Friday, March 23, 2012

*သာသနာေတာ္တြင္းမွ ခုိးသူၾကီး*

                   သူခုိးၾကီးေတာ႔ ဓားၿပဆုိတဲ႔စကားပုံကုိ စာရွဳသူမ်ားၾကားဖူးၾကၿပီးၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။ ခုိးသူဆုိတာ သူတစ္ပါးပစၥည္းကုိခုိးဆုိးတုိက္ခုိက္လုယက္ မတရားရယူေနသူမ်ားဟု ဆုိကမွားမည္မထင္ေခ် ။ယင္းတုိ႔သည္ လုပ္သက္ရင္႔လာေသာအခါ အမွီေကာင္းကုိရကာ တုိး၍ ဆုိး၍သာ မုိက္တြင္းနက္ၾကေလေတာ႔၏ ။
            ဤအတူပင္ သာသနာတြင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ား၌လည္း အတြင္းအဇၥ်ာသယမေကာင္းၾကေသာ အခ်ိဳ႔ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ။ ငယ္စဥ္ကိုရင္ငယ္ဘ၀က ဆုိးသြမ္းယုတ္မာေသာ ကုိရင္ေလးၿဖစ္ခဲ႔၏ ။ ရဟန္းငယ္ဘ၀ေရာက္လာၿပန္ပါကလည္း ယင္းစရုိက္သေဘာသဘာ၀အတုိင္းပင္ အက်င္႔သီလကုိမေစာင္႔ထိန္းပဲ ရဟန္းယုတ္အၿဖစ္ အုပ္စုဖြဲ႔ကာ သာသနာေတာ္ႏွင္႔ ဖီလာဆန္႔က်င္ကာ ေနထုိင္ေလ႔ရွိေပ၏ ။ အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါၾကီးလာရာ၌လည္း အရွိန္ၾသဇာၾကီးမားလာသည္႔အေလွ်ာက္ ရဟန္းယုတ္ၾကီးသာၿဖစ္လာဖုိ႔ရွိေပ၏။
         ဤသုတ္ကုိ မိမိတို႔သင္ၾကားေလ႔လာရစဥ္က မိမိတုိ႔ဆရာသမားေပးေတာ္မူခဲ႔ေသာ ၾသ၀ါဒ ပုံစံတစ္ခုကုိ ယေန႔ထက္တုိင္ စိတ္ထဲမွာ ၾကားေယာင္ေနမိေသးေတာ႔၏ ။
        "လူတစ္ေယာက္မွာ ပတ္၀န္းက်င္ကအေရးၾကီးသလုိ ဗီဇလည္းအဓိက အေရးၾကီးတဲ႔ အခန္းက႑ေနရာကပါ၀င္တာပဲကြ ။ ကေလးတစ္ေယာက္ အေပါင္းသင္းမွားေတြနဲ႔ ေပါင္းသင္းမိလုိ႔ ဆုိးသြမ္းသြားရတယ္ ။ အဲဒီလူမုိက္ေတြနဲ႔မေပါင္းရင္ မပ်က္စီးဘူးဆုိေပသည္႔ - အဲဒီအေပါင္းသင္းမွားေတြကုိ လက္ခံ အထင္ၾကီး ေလးစားမိတဲ႔ သူ႔အတြင္းအဇၥ်တၱသႏၱာန္ကုိက ညံ႔ခဲ႔တယ္။
        ယၡဳေခတ္ေတြးေခၚပညာရွင္ေတြကေတာ႔ လူဆုိတာ ေမ်ာက္ကဆင္းသက္လာတယ္ ၊ အဆင္႔တက္လာတယ္ေၿပာၾကတယ္ ။ တကယ္က ငယ္ငယ္ကေမ်ာက္ဖင္နီတာေလး ၿဖစ္ခဲ႔ရင္ ၊ အရြယ္နည္းနည္းရလာေတာ႔ ေမ်ာက္ဖင္နီတာ လတ္ ။ၾကီးလာေတာ႔ ေမ်ာက္ဖင္နီတာၾကီး ဆုိတာၿဖစ္လာတာပဲကြ ။ ဒီေတာ႔ကား အစေကာင္းမွသာ အေႏွာင္းဆုိတာ ေသခ်ာတာမလား ၊    မိမိိတုိ႔စရုိက္ဗီဇ ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ကုိ အရင္ေမြးၿမဴရမယ္ ။ စရုိက္ဗီဇဓာတ္ခံေကာင္းလာတာနဲ႔အမွ် ဓာတ္တူရာတူရာ ေရြးခ်ယ္ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသြားမွာပါပဲ ။ ဒီေတာ႔ မိမိတုိ႔စရုိက္ဓာတ္ခံေကာင္းေအာင္သာလုပ္ ။ မိမိစရုိက္ကေကာင္းေနရင္ လူေကာင္းေတြကလည္း လာေပါင္းဆုံးၾကပါလိမ္႔မယ္။
       ရွင္သာရိပုတၱရာ နဲ႔ရွင္ေမာဂၢလာန္အေလာင္းကုိပဲၾကည္႔ပါ ။ သူတုိ႔သိဥၨည္းဆရာၾကီးကုိဆရာတင္ၿပီးေပါင္းသင္းဆက္ဆံေနရေပမယ္႔ ဓာတ္ခံကေကာင္းၾကေတာ႔ စိိတ္ထဲကမႏွစ္သက္ဘူး အေၿပာင္းလဲတစ္စုံတစ္ရာကုိေစာင္႔ေမွ်ာက္ေနတာ ။ အရွင္အႆဇိနဲ႔လည္းေတြ႔ေရာ ခ်က္ခ်င္းကူးေၿပာင္းပစ္လုိက္တာပဲ မိမိတုိ႔အမွားကုိခ်က္ၿခင္းၿပင္ပစ္လုိက္တာပဲ ။ဒီေတာ႔ မင္းတုိ႔လည္း မိမိတုိ႔စရုိ္က္ကုိမိမိသိၿပီး မၾကီးထြားခင္ အၿမစ္မတြယ္ခင္မွာၿပဳၿပင္ၾကပါ ဒါမွမဟုတ္ မာေလာႏြယ္က မွီရာသစ္ပင္ကုိ ခ်ိဳးဖဲ႔ဖ်က္ဆီးသကဲ႔သုိ႔  မေကာင္းတဲ႔အက်င္႔စရုိက္ေတြ ၾကီးထြားလာရင္ မိမိမွီရာကုသုိလ္တရားေတြကုိဖ်က္ဆီးၿပီး အက်ိဳးမဲ႔ကုိၿဖစ္ေစမွာပဲ"လုိ ႔ ၾသ၀ါဒေပးခဲ႔ဖူးပါတယ္။
    ယခုလည္းဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာေဖာ္ၿပတဲ႔ သာသနာေတာ္တြင္းက ခုိးသူၾကီးမ်ားဆုိတာကုိ အဂၤုတၳိဳရ္ပါဠိေတာ္မွေန၍ ရွာေဖြတင္ၿပေပးလိုက္ရပါတယ္။။ သုိ႔ေသာ္ မိမိတင္ၿပေပးရၿခငး္သည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ယင္းခုိးသူၾကီးကဲ႔သုိ႔ ယုတ္မာေသာအက်င္႔ကုိက်င္႔ကာ သာသနာေတာ္မွမဆုံးရွုံးေစလုိၿခင္းသာၿဖစ္ၿပီး အၿခားတစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိမွ် အၿပစ္ေစာဒနာလုိ၍လည္းမဟုတ္ေပ ။
    သုိ႔ပါ၍ အေကာင္းအဆုိး အမွားအမွန္ေ၀ဖန္ႏုိင္ရုံသာ မ်က္စိဖြင္႔ေပးၿခင္းၿဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ရေပမည္ ။ မိမိတုိ႔ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိယ္တုိင္ကလည္း ယင္းသာသနာေတာ္တြင္းးကခုိးသူၾကီးပမာမၿဖစ္ၾကေစပဲ ရဟန္းေကာင္းရဟန္းမြန္မ်ားၿဖစ္ေအာင္ က်င္႔ေဆာင္ေနထုိင္သြားဖုိ႔သာ လုိအပ္ပါေၾကာင္း တင္ၿပလုိက္ရေပသည္။

                                            .........................................................

                                                          ၁၁-မဟာေစာရသုတ္

        ၅၁။ ရဟန္းတို႔ အဂၤါသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ခိုးသူႀကီးတို႔သည္ အိမ္ကိုေသာ္လည္း ေဖာက္ထြင္း၏၊ ရြာကိုေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္လုယက္၏၊ တစ္အိမ္တည္းကိုေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္ လုယက္၏၊ ခရီးလမ္း၌ ေစာင့္၍ေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္လုယက္၏၊

      အဘယ္သံုးမ်ဳိးနည္းဟူမူ- ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ခိုးသူႀကီးသည္
မညီၫြတ္သည္ကိုေသာ္လည္း အမွီရ၏၊
ေတာအုပ္ကိုေသာ္လည္း အမွီရ၏၊
အားႀကီးသူကိုေသာ္လည္း အမွီရ၏။

      ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ခိုးသူႀကီးသည္ မညီၫြတ္သည္ကို အမွီရ သနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ခိုးသူႀကီးသည္ သြားလာကူးခက္ေသာ ျမစ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မညီၫြတ္ေသာ ေတာင္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အမွီရ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ခိုးသူႀကီးသည္ မညီၫြတ္သည္ကို အမွီရသည္ မည္၏။
    ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ခိုးသူႀကီးသည္ ေတာအုပ္ကို အမွီရသနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌ ခိုးသူႀကီးသည္ ျမက္ေတာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ သစ္ေတာကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထူထဲေသာ ေတာအုပ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေတာအုပ္ႀကီးကိုေသာ္လည္းေကာင္း အမွီရ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ခိုးသူႀကီးသည္ ေတာကို အမွီရ၏။
    ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ခိုးသူႀကီးသည္ အားႀကီးသူကို အမွီရသနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤေလာက၌့ခိုးသူႀကီးသည္ မင္းတို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မင္း၏ အမတ္ ႀကီးတို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အမွီရ၏၊ ထို ခိုးသူႀကီးအား ''ငါ့ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ တစ္စံု တစ္ရာကို ေျပာျငားအံ့၊ ဤမင္းတို႔ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ မင္း၏ အမတ္ႀကီးတို႔ကေသာ္လည္းေကာင္း အျပစ္ကို ကာကြယ္၍ ငါ့အက်ဳိးကို ေျပာၾကားကုန္လတၱံ႕''ဟု အၾကံျဖစ္၏၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သူသည္ တစ္စံုတစ္ရာကို အကယ္၍ ေျပာအံ့၊ ထို မင္းတို႔ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထို မင္း၏ အမတ္ႀကီးတို႔ ကေသာ္လည္းေကာင္း အျပစ္ကို ကာကြယ္၍ ထို ခိုးသူႀကီး၏ အက်ဳိးကို ေျပာကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ခိုးသူႀကီးသည္ အားႀကီးသူကို အမွီ ရ၏။ ရဟန္းတို႔ ဤအဂၤါသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ခိုးသူႀကီးသည္ အိမ္ကိုေသာ္လည္း ေဖာက္ထြင္း၏၊ ရြာကိုေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္လုယက္၏၊ တစ္အိမ္တည္း ကိုေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္လုယက္၏၊ ခရီးလမ္း၌ ေစာင့္၍ေသာ္လည္း တိုက္ခိုက္လုယက္၏။

     ရဟန္းတို႔ ဤအတူသာလွ်င္ အဂၤါသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းယုတ္သည္ ဂုဏ္ကို တူးၿဖဳိ ဖ်က္ဆီးျခင္းျဖင့္ တူးၿဖဳိဖ်က္ဆီးအပ္ေသာ မိမိကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္၏၊ အျပစ္လည္း ရွိ၏၊ ပညာရွိတို႔လည္း စြပ္စဲြ အပ္၏၊ မ်ားစြာေသာ မေကာင္းမႈကိုလည္း ျဖစ္ပြါးေစ၏။

     အဘယ္သံုးမ်ဳိးတို႔နည္းဟူမူ- ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းယုတ္သည္ မညီၫြတ္သည္ကိုေသာ္လည္း အမွီရ၏၊
ေတာအုပ္ကို ေသာ္လည္း အမွီရ၏၊
အားႀကီးသူကိုေသာ္လည္း အမွီရ၏။

      ရဟန္းတို႔ ရဟန္းယုတ္သည္ အဘယ္သို႔ လွ်င္ မညီၫြတ္သည္ကို အမွီရသနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းယုတ္သည္ မညီၫြတ္ေသာ ကာယကံႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ မညီၫြတ္ေသာ ဝစီကံႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ မညီၫြတ္ေသာ မေနာကံႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းယုတ္သည္ မညီၫြတ္သည္ကို အမွီရသည္ မည္၏။
     ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းယုတ္သည္ ေတာအုပ္ကို အမွီရသနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းယုတ္သည္ မွားေသာ အယူရွိ၏၊ သႆတစသည္ျဖင့္ စဲြယူေသာ 'အႏၲဂၢါဟိက' ဒိ႒ိႏွင့္ ျပည့္စံု၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းယုတ္သည္ ေတာအုပ္ကို အမွီရသည္ မည္၏။
    ရဟန္းတို႔ အဘယ္သို႔လွ်င္ ရဟန္းယုတ္သည္ အားႀကီးသူကို အမွီရသနည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းယုတ္သည္ မင္းတို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ မင္း၏ အမတ္ႀကီးတို႔ကိုေသာ္လည္းေကာင္း အမွီရ၏၊ ထိုရဟန္းယုတ္အား ''ငါ့ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ တစ္စံုတစ္ရာကို အကယ္၍ ေျပာအံ့၊ ဤမင္းတို႔ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဤမင္း၏ အမတ္ႀကီးတို႔ကေသာ္လည္းေကာင္း အျပစ္ကို ကာကြယ္၍ ငါ့အက်ဳိးကို ေျပာကုန္လတၱံ႕''ဟု အၾကံျဖစ္၏၊ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သူသည္ တစ္စံု တစ္ရာကို အကယ္၍ ေျပာအံ့၊ ထို မင္းတို႔ကေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထို မင္း၏ အမတ္ႀကီးတို႔ကေသာ္လည္းေကာင္း အျပစ္ကို ကာကြယ္၍ ထိုရဟန္းယုတ္၏ အက်ဳိးကို ေျပာၾကကုန္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ရဟန္းယုတ္သည္ အားႀကီးသူကို အမွီရသည္ မည္၏။ ရဟန္းတို႔ ဤအဂၤါသံုးမ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းယုတ္သည္ ဂုဏ္ကို တူးၿဖဳိဖ်က္ဆီးျခင္းျဖင့္ တူးၿဖဳိဖ်က္ ဆီးအပ္ေသာ မိမိကိုယ္ကို ေစာင့္ေရွာက္၏၊ အျပစ္လည္း ရွိ၏၊ ပညာရွိတို႔လည္း စြပ္စဲြအပ္၏၊ မ်ားစြာေသာ မေကာင္းမႈတို႔ကိုလည္း ျဖစ္ပြါးေစ၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။

                                                          ဧကဒသမသုတ္။
                            by လကၤာ အရွင္ on Friday, February 3, 2012 at 7:36am ·

No comments:

Post a Comment

Blog Archive

တရားဓမၼမ်ား နားၾကားရန္


Music

Good Bye ..