယ္ကာ လယ္ယာလုပ္ႏုိင္ဘု ၊
အရုပ္ၾကိဳးစုံတပ္ပါလုိ႔ ၊
သမၹပၸလာညာဏ္ႏွင္႔ ၊
ကဗ်ာသံအရႊင္သြယ္၍ ၊
သဘင္သည္ ဧကံလုပ္ရပါေတာ႕ ၊
က်ဳပ္တုိ႔မသကာက်လွ်င္ၿဖင္႕၊
ပဟာသနယ္ တစ္ေထာင္႔ပါပဲ ။
ငါေတာင္သူ ငါကုန္သည္ဟု ၊
ရြာယုံဖြယ္ ကြက္စုံရုိက္ပါလုိ႔ ၊
လက္ကုန္ႏွုိက္ ဗလခ်ာေမာင္တုိ႔က ၊
သမၼာေရာက္ၿပဳၿပန္၍ ၊
သမုုဒယံ ခုခံလုိ႔မၾကြားခ်င္ႏွင္႔ ၊
အမွုအမွန္လွ်င္ ဘယ္သူ႔အၾကံမွ မတရားပါဘူး ၊
စတုအပါယံ ၿပဳသဟာကံေၾကာင္႔ ၊
လားရပါလိမ္႔ ၊ မွားၾကဆင္ကြဲ “။
အႏၱရာယ္ၾကီးမား
ဦးေက်ာ္လွ၏ သံခ်ိဳတြင္ပါ၀င္သည္႔ ဘာသာေရးအယူအဆမ်ားမွာ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင္႔ ေၿဖာင္႔ေၿဖာင္႔ဆန္႔က်င္ေလသည္ ၊အႏၱရာယ္ရွိေသာအယူအဆ ဤအယူအဆမ်ား၏အႏၱရာယ္ကား အလြန္ၾကီးမားလွ၏။ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းဆုိသလုိပင္ ဤအယူအဆမ်ားကား အမ်ားၿပည္သူ သူေတာ္စင္တုိ႔၏ ဦးေဏွာက္ထဲသုိ႔ ဒုိးကနဲ ေဒါက္ကနဲ ၀င္ေရာက္သြားႏုိင္ေလသည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ သံခ်ိဳကုိင္ဥိးေက်ာ္လွ သံခ်ိဳအေက်ာ္ဦးေက်ာ္လွ၏ အရိပ္ၾသဇာက အမ်ားၿပည္သူတုိ႔အေပၚတြင္ လႊမ္းမုိးၾကီးစုိးလြန္းေသာေၾကာင္႔ပင္ၿဖစ္သည္။ ဥိးေက်ာ္လွ၏စကား မုိးၾကိဳးသြားထက္ ထက္ၿမက္ေနေသာေခာတ္တြင္မွ အႏၱရာယ္ဟုမတြက္လွ်င္ အလြန္မွားၿခိမ္႔မည္။
“သဘင္သည္ကမွ ငရဲက်ေတာင္ ပဟာသငရဲေလာက္သာက်၍ ေတာ္ေပေသးသည္ ၊ခုိးမွုက်ဳးလြန္တဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားႏွင္႔ ခ်ိန္စဥ္းလဲ ေတာင္းစင္းလဲ ေၿပာဆုိကာေရာင္း၀ယ္ရေသာ ကုန္သည္မ်ားကား အပါယ္လားရမည္”
ဤစကားကား အလြန္ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းသည္႔စကားၿဖစ္၏ ၊ဘာသာေရးရွုေထာင္႔ကၾကည္႔လွ်င္ေသာ္၄င္း ၊ ကုန္ထုတ္လုပ္အားစြမ္းအင္ႏွင္႔ အမ်ိဳးသားစီးပြားေရးရွုေထာင္႔ကၾကည္႔လွ်င္ေသာ္၄င္း ၊ မလုိလားအပ္သည္႔အခ်က္ပင္ၿဖစ္ေတာ႔သည္။
ဤအယူအဆ လူၾကားထဲသုိ႔ ၿပန္႔ႏွံ႔မသြားဖုိ႔ အေရးၾကီးသကဲ႔သုိ႔ အစေပ်ာက္သြားေအာင္လည္း တုိက္ဖ်က္ေခ်မွုန္းပစ္ရန္ အေရးၾကိးလွသည္။ ဤအတုိ္င္းထားက အမ်ားတကာ အမွားမ်ားစြာႏွင္႔ ရင္ဆုိင္ရေပလိမ္႔မည္ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေခ်မွုန္းကာကြယ္ရမည္ ၊ ယင္းသုိ႔ယုံၾကည္သေဘာေပါက္ေနသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္ ။ထုိအထဲတြင္ မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးကား ထိပ္ဆုံးမွပါ၀င္ေလသည္။
ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ဦးေက်ာ္လွႏွင္႔တစ္ႏွစ္ထဲ ၁၂၀၃-ခုႏွစ္တြင္ ဖြားၿမင္ေတာ္မူခဲ႔သည္။ ေခာတ္ၿပိဳင္ စာဆုိပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဥိးဟုဆုိက မွားမည္မဟုတ္ေပ ၊ ဆရာေတာ္သည္ သံခ်ိဳပါအယူအဆႏွင္႔ပတ္သက္၍ ဤသို႔ၿပတ္ၿပတ္သားသားၿမင္ေတာ္မူသည္ ။
“သဘင္သည္ဆုိသည္မွာ ပုထုဇဥ္အညံ႔စားတုိ႔ကုိ ရာဂမီး ၊ေဒါသမီး ၊ ေမာဟမီးေလာင္က်ြမ္းေအာင္ လွုံ႔ေဆာ္ေပးႏုိင္သူမ်ားၿဖစ္သည္ ။ ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔ကုိ ရူးသြပ္သြားေအာင္ မွိဳင္းတုိက္ေပးႏုိင္သူမ်ားလည္းၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ထုိသဘင္သည္မ်ားေသသြားလွ်င္ အ၀ီစိငရဲတြင္ သဘင္သည္၏ဟန္အသြင္ ကၾကိဳးႏွင္၍ခံစားရသည္ဟု က်မ္းဂန္၌ အထင္ရွားရွိသည္ ၊ေတာင္သူ လယ္သမား ကုန္သည္မ်ားအဖုိ႔ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါ အဒိႏၷဒါန္ မုသာ၀ါဒကုိ က်ဳးလြန္မိရုံၿဖင္႔ အပါယ္မလားႏုိင္ပါ “။
သုိ႔ပါလွ်က္ ဤသုိ႔ သံခ်ိဳဆရာေၿပာၿခင္းသည္ကား မိမိအၿပစ္ကုိထိမ္၀ွက္၍ အရွက္ေၿပေၿပာၿခင္းသာၿဖစ္သည္ဟု ဆရာေတာ္ကသေဘာေပါက္ထား၏။ စင္စစ္ဧကံ အမွန္မွာမူ အစီစိသြား သဘင္သည္သမားက ေတာင္သူလယ္သမား ကုန္သည္မ်ားကုိ “သူခုိးေသေဖာ္ညွိၿခင္း”သာၿဖစ္သည္ မညွိလာပါႏွင္႔ကြယ္ဟု ဆရာေတာ္ကေမတၱာရပ္ခံရင္း ေအာက္ပါသံ ခ်ိဳႏွင္႔ ေရးသားေခ်ပလုိက္ေတာ႔သည္ ။
* မညွိလာပါႏွင္႔*
“အမွားၿပဳလွ်င္ၿဖင္႔ လားမွုအပါယ္တူပ၊ ဘယ္ဘယ္သူ မဟူရေပဘု ၊ကမၼရယ္ ဒါယဒံမို႔ ၊ အေမြခံ ဧကံၿဖစ္ေပလိမ္႔ ၊လမ္းစင္စစ္အမွန္ပင္ ။ သုိ႔ကတဲ ထူးကဲပုံ အမွန္ဆုိေတာ႔ ၊ သူ႔အလုိ မူနဂုိမတူၾကေအာင္ပ ၊ ရူးေပ်ာ္ေအာင္သဘာ၀ေတြနဲ႔ ၊ ရာဂဆုိကိေလမီးတုိ႔ကုိ ၊ ထိိန္ညီးေအာင္ လည္လုိ႔ၿမွိုဳက္သည္႔ၿပင္ ၊
စရုိက္ေတြ ကုိယ္ကုိရံလုိ႔ ၊ မိစၦာညာဏ္ေမာမုဟူစိတ္မွာၿဖင္႔ ၊ ေမွာင္ပိတ္ေအာင္ သန္းေခါင္ထက္ကဲၾကေတာ႔ ပြဲမွုသဘင္…။
သူဆြလွ်င္ ဘေလာင္ဆန္လုိ႔ ၊ ပုထုဇဥ္ ညာဏ္အၿမင္ကန္းသူတုိ႔ ၊ ေရာ္ရမ္းကာ ဘာမထင္က ၊ ဇာတ္သဘင္ပုံၿပင္ေကာက္လွ်င္ ၊ နတ္ရူးကုိ ဗုံႏွင္႔ေၿမွာက္သည္႔ႏွယ္ ၊ ပင္႔ေထာက္ကူ အမွုတြဲငယ္ႏွင္႔ ၊ လူရႊင္ရြဲတုိ႔မွာ အားေပးသူ ဥပေဒႏွင္႔မလြဲဟာမုိ႔ ၊ သည္အၾကံ သည္ကံႏွင္႔ၿမဲၾကလွ်င္ၿဖင္႔ ၊ ခ်ုပ္စဲကာခႏၶာေၾကြေတာ႔ ၊ ေအာက္သံေၿမ ၀ီစိပုံးမွာလ ၊ ေအာ္အုံးေအာင္ သဘင္ဟန္သုိ႔ ၊ သြင္သ႑ာန္ ခံရၿမဲရယ္ဟု ၊ က်မ္းထဲမွာအကုန္ေဖာ္လုိ႔ ၊ ၿမတ္ရွင္ေတာ္ စိေႏၱေစာငယ္က ၊ ေဟာမုခ်ေရႊခြန္းတင္ မွန္သဘင္သည္မ်ား ။
ထုိ႔အတူ ကုန္ေရာင္း၀ယ္လူႏွင္႔ ၊ လယ္ေတာင္သူ ႏြယ္ဇာတိတုိ႔မွာ ၊ ၾကိမ္တစ္ခါ အဒိႏၷဒါ မုသာၿငိေသာ္လည္း ၊ အ၀ီစိမွာခံရနက္သည္ဟု ၊ ဘယ္က်မ္းစာလာမထြက္ပါဘု ၊ ၀ီစိေကာင္ ေထာင္တစ္သက္ကယ္တုိ႔ ၊ မတူေအာင္သာ ညာဏ္ရွာလုိ႔ဆက္ၿပန္ခဲ႔ ၊ သက္ေမြးပုံ ယဥ္ဟန္ရွိတယ္လို႔ ၊ ရွက္ေၿပရုံ သက္ေသမလုံဘိေသာေၾကာင္႔ ၊ မ်ိဳးေဆြေတာ္ ညာဏ္ပရိငယ္ႏွင္႔ ၊ ေသေဖာ္လာမညွိခ်င္ႏွင္႔ကြယ္ ၊ မ်ိဳး၀ီစိသြား …။
(ၿမန္မာစာေပတုိက္ပြဲမ်ား စာမ်က္ႏွာ ၆၀-ေမၿမိဳ႕မုိးၾကည္ )
by လကၤာ အရွင္ on Friday, January 13, 2012 at 9:47pm ·
သံခ်ိဳဆရာၾကီး
ဦးေက်ာ္လွဟုဆုိလွ်င္ သံခ်ိဳ၀ိဇၨာၾကိးဟု စာေပေလာကမွာ လူတုိင္းသိၾကသည္၊ သံခ်ိဳ၀ိဇၨာၾကိးဦးေက်ာ္လွသည္ မင္းတုန္းသီေပါႏွစ္ဆက္ လက္ထက္ေတာ္တြင္ နန္းတြင္းစာဆုိအၿဖစ္ အမွဳထမ္းခဲ႔သည္။
ေလာကေရး ဓမၼေရး ႏုိင္ငံေရး၌ ေခ်ငံလိမၼာသူၿဖစ္၏၊ ေလာက ဓမၼ ရာဇႏွင္႔ စပ္ယွဥ္ေသာ အေၾကာင္းအရာဟူသမွ်ကုိ သံခ်ိဳၿဖင္႔သီက်ဳး၍ သရုပ္ေဖာ္ေလသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင္႔ပင္ ‘သံခ်ိဳ ဦးေက်ာ္လွ’ဟု ေၾကာ္ၾကားၿခင္းၿဖစ္၏။
ဦးေက်ာ္လွေမြးဖြားခ်ိန္ကား အမရပူရေခတ္ ပုဂံမင္းလက္ထက္ ၿဖစ္သည္၊ ေမြးရပ္ေၿမမွာ မုံရြာခရုိင္ ဘုတလင္ၿမိဳ႕နယ္ ေမာင္းေထာင္ရြာၿဖစ္သည္၊ ခုံမင္းၾကီး ဦးေတာင္ရိပ္ ေဒၚမင္းအိတုိ႔ကား ဦးေက်ာ္လွ၏ မိဖမ်ားၿဖစ္ၾကသည္။ ဦးေက်ာ္လွကုိ သကၠရာဇ္ ၁၂၀၃-ခုႏွစ္ ၊သီတင္းက်ြတ္လဆန္း ၁၅-ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔ညဥ္႔ ၁၀-နာရီတြင္ မီးရွုးသန္႔စင္ဖြားၿမင္ခဲ႔ေလသည္။
ဦးေက်ာ္လွသည္ ငယ္စဥ္က ေမာင္းေထာင္မွထင္ရွားေသာ စာဆုိက၀ိ ပညာရွိေက်ာင္းတကာ ဦးၿမတ္၀င္းထံတြင္ ကဗ်ာ၊ လကၤာႏွင္႔ စာေပသုတအေထြေထြကုိ ေလ႔လာသင္ၾကားခဲ႔ေသးသည္ဟု သိရေပသည္၊ အသက္ ၂၀-အရြယ္တြင္ ဇာတ္သဘင္ပညာကုိသင္ယူတတ္ေၿမာက္ကာ သဘင္ပညာၿဖင္႔ အသက္ေမြးး၀မ္းေၾကာင္းၿပဳေသး၏၊ ထုိေခာတ္(မႏၱေလးေခာတ္)က နာမည္ၾကီးစင္မ်ားႏွင္႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ကာ ေရႊၿမိဳ႔ေတာ္တြင္ ကၿပခဲ႔သည္၊ ယွဥ္ၿပိဳင္ဖက္စင္မ်ားကုိ ဦးေက်ာ္လွသည္ လက္တန္းသံခ်ိဳကဗ်ာမ်ားၿဖင္႔ခနဲ႔သည္ ၊ ကလိသည္ ၊ပ်က္ရယ္ၿပဳသည္ ၊ခ်ိဳးႏွိမ္သည္။
ထုိေခာတ္ထုိအခါက ဦးေက်ာ္လွ၏စင္ကား လူၾကိဳက္မ်ား၍ ထင္ရွားေအာင္ၿမင္လွသည္႔ ဘုရင္႔ေရွ႕ေတာ္တြင္ ကၿပအသုံးေတာ္ခံရေသာ ေတာ္သုံးစင္ေတာ္ၿဖစ္၍လည္း ဂုဏ္တင္႔ေလသည္၊ ေအာင္ၿမင္မွဳကုိလည္း ဂုဏ္ယူေလ႔ရွိသူ ဂုဏ္ယူတတ္သူၿဖစ္၏။ မိမိအလုပ္ကုိ ၿမတ္ႏုိးတန္ဖုိးထားသူလည္းၿဖစ္၏။
သုိ႔ရာတြင္ ဦးေက်ာ္လွကား ဘာသာေရး၌ က်ြမ္းက်င္လိမၼာလွသူၿဖစ္သည္ႏွင္႔အမွ် ေလးစားကုိင္းရွုိင္းသူလည္းၿဖစ္ၿခင္းေၾကာင္႔ မိမိအလုပ္ကုိမိမိ တခ်ီတခ်ီတြင္ လိပ္ၿပာသန္႔ဟန္မတူေပ။
မိမိလိပ္ၿပာမိမိသန္႔ေအာင္ပင္ အသိႏွင္႔ဖလွယ္၍ အၾကားၿဖင္႔ အကာအကြယ္အကုိးအကား အေထာက္အကူၿပဳ၍ အားခဲၾကိဳးစားေလ႔ ႏွစ္သိမ္႔ေလ႔ရွိရွာသည္႔ အရိပ္လကၡဏာမ်ားကုိေတြ႔ရတတ္ေလသည္။
ေဖာ္ၿပအံ႔ေသာ အေၾကာင္းမွာလည္း ဦးေက်ာ္လွသည္ မိမိစိတ္ကုိ သက္သာမွဳ ႏွစ္သိမ္႔မွဳေပး၍ အေၾကာင္းၿပ အေၿဖရွာေရးထားခ်က္ပင္ၿဖစ္သည္။ သူ၏အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းအလုပ္မွာ သဘင္သည္အလုပ္ၿဖစ္၏ ။ သဘင္ပညာသည္ ဗုဒၶ၏စာေပအယူအဆအရဆုိက စင္ၾကယ္မြန္ၿမတ္ေသာအလုပ္ဟူ၍ သတ္မွတ္၍မရ ၊ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင္႔ဖီလာက်သည္႔ ဆန္႔က်င္ဖက္ကိစၥၿဖစ္၏။ဤအေၾကာင္းကုိ ဦးေက်ာ္လွက ေကာင္းေကာင္းသိေလသည္ ၊ သိ၍ ပယ္မည္စြန္႔မည္ဆုိလွ်င္လည္း ဦးေက်ာ္လွမပယ္ရက္ မစြန္႔ရက္ မပယ္ႏုိင္မစြန္႔ႏိုင္ၿဖစ္မိ၏။ မစြန္႕ႏုိင္ေသာ သဘင္ပညာကုိ ယၡင္ကပင္၀ါသနာထုံခဲ႔သည္ ၊ အစြဲအမက္ၾကီးခဲ႔သည္ ၊ အရြယ္ကလည္းႏုပ်ိဳငယ္ရြယ္ေသးသည္၊ တဖန္ဤအလုပ္ကပင္ မိမိကုိတင္႔ေစသည္၊ ၿမင္႔ေစသည္ ၊၀ေစသည္ လွေစသည္မွာ မၿငင္းႏုိင္ေအာင္ပင္ ၊ သဘင္၀ါသနာကုိလြယ္လြယ္ႏွင္႔ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္ပါမည္နည္း။
မစြန္႕လႊတ္ႏုိ္င္ေပ ၊ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္လွ်င္ မိမိအလုပ္၏ အၿပစ္ကင္းမွဳ မြန္ၿမတ္မွု ၊ ဂုဏ္ရွိမွုကုိ အေထာက္သာဓကၿပရေပလိမ္႔မည္၊ အကာအကြယ္ယူရလိမ္႔မည္ ေလွ်ာက္လဲရလိမ္႔မည္ ၊
ဦးေက်ာ္လွ ဤအခ်က္ကုိမေမ႔ေပ ၊ သတိရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ မိမိအလုပ္၏အၿပစ္ကင္းေၾကာင္း မြန္ၿမတ္ေၾကာင္း ၊ဂုဏ္ရွိေၾကာင္းကုိကား မေၿပာခဲ႔ေပ၊ ေၿပာ၍လည္းမရေခ် ၊ ထုိ႔ေၾကာင္႔ပင္ ဘာသာေရးအရသာၾကည္႔လွ်င္ လူဆုိေသာသတၱ၀ါမ်ား၏ လွုပ္ရွားရုန္းကန္၍ အသက္၀မ္းေက်ာင္းၿပဳေနရသည္႔ဘ၀ဟူသမွ် အၿပစ္ကုိယ္စီမကင္းႏုိင္ၾကပုံ ေယဘုယ်သေဘာကို ေရေရလည္လည္ ဤသုိ႔အလိမၼာဖက္၍ ေၿပာခဲ႔ေလသည္။
လယ္သမားဘ၀ႏွင္႔ သဘင္သည္ဘ၀
သဘင္သည္အလုပ္သည္သာ ဗုဒၶမၾကိဳက္ေသာအလုပ္ၿဖစ္၍ အပါယ္သုိ႔လားႏုိင္သည္မဟုတ္ပါ၊ ရုပ္ေသးသဘင္ကုိခြါေရွာင္၍ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းကုိလုပ္ကုိင္ၿပီဆုိၾကပါစုိ႔ ၊ တစ္ပါးသူ၏လယ္ကန္သင္းကုိ ေဖာက္နင္းကာခုိးယူလွ်င္ အဒိႏၷာဒါန္ၿဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ အဒိႏၷာဒါန္ခုိးမွုၿဖစ္က စင္ၾကယ္ေသာအသက္ေမြးမွုၿဖစ္ႏုိင္ပါဦးမည္ေလာ ၊ ယင္းသုိ ႔ဆုိလွ်င္ ေတာင္ယာလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္စားေသာက္သူသည္လည္း အပါယ္ေဘးမွလြတ္ကင္းႏုိင္ဖုိ႔မလြယ္ကူလွပါ၊ အေရာင္းအ၀ယ္ ကုန္သည္လုပ္ၿပန္လွ်င္လည္း အခ်ိန္စဥ္းလဲ ေတာင္းစင္းလဲႏွင္႔ မုသားေၿပာဆုိကာ ေရာင္း၀ယ္ေနၾကရသည္၊ သူတုိ႔ေကာ အပါယ္ေဘးမွလြတ္ႏုိင္ပါမည္ေလာ၊ သဘင္သည္ကမွ မလႊဲသာမေရွာင္သာ အပါယ္က်ရေတာင္ ပဟာသငရဲက်ရ၍ ေတာ္ပါေသး၏။ ယင္းသုိ႔ဆုိလွ်င္ ေတာင္သူလည္သမားကုန္သည္မ်ားမွာ ဗုဒၶအလုိေတာ္က် မဂၤလာတရားေတာ္ႏွင္႔ညီညႊတ္သည္ဟု ေၿပာဆုိၾကြား၀ါရန္မလုိပါ ၊ သမၼာအာဇီ၀မၿဖစ္လွ်င္ ပုပုရြရြ အပါယ္ေလးပါးက်ၾကရမည္႔သူခ်ည္း မဟုတ္လား ၊ ဦးေက်ာ္လွက အလိမၼာဖက္၍ သံခ်ိဳၿဖင္႔ ဤသုိ႔ေငါ႔ခ်သည္။
“ဒုစရုိက္ ၿပဳမုိက္ကာ အရႊင္ၾကံ၍ ၊
ဘ၀င္ကံ အၿမြက္ေဘးရယ္ႏွင္႔ ၊
သဘင္ညာဏ္အသက္ေမြးသူတုိ႔ ၊
ယွဥ္ေထြးပုံ လမ္းမွန္ခ်င္႔လွ်င္ၿဖင္႔ ၊
က်မ္းဂန္ႏွင္႔ ေထာင္႔ဖီလာ….။
မလိမၼာ အိမ္ယာေထာင္ၾက ၊
လူ႔ေဘာင္မွာ ဒုလႅဘရယ္လုိ႔ ၊
ေကာင္းေသာညာဏ္ကုန္သြယ္၍ ၊
ေကာင္းေအာင္ကြယ္ေတာင္သူလုပ္ေပမယ္႔ ၊
ဗုဇၥ်တိလုိေတာ္က်ေအာင္ပ ၊ ဓမၼပဒက်မ္းရယ္က ၊
ရဟႏၱာ ႏွုတ္ေတာ္ၿမြက္ခဲ႔ ၊ က်မ္းထြက္ေသခ်ာ….။
က်င္႔သမၼာ အာဇီ၀ႏွင္႔ ၊
မွီၾကရန္အသက္ေမြးမယ္တဲ႔ ၊
ဤမွ်မွန္ ဓမၼစက္ေပးခဲ႔ ၊
ရုပ္ေသးကုိေရွာင္ခြါ၍ ၊
ေကာင္းစြာပင္ ေတာင္သူလုပ္ေသာ္လည္း၊
သမၼာညီ ၀ါဒီခ်ဳပ္ပါမွ ၊
မဟုတ္လွ်င္ ပိုအမုိပ ၊
အကုသုိလ္ ဒု-ကုိခ်စ္ေတာ႔ ၊
ဘယ္ၿဖစ္မွမသက္သာ ၊
နရက္ရြာ လြတ္ခဲ ။
သိပညာ စာအရွိငယ္ႏွင္႔ ၊
ပါဠိထင္ထင္ ၿမြက္ပါလုိ႔၊
အနက္ေ၀ဖန္ညွိလုိက္လွ်င္ ၊
၀ိသမံ မတည္ေဟာေပတဲ႔
ဤေလာဘမူေၾကာင္႔ ၊
ေပးအလွုေၿဖာင္႔မရုိးေပဘု ၊
ေတာင္းတင္းမ်ိဳးအေထြေထြႏွင္႔ ၊
ကန္သင္းေၿခနင္းေလဘိသည္႔အၿပင္ ၊
တအိအိေရကုိယူသည္႔ ၊
ကုိေတာင္သူ ဒိႏၷဒါန္ႏွင္႔ ၊
အရင္းမွန္ေငြတစ္မတ္ ၊
တစ္က်ပ္ရုဠွီတင္၍ ၊
ေလးခ်ိန္ခြင္ ဆယ္ၾကံၾက ၊
၀ါဏိဇၨေမာင္မုသားတုိ႔ ၊
စားၾကတစ္ပုံစီမုိ႔ ၊
ထုံ၀သီ လြယ္လြယ္ပ၊
ကုန္သြယ္ကာ လယ္ယာလုပ္ႏုိင္ဘု ၊
အရုပ္ၾကိဳးစုံတပ္ပါလုိ႔ ၊
သမၹပၸလာညာဏ္ႏွင္႔ ၊
ကဗ်ာသံအရႊင္သြယ္၍ ၊
သဘင္သည္ ဧကံလုပ္ရပါေတာ႕ ၊
က်ဳပ္တုိ႔မသကာက်လွ်င္ၿဖင္႕၊
ပဟာသနယ္ တစ္ေထာင္႔ပါပဲ ။
ငါေတာင္သူ ငါကုန္သည္ဟု ၊
ရြာယုံဖြယ္ ကြက္စုံရုိက္ပါလုိ႔ ၊
လက္ကုန္ႏွုိက္ ဗလခ်ာေမာင္တုိ႔က ၊
သမၼာေရာက္ၿပဳၿပန္၍ ၊
သမုုဒယံ ခုခံလုိ႔မၾကြားခ်င္ႏွင္႔ ၊
အမွုအမွန္လွ်င္ ဘယ္သူ႔အၾကံမွ မတရားပါဘူး ၊
စတုအပါယံ ၿပဳသဟာကံေၾကာင္႔ ၊
လားရပါလိမ္႔ ၊ မွားၾကဆင္ကြဲ “။
အႏၱရာယ္ၾကီးမား
ဦးေက်ာ္လွ၏ သံခ်ိဳတြင္ပါ၀င္သည္႔ ဘာသာေရးအယူအဆမ်ားမွာ ဗုဒၶ၀ါဒႏွင္႔ ေၿဖာင္႔ေၿဖာင္႔ဆန္႔က်င္ေလသည္ ၊အႏၱရာယ္ရွိေသာအယူအဆ ဤအယူအဆမ်ား၏အႏၱရာယ္ကား အလြန္ၾကီးမားလွ၏။ ေန႔ခ်င္းညခ်င္းဆုိသလုိပင္ ဤအယူအဆမ်ားကား အမ်ားၿပည္သူ သူေတာ္စင္တုိ႔၏ ဦးေဏွာက္ထဲသုိ႔ ဒုိးကနဲ ေဒါက္ကနဲ ၀င္ေရာက္သြားႏုိင္ေလသည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာ္ သံခ်ိဳကုိင္ဥိးေက်ာ္လွ သံခ်ိဳအေက်ာ္ဦးေက်ာ္လွ၏ အရိပ္ၾသဇာက အမ်ားၿပည္သူတုိ႔အေပၚတြင္ လႊမ္းမုိးၾကီးစုိးလြန္းေသာေၾကာင္႔ပင္ၿဖစ္သည္။ ဥိးေက်ာ္လွ၏စကား မုိးၾကိဳးသြားထက္ ထက္ၿမက္ေနေသာေခာတ္တြင္မွ အႏၱရာယ္ဟုမတြက္လွ်င္ အလြန္မွားၿခိမ္႔မည္။
“သဘင္သည္ကမွ ငရဲက်ေတာင္ ပဟာသငရဲေလာက္သာက်၍ ေတာ္ေပေသးသည္ ၊ခုိးမွုက်ဳးလြန္တဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားႏွင္႔ ခ်ိန္စဥ္းလဲ ေတာင္းစင္းလဲ ေၿပာဆုိကာေရာင္း၀ယ္ရေသာ ကုန္သည္မ်ားကား အပါယ္လားရမည္”
ဤစကားကား အလြန္ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းသည္႔စကားၿဖစ္၏ ၊ဘာသာေရးရွုေထာင္႔ကၾကည္႔လွ်င္ေသာ္၄င္း ၊ ကုန္ထုတ္လုပ္အားစြမ္းအင္ႏွင္႔ အမ်ိဳးသားစီးပြားေရးရွုေထာင္႔ကၾကည္႔လွ်င္ေသာ္၄င္း ၊ မလုိလားအပ္သည္႔အခ်က္ပင္ၿဖစ္ေတာ႔သည္။
ဤအယူအဆ လူၾကားထဲသုိ႔ ၿပန္႔ႏွံ႔မသြားဖုိ႔ အေရးၾကီးသကဲ႔သုိ႔ အစေပ်ာက္သြားေအာင္လည္း တုိက္ဖ်က္ေခ်မွုန္းပစ္ရန္ အေရးၾကိးလွသည္။ ဤအတုိ္င္းထားက အမ်ားတကာ အမွားမ်ားစြာႏွင္႔ ရင္ဆုိင္ရေပလိမ္႔မည္ ။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ေခ်မွုန္းကာကြယ္ရမည္ ၊ ယင္းသုိ႔ယုံၾကည္သေဘာေပါက္ေနသူမ်ားလည္း ရွိေပသည္ ။ထုိအထဲတြင္ မန္လည္ဆရာေတာ္ၾကီးကား ထိပ္ဆုံးမွပါ၀င္ေလသည္။
ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ဦးေက်ာ္လွႏွင္႔တစ္ႏွစ္ထဲ ၁၂၀၃-ခုႏွစ္တြင္ ဖြားၿမင္ေတာ္မူခဲ႔သည္။ ေခာတ္ၿပိဳင္ စာဆုိပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဥိးဟုဆုိက မွားမည္မဟုတ္ေပ ၊ ဆရာေတာ္သည္ သံခ်ိဳပါအယူအဆႏွင္႔ပတ္သက္၍ ဤသို႔ၿပတ္ၿပတ္သားသားၿမင္ေတာ္မူသည္ ။
“သဘင္သည္ဆုိသည္မွာ ပုထုဇဥ္အညံ႔စားတုိ႔ကုိ ရာဂမီး ၊ေဒါသမီး ၊ ေမာဟမီးေလာင္က်ြမ္းေအာင္ လွုံ႔ေဆာ္ေပးႏုိင္သူမ်ားၿဖစ္သည္ ။ ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႔ကုိ ရူးသြပ္သြားေအာင္ မွိဳင္းတုိက္ေပးႏုိင္သူမ်ားလည္းၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ထုိသဘင္သည္မ်ားေသသြားလွ်င္ အ၀ီစိငရဲတြင္ သဘင္သည္၏ဟန္အသြင္ ကၾကိဳးႏွင္၍ခံစားရသည္ဟု က်မ္းဂန္၌ အထင္ရွားရွိသည္ ၊ေတာင္သူ လယ္သမား ကုန္သည္မ်ားအဖုိ႔ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါ အဒိႏၷဒါန္ မုသာ၀ါဒကုိ က်ဳးလြန္မိရုံၿဖင္႔ အပါယ္မလားႏုိင္ပါ “။
သုိ႔ပါလွ်က္ ဤသုိ႔ သံခ်ိဳဆရာေၿပာၿခင္းသည္ကား မိမိအၿပစ္ကုိထိမ္၀ွက္၍ အရွက္ေၿပေၿပာၿခင္းသာၿဖစ္သည္ဟု ဆရာေတာ္ကသေဘာေပါက္ထား၏။ စင္စစ္ဧကံ အမွန္မွာမူ အစီစိသြား သဘင္သည္သမားက ေတာင္သူလယ္သမား ကုန္သည္မ်ားကုိ “သူခုိးေသေဖာ္ညွိၿခင္း”သာၿဖစ္သည္ မညွိလာပါႏွင္႔ကြယ္ဟု ဆရာေတာ္ကေမတၱာရပ္ခံရင္း ေအာက္ပါသံ ခ်ိဳႏွင္႔ ေရးသားေခ်ပလုိက္ေတာ႔သည္ ။
* မညွိလာပါႏွင္႔*
“အမွားၿပဳလွ်င္ၿဖင္႔ လားမွုအပါယ္တူပ၊ ဘယ္ဘယ္သူ မဟူရေပဘု ၊ကမၼရယ္ ဒါယဒံမို႔ ၊ အေမြခံ ဧကံၿဖစ္ေပလိမ္႔ ၊လမ္းစင္စစ္အမွန္ပင္ ။ သုိ႔ကတဲ ထူးကဲပုံ အမွန္ဆုိေတာ႔ ၊ သူ႔အလုိ မူနဂုိမတူၾကေအာင္ပ ၊ ရူးေပ်ာ္ေအာင္သဘာ၀ေတြနဲ႔ ၊ ရာဂဆုိကိေလမီးတုိ႔ကုိ ၊ ထိိန္ညီးေအာင္ လည္လုိ႔ၿမွိုဳက္သည္႔ၿပင္ ၊
စရုိက္ေတြ ကုိယ္ကုိရံလုိ႔ ၊ မိစၦာညာဏ္ေမာမုဟူစိတ္မွာၿဖင္႔ ၊ ေမွာင္ပိတ္ေအာင္ သန္းေခါင္ထက္ကဲၾကေတာ႔ ပြဲမွုသဘင္…။
သူဆြလွ်င္ ဘေလာင္ဆန္လုိ႔ ၊ ပုထုဇဥ္ ညာဏ္အၿမင္ကန္းသူတုိ႔ ၊ ေရာ္ရမ္းကာ ဘာမထင္က ၊ ဇာတ္သဘင္ပုံၿပင္ေကာက္လွ်င္ ၊ နတ္ရူးကုိ ဗုံႏွင္႔ေၿမွာက္သည္႔ႏွယ္ ၊ ပင္႔ေထာက္ကူ အမွုတြဲငယ္ႏွင္႔ ၊ လူရႊင္ရြဲတုိ႔မွာ အားေပးသူ ဥပေဒႏွင္႔မလြဲဟာမုိ႔ ၊ သည္အၾကံ သည္ကံႏွင္႔ၿမဲၾကလွ်င္ၿဖင္႔ ၊ ခ်ုပ္စဲကာခႏၶာေၾကြေတာ႔ ၊ ေအာက္သံေၿမ ၀ီစိပုံးမွာလ ၊ ေအာ္အုံးေအာင္ သဘင္ဟန္သုိ႔ ၊ သြင္သ႑ာန္ ခံရၿမဲရယ္ဟု ၊ က်မ္းထဲမွာအကုန္ေဖာ္လုိ႔ ၊ ၿမတ္ရွင္ေတာ္ စိေႏၱေစာငယ္က ၊ ေဟာမုခ်ေရႊခြန္းတင္ မွန္သဘင္သည္မ်ား ။
ထုိ႔အတူ ကုန္ေရာင္း၀ယ္လူႏွင္႔ ၊ လယ္ေတာင္သူ ႏြယ္ဇာတိတုိ႔မွာ ၊ ၾကိမ္တစ္ခါ အဒိႏၷဒါ မုသာၿငိေသာ္လည္း ၊ အ၀ီစိမွာခံရနက္သည္ဟု ၊ ဘယ္က်မ္းစာလာမထြက္ပါဘု ၊ ၀ီစိေကာင္ ေထာင္တစ္သက္ကယ္တုိ႔ ၊ မတူေအာင္သာ ညာဏ္ရွာလုိ႔ဆက္ၿပန္ခဲ႔ ၊ သက္ေမြးပုံ ယဥ္ဟန္ရွိတယ္လို႔ ၊ ရွက္ေၿပရုံ သက္ေသမလုံဘိေသာေၾကာင္႔ ၊ မ်ိဳးေဆြေတာ္ ညာဏ္ပရိငယ္ႏွင္႔ ၊ ေသေဖာ္လာမညွိခ်င္ႏွင္႔ကြယ္ ၊ မ်ိဳး၀ီစိသြား …။
(ၿမန္မာစာေပတုိက္ပြဲမ်ား စာမ်က္ႏွာ ၆၀-ေမၿမိဳ႕မုိးၾကည္ )
by လကၤာ အရွင္ on Friday, January 13, 2012 at 9:47pm ·
No comments:
Post a Comment